2014 Dil ve Anlatım ve Türk Edebiyatı 2. Dönem Zümre Toplantı Tutanağı Örneği

Toplantı Tarihi              : 13.02.2014
Toplantı Yeri                :  -
Toplantı Saati               : 15:00
Toplantı Başkanı         :  -
  
1.Açılış ve yoklamanın ardından gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi. Toplantıya tüm öğretmenlerin katıldığı görüldü.
2.Gündem maddelerine herhangi bir ilave yapılmadı.
3.Zümre başkanlığına - seçildi.
4.Ortaöğretim kurumları yönetmeliğinin not verme usul ve esasları okunup değerlendirildi ve ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması ile sınav analizleri ilgili iş ve işlemler görüşüldü. 
Sınavdan sonraki hafta zümre toplantısı yapıp sınav analizlerinin raporlandırılması ve gerekli tedbirlerin alınmasının önemi üzerinde duruldu. Eğer analizler işlev hale getirilirse faydalı olacağı vurgulandı. Birik ve beraberliğin önemi üzerinde duruldu. Konu dağılımlarının sağlıklı yapılması gerektiği, bu konuda titiz davranılması görüşü kabul edildi.
5.Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve bunların giderilmesi için alınacak önlemler görüşüldü. E-okulda sınav analizleri ile ilgili program olması bu konudaki çalışma ve değerlendirmelerde birlik sağlayacaktır. 


6. Ünitelendirilmiş Yıllık planlar, günlük planlar ile gezi-gözlem, deney ve inceleme planları arasında bölge birlik sağlanmasının önemi vurgulandı.
7.Ders programlarının ve derslerin birbirlerine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan ders araçlarından laboratuar, spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkânlardan bir program çerçevesinde plânlı bir şekilde yararlandırılması ile ilgili alınması gereken kararlar üzerinde duruldu.
Yazar ve şairlerin kabirlerinin ziyaret edilmesi, kabri başında anma programları yapılması, İstanbul kültür sanat etkinliklerinin takip edilip panolarda tüm okula duyurulması; tiyatro buluşmalarının gerçekleştirilmesi, seminer ve konferanslara gidilmesi öğrencilerin donanımları açısından çok önemlidir.
8.Okul, ders araç gereçlerinin korunması ve bakımı, derse zamanında giriş ve çıkışlara dikkat edilmesinin eğitim-öğretim faaliyetlerindeki önemi üzerinde duruldu.
9.Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve derslerde kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesi konusu görüşüldü.
Akıllı tahtanın verimli kullanılması vakit kazanma ve konuların daha renkli anlatılmasında, anlaşılırlığının artmasında önemlidir. Bu konuda zaman zaman teknik sorunlar yaşanabilmektedir.
10.Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılmasına ve bu konuda gerekli önlemlerin alınmasına karar verildi.
11.Başarının artması için alınacak önlemler üzerinde duruldu. Planlı çalışma, zümre arası işbirliği ve uyum, yerinde ve gereğince ödevlendirme, ödevlerin zamanında kontrolü, örneklerle konuların somutlaştırılması görüşlerinde fikir birliğine varıldı. 
12.Eğitim Bölgesi içerisinde ders araç-gereç ve salon vb. yerlerin ortak kullanımına, böylece eğitimde verimi artırmaya, bireysel yetenekleri geliştirmeye, birlik ve beraberliğin sağlanmasına, çeşitli yöntem ve metotları paylaşma gibi kazanımlar sağlanmasına karar verildi.  
13.2013–2014 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem Ortak Sınav Programları ile ilgili görüşmeler  konusu görüşüldü.  Sınavların ortak yapıldığı, zaman zaman sorunlar yaşandığı ve yapılan değerlendirme toplantılarıyla sorunların aşıldığı görüşüldü.
14.Zümre çalışmaları ve zümreler arası işbirliği çalışmalarının gözden geçirildi. Özellikle Tarih, İnkılap tarihi, Sosyoloji, Psikoloji, Sanat Tarihi zümreleriyle daha çok işbirliği sağlandığı görüldü. Konuların işlenişinde bu alanlardan faydalanılmasının önemi vurgulandı.
15.Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı seviyesinin belirlenmesi konusu görüşüldü. Bu konuda ilçe milli eğitim müdürlüğü ile işbirliğine gidilmesi ve ortak deneme sınavları ile öğrencilerin seviyelerinin değerlendirilmesi görüşleri paylaşıldı.
Toplantıda alınan kararlar: 1- ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması
2-Sınavdan sonraki hafta zümre toplantısı yapıp sınav analizlerinin raporlandırılması ve gerekli tedbirlerin alınması
3-Konu dağılımlarının sağlıklı yapılması
4-Yıllık planlar, günlük planlar ile gezi-gözlem, deney ve inceleme planları arasında bölge birlik sağlanma
5-Bölgede bulunan ders araçlarından laboratuar, spor salonu, kütüphane, işlik vb. imkânlardan bir program çerçevesinde plânlı bir şekilde yararlandırılması
6-Yazar ve şairlerin kabirlerinin ziyaret edilmesi, kabri başında anma programları yapılması, İstanbul kültür sanat etkinliklerinin takip edilip panolarda tüm okula duyurulması; tiyatro buluşmalarının gerçekleştirilmesi, seminer ve konferanslara gidilmesi
7-Akıllı tahtanın verimli kullanılması
8-Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılması
9-Planlı çalışma, zümre arası işbirliği ve uyum, yerinde ve gereğince ödevlendirme, ödevlerin zamanında kontrolü, örneklerle konuların somutlaştırılması
10-Eğitim Bölgesi içerisinde ders araç-gereç ve salon vb. yerlerin ortak kullanımına, böylece eğitimde verimi artırmaya, bireysel yetenekleri geliştirmeye, birlik ve beraberliğin sağlanması
11-Ortak sınavlardan sonra değerlendirme toplantıları yapılması
12-Özellikle Tarih, İnkılap tarihi, Sosyoloji, Psikoloji, Sanat Tarihi zümreleriyle daha çok işbirliği sağlanması
13-Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı seviyesinin belirlenmesi ,bu konuda ilçe milli eğitim müdürlüğü ile işbirliğine gidilmesi

17. İkinci dönemin daha verimli geçmesi dilek ve temennileriyle toplantıya son verildi. 
Load disqus comments

0 Yorumlarınız