2013 Şubat Ayında Öğretmen Ataması Yapılacak Mı?

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, binlerce öğretmenin sabırsızlıkla beklediği atamalar ile ilgili daha önce söylediklerinin aksine şubat ayında öğretmen ataması yapılmayacağını açıkladı.


 Dinçer ayrıca, 4+4+4 eleştirilerine tepki göstererek, bakanlık ile ilgili "yalan ve düzmece" haberler yapıldığını iddia etti. Eğitim sisteminin başarılı bir şekilde yeni yıla başladığını ileri sürdü.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Bakanlığının 2013 bütçesinin görüşmelerinde milletvekillerinin eleştiri ve sorularını yanıtladı.

Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2013 yılı bütçesi üzerindeki görüşmeler gergin başladı.

CHP İstanbul Milletvekili Ferit Mevlüt Aslanoğlu, biberon için bütçeye ödenek konulmasını önerdi. AKP Adana Milletvekili Necdet Ünüvar'ın ifadeleri "çocukça" bulduğunu belirtmesi üzerine, Aslanoğlu, ifadenin geri alınmasını talep etti. Ünüvar ise "Bu ifadeyi hakaret olarak söylemedim. Öyle anladıysanız özür dilerim ama söylenen şey çocukça" şeklinde karşılık verdi.

Bu arada CHP'li üyeler, komisyon duvarına "4+4+4+Çadır" başlığı ile çıkan bir gazete haberini astı. CHP'li Aslanoğlu da oturduğu sıranın önüne emzik ve biberon koydu. CHP İzmir Milletvekili Musa Çam ise "4+4+4 ile Çocuk Gelinlere, Çocuk İşçilere Hayır" yazılı döviz tuttu. AKP milletvekilleri bu duruma tepki gösterdi. Komisyon Başkanı Lütfü Elvan'ın araya girmesiyle tartışma sona erdi.

Komisyonda, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, bakanlığının 2013 yılı bütçesini sundu.

4+4+4 eğitim sistemine ilişkin konuşan Dinçer, zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan 12 yıla çıkarıldığını, ortaokul ve liselerde 6 alanda 21 adet seçmeli ders konulduğunu anlattı.

Büyükadam Yayınları'nın bilim insanları ve farklı inançlara yönelik ayrımcı ifadeler içeren kitapları okullarda dağıtması ortaya çıkmışken, Bakan Dinçer, hazırlanan bir yönetmelikle ders kitaplarının nitelikleri arasına "temel insan hak ve özgürlüklerini destekleyen ve her türlü ayrımcılığı reddeden bir yaklaşım sunması" esası getirildiğini iddia etti.

Dinçer, yeni eğitim sistemiyle tek tip insan yetiştirme anlayışından vazgeçildiğini, ayrıca kademeli eğitim sistemi ile kız öğrenci sayısında artış olmasının beklendiğini ileri sürdü.

 Geçtiğimiz günlerde ataması yapılmayan öğretmenleri Eminönü'nde yem bekleyen güvercinlere benzeterek büyük tepki toplayan Dinçer, öğretmen atamalarına ilişkin de bilgi verdi. Dinçer, 2002 yılından bu yana 357 bin öğretmenin göreve alındığını, Cumhuriyet tarihinin en yüksek sayıda atamasının yapıldığını iddia etti.

Dinçer, izlenen politikalar doğrultusunda son yıllarda özel dershane sayılarında azalma olduğunu da söyledi, 2008-2009 eğitim öğretim yılında 4 bin 262 olan dershane sayısının 1 Kasım 2012 itibarıyla 3 bin 896'ya düştüğünü bildirdi.

Dinçer, 4+4+4 eleştirilerine de tepki gösterdi, bakanlık ile ilgili "yalan ve düzmece" haberler yapıldığını iddia etti. Dinçer, eğitim sisteminin başarılı bir şekilde yeni yıla başladığını ileri sürdü.

 Milli Eğitim Bakanı Dinçer, enflasyon altında ezilen öğretmen maaşlarıyla da övündü, 2002'de 470,20 lira olan öğretmen maaşlarının, 1 Temmuz 2012 tarihi itibariyle bin 769 liraya yükseldiğini söyledi.
Dinçer, Milli Eğitim Bakanlığı'na 2013 bütçesinden 47 milyar 496 milyon 378 bin 650 lira ayrıldığını belirtti

 ATAMALAR

 Bakan Dinçer, geçen yıl dönem başında 64 bin 600, dönem sonunda 54 bin civarında, bu sene de 12 bin civarında ücretli öğretmen istihdam edildiğini belirterek, ''Ücretli öğretmen sorununu bu ülkede çözmek üzereyiz. Üstelik, bu yıl 21 tane farklı seçmelik ders koyduğumuz halde ücretli öğretmen sayısını bu kadar düşürmeyi başardık'' dedi.

Bugün için 120 bin öğretmen ihtiyacının bulunmadığını dile getiren Dinçer, şöyle devam etti:

 ''Bu 120 bin öğretmene olan ihtiyacımız şu iki varsayıma bağlı olarak söylenmiş bir ihtiyaçtır. Bir, Türkiye'de bütün dersliklerde 30 öğrenci olmak üzere bir düzenleme yapacağız. İkili eğitimden vazgeçeceğiz. Tekli eğitimle derslik başına 30 öğrencinin olduğu ve ilköğretim, ortaokul ve lisede bütün okullaşma oranı yüzde 100'e çıktığı bir durumda bugünkü öğretmene ek 120 bin öğretmene ihtiyaç var.''

Mevcut duruma göre çok ciddi oranda bir öğretmen açığı bulunmadığını iddia eden Dinçer, atama yapılıp yapılmayacağının sorulması üzerine ''Şubat ayında veya herhangi bir ayda öğretmen ataması yapılmayacak. Bakanlık olarak, dönemler arasında öğretmenlerin yer değiştirmelerine ve atamalarına izin verilmeyecek'' ifadesini kullandı.

Dinçer, Anadolu liselerine ise bu sene Kasım 15'e kadar atama yapılacağını dile getirdi.

Artuklu Üniversitesi'nde Kürtçe Yüksek Lisans Programı'na ilişkin YÖK'ün öğretim elemanına orantılı olarak kontenjan ayrıldığını söyleyen Dinçer, ''O arkadaşlarımız da öngörülen kontenjanlarda öğretmenler yetiştirsinler benim gelecek sene bu öğretmenlere ihtiyacım var'' diye konuştu.

Dinçer'in konuşmasının ardından Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2013 bütçesi oylanarak, kabul edildi.


focushaber
Load disqus comments

0 Yorumlarınız