Doğrumu Samet İnternet Geyikleri


Aziz Yıldırım'ın Samet Güzel ile yaptığı basın toplantısından bu yana Sosyal medyada  Samet Güzel çılgınlığı sürüyor...

Suriye acaba Aykut Kocaman'dan mı taktik alıyor. Bir top atıyor sonra geri çekiliyor bizim saldırmamızı bekliyor. Doğru mu Samet ?
@BalantekinBeril

Savaş Türkiye'ye iyi gelmez, doğru mu Samet? -Doğru..
@mkervancilar

Bundan sonra "haksız mıyım?" yerine "doğru mu samet?" diyeceğim. çok daha pekiştirici, çok daha onaylayıcı.
@serhansoner1981

Samet Güzelin ikiz kardeşi Furkan Güzel

Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın, Borussia Mönchengladbach ile deplasmanda oynayacağı maç için Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan hareketinden önce gazetecilere yaptığı açıklamalar sırasında, tercuman Samet Güzel ile arasındaki diyalog sosyal medyada fenomen haline geldi.
Bu kez de twitter'da ünlü arama motoru GOOGLE'a alternatif geliştirildi.
'Samet' adına açılan arama motoru görenleri güldürdü.
Sarı lacivert renklerin de kullanıldığı 'Samet' arama motorunun altında "Samet'e sor" ve "Öyle değil mi Samet" seçenekleri bulunuyor.

Savaş mı çıktı? Doğru mu Samet sen biliyorsun ordaydın Samet doğru mu? Söyle çekinme doğru mu Samet!
@doruktufekci



İlk başta Suriye ateş açtı, doğru mu Samet?
@_yassmin__

Bugün Fener'in maçı var. Doğru mu Samet?
@promlemmatik

Unuttu dediler! doğru mu samet? hiç sevmedi dediler! doğru mu samet? yalanmış dediler! doğru mu samet? bir anlıkmış dediler! doğru mu samet?
@doganslmz

Hiişşşt Samet, doğru mu? Çabuk söyle doğru mu?
@_SerhatTekeli_

Sabahları uyanmak çok zor doğru mu Samet ?
@ZeBeeDY

Uyku vakti geldi sanki. Doğru mu Samet?
@emuozp

Bu maç 4-6 gol olur, doğru mu Samet?
@daughterofjabba

Savaş çıkınca sınav iptal olur diyorlar. Doğru mu Samet?
@khantunckale

Derse geç kaldım, doğru mu Samet? 

Aziz Yıldırım: 'Anlat Samet!' - Samet Güzel: 'Malları Arap Faikten aldık. Teslimatları bizzat kendim yaptım. Gürkan paketleme ile görevliydi'

Read more

Minicik Etek Var Üzerimde, Beni Öyle Hayal Et - Ben bilmem Eşim bilir

Kanal  D'nin sevilen Programlarından Ben bilmem eşim bilir yarışma programında önceki gün yaşananlar kelimenin tam anlamıyla pes dedirtti

Kadın yarışmacı eşinin bilek güreşini kazanması için motviasyonu sağlamak amacıyla onu hiddetlendirmek istedi. Bu yüzden de  üstünde  mini etek olduğunu  her yerinin açık saçık olduğunu hayal etmesini istedi.
Kazanmak için her yolun mübah olduğu bir dünyada  belkide bütün bunlara  şaşırmamak gerek..
Read more

Angela Griffin Kimdir? Mount Pleasant İzle

Ünlü TV yıldızı Angela Griffin-in başrolünde yer aldığı -Mount Pleasant- adlı komedi dizisi için Adrian Bower-la çekilen seksi sahnesi  basına çıkan ilk fotoğraylarıyla olay yarattı. 2011 sonlarına doğru yayına girecek olan dizi şimdiden olay yaratacağa benziyor.
 
Angela Griffin (Temmuz 1976 19 doğumlu) 1990'ların başından beri İngiliz televizyonunun faaliyet gösteren bir İngiliz aktris ve televizyon sunucusudur.



Ünlü TV yıldızı Angela Griffin'in başrolünde yer aldığı 'Mount Pleasant' adlı komedi dizisi için Adrian Bower'la çekilen seksi sahnesi  basına çıkan ilk fotoğraylarıyla olay yarattı. 2011 sonlarına doğru yayına girecek olan dizi şimdiden olay yaratacağa benziyor.



Read more

Amanda Laura Bynes Kimdir?


Amanda Laura Bynes (d. 3 Nisan 1986 Kaliforniya), Amerikalı sinema oyuncusu.
Nickelodeon'da çektiği All That serisi, Amanda Show ve Hairspray filmi sayesinde ünlü olmuştur. Eğitimini Thousand Oaks Lisesinde görmüş ve 2003'te mezun olmuştur.

Boyu 1.75 m'dir, takma adi Chicky'dir. Amanda Bynes 13 yaşında kendi şovunu yapmıştır. Annesinin ailesi Toronto'da yaşıyor. Hollywood yapımcıları Brian Robbins ve Dan Schneider'ın dikkatini Los Angeles Laugh Factory'de bir şovda çekti.


Aldığı ödüller

2004: Nickelodeon Kids' Choice Ödülleri|Kids Choice Ödülü - Favori kadın film oyuncusu, What A Girl Wants
2003: Kids Choice Ödülü - Favori kadın film oyuncusu, Big Fat Liar
2003: Kids Choice Ödülü - Favori aktris, What I Like About You
2002: Kids Choice Ödülü - Favori aktris, What I Like About You
2001: Kids Choice Ödülü - Favori aktris, The Amanda Show
2000: Kids Choice Ödülü - Favori aktris, The Amanda Show




ABD'li aktrist Amanda Byness da, uyuşturucunun pençesine düşen eski çocuk yıldızların arasına katıldı.

TMZ sitesi, Bynes'ı (26) Los Angeles'ta, arabasında esrar içerken görüntüledi.

Geçen ay ehliyetine el konulan Bynes, ardından uyuşturucunun etkisindeyken direksiyon başına geçip trafiğe çıktı.

Kaynak; Milliyet.com.tr



ABD-li aktrist Amanda Byness da, uyuşturucunun pençesine düşen eski çocuk yıldızların arasına katıldı.
 

Read more

Rita Ora - Hello, Hi, Goodbye [ Türkçe Çeviri ]




Hello, hi, goodbye 
Merhaba selam hoşçakal 
So I'm saying, hello, hi, goodbye 
Sadece söylüyorum Merhaba selam hoşçakal 
Saying, hello, hi, goodbye 
Merhaba selam hoşça kal diyorum 
Saying, hello, hi, goodbye 
Merhaba selam hoşça kal diyorum 
Saying... 
Diyorum kii 

Imagine the future of you and me 
Senle benim geleceğimizi düşünüyorum 
Seems good and then you leave 
İyi görünüyor ve sen sonra terkediyorsun 
The pain in this vision is killing me 
Bu görüşteki acı beni öldürüyor 
Reality is we will never be 
Asla olamayacağımız gerçeklik 
I'm prone to a love travesty 
Bir aşk karikatürüne meyillyim 
And this feels like another tragedy 
Ve bu his başka bir trajedi gibi 
And the truth really is we're too young to understand love domain 
Ve gerçekten doğru şu ki aşk alanını anlamak için çok genciz 
Love express I'll take you out the fireflies 
Aşk ekspresi seni ateş böceklerine götüreceğim 
And it should go and crash 
Ve gitmeli ve çarpmalı mıyız 
No replying from the ash 
Küllerdencevap yok 
We'll just be burning up after that 
Sadece bunlardan sonra yanıp tutuşacağız 
I hate you, or, you hate me, or, I'll take you, or you'll break me, or 
Senden nefret ederim ya da sen benden ya da seni alacağım ya da sen beni kıracaksın yada 
And now I'm scared, cause I've been there 
Korkuyorum çünkü oradaydım 
Stuck in this prison, No optimism 
Bu hapishaneye sıkıştım iyimserliği yok 

And now it's hello, hi, goodbye 
Ve şimdi bu Merhaba selam hoşça kal 
My heart has no room for love, so I'm saying, hello, hi goodbye
Kalbimin aşk için odası yok bu yüzden diyorum ki Merhaba selam hoşça kal 
My heart felt no gimme, saying, hello, hi goodbye 
Kalbimin verme hissi yok diyorum ki Merhaba selam hoşça kal 
In the other time, I'll be up, saying, hello, hi goodbye 
Diğer zamanda yukarıda olacağım Merhaba selam hoşça kal diyeceğim 
But that thing in me is göne 
Ama bu şey benim gitmem için 

I know you wish somehow I could explain 
Seni tanıyorum keşke br şekilde açıklayabilsem 
I'm still numb from the pain 
Hala acıdan uyuşuğum 
And I don't want to know your name 
Ve adını bilmek istemiyorum 
Please get up and walk away 
Lütfen kalk ve git 
I don't wanna fall in love again 
Yine aşık olmak istemiyorum 
Don't want to start anything that could end 
Bitecek birşeye başlamak istemiyorum 
I know you think you can get through to me 
Biliyorum bana göre daha iyi atlatacağını düşünüyorsun 
But I'm in lock in loves penitentiary 
Ama aşk hapishanesine kilitliyim 
I already know how this goes 
Nasıl gittiğini zaten biliyorum 
Laid down, broken, heart broke 
Ortaya koyuldu kırıldı kalp kırıldı 
I hate you, or, you hate me, or, I'll take you, or you'll break me, or 
Senden nefret ederim ya da sen benden ya da seni alacağım ya da sen beni kıracaksın yada 
And now I'm scared, cause I've been there 
Korkuyorum çünkü oradaydım 
Stuck in this prison, No optimism 
Bu hapishaneye sıkıştım iyimserliği yok 

And now it's hello, hi, goodbye 
Ve şimdi bu Merhaba selam hoşça kal 
My heart has no room for love, so I'm saying, hello, hi goodbye 
Kalbimin aşk için odası yok bu yüzden diyorum ki Merhaba selam hoşça kal 
My heart felt no gimme, saying, hello, hi goodbye 
Kalbimin verme hissi yok diyorum ki Merhaba selam hoşça kal 
In the other time, I'll be up, saying, hello, hi goodbye 
Diğer zamanda yukarıda olacağım Merhaba selam hoşça kal diyeceğim 
But that thing in me is göne 
Ama bu şey benim gitmem için
Read more

Taylor Swift Glamour Röportajı! Türkçe


Ünlü şarkıcı Taylor Swift, Glamour dergisinin kapağında yer aldı. Şarkılarından, arkadaşlıklarından ve ilişkisinden bahsetti. İşte Glamour'un Taylor Swift ile yaptığı röportajı:
Glamour: Ve ''Sevgili John'', ilişkiniz bitse de, hala fazlasıyla büyük bir olay gibi görünüyor mu? Senin için bir sürpriz miydi?
Taylor Swift: Bence bu şarkı gerçekten tamamen kötü ilişkideki ve başka bir yönde yolunu bulan birçok kızla evin içinde hit oldu. Konserlerimde şarkı söylerken ağlayan kızlara asla dikkat etmedim.
Glamour: Sen onun kim olduğunu asla tanımadın, Ama John Mayer geçenlerde Rolling Stone dergisine kim olduğunu açıkladı.
Taylor Swift: Nasıl da küstah! Şarkılarımın ne hakkında olduğunu asla açıklamam.
Glamour: O hissettiklerini anlattı...
Taylor Swift: Hayır! Bilmek istemiyorum, Bilmek istemiyorum.
Glamour: Bilmiyor musun? (John Mayer, Rolling Stone'a Taylor Swift'in şarkısıyla küçük düşürüldüğünü söylemişti ve bu şarkıyı yayınlamasının gerçekten iğrenç birşey olduğunu demişti.)
Taylor Swift: İyi olmadığını biliyordum, bu yüzden bilmek istemiyorum. Mutlu kalmayı ön plana aldım, ve neyi ele alamayacağımı biliyorum.
Glamour: Duymak seni çok üzecek mi?
Taylor Swift: Bu aşırı bencillik değil ve kötü hiçbirşey duymak istemiyorum. çünkü içinde kendimi korumalıyım. Ama cildimi yoğun olarak geliştirmedim. Bu yüzden sadece hayatı yaşamak gibi birşeyim var, ve tüm dedikoduların biryerlerde olmasına izin vereceğim. Eğer insanların ne düşündüğüyle ilgili çok fazla ilgilenirsen, bu seni tamamen değiştirebilir.
Taylor Swift, yeni sevgilisi Kennedys hakkında da konuştu.
Glamour: Bu günlerde sen ve the Kennedys hakkında birçok şey konuşuluyor. Haberler senin Conor Kennedy ile beraber olduğunu söylüyor.
Taylor Swift: Kendi hayatımla ilgili büyük bir ayrıntı vermeyeceğim. Şarkılarımda yaşadıklarımdan bahsediyorum ve neler yaşayıp nelerden geçirdiğimi müziğimle insanlarla paylaşabileceğimi hissediyorum.
Glamour: Ethel Kennedy, Conor'un büyük annesi, ona sizin gibi bir torune sahip olmanın nasıl bi duygu olduğu sorusuna ''Çok şanslı olmalıyız.'' şeklinde bir cevap verdi.
Taylor Swift: O harika bir kadın. Onu seviyorum.
Glamour: İçli dışlı olduğun birçok kız arkadaşının olduğunu biliyoruz. Onlar senin endişelerinde sana yardımcı olurlar mı?
Taylor Swift: Onlar hayatımda çok önemli. Arkadaşlarına herşeyini anlatmayı ihtiyaç duyan gibi bir kızım. Gerçekten bağlı kız gruplarımı ilerlettim. 2 yakın arkadaşım sıkı arkadaşlar. Diğer yakın arkadaşlarım Ashley, Claire, Diana, Emma ve Selena.
Glamour: Emma Emma Stone, Selena Selena Gomez. Ünlü olan birileriyle de arkadaşlık yapmak güzel mi?
Taylor Swift: Emma'yla 17 yaşındayken tanıştım, ve Selena'yla 18 yaşındayken tanıştım. Bu yüzden onlar benimleyken tecrübeleri vardı, onların magazinde kendi başarıları konusunda da tecrübeleri vardı, sıkı arkadaş olduk.
Glamour: İnsanların senin paranı ve şöhretini kullanmaları konusunda dikkatli misin?
Taylor Swift: Etrafındakilerden kimin iyi olduğunu söyleyebileceğini düşünüyorum, seni güldürenin, eğlendirenin, güvenebileceğin kişilerin kim olduğunu söyleyebilirsin. Ve bazen, birkaç dakikada kızacaksın, fakat birkaç dakikada sinirlenip kızmayı, perdeli bir evde yalnız başıma oturmayı tercih ederim. Bu yüzden Tanrı senin zaman geçirdiğin bu kişinin, senin ünlü olduğunun gerçeği ihtimalini doğrulamasını yasakladı . Bu durumda en kötü senaryo bu mu? Biliyorsun ki böyle kötü görünmez.


Kaynak: http://www.poptakip.com/yabanci-pop-muzik/roportajlari/4590-taylor-swift-glamour-roportaji.html#ixzz28b4MGZWh
Read more

Liam Payne Gangnam Style Dansı


Tüm Dünya'yı etkisi altına almayı başaran Güney Kore'li PSY'nin "Gangnam Style" şarkısına bir çok ünlü video çekerek eşlik ediyor. Şarkıya dansı ile birlikte eşlik eden son ünlü isim, İngiliz One Direction grubunun üyelerinden Liam Payne oldu.
BBC Radyosunda katıldığı programda Liam Payne'e programın sunucusu Gemma Cairney'nin de eşlik etti. İşte Liam Payne'nin konuk olduğu BBC radyo stüdyolarından renkli görüntüler : 
Read more

9.Sınıf Edebiyat Kitabı 1.Ünite:Edebi Metin (Sayfa 31,32,33,34,35,36,37) Fırat Yayıncılık


5.Edebî Metin
HAZIRLIK
Benim yârim, bezden kilim
Dokur Konya’da, Konya’da
Bülbül gibi dertli dilim,
Şakır Konya’da, Konya’da

Mevlana’nın sezmediği,
Mantıkların çözmediği,
Kitapların yazmadığı,
Fikir Konya’da, Konya’da

Bekir Sıtkı ERDOĞAN
“Sultan Hanım kaç yıldan beri bizim evde çalışıyor. Anımsamıyorum; herhâlde on yıldan fazla. Haftada iki gün gelir, karıma ev işlerinde yardım eder. Kısa boylu, hafif tıknaz, kaşları birbirine yakın, saçları ensesinde sımsıkı bağlı, incecik dudaklı, hemen hemen hiç gülmeyen, gülmek zorunda olduğu zaman da hemen utanıp başını önüne eğerek odadan kaçan, onu tanıdığım günden beri hep orta yaşlı bir kadın. Yaşını kendisi de bilmiyor. Geçenlerde, “Herhâlde elli varımdır.” diyordu.
Erhan BENER
1. Yukarıdaki şiir ve paragraf farklı edebî metinlerden alınmış bölümlerdir. Sınıfınızda iki gruba ayrılınız. Gruplarınızla okuduğunuz metinlerin edebî bir metin olup olamayacağını tartışınız. Grupların vardıkları sonuçları tahtaya yazınız.
1. Her ikisi de sanatsal metinden alınmıştır. Her ikisi de sanatsal işlevde kullanılmıştır. Kelimeler yan anlam ve mecazlar bakımından zengindir. Okuyucunun kültürüne ve bilgisine göre değişir. Özneldir. Kurgusaldır.
2. Seyrettiğiniz bir dizinin oyuncusu, bu dizi çekimi bittikten sonra dizideki olayları yaşamaya devam eder mi? Neden?
2. Etmez çünkü dizideki olaylar kurmaca gerçektir. Senaristin dış dünyayı kendi içinde yorumlamasından ortaya çıkar. Günlük hayatta benzeri olaylara rastlasak da illa ki de yaşanması gerekmiyor.
3. Gruplara ayrılınız. Gruplarla sınıfınıza getirdiğiniz destan, masal, hikâye ve roman bölümlerini inceleyiniz. Bu bölümlerin alındığı edebî türlerin hangilerinin birbiriyle tür yönünden etkileşerek oluşturulduğunu tespit ediniz.
3.Destan ve masal gibi türler en eski anlatım türleridir. Sözlü kültürden ortaya çıkmıştır. Olağanüstülük olması ve yaşanabilirliği muhtemel olmayan eserlerken roman ve hikaye günümüze yakın tarihlerde ortaya çıkmış türlerdir ve yaşanabilirliği daha muhtemel eserlerdir.


ÇÖZÜMLEME – İNCELEME
DÖNÜŞ

1. Okuduğunuz metnin varlık nedeni aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Olayları anlatmak
Durumları anlatmak
Duyguları anlatmak XXXXXXXXXX
Düşünceleri anlatmak
İnsanın kendisini ve dış dünyayla ilgili yaşantılarını anlatmak

b. Okuduğunuz metinde aşağıdaki özelliklerin hangisi vardır? İşaretleyiniz.
Öğretici özellik
Sanatsal özellik x
c. Sanat etkinliklerinin düzenleniş sebebi nedir?
c. Estetik zevk vermek, çağrışımda bulunmak ve güzellikleri ortaya çıkarmak için yazılır.
ç. Edebî metinlerin oluşturulma nedenlerini açıklayınız.
c. Metnin oluşturulma nedeni yazarın hissetmiş olduğu duyguları anlatmasıdır.
2. a. Okuduğunuz metindeki olay herhangi bir insanın başından geçebilir mi? Nurhayat Hanım’ın oğlu kimdir? Hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu metin kurmaca mıdır, değil midir? Niçin?
a. Bu metinde anlatılanlar bir insanın başından geçebilir. Belki birebir isim isim kişi kişi aynı mümkün değil ama olayların yaşanabilirliği yüksektir. Nurhayat’ın oğlu kimdir bilemeyiz, yazar bu bölümde tasvir kişi ve olaylar KURMACA GERÇEKLİK’ e uygun düşer.
b. Metinden yazıldığı dönemin özellikleri ve o dönemdeki her türlü gerçeklik hakkında hangi bilgileri edindiniz?
b. Metinden yola çıkarak yazıldığı sosyal, ekonomik, kültürel ve teknolojik gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olabiliriz.
c. “Dönüş” adlı metin kurmaca mıdır, değil midir? Örneklerle açıklayınız.
c. Kurmacadır. Çünkü metindeki kişinin kafasından geçen duygular ancak ve ancak kurgulanarak ortaya konulabilir.

3. a. Okuduğunuz hikâyede dile getirilen gerçeklik bir kişiye, yalnızca bir olaya veya bir anı anlatmaya mı özgüdür? Niçin?
a. Bir olay veya anı anlatarak insanların bu olay ve anı karşısında duygulanmalarını, estetik zevk duymaları amaçlanmıştır. Bu da sanatsal metinlerin amaçlarındandır.
b. Hikâyede, bir kişinin yaşadıklarından yola çıkarak tikelde tümelin hangi unsurlarla temsil edildiğini örneklerle açıklayınız.
b. Anne ve çocuk üzerine kurulu bir olay olsa yani özeli ilgilendiren bir olay olsa da bu tarz olaylar genelin başından da geçebilmektedir.

4. Hikâyedeki olay sizde ne tür düşünce ve duyguların oluşmasını sağladı? Hikâyedeki olayı televizyon ya da gazetelerden öğrenebilir miydiniz? Niçin? Edebî metin nasıl bir iletişim aracıdır?
4. İnsanın duygulanmasına vesile oluyor. Bunu öğrenebilirdik ama aynı duygu çağrışımını biz de uyandırmayabilirdi. Edebi metin duyguları harekete geçiren bir iletişim aracıdır.

5. a.“Dönüş” hikâyesiyle ilgili istenen bilgileri aşağıya yazınız.
5. Hikâyedeki olay nedir? Nurhayat’ın oğlunun yurt dışından dönmesi
Bu olayı yaşayan kişiler kimlerdir? Nurhayat’ın oğlu, Hacı’nın karısı
Olay ne zaman yaşanmıştır? Net değil,
Olay nerede yaşanmıştır? Nurhayat Hanım evi ve içi

b. Yazdığınız bu bilgileri metindeki hangi paragraflardan öğrendiniz? Bu paragraflar anlam ve dil bilgisi yönlerinden birbirleriyle nasıl bağlanmıştır? Açıklayınız.
b. Metin anlamsal olarak bir bütünlük sağlamakta olup yukarıdaki bilgileri metnin bütününde görebiliyoruz. Metinde bağlaşıklık ve bağdaşıklık kurallarına dikkat edilerek paragraflar oluşturulmuştur.
c. Okuduğunuz hikâyenin yapısı hangi unsurlarla oluşturulmuştur? Metinden örneklerle açıklayınız.
c. Hikayede 4 unsur vardır. Olay örgüsü, yer, zaman ve kişidir.

6. “Dönüş” adlı hikâye hangi iletiyi vermeye çalışmaktadır? Hikâyenin oluşturulma sebebi sizce nedir? Düşüncelerinizi örneklerle açıklayınız.
6. Elimizde kıymetini onları kaybetmeden bilmeliyiz bu metnin iletisidir. Hikaye ise okuyucuda bir duygu uyandırmak amacıyla yazılmıştır.
7. Hikâyede, aşağıda belirtilen dilin işlevlerinden hangisi / hangileri kullanılmıştır? Soruyu dil ve anlatım dersinde öğrendiğiniz bilgilerden hareketle yanıtlayınız.
a. Duygusal ve anlatımsal işlev XXXXXXXXXXX
b. Alıcıyı harekete geçiren işlev
c. Bağlamsal işlev XXXXXXXXXXX
ç. Dil ötesi işlev
d. Edebî veya şiirsel işlev XXXXXXXXXX

8. “Ben buradayken de soğuk vururdu ağaçlara. Bahçeyi ayrık otları kaplar, sarnıcın suyu çekilirdi. Ama şimdi, ne tuhaf… İlkyaz hiç gelmemiş gibi.” cümlelerindeki hangi kelimeler gerçek, hangi kelimeler mecaz anlamda kullanılmıştır?
8. Mecaz anlam: soğuk vurmak, kaplamak, suyu çekilmek, gelmemiş gibi
Gerçek anlam: Yukarıdakilerin dışında olanlar gerçek anlamlıdır.

9. Hikâyeyi yeniden okuyunuz. Bu okuma sonucunda daha önceki okumanızdan farklı olarak hangi bilgileri, izlenimleri edindiğinizi belirtiniz. Bir edebî metin her okunduğunda yeni anlamlar kazanır mı? Nedenleriyle açıklayınız.
9. Sanatsal metinler her okuyuşta yeni anlam kazanır çünkü metni okuyan kişinin zaman içinde kültürü, bilgisi, alakası ve motivasyonu değişeceği için her okuyuşta farklı anlam kazanabilir.

10. “Baktım kedi. Merdivenleri hızla inerek bahçeyi bir uçtan bir uca geçti, taş duvarın üstünden atlayıp kayboldu. Kediyi görünce bacadan tüten dumanı anımsadım.”
Paragrafta koyu yazılmış kelimelerle bir ya da iki cümle kurunuz. Kurduğunuz cümle ya da cümleler ile paragraftaki
cümleler, başka bir metinde kullanılsaydı yine verilen paragrafla aynı anlamda mı kullanılmış olurdu? Tartışınız. Tartışmanız sonucu kararlaştırılan görüşü tahtaya yazınız.
10. Yukarıdaki kelimeler başka bir sözcükte kullanıldığı aynı anlamda kullanılmak zorunda değiller, mecaz, terim, yan veya gerçek anlamında da kullanılabilirler. Bunu belirleyen şey anlatım özelliğidir.

11. “Bir çocuk varmış. Bir gün evine dönmeye karar vermiş. Evine dönerken bir canavarla karşılaşmış.” Şeklinde bir anlatımla bir hikâye başlayabilir miydi? Böyle başlasaydı yazının türü ne olurdu? Okuduğunuz hikâyedeki anlatımın verilen cümledekine benzeyen yönleri var mıdır? Bu hikâye kendinden sonra yazılan metinlerle hangi yönlerden ilişkili olabilir? Açıklayınız.
11. Eğer o şekilde başlasaydı türü masal olurdu. Benzeyen yönleri yok. Her metin tema yönünden birbirine benzese de biçem yani üslup yönünden farklılık arz eder. Herkes gül üzerine şiir yazar ama anlatımları birbirinden farklıdır.
12. Aşağıdaki sanat türleriyle insanın her mekânda ve zamanda anlatma, gösterme ve coşku ile dile getirme, kendini ifade etme tarzlarından uygun olanları birbirleriyle eşleştiriniz.
12. Hazırlık bölümündeki şiir Coşku ile dile getirme
Pandomim sanatçısının oynadığı tiyatro Gösterme
Okuduğunuz hikâye Anlatma

13. Hikâye, evine dönen bir insanın yolda gördüklerinin tasviriyle başlamış. Evinde yapacağı konuşmanın hayaliyle devam etmiş. Kendi iç hesaplaşmalarıyla yaptığı hataların onu yaşadığı güne getirmesiyle sürmüştür. Hikâyenin devamında olanlar hakkında bilgi veriniz. Bu tür metinlerde dış dünyaya ve insana özgü olaylar, duygular ve düşüncelerin verilişinde nasıl bir bütünlüğün olduğunu metinden örneklerle açıklayınız.
13. Evin bahçesine girmesi ve bahçenin betimlemesi ile söylemek istediklerini düşünmesi – kapıyı çalması ve annesinin öldüğünü öğrenmesi… Bu tür metinlerde “dış dünya ve insana özgü her türlü gerçeklikle duygu ve düşünce öğelerinin birleşerek, ayrılmaz bir bütün oluşturduğunu” söyleyebiliriz. “Bir geminin beyazında, trenlerin, uçakların alnında”, “Lambamın ışığına üşüşmeyecek Türkçe sözcükler.”, “Sen yokken ağaçlara soğuk vurdu.” vb.
14. Bu hikâye hangi yıllarda yazılmış olabilir? Bunu hikâyedeki hangi verilere göre belirlediniz?
14. Gemi, uçak, otobüs gibi kavramlar geçtiği için günümüze yakın zamanda yazılmıştır.

ANLAMA YORUMLAMA

1. “Dönüş” adlı metindeki olay, dilin alıcıyı harekete geçiren işleviyle anlatılabilir miydi? Nedenleriyle açıklayınız.
1. Olmazdı. Emir içeren cümlelerle duygusallık ifade edilmez.
2. “Dönüş” metninin iletisi sizce nedir? Her metnin bir iletişim aracı olduğunu söyleyebilir misiniz? Bir hikâye ile gazete haberi aynı türden iletişim araçları mıdır? Niçin?
2. Metnin iletisi kavuşamama, hasrettir. Her metin bir iletişim aracıdır. Hikaye ve gazete aynı türden bir iletişim aracıdır değildir. Çünkü gazete bilgi vermek amacıyla yazılır , hikaye duygulandırmak ve estetik güzelliği ortaya çıkarmak için yazılır. Hikayede kelimeler mecaz ve yan anlam bakımından zengin, diğerinde hepsi gerçek anlamlıdır. Hikaye sanatsal işlevde yazılırken gazete göndergesel işlevde yazılır. Biri kurmacadır, diğeri gerçektir.
3. Hikâyeden yan anlamda kullanılmış kelimeler bulunuz. Edebî metinlerde yan anlamın niçin tercih edildiğini açıklayınız.
3. Alnında, üşüşen Türkçe sözcükler, ağaçlara soğuk vurdu, doymadın mı dünyaya” Edebi metinlerde yan anlamların tercih edilmesinin nedeni edebi bir dil oluşturmak, okurun sezgi ve algısına seslenerek iletiyi sunma, duyguları etkili biçimde harekete geçirme isteğinden olabilir.
4. “Dönüş” adlı metinde işlenen konuda bir tiyatro yazmayı deneyiniz. Yazdığınız tiyatro eserinde hikâyeden ne ölçüde esinlendiğinizi açıklayınız.
4. Yazılabilir.

DEĞERLENDİRME

1. Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirle ilgili olarak verilen bilgilerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların
başına “Y” yazınız.
YAŞAMAK SEVMEK DEMEKTİR
Sevmeyi öğrendin mi insan kardeşini?
Kurtlarla kuşlarla aran nicedir?
Boş ambar misali tamtakırsa yazılı ömrüm
Yürek dediğin sevmek içindir.
Bu dünyayı sevmeye geldin
Yaşamak sevmek demektir inan
Sevgidir dünyamızın direği
Gayrısı yalan.
Kemal OR
( D ) Şiirin yazılış amacı sevginin yüceliğini anlatmaktır.
( D ) Şiirde anlatılanların gerçeklikle ilişkisi vardır.
( D ) Şiirde bazı kelimeler mecaz anlamda kullanılmıştır.
( Y ) Şiir her okunuşunda size farklı anlamlar vermemektedir.
( D ) Şiirde yazıldığı dönemin sosyal sorunlarıyla ilişkili bilgiler yer almaktadır.
( D ) Şiirde organik birliği sağlayan ögeler mevcuttur.

2. Edebî metnin oluşturulma nedeni nedir?
2. Estetik zevk uyandırmak, çağrışımda bulunmak ve güzelliği ortaya çıkarmak için yazılır.
3. Aşağıdaki iletişim araçlarından hangisi diğerlerinden farklıdır?
A. Dergi B. Roman C. Gazete D. Broşür E. İlan
CEVAP:B

4. Aşağıdaki cümleleri bu konuda öğrendiğiniz bilgilere göre tamamlayınız.
Edebî ESERLER yan ANLAM içerir ve her OKUNDUĞUNDA yeni anlam değerleri KAZANIR.
Edebî metin ANLAMLI dil birlikteliklerinden oluşur.
Read more

9.Sınıf Edebiyat Kitabı 1.Ünite Sonu Ölçme ve Değerlendirme Soruları (Sayfa 38)


I. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Bir sanat eseri ile bu sanat eserine ilham veren nesnenin arasındaki farkları aşağıya yazınız.
1. Sanat eserinde estetik güzellik ön plandadır. İlham veren eserde ise fayda ön plandadır. İlham veren eserden binlerce olabilirken sanat eserinden bir tane olur.
2. Aşağıdakilerden hangisi güzel sanat eserlerinin özelliklerinden değildir?
A. Hayallerin dile getirilmesi
B. Gerçek ve hayalin iç içe geçmesi
C. Duygulara hitap etmesi
D. Bilgilendirme amaçlı olması
E. Teknolojik verileri, hayallerle beraber vermesi
CEVAP: D

3. Edebiyat aşağıdaki hangi bilim dalıyla ilişkili değildir?
A. Paleontoloji
B. Zooloji
C. Felsefe
D. Tarih
E. Sosyoloji
CEVAP: B

4. Güzel sanat eserlerinin bir benzeri niçin yapılamaz?
4. Sanat eseri biricik ve tektir. Sanatçı hissettiklerini kendi içindekileri bir forma dönüştürür. Dolayısıyla herkes sanatçının içindekileri bilemeyeceği için sanat eseri bir tanedir.
5. Aşağıdaki sanat eserlerini malzemeleriyle eşleştiriniz.
Resim Çizgi ve renk
Roman Söz
Heykel Taş
Şarkı Ses

6. Aşağıdaki amaçları, dilin kullanım işlevleriyle eşleştiriniz.
Duygu ve heyecanı dile getirme Heyecana bağlı işlev
Göndergeyi olduğu gibi ifade etme Göndericilik işlevi
İletinin iletisini kendinde taşıma Şiirsel işlev
Dille ilgili bilgi verme Dil ötesi işlev

7. Bir tarih metni ile tarihî bir romanda dil aynı amaçla mı kullanılır? Niçin?
7. Aynı amaçla kullanılmaz. Tarih bilgi verir ve göndergesel işlevde kullanılırken tarihi romanda amaç duyguyu vermektir ve heyecan bildirme işlevinde kullanılır. Tarih metninin kelimeleri sade , net ve anlaşılırdır. Romanda ise mecazlar ve yan anlam bakımında zengindir.

8. Okuyucunun sezgisine ve anlayışına bırakılan anlam değerlerinin edebî eserlere neler kazandırabileceğini açıklayınız.
8. Esere zenginlik kazandıracaktır. Okuyucunun da katkısı söz konusu olacaktır.
9. Edebî metin hangi özellikleriyle bir iletişim aracıdır?
9. İnsana ait bütün unsurları anlattığı için iletişim aracıdır ve iletişim öğelerinin hepsini de bulundurur.
10. Aşağıya kurmacanın edebî metinlerde kullanılışıyla ilgili üç neden yazınız.
10. Öznel olması, Çok anlamlı olması, İmgesel bir anlatıma sahip olması
Read more

2013 10.Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları 31-32 Sayfa


2012-2013 10.Sınıf (Lise 2) Dil ve Anlatım Cevapları 31-32 Sayfadaki Etkinlik cevaplarını sizlere sunuyoruz. Umarım sizler için faydalı bir paylaşım olacaktır.
Sayfa31
Sorular
1.metinden kişisel gözlemlerin anlatıma yansıtıldığı cümleleri gösteriniz.
Cevap:ben farkına varmıyorum,adanın tepesine doğru gittiklerini görürdüm,içim cız ederdi.
2.metinden hareketle anlatımda gözlemin önemini belirtiniz
cevap:gözlem olduğu zaman kanıtlayıcı olmuş olur.
Sayfa31
4.etkinlik
hangi metin ve konuşmalarda gözleme ihtiyaç duyulur.açıklayınız
cevap:her yazıda ihtiyaç duyulur(makale,gezi yazısı,deneme vb.)
sayfa 32
7.etkinlik
yine yalnızım bu sokaklarda gidiyorum bilmeden nereye gittiğimi korkuyorum bana bakan o karanlık sokaklardan sanki üstüme üstüme geliyor sokaklar.
O eski korkunç günlerden biriydi yine rüzgar ve yağmur bütün sinirini çıkarırcasına nereye denk gelirse vuruyordu. Güneş eski güneş değildi.bulutlar,onun güzelliğini kıskanır gibi üzerini örtmüşlerdi.kazalar,çığlıklar, hasarlar hepsi bir aradaydı insanlar bu felaketin bitmesini çaresizlikle beklediler.
32. sayfadaki metinler
SONSUZLUK BU MU?
Sokaktayım,kalabalık bir sokak arasında
Koşuyorum,etrafıma bakmadan koşuyorum
Yolumun ufukla kesişen noktasında
Sanki beni çağıran bir uçurum görüyorum

Read more

2013 Anaokulu Kayıtları Ne Zaman Başlıyor Ne Zaman Bitiyor


2012 – 2013 Döneminde anaokulu kayıtları,Anaokulu kayıtları ne zaman başlıyor ,okul kayitlari ne zaman basliyor, anaokulu kayıtları ne zaman bitiyor sorularının yanıtlarını sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Yaz tatilinin sonlarına yaklaştığımız şu dönemde velilerin merak ettikleri bir konu da 2012-2013 ilköğretim ana okulu kayıtlarının ne zaman başlayacağı. Eğer bir aksilik çıkmaz yada son dakika bir değişikliğe gidilmez ise bu sene okullar 17 eylül tarihinde açılacak.

Peki Okula Başlama Yaşı Kaç ?
Milli eğitim bakanı Ömer Dinçer çocukların okula başlama yaşı ile ilgili merak edilen sorulara yanıt verdi. Kanuna göre 60-72 ay aralığında olan çocukların okula başlamalarına yetki vermekte. Bu sene 27-84 ay arası çocuklar okula başlayacak. Kayıt vakti gelmeden önce hangi aydan önce çocukların okula kayıt edilebileceği hakkında konulara açıklamayla cevap vereceğini dile getiren dinçer; bu konuda aceleci davranılmaması gerektiğinin altını çizdi.
Toplantıda bir diğer husus ise okullarda Kuran-ı Kerim derslerinin okutulmaya başlanması ile ilgili oldu. Dinçer bu konuda çocukları ayrımcılığa itecek her türlü tutuma karşı olduğunu dile getirdi.


Read more

2013 – 2012 Aöf Kayıt Tarihleri Kayıt Yenileme Tarihleri Ne Zaman


2012 – 2012 aöf kayıt, açıköğretim kayıt tarihleri, 2012 açıköğretim kayıtları,  2013 açıköğretim kayıtları ne zaman, Acikogretim kayitlari ne zaman basliyor, açıköğretime kayıt,
2012 2013 Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, AÖF Kayıt ve Kayıt Yenileme Tarihleri açıklandı.
  • AÖF Yeni Kayıtlar (Ösys, Yatay Geçiş, Ayös): 10 Eylül – 28 Eylül 2012 tarihleri arasında
  • AÖF Çoklu Kayıtlar(Dikey Geçiş, Ek Yerleştirme, Lisans Tamamlama): 01 Ekim – 19 Ekim 2012 tarihleri arasında
  • AÖF Güz Dönemi Kayıt Yenileme (Açıköğretim, İktisat ve İşletme): 22 Ekim – 16 Kasım 2012 tarihleri arasında
  • AÖF Bahar Dönemi Kayıt Yenileme (Açıköğretim, İktisat ve İşletme): 11 Mart –  22 Mart 2013 tarihleri arasında yapılacaktır.
açık öğretim kayıt tarihleri, açıköğretim fakültesi kayıt tarihleri, açıköğretim kayıt tarihleri, açıköğretim kayıtları, açıköğretim kayıtları ne zaman, açıköğretime kayıt, aöf kayıt, aof kayıt tarihleri, aof kayıt yenileme ne zaman, aof kayıt yenileme tarihleri, aof kayıtları ne zaman, aof ön kayıt tarihleri, aof yeni kayıt tarihleri hakkında bilgileri paylaşmaya çalıştık.


Read more

2013 9. Sınıf Edebiyat Kıtabı 2. Ünite Sorular ve Cevapları Sayfa 93-94-95



DEĞERLENDİRME SORULARI
1. Aşağıda adları verilen metinlerin hangisi divan şiirinin bir örneğidir?
A. Türkü
B. Balıkçı
C. Gazel
D. Çakıl
E. Ağustos Çıkmazı
CEVAP: C

2. Bir şiiri incelerken aşağıdaki özelliklerin hangisini aramazsınız?
A. Şiirin yapısının nasıl oluştuğunu
B. Şiirdeki olayın kimin başından geçtiğini
C. Şiirin hangi geleneğe göre oluşturulduğunu
D. Şiirde ritim olup olmadığını
E. Şiirde hangi edebî sanatların bulunduğunu
CEVAP: B

3. Manzume ile şiir arasındaki en belirgin fark nedir?
3. Olay örgüsü varsa manzumedir, yoksa şiirdir.
4. Şiir örneklerini incelerken bu şiirleri birbirinden farklı kılan hangi özellikler dikkatinizi çekti? Açıklayınız.
4. Yapıları farklı olsa kiminde olay örgüsü var kiminde de imge ve sanatlı bir söyleyiş vardır.
5. Aşağıdaki cümlelerin doğru olanlarının başına “D”, yanlış olanlarının başına “Y” yazınız.
( D ) “Balıkçı” manzumesindeki olay bir hikâyede de anlatılır.
( D ) “Çakıl” şiirinde imge kullanılmıştır.
( Y ) “Git Bahar” şiirinde kafiye yoktur.
( D ) Türküdeki “Ağlama gözlerim mevlâm kerimdir.” dizesi nakarattır.
( Y ) “Gazel” didaktik şiire örnektir.
( Y ) “Mustafa Kemal’in Kağnısı” metni bir şiirdir.
( Y ) Manzume ve şiir aynı anlama gelen terimlerdir.
( Y ) “Ağustos Çıkmazı” metninde belli bir tema yoktur.

6. Aşağıdaki cümleleri bu konuda öğrendiğiniz bilgileri kullanarak tamamlayınız.
Şiir dili İMGELERE dayanır.
Şiir yazıldığı/söylendiği dönemin SOSYAL, SİYASİ ve kültürel hayatından izler taşır.
Şiirde REDİF, kafiye ve SES akışı ahengin oluşmasında yardımcı olur.
Şiirde KELİMELER yeni anlamlar kazanır.
Şiirde anlam okurun BİLGİSİNE göre değişebilir.

Nasıl istersen öyle dinle, bakın;
Dalların zirvesindeyiz ancak,
Yarı yoldan ziyâde yerden uzak;
Yarı yoldan ziyâde mâha yakın.
Ahmet Haşim
1. Yukarıdaki şiir, yazıldığı dönemde hâkim olan zihniyeti hangi özellikleriyle yansıtmaktadır?
1.
Bir gül baygın durur bahçede
Yaprakları serin
Sen sarı güllerin en sarısı
Yağmur gibisin.
Cahit Külebi
2. Yukarıdaki dizelerde ahenk özelliklerinin hangileri vardır?
2. Serbest nazımla yazılmıştır. S sesi tekrarlarından oluşmuştur. Serin ve gibisin sözcükleriyle kafiye yapılmıştır.
3. Aşağıdakilerden hangisi bir şiirin dilinde genellikle bulunmaz?
A. Söz sanatı
B. İmge
C. Terim
D. Mecaz
E. Yan anlam
CEVAP:C

4. Aşağıdakilerin hangisi şiir dilindeki “çağrışım” kelimesini açıklayan bir ifadedir?
A. Şiirde kelimelerin tekrarından doğan ahenk
B. Şiirde kelimelerin kendi anlamları dışında kullanılarak kazandıkları anlam değeri
C. Şiirde kelimelerin yeni bir durumu ve görünümü anlatması
D. Şiirde insan hayalinin kelimelerle anlatılması
E. Şiirde farklı anlamlara gelen kelimelerin kullanılması
CEVAP: B

5. Aşağıdakilerden hangisi şiirin yapısıyla ilgili bir terimdir?
A. Ölçü
B. Tema
C. Kafiye
D. Aliterasyon
E. Nazım şekli
CEVAP: E

6. Şiir, dizelerle oluşturulmak zorunda mıdır? Neden?
6. Dizelerle oluşturulmak zorunda değildir. Mensur şiir denilen bir yapı vardır ki burada şiirler düzyazı şeklinde de oluşabilir.
7. Yaşanan gerçeklik şiirde verilebilir mi? Düşüncelerinizi nedenleriyle açıklayınız.
7. Didaktik şiirde verilebilir ya da her hangi manzume de verilebilir.

Bir yol bilirim; Âdem’e, Havva’ya gider,
Bir yol bilirim; aşka ve sevdaya gider,
Bir yol ki, ömür bahçelerinden geçerek
Yaşlarla, figanlarla musallaya gider!..

Bekir Sıtkı Erdoğan
8. Yukarıdaki dörtlüğün temasını bulunuz.
8. Teması ölümdür.
[tab:2.Bölüm]
Ben uyurken
Duvarıma tırmandın
Güllerimi yoldun.
Ve bütün şikâyetin
Sen uyurken
Bahçene girenlerden
Özdemir Asaf
9. Yukarıdaki şiirde koyu yazılmış kelimelerin imge olup olmadığını nedenleriyle belirtiniz.
9. Yukarıdaki kelimeler birer imge olarak kullanılmıştır. Burada kullanılan uyumak, duvar, gül ve bahçe kelimeleri gerçek anlamlı kelimeler değildir.
10. Aşağıdaki özelliklerin hangisi manzumeye hangisi şiire aittir? Karşılarına yazınız.
10.          imge                     ŞİİR
öğreticilik           MANZUME
11. Bir manzume ile şiiri birbirinden ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A. Ölçülü olması
B. Olay örgüsünün olması
C. Yan anlamlı kelimeler olması
D. Kafiyeli olması
E. Gerçek bir olaydan esinlenilmiş olması
CEVAP:B

12. Bir şiiri yorumlarken nelere dikkat edilmelidir?
12. Şiir kullanılan kelimelerin ne kadar gerçekliğe uygun olduğuna, şairin yetiştiği döneme, geleneğe, hangi edebi gelenekle yazıldığına, şairinin hayatına…
13. Şiiri yorumlarken parça bütünle mi yoksa bütün parçayla mı anlamlandırılmalıdır? Neden?
13. Yorumlarken metnin bütünün bakılmalı ve şiirde parça bütünü ifade etmez.
14. Aşağıdaki cümleleri bu ünitede öğrendiğiniz bilgileri kullanarak tamamlayınız.
Şiirde anlam ve SES kaynaşmasından oluşan DİZE, beyit, BEND, kıta ve şiir cümlelerini oluşturur.
İmge şiirin  DİL  özelliklerindendir.
15. Aşağıdaki terimlerin anlamlarını sözlüğünüzden bularak yazınız.
Lirik şiir :D uygu ve coşku ürünü olan şiirlerdir
Satirik şiir : Eleştiri ve  yergi şiiridir
Pastoral şiir : Çoban yaşamı, köy, kır hayatının konu edinen şiirlerdir.
Didaktik şiir : Öğretici şiirlerdir.
Epik şiir : Yiğitçe, mertçe söylenen ve kahramanlık içeren şiirlerdir.
Read more