Katy Perry - Dark Horse [ Türkçe Çeviri ]


I knew you were
Sen olduğunu biliyordum
You were gonna come to me
Bana geliyordun
And here you are
Ve buradasın
But you better choose carefully
Ama dikkatlice daha iyi seçersin
‘Cause I’m capable of anything
Çünkü ben hiçbir şeyde yetenekli değilim
Of anything and everything
Hiçbirşeyde ve herşeyde


Make me your Aphrodite
Beni senin Afrodit’in (Aşk Tanrıçası) yap
Make me your one and only
Beni senin bir tanen ve biriciğin yap
Don’t make me your enemy, your enemy, yourenemy
Beni senin düşmanın yapma, düşmanın,düşmanın


So you wanna play with magic
Demek ki sen sihir ile oynamak istiyorsun
Boy, you should know whatcha falling for
Oğlum, neye aldandığını bilmelisin
Baby do you dare to do this
Bebeğim bunu yapmaya cesaret ediyor musun
Cause I’m coming atcha like a dark horse
Çünkü sana karanlık at gibi geliyorum
Are you ready for, ready for
Bunun için hazır mısın, bunun için
A perfect storm, perfect storm
Mükemmel bir fırtına, mükemmel fırtına
Cause once you’re mine, once you’re mine
Çünkü bir kere sen benimsin, bir kere senbenimsin
There’s no going back
Geri gitmeyecek


Mark my words
Benim kelimelerimi not et
This love will make you levitate
Bu aşk seni havaya kaldıracak
Like a bird
Bir kuş gibi
Like a bird without a cage
Kafessiz bir kuş gibi
But down to earth
Ama yeryüzüne inme
If you choose to walk away, don’t walkaway
Eğer terk etmeyi seçersen, terk etme


It’s in the palm of your hand now baby
Şimdi senin avuçlarının içinde bebeğim
It’s a yes or no, no maybe
Evet veya hayır, hayır belki
So just be sure before you give it up tome
Bu yüzden benden vazgeçmeden önce sadeceemin ol
Up to me, give it up to me
Benden, benden vazgeçmeden





 (Juicy J)
She’s a beast
O bir canavar
I call her Karma
Ben ona karma diyorum
She eat your heart out
O kalbini dışarıda yedi
Like Jeffrey Dahmer
Jeffrey Dahmer gibi
Be careful
Dikkatli ol
Try not to lead her on
Onu kandırmamayı dene
Shawty’s heart was on steroids
Kadının kalbi steroidlerdeydi
Cause her love was so strong
Çünkü onun aşkı çok güçlüydü
You may fall in love
Ona aşık olabilirsin
When you meet her
Onunla tanıştığında
If you get the chance you better keep her
Eğer ihtimalin varsa onu daha iyi koru
She swears by it but if you break herheart
O tümüyle güvenir ama eğer onun kalbinikırarsan
She turn cold as a freezer
Buzdolabı kadar soğuk olur
That fairy tale ending with a knight inshining armor
Parlayan zırh içindeki sövalyeyle bitenmasal
She can be my Sleeping Beauty
O benim güzellik uykum olabilir
I’m gon’ put her in a coma
Onu komaya sokacağım
Woo! 
Woo!
Damn I think I love her
Kahretsin galiba onu seviyorum
Shawty so bad
Kadın çok kötü
I’m sprung and I don’t care
Eğiliyorum ve bunu umursamıyorum
She got me like a roller coaster
Lunapark treni gibi beni elde etti
Turn the bedroom into a fair
Yatak odası lunapark haline geldi
Her love is like a drug
Onun aşkı uyuşturucu gibi
I was tryna hit it and quit it
İncitmeye ve ayrılmaya çalışıyorum 
But lil’mama so dope
Ama küçük anne çok doping gibi
I messed around and got addicted
Oyaladım ve bağımlı oldum

Read more

2014 Brit Ödülleri Kazananlar Listesi



Yılın En İyi İngiliz Albümü
Arctic Monkeys – AM

Küresel Başarı Ödülü
One Direction

Uluslararası En İyi Erkek Şarkıcı
Bruno Mars

Uluslararası En İyi Kadın Sanatçı
Lorde

Uluslararası En İyi Grup
Daft Punk

Yılın En İyi Klibi
One Direction- Best Song Ever

En İyi İngiliz Erkek Şarkıcı
David Bowie,

En İyi İngiliz Kadın Şarkıcı
Ellie Goulding

En İyi İngiliz Grup
Arctic Monkeys

En İyi Çıkış Yapan Sanatçı
Bastille

En İyi İngiliz Single
Rudimental feat Ella Eyre – Waiting All Night



Read more

Tansu Aytar Kimdir?

TANSU AYTAR KİMDİR ?
Samsun’da 1937 yılında doğan Tansu Aytar, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü’nde 1962 yılında çocuk tiyatrosu sanatçısı olarak göreve başladı. Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü’nde 1969 yılında sanatçı olan Aytar, 1988-1992 yılları arasında ise Ankara Devlet Tiyatrosu Müdürlüğü görevini yürüttü. Sanatçı 2002 yılında yaş haddinden emekli oldu. Sanatçının görev aldığı bazı oyunlar arasında’3.Selim’, ‘Dön Bana’, ‘Leylek Sultan’, ‘Kulaktan Kulağa’, ‘Liliom’, ‘Merdiven’, ‘Dünyanın Düzeni’, ‘Keziban’, ‘Köşebaşı’, ‘Bizim Şehir’ ve ‘Ayak Bağı’ yer alıyor. Aytar’ın yönettiği oyunlar arasında ise ‘Akın’, ‘Bir Varmış İki De Varmış’, ‘Alacalı Şemsiye’, ‘Meddah Amca’, ‘Halay’, ‘Keloğlan Oyuncaklar Ülkesinde’, ‘Tamirci’ ve ‘Son Çıkan Işığı Söndürsün’ var. 
Read more

Alper Uçar Kimdir? Soçi 2014 Video İzle





Alper Uçar (d. 19 Ocak 1985 - Denizli) Türkiye Milli buz pateni sporcusu. 1990 yılında, 6 yaşındayken Türkiye'nin ilk Buz pistinin Ankara'da açılması ile bu spora başlamıştır. Yıldızlar kategorisinde 5, Gençler kategorisinde 4 kez Türkiye Şampiyonu olmuştur.
1996 yılında Yıldızlar, 2001 de Gençler Balkan Şampiyonalarında ülkesine altın madalya kazanmıştır. 2005 yılında Dünya Şampiyonası'nda Senior erkekler kategorisinde ilk defa Türkiye yi temsil etmiştir. Bu yarışmadan sonra daha iyi antrenman koşullarına kavuşmak için Macar antrenör Andrasz Szaras ın davetini kabul ederek Macaristan'ın başkenti Budapeşte ye yerleşmiştir. 2005 yılından beri Dünya ve Avrupa Şampiyonalarında Türkiye'yi başarı ile temsil etmektedir. 2007 yılında Polonya da yapılan Avrupa Şampiyonasında 25. ,Tokyo da yapılan Dünya Şampiyonasındaysa 27. bitirmiştir. Üniversite hayatını da Macaristan Budapeştede bitiren Alper Uçar aynı yıl (2009) ABD 'nin Los Angeles kentinde düzenlenen Dünya şampiyonasında elemeleri geçemedi ancak performansıyla büyük bir teklif aldı. Alper Uçar bu şampiyonada dünyaca ünlü Rus antrenör Natalia Dubova`nın dikkatini çekti. Türkiye Buz Pateni Federasyonununda desteğini alan Alper Türkiyede yine bir ilk gerçekleştirmiş oldu. Türkiyede bu zamana kadar denenmemiş olan buz dansı kategorisinde temsil etmek üzere Natalia Dubova'nın öğrencilerinden olan Janette Maitz ile birlikte Türkiyenin İlk Buz Dansı kategorisindeki sporcuları oldular. Çalışmalarını ABD nin Stamford şehrinde sürdüren Alper Uçar ve Janette Maitz 22 - 28 Mart 2010 tarihleri arasında Türkiye'yi Torino, Italya'da Palavela'da yapılacak olan 2010 Dünya Artistik Patinaj Şampiyonasında Türkiye'yi ilk kez temsil ettiler. Maitz/Uçar çifti, orijinal dansta, teknik değerlendirmede 20.40 puan, bileşenler değerlendirmesinde de 11.74 puan aldı ve toplam 32.14 bölüm puanıyla sonuncu oldu. Maitz/Uçar ikilisi, zorunlu ve orijinal dans sonunda toplam 49.50 puan aldı ve sonuncu sırada kalarak serbest dansı kayma hakkını elde edemedi.



Alisa-Alper çifti, hakemlerden 49.84 puan aldı. Çoğunluğunu ev sahibi Rusların oluşturduğu seyirciler bu nota büyük tepki gösterdi ve hakemleri ıslıklamaya başladı.
Salonu dolduran seyirciler, bir yandan da Alisa Agafonova-Alper Uçar çiftine alkışlarla moral verdi.
Soçi Olimpiyat Parkı'ndaki Iceberg Paten Sarayı'nda gerçekleştirilen 24 çiftin katıldığı buz dansı mücadelesinde 9. sırada piste çıkan milli sporcular, aldıkları 49.84 puanla ilk 20'ye giremeyerek serbest dans programında yarışma hakkını elde edemedi.
ABD'li Merly Davis-Charlie White çiftinin 78.89 puanla ilk sırayı aldığı kısa dans programının ardından, serbest dansta yarışmaya hak kazanan diğer çiftler şöyle:

2- Tessa Virtue-Scott Moir (Kanada) "76.33"
3- Elena Ilinykh-Nikita Katsalapov (Rusya) "73.04"
4- Nathalie Pechalat-Fabian Bourzat (Fransa) "72.78"
5- Ekaterina Bobrova-Dmitri Sloviev (Rusya) "69.97"
6- Anna Capellini-Luca Lanotte (İtalya) "67.58"
7- Kaitlyn Weaver-Andrew Poje (Kanada) "65.93"
8- Madison Chock-Evan Bates (ABD) "65.46"
9- Maia Shibutani-Alex Shibutani (ABD) "64.47"
10- Nelli Zhiganshina-Alexander Gazsi (Almanya) "60.91"
11- Penny Coomes-Nicholas Buckland (Büyük Britanya) "59.33"
12- Sara Hurtado-Adria Diaz (İspanya) "58.58"
13- Pernelle Carron-Lloyd Jones (Fransa) "58.25"
14- Julia Zlobina-Alexei Sitnikov (Azerbaycan) "58.15"
15- Charlene Guignard-Marco Fabbri (İtalya) "58.14"
16- Victoria Sinitsina-Ruslan Zhiganshin (Rusya) "58.01"
17- Isabella Tobias-Deividas Stagniunas (Litvanya) "56.40"
18- Alexandra Paul-Mitchell Islam (Kanada) "55.91"
19- Tanja Kolbe-Stefano Caruso (Almanya) "54.43"
20- Danielle Obrien-Gregory Merriman (Avustralya) "52.68" 





Read more

Alisa Agafonova Kimdir? Soçi 2014 Video İzle

Alisa Oleksandrivna Agafonova (Ukraynaca: Аліса Олександрівна Агафонова) (doğum 15 Ocak 1991), Türkiye adına yarışan Ukraynalı buz patenci. Partneri Alper Uçar ile birlikte buz dansı kategorisinde yarışmıştır. Agafonova ve Uçar 2011 Dünya Üniversite Oyunları'nda ve 2013 NRW Kupası'nda ikinci gelmişlerdir.

Dünya, Alper ve Alisa'yı Konuşuyor  Alisa ve Alper, Soçi'de buz dansında sahne aldı. Hakemlerin 49.84'lük puanını düşük bulan seyirciler ıslıkla tepki gösterdi.

Türkiye'yi tarihinde ilk kez buz dansında temsil eden Alisa Agafonova-Alper Uçar çifti Soçi'de piste çıktı. Performans sonrası hem kısa programda etkileyici bir gösteri yapan çiftimiz hem de salondaki seyirciler, serbest programın yolunun açılmasını bekliyordu. Ancak hakemlerin verdiği skandal puan, herkesi şaşırttı.











Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 174 - 175 - 176 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

1.      Okuduğunuz hikâyede anlatılanlar yaşanabilir gerçekler midir? Belirtiniz.
2.      Okuduğunuz metnin olay örgüsünü tahtaya çizeceğiniz bir şema üzerine yazınız. Olay örgüsüyle olay zinciri arasındaki farklılıkları belirleyiniz.

3.      Metnin iletisini söyleyiniz. Hikâyenin olay örgüsüve metindeki kişilerin, bu iletiyi ifade etmek için üstlendikleri görevi belirtiniz.


a. Metindeki kişilerin; olay örgüsündeki işlevlerini, özelliklerini (varsa tarihî, dinîve mitolojik), temsil ettikleri değer ve kavramları tespit ediniz. Tespitlerinizi tabloya yazınız.
 
Kişiler
  
Olay örgüsündeki işlevi Özellikleri (varsa tarihî, dinî ve mitolojik) Temsil ettikleri değer ve
kavram
       
b. Bu kişilerin benzerleriyle tarihte ve günümüzde de karşılaşılıp karşılaşılamayacağını tartışınız. Ulaştığınız sonucu belirtiniz.
4.   a. Olayların geçtiği mekânı belirtiniz. Mekânın gözleme dayanıp dayanmadığını veya hayal
ürünü bir yer olup olmadığını söyleyiniz.

b.  Olayların geçtiği mekân.somut, bilinen bir yer midir?Tartışınız. Ulaştığınız sonucu belirtiniz.

c.  Mekânın özellikleri anlatılırken ve tanıtılırken nelere önem verildiğini açıklayınız. Bunun
nedenini söyleyiniz.
5.      Halk hikâyelerinin yerini günümüzde hangi eserlerin aldığını belirtiniz.
6.      Olayların geçtiği zamanısaatle, takvimle belirtebilir miyiz? Metinde belirtilen zaman, anlatılan olayların akışına uygun mudur? Açıklayınız.
7.      Metindeki kişi, zaman ve mekân arasındaki uyumu belirtiniz.

8.      Metinde neden nazım ve düz yazı bir arada kullanılmıştır? Nazımla aktarılan kısımların özelliklerini belirleyiniz. Bu bölümlerin anlatmaya bağlı olan halk hikâyesindeki işlevini söyleyiniz.


9. a. Metnin temasını aşağıya yazınız. Hikâyenin temasının evrensel olup olmadığını açıklayınız.
b.Temanın, metnin ait olduğu toplumun sosyal yapısıyla, duyuşuyla ve düşüncesiyle ilişkili
olan yönlerini belirtiniz.

c.  Metnin temasının, halk hikâyelerinin anlatılmaya başlandığı dönemden günümüze kadar
aynı önemi ve değeri taşıyıp taşımadığını açıklayınız.

10. a. Metindeki anlatıcıyı ve özelliklerini aşağıda boş bırakılan yerlere yazınız.
Anlatıcı:___________________________________________
Anlatıcının özellikleri:______________________________
b.  Anlatıcının bakış açısını söyleyiniz.
c.Anlatıcının, anlatım sırasında mekânı ve kişileri nasıl tahlil ve tasvir ettiğine örnekler veriniz.
11.  Metnin, hangi geleneğin ürünü olduğunu söyleyiniz.

 
a. Okuduğunuz hikâyede "Kambersiz düğün olmaz, gün başka gün, dem başka demken..., kara çalıcı" gîbî halk söyleyişleri kullanılmıştır. Sizde metinden halk söyleyişlerine birkaç örnek daha bulunuz. Tespitlerinizi aşağıya yazınız.
b.  Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin bulunup bulunmadığını söyleyiniz.
c.  Metnin anlatımının anlaşılır ve akıcı olup olmadığını belirtiniz.
•Yaptığınız incelemeden yararlanarak metnin dil ve anlatım özelliklerini aşağıya sıralayınız.
12. Metinde davranışlarını eleştirdiğiniz bir kahraman var mı? Varsa eleştirilerinizin nedenini açıklayınız.
 
a.  Meddah hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Genel olarak halk hikâyelerinde âşıkların kavuşamadığını biliriz. "Arzu ile Kamber" adlı
hikâyenin bazı örneklerinde ise âşıklar kavuşmaktadır. Bu sonuçta anlatıcının (meddahın) etkisi var
mıdır? Düşüncelerinizi belirtiniz.


c.  Anonim ürünler olan halk hikâyelerinin anlatıcıları, esere kendi duygu, düşünce ve yaşadığı dönemin kültürünü yansıtmış olabilir mi? Açıklayınız. Bu açıdan eser ile anlatıcı arasındaki ilişkiyi belirtiniz.
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 168 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

 
b. Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler
1. Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler (Halk Hikâyeleri, Mesneviler)
Hazırlık Çalışmaları
1.      Bildiğiniz bir halk hikâyesini kısaca anlatınız.
2.      Seven insanları ayırmanın nasıl bir sonuç ortaya çıkarabileceğini belirtiniz.

Adil olmayan bir davranışla karşılaşıldığında nasıl tepki gösterilmesi gerektiğini açıklayınız.
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 166 - 167 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

  
Anlama, Yorumlama
•   Dinî-tasavvufi şiirlerin fikir kaynaklarını belirtiniz.
5.
Çıktım şu âlemi seyrân eyledim Açılmış bahann gülü dağlann Sökülmüş bendleri cuşu yenümez Çağlayuban akar seli dağlann
Köroğlu Aldıkça ele gamzeleri sâz-ı mahabbet Dünyayı tutar nağme-i şehnâz-ı mahabbet
Nefî
[Sevgüinin gamzeleri (süzgün yan bakışlan) mühabbet (aşk) sazını ele aldıkça Aşkın şehnaz makamındaki nağmesi (bütün) dünyayı kaplar.J
Yukarıdaki halk şiiri ve divan şiiriyle kitabınızdaki dinî-tasavvufi şiiri "tema, ahenk ögeleri, gelenek, ölçü" yönüyle karşılaştırınız. Benzerliklerini sıralayınız.
 
 Halk şiiri  Divan şiiri  Dinî-tasavvufi şiir  Tema           Ahenk ögeleri           Gelenek           Ölçü           Benzerlikler 




Değerlendirme
1.   Aşağıdakilerden hangisi dinî-tasavvufi Türk şiirlerinden biri değildir?
A.İlahi
B.  Nutuk
C.  Devriye
D.  Nefes
E.  Koçaklama
2.   Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun sözcükleri yazınız.
•    Dinî-tasavvufi Türk edebiyatı..................... gelişmiştir.
•    Dinî-tasavvufi Türk şiiri şairleri, şiirlerinde........................ sevgisi ve.................... konusunu işlemişlerdir.
•   Dinî-tasavvufi Türk şiirinin birimi........................
3.   Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlışise "Y" yazınız.
(...)  Nutuk, tarikata yeni katılanlara tarikatın adap ve erkânını öğretmek maksadıyla söylenir.
(...)  Dinî-tasavvufi Türk şiiri nazım türleri nefes, ilahi, deme, nutuk, devriye ve şathiyedir.
(...)  Dinî-tasavvufi halk şiirinde genellikle hece ölçüsü kullanılmıştır.
(...)  Dinî-tasavvufi Türk edebiyatıXIII. yüzyıldan itibaren Hoca Ahmet Yesevi'yle başlar.
4.   Aşağıdakilerden hangisi dinî-tasavvufi Türk şiirinin özelliklerinden biri değildir?
A.Kullanılan dilin Arapça, Farsça ve Türkçenin karışımı olması
B.  Arapça, Farsça tasavvuf terimlerinin de kullanılması
C.  Bu şiirlerin bir kısmının saz eşliğinde söylenmesi
D.Bu şiirlerin didaktik özelliğinin olması
E.  Hoca Ahmet Yesevi, Yunus Emre ve Hacı Bektaşi Veli'nin temsilcilerinden bazıları
olması

 
1.   Meddah hakkında araştırma yapınız,
2.   Şeyhî ve XV. yüzyıhn sosyal yapısı hakkında biigi edininiz.
  



Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 164 - 165 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

c. Dinî-Tasavvufi Türk Şiiri (Nutuk)
Hazırlık Çalışmaları
1.     "Edeb" kelimesinin anlamını bilgi birikiminizden yararlanarak söyleyiniz.

2.     Tasavvuf şiirlerinin "didaktik" olmasını nasıl değerlendirdiğinizi açıklayınız.


a.  Kaygusuz Abdal ve yaşadığı dönem hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınıza aktarınız.
b.  Okuduğunuz "Nutuk" adlı şiirin, yazıldığı dönemin zihniyetini nasıl yansıttığını açıklayınız.
 
a.  Okuduğunuz şiirin ahenk ögelerini (aliterasyon, asonans, ses akışı, söyleyişözelliği, ölçü,
uyak) ve bunların özelliklerini belirleyip tahtaya yazınız.

b.  Şiirdeki her bir birimin temasını söyleyiniz. Şiirin uyak şemasını belirleyiniz.
•  Yaptığınız incelemeden yararlanarak şiirin yapı özelliklerini, birimler arasındaki ilişkinin nasıl sağlandığını açıklayınız.
1.     Okuduğunuz metinden hareketle dini-tasavvufi Türk şiirinin oluşmasını sağlayan zihniyeti belirtiniz.
2.      a. Okuduğunuz dinî-tasavvufi şiirde anlamını bilmediğiniz kelimeler olup olmadığını söyleyiniz.
b.Şiirde nakarat olarak tekrar edilen "Var edep öğren edep" ifadesi halk söyleyişinden bir
örnektir. Bu tarz halk söyleyişlerine şiirden başka örnekler veriniz.

c.Yaptığınız incelemeden yararlanarak şiirin dil ve anlatım özelliğini belirtiniz.
3.      Şiirin temasını söyleyiniz.
4.      Şiirin yazılış amacını belirtiniz.
 
a.  Dinî-tasavvufi Türk edebiyatı ürünleri hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Kaygusuz Abdal'ın "Nutuk" adlı şiirinin özelliklerini bilgi birikiminiz ve okuduğunuz şiirden
hareketle aşağıya sıralayınız.

c. Şiiri okurken neler hissettiğinizi açıklayınız.
5. Şiirin hangi dörtlüğünü daha çok beğendiğinizi nedenleriyle açıklayınız.

a. Kaygusuz Abdal hakkındaki bilgileriniz ve okuduğunuz "Nutuk"tan yararlanarak şairin fikrî ve edebî yönüyle ilgili çıkarımlarınızı aşağıdaki şemaya yazınız.
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 162 - 163 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

3. Halk şairlerini ve destan dönemindeki ozanları, görevleri yönünden karşılaştırınız. Benzer ve farklı yönleri sıralayınız.
 
a.  Günümüz şairlerine ait beğendiğiniz bir şiiri okuyunuz.
b.  Aşağıdaki şiirleri okuyunuz.
İnme turnam inme sen bu bınara Avcı tuzak kurmuş var yolun ara Cümlemizin işin Mevla'm onara
Katar katar olmuş gelir turnalar Eğrim eğrim ne hoş gelir turnalar Anonim
Güzel senden ayr Hayli zaman oldu gel gel Bak gözümden akan yaşım Ab-ı revan oldu gel gel
Âşık
Gönlüm açiiır zülf-i perîşânını görgeç Nutkum dutulur gonce-i handânını görgeç
Fuzulî
c.  Okuduğunuz şiirleri "tema, dil ve anlatım, söyleyiş, ölçü, nazım birimi" yönünden karşılaştırınız. Benzer ve farklı yönleri ile ilgili tespitlerinizi tabloya sıralayınız.
 
 
Günümüz şiiri
Anonim halkşiiri
Âşık tarzı halk şiiri
Divan şiiri
Tema        
Dil ve anlatım        
Söyleyiş        
Ölçü        
Nazım birimi        
Benzerlikler        
Farklılıklar        
ç. Okuduğunuz örnek şiirlerden yararlanarak halk şiirinin temelinde bulunan anlayışı belirtiniz.
4. Âşık Veysel ve Âşık Ömer'in, şiirlerinde dile getirdiği duyguların, günümüz şiirleri ve şarkı sözlerinde nasıl dile getirildiğini tartışınız. Sonucu belirtiniz.



Değerlendirme
1.   Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun sözcükleri yazınız.
•  ..................... aşk ve doğa güzelliğini konu alan bir koşma çeşididir.
•   Koşmalar................. hece ölçüsüyle söylenir.
•   ............... divan şiirindeki karşılığı "mersiye" dir.
2.   Aşağıdakilerden hangisi anonim halk edebiyatı ürünlerinden biri değildir?
A. Mâni           B. Koşma           C. Ninni                D. Ağıt                E. Türkü
(ÖYS-1988)
3.   Aşağıdakilerden hangisi semainin özelliklerinden biridir?
A.Özgün bir ezgisinin olmaması
B.  Toplumun aksak yönlerini de konu olarak işlemesi
C.  Koşma biçimiyle ve 8'li hece ölçüsüyle söylenmesi
D.Konusunun kahramanlık ve yiğitlik olması
E.  Nazım biriminin beşlikolması
4.   Kalktı göç eyledi avşar eüeri
Ağır ağır giden eller bizimdir
Arap atlar yakın eyler ırağı

Yüce dağdan aşan yollar bizimdir.
Yukarıdaki şiirin ahenk ögelerini belirleyiniz.
5.   Halk şiirimizin güçlü soluklu bir şairidir. Kendini yedi yaşından itibaren saza, söze, şiire, türküye vererek dış dünyasının karanlığını gönül dünyası üe aydınlatmıştır. Gönül gözüyle yazdığı şiirlerinde birlik beraberlik, yurt sevgisi, gurbet, aynlık duygularını dile getirmiştir.
Bu parçada tanıtılan şair aşağıdakilerden hangisidir?
A. Yunus Emre                      B. Pir Sultan Abdal              C. Karacaoğlan
D. Âşık Veysel                      E. Dadaloğlu
(ÖYS-1981)
6.   Abdest alsan aldın demez
Namaz kiisan kiidın demez
Kadı gibi haram yemez
Şeytan bunun neresinde

Dertli
Yukarıdaki dörtlük konusuna göre aşağıdakilerden hangisidir?
A. Koçaklama       B. Güzelleme       C. Taşlama          D. Ağıt           E. Varsağı
 
Âşık Veysel'in "Dostlar Beni Hatırlasın" adlı eserinden şiirler okuyabilirsiniz.


Araştırma
1.     Kaygusuz Abdal ve yaşadığı dönem hakkında bilgi edininiz.

2.     Dinî-tasavvufi Türk edebiyatı ürûnleri hakkında araştırma yapınız.
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 159 - 161 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

a.  Âşık Veysel hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Bilgi birikiminiz ve kitabınızdaki koşmadan yararlanarak şairin fikrî ve edebî yönüyle ilgili düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
c. Şairin fikrîve edebî yönüyle kişisel özelliklerinin kitabınızdaki şiire nasıl yansıdığını açıklayınız.
2. metin
 


Şu karşıdan gelen dilber, Gelir amma neden sonra. Bir selama kail oldum, Verir amma neden sonra.
Gördüm yârimin yüzünü, Öptüm dostumun gözünü, Aradım buldum izini, Buldum amma neden sonra.



Bahçede açılan güller, Dalmda öten bülbüller, Bizi zemmeyleyen diller, Çürür amma neden sonra.
Kolumdan uçurdum bazı, Yeter ettin bana nazı, Âşık Ömer'in niyazı, Geçer amma neden sonra.
Âşık Ömer Halk Şiirinden Seçmeler


1. Okuduğunuz semainin ahenk ögelerini defterinize yazınız. Tespitlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
 
a.  Okuduğunuz şiirin birimlerinin adını söyleyiniz.
b.  Şiirin ve birimlerin temasını aşağıdaki şemaya yazınız.
 
Birimlerin teması
1
 
2
 
3
 
4
 
Şiirin teması
•    Şiirin yapı yönünden özelliklerini sıralayınız.
•    Tabloya yazdığınız tespitler ve şiirin uyak düzenini de göz önünde bulundurarak semainin birimlerinin nasıl birleştiğini belirtiniz.

  

a.  Halk şairleri ve kalem şairleri hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Bilgi birikiminizden hareketle halk şairlerini ve kalem şairlerini, okuyucu ve dinleyiciyle iletişim
kurma tarzları yönünden karşılaştırınız. Farklılıkları sıralayınız.
1.      Kitabınızdaki örnek metinlerden hareketle âşık tarzı halk şiirinin oluşmasını sağlayan zihniyet hakkında bilgi veriniz.
2.      Halk şairlerinin, kendi eserleri yanında başkalarının eserlerini de nakletmesinin nedeni ne olabilir? Düşüncelerinizi belirtiniz.

  
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 158 - 160 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Okuduğunuz koşmanın ahenk ögelerini aşağıya yazınız.
Aliterasyon:___________________________________
Asonans:_____________________________________
Tekrar edilen kelimeler:_________________________
Ölçü: _
Uyak:_________________________________________
Söyleyiş özelliği:______________________________
 
 
a.  Okuduğunuz koşmanın birimini belirtiniz.
b.  Şiirin ve birimlerinin temasını aşağıdaki şemaya yazınız. Şiirin yapı yönünden özelliklerini
belirtiniz.

 
 

•  Yaptığınız inceleme ve şiirin uyak düzenini de göz önünde bulundurarak koşmanın birimlerinin nasıl birleştiğini açıklayınız.
1.   a. Âşık Veysel, okuduğunuz şiirin ilk dörtlüğünde gönlünü köşke benzeterek teşbih (benzetme) sanatı yapmıştır. Şiirin diğer dörtlüklerindeki söz sanatlarını bulunuz. Bu sanatların nasıl yapıldığını(özelliklerini) açıklayınız.
b. Söz sanatlarının şiirdeki işlevini belirtiniz.
2.   a. Şairin birinci dörtlükte kullandığı"gönül köşkü" halk söyleyişine bir örnektir. Şiirin diğer
dörtlüklerinden halk deyişlerine başka örnekler veriniz.

b.Şiirde anlamını bilmediğiniz kelime olup olmadığını söyleyiniz.
c.Yaptığınız incelemelerden de yararlanarak şiir diliyle konuşma dilini karşılaştırınız. Benzerlik ve farklılıkları belirleyiniz.
ç. Şiirin dili ve kullanılan imgelerin eserin ait olduğu gelenekle ilişkisini açıklayınız.
3.   a. Okuduğunuz koşmada, halk beğenisini yansıtan özellikleri sıralayınız.
b. Koşmada şairin "gönlümdeki köşk'le kastettiği soyut bir yerdir. Şair halkın beğenisinin yanında kendi kişisel duygu ve düşüncelerini soyut olanla birleştirmiştir. Bunun şiire katkısını açıklayınız.
4.   a. Âşık Veysel'in şiirini okurken neler hissettiğinizi belirtiniz.

b. Şiiri bir kez daha okuyunuz. İkinci kez okuduğunuzda hislerinizde bir değişiklik olup olmadığını belirtiniz.

160


2.   a. Okuduğunuz şiirdeki söz sanatlarını bulunuz.
b.Belirlediğiniz söz sanatlarının özelliklerini açıklayınız.
c.  Söz sanatlarının şiirde nasıl bir işlevi olduğunu belirtiniz.
3.   a. Şiirin ilk dörtlüğünde geçen "Gelir amma neden sonra" halk söyleyişinin anlamını açıklayınız. Şiirden halk söyleyişlerine başka örnekler bulunuz.
b.Şiirden, anlamını bilmediğiniz kelimeleri söyleyiniz.
c.  İnceleme sonucundan hareketle şiir diliyle konuşma dilini karşılaştırınız. Benzerlik ve farklılıkları defterinize sıralayınız.
4.   a. Şiirde geçen "Yeter ettin bana nazı" dizesinde sevgilinin nazından usanan şair, bunu soyut
bir söyleyişle dile getirmektedir. Siz de soyut söyleyişlere şiirden başka örnekler veriniz.

b.Halk beğenisini ve zevkini yansıtan özelliklere okuduğunuz şiirden örnekler veriniz.
c.Âşık Ömer'in halkın beğenisini de dikkate alarak soyut olanlarla kendi kişisel düşüncesini
nasıl dile getirdiğini açıklayınız. Bunun şiire katkısını belirtiniz.

ç. Şiirin dili ve kullanılan imgelerin, eserin ait olduğu gelenekle olan ilişkisini açıklayınız.
5.      Şiirin size hissettirdiklerini söyleyiniz.
6.      Sınıfta belirleyeceğiniz iki arkadaşınızdan şiiri bir kez sessiz okumalarını isteyiniz. Metni ikinci kez okurken neler hissettiklerini öğreniniz. Bu kişilerin farklı duyguları hissetmelerinin nedenini açıklayınız.
 
a.  Âşık Ömer hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Bilgi birikiminiz ve kitabınızdaki semaiden yararlanarak Âşık Ömer'in fikrî ve edebî yönüyle
ilgili çıkarımlarınızı şemaya yazınız.

Âşık Ömerln fikrî ve edebî yönü
 
c. Şairin sanat anlayışı ve kişisel özelliklerinin şiire nasıl yansıdığını açıklayınız.
 
a.  Sınıfta kura ile belirleyeceğiniz bir arkadaşınızdan "koşma, semai, varsağı, destan, güzelleme, koçaklama, taşlama ve ağıt" hakkında edindiği bilgileri aktarmasını isteyiniz.
b.  Edindiğiniz bilgi birikiminden yararlanarak aşağıdaki halk şiiri örneklerini mısra örgüsü, kafiye
düzeni (şeması) ve temasına göre gruplandırınız. Tespitlerinizi şiirlerden sonra verilen şemaya yazınız.

Yürû bre Bulgar Dağı Heraen dağlar sende m'olur Yaylah sümbüüü yurtlar Büyük evler sende m'olur
Karacaoğlan

  
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 156 - 157 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

1.   Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlışise "Y" yazınız.
(...)   Mâniler, 4 + 3 = 7 hece ölçüsüyle söylenir.

(...)   Mânilerin uyak düzeni "aaaa" şeklindedir.
(...)   Türküler ikili, üçlü, dörtlü dizelerle söylenir.
2.   Aşağıdaki sözcük dizilerinden hangisi tümüyle halk edebiyatı ürünlerinin adlarıdır?

A.Ağıt - şarkı- mâni - masal - tuyuğ
B.  Türkü- mesnevi - koşma - mersiye - atasözü
C.  Destan - mâni - rubai - masal - şarkı
D.Şarkı- türkü- rubai - koçaklama - mâni
E.  Koçaklama - türkü- mâni - masal - ağıt
(1980)

3.   Bent adı verilen üçlü, dörtlü, beşli dizelerden oluşur. Halkın derdini, sevincini, coşkusunu;
doğa güzelliklerini ve aşkı konu alarak işler. Söyleyeni belli değildir. Her zaman ezgiyle söylenir
Bu parçada aşağıdakilerden hangisinden söz edilmektedir?
A.Mâni
B.  Murabba
C.  Türkü
D.Koşma
E.  Gazel
4.   Bir halk edebiyatı ürünü olan "mâni" ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A.Söyleyeni belli değildir.
B.  Kafiye düzeni a-a-b-a biçimindedir.
C.  Anlatılmak istenen duygu ya da düşünce son iki dizede bulunur.
D.İlk iki dize, son iki dize ile yalnız ölçü ve kafiye bakımından ilgilidir.
E.  Yalnızca aşk konusu işlenir.
(ÖYS-1990)
5.   Türkülerin cok sevilmesinin nedenlerini belirtiniz.
Araştırma
1.   Âşık Veysel ve Âşık Ömer hakkında araştırma yapınız.
2.   "Halk şairleri ve kalem şairleri" hakkında bügi edininiz.
3.   Günümüz şairlerinden birine ait bir şiiri sınıfa getiriniz.
4.   "Koşma, semai, varsağı, destan, güzeüeme, koçaklama, taşlama ve ağıt" hakkında biigi edininiz.


b. Âşık Tarzı Halk Şiiri (Koşma, Semai)
Hazırlık Çalışmaları
 
"Âşık ile maşuk" hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu kelimelerle "gül-bülbül" mazmunu arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
1.      Bir şiir akımının halk diliyle gerçekleştirilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
2.      "Âşık tarzı halk şiiri" söz grubuyla anlatılmak isteneni belirtiniz.

  
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 153 - 155 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

b. Kitabınızdaki türküyü, aşağıda verilen Destan Dönemi şiiri ile "tema, nazım birimi, ölçü, dil ve anlatım" yönüyle karşılaştırınız. İki şiirin benzer yönlerini sıralayınız.
Günümüz Türkçesiyle
Bardı közüm yarukı        Gözümün nuru (sevgilim beni bırakıp) gitti.
Aldı özüm konıkı                (Giderken) bedenimin konuğunu, (yani) cammı (da birlikte) ahp götürdü.
Kanda erinç kanı-kı       Acaba (şimdi) o nerededir? Nerede ki?
Emdi üdin odgarur         Beni uykudan uyandırıyor (ve uykumu kaçırıyor).

(Sevgilim) beni gördü ve tedavi etti.
Kördi meni emleyü        Bana baktı ve (beni) selamladı.
Baktı manga imleyü        (Ben onun aşkı ile) gönlü soğumuş ve donmuş (olarak) kaldım.
Kaygı ve keder benizayıflatıyor (yiyip bitiriyor)."
c. İncelemenizden yararlanarak anonim şiirlerin tarihî kaynağını belirtiniz.
5. Kitabınızdaki türkünün sizde uyandırdığı duyguları açıklayınız.

a. Aşağıdaki türkü örneklerini okuyunuz. Bilgi birikiminizden de yararlanarak konularına göre çeşitlerini boş bırakılan yerlere yazınız.

Okuduğunuz ve incelediğiniz halk edebiyatı şiirlerinden yararlanarak anonim şiirleri gruplandırınız. Tespitlerinizi aşağıdaki şemaya yazınız.
                                  
Anlama, Yorumlama
1.   Kitabınızdaki örnek metinlerden hareketle anonim halk şiirinin oluşmasını sağlayan zihniyet
hakkında kısa bir konuşma yapınız.

2.              Sütfke'nin yoğurdu
Seni kimler doğurdu
Seni doğuran ana
Balınan mı yoğurdu

Beşiği çamdan Yuvarlandı damdan Keşke sevmez olaydım Usandırdı bu candan
Anonim
Perîşân hâlin oldum sormadın hâl-i perîşânım Gamından derde dûştüm kümadın tedbîr-i dermânım Ne dersin rûzgârım böyle mi geçsin güzel hânım Gözüm cânım efendim sevdiğim devletlü sultânım

Fuzulî
Günümüz Türkçesiyle
Senin aşkından perişan oldum, sormadın perişan haiimi. Gamından derde düştüm, derdime derman bulmadın. Ne dersin? Günüm, zamanım böyle mi geçsin? Gözüm canım efendim, sevdiğim devletli süitanım.
Okuduğunuz anonim halk şiirini Fuzulî'nin şiiriyle "tema, nazım birimi, ölçü, dil ve anlatım" yönüyle karşılaştırınız. İki eserin benzer ve farklı olan yönlerini belirleyiniz.
3.      Günümüzde mâni düzmek geleneği sürdürülüyor mu? Bunun nedenini açıklayınız.
4.      Hangi yörenin türkülerini beğendiğinizi nedenleriyle belirtiniz.

5.     Bildiğiniz mâni ve türkü örneklerinden hareketle bu nazım şekillerinde genellikle hangi temaların işlendiğini belirtiniz.
Read more

10. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 150 - 152 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

a.  Okuduğunuz şiirin ahenk ögelerini aşağıya yazınız.
Aliterasyon:____________________________________________________________________
Asonans:______________________________________________________________________
Kelime tekrarı:_________________________________________________________________
Uyak:_________________________________________________________________________
Söyleyiş şekli:_________________________________________________________________
Ölçü:
 
b.  Mâninin ses ve anlam kaynaşmasından oluşan biriminin adını söyleyiniz.
 
a.  Mâni hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Ay doğar ayazlanır
Gün doğar beyazlanır
Mahmur gözlü sevdiğim
Uyanmaya nazlanır

Yukarıdaki mâniyi bestelenmiş hâliyle okuyunuz. Mâniler hakkındaki bilgi birikiminizden de yararlanarak mânilerle müzik arasındaki ilgiyi açıklayınız.

1.      Kitabınızdaki mânilerin temalarını söyleyiniz.
2.      a. Okuduğunuz mânilerde anlamını bilmediğiniz kelimeler var mı? Belirtiniz.
b.Mânilerdeki kendi anlamı dışında kullanılan kelimeleri bulunuz.
c.  Mânilerdeki halk söyleyişlerini belirtiniz.
•Yaptığınız incelemeden yararlanarak mânilerin dil özelliklerini aşağıya sıralayınız.
3.   a. Mânilerin söyleyeni belli olmadığı hâlde günümüze kadar nasıl ulaştırıldığını belirtiniz.
b. Mânilerin, Destan Döneminden bu yana geniş halk kitleleri arasında varlığını sürdüren sözlü gelenekle tarihî yönden ilişkisini açıklayınız.
4.   Okuduğunuz mânilerden hangisini daha çok beğendiğinizi nedenleriyle açıklayınız.
 
Aşağıdaki mâni örneklerini okuyunuz. Bilgi birikiminizden yararlanarak mânilerin türlerini yanlarındaki boş bırakılan alanlara yazınız.
 

Mâni
Türü
Ana başta tac imiş  
Her derde ilac imiş  
Bir evlat Pîr olsa da  
Anaya muhtac imiş   


1.   a. Okuduğunuz türkünün ahenk ögelerini (aliterasyon, asonans, dize tekrarları, uyak, söyleyiş şekli, ölçü) belirleyiniz.
b. Türküde tekrar edilen dizelerin şiire katkısını belirtiniz.
 
a.  Türkü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
b.  Kitabınızdaki türküyü bestelenmiş hâliyle okuyunuz.
c.  Sınıfa getirdiğiniz CD'den beğendiğiniz bir türküyü arkadaşlarınızla dinleyiniz.

ç. Türkülerin müzikle olan ilgisini açıklayınız.

2.      Kitabınızdaki türkünün temasını söyleyiniz.
3.      a. "Gönül vermek" halk deyiminin anlamını açıklayınız. Okuduğunuz türküden halk söyleyişlerine başka örnekler bulunuz.
b.Okuduğunuz türküde anlamını bilmediğiniz kelime varsa söyleyiniz.
c.Yaptığınız incelemeden yararlanarak türkünün dil özelliklerini sıralayınız.
4.   a. Okuduğunuz türkünün niçin anonim olduğunu belirtiniz.
Read more

2014 Skoda Superb Özellikleri ve Fiyatı

SUPERB’NİN ÖZELLİKLERİ
2014 model yılıyla birlikte donanımları daha da artırılan Superb’in Elegance donanım paketinde 3 kollu deri direksiyon simidi ve bluetooth standart sunuluyor. 2014 model Ambition ve Elegance donanımlı Superb’lerde MDI mobil cihaz bağlantı noktası da standart olarak yer alıyor.
Türkiye’de biri benzinli, toplam dört farklı motor seçeneğiyle satılan Superb’in yenilenen versiyonu, Yokuş Kalkış Desteği’nden Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi’ne kadar geniş bir standart güvenlik donanım listesine sahip. Yenilenen Superb’de ayrıca donanım seçeneklerine göre artık daha fazla konfor donanımı sunuluyor. İkinci nesil Otomatik Park Yardımcısı, Adaptif Bi-Xenon farlar, Solar Hücreli Sunroof, KESSY (Anahtarsız Giriş-Çıkış ve Çalıştırma Sistemi), 10 hoparlörlü ses sistemi, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar gibi unsurlar da sunuluyor.
SUPERB’NİN FİYATI

2014 model Superb, Türkiye’de 63 bin 900 TL’den başlayan anahtar teslim fiyatıyla satılıyor.





Read more

2014 Maydanozun Faydaları Nelerdir?

İşte maydanozun diğer faydaları:
  • Bağırsakları çalıştırır ve sindirimi kolaylaştırır. İdrar söktürücü özelliği ile vücudu ve kanı temizler.
  • Kabızlığı önler. Mide ve bağırsak gazlarını söker.
  • İştah açar.
  • Ateşi düşürür.
  • Gözlere kuvvet verir. Diş etlerini güçlendirir.
  • Kansızlık çekenlere faydalıdır. Halsizliği giderir.
  • Yüksek tansiyonu düşürür. Kalp ve damar hastalıkları ile kansere karşı koruyucudur.
  • Karaciğer hastalıkları ile romatizma, selülit ve egzamaya iyi gelir.
  • Adet dönemini düzenler.
  • Cilde canlılık verir, saçları canlandırır. 
Read more

Show TV Büyük Sır Dizisi Oyuncu Kadrosu ve Konusu

Yapımcılığını Limon Film/Hayri Aslan’ın üstlendiği, ‘Büyük Sır’ 24 Şubat Pazartesi gününden itibaren hafta içi her gün ekrana gelecek.
Senaryosunu Çetin Büyükakın’ın kaleme aldığı, yönetmenliğini Raşit Çelikezer’in üstlendiği dizinin boşrollerinde Zeynep Ekin Öner, Eda Aydınlı, Deniz Gökçe Kayhan, Gülin Ersoy ve Alpay Ulusoy yer alıyor.
‘Büyük Sır’ Dizisinin Konusu
“Anadolu’da bir şehirde, üniversitenin bitmesine birkaç ay kala, aynı evi paylaşan 4 kızın, başına gelen bir olay sonrasında yaşadıkları travma ve kaçışlarının ardından geçen sekiz yıl sonra bir araya gelmelerinin hikayesi. Yıkılan hayaller, yitirilen gelecekler, farklı hayatlar… Tekrar bir araya geldiklerindeki öfkeleri, geçmişin üzerlerinde bıraktığı hasarlar, pişmanlıklar… Yine de hayata tutunma çabaları…”

Yapımcılığını Limon Film/Hayri Aslan’ın üstlendiği, Show TV ekranının yepyeni günlük dizi projesi “Büyük Sır” yakında izleyiciyle buluşacak. Senaryosunu Çetin Büyükakın’ın kaleme aldığı, yönetmenliğini Raşit Çelikezer’in üstlendiği boşrollerinde Zeynep Ekin Öner, Eda Aydınlı, Deniz Gökçe Kayhan, Gülin Ersoy ve Alpay Ulusoy’un yer aldığı dizi yakında SHOW TV ekranlarında başlıyor
Read more

Osmanlıda Kafes Hapsi Sistemi Nedir?

Ancak kardeş katliamının sona ermesinden sonra, şehzadeler için yeni bir dönem başladı: Kafes hapsi. Artık şehzadeler öldürülmüyordu ama kuş gibi kafes içinde tutuluyorlardı. Bu süre içinde çocuk sahibi olmamaları için cinsel ilişkiye girmelerine de izin verilmiyordu. Şehzade yalnızca canlı tutuluyordu o kadar. Kardeş katliamının son bulmasının başka bir nedeni daha vardı. Bütün erkekler öldürülüp hanedandan bir erkek kalınca, ve o da bir nedenle çocuk sahibi olamazsa, erken ölürse, hanedanın soyunun tükenmesi olasılığı ortaya çıkıyordu. Hanedan bu durumla birçok kez karşı karşıya kalmıştır.
Şehzadelerin bazıları kafes içinde tutularak padişahlık için yedekte bekletilmeye başladılar. Bu durumda 30-40 yıl kafes içinde yaşayıp padişah olanlar vardır. Tabi padişahların hapis oldukları süre içinde bütün psikolojik durumları alt üst oluyordu. Yıllarca hapis hayatı yaşayıp birdenbire koca bir devletin başı olmak daha da beter bir durumdu. Çünkü hiçbir zaman düzgün karar veremiyorlardı. Devleti vezirler yönetiyordu, ama padişah istediğini boğdurabiliyordu. Örneğin I. İbrahim katledilme korkusuyla kafesten çıkıp padişah olduğunu öğrendikten sonra, önünde eğilen kavuklu devlet erkânına bakarak söylediği ilk söz, “Önce hanginizi boğdurayım?” olmuştu.

Demir Kafes, tahta çıkan padişahların kardeşleri, varsa oğullarının içine konup hücre hayatı yaşadıkları özel odalardı. Yanlarında 1-2 cariye bulunur, yemekleri özel bir bölmeden verilirdi. Daha sonra padişah olan birçok veliaht burada ölümü bekleyerek zaten yarı deli bir hale geliyordu. Bunun yanı sıra ülke ve dünya olaylarından habersiz bir şekilde padişah oluyorlardı.

Read more

Kaan Kavrayış Kimdir? Kaan Kavrayış Video İzle



Kaan Kavrayış'ın Deniz Tutkusu (Tekneci Kaan Anlayamazsınız)
İstanbul’daki Boat Show tekne fuarı bu yıl ilginç bir olaya tanıklık etti. Ailesiyle birlikte fuara gelen 13 yaşındaki Kaan Kavrayış’ın 100 bin euroluk tekne (yaklaşık 300 bin lira) alınınca gözyaşlarına boğulması ve verdiği cevap bir TV kanalında yayınlanır yayınlanmaz, sosyal medyada büyük zirve yaptı
Read more