2014 10. Sınıf Dil ve Anlatım Fiiller Konu Anlatımı

FİİLERDE ÇATI:
Fiillerin özne ve nesneye bağlı olarak kazandığı anlama ve girdiği biçime çatı denir.
Çatı, sadece fiil cümlelerinde aranan bir özelliktir. İsim cümlelerinde hâliyle olmaz. Ancak isim cümlelerinde “kitap okumak, dünyayı dolaşan gibi fiilimsi gruplar varsa sadece fiilimsi için çatı incelemesi yapılabilir.
Ör: “Kitap okumak güzeldir.” İsim cümlesidir. yükleminde çatı özelliği aranamaz. Neyi okumak? Kitabı. Okumak isim-fiili nesne almış. O halde fiilimsi sözcüğü geçişlidir.
Fiiller, özne ve nesne alıp almamalarına; belirtilen işin nasıl yapıldığına; işten nesnenin ve öznenin nasıl etkilendiğine göre çatılar ayrılırlar.
Fiil çatılarının oluşmasında hem fiilin anlamı hem de aldığı yapım eki önemlidir.
Çatılarına göre fiiller şunlardır:
1. Öznelerine Göre Fiil Çatıları
a. Etken Fiil
-Etken fiilin belirttiği işi, oluşu, hareketi, durumu ve kılışı yapan öznenin kendisidir.
-Özne gerçek öznedir.
-Dilimizde tüm fiiller kök hâlinde iken etkendir.
-Bu fiiller geçişli de olabilir geçişsiz de.
Yaşlı nine, çocuktan kendisini karşı tarafa geçirmesini istedi.
Çocuk da öğrenciliğin verdiği bir bilinçle seve seve ona yardım etti.
b. Edilgen Fiil
Gerçek öznesi söylenmeyen (ve bilinmeyen) fiillerdir.
Cam kırıldı kimin kırdığı belli değil
Bir bildiri okundu. Okuyan belli değil
Ev satıldı.
*Fiile "-°l, -°n" ekleri getirilerek yapılır.
Kapı aç
ıldı. Araba yıkandı.

* Bu tür fiillerin öznesi sözde öznedir. Yüklemde bildirilen işten etkilenen varlık cümlede özne gibi kullanılır, ama asıl özne söylenmemiştir. Kapı ve araba açma ve yıkama fiillerini yapan değil, bu fiillerden etkilenen varlıklardır.
* Bazı cümlelerde işi yapan "tarafından" sözüyle ya da "-ce" ekiyle belirtilebilir.
Hırsızlar polis
tarafından yakalanamadı. Bu kararlar milletçe verilmedi.
* Sözde ya da gerçek öznesi olmayan edilgen ve geçişsiz fiiller de vardır:
Bu sıcakta uyu
nmaz. Bu söze gülünür. Yarın pikniğe gidilecek.
Burada kal
ınacak.
c. Dönüşlü Fiil
-Öznenin işi yaparken aynı zamanda o işten etkilendiğini gösteren fiillerdir. Yani fiili yan da ondan etkilenen de öznedir. -Özne gerçek öznedir.
-Nesne yoktur.
- Fiile
"-°l, -°n" ekleri getirilerek yapılır.
-Bu fiiller nesne alamazlar; geçişsizdirler.
Kızlar süslendi; delikanlılar güzelce giyindi.
Adam hep kendisiyle öv
ünüyor.
*Tabiat olayları ile ilgili dönüşlü fiillerde "yapma" anlamı yerine "kendi kendine olma" anlamı vardır.
Karlar tepelere doğru çek
ildi. Sıcaklardan dolayı gölün suyu çekildi.
Öğleye doğru hava aç
ıldı. Havalar ısınınca buzlar çözüldü.
*Bazı fiillerin edilgen şekilleriyle dönüşlü şekilleri farklı ekle yapılır:
Sevmek > sevinmek > sevilmek Dövmek > dövünmek > dövülmek
Giymek > giyinmek > giyilmek Görmek > görünmek > görülmek
*İsme getirilen "-len" ekiyle fiile getirilen "-iş" ve "-leş" eki de dönüşlülük anlamı katabilir:
O gün pek iç
lendim.Trafik polisini görünce adam tuttu. Birazdan sakinleşir.
Not: Edilgen fiille dönüşlü fiil karıştırılabilir:
Özgür konferansta oldukça sık
ıldı. > dönüşlü
Sabaha kadar kurşun sıkıldı. > edilgen

d. İşteş Fiil
-Fiilde bildirilen işin birden fazla kişi tarafından yapıldığını; işi beraber ya da karşılıklı yaptıklarını bildiren fiillerdir.
"
-°ş" ekiyle yapılır.
Dövüşmek, uçmak, gülüşmek, görüşmek...
*Ya "birlikte" ya da "karşılıklı" anlamı katar.
Kuşlar uçtu birlikte
Çocuklar gül
üştü. birlikte
Öğrenciler kaç
ıştı. birlikte
Arada bir yazışırız. karşılıklı
Onunla Ankara'da tanı
ştık. karşılıklı
*Bazı filler "ş" sesini yapılarında barındırır ve işteşlik ifade ederler. Bunlara anlamca işteş fiiller de denebilir.
Yarışmak, savaşmak, üleşmek, güreşmek, barışmak, konuşmak...
*Bazı işteş fiiller bir durumdan başka bir duruma geçmeyi ifade ederler. Bunlarda işteşlik anlamı zayıftır.
Buharlaşmak, güzelleşmek, ağırlaşmak, sertleşmek, sakinleşmek...
Durum, gün geçtikçe kötüleşiyor.
Hasta, biraz daha iyileşti.
Güneşte fazla kaldığından iyice esmerleşti.
Rengi giderek koyulaşıyor.
Not: Yapısında "ş" sesi bulunduran bütün fiiller işteş değildir. Bunlara dönüşlü de denebilir.
Dostluğumuz günden güne gelişiyordu.
Sonunda öfkesi yatıştı. Daracık bir yere sıkıştı.
Boyunda büyük işlere girişti. Fırtınadan sonra deniz yatıştı.
Otobüs kalkmak üzereyken yetişti. Evinden uzakta kalmaya alıştı.
*Bazı fiiller "-le-ş" şeklinde iki ek alarak, bazıları da "-leş" şeklinde tek ekle işteş yapılırlar.
Kucak-la-ş-, selâm-la-ş-; Toka-laş, bayram-laş...

*Çoğu nesne alamaz; ama bazı işteş fiiller nesne alabilirler.
Kazandıkları parayı paylaştılar.
2. Nesnelerine Göre Fiil Çatıları.
Fiillerin nesne alıp almadıkları, alıyorlarsa hangi özellikleri taşıdığı göz önünde tutulur.
a. Geçişli Fiil
-Belirtili ya da belirtisiz nesne alabilen fiillerdir.
-Bu fiillere "ne?, neyi?, kimi?" soruları sorulduğunda belirtili ya da belirtisiz nesne bulunur.
-İş, kılış fiilleri geçişlidir. Titizlikle elindeki yazıları inceliyordu.
Son gelişinde Ankara'yı da dolaşmıştı.
*Cümlede nesne kullanılmamış olsa da bu fiiller geçişlidir.
Dikkatli bakmayınca fark edemezsiniz.
b. Geçişsiz Fiil
-Nesne alamayan fiillerdir. -Oluş ve durum fiilleri geçişsizdir.
-Yükleme nesneyi bulmak için sorulan "ne?, neyi?, kimi?" sorularının cevabı yoktur.
Kar yağdı, tren durdu, ben uyudum, kartallar uçtu, dışarıda kaldı, o da yoruldu...
Not: Bazı fiiller hem geçişli hem geçişsiz olarak kullanılabilirler:Gezmek, dolaşmak, geçmek, sürmek, çalmak,

c. Oldurgan Fiil
Geçişsiz bir fiile "-dir, -t, -r" eklerinden biri getirilerek fiil geçişli yapılırsa buna oldurgan fiil denir.
Yatmak > yatırmak
Ötmek > öttürmek
Uyumak > uyutmak
Gezmek > gezdirmek.
Kaçmak > kaçırmak



d. Ettirgen Fiil
-Geçişli olduğu hâlde "-dir, -t, -r" ekleriyle tekrar geçişli yapılan fillerdir. Geçişlilik dereceleri artırılmıştır.-Fiili bir başkasına yaptırma söz konusudur.
-Oldurgan fiiller ettirgen hâle getirilebilir.
Gazete aldı > aldırdı > aldırttı
Elbiseyi yıkadı > yıkattı > yıkattırdı
İçmek > içirmek > içirtmek
Durdurmak > durdurtmak
Uçmak > uçurmak > uçurtmak > uçurtturmak
Sonuç: Bütün fiiller çatı bakımından öznesine ve nesnesine göre ayrı ayrı en az iki özelliğe sahiptir:
*Çocuk koşarak yolun diğer tarafına geçti.Öznesine göre etken; nesnesine göre geçişsiz
*Alış veriş listesini evde unuttum.Öznesine göre etken; nesnesine göre geçişli
Ali, Ahmet’i güldürdü.
Öznesine göre etken; nesnesine göre oldurgan geçişlidir.
Ahmet ile Ali selamlaştı.
Öznesine göre etken ve işteş; nesnesine göre geçişsizdir.















ÖZNESİNE GÖRE
NESNESİNE GÖRE
ETKEN
EDİLGEN

İŞTEŞ

DÖNÜŞLÜ
GEÇİŞLİ

GEÇİŞSİZ

OLDURGAN
ETTİRGEN
Ahmet okula gitti.
(Gerçek özne var, işi yapan bellidir.Nesne almaz)
X








X




Ahmet kitabı okudu.
Gerçek özne var, işi yapan bellidir.Nesne almış)
X






X






Ahmet ile Ali selamlaştı.
(İşi yapan belli, iş karşılıklı yapılıyor,nesne almaz)
(X)


X




X




Ali ile Ahmet barıştı.
(İşi yapan belli, iş karşılıklı yapılıyor,nesne almaz)
(X)


X




X




Ahmet çok sevindi (üzüldü).
(İşi yapan belli, işi yapan ve işten etkilenen aynı kişi, nesne almaz)
(X)




X


X




Yazı tahtası silindi (temizlendi).
(Sözde özne var,işi yapan belirsizdir.)


X






X




Ali, Ahmet’e güldü.
(İşi yapan belli,nesne almaz)
X








X




Ali, Ahmet’i güldürdü.
(İşi yapan belli, ğeçişsiz fiil ek yardımıyla geçişli olmuş:Oldurgan çatılı)
X






(X)


X


Ali, Ahmet’i güldürttü.
( İşi yapan belli, geçişli olan fiil ek yardımıyla ikinci kez geçişli olmuş:Ettirgen çatılı)
Güldü: Geçişsiz
Güldürdü: Oldurgan geçişli
Güldürttü. Ettirgen geçişli









(X)




X
Açıklama: Asıl olan parantez dışında olanlardır. Paranteze alınanlar ikinci
özelliktir. “Ahmet çok sevindi.” cümlesinin fiili öznesine göre öncelikli olarak
dönüşlüdür; çünkü öznenin yaptığı işten öznenin kendisinin etkilenmesi söz konusudur.
“sevindi” fiili aynı zamanda öznesine göre etken çatılıdır; çünkü sevinme işini yapan “Ahmet” gerçek öznedir ve özne bellidir.


FİİLİMSİLER:
*Fiil kök veya gövdelerine mastar ekleri denilen yapım ekleri( -ma, -ış, -mak) getirilerek fiillerin iş oluş ya da hareket isimleri oluşturulur.( Fiil ismi, isim-fiil)
* Fiil kök veya gövdelerine çeşitli yapım ekleri getirilerek ( -an, -ası, -mez, -ar, -dik, -ecek, -miş) sıfat- fiiller oluşturulur. Fiiller bu eklerle sıfata dönüştürülür.
*Fiil kök veya gövdelerine bağ-fiil ekleri( ip, -ince, -erek, -dikçe, -madan, -diğinde, ..a ..a, …e …a, …ir …mez, ) getirilerek zarf- fiiller elde edilir.
Sonuç olarak fiilimsilerin ortak özelliği; zarfa, isme veya sıfata dönüşmeden önce bir fiil olmalarıdır.  

İSİM -FİİLER
SIFAT-FİİLLER
ZARF-FİİLLER
Ekler:-ma, - me ; -ış, -iş, -uş –üş; -mak, -mek.
Ekler: -an,-en; -ası, -esi; -maz, -mez; , -ar, -er,-ır, -ir,-ur, -ür; -dık, -dik, -acak; -ecek; -mış, -miş, -muş, -müş
Ekler: ip, -ince, -erek, -dikçe, -madan, -diğinde, ..a ..a, …e …a, …ir …mez,

Oku-ma, güldür-me
Yaz-ış, gid-iş, oku-y-uş, güldür-üş
Yaz-mak, gül-mek

İsim-fiil grubu: İsim fiilden önce gelen ve kendisiyle bağdaşan (anlamlı birlik oluşturan)
sözcüklerle oluşan öbeklerdir.
……………. + isim-fiil = İsim – fiil grubu
Yemek yemek, göz gezdirmek
Kitap okuma, şiir yazma
Eve dön-üş, gurbete gid-iş
İsim-fiillerin cümle içindeki bazı görevleri:
Özne olur: Yemek yemek güzeldir.
Okumak iyidir.
Gülme( gülüş, gülmek) en iyi ilaçtır.
Yüklem olur:
En sevdiğim hobim, okumaktır.
En güzel duygulardan biri de eve dönüştür.
Nesne olur:
Okumayı severim. Sarma sarmayı bilir.
Sarmayı ben yedim.
Dolaylı tümleç ( yer tümleci) olur:
Gezmeye gitmiş. Gülüşüne hayranım.
Edat grubunda yer alır ve birlikte zarf tümleci oluştururlar: Okumak için kitap aldı.




Koş-an sporcu Öpül-esi el
Bit-mez dert Koş- ar adım
Tanı-dık kimse Yapıl-acak ödev
Okun-muş kitap
Uyarı:
*Sıfat- fiiller kendisinden önce gelen sözcüklerle bağdaşması halinde sıfat-fiil grubu oluşturur:
Çok tanıdık, durmadan koşan, az okunmuş vs.
*Ancak sıfat fiil grupları bir ismin veya zamirin önüne gelerek o sözcüğün sıfatı olabilir ve sıfat tamlaması oluşturabilir.
Çok tanıdık (biri) , durmadan koşan (çocuk),
az okunmuş (adam)
*Sıfat fiiller veya sıfat fiil grupları adlaşabilir.
Koşanları gördüm: adlaşmış sıfat-fiil
Çalışıp başaranları kim sevmez: adlaşmış sıfat-fiil grubu

Biz onu tanıdık. : Normal çekimli fiil, yüklem
Tanıdık birine benziyor.: Sıfat fiil, dolaylı tümleç
Sadece tanıdıklara giderim.:Adlaşmış sıfat- fiil,dolaylı tüm.
Adam çok okumuş.: Normal çekimli fiil, yüklem
Okumuş adamı severim. : Sıfat fiil,sıfat tam., belirtili nesne
Okumuşları severim. :Adlaşmış sıfat- fiil, belirtili nesne
Bu çocuk iyi koşar. : Normal çekimli fiil, yüklem
Koşar adım ilerleyin.: İsmin önüne gelmiş; sıfat
fiil, sıfat tamlaması, zarf -tümleci



koş-up, gül-üp, saldır-ıp, gel-ip
yazdır-ınca, güldürme-y-ince, bak-ınca
çalış-arak, gül-erek koş-a koş-a,
gid-e gid-e , düş-e kalk-a
gel-ir gel-mez
çalış-madan, gel-diğinde (geldiği zaman)

*Zar-fiiller genellikle cümlede zarf tümleci olarak bulunur:
Koşa koşa geldi.
Durmadan kitap okudu.
Düşe kalka ilerledi.
Çalışıp başardı.

*Zarf-fiiller sıfat fiil grubunda yer alırlar
ve çeşitli cümle öğelerine girerler:
O, (durmadan koşan) bir adamdı.
Durmadan: zarf-fiil
Durmadan koşan: zarf-fiil grubu
Durmadan koşan bir adam: sıfat tamlaması
Durmadan koşan bir adamdı: Yüklem

Durmadan konuşanlar gelsin. (özne)
Gülerek konuşanları sevmem. (nesne)
Durmadan konuşandan hoşlanmam. (d.t.)


kaynak; Ahmet TOK


Read more

2014 10. Sınıf Dil ve Anlatım İsimler Konu Anlatımı

DİL VE ANLATIM 10 . SINIF DERS NOTLARI- (Anlatım Biçimleri Hariç) AHMET TOK




İSİMLER:
Özelliklerine Göre İsimler:
Yapılarına Göre İsimler:
Özel:
Cins:
Somut
(Madde)
Soyut
(Mana):
Tekil:
Çoğul:
Toplu-luk:
Basit yapılı isimler:
Yapım eki yoktur.
Çekim eki olabilir.
Türemiş yapılı isimler:
Mutlaka yapım eki vardır. Ayrıca çekim eki de bulunabilir.
Birleşik yapılı isimler:
Ayrı veya bitişik yazılan iki sözcükten oluşur.
Ali
Türkiye
Sevgi: (kişi adı)
Kızılır-mak

ağaç
vatan
ırmak
sevgi
(duy-
gu adı)
Ali
ağaç
vatan
Sevgi:
(kişi adı)
sevgi:
(duygu adı)
üzüntü
yas
mutluluk
ağaç
yas
üzüntü
ağaçlar
yaslar
üzüntüler
ikiz
deste
düzine
tümen
manga
Göz:
Bulutların:
masamızda:
Mustafa’nın:
Gözlük-çü : İsimden türemiş. Sadece yapım eki var.
Çiz-gi-ler-in: Fiilden türemiş. Hem yapım eki hem de çekim eki var.
Topkapı ( Topun kapısı,Top kapısı): Ad tamlamasından oluşmuş.(Mecazlaşmış.)
Eskişehir: Sıfat tamlamasından oluşmuş.( Mecazlaşmış.)
Boşboğaz: Sıfat tamlamasından oluşmuş.( Mecazlaşmış.)
Biçerdöver: İki çekimli fiilden oluşmuş.(Mecazlaşmış)
Gecekondu: Bir isim ve bir fiilden oluşmuş.(Mecazlaşmış)
Kara sinek: sıfat tamlamasından oluşan ve ayrı yazılan birleşik isimdir.Çünkü her ikisi de gerçek anlamlıdır, mecazlı sözcük yok.
Sivrisinek: sıfat tamlamasından oluşan ve bitişik yazılan birleşik isimdir.(Çünkü sözcüklerden en az biri “ sivri” mecazlaşmış.)
İsimlerin cümle içindeki başlıca görevleri:
a)Özne olurlar: Ali geldi. Çiçekler açtı. Mutluluk, herkesin yaşaması gereken bir duygudur. Türkiye bizim ülkemizdir.
b) Yüklem olurlar ve isim cümlesi yaparlar: Bizim ülkemiz, Türkiye’dir. Durmadan konuşan şu çocuğun adı, Ali’dir. Bende kalem var.
c) Nesne olurlar:Ali ödevini bitirmiş. Ben ülkemi seviyorum. Kalemini düşürmüşsün. Ben elma yedim.
d) Zarf tümlecinde bulunurlar: Öğretmen olmak için çalışıyormuş. Onu gözümde dağ gibi büyütüyorum. (Edat tümleci de diyebiliriz.)
e) Dolaylı tümleç olurlar: Okan, okula gitmiş. Çarşıdan geliyorum. Sokakta kimseler yok.
f)Ad tamlamasında tamlayan ve tamlanan olurlar:
Ali’nin velisi okula gelmiş.(özne) Demir kapıyı boyadım. (Nesne)
Tamlayan Tamlanan Tamlayan Tamlanan

g)İsim- fiil grubunda bulunur: Kitap okumak güzeldir:(özne)
h) Ünlem grubunda bulunur: Ey Türk gençliği!( Ad tamlamasını oluşturan isimler ünlem alarak ünlem grubuna dönüşmüş.)

Soru: Aşağıdaki cümlelerde geçen isimleri bulup özelliklerine ve yapısına göre inceleyiniz.
Ahmet’in annesi Çanakkale’de doğmuş. Çanakkaleliler genellikle tarım ve hayvancılık ile uğraşırmış.”
Ahmet: Özel, somut, tekil, basit.
anne: Cins, somut, tekil,basit.
Çanakkale: Özel, somut, tekil, birleşik.
Çanakkaleliler: Özel, somut, çoğul, birleşik sözcükten türemiş.
tarım: Cins, somut, tekil, basit.
hayvancılık: Cins, somut, tekil, türemiş.
Soru:Cümlelerde geçen isimlerin görevlerini yazınız.
Ahmet’in annesi Çanakkale’de doğmuş. Çanakkaleliler genellikle tarım ve hayvancılık ile uğraşırmış.”
Tamlayan Tamlanan Dolaylı tümleç özne zarf tümleci
B.li ad tamlaması bağlama grubu( tarım ve hayvancılık)
Özne Edat grubu ( tarım ve hayvancılık ile)
Read more

Bim 13 Eylül 2013 İndirimli Ürünler Listesi

Elektronik org 44 tuşlu : 29,00 TL
Tek kişilik çift desenli nevresim takımı : 28,00 TL
Çocuk spor ayakkabı 30-35 numaralarında : 15,90 TL
 Polycotton tek kişilik alez : 10,50 TL
Puzzle 260 parça : 12,00 TL
 Modacı oyuncak bebek : 14,00 TL
Basketbol topu : 7,90 TL
Masa tenisi seti : 7,50 TL
Çelik çay kaşığı 6'lı : 4,50 TL
Blok flüt : 2,50 TL
Taç - toka : 0,50 TL/adet

Read more

A101 12 Eylül 2013 İndirimli Ürünler Listesi

Samsung 106 ekram 42" smart full hd led tv : 1249,00 TL
Hometech mini uydu alıcı : 37,50 TL
Sinbo su ısıtıcı : 24,95 TL
Papilla 20 cm kızartma tenceresi : 14,95 TL
Papilla 30 cm balık/gözleme tavası : 14,95 TL
Olta takımı : 23,95 TL
Çelik termos 750 ml : 7,95 TL
Katlanabilir plastik tabure : 7,50 TL
Klasik gitar : 34,95 TL
Tarih ayarlı saklama kabı 3'lü : 5,95 TL
Mini çöp kovası : 1,95 TL
Sinbo kıl temizleme cihazı : 4,95 TL

Read more

Celine Klein Kimdir?

Celine Klein Kimdir

Celine Klein Beşiktaşın yeni transferi Kerim Frei Koyunlu'nun kız arkadaşıdır. Kendisi ingiltere'de moda ile ilginlenmektedir. 

https://twitter.com/CelineKlein resmi twitter sayfası olup http://celineklein.tumblr.com/ ve http://celinekleinfashion.blogspot.com/ isimli blog sayfaları mevcuttur.

Sizler için seçtiğimiz bazı Celine Klein fotoğrafları







Read more

Ahmet Atakan Kimdir? Neden Öldü

Hatay’ın Antakya ilçesinde dün gece ODTÜ protestolarına destek vermek ve ‘Gezi Parkı’ eylemlerinde vurularak hayatını kaybeden Abdullah Cömert’in faillerinin bulunması için düzenlenen gösteriye polis müdahale etti. Eyleme katılan Ahmet Atakan’ın (22) iddiaya göre başına gaz kapsülü isabet etti. Ambulansla Antakya Devlet Hastanesi’ne kaldırılan Atakan’ın yakınları ilk olarak gencin hayatını kaybettiği haberiyle yıkıldı. 



Kaynak; Milliyet.com.tr 



 Adalet Bakanı Başdanışmanı Adnan Boynukara twitter'daki mesajında "Ahmet Atakan'ın otopsi işlemi tamamlanmış ve şuanki verilere göre ölüm sebebi yüksekten düşmeye bağlı ölüm olarak açıklanıyor" dedi... İşte o görüntüler...
Read more

Mısır Püskülü Nedir? Faydaları, Mısır Püskülü Diyeti

Mısır Püskülü (Zea mays): Ortalama 2 metre boylarında, kökü kalın ve saçaklı, yaprakları şerit gibi uzun, sert ve sivri olan bir bitki olan mısırın meyvelerinin ucundaki saçaklardır. Mısır püskülü bol miktarda potasyum, sodyum ve kalsiyum içerir. Mısır püskülünde ayrıca, yağ, reçine, şekerler ve allantoin bulunur.

Mısır Püskülünün Faydaları ve Tıbbi Etkileri: İdrar yollarını temizler ve idrar söktürür. Zayıflamaya ve vücuttaki yağları eritmeye yardımcı olur. Çocuklarda ve yaşlılarda görülen altını ıslatmaların tedavisinde faydalıdır. Böbrek iltihabı, romatizma ve gut hastalıklarına karşı etkilidir. Ödemleri giderir. İdrar yollarındaki ve mesanedeki taşları düşürür. Sinirleri yatıştırır.

Mısır Püskülü Nasıl Kullanılır? 1 tatlı kaşığı kadar kıyılmış mısır püskülünün 1 su bardağı kaynamış suda 4-5 dakika demlendikten sonra süzülmesiyle hazırlanan mısır püskülü çayı dahilen ve genellikle yemeklerden önce günde 2-3 kez içmek suretiyle kullanılabilir. Mısır püskülü çayı, zayıflamaya yardımcı bir diğer bitki olan kiraz sapı ile birlikte de kullanılmaktadır.

Kaynak; mydearbody
Read more

Enes Kanter Twitter'da Ne Dedi?

 Twitter hesabından yaptığı açıklamada "Güldüğüm kişinin Milli takım veya herhangi bir olayla ile hiçbir ilgisi yoktur Hahaha.... Dediğim kişi kardeşim @KeremKanter dir. Sâkin Haha" ifadelerini kullandı.
GENÇ ENES'TEN CEVAP: 

Enes Kanter'in attığı bu tweet'e Bursaspor'un genç golcüsü Enes Ünal, sert bir cevap verdi ve "An gelir bazı insanlara aynı ismi taşıdığın için utanırsın" şeklinde bir tweet attı.


Kaynak; Skorer
Read more

2013 İş Bankası Sınavı Soruları ve Cevapları

MALİYE
1. Geniş anlamda ve dar anlamda kamu harcamasını açıklayınız.
2. Genel ve Katma Bütçe nedir? Aralarındaki fark nedir?
VERGİ
1. Kurumlar Vergisi Mükelleflerini açıklayınız.
2. Muafiyet ve İstisna nedir? Aralarındaki farkı açılayınız.
MEDENİ HUKUK
1. İkametgah nedir? Unsurları nelerdir? Kimler zorunlu İkametgaha tabidir?
2. Zilyetlik nedir? Unsurları nelerdir? Zilyetliğin korunmasındaki zilyetlik davaları nelerdir?
BORÇLAR HUKUKU
1. Borcu sona erdiren haller nelerdir? Bunlardan ibrayı açıklayınız.
2. İbra sözleşmesi şekle tabi midir?
3. Tam iki tarafa borç yükleyen sözleşmeyi açıklayınız. Taraflardan hangisi öncelikle olarak korunmaktadır? Açıklayınız.
İKTİSAT
1. Para politikası araçları nelerdir? Etkilerini açıklayınız.
2. Kamu finansman açığı nedir? Bu açık nasıl giderilir?
a) Merkez Bankasından borçlanılır ise sonuç ne olur?
b) İç piyasadan borçlanılır ise sonuç ne olur?
3. Kalkınma politikası nedir? Amacı nelerdir?
EKONOMİ SORULARI
1. Tam rekabet piyasasında, piyasa fiyatı ortalama genel masraflar asgarisinin altında iken, firma kârını nasıl en çoklaştırır? Anlatınız.
2. Bir ülkenin ödemeler dengesi açığı ya da fazlası sabit kur sistemi ve serbestçe dalgalanan kur sistemi altında nasıl ortadan kalkar? Anlatınız.
3. Türkiye ile Avrupa Birliği arasında 01 Ocak 1996 tarihinde kurulan gümrük birliğini iktisadi açıdan değerlendiriniz.
4. Döviz kuru, reel kur, ihracat, ithalat, faiz haddi ve sermaye hareketleri arasındaki ilişkileri açıklayınız.
Not: Her soru 25 puandır.
BİLGİSAYAR SORULARI
1. Zamanında ödenmesi halinde 15.000.000.- TL olan vergi borcunun bir yıl ertelenmesi halinde gelecek yıl ödenmesi gereken tutar; 20.000.000 TL daha sonraki yıl ödenmesi halinde de 30.000.000 TL olacaktır. Banka faiz oranının %40 olduğu bir dönemde vergi borcunun ödenmesi konusunda nasıl bir karar verirsiniz. Bilgisayar Mantığına göre problemin çözüm aşamalarını adım adım sıralayınız ve örnek problemi çözerek karar veriniz. (40 puan)
2. Bilgisayarla yapılabilecek işlemleri ana başlıklar halinde sadece sıralayınız. (10 puan)
3. “A” anüiteyi (anapara+faiz), “P” dönem başında yatırılan anaparayı “i” faiz oranını ve “N” ise periyot sayısını temsil etmek üzere bileşik faiz problemi A=P (1+i) şeklinde verilmektedir.
Yüzde yüz faiz oranı ve beş yıl süre ile her yıl başında yatırılan “1000 TL” gibi bir sabit tutarın beş yıl sonunda ulaşacağı toplam değeri, yukarıdaki formülde sadece “N” değerini değiştirerek hesaplayacak bir hesaplama sürecini bilgisayar mantığına göre madde madde tanımlayınız. Yine aynı değeri kağıdınız üzerinde hesaplayınız. (30 puan)
4. Aşağıdaki kavramları birer cümle ile açıklayınız. (10 puan)
Bit, Byte, RAM, ROM, EPROM, PROM, ENIAC-1, Feedback, Abacus
5. “İşletim Sistemi Programı” kavramını kısaca tanımlayınız ve bildiğiniz işletim sistemi programlarının adını yazınız. (10puan)
PAZARLAMA SORULARI
1. Elektronik Ticaret (E-Commerce) nedir? Geleneksel Pazarlama tekniklerinden farkı nedir? Elektronik Ticaret’in Türkiye’deki şansını değerlendiriniz. (25 puan)
2. Müşteri Odaklı Pazarlama anlayışının belirleyici özellikleri nelerdir? Bu anlayışın diğer yaklaşımlarından (satış odaklı, ürün odaklı gibi) farkı nedir? Türkiye’de Müşteri Odaklı Pazarlama’yı iyi uygulayan bir, iyi uygulamayan bir firmayı örnek veriniz. (25 puan)
3. Türkiye’de perakende ticarete ne oluyor? Bu sektörde meydana gelen değişmeler nereden kaynaklanıyor? Bu değişmelerin bankacılığa yansıması nasıl olabilir? (25 puan)
4. Bir firmada Pazarlama birimi ile Üretim ve Finans birimleri arasında hangi anlaşmazlıklar ve sürtüşmeler çıkabilir? Bunları önlemenin ve çıktıklarında gidermenin yolları nelerdir? (25 puan)
GENEL YETENEK SORULARI
1. Aşağıdaki bileşik sözcüklerden hangisi yapı yönünden, öteki dördünden farklıdır?
a) yurtsever
b)ısıölçereşdeğer
c)eşdeğer
d) uçaksavar
e) uyurgezer
2 .( I) 3 5 10 12 24
( II) 4 7 21 24 72
(III) 5 9 36 40 160
Yukarıdaki sayı dizleri bir kurala göre oluşturulmuştur.Aşağıdakilerden hangisi bu kurala uymaktadır?
a) 6 11 33 38 114
b) 6 11 22 27 54
c) 6 12 17 85 255
d) 6 11 22 66 71
e) 6 11 55 60 300
3. ? 17 22 20 25 22 27 23
Yukarıdaki sıralamada soru işaretinin yerine aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
a ) 25
b) 20
c) 22
d) 23
e) 18
4. 18 23 13 19 11 18 ?
Yukarıdaki sıralamada soru işaretinin yerine ne gelmelidir?
a) 28
b) 26
c) 13
d) 12
e) 10
cevaplar: 1) e 2) e 3) e 4) d
MÜLAKATTA DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER
Eskiyi kötülemeyin
Soru: Çalıştığınız şirketten niye ayrılmak istiyorsunuz?
Niçin iş aradığınız yahut eski şirketinizden niye ayrıldığınız söz konusu olacak ve size eski patronunuzla, yöneticilerinizle bir sorununuz olup olmadığı sorulacaktır. Eskileri şikayet etmekten kaçının. Aksi takdirde, mülakatı yürüten “Yarın bizim hakkımızda da böyle konuşur” diye düşünecektir.
Böyle bir soruyla karşılaştığınızda, daha fazla sorumluluk almak istediğinizi, ama çalıştığınız (eski) şirkette bunun mümkün olmadığını; hayatınızda yeni bir “challange” yaşayacak bir döneme geldiğinizi düşündüğünüzü; farklı bir sektörü tanımak ve deneyim kazanmak istediğinizi söylemek daha tehlikesizdir. Yani geçmişi değil, geleceği konuşun.
Sağlam referans gösterin
Soru: Açıp konuşsam, eski yöneticiniz sizin hakkınızda ne söyleyebilir?
Böyle bir sorudan maksat, tepkilerinizi ölçmektir. Hazırlıksız yakalanmış yahut bu sorudan rahatsız olmuş intibaı vermeyin. Yoksa karşınızdakinin konuyu deşeceğinden hatta söz konusu referansları arayacağından şüpheniz olmasın. Eğer eski şirketinizle, yöneticinizle bir sorununuz olmadıysa, konuyu mülakatçının bilmesini istediğiniz çalışmalarınıza, niteliklerinize ve becerilerinize getirin. Tabii abartmadan.
Eski şirketinizde sorunlar yaşadıysanız hatta kavgalı ayrıldıysanız, şeffaf davranmak daha akılcı olacaktır. “Şu şu sorunlarımız oldu. Açıp konuşsanız eski yöneticim size şöyle diyecektir” diyerek, kısaca olayı izah edin ve karşınızdakini ikna etmeye çalışın.
Dikkat: Size böyle bir soru sorulmazsa, konuyu siz açıp da ayağınıza kurşun sıkmayın!
Kusur mu, ne kusuru?
Soru: Bana üç yetkinliğinizi ve üç kusurunuzu sayar mısınız?
Yetkinlikleri saymak kolaydır da (nasılsa CV’nizi hazırlarken bu konuya uzun uzun kafa patlatmışsınızdır) kusurlarınız hakkında konuşmak kolay değildir. Uzmanlar “Sadece ve sadece düzeltilebilir kusurlardan bahsedin” diyorlar. Kusurlarınızı kısaca söyleyin, hemen konuyu bunları ortadan kaldırmak için neler yapacağınıza – hatta mümkünse ne yapmakta olduğunuza – getirin.
“Kabul edilebilir kusurlar” meyanında, mesela, delege etmekte zorlandığınız, fazla otoriter davranmaya eğiliminiz olduğu, bir karar vermeden önce kılı kırk yarma alışkanlığınız, dış görünüşünüze fazla önem vermeniz… sayılabilir ve size puan da kazandırılabilir.
Dikkat: Saydığınız kusurların, başvurduğunuz görevle çelişmemesine dikkat edin. Açıklık derken işi kaçırmayın. Mesela kriz masası için bir yönetici aranıyorsa, “hızlı karar almakta zorlanıyorum” demek pek hayırlı olmayabilir.
Kötü durum senaryosu
Soru: Yöneticiniz sizin görüşlerinizi hiç dikkate almıyor, ne yaparsınız?
Kişiliğiniz ve davranışlarınız hakkında karşınızdakini aydınlatacak bir soru. Soru bir varsayım içerdiği, bir senaryo olduğu için, kaçamak cevaplarla kurtulmanız da mümkün değil.
Böyle bir soru karşısında “Benim fikirlerim her zaman yerindedir; dikkate almıyorsa bu karşımdaki yöneticinin salaklığını gösterir” yahut “Yöneticim fikirlerimi dikkate almıyorsa, demek ki ben dikkate değer bir şey önerememişim” gibi uç cevaplara yer yok. “Önerilerimi bir kere daha gözden geçiririm. Eğer fikirlerimde ısrar ediyorsam, bu kez ’acaba önerilerimi yöneticime doğru ifade edemedim mi?’ diye sorgularım. Olmadı, görüşlerimi niye dikkate almadığını, nerede yanlışımı gördüğünü sorar, anlamaya çalışırım. Belki de benim bilmediğim bilgilere sahiptir, dikkate alması gereken farkla öncelikleri vardır” iyi bir cevap olabilir.
Hazırlıklı olmanız gereken benzer sorular: “Saat 18’de size sabah teslim etmeniz gereken bir iş verilirse ne yaparsınız?” yahut “Altınızda çalışan birisi verdiğiniz talimatları uygulamazsa ne yaparsınız?”
Yabancı dil tuzağı
Soru: May we continue this conversation in English?
Tam da heyecanınızı atmışken, mülakatçı yabancı bir dilde konuşmaya başlıyor. Eğer CV’de yabancı dil bilginizi abartmadıysanız (ki genelde biraz uçulur) sorun yok. İngilizce soruya Türkçe olarak “Ay pardon hazırlıksız yakalandım da biraz…” gibi bir cevap vermeyin, maça 1-0 yenik çıkarsınız. Mülakatçı, yabancı dili bildiği kadarıyla rahat ve tereddütsüz konuşan bir adaya daha anlayışlı davranacaktır.
Temel kuralı unutmayın: CV’nize yabancı dil bilgilerinizi “doğru ve dürüst” olarak aktarın. Mesela ’Excellent’ demek ’ada dili gibi’ demektir, unutmayın!
Motivasyon mu, verimsizlik mi
Soru: Çalışma kapasiteniz yüksek midir?
Tabii ki herkes bu soruya ’evet’ cevabı verecektir. Ama cevabınızdan karşınızdaki mülakatçı ne sonuç çıkaracaktır acaba, o bilinmez. Akşam geç saatlere kadar kalıp çalışıyorsanız, bu sizin dikkatinizi ve direncinizi kaybetmeden uzun saatler çalışabildiğiniz ve motive olduğunuz anlamına mı gelir… yoksa, işinizi zamanında bitiremediğiniz, yetiştiremediğiniz anlamına mı?
En iyisi “Verimli ve yoğun çalışmayı, iş yerinde geç saatlere kadar kalmaya tercih ederim. Ama acil bir durum varsa, iş baskısı ve stres beni genelde etkilemez” gibi bir cevap iyidir.
CV’de boşluk olmasın
Soru: CV’nizde niye 2007 senesi hakkında bilgi yok?
CV’nizde, özel veya mesleki hayatınızda bir tatsız dönemi atlamayı denediniz ve mülakatçı tabii ki bu boşluğu fark etti ve size soruyor. Panik yapmayın, yalana davranmayın. Bir uzman “Hayatta yaşayabileceğimiz kazalardan sorumlu olmayabiliriz; ama bunlara verdiğimiz tepkiden sorumluyuz” diyor. Yani ezilip büzülmeden, kısaca “O dönemde şöyle bir hastalık geçirdim” yahut “Şu kadar ay işsiz kaldım” diyebilirsiniz; ama “Bu dönemi şu şekilde değerlendirdim” (eğitim aldım, staj yaptım, yeni ilişkiler kurdum vs) de diyebilmelisiniz.
Bu boşluk eğer sizin kararınızsa (çocuğumla ilgilenmek için, formasyonumu tamamlamak için, şahsi bir projemi gerçekleştirmek için) bunu başlı başına bir tecrübe olarak aktarın. Kazançlarınızı sıralayın.
Özel yaşam – iş yaşamı
Soru: İş hayatı-özel hayat dengesi sizin için ne kadar önemli?
Aslında, bu sorunun altında yatan gerçek soru şu: “Bu iş sizin için ne kadar önemli? Bu iş için neleri feda etmeye hazırsınız?” Dikkat: “Bu iş için ölürüm” havasına girmek, “Her şeyi feda etmeye hazırım” demek yanlış bir strateji olabilir, geri tepebilir. Eğer başvurduğunuz iş (şirket birleşmesi uzmanlığı, risk yöneticiğili gibi) “zaman zaman özel hayatı yok farz etmeyi gerektiren” türden bir iş değilse, kendinizi süpermen diye yutturmaya kalkmayın. Ya size inanmazlar ya da (daha da kötüsü) söylediğinizi doğru sanırlar, yarın beklerler!
Ayrıca, hayatta işinden başka şeyi düşünmeyen bir aday, sanıldığının aksine, mülakatçının üzerinde çok olumlu bir intiba bırakmaz. En iyisi, zaten en doğrusu, iş yaşamı – özel yaşam dengesini sağlayacak kadar iyi organize olduğunuzu, bu dengenin iş hayatında başarılı olmak için şart olduğunu söylemek. Eklemeyi de unutmayın: Tabii acil ve önemli bir durumda, gerekli fedakarlığı yapmayı da bilirim!
Bir mülakat klasiği
Soru: Kendinizi 5 yıl sonra nerede görüyorsunuz?
Her adaydan, başvurduğu şirketin kültürü ve sunduğu imkanlar hakkında asgari bir ön-bilgi edinmiş olması beklenir. 5-10 yıl sonra kendinizi nerede görüyorsunuz, gibi bir soruya cevap vermek için, bu şart. Şirkette turn-over yüksekse, şirket dışında bir gelecek beklediğinizi söylemek yanlış olmaz. CEO’nun şirkette stajyer olarak çalışmaya başladığını biliyorsanız, şirkette uzun süre çalışmaktan ve yükselmekten bahsedebilirsiniz. (Bu sayede bir ön-araştırma yaptığınız da anlaşılır.)
Ama abartıp karşınızdakini (özellikle müstakbel yöneticinizse) korkutmayın; ona “6 aya kalmaz seni koltuğundan ederim” tavrı yapmayın. Yani dikkatli davranmakta, yeteri kadar muhteris ama gözü ihtirastan kararmış intibaı vermemekte fayda var. Uzun vadeli beklentileri, umutları olan; kendini geliştirmek, sorumluluk almak, yükselmek isteyen ama bunu başarmak için yoluna çıkanı ezmeye kalkmayacak, dengeli bir aday (gibi) olun.
Özel yaşam, hassas konu
Soru: Medeni durumunuz hakkında biraz bilgi verir misiniz?
Hassas bir soru. Özellikle de çocuk doğurma yaşında genç bir kadına sorulduğu zaman. (O kadar ki kimi ülkelerde mevzuat mülakatta bu soruyu yasaklıyor.) Bu gerekçeyle cevap vermekten kaçınmalı mı? Bu da sakıncalı olabilir. En iyisi “Bu hassas bir soru, ama sormak zorundasınız, sizi anlıyorum”. Ondan sonra özel yaşam-iş yaşamı dengesinin önemi hakkında bir iki kelime edip, soruya çok açık cevap vermekten kaçınabilirsiniz.
Cevap vermek gerekirse, genç bir kadın ne demeli? “Çocuk yapmayı düşünüyorum” derseniz, müstakbel işvereni (doğum izni sebebiyle) korkutabilirsiniz. Aksini söylerseniz, bu kez de özel hayatınızın “tuhaf olduğunu” düşünebilir. En iyisi “Henüz bir karar vermiş değilim” diye sıyrılmak. Hatta ortam müsaitse “Bir kedim var, daha ona bakmayı bile beceremiyorum” türünden bir espri de işe yarayabilir.
Read more

6662 Facebook Dolandırıcılığı Nedir?

6662 Facebook Dolandırıcılığı Nedir?

Konuyla ilgili olarak Uşak Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şubesinden yapılan açıklamada, "Facebook hesabım çalındı, çalınan hesabımdan arkadaş listemde yer alan kişilere telefon numaraları ve bu numaraların hangi GSM operatörüne ait olduğu, hatların faturalı olup olmadığı sorulmuş. Bunun akabinde öğrenilen telefon numaralarına mobil ödeme sistemleri aracılığıyla 6662 numaralı servisten ödeme onay mesajları gönderilmiş. Söz konusu mesajlara ‘evet’ yazarak mesaj gönderilmesi istenmiş ve arkadaşlarım maddi zarara uğratılmış” şeklinde çok sayıda şikayet alındığı bildirildi.Yaşanan olaylar neticesinde bir takım incelemelerde dolandırılan şahıslar genellikle 40 yaş ve üzeri, internet kullanmayı tam olarak bilmeyen kişilerin olduğu tespit edilirken, dolandırıcı şüpheli şahıslar ise mağdur ettikleri kişilere “yarışmaya katılacağım bana SMS ile destek ol, bir yardım kuruluşuna SMS yoluyla yardım topluyoruz sen de SMS atarak destek ol” gibi yöntemlerle yaklaştıkları öğrenildi. Ayrıca dolandırıcı şüpheli şahıslar, telefon numarasını öğrenerek mağdur duruma düşürdükleri şahısların telefon numaralarını “Facebook Credit” sistemine kaydettikleri GSM şirketinin 6662’den mesaj gönderdiğini, gelen mesaja ‘evet’ yazarak cevaplamaları durumunda ise telefon hatlarına SMS başına 55 TL üzerinden ücretlendirme yapıldığı tespit edilmiş.

Kaynak ; DHA http://www.iha.com.tr/gundem/iste-siber-alemin-yeni-tehlikesi/297160
Read more

Arsenal Mesut Özil Şarkısı - We Got Mesut Ozil La La La La

Arsenal Mesut Özil transferiyle adeta taraftarını çılgına çevirdi.  Arsenallı taraftarlar mesut için çok güzel bir tezahüratlar hazırladı.

-we got mesut ozil , we got mesut ozil LA LA LA LA

Altdaki videonun sonları dogru duyabilirsiniz



Read more

Bim 2013 İndirimli Okul Malzemeleri


Çekçekli Okul Çantası 14.90 TL
Lisanslı Kalem Kutusu 3.00 TL
Anaokul Çantası 5.90 TL
Lisanslı Matara 7.50 TL
Okul Ayakkabısı 15.90 TL
Okul Gömleği 9.90 TL
Yazı Tahtası 3.50 TL
Tel Zımba Makinesi ve Teli 2.00 TL
Figürlü Çöp Kovası 17.50 TL
Ortaokul Çantası 12.90 TL
Beslenme Kabı 2.25 TL
Masa Lambası 17.50 TL
Mantar Pano 30×40 cm 2.90 TL
Beslenmeli İlkokul Çantası 12.90 TL
Etiket 24′lü 0.30 TL
Kaplama Kağıdı 3′lü 0.75 TL
Şeffaf Kaplama Kağıdı 0.30 TL
Fon Kartonu 10′lu 2.90 TL
Yapışkanlı Kağıt 0.75 TL
Metal Kalemtıraş Yedekli 0.75 TL
Küt Makas 0.90 TL
Oyun Hamuru 5 Farklı Renk 4.50 TL
5 Kapaklı A4 Defter 5.00 TL
A4 Sert Kapaklı Bloknot 4.50 TL
A4 Defter 1.25 TL
A4 Sert Kapaklı Defter 3.25 TL
A5 Defter 0.75 TL
Not Defteri 0.75 TL
Resim Defteri 1.25 TL
A4 Güzel Yazı Defteri 0.90 TL
Koruyucu Zarf 0.50 TL
Sunum Dosyası 1.00 TL
Şeffaf Dosya 100′lü 2.75 TL
Evrak Dosyası 4.90 TL
Ahşap Kalemlik 3.90 TL
Pastel Boya 12′li 1.25 TL
Silinebilir Pastel Boya 12′li 1.90 TL
Kuru Boya Kalemi 24′lü 3.50 TL
Sulu Boya 2.75 TL
Figürlü Kalemtıraş 0.90 TL
Mercanlı Kurşun Kalem 10′lu 1.25 TL
Kırmızı Kalem 6′lı 0.75 TL
Tahta Kalemi 3′lü 3.00 TL
Versatil Kalem 2′li 1.00 TL
Scotch Sıvı Yapıştırıcı 1.50 TL
Silgi 4′lü 0.90 TL
Metal Pergel 2.00 TL
Yapıştırıcı Set 1.75 TL
Cetvel Set 0.75 TL
Fosforlu Kalem 4′lü 1.25 TL
Simli Kalem 5′li 1.75 TL
Mini Uç 3′lü 1.25 TL
Renkli Tükenmez Kalem 5′li 0.90 TL
Read more

A101 2013 İndirimli Okul Malzemeleri


Hi-Level HLV-1704 Tablet Bilgisayar 139,00 TL
Hi-Level Flas Bellek 16 Gb 18,50 TL
Lisanslı Çekçekli İlkokul Çantası 13,95 TL
Ortaokul Çantası 11,95 TL
Lisanslı Beslenmeli İlkokul Çantası 10,95 TL
Çelik Matara 600 ml 7,50 TL
Lisanslı Kalem Kutusu 2,50 TL
Metal Pergel 2 TLPastel Boya 12′li 1,35 TL
Mantal Pano 30×40 cm 3,45 TL
Figürlü Kalemtraş 0,95 TL
Büyük Boy Silgi 5′li 1 TL
Tahta Kalemi 3′lü 2,45 TL
Kırmızı Kalem 6′lı 0,75 TL
Sulu Boya 12′li 2,25 TL
Kuru Boya 12′li 1,95 TL
Sert Kapaklı Spiralli A4 Defter 120 Yaprak 3,25 TL
Sert Kapaklı Spiralli A4 Defter 100 Yaprak 3,25 TL
Plastik Kapaklı Spiralli A4 Defteri 200 Yaprak 4,90 TL
Plastik Kapaklı Spiralli Kareli / Çizgili Defter 120 Yaprak 2,45 TL
Plastik Kapaklı Not Defteri Kareli / Çizgili 80 Yaprak 1 TL
Karton Kapaklı Not Defteri Kareli / Çizgili 100 Yaprak 0,75 TL
Kareli / Çizgili Spiralli A4 Defter 96 Yaprak 1,35 TL
Kareli / Çizgili Spiralli A4 Defter 72 Yaprak 1,25 TL
Kareli / ÇizgiliA5 Defter 96 Yaprak 0,75 TL
Kareli / Çizgili A4 Defter 60 Yaprak 0,95 TL
10 Renkli Karışık Fon Kağıdı 25×35 cm 1 TL
10′lu Karışık El İşi Kağıdı 0,50 TL
Ders Programı Etiketi 24′lü 0,40 TL
Spiralli Resim Defteri 15 Yaprak 1 TL
Kareli / Çizgili A5 Defter 60 Yaprak 0,50 TL
Atlas Çeşitleri 2,50 TL
Sözlük Çeşitleri 1,95 TL
Okul Öncesi Eğitim Kitabı 1,95 TL
Premier PTM 3530 Mini Tost Makinesi 27,50 TL
Paşabahçe İnek Dekorlu Cm Süt Şişesi 700 cc 2,95 TL
Paşabahçe İnek Dekorlu Bardak 1 TL
Sempatik Yumurtalık 2,95 TL
Çantalı Saklama Kabı 800 ml 1,50 TL
Pelsan Metal Masa Lambası 15,95 TL
Tamek Portakal Marmelatı 350 gt 2,95 TL
Tadelle Fındık Krema Dolgulu Çikolata 32 gr 0,95 TL
Active Sıvı Sabun 650 ml 3 TL
Canped Belbantlı Yetişkin Hasta Bezi 9,95 TL
Read more

2014 Yeni Sınav Sistemi Nasıl Olacak ?

Merkezi değerlendirmeler her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak. Merkezi değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak o günlerde okullar tatil edilecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek.

Merkezi değerlendirmelere açık uçlu soruları da içerecek. Öğrenciler merkezi sınavları kendi okullarında girecek. Öğretmenler merkezi sınavlara kendi okullarından farklı okullarda girecek
Read more

2014 5. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları


Name-surname : ……………………………………………………………         No : ……………   Class:……………

A) Answer the questions. (4x3 points)

1. What is your name?

……………………………………………………………………

2)How old are you?

…………………………………………………………………..

3)Where are you from?

…………………………………………………………………..

4)What is your nationality?

…………………………………………………………………..

B)Match the sentences with the appropriate ones. (6x2 points)

… I’m from France. A I’m Spanish.

… I’m from England. B I’ French.

… I’m from Spain. C I’m German.

… I’m from Italy. D I’m Greek.

… I’m from Greece. E I’m English.

… I’m from Germany. F I’m Italian.

C) Fill in the blanks according to the map. (13x3 points)

İNGİLİZCE DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILI SINAVI

1)Ankara is in the …………………………………Region.  It is in the ……middle……….of Turkey.

2)Trabzon is in the ………………………………….Region.  It is in the …………………………………… of Turkey.

3)İzmir is in the …………………………………. Region.  It is in the ……………………………………… of Turkey.

4)İstanbul is in the ………………………………. Region.  It is in the …………………………………….of Turkey.

5)Şanlıurfa is in the ……………………………. Region.  It is in the …………………………………….of Turkey.

6)Van is in the ……………………………… Region.  It is in the …………………………………….of Turkey.

7)Adana is in the ……………………………… Region.  It is in the …………………………………….of Turkey.

D) Choose the correct options. (4x2 points)

1) What is the Kızılırmak?

a) sea b)island c)river d)mountain

2) What is the Erciyes?

a) sea b)island c)river d)mountain

3) What is theBozcaada?

a) sea b)island c)river d)mountain

4) What is the Karadeniz?

a) sea b)island c)river d)mountain

E)Look at the map and answer the questions. (5x4 points)

1)Where is the pet shop?

………………………………………………………….

2)Where is the shoe store?

…………………………………………………………

3)Where is the bank?

…………………………………………………………

4)Where is the carpark?

…………………………………………………………

5)Where is the supermarket?

………………………………………………………..

F) Answer the question according to the map. (9points)

You are in front of the pet shop. How can you go to the car park?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Read more

2014 9. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları


1st Term 1st Written Exam of English

9th Grades

Name-Surname: Class: Number:

Mert: What’s your job?

Aslı: I’m an arthitect.

Mert: What qualities do you need to be an arthitect?

Aslı: Well, an arthitect must be creative and skillful. She must also be very careful and patient.

Mert: Do you like your job?

Aslı: Yes, I do. Being an arthitect is an enjoyable job. It isn’t boring. It is rewarding and exciting.

A. Write True (T) or False (F) according to the dialog. 2*5=10 points)

1. Aslı is a TV presenter.

2. An arthitect must be skillful.

3. An arthitect must’t be creative and careful.

4. Being an arthitect is a boring job.

5. Being an arthitect is a rewarding and exciting job.

B. Match the questions with the correct answers. (2*5=10 points)

1. What’s Aslı’s job?                     a) No, she mustn’t.

2. Must an arthitect be patient? b) She’s an artitect.

3. What qualities do you need to be an arthitect?  c) Yes, it is.

4. Must an arthitect be dynamic? d) Yes, she must.

5. Is being an arthitect an exciting job? e) An arthitect must be creative and skillful.

C. Make sentences. (3*5=15 points)

1. she/clean/often/the house. ____________________________________________________

2. never/ smoke/ my mother. ____________________________________________________

3. not/we/read/ books/ everyday. ____________________________________________________

4. ? / your father/ car/ drive. ____________________________________________________

5. remain/ always/alert/ my dog. ____________________________________________________

D. Translate the sentences into English.  (4*5=20 points)

1. Ben her sabah kahvaltı yaparım. ______________________________________________________

2. O pop müzik dinler. ______________________________________________________

3. Biz kitap okumayız. ______________________________________________________

4. Babam ara sıra televizyon izler. ______________________________________________________

5. Sen her gün okula gider misin? ______________________________________________________

E. Write the meaning.  (1*15=15 points)

demanding: curious: remain: shift:

rewarding: journalist: full time: alert:

tiring: summer job: training: leave:

exciting: handler: boring:

F. Circle the correct answer. (3*5=15 points)

1. “My sister never helps my mother” cümlesine en yakın anlamı taşıyan cümle aşağıdakilerden hangisidir?

a) My sister always helps my mother. c) My sister sometimes helps my mother.

b) My sister doesn’t help my mother. d) My sister usually helps my mother.

2. They ______________ at school in the afternoons. 

a) don’t have lunch b)do have lunch c) doesnT have lunch d) does have lunch

3. __________ your father ______________ at hospital?

a) Do/work b) Does/Works c) Do/Works d) Does/work

4. Farklı olan sözcüğü işaretleyiniz.

a) in the evening     b) usually    c)hardly ever  d) often

5. I don’t like my job. I get bored at the Office.  I think being a secretary is a ……. job

 a) enjoyable b) exciting c) rewarding  d) demanding

F. Answer the questions. (3*5=15 points)

1. How often do you play football?

2. How often do you study English?

3. How often does your father watch TV?

4. Do you  go to school everyday?

5. Do you live in Gölcük?

GOOD  LUCK
Read more

2014 10. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları


1st TERM 1st EXAM IN ENGLISH     -ANAME: ……………….  SURNAME: ……………… CLASS: ……….  NUMBER: .........

A. Answer the questions. (5*3= 15)

1. Are you listening” to music now? 

2. How long have you been a student?   

3. What do you do at the weekends?  

4. When did she go to the hospital?

5. Where will they eat meal?

B.Complete the sentences with the suitable forms of the verbs 

1. Şaziye …………………….. (not help) her mother every weekend.

2. The children ………………………... (not go) to school yet.

3. I ………….never ………….. (wait) for the bus.

4. My sister ……………………..(not give) me her skirt yesterday.

5. We ………………………(leave) home late tomorrow.

C. Match the questions and the answers (2*7=14)

......... 1- Do we get up early?       

……… 2- Have you eaten Chinese food?                  

……… 3- Did you listened to music last night? 

……….4- Do the cats eat cheese?       

……….5- Are Nazlı and Jim building a tree house?  

……….6- Will Jack come to the party?      

……….7- Did Naci break the window?                                         

     a- Yes, he did.

b- No, he won’t.

they do.

     d- No, you don’t.

didn’t.

f- Yes, they are.

have.


                                                 Ayşe / make/ a cake /in the kitchen 

D. Write sentences (7*3=21)

              E. Ask questions about the wors in bold type (6*3=18)

      1.Ayla  has  worked  in the hospital  since last year.

          a                   b               c

      2. Gülden  reads a book  at home  everynight.

            a        b                   c

   F. Write the words’ türkish meanings (10*1=10) 

               G. Complate the gaps (12*1=12)

V1 V2 V3

told

come

left

buy

read


Read more

2014 11. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları

TAVŞANLI ANATOLIAN HIGH SCHOOL

2012-2013 EDUCATION YEAR, 1ST

Name:                                                     Number:                              Class:

A- Complete The Sentences With “look”,”look like” or “as if” .Use The Correct Tense.

1- What’s the problem with you?You ……………………………………………tired.

2- She’s very happy.She seems …………………………………….she passed the exam.

3- His house is very comfortable.It …………..………………………………a palace.

4- She …………………………………….her aunt.She has the same friendly smile.

5- The clown ………………………………funny in that costume.

B- Fill in The Blanks With “had better”,”should/ought to” or “shouldn’t”.

1- You ………………………………….do your homework or the teacher’ll be angry.

2- When you go to Konya,you ……………………………….visit Mevlana.

3- You ……………………………………..go to bed late.You have an exam tomorrow.

4- We………………………………………wake him up or he will be late.

5- Angela …………………………………stay in bed otherwise she won’t recover.

C- Choose The Best Word and Complete The Sentences.    

 TERM 1STWRITTEN EXAM FOR 11TH CLASSES

       cosmopolitan – mouthwatering – mosquito – bumped into - dedicated

1- Mr. Ünal is a successful Maths teacher and he is ………………………………….to his job.

2- I like your grandma’s ………………………………….meals.

3- Last summer,I …………………………………………my car to a tree.

4- The camp was wonderful but we couldn’t sleep at nights because there were  lots of 

5- İzmir is such a ………………………..city that you can see many people from different cultures.

………………………………..

D- Match The Sentences With The Adjectives.

1- My little brother can’t decide what to eat.(…..)

2- Kerem always has a new idea.(…....)

3- My uncle is sure that he can do whatever he wants.(…….)

4- He talks too proudly about his new house.(………)

5- He never keeps me waiting.(……..)

E- Read The Passage and Put The Paragraphs Into Correct Order.

    In her spare time, Jane likes reading. She loves dedective stories and she brings me her 

favourite books to read. She also does karate and goes to karate lessons twice a week.

      I first met Buket when I was in hospital in Ankara about three years ago. I was there because 

I was ill. Buket was the patient in the next bed. She was my company in hospital , and also visited 

me after she recovered from her own illness.

___ All in all,I am happy to have Buket as my friend.I’m sure we will always be good friends with 

___ Buket is a quiet but friendly girl. She is so generous that whenever she visits me she always 

brings flowers and chocolates. She talks in a low voice because she is rather shy. She also blushes 

very easily, although she has a great sense of humour.

___Buket is pretty. She is a tall and slim girl in her twenties. She has a small pretty face, with 

smiling eyes and long straight brown hair. She likes to dress casually in bright, colourful clothes 

which matches her sunny personality.

      Note: Each correct answer is 4 points.
Read more