AÖF Denetim Dersi Ders notları ve Kitabı

Denetim Dersi Ders notları ve Kitabı İçindekiler Önsöz ............................................................................................................ ix Denetime Giriş ve Denetim Standartları ............................. 2 DENETİME GİRİŞ VE FİNANSAL TABLOLARIN DENETİMİ....................... 3 DENETİM TÜRLERİ....................................................................................... 5 Finansal Tabloların Denetimi ....................................................................... 5 Uygunluk Denetimi....................................................................................... 5 Faaliyet Denetimi .......................................................................................... 6 DENETÇİ TÜRLERİ........................................................................................ 6 Dış Denetçi.................................................................................................... 6 İç Denetçi ...................................................................................................... 7 Devlet Denetçileri ......................................................................................... 7 TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA MESLEKİ ÖRGÜTLENME.............................. 7 GENEL KABUL GÖRMÜŞ DENETİM STANDARTLARI ............................... 11 Genel Standartlar........................................................................................... 12 Çalışma Alanı Standartları ............................................................................. 12 Raporlama Standartları .................................................................................. 13 ULUSLARARASI DENETİM STANDARTLARI................................................ 14 Özet................................................................................................................ 16 Kendimizi Sınayalım...................................................................................... 17 Kendimizi Sınayalım Yanıt Anahtarı ............................................................ 18 Sıra Sizde Yanıt Anahtarı .............................................................................. 18 Yararlanılan ve Başvurulabilecek Kaynaklar............................................... 19 Denetimde Önemlilik, Risk, Kanıt Kavramları ve Çalışma Kâ¤ıtları .................................................................................... 20 DENETİMDE ÖNEMLİLİK KAVRAMI ........................................................... 21 ÖNEMLİLİ⁄İN UYGULANMASI.................................................................... 22 Planlama Aşamasında Önemlili¤in Dikkate Alınması ................................ 22 Önemlilik Eşi¤inin Belirlenmesi .................................................................. 22 Önemlili¤in Hesap Kalanlarına ve İşlem Sınışarına Da¤ıtılması.......... 24 Önemlili¤in Hesap Kalanları ve İşlem Sınışarına Da¤ıtılmasındaki Yaklaşımlar .............................................................................................. 26 Denetim Sırasında Önemlili¤in Dikkate Alınması....................................... 27 Denetimin Tamamlanma Aşamasında Önemlilik........................................ 27 DENETİM RİSKİ............................................................................................. 29 Denetim Riski ve Önemlilik ......................................................................... 30 Denetim Riskinin Bileşenleri ........................................................................ 30 Do¤al Risk ............................................................................................... 30 Kontrol Riski............................................................................................ 31 Bulma Riski.............................................................................................. 32 Denetim Risk Modeli..................................................................................... 32 DENETİM KANITI ......................................................................................... 33 Yönetimin Savları ve Denetim Amaçları...................................................... 33 Denetim Kanıtı .............................................................................................. 36 Kanıtın Özellikleri ......................................................................................... 37 Denetim Kanıtı Elde Etme Yordamları ........................................................ 37 İç indekiler iii 1. ÜNİTE 2. ÜNİTE 3. ÜNİTE 4. ÜNİTE 5. ÜNİTE 6. ÜNİTE 7. ÜNİTE 8. ÜNİTE
Load disqus comments

0 Yorumlarınız