Ortaöğretim Geçiş Sınavı Kalkıyor Mu?


Ortaöğretime geçiş sınavı kalkıyor
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, katıldığı “Siyaset Okulu” programında ilköğretimden ortaöğretime geçişteki sınavı kaldıracaklarını söyledi.

İSTANBUL (İHA) - Bakan Dinçer, Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü’nde “Siyaset Okulu” programına katıldı. Toplantıda basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Bakan Dinçer, geçiş sınavlarına ilişkin, “Bizim esas şu anda odaklandığımız nokta ilköğretimden ortaöğretime geçişteki sınavı kaldırmak. Ortaöğretimden yükseköğretime geçiş sınavıyla alakalı henüz bir çalışmamız yok. Dolayısıyla dershanelere bakarken, iki farklı perspektiften bakmak mümkün bu noktada. Ben doğrusu öngördüğümüz model nasıl olacak şu anda sizlerle paylaşmak istemiyorum. Çünkü kararı verilmiş bir durum yok. Ama bunun kararını verecek mercilere de sunulması lazım. Biz uzmanlarımızla görüştük ve görüşmelerimiz devam ediyor” dedi.

Bakan Dinçer, 4+4+4 eğitim sistemine geçişte acele edildiğine ilişkin olarak ise şunları söyledi:

“Aslında belki iki kavram arasındaki farklılığı burada vurgulamak lazım. Çabuk geçtiğimiz doğru ama acele geçtiğimiz doğru değil. Acele etmedik ama çabuk ve hızlı hareket ettik. Acele kararın niteliğinin bozuk olduğu durumu ifade eder, hızlı ise kararınızın niteliğinin bozuk olduğunu ifade etmez. 1980 yılından sonra Türkiye’de okula başlama yaşı tartışılmış. Onlarca şura toplantısı yapılmış ve tartışılmış. Burada kastedilen eğer velilerin, herkesin bilgilendirilmesi ayrıntısıyla, konu hakkında sunuşlar yapılması şeklindeyse belki o boyutuyla düşünülebilir. Ama karar süreci olarak bakıldığında eğitim şuraları, yapılan çalıştaylar konunun uzmanları ile birlikte yapılıyor. Burada artık tartışmaktan çok irade ortaya koymak gerekiyor. Kademeli hale getirilmesi meselesi ile Türkiye’de ne kadar az tartışılırsa o kadar çok iyi.”
Load disqus comments

0 Yorumlarınız