Denetim Dersi 2. Ünite 2013 Güz Dönemi Ara Sınav Soruları ve Cevapları



2013 Denetim Güz Dönemi Final Sınavı Deneme Soruları ve Cevapları
http://nettebuldum.blogspot.com/2013/02/2013-denetim-guz-donemi-final-snav.html



Denetim 5. Ünite Ders Notları
http://nettebuldum.blogspot.com/2013/02/denetim-5-unite-ders-notlar-2013-final.html
Denetim 6. Ünite Ders Notları
http://nettebuldum.blogspot.com/2013/02/denetim-6-unite-ders-notlar-2013-aof.html
Denetim 7. Ünite Ders Notları
http://nettebuldum.blogspot.com/2013/02/denetim-7-unite-ders-notlar-2013-aof.html
Denetim 8. Ünite Ders Notları
http://nettebuldum.blogspot.com/2013/02/denetim-8-unite-ders-notlar-aof-2013.html


Merhabalar. Açık öğretim 4. sınıf denetim dersi 2. ünite çıkması muhtemel soruları sizlerle paylaşıyoruz.
Bu sorular nettebuldum.blogspot.com yazarları tarafından hazırlanmıştır. 

Daha önce yayınladığımız Denetim Dersi 1. Ünite ders notlarında bir göz atın; http://nettebuldum.blogspot.com/2012/11/aof-4-snf-denetim-unite-1-ders-notlar.html
1. Ünite soruları ve cevapları için


1. Hangi durumda fınansal tabloların yanıltıcı şekilde beyan edildiği kabul edilir?
a. Finansal tablolarda sunulan yanlış bilginin, finansal tablo kullanıcısının kararini etkilemesi 
b. Genel kabul görmüş muhasebe ilkeierine göre açiklanmasi gereken bilginin atianması 
c. Finansal tablo unsurlarindan birinin, bir hesabın veya kalemin atlanması 
d. Finansal tablonun hile içermesi 
e. Bir finansal tablo açıklamasının genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygun olmamasi 

2. Finansal tablolarda sunulan bilginin finansal tablo kullanıcılarının kararlarını etkileyecek ölçüde yanlış olmasi, hangi kavramla açıklanır? 

a. Yanıltıcı beyan 
b, Önemlilik 
c. Hile 
d, Hata 
e. Yanlış beyan

3. Denetçinin önemlilik uygulamasinda ilk beliriemesi gereken aşağıdakilerden hangisidir? 
a. Hatalı işlemler 
b. Hile oiup olmadığı 
c. işletmenin büyüklüğü 
d. önemlilik eşiği 
e. Hata ve hilelerin biçimi 

4. Denetçi "kabul edilebilir yanlışlığı" hangi amaçla kullanır? 
a. Hesabın fmansal tablolar için göreli önemim saptamak 
b. Denetim testierinin alanım belirlemek 
c. Hata beklentisin! saptamak 
d. Önemlilik eşiğim saptamak 
e. Denetim riskini belirlemek

5. Kara dayalı önemlilik eşiği, genellikle hangi aralık tarda değişebilmektedir? 
a. %4-%6 
b. % 0,5-% l 
c. %1 - % 2 
d. %1-%1,5 
e. %0,1-%0.5

6. Hangisi denetçinin bir hesap kalanına daha büyük önemlilik dağıtma nedenini oluşturmaz? 
a. Hesap kalanının denetiminin maliyetli olmasi 
b. Denetçinin hata beklentisinin olmamasi 
c. Denetçinin hata beklentisinin yüksek olmasi 
d. Denetçinin, yanlışlıkların kullanıcıların yargısının etkilemeyeceği varsayımı
e. Hesap kalanın büyük olmasi 

7. Risk kavramı açisindan aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? 
a. Doğal risk, denetçinin kontrolünde değildir. 
b. Doğal risk ile kontrol riski doğrudan ilişkilidir. 
c. Bulma riski, denetim yordamlarının etkilendiği bir fonksiyonudur. 
d. Kontrol riskini denetçi yaratır. 
e. Denetim riski %70 olamaz.


8. Stokların fiziksel varlığı ile ilgili kanıtın, stokların degeriemesiyle ilgili kanıtın yerini tutmaması kanıtın hangi özelliği ile ilgilidir? 
a. İgililigi 
b. Yeterliliği 
c. Doğruluğu 
d. Güvenilirliği 
e. Kaynağı 

9. Çalışma kagıtlannm tipi, niceliği ve kapsamınm belirienmesinde hangisinin önemi yoktur? 
a. Yanıltıcı beyan olmasi riski 
b. Elde edilen kanıtın test edilen sav için önemi 
c. Uygulanan denetim yordammm niteliği 
d. Denetçinin belirlediği isüsnaiann niteliği ve kapsamı 
e. Denetlenen işletmenin karlılığı

10. Aşağıdakilerden hangisi çalışma kağıtlarının taşıması gereken bir özellik değildir? 
a. Denetimde tek düzehliliği sağlaması 
b. Noter onavlı olmasi 
c. Performansın gözden geçiriimesi için bir araç sağlaması 
d. Sonraki denetimlere yol göstermesi 
e. Denetim rapomna destek sağlaması

Cevaplar
1 A
2 B
3 D
4 B
5 A
6 C
7 D
8 A
9 E
10 B

Kaynak; Nettebuldum.blogspot.com

lütfen düşüncelerinizi yorum yazarka paylaşın merak ediyoruz :)
Load disqus comments

2 Yorumlarınız