12. Sınıf Edebiyat Sayfa 112 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

Sayfa 112

1)
a)Ölçü: Serbest nazım
b)Uyak: Ses ahengi uyaktan çok rediflerle sağlanmıştır.
c)Kelime tekrarları:
Bir çocuktun sen
Bir bardak duruyordu eşikte
Birdenbire
d)Aliterasyon: b, d, n, r
2)Metnin ritminde ses akışının rolü vardır. Kelime tekrarları ve ses benzerlikleri ile oluşturulan ritmik ahenk şiirin akıcı bir söyleyişe kavuşmasını sağlamıştır.
3)İkinci Yenicilerin genel yaklaşımları arasında zor anlaşılmak ve sıradışı bir anlatımı tercih etmek vardır. Bu şiirde de uzak çağrışımlara yer verilmiş, alışılmışın dışında bir cümle örüntüsü kurulmuştur. Dizeler sanki rastgele sıralanmıştır. Bunun nedeni, şairin biçime değil anlama ve hayale önem vermesidir.
4)Metinde eksiltili cümlelere yer verilmesi, anlamın okuyucu tarafından yorumlanmasına fırsat verme amacıyla ilgilidir. Şiir yoruma açık olmalıdır.
5)Metindeki imgeler:
Gizli su küreleri
Baş döndürücü mavi su küreleri
Yüzyıl beklemiş süt
Rahatsız sübye(badem içi, ezilmiş sarımsak, kavun çekirdeği ve sütten yapılan boza kıvamındaki içecek)
Süreğen el
Kanırtılmış merak
Kokunun rengi
Resim çeken söğütler
Cahil su
Yaban argosu
6)Şair, bilinçaltını harekete geçiren bir anlayışla şiirini yazmıştır. Bireysel bir dil kullanmıştır.
7)5. maddede verilen imgeler aynı zamanda çağrışım değeri olan ifadelerdir.
8)Metnin yapı birimi dizedir. Dizelerin alt alta gelmesiyle dize öbekleri oluşmuştur. Belli bir ölüç ve yapı düzeni yoktur.
9)Metnin teması “gençlik”tir.
10)Metnin  teması olan gençlik ve çocukluk özlemi insanın yaşam ve zaman karşısındaki çaresizliğinin doğurduğu bir hisleniştir. Bu duygu, insanın bireysel gerçekliğidir.

11)Metinde sade bir dil kullanılmıştır. Fakat oldukça karmaşık ve soyut bir anlam vardır. Bu nedenle okuyucunun bu şiiri ilk okuyuşta anlaması zordur. Nitekim İkinci Yenicilerin eserleri toplumun eğitim düzeyi yüksek bireylerine hitap etmektedir.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız