Yeni Clio 4 İnceleme Ve Test Sürüşü


Yeni Clio inceleme ve test başlığımıza hoşgeldiniz :)

Cenk Abiye ithafen :P ^_^

Aracın malzemesi,kalitesi, tasarımı varsa kusurlarını fotolar ile anlatacağım.

Motor, şanzuman, konfor, güvenlik olarak;

0.9 lt TCe turbolu motor bildiğiniz üzere 90 beygir güç ve 130 Nm tork üretmekte. Clio için hayli hayli yeterli performans'a sahip ilk fırlaması oldukça iyi. Daha sonra törpüleniyor özellikle 3000 devri geçmeyi bekliyor. Yokuş vs de 2. vites bile yeterli gücü veriyor yani perfomans olarak şehir içinde asla üzmez (yüksek süratlara çıkmadan uzun yol ve son hız için bişey diyemem)

Motor oldukça titreşimli yani 1.0 EB'den alıştığımız stabilite maalesef yok fakat araç henüz 200 km'de ama bu kadar etkiler, bilemem çünkü 1.0 test araçları da bunlardan farksızdı sonuçta herneyse aşağıda eklediğim video bunu biraz gösterecektir.
(Hatta yükleme sonunda YT öneri verdi: videoda titreme mevcut düzeltilsin mi diye, hayır dedik tabiki :) )
Tüketim için kısa süreli parkur yeterli olmasa da 7.0 lt'yi aşmayacağını düşünüyorum.Normal uslu uslu sürüşler ile tabi yoksa 8.5 gibi değerleri (alt da fotolarda var) yakalamak zor değil. Binerken 10 lt'idi.Sıfırladım.

Konfor olarak ise sesli süspansiyon düşük hızlarda gürültülü çalışıyor F2'ye benzer diyebilirim.Yol tutuş'a mutlaka etkisi olmuştur bunu artı olarak değerlendirmek istiyorum hatta arkaları daha sert olabilirdi çünkü hızlandıkça hafif yaylanıyor. (75-80 km/h)

Yol gürültüsü iyi durumda rahatsız edici ses yok fakat bunun etkiside olabilir hissedilen rüzgar sesi oldukça fazla hızınız 75-80 olduğu andan beri başlıyor açıkcası test görevlimizde farkına vardı eskisinde yoktu dedi ama unuttuğu şey var bu araçda yol ve motor sesi oldukça iyi diğerinde kötü olduğu için bastırabilir. Daha iyi olabilirdi diyorum ve TR üretim'e başlıyorum bunu elbet fransızlar bunu daha iyi yapmıştır.

Direksiyon sistemi durur vaziyette çok hafif düşük hızlarda da öyle bu vakitlerde his beklemeyin ; araç hızlandıkça direksiyon yeterince sertleşip hakimiyeti size bırakıyor bu da iyi, yani sürekli hissiz devam etmiyor ama benim gibi alışkın birine yetersiz geldi.

Frenler ise klasik reno'nun sert tepkili ve konforsuz hali gitmiş. OHHH BEEE. Bizim araçlar gibi normal fren sistemi eklenmiş!!! Yani basış hızınıza göre tepki veriyor lönk! diye yapıştırmıyor. Oh be renault oh beee.. Doğru yolu bununla buldun aferin :yeah:


Aracın sürücü koltuğu manuel ayarlanıyor; yani aşağıya indirilip kolay biniliyor ama yolcu kısmı sabit ve ön direk çok eğik olduğu için kafayı vurmanız %90 ihtimal. yani dikkat edin :yeah:

bayi müdürüde ilk buna takılmış o da vurmuş kafayı.. 

Nasıl, neye göre tasarlarlar şunu anlamıyorum. 1.82'lik ben bile kafayı vuruyorsam daha uzunu ne yapacak ?


Megane GT Line'da bu fren durumu yine eski! hali ile devam ediyor. Konfor düşmanı! Neyse bu konu hakkında daha sonra başlık açacağım.

Şuan anlatacağım bunlar devam için fotolara bakalım :rolleyes:

Motor titreşim Durumu




Yeni Tasarım dili bu araç ile başlamış, ilk Göze çarpan şey devasa renault logosu :)


Resim eklendi

Resim eklendi

LED'ler (açık hali aşağıda)

Resim eklendi

Resim eklendi

Halojen farlar ve reklamı :kıhkıh:

Resim eklendi

16'' Jant 195-55

Resim eklendi

Mazda 2 gibi bağlantı ortada gözükür halde

Resim eklendi

Bu araç en full donanımlısıdır.

Resim eklendi

Resim eklendi

Bu kısımlar parlak plastik, piano black olması lazım

Resim eklendi

Oldukça kavisli tasarım var geri geri yanaşırken aman dikkat :)

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

İçeri de de oldukça yoğun piano black kaplama mevcut.
Parmak izi.

Resim eklendi

Kia Cee'd incelememizde gördüğümüz direksiyon da piano b. modası burada da var.

Resim eklendi

Gösterge Şık
Resim eklendi

Ön kapının kırmızı bölümleri yumuşak kaplama ve sadece üst donanımda dashboard renkli gelebiliyor.

Resim eklendi


Resim eklendi

Yanlış görmüyorsunuz sadece önler otomatik - 2013 olanlar da eklenecekmiş!

Resim eklendi

Resim eklendi

Havalandırma Kontrol mekanizması kullanışlı değil, şimdiden takılma yapmaya başlamış! (sağ-sol)

Resim eklendi

Otomatik Kliması - Digital demek hata olur. Alt donanımlarda ki daha şık gözüküyor

Resim eklendi

Direksiyon üstü kaplaması yani direksiyonu böyle kullanırsanız görüntü bu şekil olacak.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Ekstra eşya bölmesi
Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Sınıfı için yeterli kaplama, corsa gibi olmuş.

Resim eklendi

Arka diz mesafesi Fiesta'dan kötü 1-2 cm kadar yani dizlerim değiyor gibi. Vasat.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Arka kapı, ön gibi renkli kısımlarda yumuşak malzeme barındırmıyor.
Resim eklendi

Resim eklendi

Bu ne ? Kamufle mi ediyor ? Anlamadım. Komik yahu.
Resim eklendi

Resim eklendi

En alt donanımda tamir kiti diğerlerine mini stapne mevcut buradan kaldırıp mekanizmayı aşağıya düşürüyoruz lastiği altdan alıyoruz.
Resim eklendi

Bagaj Derin 300 lt hepsi keşke biraz arka sıraya önem verilseymiş, megane'den büyük olmasın diye heralde böyle :kıhkıh:
Resim eklendi

Resim eklendi

Ben bu bagaj kolunu tasarlayan adam ile tanışmak istemiyorum. Bagaj açık haldeyken yani şuan; dikkatli bakarsanız eğer eğiminin aşağıya olduğunu göreceksiniz yani bagaj kapatırken kapanma seviyesine gelmeden eliniz orada tutunamıyor haliyle oradan çekip daha sonra üstden yani dıştan bastrmak lazım. Helal olsun bravo yani !!!

Resim eklendi

Krom malzeme bildiğiniz üzere kişinin tercihine göre değiştirilebiliyor, biraz sonra göreceğiniz beyaz test arabında detay'a bakacağız.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Evet, göze batan trim hatası.

Resim eklendi


Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Buradan daha belirgin sanırım vites konumu aşağıda geldi bana.Belki alışkanlıktır fakat daha yüksek olabilirdi.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Kişileştirilebilir olan bu bölümün kaplaması bu şekilde, yorum sizindir. Uzun dönem'e bakmak lazım.

Resim eklendi

Resim eklendi

Arka manuel cam bu kadar inebiliyor.Yeterli.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Araç da CD ÇALAR YOK
Navigasyon sistemi en beğendiğimden igo ve başarsoft kullananlar bilir çok güzel.
Cihazın kullanımı çok kolay hatta eng kalmıştı TR yaptım dilini :D Beğendim bunu.
Ses sistemi normal, ses açma kapama yani üniteyi açma kapama kısmı SAĞ'da bunu nasıl böyle yaparlar onu da anlamadım. Elini tam uzatman lazım. En çok kullanılan düğme bu sonuçta..
Sol kısımda ses algılayıcısı var.


Kullanım olarak, bir eksi yanı; ses açmak veya kapatmak için 4-5 tur attırmak lazım butonu, haliyle biraz zaman alıcı..


Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Test'e çıkıyoruz ama öncesinde biraz daha bakalım :)

Kişileştirilebilir demiştik, öndeki kırmızı çıta, yandaki kapı üstündeki çıta ve bagaj üstündeki çıtalar değişebiliyor.

Resim eklendi

Resim eklendi

Gösterdiğim yerden kalkma yapmış bile!

Resim eklendi

Ort tüketim ve alınan km

Resim eklendi

Resim eklendi



Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Üst donanımla birlikte sunulan anahtarsız giriş sistemi algılayıcısı artık görünür değil (beyaz olan) mandalın arkasına gizlenmiş. :yeah: Etkili

Resim eklendi

Resim eklendi

Led'ler direk yanıyor ama sadece tek yanıyor. Far açınca sönüyor. Sisler ise far açılmadan açılamayınca haliyle led'leri diğer farlar ile kullanamıyoruz.Led'ler tek ışık kademeli. Yani gösteriş amacı yok. işini yapıyor.

Resim eklendi

Resim eklendi


Benim gözümde Clio 4 bundan ibarettir.
Satışarında başarılar diliyorum.
Behçetoğlu'nda ki ilgili danışmana teşekkür ediyorum.

GT Line Megane testimizde görüşmek üzere.
Hoşçakalın :) 


Bu yazı focusclubtr'den alıntıdır.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız