Formasyon Nedir? Formasyon Neden Kaldırıldı? - 2012 Yılında Formasyon Kalktı Açıklaması Metni

Formasyon Neden Kaldırıldı 2012 Yök Milli Eğitim Bakanlığı Formasyon Kalktı Açıklaması MEB Okul Öncesi Açıköğretim Öğretmenliği Fakültesi Kaldırılması İle İlgili Haberler Şöyle:

YÖK, 5 Nisan 2012 tarihinde Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan karar gereğince yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmamasına ve daha önce açılmasına izin verilen programların da mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılmasına karar verdi. YÖK ayrıca MEB tarafından ihtiyaç duyulan alanlar olan Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ,Özel Eğitim Bölümü öğretmenlikleri, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği dışındaki bölümlerin İkinci Öğretimlerinin kapatılmasına karar verdi.

05.04.2012 Tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Toplantısında Alınan Kararlar.

a)Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 09.02.2012 tarihli toplantısında alınan öğretmenlik programlarında açık veya uzaktan eğitim sistemiyle lisans programlarına öğrenci alınmaması hususundaki kararı da dikkate alınarak 2012-1013 eğitim-öğretim yılı da dahil olmak üzere Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bünyesinde yer alan Okul Öncesi Öğretmenliği ile İngilizce Öğretmenliği programları ile öğrenci alan mevcut uzaktan eğitim öğretmenlik programlarının öğrenci alımının durdurularak kapatılmasına,

b) Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen ihtiyacı olan Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ,Özel Eğitim Bölümü öğretmenlikleri, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği ikinci öğretim programları hariç Eğitim Fakülteleri bünyesinde yer alan diğer alanlardaki mevcut ikinci öğretim programlarının kapatılmasına, kapatılan alanlarda yeni ikinci öğretim programlarının açılmamasına,

c)Yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmamasına ve daha önce açılmasına izin verilen programların da mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılmasına, karar verilmiştir.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız