Devrim Karaoglu Kimdir? Dünya Starlarına Şarkı Yazan Türk


 Devrim Karaoğlu'nun Blue Jean Dergisi'nin Ocak'12 sayısı için gerçekleştirmiş olduğu röprotajından kesitler:
Almanya'da doğumlu olan Karaoğlu müziğe "Ailemin ilgimi desteklemesi ile erken yaşta başladım müziğe, doğduğum Almanya'da" diyor. "Davul, saz klavye çalarken synthesizer, drum machine ve bilgisayar peşindeydim aynı zamanda. Dayım Erol Çay - (Baba Çay olarak da tanınır) - Rebel Moves grubunun solistlerindendir ve bir de kardeşim Kerim Karaoğlu müziğe en az benim kadar ilgilidir. Birlikte çok grup ve stüdyo çalışmamız oldu. Alman lisesini bitirdikten sonra, ses mühendisliğinden 1998 yılında mezun oldum. 2000'li yılların başında Türkiye'deki tanınmış sanatçılarla çalıştım. O sıralar Mete Özgencil ile yollarımız buluştu ve birlikte çok güzel şarkılar yarattık. Çok eğlendik açıkcası. Mete'nin kendi albümü "olmalı" birlikte yaptığımız ilk işti. Benim için gurur duyma nedeni olan bu albümün bende ayrı bir önemi vardır. Sevenleri de bilir. Kreatif anlamda Mete'yle aramızda organik bir bağ oluştu. Aynı yıl içinde (2001) Tarkan'ın "Kuzu Kuzu" şarkısına remiks yaptım. (DkEvrim MIX). 2003 Yılında "Gülümse Kaderine" vs. Tarkan'la çalışmalarımız derinleşti ve 2006 yılında Amerika'daki stüdyo'da buluştuk."Come Closer" albümünün hazırlıkları için."
Amerika Hikayesi üzerine:
Amerika'ya 2006 yılında taşındım ve ilk olarak dünyaca ünlü Pacifique Studios'ta çalışmaya başladım. Burada bir günüm genellikle öğleden sonra stüdyoda başlıyor. Biraz internet (müzik,software ve yeni müzik enstrümanları vb. takibi) ve iş görüşmelerinden sonra esas müzik çalışamalarına başlarım. Bitmesi gereken projeler varsa öncelikle onlarla, tüm detaylarıyla ilgileniyorum.Bazen bu sırada yeni şarkı oluşuyor. O da genellikle aklıma takılan bir rif ya da melodi ile gerçekleşiyor.
Avrupa'daki Müzisyenler ile çalışması üzerine:
Mariana and the Diamonds çok yetenekli bir şarkıcı, besteci ve söz yazarı. Yeni albümü için (2. Stüdyo albümü Electra Heart - 27 Nisan 2012) birkaç şarkıda prodüktörlük yaptım ve de bir tane de şarkı yazdık. Ayrıca Aura Dione'un son albümünde de iki şarkım var ve 5 şarkısı için de müzik prodüktörlüğünü yaptım.
İçinde bulunduğu Rock Mafia Prodüktörler takımının kuruşu üzerine:
Rock Mafia, 2005 yılında Tim James, Antonina Armato ve Paul Palmer tarafından kuruldu. Pacifique Studios aracılığı ile tanıştık ve 2008 yılında birlikte çalışmaya başladık. Miley Cyrus, Selena Gomez, Demi Lovato ve Sick Puppies çalıştığımız sanatçılardan bazıları.
Selena Gomez'e yazılan şarkı üzerine:
Şarkıyı onu düşünerek yazmadık. "Naturally" mesela hazır vardı elimizde, Selena stüdyomuza geldiğinde.
Selena ile tanışması Üzerine:
Kendisi ile tanıştık. Stüdyoya çok geldi okumalar için. Bol vakit geçirdik. "Naturally" şarkısını ilk duyduğumu hatırlıyorum gözleri parlamıştı heyecandan.
Miley Cyrus ile çalışması üzerine:
Miley ile durum biraz farklı. O,beste yapım aşamasında hep aramızda bulundu. O yüzden bütün şarkılar Miley ile birlikte doğdu. Son iki albümünde de bu hep böyle oldu.
Amerika'da diğer şarkı yazdığı ünlü isimler üzerine:
Nelly Furtado'yla çalışmak çok heyecanlı bir gelişme oldu.Çok iyi bir şarkıcı ve en önemlisi iyi bir besteci. Arkadaşım Rick Nowels eşliğinde oldu bunlar. Rick, Grammy Ödülü sahibi bir prodüktör ve besteci. Madonna, Nelly Furtado, Dido Santana gibi ünlülerle çalışmaları var.
Kendini Yakın Hissettiği Müzik Tarzı Üzerine:
Pop, elektronik,hip hop, tribal, trip hop... Aslında her tarz müziği seviyorum.
Müzisyenlik planları üzerine:
Yavaş yavaş hazır hissediyorum galiba müzisyenliğe.
Son zamanlarda dinlediği en iyi şarkı-albüm: (2012)
Lykke Li'nin bütün şarkıları...
Kendisine neden DK denilmesi üzerine:

"İsmimin baş harfleri. İlk zamanlardaki çalışmalarda"dkevrim" olarak kullandığım, Mete'yle bulduğumuz takma ismimden türedi. Aslında "decay" kelimesini kullanıyordum.Söyleyebilenler Devrim der. "
  • Devrim Karaoğlu Miley Cyrus'un 2010 yılında yayınladığı "Can't Be Tamed" albümüne ismini veren şarkının ve albümde yer alan "Liberty Walk" şarkısının prodüktörlüğünü yapmış ve aynı zamanda aynı albümde yer alan "Who Owns My Heart" şarkısının sözlerini Miley Cyrus ile birlikte yazmış.
  • Ünlü söz yazarı ve prodüktör kimliği ile tanının Karaoğlu ,Selena Gomez'in Geçtiğimiz yıla damgasını vuran hit parçası "Love You Like a Love Song" 'un prodüktörlüğünü yapmış.
  • Devrim Karaoğlu ayrıca Lana Del Rey'in 2012 yılında çıkardığı Born to Die albümünde yer alan "Summertime Sadness" şarkısının da prodüktörlüğünü yapmıştır.
  • Türkiye'de Pop Müziğin Kralı Tarkan'ın da 2006 yılında yayınladığı "Come Closer" isimli ilk İngilizce albümünde de Devrim Karaoğlu imzasını görüyoruz. Devrim Karaoğlu Tarkan'ın ilk İngilizce albümüne ismini verdiği "Come Closer" ve albümün çıkış parçası olan "Bounce" şarkısını Tarkan ile birlikte yazmış ve bestelemiş.
  • Nükhet Duru'nun 2010 yılında yayınladığı İlk İki isimli albümünde yer alan "Hayat" isimli şarkının prodüktörlüğünü yapmıştır.
Türkiye'nin en gelişmiş sözlüklerinden Ekşi Sözlükte Devrim Karaoğlu hakkında :
Müthiş bir müzisyen. ötesi yok. değeri bilinmemiş ülkemizde, çekmiş gitmiş amerika'ya. iyi de yapmış. buradan cacık olmaz.
- Türkiye'den Amerika'ya gitmiş ve orada adeta birçok hit şarkıya can vermiştir. Ayrıca rock mafia isimli müzik prodüktörlerinin olduğu gurubun üyesidir.
- Selena Gomez'e ait when the sun goes down albümünde de söz yazarlığı yapmış kişidir.
- Lana Del Rey hakkında wikipedia'da yazılar okurken ismine denk geldiğim producer ve öğrendiğim kadarıyla summertime sadness şarkısının producerlarından biri imiş.
DEVRIM KARAOĞLU'NUN ÇALIŞTIĞI ÜNLÜ İSİMLER:
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun - Miley Cyrus - ile yaptığı Çalışmaları:
  • "Can't Be Tamed"-Certified gold by the ARIA
  • "7 Things"-Certified gold by the ARIA
  • "Fly on the Wall"
  • "Who Owns My Heart"
  • "Liberty Walk"
  • "Two More Lonely People"
  • "Ready, Set, Don't Go" (feat. Billy Ray Cyrus)
  • "If We Were a Movie" (Miley Cyrus as Hannah Montana)
  • "I Got Nerve" (Miley Cyrus as Hannah Montana)
  • "Clear"
  • "Every Rose Has Its Thorn"
  • "Forgiveness and Love"
  • "Bigger Than Us" (Miley Cyrus as Hannah Montana)
  • "Bottom of the Ocean"
  • "East Northumberland High"
  • "Good and Broken"
  • "Goodbye"
  • "It's All Right Here" (Miley Cyrus as Hannah Montana)
  • "Let's Dance"
  • "Right Here"
  • "See You Again"-Certified platinum by the ARIA
  • "Wake Up America"
  • "Rocket Queen"
  • "Restlessness"
  • "Morning Sun"
  • "Burned Up The Night"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Selena Gomez & the Scene ile Yaptığı Çalışmalar:
  • "Naturally"-Certified Platinum by the RIAA
  • "Off The Chain"
  • "Rock God"
  • "Summer's Not Hot"
  • "Tell Me Something I Don't Know"
  • "Tell Me Something I Don't Know (New Version)"
  • "Love You Like A Love Song"-Certified 2x Multi Platinum by the RIAA
  • "Outlaw"
  • "My Dilemma"
  • "My Dilemma 2.0 (feat. Flo Rida)"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Demi Lovato Çalışmaları
  • "Me, Myself, and Time"
  • "You're My Only Shorty" feat. Iyaz
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Lucy Hale Çalışmaları
  • "Run This Town"
  • "Make You Believe"
  • "Bless Myself"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun "The Beach Girl5" Çalışmaları
  • "Changes"
  • "Scratch"
  • "Rabbit Hole"
  • "One More Second Chance"
  • "Lay a Little Sunshine"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun "Sick Puppies" Çalışmaları
  • "Riptide"
  • "You're Going Down"
  • "Odd One"
  • "So What I Lied"
  • "Master of the Universe"
  • "In It For Life"
  • "White Balloons"
  • "My World"
  • "Pitiful"
  • "Cancer"
  • "What Are You Looking For"
  • "All the Same"
  • "Too Many Words"
  • "Asshole Father"
  • "Issues"
  • "Anywhere But Here"
  • "The Bottom"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun "Aly & AJ "Çalışmaları
  • "Potential Breakup Song"-Certified Platinum by the RIAA
  • "Chemicals React"
  • "Shine"
  • "Sticks and Stones"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun David Archuleta Çalışmaları
  • "You Can"
  • "Your Eyes Don't Lie"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Miranda Cosgrove Çalışmaları
  • "BAM"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Hope 7 Çalışmaları
  • "Breakthrough"
  • "I Want Everything"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Hoku Çalışmaları
  • "Another Dumb Blonde"
  • "I'm Scared"
  • "Perfect Day"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Vanessa Hudgens Çalışmaları
  • "Hook It Up"
  • "Don't Leave"
  • "Come Back to Me"
  • "Vulnerable"
  • Patrice Rushen
  • "Long Time Coming"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Barbra Streisand Çalışmaları
  • "What Were We Thinking of?"
  • Fenanda Ketley
  • "Hair"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Zac Efron Çalışmaları
  • "Bet On It"
Devrim Karaoğlu (Rock Mafia)'nun Lana Del Rey Çalışması
  • "Summertime Sadness"


Devrim Karaoğlu'nun Resmi Adresleri:
Facebook Sayfasın için : Tıklayınız!
Twitter Sayfası için : Tıklayınız!


Kaynak  teen-mgzn. blogspot.com
Read more

Adalet Bakanlığı Uzman Yardımcılığı Personel Alım İlanı Detayları


Adalet Bakanlığı 160 adet adalet uzman yardımcılığı kadrosuna sözlü sınav ile personel alacak...
T.C. ADALET BAKANLIĞINDAN
ADALET UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI İLÂNI
Adalet Uzmanlığı Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi uyarınca Bakanlığımız merkez teşkilâtında istihdam edilmek üzere genel idare hizmetleri sınıfından 9 uncu dereceli 160 adet adalet uzman yardımcılığı kadrosuna sözlü sınav ile personel alımı yapılacaktır.
Başvuru şartlarını taşıyan adaylardan, 2011 veya 2012 yılı Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) (A Grubu) Ek-1 tabloda her bir grup için belirtilen puan türlerinden aldıkları en yüksek puana göre sıralanarak alım yapılacak kadronun 4 katı kadar aday sözlü sınava katılmaya hak kazanacaktır.
KPSS puanı ile sözlü sınavda alınan puanın aritmetik ortalamasına göre en yüksek puandan başlanarak sıralama yapılmak suretiyle Ek-1 tabloda belirtilen alanlardan ilân edilen kadro sayısı kadar atama yapılacaktır.
I- BAŞVURU ŞARTLARI
1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımak,
2- Ek-1 tabloda belirtilen bölümlerden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
3- Sözlü sınavın yapıldığı tarihte otuz beş yaşını doldurmamış (18 Mart 1978 tarihinde veya sonrasında doğmuş) olmak,
4- 2011 veya 2012 yılı KPSS’den (A Grubu) asgari (70) puan almış olmak.
II-BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ
Başvurular, 04 Şubat 2013 Pazartesi günü başlayıp 18 Şubat 2013 Pazartesi günü mesai saati bitimine kadar devam edecek olup, Adlî ve İdarî Yargı Adalet Komisyonu Başkanlıklarına T.C. kimlik numarası içeren nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport ile şahsen yapılacaktır.
Başvuru esnasında evrak alınmayacak ve posta yoluyla yapılan başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.
Adaylar Ek-1 tabloda belirtilen gruplardan yalnız birine müracaat edebileceklerdir.
III-SÖZLÜ SINAV YERİ VE TARİHİ
Sözlü sınav 18 Mart 2013 tarihinde yapılacak olup sınav yeri Bakanlığımız internet sayfasında (www.adalet.gov.tr) ilan edilecektir.
IV- SÖZLÜ GİRİŞ SINAVINA KATILMAYA HAK KAZANAN ADAYLARDAN
İSTENECEK BELGELER
1- Başvuru Formu
2- KPSS Sonuç Belgesi,
3- Öğrenim durumu belgesinin aslı veya ilgili öğretim kurumunca onaylanmış örneği, öğrenim durumu belgesi yurtdışından alınmış ise denkliği ile birlikte aslı veya ilgili öğretimkurumunca onaylanmış örneği (Belgenin aslının ibraz edilmesi hâlinde sureti Bakanlığımızca
onaylanacaktır.),
4- Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu
5- Fotoğraflı özgeçmiş.
Başvuru koşullarını taşımadığı veya ibraz edilen belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen adayların sınavları geçersiz sayılacak, atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir.
V- SÖZLÜ GİRİŞ SINAVI KONULARI
Sözlü giriş sınavı, adayların;
a-Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b-Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c-Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç-Öz güveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d-Genel yetenek ve genel kültürü,
e-Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, yönlerinden yapılacak değerlendirmeyle gerçekleştirilir.
Adaylar, kurul tarafından ayrı ayrı puan verilmek suretiyle (a) bendi için 50 puan, (b) ilâ (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için 10’ar puan üzerinden değerlendirilecektir. Sözlü giriş sınavında başarılı sayılabilmek için en az 70 puan alınması şarttır.
VI- NİHAİ BAŞARI LİSTESİ VE SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI
Nihai başarı sıralaması adayın merkezi sınav puanı ile sözlü sınavda aldığı puanın aritmetik ortalamasına göre yapılacak olup, başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle ilanda belirtilen kadro sayısı kadar asıl aday atanmaya hak kazanacaktır.
Sınav sonuçları ve atanmaya hak kazananlar Bakanlığımız internet sayfasında (www.adalet.gov.tr) ilan edilecektir.
GRUPLARADETSÖZLÜ SINAVA ÇAĞRILACAK ADAY SAYISIBÖLÜMÜKPSS PUAN TÜRÜ
1.GRUP60240HUKUK FAKÜLTESİKPSSP11
2.GRUP50200SİYASAL BİLGİLER, İKTİSAT, İŞLETME ve İKTİSADI VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTELERİNİN; İKTİSAT, İŞLETME. MALİYE, MUHASEBE, ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİYEL İLİŞKİLER, EKONOMETRİ, KAMU YÖNETİMİ ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMLERİKPSSP45, KPSSP48, KPSSP73, KPSSP113veya KPSSP117
3.GRUP2288BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ, BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİKPSSP3 veya KPSSP8
t.GRUP1560SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ, BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİKPSSP3 veya KPSSP8
5.GRUP28ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ, ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİKPSSP3 veya KPSSP8
3.GRUP728ELEKTRONİK ve HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ, ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİKPSSP3 veya KPSSP8
7.GRUP28İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİKPSSP3 veya KPSSP8
3.GRUP28MİMARLIKKPSSP3 veya KPSSP8
Read more

Utku Uysal Kimdir? Seda Sayan'a Benziyen Transeksüel


Transeksüel şarkıcı Utku Uysal, geçirdiği estetik ameliyatlar sonrası Seda Sayan'ın ikizi gibi oldu.

İstanbul’un gece eğlencelerinde sahne alan isimlerden biri olan Utku Uysal, son dönemde sosyal medyanın da en çok konuştuğu isimler arasında.

Yaptırdığı estetik operasyonların ardından Uysal’ın paylaştığı fotoğraflarla, Seda Sayan’ın fotoğraflarını yan yana getirdiğinizde inanılmaz benzerlik herkesi şoke ediyor.

Utku Uysal’ın adı geçtiğimiz yıl Ali Sunal’la aşk dedikodularına da karışmıştı.

https://twitter.com/utkuuysall resmi twitter hesabıdır






Read more

Wesley Sneijder Galatasarayda Kaç Numaralı Formayı Giyiyor?


Kariyeri boyunca 10 numaralı formayı giyen Hollandalı futbolcu, Galatasaray'da 14 numaralı formayı giyecek. Cimbom'da 10 numaralı formayı Felipe Melo terletiyor.

Galatasaray’ın uzun süre transfer etmek istediği ve sonunda mutlu sona ulaştığı Hollandalı yıldız futbolcu Sneijder, Sarı – Kırmızılı takımda 14 numaralı formayı taşıyacak.

Bunun yanı sıra GS Store’larda Sneijder’in giyeceği 14 numaralı formalar yoğun bir çalışma ile basılmaya başlandı.

Daha önce genellikle 10 numaralı formayı taşıyan Sneijder’in bu numaranın Melo’da bulunması sebebiyle 14′ü tercih ettiği söyleniyor
Read more

Billboard 2013 Liam Payne Türkçe Röportaj Oku

BILLBOARD: 2012'de Billboard'un "En Yeni En İyi Sanatçısı" seçildiniz. Kutlarım. Nasıl hissediyorsunuz?

LIAM PAYNE: Bu inanılmaz ama bence bu, her şeyden önce hayranlarımızın gücünden geliyor. Onlar inanılmaz bir güç. Bir numara olduğumuza, geçen gece Madison Square Garden'da çaldığımıza ve böyle büyük bir başarıya ulaştığımıza hala inanamıyoruz.
BILLBOARD: 2013'te bir dünya turu için hazırlanıyorsunuz. Sizden önce kimin sahne alacağıyla (ön grup) ilgili aklınızda herhangi bir şey var mı?
LIAM PAYNE: Kimin olacağını biz de merak ediyoruz. Hala üzerinde düşünüyoruz. Ed'in (Sheeran) Madison Square Garden şovunda bize eşlik etmesi harikaydı, ama onun yardıma ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Eminim o bunu da müthiş yapardı.
BILLBOARD: Müzik zevkin ne -- son zamanlarda neler dinliyorsun?
LIAM PAYNE: Çok fazla Jay-Z ve Kanye dinlerim, benim gibi bir erkek grubu üyesi için beklenmedik bir şey. Sürekli Ed Sheeran'ı dinleyebilirim aslında. Tüm o şarkıları tekrar ve tekrar dinlemekten bıkmıyorum.
BILLBOARD: Beşiniz de ilk defa "Take Me Home"da şarkı yazma sürecine katkıda bulundunuz. İş o kadar kişiyle nasıl yürüdü?
LIAM PAYNE: Aslında genellikle üç grup olur. Etrafta birkaç kişinin bulunması güzel. Ama iş birkaç kişiden fazla kişiyle çalışmaya gelince bu, biraz üzerine düşülmemiş bir fikir. Hepimiz eşleştik. Oda tamamen şarkı yazmak için hazırlanmıştı. İyi bir şarkı yazarıyla çalışabilirdik ama biz oturup o gün ne düşünüyorsak onu yazmaya karar verdik.
BILLBOARD: Peki ya albümü kaydetme süreci? -- hayranlarınız dışarıda sizin için bekleyip eski şarkılarınızı söylerken siz yeni şarkılar yazıyordunuz. Bu stresli miydi?
LIAM PAYNE: Çılgıncaydı -- tüm albümü kaydetmek için sadece bir ayımız vardı ama hep hayranlarımızın bizim tarafımızda olduğunu hissettik. Bizim nerede olduğumuzu sürekli bilmek istiyorlar -- benden bile çok. Bugün olduğu gibi, tüm hafta boyunca Trump Hotel'de kalıyorduk. Ve onlar otele her giriş ve çıkışımızda bizi karşılıyorlardı. Bize bu kadar bağlı olduklarını görmek güzel.
BILLBOARD: Bu tür şeyler günlük hayatınızın büyük bir kısmını kaplıyor. Hiç hepsinden uzaklaşsam nasıl olurdu diye düşündün mü?
LIAM PAYNE: Kolumda bana, ailemle ve arkadaşlarımla olan ilişkimi ve onun gibi diğer şeyleri sürdürmem gerektiğini hatırlatan bir dövme var. [Liam'ın kolundaki dövme 'Bugüne kadar istediğim her şey ama hiçbirine bir gün ihtiyacım olmayacak' yazıyor.] Bunun sonsuza dek sürmeyeceğini biliyoruz ama şu an harika vakit geçiriyoruz. Bu inanılmaz, bütün yılımızı turda geçirerek para kazanmaktan keyif alıyorum. Seneye bir filmimiz de var. Ve onun gibi daha bir sürü şey. Bu anı yaşamakla ilgili.
BILLBOARD: Peki ya müzik zevkiniz? Siz çocuklar son zamanlarda neler dinliyorsunuz?
LIAM PAYNE: Şu aralar yeni albümlerini çıkartan Passenger bir grup var, gerçekten iyiler. Gerçekten akustik bir çalışma. "Let Her Go" adında insanların seveceğini düşündüğüm bir şarkıları da var.
BILLBOARD: Bu sene büyük başarılara imza attınız. Senin için en önemlisi hangisiydi?
LIAM PAYNE: Benim favorim herhalde geçen gece Madison Square Garden'da ortalığı sallamamızdı. Sanırım bu, bu yıl için "benim anım" olabilir.
Read more

10.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 177 - 185 Etkinlikleri Soruları ve Cevapları


2. Gelecekten Söz Eden Anlatım-Bağlaç
Metin İnceleme
1. Gelecekten söz eden anlatımla oluşturulmuş metinlerin ortak özelliklerini bulunuz.
CEVAP:
Gelecekten söz eden metinlerin ortak özellikleri:
• Gelecekten söz eden metinler varsayım ile oluşmuştur.
• Gelecekten söz eder.
• Verilerden yola çıkılarak geleceğe ait tahmin yapılabilir.
• Olandan çok olması istenilen anlatılır.
• Gerçekleşmesi mümkün olmayan tasarı ve düşünceler(ütopya) anlatılır.
• Genellikle gelecek zaman ifadesi kullanılır.

2. Bu üç metni gelecekten beklenenlerin gerçekleşip gerçekleşmemesine göre karşılaştırınız. So¬nuçları belirtiniz.
CEVAP:
1.metinde gelecekten beklenenler gerçekleşmiş, 2.ve 3.metinde ise gerçekleşmemiştir.

3. İlk metinde çocuğun gelecekle ilgili hayali nedir?
CEVAP:
Günün birinde bir at çiftliğine sahip olmak.

4. Öğretmen, çocuğun hayalleriyle ilgili yazmış olduğu yazıyı neden beğenmiyor? Çocuk niçin öğ¬retmeninin beğenmediği bu ödevi hiç değiştirmeden geri veriyor?
CEVAP:
Öğretmen, çocuğun hayalleriyle ilgili yazmış olduğu yazıyı, o hayalleri gerçekçi bulmadığı için beğenmiyor. Çocuk, öğretmeninin beğenmediği bu ödevi, hayallerini gerçekleştirme hususunda inatçı ve azimli olduğu için hiç değiştirmeden geri veriyor.

5. Çocuğun hayalini gerçekleştirmekte inatçı olmasını doğru buluyor musunuz? Anlatınız.
6. Çocuk bir at çiftliğine sahip olmak yerine bir uzay gemisinin kaptanı olmayı hayal etseydi sizce metnin devamında olaylar nasıl gelişirdi? Sözlü olarak ifade ediniz.
7. “Hayal hırsızlığı” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
8. Gelecekten söz eden anlatım gelecekle ilgili varsayımlarımızı ihtiva eder. Genellikle ihtimal bildi¬ren kelime veya kelime grupları ile gelecek zaman kipiyle çekimlenmiş fiiller kullanılır. Metinlerdeki bu unsurları bulunuz ve bunların işlevlerini belirtiniz.
CEVAP:
Öncelikle başladığım işi bitireceğim. İki sene evvel iyi bir avukat olmak için girdiğim hukuk fakültesini bitirip bir büro açmak istiyorum. Bir de işlerden arta kalan zamanda yıllardır biriktirdiğim notların kitaplaştırılması lazım. Tabii ki kitap çıktıktan sonra kitapevlerinde yapılacak imza günleri epey vaktimi alacak gibi. Olsun, okuyucularımla yapacağım sohbetler bana ayrı bir haz verecektir.

9. Yukarıdaki şiirde şair, gelecekle ilgili olarak nasıl bir dünya düşünüyor? Açıklayınız.
CEVAP:
Hırsın, kinin kapısının kapandığı, yüzlerde çocuksu gülümsemenin olduğu, gözlerde sevginin ışığının yandığı, yaşlıların korkusuz, çocuklar mutlu olduğu, gençliğin sevinç yaşatmak için birbiriyle yarıştığı, her renkyüreğin hep aynı anlayışla çarptığı, bayrakların hep aynı rüzgârla okşandığı, yeryüzünde sürekli bir olimpiyat şenliğinin yaşandığı, her şeyin iyilik, güzellik, dostluk üstüne olduğu, aklın aydınlığında ve duygunun selinde yıkanmış, ülküsü kardeşlik olan, günlük güneşlik bir dünya düşünüyor.

10. Metinlerdeki bakış açılarını belirleyiniz. Bunları defterinize yazınız.
11. “Her Şey Gelecek” adlı metinde yazar gelecekle ilgili planlarını nasıl anlatıyor? Belirtiniz.
12. Yukarıdaki metinde bazı kelimeler belirginleştirilmiştir. Bu kelimeler tek başına bir anlam ifade eder mi? Niçin? Sözlü olarak ifade ediniz.
CEVAP:
Belirginleştirilmiş kelimeler tek başına bir anlam ifade etmez. Çünkü bunlar edattır.

13. Altı çizili kelimeler, kullanıldıkları cümlelerde nasıl bir görev ve anlam kazanmıştır? Açıklayınız.
CEVAP:
Altı çizili kelimeler bağlaçtır ve kullanıldıkları cümlelerde eş görevli kelimeleri, söz gruplarını ve birbiriyle anlamca ilgili cümleleri bağlarlar.

14. Altı çizili kelimeler cümleden çıkarıldığında, cümlenin anlamında bir değişiklik veya daralma olup olmadığını tartışınız. Sonuçlan defterinize yazınız.
CEVAP:
Altı çizili kelimeler cümleden çıkarıldığında, cümlenin anlamında bir değişiklik olmamakta, ancak daralma olmaktadır.

15. Belirginleştirilmişkelimelerle altı çizili kelimelerin en önemli farkı nedir? Açıklayınız.
CEVAP:
Belirginleştirilmiş kelimeler edat, altı çizili kelimeler ise bağlaçtır. Edatlar, genellikle kendisinden önceki kelimelerle anlam ilgisi kurup cümlede görevli (edat, sıfat ve zarf) olarak kullanılır. Bağlaçlar ise cümlede yapı bakımından bir görev üstlenmez, ancak cümleye farklı anlamlar katar.

16. Metinlerde zaman bildiren sözleri ve çekimli fiilleri tespit ediniz. Bunların hangi anlamda ve ni¬çin kullanıldıklarını açıklayınız.
17. Düşsel anlatımla gelecekten söz eden anlatımı karşılaştırınız. Benzer ve farklı yönlerini sözlü olarak ifade ediniz.
CEVAP:
“Düşsel anlatım” ile “Gelecekten söz eden anlatım” arasındaki benzerlik ve farklılıklar:
• Gelecekten söz eden anlatımda ve düşsel anlatımda kişinin kendi hayal dünyasındakiler dile getirilir ve buna göre bir anlatım yolu seçilir.
• Düşsel anlatımda gerçeklikle ilgisi olmayan tamamen çağrışımlara dayalı olaylar, kişiler, varlıklar, zamanlar anlatılır ve bu yapı unsuruyla konu ve tema oluşturulur.
• Gelecekten söz eden anlatımda ise gerçeklerden yola çıkılarak tahmine dayalı bir anlatım yolu benimsenir.
• Gelecekten söz eden anlatım gerçeğe daha yakındır.

18. İlk üç metindeki bağlaçları bularak bunların kullanılma nedenlerini açıklayınız.
CEVAP:
METİNLER BAĞLAÇLAR
Hiç Hayallerinizden Sıfır Aldınız mı? ve, hatta, de, da, ki
Bir Dünya Düşünürüm da, ve, ki
Her Şey Gelecek da, -le(ile), de, ama, ki

Anlama ve Yorumlama
3.etkinlik
Düşsel ve gelecekten söz eden anlatımla yazılmış yazıların benzer ve farklı yönlerini aşağı¬daki tabloya yazınız.
CEVAP:
Benzer yönleri Farklı yönleri
Her iki anlatım türünde de kişinin kendi hayal dünyasındakiler dile getirilir ve buna göre bir anlatım yolu seçilir.

• Düşsel anlatımda gerçeklikle ilgisi olmayan tamamen çağrışımlara dayalı olaylar, kişiler, varlıklar, zamanlar anlatılır ve bu yapı unsuruyla konu ve tema oluşturulur.
• Gelecekten söz eden anlatımda ise gerçeklerden yola çıkılarak tahmine dayalı bir anlatım yolu benimsenir.
• Gelecekten söz eden anlatım gerçeğe daha yakındır.

4.etkinlik
Benim dinim ne ümittir ne korku;
Allah’ıma sevdiğimden taparım.
Ne cennet ne cehennemden bir korku
Almaksızın vazifemi yaparım.
Ziya GÖKALP
Yukarıdaki dörtlükte bulunan “ne…ne”leri inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Birinci dizede hangi öğeleri bağlamıştır?
CEVAP:
Yüklemleri bağlamıştır.

Üçüncü dizede hangi öğeleri bağlamıştır?
CEVAP:
(Yan cümleciğe ait) Dolaylı Tümleçleri bağlamıştır.

İlk iki dizenin yüklemini bulunuz. Yüklemler olumlu mudur? Niçin?
CEVAP:
1.dizenin 2 yüklemi vardır: “ümittir” ve “korku(dur)”
Her iki yüklem de “ne…ne” bağlacından dolayı şekil bakımından olumlu göründüğü halde anlamca olumsuzdur.
2.dizenin yüklemi ise “taparım” sözcüğüdür. Bu sözcük anlamca olumludur.

Bu bağlaçları “de” bağlacıyla değiştiriniz. Aynı anlamı sağlıyor mu? Belirtiniz.
CEVAP:
Hayır, aynı anlamı sağlamıyor. Çünkü her iki bağlacın da anlam değeri farklıdır.

“ne…ne” bağlacı cümleden çıkarıldığında anlamda bir daralma olup olmadığını söyleyiniz.
CEVAP:
“ne…ne” bağlacı cümleden çıkarıldığında anlamda daralma değil, değişme olmaktadır.

“ne…ne” bağlacı hangi kelimelerle ve nasıl grup oluşturmuştur? Açıklayınız.
CEVAP:
“ne…ne” bağlacı, 1.dizede “ümit” ve “korku” isimleriyle; 3.dizede ise “cennet” ve “cehennem” isimleriyle grup oluşturmuştur.

5.etkinlik
“Ve” bağlacı; aynı görevdeki öğeleri, kelimeleri ve cümleleri birbirine bağlama göreviyle kullanılır.
Aşağıdaki cümlelerde “ve” bağlacının hangi unsurları birbirine bağladığını yukarıdaki kutu¬cuklardan seçerek parantez içindeki boşluklara yazınız.
CEVAP:
Kitaplarını ve defterlerini çantasına yerleştirdi. (Nesneleri bağlamış)
Annesi ve babası onu ziyaret edecekmiş. (Özneleri bağlamış)
Sınavlara evde ve okulda düzenli olarak hazırlandı.(Dolaylı tümleçleri bağlamış)
Kuğulu Park’a gidecek ve bu sevimli kuşlara yem atacaktı. (Cümleleri bağlamış)
Burası bir zamanlar geniş ve güzel bir ovaydı. (Sıfatları bağlamış)

“ve” bağlacının yerine virgül veya noktalı virgül kullanılabilir mi?Açıklayınız.
CEVAP:
Evet, kullanılabilir. Çünkü virgül ve noktalı virgülün de görevi eş görevli sözcük ya da cümleleri sıralamak ve bağlamaktır.

6.etkinlik
Aynı görevdeki kelimeleri, söz gruplarını ve cümleleri birbirine bağlayan “de/da” bağlacının cümleye kattığı anlamlan yukarıdaki kutucuklardan seçerek parantez içindeki boşluklara yazınız.
CEVAP:
 Toplantıda başkan yardımcısı da konuştu. (benzerlik, karşılaştırma)
 Önüme kırmızı halılar serseler de gitmem oraya. (dahi, bile)
 Bu kitabı oku da bana anlat lütfen. (zaman)
 Okulunu bitirecekmiş de öğretmen olacakmış. (küçümseme)
 Dün bizi saatlerce beklettin de gelmedin. (yakınma)
 Çalıştı da üniversiteyi kazandı. (neden)
 Çok çalıştı da kazanamadı. (ama, fakat)
 Kütüphaneye de gidilebilir dershaneye de. (tercih)
 Annesi de babası da onun buraya gelmesini istiyordu.(hem…hem)
 Sözü uzattı da uzattı. (pekiştirme)

7.etkinlik
Cümlede “ile” sözcüğünün yerine “ve”bağlacı getirilebiliyorsa bu kelime bağlaçtır.
Aşağıdaki cümlelerin sonundaki boşluklara “ile” sözcüğünün edat mı bağlaç mı olduğunu yazınız.
CEVAP:
 Silgisiyle kalemini yanına almadan sınava gelmiş. (BAĞLAÇ)
 Sabahleyin kuş sesleriyle uyanıyoruz. (EDAT)

“İle” sözcüğünün edat ve bağlaç görevinde kullanıldığı ayrı ayrı cümleler oluşturunuz.
CEVAP:
Edat : Otobüsle kamyonun hız sınırı bu yolda aynıdır.
Bağlaç : Otobüsle yaptığımız yolculuk çok rahattı.

8.etkinlik
Olumlu yüklemlerle birlikte kullanılan ve cümleye genellikle olumsuzluk anlamı kazandı¬ran “ne…ne” bağlacının aşağıdaki cümlelere kattığı anlamları kutucuklardan seçerek parantez içindeki boşluklara yazınız.
CEVAP:
 Hava ne soğuk ne sıcak. (ortalama)
 Ne hasta bekler sabahı ne taze ölüyü mezar. (olumsuzluk)

9.etkinlik
Genellikle çekimli eylemlerden sonra kullanılan “ki” bağlacının cümleye kattığı anlamları aşağıdaki kutucuklardan seçerek parantez içindeki boşluklara yazınız.
CEVAP:
 Bu köydeki insanlar iddia ederler ki bu su şifalıdır. (açıklama)
 Geldim, gördüm ki ortalıkta kimsecikler yok. (şaşma)
 Bu çocuklara da zaten güvenilmez ki! (yakınma)
 Acaba çocuğa bir kötülük yaparlar mı ki? (endişe)
 Bela ki ne bela! (pekiştirme)

10.etkinlik
Cümlede “yalnız ue ancak” sözcüklerinin yerine “sadece” edatı getirilebiliyorsa bu kelimeler edattır. Aynı sözcüklerin yerine “fakat” bağlacı getirilebiliyorsa bu kelimeler bağlaçtır.
Buna göre;
Aşağıdaki cümlelerin sonundaki boşluklara “yalnız ve ancak” sözcüklerinin edat mı bağlaç mı olduğunu yazınız. Ve bunların cümleye kattığı anlam farkını belirtiniz.
CEVAP:
 Dediklerini alırım; yalnız önce şu işi hâlledelim. (BAĞLAÇ) “fakat” anlamında
 Bu konuyu ona yalnız sen söyleyebilirsin, dediler.(EDAT) “sadece” anlamında
 Bizimle gelebilirsin; ancak hiç konuşmayacaksın. (BAĞLAÇ) “fakat” anlamında
 Bu konuyla ilgili olarak size ancak on dakika ayırabilir. (EDAT) “sadece” anlamında

“Yalnız” sözcüğünün edat, bağlaç, zarf ve sıfat görevinde kullanıldığı ayrı ayrı cümleler oluşturunuz. Bu sözcüğün cümlelere kattığı anlam farklarını belirtiniz.
CEVAP:
Edat: Buralarda yalnız onun sözü geçerlidir. (“sadece” anlamında)
Bağlaç: Sen de konuşabilirsin; yalnız hakaret etmek yok. (“fakat” anlamında)
Zarf: Tartışmada yalnız kalmaktan çok korkarım. (fiilimsiyi belirtmiş)
Sıfat: Sonunda ona da “Yalnız Adam” lakabını taktılar. (ismi nitelemiş)

12.etkinlik
“Ama,fakat, yalnız, ancak, lakin, ne var ki, ne yazık ki” cümlede aynı anlama gelen bağlaçlar¬dır. Bu bağlaçlar. “Çok çalışıyor ama başaramıyor.” örneğinde olduğu gibi genellikle aralarında an¬lamca karşıtlık bulunan iki ayrı ifadeyi ya da iki ayrı cümleyi birbirine bağlar.
“Ama” bağlacının cümleye kattığı anlamları aşağıdaki kutucuklardan seçerek parantez için¬deki boşluklara yazınız.
CEVAP:
 Arkadaşının kalbini kırdı ama çok üzüldü. (sebep)
 Çıkabilirsin ama önce ödevini bitir. (koşul, şart)
 Güzel ama güzel bir tatil geçirdik. (pekiştirme)
 Bak kızarım ama! (tehdit)

13.etkinlik
“Yalnız duyan yaşar.” sözü derler ki doğrudur.
“Yalnız duyan çeker.” derim, en doğru söz budur.
“Yalnız” sözcüğü cümlede niçin kullanılmıştır?
CEVAP:
Edat göreviyle kullanılmıştır.

Açıklayınız. “Yalnız”ın yerine “sadece” edatını getirebilir miyiz? Belirtiniz.
CEVAP:
Evet, getirebiliriz.

Bu tür kelimeler, metinden çıkarıldığında anlamın bozulup bozulmadığını tartışınız. Sonuç¬lan defterinize yazınız.
CEVAP:
Bu tür kelimeler, metinden çıkarıldığında anlam genellikle değişmekte veya bozulmaktadır.

14.etkinlik
Herhangi bir yapım eki almamış, kök hâlindeki bağlaçlar “basit”: yapım eki alarak oluşturulmuş bağlaçlar “türemiş”; birden fazla sözcüğün bir araya gelmesiyle oluşturulmuş bağlaçlar ise “birleşik” bağlaçtır.
Buna göre aşağıdaki bağlaçları gruplarına ayırarak bu bağlaçlarıilgili yerlere yazınız.
CEVAP:
Basit Bağlaçlar:ve, de, ki, bile, hatta, ile, nitekim, lakin, ise, ancak, fakat.
Türemiş Bağlaçlar: üstelik, yalnız.
Birleşik Bağlaçlar:veya, ya da, çünkü, yoksa, oysa(ki), hâlbuki, madem(ki), ne var ki, ne yazık ki.

15.etkinlik
“Yalnız” sözcüğü aşağıdaki cümlelerde farklı görev ve anlamlarda kullanılmıştır. Bu cümlele¬rin yanındaki kutucuklardan “yalnız” sözcüğünün görevini işaretleyiniz.
CEVAP:
 Gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar, edat isim sıfat zarf bağlac
 Yeryüzünde sizin kadar yalnızım. edat isim sıfat zarf bağlac
 Yalnız Efe’yi seyrettiniz mi? edat isim sıfat zarf bağlac
 Yalnız seni sevdim ben, dedi. edat isim sıfat zarf bağlac
 Giderim; yalnız beni hiç aramayın. edatisimsıfatzarfbağlac

Bunların cümlelere kattığı anlam farklılıklarını tartışınız. Sonuçlan sözlü olarak ifade ediniz.
CEVAP:
1.cümlede, “gezen” fiilimsisini durum yönüyle belirtmiş bir zarftır. 2.cümlede ekeylem almış bir niteleme sıfatıdır. 3.cümlede “Efe” isminin niteleme sıfatıdır. 4.cümlede “sadece/tek/bir” anlamında bir edattır. 5.cümlede ise “fakat” anlamında bir bağlaçtır; bu cümleye “yalnız” sözcüğü, “koşul/şart” anlamı katmıştır.

Ölçme ve Değerlendirme
B. Gelecekten söz eden anlatım ile ilgili aşağıdaki bilgileri doğru yanlış (DY) olarak değerlen¬diriniz.
(D) Gelecekten söz eden anlatım, hayatın sürekli bir değişim içerisinde olduğunu savunan ve ede¬biyata hız ve dinamizm kazandırmak isteyen bir anlatım çeşididir.
(D)Gelecekten söz eden anlatıma bağlı gelişen edebiyat anlayışında geleneğin kalıplarından kur¬tulmak hedeflenmiştir.
(D)Gelecekten söz eden anlatıma bağlı gelişen edebiyatın bir hedefi de yeni biçim ve içerikle mo¬dern çağa dönük eserler vermektir.
(D)Bu anlatımı eserlerinde kullanan sanatçılara göre duygudan arındırılan ve süslü söyleyişlerden, klasik düşünce ve kalıplarından sıyrılmış bir sanat eserinde, modern hayatın imajlarıyla dolu an¬latımlar yer alacaktır.
(Y)Gelecekten söz eden anlatımla oluşturulmuş eserlerde yalnızca uzay. uzay mekikleri ve savaş¬lar anlatılır.
(Y)Anlam yönüyle birbirleriyle ilgili cümleleri ve aynı görevdeki kelimeleri birbirine bağlamaya ya¬rayan kelimeler edattır.
(D)Bağlaçlar cümleden çıkarıldıklarında cümlenin anlam ve anlatımında -genellikle- bozulma ve eksilme olmaz.
(D)Bazı bağlaçlar kaldırılıp yerlerine virgül veya noktalı virgül kullanılabilir.
(Y)Yalnız başına anlamı olmadığı hâlde, cümle içerisinde kelimeler arasında çeşitli anlam ilgileri kurarak anlam kazanan kelimeler bağlaçtır.

C. Aşağıdaki cümlelerde geçen bağlaçların altını çiziniz ve cümlede hangi anlamda kullanıl¬dıklarını yanındaki boşluklara yazınız.
1. Ya bizimle geleceksiniz ya evde kalacaksınız. (tercih)
2. Bütün arkadaşlarıyla arası iyi, öğretmenleriyle de çok iyi anlaşıyor. (karşılaştırma)
3. Hüznün de kendine özgü bir güzelliği olduğunu düşünüyorum. (eşitlik)
4. Sınavlar bitti ama hayat devam ediyor. (fakat)
5. Bahçede kediler varmış da o yüzden eve girememiş. (küçümseme)
6. Yüzünü bile hatırlamıyorum artık. (dahi)
7. Derste anlatılanları iyi dinlemiş ki soruların hepsini cevapladı. (sebep)
8. Size bir hikâye anlatacağım fakat siz sessiz duracaksınız. (koşul)
9. Meğer yıllarca boşuna beklemişsin onu. (yeni farkına varma)
10. Beni rahat bırakın zira ders çalışmam gerek. (sebep)
11. Şiiriniz kısa olmalı çünkü uzun şiirler okuyucuyu çabuk sıkar. (sebep)
12. Üzerinde eski püskü bir ceket vardı, üstelik ayağı da çarpıktı. (ayrıca)
13. Kendisinden haber alamadık hatta öldüğünü bile düşündük. (üstelik, ayrıca/dahi)
14. Madem istediniz, sınıf başkanı oluyorum. (sebep)
15. Dün akşam izlediğimiz maç da maçtı hani. (pekiştirme)
16. Eve tam zamanında gittim yoksa yemek yanabilirdi. (aksi takdirde)
17. Babasını kaybettiği için hem okuyacak hem çalışacak. (ikisi birlikte)

D. Aşağıda bulunan edatları “edat kutusu”na, bağlaçları ise “bağlaç kutusu”na yazınız.
Edat Kutusu Bağlaç Kutusu
sadece, dolayı, kadar, değil, için, göre, sanki veya, çünkü, hatta, yoksa, nitekim, üstelik, lakin, oysa(ki), hâlbu¬ki, madem(ki), ise, ister… ister, hem… hem,

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki yargılardan hangisi gelecekten söz eden anlatımla oluşturulmuş metinle¬rin özelliklerinden biri değildir?
A) Varsayımlara başvurulması
B) Açıklayıcı bilgilerle düşüncenin anlaşılması sağlanması
C) İhtimal bildiren kelime ve kelime grupları¬nın kullanılması
D) Anlatıcının, olayların tasarlanmasında kişi¬liğini gizlemesi
E) Zaman bildiren sözlerin ve çekimli fiillerin sık sık kullanılması

2. Sanço kardeş, diye bağırdı Don Kişot. mace¬ra denen şeyin tadına varacağız. Ama beni büyük bir tehlike içinde görsen bile. Yardım etmek için kılıcına davranmaktan sakın; ser¬seri takımının hücumuna uğradığım zaman başka tabi,o zaman yardımıma gelirsin. Sen şövalye olana dek, meslektaşlarıma saldır¬manı istemiyorum.”
İspanyol yazar Cervantes (Servantes)’in Don Kişot isimli romanından alınan bu bö¬lüm, aşağıdaki anlatım çeşitlerinden han¬gisine örnek gösterilebilir?
A) Betimleyici anlatım
B) Açıklayıcı anlatım
C) Gelecekten söz eden anlatım
D) Tartışmacı anlatım
E) Öğretici anlatım

3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “de”, “da”
bağlacı cümleye “eşitlik, gibilik” anlamı kat¬mıştır?
A) O şiiri okumuş da anlayamamış.
B) Bundan sonra özür dilese de affetmem.
C) Gitti de bir mektup bile yazmadı.
D) Sözünü ettiğim elbiseyi aldım da giymedim.
E) Gazetedeki ilanı ben de görmüştüm.

4. “İle” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangi¬
sinde bağlaç olarak kullanılmamıştır?
A) Doğduğu kentle yaşadığı kent arasında, yıllarca gidip geldi.
B) Bir romanıyla bir öyküsü filme alındı.
C) Elindeki uzun saplı fırçayla tavanı boyadı.
D) Kitaplarıyla defterlerini aynı çantaya yer¬leştirdi.
E) Şapkasıyla kahverengi paltosu uyum için¬
deydi.

5. Aşağıdaki metin türlerinin hangisinde gele¬cekten söz eden anlatımdan yararlanıl¬maz?
A) Hatıra B) Hikâye C) Roman
D) Tiyatro E) Şiir

6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “ne… ne…” bağlacı nesneleri birbirine bağlamaktadır?
A) Yaşıtlarına göre boyu ne uzun ne kısa.
B) Ne şapkasını aldı ne şemsiyesini.
C) Bu olaydan ne kendinin ne kardeşinin ha¬beri vardı.
D) Ne evden dışarı çıkıyor ne kitap okuyor.
E) Ne arkadaşlarına soruyor ne başkasına.

7. Aşağıdakilerin hangisinde “ve” sözcüğü nes¬neleri bağlama göreviyle kullanılmıştır?
A) Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak Ve bir zaman bakacaksın semaya ağlayarak
B) Gözlerin, dişlerin ve ak pak gerdanınla
Ne güzel komşumuzdun sen Fahriye Abla
C) Su sesi ve kanat şakırtısından Billur bir avize Bursa’da zaman
D) Öfkenin homurtusu geliyor dipten
Ve kadın İskilip’ten ya da Nizip’ten
E) Geceyi ve seni düşünüyorum
Duyuluyor uğursuz uzaklığı seslerin

Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 146-151 Etkinlikleri Açıklayıcı Anlatım


1.etkinlik
Okuduğunuz açıklayıcı metinlerde dil hangi işlevde kullanılmıştır?
CEVAP:
Okuduğumuz açıklayıcı metinlerde dil göndergesel işlevde kullanılmıştır.

Açıklayıcı anlatımla oluşturulan metinlerde ağırlıklı olarak dil hangi işleviyle kullanılır? Örneklerle açıklayınız.
CEVAP:
Açıklayıcı anlatımla oluşturulan metinlerde ağırlıklı olarak dil göndergeselişleviyle kullanılır.
Örneğin; aşağıdaki metinde bir eğitim uzmanının eğitim konusundaki açıklaması verilmekte ve bu metinde bilgi verme amacı olduğu için, dilin göndergesel işlevi öne çıkmaktadır:
Eğitim, ferdin “hayata” aktif biçimde uyumunu sağlayan bir etkinliktir. Bu dünya kurulduğundan beri şu ya da bu biçimde süregelmiştir. Ailede ana ve babanın, okulda öğretmenin, toplumda yöneticilerin asıl ödevi, çocuğun günlük yaşama daha iyi uyum sağlayabilmesi için uygun ortamı sağlamaktır. Bu bakımdan eğitim, yaşama başarıyla uyum sağlayacak insan yetiştirme bilim ve sanatı olarak da düşünülebilir.

2.etkinlik
Açıklayıcı anlatımda düşüncenin açıkça anlaşılmasını sağlamak ve ilgi uyandırmak için malze­menin iyi sıralanması gerekir. Düşüncenin açıkça anlaşılmasını sağlayan metotları aşağıda incele­yiniz.
Açıklayıcı anlatım metotlarını yukarıdaki kutucuklardan seçerek ilgili boşluklara yazınız.
CEVAP:
Sınıflandırma: Bu metoda göre, işlenilecek konu çözümlenerek bölümlere ayrıldıktan sonra, ko­nu özelliği de göz önüne alınarak sıralanır; düşünceler belli bir noktadan yürüyerek ilerler. Örneğin; mektup ile ilgili bir yazıda malzeme: iş mektupları, özel mektuplar, resmi mektuplar olmak üzere üç sı­nıfa ayrılabilir.
Zaman ve mekân: Açıklayıcı anlatımda düşünceler bu iki özelliğe göre de ilerletilir. Malzemenin za­mana göre sıralanması en çok biyografi, otobiyografi ve tarihle ilgili yazılarda görülür. Mekâna göre sı­ralanışta ise açıklama; coğrafi yerler veya çeşitli yerler göz önüne alınarak geliştirilir.
Çözümleme ve karşılaştırma: Düşüncelerin anlatılması için iki metot bir arada kullanılır. Çözümleme metodun­da düşünceler, ona benzeyen veya onunla paralel özelliği bulunan başka düşünceler yoluyla; karşılaştır­ma metodunda ise o ifadenin karşıtı düşünce ve konular ona benzemeyen ifadeler yoluyla anlatılır. Bumetot, düşünceye açıklık kazandırır.
Resim, plan, harita: Bir konu hakkında bilgi verirken, bir konuyu tarif ederken gözün yardımından dafaydalanabiliriz. Özelliğine göre bazen bir resim, bir plan ya da bir harita, konuyu sayfalarca yazıdan da­ha iyi açıklayabilir. Örneğin; bir makinenin nasıl işlediği, gözün nasıl gördüğü, herhangi bir maddenin nasıl elde edildiği vb. fen bilimleri ile ilgili konular ya da bir nazım şekli, bir şehre ait bölüm, bu metot­larla daha açık ve ilgi çekici olarak açıklanmış olur.
Açıklayıcı öyküleme ve betimleme: Bu metot; bir bilgiyi öğretir veya haber verirken açıklama kadar okuyanların ilgi­sini de artırır. Bu tur yazılarda bir bilginin nasıl meydana geldiği ve gördüğüiş öykülenir. Fen bilimleri ile ilgili dergilerde araştırmaların nasıl yapıldığının betimlendiğini, tecrübe ve kazanımların fotoğraflar ara­cılığıyla anlatıldığını görürüz.
Tekrar: Bir bilginin öğretilmesi, bir fikrin doğrudan doğruya anlatılması için kullanılan birmetottur. Bu metoda göre; aynı fikir başka başka ifadelerle, değişik tarzda tekrarlanır.


3.etkinlik
Aşağıdaki metinde “ne zaman” sorusunun karşılığı olan zarfları bulunuz.
CEVAP:
Çıkınca, gelip, cumartesi pazar günleri, emekli oldu­ğunda, bu zamanda.

Fiillerde bildirilen zamanla, zaman zarfı arasında nasıl bir fark olduğunun söyleyiniz.
CEVAP:
Fiillerde bildirilen zaman; fiillere getirilen “-ınca, dığında, -ken, -ir…-mez, gibi” zarf-fiil ekleri ile sağlanmakta ve zaman anlamı taşıyan zarf-fiil (fiilimsi) meydana gelmektedir ve isim soylu sözcükler olmadıkları halde bu sözcüklere zarf denebilmektedir. Zaman zarfları ise zaten isim soyludur ve kendinde yüklü olan zaman anlamını taşımaktadır.
Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayıfa 152 - 156 Etkinlikleri Soruları ve Cevapları ( Zambak Yayınları )


Anlama ve Yorumlama
Tartışmacı anlatımda kullanılan kelime ve cümlelerin özelliklerini belirtiniz.
CEVAP:
  • Dil ve ifade sade, gösterişsiz ve pürüzsüzdür.
  • Gereksiz ifadelere yer verilmez.
  • Karmaşık ve anlaşılması güç cümleler kullanılmaz.
  • Ses akışını bozan, söylenmesi güç sesler ve kelimeler yoktur.
  • Dil daha çok göndergesel işlevde kullanılır.
  • Düşünce ve duygular kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir.
  • İhtimal bildirmeyen, kesin, kanıtlanmış bilgiler kullanılır.

Okuduğunuz metinlerde belli bir tartışma yöntemi var mıdır? Açıklayınız.
CEVAP:
“Tartışma” adlı metinde önce karşı düşünce verilmiş, daha sonra bu düşüncenin yanlışlığı ileri sürülerek doğru olan düşünce verilmiştir.
“Batıya Doğru” adlı metinde de aynı yöntem izlenmiştir.
“Denemeler, Konuşmalar” adlı metinde ise yazar, kendi sorduğu sorulara cevap vermek suretiyle düşüncelerini dile getirmiştir.

5.etkinlik
  1. “Öğrencilerin hepsi aşağı indi.”
  2. “Öğrencilerin hepsi aşağıya indi.”‘
Yukarıdaki cümlelerin birincisinde “aşağı” sözcüğü zarf iken ikinci cümledeki “aşağıya” sözcüğü isimdir. Bunun nedenini tartışınız. Sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
CEVAP:
“Aşağı” sözcüğü, bir yargının hemen önünde yer alarak o yargıyı aynı anda hem yer hem de yön bakımından belirttiği için yer-yön zarfıdır. Ancak bu tür zarflar isim çekim eki aldığında, belirttiği yargının hemen önünde olsa bile zarf olmaktan çıkar, isim olur.

6.etkinlik
Yapım eki almamış zarflar basit, yapım eki almış olanlar türemiş, iki sözcüğün birleşmesiyle oluş­muş olanlar ise birleşiktir.” Buna göre yukarıdaki cümlelerde bulunan zarflan basit, türemiş ve bir­leşik olmaları bakımından belirleyip tabloya yazınız.

Basit Türemiş Birleşik
İyi
Çok
En
Dün
Aşağı
Hızlı
Sabahleyin
Neşeli
Ansızın
Biraz
Akşamüstü
Bugün
Ayaküstü
Gelişigüzel


Ölçme ve Değerlendirme
  1. A. Aşağıdaki tartışmacı anlatımla ilgili ya ı yi lan doym-vanlıs (D/Y) seklinde değerlendiriniz.
(D) Tartışmacı anlatımda amaç okuyucunun düşünce ve kanılarına saygı duymak, onları başkala­rına duyurmaktır.
(D) Tartışmacı anlatımda anlatıcı, one sürülen düşünce, duygu ve kanılara katılmıyorsa onları ince­ler ve değiştirmek ister.
(D) Düşüncelere karşı çıkış, onları değiştirmek isteyiş, değiştirmek istediklerinin yerine ileri sürece­ği görüşler, tartışmacı anlatımı gerektirir.
(D) Toplu şekilde yapılan tartışmalar; forum, panel, açık oturum, sempozyum, münazara gibi isimler alır.
(D) Zayıf ve yanlış düşünceleri bulan ve çürüten kişi, tartışmadan başarılı çıkabilmek için bunların sağlam ve doğru olanlarını ortaya koymak zorundadır.
(Y) Tartışma sadece edebi ve sanatsal konularda yapılır.
(Y) Tartışmada yeri geldikçe karşı tarafa üstünlüğümüzü göstermek için sesimizi yükseltmeliyiz.
(D) Düşüncelerimizi etkili ve başarılı ifade edebilmek için tartışmadan önce belli bir plan yapmalı­yız.
(D) Tartışma hem sözlü hem de yazılı olabilir.
(D) Bazı zaman zarfları bağ-fiillerle yapılır: gelince, anlatırken, konuştuğunda.
(D) Bu metinler bir görüşü ispatlamak için yazılır.
(D) Savunulan düşünce tek yönlü ve açık olmalıdır.
(D) Okuyucuyu etkilemek için zaman zaman sorular kullanılır.
(D) Düşünceyi ispatlamak için tanık gösterilir.
(D) Konuşma, sohbet havasıyla yazılır.
(Y) Sadece edebiyat ve sanatla ilgili konularda yazılır.
(Y) Kelimelerin daha çok yan anlam, mecaz ve kinayeli söyleyişleri tercih edilir.
(Y) Mümkün olduğu kadar çok ayrıntı ve yan bilgiye yer verilir.
(Y) Uzun ve devrik cümleler kurulur.
(Y) Düşünceler, belli bir yöntem belirlenmeden ve savruk bir şekilde dile getirilir.

  1. B. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
v “Dün, yarın, şimdi, sabah, akşam, gece, öğle, ikindi, henüz, erkenden, sabahleyin, sonradan, ara sıra, yazın, kışın, bayramda, eylülde, saat ikide, hâlâ, şimdilik, daima…” Türkçedeki zaman zarflarından bazılarıdır.
v “İçeri, dışarı, yukarı, aşağı, geri, ileri” Türkçede kullanılmakta olan yer-yönzarflarıdır.
v “En, daha, pek, az, çok, biraz, kadar, fazla, gayet, aşırı” kelimeleri miktarzarfıdır.
v Azlık-çokluk zarfları “ne kadar?” sorusu ile bulunur.

  1. C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Tartışmacı anlatım ile ilgili aşağıdaki bilgi­lerden hangisi yanlıştır?
A) Tartışmada amaç, okuyucunun düşünce ve kanılarını değiştirmektir.
B) Tartışmada önce karşı tez çürütülür, sonra yazar kendi tezini örneklerle savunur.
C) Tartışmada basit bilgileri tekrar etmekten kaçınılmalı, orijinal ve çarpıcı örneklerle il­gi çekmeye çalışılmalıdır.
D) Tartışma yazısı sade bir dil, açık ve duru bir anlatımla kaleme alınmalıdır.
E) Tartışma yazısında sert ve kırıcı ifadelerle karşı tezi çürütür, böylelikle kendi tezimizi de güçlendirmiş oluruz.

2. Demokrasinin geliştiği uygar toplumlarda çok sık rastlanan türündeki konuş­malarda önemli olan, birbirinin düşüncesine saygılı olmaktır. Birbirine hakaret etmemek
ve küçültücü hareketlerde bulunmamaktır.

Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A)Hazırlıklı konuşma B)Tartışma C)Öğretici anlatım D)Açıklayıcı anlatım E)Sunum

3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde eylem hem durum hem zaman yönünden belirtil­miştir?
A) Ahmet bugün ilk defa eve sakin geldi.
B) Öğretmen sınıfa girince herkes ayağa kalktı.
C) Son günlerde derslerine çok fazla çalışı­yorsun.
D) Akşamki kar yağışı çocukları çok sevindirdi.
E) Şehrin en yüksek tepesinden uzun uzun denize baktım.


4. Karşılıklı olarak düşüncelerin ortaya konuldu­ğu tartışmada hedef, gerçeğe ulaşmak, haklı ve doğru olanı bulmaktır. Bunun için tartışan taraflar birbirlerinin düşüncelerindeki zayıf ve yanlış noktaları belirlemeye çalışırlar. Zayıf ve yanlış düşünceleri bulan ve çürüten kişi. tar­tışmadan başarılı çıkabilmek için bunların sağlam ve doğru olanlarını ortaya koymak zorundadır.
Bu parçadan tartışmayla ilgili olarak aşa­ğıdaki yargılardan hangisiçıkarılamaz?
A) Karşılıklı düşünceler ortaya konulur.
B) Hedef: doğruyu, gerçeği bulmaktır.
C) Taraflar birbirlerinin düşüncelerini çürüt­meye çalışır.
D) Yanlış düşünceler çürütülüp doğru olanlar savunulur.
E) Zayıf ve yanlış düşünceleri bulan tartışma­da başarılı olur.


5. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili keli­melerden hangisi basit yapılı bir zarf değildir?
A) Dünkü maçta çok güzel oynadı.
B) İşlerimiz çok yavaş ilerliyordu.
C) Çocuğun yüzü solgun görünüyordu.
D) Babam, gece aniden fenalaştı.
E) Onun saçma konuşmalarından pek sıkıldım.


6. Aşağıdakilerden hangisi tartışmacı anlatım çeşitlerinden biri değildir?
A) Forum B) Panel C) Açık oturum D) Münazara E) Sunum
Read more

10.Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 157-164 Soruları ve Cevapları


4. Kanıtlayıcı Anlatım – Zarf (Belirteç)
Anlama ve Yorumlama
1.etkinlik
İnceleme metninden hareketle kanıtlayıcı anlatımdaki kelime ve kelime gruplarının anlam ve duygu değerlerini aşağıdaki tabloya yazınız.
CEVAP:
Kanıtlayıcı Anlatımın Özellikleri
  • İnandırma, aydınlatma, kendi görüşünü kabul ettirme amaç edinilir.
  • Kavramları tanımlama ve açıklama önemlidir.
  • Okuyucu ve dinleyiciyi ikna etmek, düşündürmek ve üzerinde durulan konudan uzaklaşmamak için bazı kelime, kelime grupları ve cümleler tekrar edilir.
  • Konuşmacı ve yazar üzerinde durduğu konuyu aydınlatmak ve düşüncelerini kabul ettirmek için örneklere başvurur.
  • Konuşmacı ve yazar konuyu aydınlatmak maksadıyla farklı kişilerin düşüncelerine müracaat eder.
  • Kelimeler ve kelime grupları gerçek anlamında kullanılır.
  • Dil daha çok göndergesel işlevde kullanılır.
  • “Tanımlama, açıklayıcı betimleme, sınıflandırma örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme, sayısal verilerden yararlanma” gibi düşünceyi geliştirme yollarından faydalanılır.
2.etkinlik
Dilin “göndergesel, heyecana bağlı, alıcıyı harekete geçirme, kanalı kontrol, dil ötesi ve şiir­sel” gibi işlevleri vardır.Bu metinde dilin hangi işlevlerinden yararlanıldığını belirtiniz.
CEVAP:
Bu metinde dilin göndergesel işleviyle birlikte kanalı kontrol işlevinden de yararlanılmıştır.

Bu metindeki anlatım biçimini daha önce öğrenmiş olduğunuz öğretici, açıklayıcı ve tartış­macı anlatım biçimleri ile karşılaştırınız. Sonuçları defterinize yazınız.
CEVAP:













4.etkinlik
CEVAP:
Kanıtlayıcı anlatım çeşitlerini kutucuklardan seçerek ilgili boşluklara yazınız.
1.Makale: Kanıtlayıcı anlatımın en önemli türlerinden biridir. Bu yazı türüne gazete ve der­gilerde sık sık rastlarız. Düşünceler gerçeklere dayanır ve halkın kolayca anlayabileceği bir dille aktarılır. Düşünceler kişiseldir, notlarla gösterilmez. Bu yönüyle araştırma yazılarından ve incelemelerden ayrılır. Denemede olduğu gibi samimi bir anlatıma yer yerilmez; anlatım ciddidir.
2.Tenkit (Eleştiri): Bir eseri çeşitli yöntem ve anlayışlarla inceleyip değerlendirmektir. Bazen bir ese­ri tanıtmak ve o eser hakkında bilgi vermek amacıyla yazılmış yazılar anlamında da kullanılmaktadır. Bu yazı türü, eserin olumlu ve olumsuz bütün yönlerini ele alarak güzeli, doğruyu, iyiyi, çirkini, yanlışı bü­tünüyle incelemeyi esas alır.
3.Münazara: Karşıt görüşlere sahip iki grubun önceden belirlenen bir konu etrafında düşün­celerini jüri ve dinleyici önünde savunmasıdır. Genellikle üçer kişiden oluşan gruplar belli sureler içinde görüşlerini sunarlar. Bu türde amaç tartışmadan çok seçilen konunun etkili bir biçimde kanıtlanmasıdır.

7.etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde bulunan zarfların altını çiziniz. Bu zarfların yapılarını ve çeşitleriniboş bırakılan yerlere yazınız.
CEVAP:
  1. Kitaplar temiz tutulacak. (Basit, durum zarfı)
  2. Kötü haber tez duyulur. (Basit, durum zarfı)
  3. Sahilde çok güzel oteller var. (Basit, miktar zarfı)
  4. Adam çokdoğru söylüyor. (Basit, miktar zarfı/ Basit, durum zarfı)
  5. Her şeyi dosdoğru anlat bana. (Pekiştirilmiş, durum zarfı)
  6. Arkadaşım güzel giyinmeyi çok sever. (Basit, durum zarfı/ Basit, miktar zarfı)
  7. Ben de yürüyerek geleceğim. (Türemiş, durum zarfı)
  8. Otobüs hemen kalkıyor. (Basit, zaman zarfı)
  9. Mutlaka gelmelisin. (Basit, durum zarfı)
  10. Onu hiç görmedim. (Basit, durum zarfı)
    1. Şimdi gelmezsen darılırım. (Basit, zaman zarfı)
    2. Yazın köye gidelim. (Türemiş, zaman zarfı)
    3. Bu kitabı tekrar okumalısın. (Basit, durum zarfı)
    4. Ben bu kitabı hiç okumadım. (Basit, miktar zarfı)
    5. Ne söylemek istediğini açık söyle. (Türemiş, durum zarfı)
    6. Ağabeyin birazönce geldi. (Birleşik, miktar zarfı / Basit, zaman zarfı)
    7. Buraya hemen gelmesini istiyorum. (Basit, zaman zarfı)
    8. Hemen buradan uzaklaş. (Basit, zaman zarfı)
    9. Derhâl bu kitabı okumaya başla. (Basit, zaman zarfı)
    10. Sabaha kadar gözüme uyku girmedi. (Edat grubu, zaman zarfı)
    11. Saat beşe doğru eve geldi. (Edat grubu, zaman zarfı)
    12. Kar, akşamdan itibaren hızlandı. (Edat grubu, zaman zarfı)
    13. Niçin gülüyorsun arkadaş? (Basit, durum zarfı)
    14. Kahvaltıdan önce kahve içiyordu. (Edat grubu, zaman zarfı)
    15. Çok konuşanı kimse sevmez. (Basit, miktar zarfı)
    16. Çokgüzel konuşuyorsun. (Basit, miktar zarfı / Basit, durum zarfı)
    17. Maşallah pek zeki bir çocuk! (Basit, miktar zarfı)
    18. Şair, gayet beyefendi bir insandı. (Basit, miktar zarfı)
    19. Fazla konuşan fazla yanılır. (Basit, miktar zarfı / Basit, miktar zarfı)
    20. Bu geceaz uyudu. (Basit, zaman zarfı / Basit, miktar zarfı)
    21. Manzara olağanüstü güzeldi. (Birleşik, miktar zarfı)
    22. Buralara daha yaz gelmedi. (Basit, zaman zarfı)
    23. Cennet kadar güzel yurdum var. (Edat grubu, miktar zarfı)
    24. Bunu bana nasıl yaparsın? (Basit, soru zarfı)
    25. Ne bakıyorsun öyle? (Basit, soru zarfı / Birleşik, durum zarfı)
    26. Hani beni arayacaktın? (Basit, soru zarfı)

8.etkinlik
Yukarıdaki metinde bulunan zarfları, aşağıdaki kutulardan ilgili olanlarına yazınız.
CEVAP:
Durum Zarfları Zaman Zarfları Miktar Zarfları Soru Zarfları
Hemen hemenCin gibi
Pırıl pırıl
Fırıl fırıl
Böyle
Herhangi bir sebeple
Kıpkırmızı
İpi çekilen bir kukla gibi
Read more