12. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 121 - 122 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 121
21.Etkinlik
Türküler Dolusu şiirinin teması Anadolu türküleri, Şiir Balı metninin teması ise Anadolu halk şiirleridir. İki metnin dayandığı ortak payda, Anadolu insanının bağrından çıkmış sözlü gelenek ürünleridir.
 
22.Etkinlik
Cumhuriyet dönemi şiir geleneği
 
24.Etkinlik
  Balıkçılar Kızılırmak Kıyıları Türküler Dolusu  
Yapı Serbest müstezat biçiminde ve aruz ölücüsüyle yazılmıştır. Serbest ölçüyle yazılmıştır. Serbest ölçüyle yazılmıştır.  
Dil ve anlatım Ağır, süslü ve imgelerle yüklü bir dili vardır. Açık, sade ve akıcı bir dili vardır. Açık, sade ve akıcı bir dili vardır.  
Söyleyiş Tarzı Olay örgüsündeki kişiler arasında gerçekleşen diyalogları ifade eden bir söyleyiş vardır. Acındırma amacı sezilir. Eleştiren, acındıran, iğneleyici bir söyleyiş biçimi vardır. Övgü ve sevgi ifadelerinin yoğun olduğu bir söyleyiş hakimdir.  
Anlatım türü Öyküleyici ve betimleyici anlatımla birlikte şiirsel bir ifade vardır. Şiirsel anlatım Şiirsel anlatım   

  

Sayfa 122 


  
  Aşklar Kızılırmak Kıyıları/Türküler Dolusu
Farklılıklar Düzyazı biçiminde ve paragraf birimiyle yazılmıştır. Bireysel bir tema ele alınmıştır. Manzum biçimde ve dize birimiyle yazılmışlardır.
Toplumsal temaları ele almışlardır.
Benzerlikler Aşklar metninde cümlelerin çoğu devriktir. Bu yüzden iki metinde de şiirsel bir söyleyiş özelliği vardır.

  
Load disqus comments

0 Yorumlarınız