5. Sınıf Türkçe 1. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

AD-SOYAD

TOPLAM
ALDIĞI NOT

SINIFI





NUMARASI

ÖĞRENCİNİ ALDIĞI PUAN

ÖĞRETMEN ATATÜRK

Atatürk, 1928 yılının 15 Eylül günü Sinop’a gitmiş. Bir okulun bahçesine kara tahta koydurmuş, a,b,c,d,e diye yazmaya, yazdırmaya başlamış. Halkın arasında bir de arabacı Bekir Ağa varmış. Duymuş gelmiş ki yeni yazıyı o da öğrene. Atatürk onu görmüş ve tahta başına geçirmiş. Bu A’dır, B’dir, C’dir diye Atatürk yazmış, Bekir Ağaya da yazdırmış. Arabacı, harfleri bir bir yazdıkça yaşlı bir erik ağacı gibi gençleşip dirilmiş.

Not: İlk 8 soruyu yukarıdaki parçaya göre cevaplayınız.

SORULAR

  1. Atatürk, Sinop’a ne zaman gitmiş? ( 5 puan )



  1. Atatürk, kara tahtayı nereye koydurmuş? ( 5 p.)




  1. Atatürk, bahçede ne yapmaya başlamış? ( 5 p.)




  1. Arabacı Bekir Ağa, oraya niçin gelmiş? ( 5 p. )

  1. Arabacıyı tahta başına kim geçirmiş? ( 5 puan )



  1. Arabacı harfleri yazdıkça yüzü nasıl değişmiş? (5 p )



  1. Yukarıdaki metnin konusu nedir? ( 5 p )




  1. Yukarıdaki metnin ana fikri nedir?( 5 p )




  1. Aşağıdaki cümlelerden hangileri nesnel, hangileri öznel yargı iletiyor? Cümlelerin başına “N” ya da “Ö” yazınız. ( 5 puan)

( ) Ayşe bu kalemi almakla bence hata etti.
( ) Bana sorarsan bu kazakla bu pantolon uymamış.
( ) Su; katı, sıvı ve gaz olmak üzere üç halde bulunur.
( ) Bana göre bugün hava çok güzel olacak.
( ) Sonbaharda bazı ağaçlar yapraklarını döker.


  1. Aşağıdaki cümleleri neden-sonuç ilişkisi kuracak şekilde tamamlayınız. ( 8 puan)

  • Törende şiir okuyamadım, bu nedenle ………………………………………………….
  • Sinemaya fazladan iki biletim oldu, çünkü …………………………………………….
  • ……………………………………………….. için çok üzüldüm.
  • ……………………………………………….. bu nedenle dışarıya çıkamıyorum.

  1. Aşağıdaki kelimelere “-ci , -li, -lik, -siz” eklerinden uygun olanları getirerek yeni sözcükler türetiniz.(6 p)

  • kitap  ………….. * öğren  ………. * sevgi  ………..

  • Zonguldak  ………………. * oyun  ……….. * güç  …………


  1. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin anlamlarını (gerçek,mecaz,yan,terim) yanlarına yazınız. (5 puan)

1
Çocuğun o komik hali milleti gülmekten kırdı geçirdi.


2
Babasını görür görmez kapıyı açtı.


3
Ayakkabının burnu yine sıkmaya başladı.


4
Hastanın durumu iyice ağırlaştı.


5
Dişçi çürük dişime dolgu yaptı.












  1. Aşağıda verilen eş sesli (sesteş) kelimeleri, farklı anlamlarda cümle içinde kullanınız. (4 puan)
yüz
dal


  1. Çocuğun paylaştıklarından hareketle
hangi resim onun aile resmidir?(3 p)


Benim adım Esra.
altı yaşımdayım.
Bu yıl birinci sınıfa
gidiyorum.Sınıfımı ve arkadaşlarımı çok
seviyorum. Kitap okumak istiyorum ama annem henüz erken , diyor.Resim yapmaktan da sıkıldım artık.Ben de diğer ablalar, ağabeyler gibi okumak , yazmak istiyorum. Babam bana yine boya kalemi almış.Halbuki ben hikaye kitabı istiyorum.



  1. Aşağıdaki cümlelerde örnekteki gibi zıt anlamlı kelimeleri bularak altlarını işaretleyiniz.(4 p)
ÖRNEK Ayşegül, sabah akşam kitap okur.
Otobüs önce duvara çarptı, sonra durdu.
Oyun oynarken üç adım ileri, bir adım geri atıyoruz.
Sınava hazırlanırken gece gündüz ders çalıştım.
Ahmet’in boyu uzun, Sami’nin boyu kısadır. 

16.Aşağıdaki verilen boşlukları tablodaki kelimelerle doldurunuz. (5P)
akla aklı aklında akıldan akıl


Load disqus comments

0 Yorumlarınız