One Direction - "Take Me Home" 2 Farklı Versiyonuyla Müzik Marketlerde!

Tüm dünyada gençlerin fenomeni haline gelen
One Direction’ın merakla beklenen 2. stüdyo albümü
“Take Me Home” Sony Music etiketiyle yayınlanıyor!

İlk albümleri “Up All Night” ile dünya çapında ses getiren One Direction, “Take Me Home” adlı ikinci stüdyo albümünü Savan Kotecha, Rami Yacoub & Carl Falk ile birlikte yazılan “Live While We’re Youngsingle’ı ile müjdeledi.

            One Directionyeni albümünde; başta Ed Sheeran, McFly grubundanTom Fletcher ve daha önce Katy Perry ile çalışmış Dr Luke olmak üzere ayrıca Maroon 5’ın ünlü hiti Moves Like Jaggerın prodüktörüShellback ve Beyoncé’nin hit şarkısı “If I Were A Boy”un prodüktörüToby Gad gibi ünlü isimler ile bir araya geldi.

            Yaşları 18 ve 20 arasında değişen Liam Payne, Harry Styles, Niall Horan, Louis Tomlinson ve Zayn Malik’ten oluşan One Direction, Facebook ve Twitter’da yayınladıkları video ve fotoğraflar ile hayranlarıyla sürekli iletişim halindeler. One Direction’ın Twitter’da 12 milyon ve Facebook’ta ise 10 milyonu aşan takipçisi bulunuyor. Grubun sevilen şarkısı “What Makes You Beautiful”un videosu ise 273 milyonluk izleme sayısına ulaştı! Facebook’ta yalnızca Türkiye’den 324.000’in üzerinde takipçisibulunan grubun ülkemizdeki hayranları da “Take Me Home” albümünü merakla bekliyorlar.

One Direction – “Take Me Home”
Sony Music etiketiyle yayınlanıyor!



One Direction – Take Me Home
Live While We're Young
Kiss You
Little Things
C'mon, C'mon
Last First Kiss
Heart Attack
Rock Me
Change My Mind
I Would
Over Again
Back For You
They Don't Know About Us
Summer Love

***

ONE DIRECTION - TAKE ME HOME: YEARBOOK EDITION
Tüm dünyada gençlerin fenomeni haline gelen One Direction’ın merakla beklenen 2. stüdyo albümünün sınırlı sayıda üretilen versiyonu “Take Me Home: Yearbook Edition”
Sony Music etiketiyle yayınlanıyor!

Bonus şarkılar ve özel tasarımlı albüm ile!


One Direction’ın Take Me Home albümünde yer alan 14 şarkının yanı sıra 4 adet bonus şarkı, grubun hayranları için özel mesajı, daha önce yayınlanmamış fotoğraflar ve daha fazlası “Take Me Home: Yearbook Edition”  adlı sınırlı sayıda üretilen bu özel versiyonda yer alıyor!

İlk albümleri “Up All Night” ile dünya çapında ses getiren One Direction, “Take Me Home” adlı ikinci stüdyo albümünü Savan Kotecha, Rami Yacoub & Carl Falk ile birlikte yazılan “Live While We’re Young single’ı ile müjdeledi.One Directionyeni albümünde; başta Ed Sheeran, McFly grubundan Tom Fletcher ve daha önce Katy Perry ile çalışmış Dr Luke olmak üzere ayrıcaMaroon 5’ın ünlü hiti Moves Like Jaggerın prodüktörü Shellback ve Beyoncé’nin hit şarkısı “If I Were A Boy”un prodüktörü Toby Gad gibi ünlü isimler ile bir araya geldi.

            Yaşları 18 ve 20 arasında değişen Liam Payne, Harry Styles, Niall Horan, Louis Tomlinson ve Zayn Malik’ten oluşan One Direction, Facebook ve Twitter’da yayınladıkları video ve fotoğraflar ile hayranlarıyla sürekli iletişim halindeler. One Direction’ın Twitter’da 12 milyon ve Facebook’ta ise 10 milyonu aşan takipçisi bulunuyor. Grubun sevilen şarkısı “What Makes You Beautiful”un videosu ise 273 milyonluk izleme sayısına ulaştı! Facebook’ta yalnızca Türkiye’den 324.000’in üzerinde takipçisi bulunan grubun ülkemizdeki hayranları da “Take Me Home” albümünü merakla bekliyorlar.

Sınırlı sayıda üretilen One Direction – “Take Me Home: Yearbook Edition” Sony Music etiketiyle yayınlanıyor!

One Direction – Take Me Home
Live While We're Young
Kiss You
Little Things
C'mon, C'mon
Last First Kiss
Heart Attack
Rock Me
Change My Mind
I Would
Over Again
Back For You
They Don't Know About Us
Summer Love
Bonus tracks
She's Not Afraid
Loved You First
Nobody Compares
Still The One



Kaynak; Sonymusic Turkiye



Read more

2012 ALES Sınavı Giriş Yerlerini Öğrenmek İçin - Tıkla

2012 ALES Sonbahar dönemi giriş yerleri ÖSYM tarafında açıklanmıştır. 2012-Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2012-ALES) Sonbahar Dönemi: Sınava Giriş Belgelerinin Edinilmesi
hakkında haberizmiz...

11 Kasım 2012 tarihinde yapılacak olan 2012-ALES Sonbahar Dönemi Sınavına başvuran adayların, sınava girecekleri bina/salonlara atanma işlemleri tamamlanmıştır.

 Adaylar sınava girecekleri yer bilgisini gösteren Sınava Giriş Belgelerini, TC Kimlik Numarası ve şifreleri ile 2 Kasım 2012 günü saat 18.00’den itibaren ÖSYM’nin http://ais.osym.gov.tr internet adresinden edineceklerdir. Belgenin üzerinde adayın sınava gireceği merkez, bina, salon bilgileri ile adayın fotoğrafı bulunacaktır. Sınava Giriş Belgeleri adayların adreslerine ayrıca gönderilmeyecektir. Adaylar internetten edinecekleri bu belgelerinin renkli ya da siyah-beyaz çıktılarını sınavda yanlarında bulundurmak zorundadır. Ancak belgenin arka yüzünde herhangi bir yazı, resim, işaret vb. bulunmamalıdır. Sınava Giriş Belgesinin arka yüzünde herhangi bir yazı, resim, işaret vb. bulunan adayın sınavı geçersiz sayılacaktır. Sınava Giriş Belgesi yanında olmayan adaylar sınava alınmayacaktır.

 Adayların sınava girecekleri binaları sınav gününden önce görmeleri yararlarına olacaktır. Adayların sınava girebilmeleri için Sınava Giriş Belgesinden başka fotoğraflı ve onaylı özel kimlik belgelerini de yanlarında bulundurmaları zorunludur. Nüfus cüzdanı, pasaport, zorunlu askerlik görevini ifa eden er/erbaşlar ile askerî öğrenciler için askerî kimlik belgesi (Bu özel durum, muvazzaf askerler için geçerli değildir.), Türk vatandaşlığından izin ile ayrılanlar ve bunların kanuni mirasçılarına ait Pembe/Mavi Kartlar özel kimlik belgesi olarak kabul edilir. Bunların dışındaki, sürücü belgesi, meslek kimlik kartları vb. diğer tüm belgeler sınava giriş için geçerli belgeler sayılmayacaktır. Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, adayın güncel bir fotoğrafı ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Üzerinde soğuk damga, güncel bir fotoğraf veya T.C. Kimlik Numarası bulunmayan nüfus cüzdanları ile geçerlilik süresi bitmiş pasaport kabul edilmeyecektir.

 Bu belgelerini eksiksiz olarak yanında bulundurmayan bir aday, mazereti ne olursa olsun, sınava alınmayacaktır; sınava alınsa bile sınavı geçersiz sayılacaktır. Önemli Not:İstanbul sınav merkezinde sınava girecek adayların, sınav binalarına zamanında ulaşmalarında, 11 Kasım 2012 tarihinde İstanbul’da yapılacak Avrasya Maratonu nedeniyle şehir içinde yapılacak ulaşım durumunu, güzergah değişikliklerini ve trafik yoğunluğunu göz önünde bulundurmaları yararlarına olacaktır. Adaylara ve kamuoyuna duyurulur.

 ÖSYM BAŞKANLIĞI

2012 ALES SINAVI GİRİŞ YERLERİNİ ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

Read more

2013 Şubat Ayında Öğretmen Ataması Yapılacak Mı?

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, binlerce öğretmenin sabırsızlıkla beklediği atamalar ile ilgili daha önce söylediklerinin aksine şubat ayında öğretmen ataması yapılmayacağını açıkladı.


 Dinçer ayrıca, 4+4+4 eleştirilerine tepki göstererek, bakanlık ile ilgili "yalan ve düzmece" haberler yapıldığını iddia etti. Eğitim sisteminin başarılı bir şekilde yeni yıla başladığını ileri sürdü.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Bakanlığının 2013 bütçesinin görüşmelerinde milletvekillerinin eleştiri ve sorularını yanıtladı.

Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2013 yılı bütçesi üzerindeki görüşmeler gergin başladı.

CHP İstanbul Milletvekili Ferit Mevlüt Aslanoğlu, biberon için bütçeye ödenek konulmasını önerdi. AKP Adana Milletvekili Necdet Ünüvar'ın ifadeleri "çocukça" bulduğunu belirtmesi üzerine, Aslanoğlu, ifadenin geri alınmasını talep etti. Ünüvar ise "Bu ifadeyi hakaret olarak söylemedim. Öyle anladıysanız özür dilerim ama söylenen şey çocukça" şeklinde karşılık verdi.

Bu arada CHP'li üyeler, komisyon duvarına "4+4+4+Çadır" başlığı ile çıkan bir gazete haberini astı. CHP'li Aslanoğlu da oturduğu sıranın önüne emzik ve biberon koydu. CHP İzmir Milletvekili Musa Çam ise "4+4+4 ile Çocuk Gelinlere, Çocuk İşçilere Hayır" yazılı döviz tuttu. AKP milletvekilleri bu duruma tepki gösterdi. Komisyon Başkanı Lütfü Elvan'ın araya girmesiyle tartışma sona erdi.

Komisyonda, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, bakanlığının 2013 yılı bütçesini sundu.

4+4+4 eğitim sistemine ilişkin konuşan Dinçer, zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan 12 yıla çıkarıldığını, ortaokul ve liselerde 6 alanda 21 adet seçmeli ders konulduğunu anlattı.

Büyükadam Yayınları'nın bilim insanları ve farklı inançlara yönelik ayrımcı ifadeler içeren kitapları okullarda dağıtması ortaya çıkmışken, Bakan Dinçer, hazırlanan bir yönetmelikle ders kitaplarının nitelikleri arasına "temel insan hak ve özgürlüklerini destekleyen ve her türlü ayrımcılığı reddeden bir yaklaşım sunması" esası getirildiğini iddia etti.

Dinçer, yeni eğitim sistemiyle tek tip insan yetiştirme anlayışından vazgeçildiğini, ayrıca kademeli eğitim sistemi ile kız öğrenci sayısında artış olmasının beklendiğini ileri sürdü.

 Geçtiğimiz günlerde ataması yapılmayan öğretmenleri Eminönü'nde yem bekleyen güvercinlere benzeterek büyük tepki toplayan Dinçer, öğretmen atamalarına ilişkin de bilgi verdi. Dinçer, 2002 yılından bu yana 357 bin öğretmenin göreve alındığını, Cumhuriyet tarihinin en yüksek sayıda atamasının yapıldığını iddia etti.

Dinçer, izlenen politikalar doğrultusunda son yıllarda özel dershane sayılarında azalma olduğunu da söyledi, 2008-2009 eğitim öğretim yılında 4 bin 262 olan dershane sayısının 1 Kasım 2012 itibarıyla 3 bin 896'ya düştüğünü bildirdi.

Dinçer, 4+4+4 eleştirilerine de tepki gösterdi, bakanlık ile ilgili "yalan ve düzmece" haberler yapıldığını iddia etti. Dinçer, eğitim sisteminin başarılı bir şekilde yeni yıla başladığını ileri sürdü.

 Milli Eğitim Bakanı Dinçer, enflasyon altında ezilen öğretmen maaşlarıyla da övündü, 2002'de 470,20 lira olan öğretmen maaşlarının, 1 Temmuz 2012 tarihi itibariyle bin 769 liraya yükseldiğini söyledi.
Dinçer, Milli Eğitim Bakanlığı'na 2013 bütçesinden 47 milyar 496 milyon 378 bin 650 lira ayrıldığını belirtti

 ATAMALAR

 Bakan Dinçer, geçen yıl dönem başında 64 bin 600, dönem sonunda 54 bin civarında, bu sene de 12 bin civarında ücretli öğretmen istihdam edildiğini belirterek, ''Ücretli öğretmen sorununu bu ülkede çözmek üzereyiz. Üstelik, bu yıl 21 tane farklı seçmelik ders koyduğumuz halde ücretli öğretmen sayısını bu kadar düşürmeyi başardık'' dedi.

Bugün için 120 bin öğretmen ihtiyacının bulunmadığını dile getiren Dinçer, şöyle devam etti:

 ''Bu 120 bin öğretmene olan ihtiyacımız şu iki varsayıma bağlı olarak söylenmiş bir ihtiyaçtır. Bir, Türkiye'de bütün dersliklerde 30 öğrenci olmak üzere bir düzenleme yapacağız. İkili eğitimden vazgeçeceğiz. Tekli eğitimle derslik başına 30 öğrencinin olduğu ve ilköğretim, ortaokul ve lisede bütün okullaşma oranı yüzde 100'e çıktığı bir durumda bugünkü öğretmene ek 120 bin öğretmene ihtiyaç var.''

Mevcut duruma göre çok ciddi oranda bir öğretmen açığı bulunmadığını iddia eden Dinçer, atama yapılıp yapılmayacağının sorulması üzerine ''Şubat ayında veya herhangi bir ayda öğretmen ataması yapılmayacak. Bakanlık olarak, dönemler arasında öğretmenlerin yer değiştirmelerine ve atamalarına izin verilmeyecek'' ifadesini kullandı.

Dinçer, Anadolu liselerine ise bu sene Kasım 15'e kadar atama yapılacağını dile getirdi.

Artuklu Üniversitesi'nde Kürtçe Yüksek Lisans Programı'na ilişkin YÖK'ün öğretim elemanına orantılı olarak kontenjan ayrıldığını söyleyen Dinçer, ''O arkadaşlarımız da öngörülen kontenjanlarda öğretmenler yetiştirsinler benim gelecek sene bu öğretmenlere ihtiyacım var'' diye konuştu.

Dinçer'in konuşmasının ardından Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2013 bütçesi oylanarak, kabul edildi.


focushaber
Read more

İslamiyet Öncesi ve Sonrası Türk Edebiyat Tarihi, Destanlar


TÜRK EDEBİYATI TARİHİ
Türk edebiyatı tarihi, Türklerin kültür değişimlerine göre üç ana grupta incelenir:

İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatı
İslam Etkisindeki Türk Edebiyatı
Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı
Elbette bu üç grubu kesin hatlarla birbirinden ayırmak mümkün değildir. Çünkü İslam etkisine girince eski edebiyat tamamen yok olmadığı gibi Batı etkisine girince de İslami edebiyat bitmemiştir. Ancak genel tercihin değişmesi, bu ayrımı ortaya koyar.
Bu ana grubun içinde de değişik anlayışların oluşturduğu ayrılmalar görülür. Bunları bir şema halinde gösterelim.


Şimdi bu dönemleri ayrıntılarıyla görelim;
İSLAMİYETTEN ÖNCEKİ TÜRK EDEBİYATI
Tarihin karanlık devirlerinden, İslamiyetin kabul edildiği 8. – 10. yüzyıla kadar sürer . Bu edebiyatı kendi içinde iki gruba ayırabiliriz.
1. Sözlü Edebiyat
Henüz yazı yokken , Türk toplumlarında ozan denen saz şairleri bulunurdu. Bunlar, dini törenlerde ve bütün sosyal etkinliklerde şiir söyler, destan okurlardı. Böylece dilden dile dolaşan bir şiir geleneği oluşmuş, tarih boyunca tüm kültür değişmelerine rağmen yok olmayan bu gelenek günümüze kadar sürmüştür.
Bu edebiyatın genel özelliklerini şu şekilde maddeleştirebiliriz:
• Asıl ürününü doğal destanlar dediğimiz tür oluşturur.
• Sığır (av törenleri), şölen (dini ayinler), yuğ (ölen kişinin ardından yapılan törenler) adı verilen toplantılardan doğmuştur.
• Ozan, baksı, kam denen kişilerce, saz eşliğinde söylenir.
• Şiirlerde hece ölçüsü kullanılmış, bunların yedili sekizli ve on ikili olanları tercih edilmiştir.
• Dörtlük nazım birimi kullanılmıştır.
• Daha çok yarım kafiye ve redif kullanılmıştır. Bazı şiirlerde kafiye, dize başlarında görülmekle birlikte, sonlarda kullanılması daha yaygındır.
• Nazım şekli olarak, sav, sagu ve koşuklar görülür. Sav, atasözü özelliği gösteren şiirlerdir. Şiir şeklinde olmayan savlar da vardır. Sagu ölen kişinin ardından söylenen ağıtlardır. Koşuk; aşk, hasret, doğa güzelliği hakkındaki şiirlerdir.
• Dil yabancı tesirlerden uzak, saf bir Türkçedir./span>
Sözlü edebiyatın en önemli kaynağı destanlardır. Dünya edebiyatları içinde destanlar yönüyle en zengin edebiyat Türk edebiyatıdır. Diğer milletlerin bir veya iki destanı varken Türklerin bunlardan kat kat fazla destanı vardır.
Destan, milletin hayatını derinden etkileyen büyük savaşlar, göçler, istilalar sonucunda oluşur. Eğer tarihin karanlık devirlerinde, halk arasında oluşmuş ve sonradan bir şair ya da yazar tarafından yazıya geçirilmişse doğal destan adını alır. Millet hayatında önemi olan bir olayı bir şair ya da yazar kendisi destanlaştırmışsa buna da yapma destan denir.
Elbette bir milletin tarih zenginliğini doğal destanlar ortaya koyar. Bu yönüyle Türk destanları bir hayli önemlidir.
Türk destanları iki gruba ayrılır: İslamiyetten önceki destanlar ve İslamiyetten sonraki destanlar.

İslamiyetten Önceki Destanlar
Alp Er Tunga Destanı
M.Ö. VII. asırda Türk – İran savaşlarında ün kazanmış, İran ordularını defalarca mağlup etmiş bir Türk hükümdarını anlatır. Daha sonra İranlılar tarafından hile ile öldürülmüştür. Onun İran destanındaki adı Afrasyab’dır. Alp Er Tunga’nın ölümünde söylenmiş bir sagu Divan-ı Lügat’it Türk’te bulunmuştur. Ancak bununla ilgili asıl bilgi Şehname adlı İran destanında vardır.
Şu Destanı
Şu adındaki bir hükümdarın Büyük İskender’in Türk illerine yürüyüşü sırasında onunla yaptığı savaşları anlatır. Sonunda Şu, İskender’le anlaşır ve Balasagun yöresine yerleşir. Bazı Türk boylarının adlarının nereden geldiğinin izahı yönüyle önemlidir. Eski Saka devletinde hükümdarlara Şu adı verilmesi dolayısıyla, bu destan Saka destanı olarak da bilinir.
Hun – Oğuz Destanları
Eski Türk devletlerinden tarihini en iyi bildiğimiz büyük devlet Hunlardır. İki destanları vardır. Doğu Hunları temsil eden Oğuz Kağan ve Batı Hunları temsil eden Attila destanlarıdır.
Oğuz Kağan Destanı
Oğuz Kağan adlı bir hükümdarın savaşlarının anlatıldığı en önemli Türk destanlarındandır. M.Ö. II. asırda doğmuştur. Birçok değişikliğe uğramış, birçok katkılarla değişmiştir. Destanda Türklerin bazı boylarının isimlerinin nereden geldiği anlatılır. Oğuz Kağan’ın halkına değişik hedefler göstermesi de dikkate değer bir husustur.
Attila Destanı
Batı Hun Hükümdarı Attila’nın fetihleri etrafında oluşmuştur. M.S. V. asırda Avrupa’ya korkulu yıllar yaşatan Attila, Rusya’dan Fransa’ya kadar bütün Avrupa’yı almış, Roma’ya kadar uzanmıştır. Evlendiği gece çok içtiğinden burun kanamasıyla ölmüştür. Destanda onun ölümüyle ilgili söylenen ağıtta bir ölüm feryadı değil, kahramanlıklar anlatılmıştır.
Gök – Türk Destanları
Tarihte kurdukları devlete Türk adını veren ilk Türkler; Gök-Türkler’dir. M.S. V. asırdan VIII. asra kadar Ortaasya’yı ellerinde tutmuşlardır. Gök-Türklerin devlet kurmadan önceki yaşayış ve inançlarını anlatan iki destanları vardır: Bozkurt Destanı ve Ergenekon Destanı.
Bozkurt Destanı
Destanın esası yok olma felaketine uğrayan Gök-Türk soyunun yeniden dirilip çoğalmasında bir Bozkurt’un Anne Kurt olarak etkili olmasıdır.
Ergenekon Destanı
Düşmanları tarafından yenilen Türkler, yok olma aşamasına gelmişti. Düşmanın elinden kaçabilen iki aile, yolu izi olmayan Ergenekon’a gelmiş orada dört yüz yıl büyüyüp çoğalmış ve demir dağı eritip Ergenekon’dan çıkmışlar; atalarının düşmanlarını yenip Gök-Türk devletini kurmuşlardır. Destanın en önemli özelliği tarihle benzerlik göstermesidir. Türklerin demiri işleyen ilk kavim olduğunu anlatması da önemlidir.
Dokuz Oğuz – On Uygur Destanları
Dokuz Oğuz boyuyla On Uygur boyu birleşip tek bir boy haline gelmişlerdir. İki destanları vardır: Türeyiş Destanı ve Göç Destanı.
Türeyiş Destanı
Destana göre eski Hun hükümdarının iki kızı vardı. Hükümdar, kızlarının tanrılarla evlenmelerini istiyordu.
Bu yüzden onları insanlardan uzak bir yere bıraktı.
Tanrı nihayet Bozkurt şeklinde geldi ve kızlarla evlendi. Bu evlenmeden bozkurt ruhu taşıyan Dokuz Oğuz – On Uygur çocukları doğdu.
Göç Destanı
Uygurların hükümdarının Çinlilerle savaşmamak için Çin prensesiyle evlenmek istemesi ve Çinlilerin bu prenses karşılığında Türklerce kutsal sayılan bir taşı almalarını anlatır. Taş gidince Uygur ülkesine felaket çöker. Uygur halkı Beş Balıg denilen yere yerleşir. Destanın en önemli özelliği değersiz bir kaya parçasının bile hiçbir şey uğruna düşmana verilmeyeceği inancını anlatmasıdır.
İslamiyetten sonraki destanları Halk edebiyatında anlatacağız.
Türklerden başka milletlerin de tarihi destanları vardır: Bunlar doğal destanlardır.Bunları şu şekilde sıralayabiliriz.

Sponsorlu Baglantilar
-->
Almanların Nibelungen
Finlilerin Kalevala
Fransızların Chanson de Roland
İngilizlerin Robin Hood
Yunanlıların İlyada ve Odysse
Rusların İgor
Hintlilerin Mahabarata ve Ramayana
İranlıların Şehname
Japonların Şinto
2. Yazılı Edebiyat
Türklerin yazılı eserler ortaya koymasıyla başlar. Yazılı Türk edebiyatının, bugün elimizde sağlam vesikaları bulunan başlangıcı M.S. VIII. asra aittir. Bu vesikalar ilk ulusal alfabemiz olan Gök-Türk yazısıyla yazılmış Gök-Türk yazıtlarıdır. Yazıtlardaki alfabenin işlenmişliğine bakılırsa bu yazı dilinin çok eski çağlarda da kullanılmış olması muhtemeldir. Nitekim V. asırda yazıldığı söylenen ve Kırgızlara ait olduğu bilinen Yenisey Yazıtlarında da aynı alfabenin kullanıldığı görülmektedir.
Gök-Türk Yazıtları (Orhun Abideleri)
Türk edebiyatının ilk yazılı örnekleri, taşlar üzerine yazılarak bırakılmış eserlerdir. Bunlar üç taş halindedir. Bunlardan birincisi 720 yılında Tonyukuk tarafından diktirilen ve yine Tonyukuk tarafından yazdırılan taştır. Diğer iki kitabeden birisi 732 yılında Kültigin adına, diğeri 735 yılında Bilge Kağan adına dikilmiştir.
Yazıtlarda kullanılan dil, yabancı tesirlerden uzak, sade bir dildir. Yer yer realist bir tarih dili, yer yer milli ve sosyal eleştiri cümleleri, yer yer kudretli bir hitabet dili ile yazılmıştır.
Yazıtlarda Türk milletinin benliğini unutmaması gerektiği, düşmanın tatlı sözlerine, hediyelerine aldanmayıp vatanın birlik ve beraberliği için çalışılması gerektiği anlatılmıştır. Yazıtlar aynı zamanda Türk boylarının isimlerini içeren yazılı bir belgedir.
Yazıtlardan XIII. yüzyılda Cüveyni, “Tarih-i Cihangüşa” adlı eserinde söz etmiş ancak bu pek ilgi görmemiştir. Yazıtları Avrupa ilmine ilk kez Strahlenberg isimli bir İsveç subayı tanıtmıştır. Yazılar ise 1893′te Danimarkalı Prof. Thomsen tarafından çözülmüştür. 1922′de tamamı okunarak yayınlanmıştır.
Türklerin İslamiyetten önce kullandıkları bir diğer alfabe de Uygur alfabesidir. Bu, Uygurların oluşturduğu bir alfabe olmayıp Mani dinine mensup Soğdak yazısıdır. Uygurlar Mani dinini kabul edince o dinin alfabesini de kabullenmişlerdir. Bu alfabeyle yazılan Altun Yaruk ve Sekiz Yükmek adlı eserler Budizm’i anlatan dini metinlerdir.
İslam Etkisindeki Türk Edebiyatı
İslamiyetin Kabulü, Türklerde büyük değişiklikler yaptı. Yaşayışları, kültürleri yeni dinle şekillendi ve dolayısıyla bu, sanatlarında da oldukça geniş bir değişiklik yaptı. Bu sırada İslamı yerinde öğrenmek için birçok Türk aydını Arap ve Fars diyarlarına gitti. Burada Arapça ve Farsçayı çok iyi öğrenen aydınları, bu dillerin son derece gelişmiş ince edebiyatları büyük ölçüde etkiledi. Bu edebiyatı Türkçe’ye uygulamak istediler ve böylece yeni bir edebiyatın başlamasını sağladılar. Sonuçta Batıyla tanışana kadar sürecek yaklaşık on asırlık bir edebiyat başlamış oldu.
İlk Sanatçılar ve İlk Eserler
İslamiyetle VIII. yüzyılda tanışmasına rağmen Türklerin elimizde bulunan ilk İslami eserleri XI. yüzyılda yazılmıştır. Ancak bunlara ilk İslami eser demek de zordur. Çünkü eserlerdeki üslup, onlardan önce bu tarz eserlerin olduğu izlenimi vermektedir. Ancak bunlar tarih içinde kaybolmuştur. Belki tarihi araştırmalar ileride daha eski örnekleri ortaya çıkarır.
Şimdi elimizde bulunan ilk İslami eserleri inceleyelim.
Kutadgu Bilig
Yusuf Has Hacib tarafından yazılan bu eser elimizdeki en eski İslami eserdir.
Kutluluk bilgisi, saadet bilgisi, devlet olma bilgisi anlamındadır. Kitap gerek fert olarak gerekse toplum halinde yaşayan insanların, iyi bir siyasetle idare edilip, dünyada ve ahirette mesut olabilmeleri için tutulacak yolları gösterir. Bu yönüyle bu kitaba bir “siyasetname” denebilir. Eser mesnevi nazım biçimiyle yazılmış olup 6645 beyittir. Aruz ölçüsüyle yazılan beyitler dışında, Türk şiirine has dörtlükler, cinaslar da görülür.
Hakaniye lehçesiyle yazılmış olan eserde kelimelerin çoğu Türkçe olmasına rağmen özellikle dini terimlerin Arapça olduğu görülür. Az da olsa Farsça sözcüklere rastlamak da mümkündür. Eserde dört şahıs konuşturulur. Aslında bunlar sembolik şahıslardır. Bunlardan Güntoğdu adlı hükümdar, adaleti; Aytoldı adlı vezir, saadeti; Öğdülmüş adlı vezirin oğlu aklı; Odgurmuş adlı bir dindar da kanaat etmeyi temsil eder.
Eser 1070 yılında Tabgaç Buğra Han’a sunulmuştur.
Divan-ı Lügat’it Türk
Kaşgarlı Mahmut tarafından yazılan bu eser Türkçenin ilk sözlüğü ve dilbilgisi kitabıdır. Ancak hazırlanışı ve içindekiler bakımından devrinin dili, tarihi, coğrafyası ve sosyolojisi hakkında değerli bilgilerle zengin bir milli kültür hazinesidir.
Eser, Türk dilini Araplara öğretmek amacıyla yazılmış, bu nedenle Arap diliyle kaleme alınmıştır. Arapça olmakla beraber içinde o devir için çok sayıda Türkçe kelime ile Türk Halk edebiyatından ve halk dilinden alınmış çok sayıda şiir örnekleri, Türkçe deyimler ve atasözleri vardır. Türkçe kelimelerin sayısı 7500′den fazladır.
Divan-ı Lügat’it Türk’teki Türkçe örnekler, Gök-Türk yazıtlarından bu yana bize kadar ulaşan en eski Türk edebiyatı hatıralarıdır. Bunlar arasında koşuklar, sagular, destan parçaları vardır.
Atabet’ül Hakayık
Edip Ahmet Yükneki tarafından yazılan bu eser Kutadgu Bilig’den yarım asır sonra gelir. Kitabın adı “Hakikatlar eşiği” anlamına gelir. Eser Sipehsalar Mehmet Bey adlı birine sunulmuştur.
Bütünü, gazel şeklinde söylenmiş 46 beyit ve 101 dörtlükten oluşur. Aruz ölçüsüyle ve Kutadgu Bilig’in kalıbıyla yazılmıştır.
Eserin konusu tamamen dini ve ahlakidir. Yazar, bu eserle didaktik bir vaaz ve nasihat kitabı yazmak istemiştir. Eserde dindarlığın faziletlerinden, ilmin mutluluğa götüren yol olduğundan söz edilir.
XI. asırda yazılan bu üç eserle, Türk edebiyatına yeni bir kapı açılmıştır. Artık Türk aydınının önünde Arap ve Fars edebiyatları gibi iki klasik edebiyat vardı.
• • •
Ancak aydınların bu tercihinin, halkın tümüne yayıldığını söylemek zordur. Halk arasında ozan denilen saz şairleri etkisini hiç kaybetmemiş, özellikle göçebe boylar arasında aynı işlevini sürdürmüştür. Ancak müslüman olan ozanların şiirlerini, destan ve koşuklarını İslami motifle süslememeleri beklenemezdi. Bunun açık tesirini İslamiyetten sonra oluşan Türk destanlarında görüyoruz. Bunlardan önemlileri şunlardır.
Satuk Buğra Han Destanı
Müslüman olan ilk Türk devletini kuran Satuk Buğra Han’ı anlatan destan, birtakım olayları ve coğrafi mekanları doğru vermesine rağmen tarih kabul edilemeyecek kadar destansı ve hayali motiflerle süslüdür. 9. ve 10. asırda oluşmuştur. Eski Türk destanlarındaki motifler İslami anlayışla değiştirilmiş ve müslümanlarla kafirlerin savaşı haline dönüşmüştür.
Manas Destanı
Kırgız Türkleri arasında 11. ve 12. asırlarda oluşmaya başlamış, kısa zamanda büyük bir Türk destanı halini almıştır. Destanda Manas adlı bir kahramanın kafirlerle savaşları anlatılır. Elbette halk kültüründe oluştuğundan eski destanlardan motifler de alınmıştır. Destan Kırgız Türkçesiyle yazılmıştır.
Cengiz Destanı
Ortaasya’da 13. asırda oluşan ve Moğol hükümdarı Cengiz’in hayatını ve savaşlarını anlatan destandır.
• • •
İslamiyetin kabulünden sonra Ortaasya’da görülen bir diğer edebiyat da Tasavvuf edebiyatıdır.
Tasavvuf, İslamiyeti yaymak için kurulan tekke ve tarikatların oluşturduğu bir akımdır. Tek amacı Allah’ı tanıtmak, sevdirmek, hissettirmektir. Bu amaçla ilk tarikat Ortaasya’da 12.yüzyılda görülür. Bu tarikatı kuran ve hemen yaşadığı asırdan başlayarak binlerce Türk insanı üzerinde asırlar boyu, derin tesir bırakan ilk büyük mutasavvıf Hoca Ahmet Yesevi’dir.
Hoca Ahmet Yesevi
Yesevi çok sevilen tarikatıyla, Ortaasya Türkleri arasında İslamın yerleşip genişlemesini sağlamıştır. İslamla ilgili sözlerini Divan-ı Hikmet adını verdiği kitapta toplamıştır.
Bu eserdeki şiirler dil, ölçü, şekil gibi dış unsurları bakımından halk şiirine yakındır. Sade bir Türkçeyle 7′li ve 12′li hece kalıplarıyla söylenen bu şiirler dörtlükler halindedir. Ancak çok az da olsa aruzla söylenen dörtlükler de vardır.
Divan-ı Hikmet bu dönemde ele geçen diğer eserler gibi Hakaniye Lehçesiyle yazılmıştır. Eserde Allah aşkına, peygamber sevgisine, ibadete, cennet ve cehenneme, Allah’tan başkasına duyulan sevginin gönülden çıkarılmasına dair birçok manzume sıralanmıştır.
Yesevi’nin tarikatında eğitilmiş birçok mürit göç eden boylarla beraber Anadolu’ya gelmiş, tarikatın öğretilerini burada yayarak yeni tarikatlerin kurulmasına katkıda bulunmuştur.
• • •
1071 Malazgirt Zaferi’nden sonra Türklere Anadolu’nun kapıları tamamen açılmış ve Türk boyları akın akın Anadolu’ya göç etmiştir. Özellikle 12. yüzyılda yoğun bir göç dalgası Anadolu’nun tümüne yayılmış, müslüman Türk nüfusu bir hayli artmıştır. Elbette bu nüfusla beraber büyük bir kültür ve medeniyet de gelmiş, Ortaasya Türk kültürü yeni bir koldan gelişmeye başlamıştır. Yaklaşık iki yüz yıl Anadolu’ya yerleşmeye çalışan Türkler bundan sonra yeni eserler vermeye başlamış ve böylece “Anadolu Türk Edebiyatı” başlamıştır.
Read more

Ellie Goulding – Bittersweet (Produced by Skrillex) | Dinle

First Listen: Ellie Goulding – Bittersweet (Produced by Skrillex)
 İşte 2 sevgileden yeni bir proje daha. Yani bu ikili kaç şarkı yaptı ama hiç biri başarılı olmadı diyebiliriz. Ama bir gün bu ikilinin bir şarkısı çok popüler olacak eminim :D
Read more

t.A.T.u. - A Simple Motion | Dinle


Müzik dünyasında takıdık bir ikili, özellikle ülkemizde tanıdık bir isim Tatu'nun yeni şarkısı yayınlandı. Şarkı A Simple Motion . Keyfini çıkarın



tumblr m5dzxuriJc1ry99glo1 1280 e1352393456680 Listen to t.A.T.u.s A Simple Motion, The Unreleased Track from 200 km/h In The Wrong Lane
Read more

Rihanna - Diamonds | İzle

Rihanna'nın yeni video klibi bugün yayınlandı (9 Kasım ) . Şarkının video klibi çok marjinal. daha dün Kesha'nın video klibine aykırı diyorduk ama Rihanna - Diamonds bambaşka çıktı. Özellikle atların olduğu sahne bir garip :D izleyin ve keyfini çıkarın

 
Read more

Açalya Samyeli Danoğlu Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları

Açelya Samyeli Danoğlu 
Doğum Tarihi:1989 
Doğum Yeri:Tekirdağ (Yarışmaya İstanbul’dan katılıyor) 
Eğitimi: İstanbul Üniversitesi Almanca Mütercim Tercümanlık öğrencisi 
Bildiği Diller: İngilizce ve Almanca 
Mesleği: Öğrenci 
Hobileri: moda danışmanlığı, yürüyüş, müzik, kitap, arkadaşlarıyla vakit geçirmek, yüzmek 
Ailesi Tekirdağ’da yaşıyor. 2 kız 2 erkek kardeşler. Babası işi sebebi ile sık sık yurt dışına çıkıyor. Gelecek hedeflerinde mankenlik yada oyunculuk bulunmuyor.

AÇELYA SAMYELİ DANOĞLU 2012





















Yarışmada birinci gelen Açelya Samyeli Danoğlu ülkemizi Miss World (Dünya Güzellik),

ikinci Çağıl Özge Özkul Miss Universe (Kainat Güzellik Yarışması),

Üçüncü Melis Durasa ise Miss Earth ‘de temsil edecek.
Yarışmada dördüncü seçilen Meltem Tüzüner ise Miss International ilan edildi.


Read more

James Vincent McMorrow - We Are Ghosts [ Türkçe Çeviri ]



The moon holds the light
Ay ışığı tutar
And the moon’s this spinning globe
Ve Ay Dünyayı döndürür
Shedding light upon the road
Yolu ışıklandırarak
The bird won’t fly
Kuş uçmayacak
And a bird without its wings is a low and tragic thing
Kanatları olmayan kuş düşük ve trajiktir
We are ghosts
Biz hayaletiz
We are ghosts amongst these hills
Biz bu tepelerin arkasındaki hayaletiz
From the trees of velvet gren
Kadife yeşili ağaçlardan
To the ground beneath our feet
Ayaklarımızın altındaki zemine kadar
We are ghosts
Biz hayaletiz

We are ghosts amongst these hills
Biz bu tepelerin arkasındaki hayaletiz
Pressing out along the shore
Kıyı boyunca uzanan
Pressing out along the shore
Kıyı boyunca uzanan
The mountain song
Dağ şarkısı
Matters not the thoughts of thirds
Başkalarının düşünceleri önemli değil
Matters only to be heard
Sadece duyulmak önemli
And though I’m gone
Ve gitmeme rağmen
I will come again in Spring
İlkbahar mevsiminde tekrar geri geleceğim
When the harvest can begin
Hasat zamanı başlayınca
We are ghosts
Biz hayaletiz
We are ghosts amongst these hills
Biz bu telerin arkasındaki hayaletiz
From the trees of velvet gren
Kadife yeşili ağaçlardan
To the ground beneath our feet
Ayağımızın altındaki zemine kadar
We are ghosts
Biz hayaletiz
We are ghosts amongst these hills
Biz bu tepelerin arkasındaki hayaletiz
Pressing out along the shore
Kıyı boyunca uzanan
Pressing out along the shore
Kıyı boyunca uzanan


kaynak; http://www.e-sorgu.org/james-vincent-mcmorrow-we-are-ghosts-ceviri-turkce-sozleri-lyrics.html
Read more

11.Sınıf Dil ve Anlatım Sorular ve Cevaplar Sayfa 103-105-107


SAYFA 103-104-105-106-107 ETKİNLİKLERİ
8-Metne akıcı doğal ve içtenlik ve mizahi özellik kazandırır.
9-Emredici anlatım var. "HAKŞKAT NEDEN ACIDIR" metninde söyleşmeye bağlı ,açıklayıcı ve emredici anlatımlar kullanılmıştır

SAYFA 104
10-siz cevaplayınız
11-dil göndergesel ve alıcıyı harekete geçirme işlevinde kullanılmış
12-Söyleşinin belirleyici özellikleri nelerdir?
SOHBETİN (SÖYLEŞİNİN) ÖZELLİKLERİ
1.Herkesi ilgilendiren konular seçilir.
2. Düşünsel plânla yazılır.
3. Cümleler çoğu zaman konuşmadaki gibi devriktir.
4. Yazar, sorulu-cevaplı cümlelerle konuşuyormuş hissi verir.
5. İçtenlik, samimilik, doğallık sohbetin özelliklerindendir.
6. Yazar anlattıklarının doğruluğuna, okuyucusu ile olan bağına güvenmeli, anlattıklarını günlük konuşma havasıyla, fakat mantık çerçevesinden ayrılmadan anlatabilmelidir.
7. Kolay okunabilir bir üslup yakalayabilmelidir. .


SAYFA 104 ANLAMA VE YORUMLAMA CEVAPLARI>
1-Bu kelimlerin çıkarılması anlatımı daraltır. ve anlatımın akıcılığını bozar.
2-Kendi fikirlerinizi belritin.
3-Cümleleri sırayla yazıyorum
1.cümle>>hakikat kişileştirilmiştir
2.cümle>>hayal e tme geröçeği abartılmıştır
3.cümle>>haya kırıklığı abartılmış,hakikat kişileştirilmiş
4-internette örnekleri var.
5-kullanılan kelimeler ve sesler kendi anlamlarına yakın başka anlamlarda kullanılarak cümlelerin anlam örgüsünü oluşturmuştur

6-Sırayla koyu kelimleri yzıyorum:
rast geliyor>>cümlenin yargısını belirtir
olmamız lazım>>cümlenin yargısını belirtir
ayırma ve bahis mevzusu oluyor>>ayırma yan cümlecik oluşturur,diğeri ise cümlenin yargısını oluşturur
biraz içimiz rahat ediyor.....>>cümlenin içinde bir ayn cümle görevindedir

7-Grup işi dediğine göre siz yaparsınız
8-siz yaparsınız
9-siz yapınız.

SAYFA 107 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME CEVABI>>
Test sorularında 3.soruda ben yazım yanlışı bulamadım. siz bulursanız buraya yazın. soru yanlış olabilir.


C) 1- Gereksiz konuşmalardan kaçınmak ve gereksiz yere uzatmamak
• Gerekmedikçe kendimizden sıkça söz etmemek
• Konuşurken ses tonunu iyi ayarlamak
• Jest ve mimik hareketlerinde aşırıya kaçmamak
• Dinleyiciye sık sık anlıyor musun? Tamam mı? Bilmem anlatabildim mi? gibi sorular sormamak
• Toplulukta konuşurken bu, şu, o kişi gibi sözcükler kullanmamak
• Dinleyiciye soru sorma ve konuşma fırsatı vermek
• Dinleyicinin anlayacağı bir dil kullanmak
• Konuşma konusu ile ilgili gerekirse hazırlık yapmak
• Konuşan kişilerin sözlerini kesmemek
• Konuşmaları dinleyicinin yüzüne bakarak yapmak
• Konuşulan sözcükleri doğru telafuz etmek
• Zamana riayet etmek
• Konuşmalarda hitap şekillerine önem vermek
• Konuşurken sık sık saate bakmamak
• Konuşma sırasında sert ve asık suratlı olmamak

2-•Konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanır.
•Konuşma konusu hakkında araştırma yapar.
•Konuşma metni hazırlar.
•Konuşmasını belirlenen sürede ve teşekkür cümleleriyle sona erdirir.
•Konuşmasında dikkati dağıtacak ayrıntılara girmekten kaçınır.
•Konuşma öncesinde konuyla ilgili açıklamalar yapar.
•Konuşma yöntem ve tekniklerini kullanır.
•Konuşma sırasında sorulan sorulara açık, yeterli ve doğru cevaplar verir.
•Konuşmasını sunarken görsel, işitsel materyalleri ve farklı iletişim araçlarını kullanır.
•Metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir.

3-İnsanlar konuşarak birbirlerini daha iyi anlarlar. Çünkü konuşma, anlaşma yollarının başında gelir. İnsanlar duygu ve düşüncelerini konuşarak karşı tarafa aktarırlar, tartışırlar ve birbirlerini tanımaya çalışırlar.
Tatlı dille, uygun sözcüklerle söylenen sözlerin gücü büyük olur. Konuşma, tartışma dururken katı, sert yollara başvurmak, zora koşmak, problemleri çözeceği yerde daha da çıkmaza götürür.Bu özelliğimizden yararlanarak birbirimizle konuşarak anlaşma yoluna gitmeli, bunu yaparken de “Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır.” sözünü aklımızdan çıkarmayarak kırıcı olmamalıyız.



kaynak; http://soruvecevap.blogcu.com/sayfa-103-105-107-11-sinif-dil-ve-anlatim/13181136
Read more

10.sınıf Dil ve Anlatım Etkinlikleri Sorular ve Cevaplar Sayfa 95-98-101


SAYFA 95-96-97-98-99-100-101 ETKİNLİKLERİ
ÖN HAZIRLIK:
1-İletişime katılan öğeler anlatımın amacı alıcıda uyandırmak istenen etki ve anlatıcının anlatılan husus ve nesne kaşrşısında tavır anlatımın türünü belirler

HAZIRLIK
1-Konuşurken ve yazarken amaca göre anlatım biçimi belirleriz.

SAYFA 98 ETKİNLİKLERİ
1-Tabloyu sırayla yazıyorum siz yerleştirin:
-istanbul yerbatan sarnacı
-yazılı ileti
-okuyanlar bakanlşar
-çisenti
-dalgacı mahmut
-gönderge

2-cümlerde anlamca birbirini bütünleyen sözcüklerin kullanıldığı görülmekte,bir öceki vurgulu sözcükler sonraki cümlenin anlam bütünlüğünü oluşturmuş

100 SAYFA ETKİNLİKLERİ
3-Birbirini tamamlamaktadır.
4-farklı anlatım türleri kullanılmıştır.aynı metinde farklı anlatım türlerinden yararlanılması mümkündür.
5-Taç mahal metni istanbul yerebatan sarnıcı metnine göre daha özneldir. anlatıcının obje ve nesne karşısındaki tutumu anlatımda daha öznel veya nesnel anlatım tercih etmelerine olanak tanır.
6-Dalgacı mahmut>duygu ve heyecana bağlı anlatım
çisenti>öyhküleyici anlatım
eleştirmede imtiyaz>tartışmacı anlatım

7- yazarlar hayatındaki önemli olayları beklentilerini yazacaksa deneme,sohbet ,anı gibi türleri kullanmayı terceih eder.bu metinler de nesnel bir anlatım kullanır.
SAYFA 95-96-97-98-99-100-101 ETKİNLİKLERİ
ÖN HAZIRLIK:
1-İletişime katılan öğeler anlatımın amacı alıcıda uyandırmak istenen etki ve anlatıcının anlatılan husus ve nesne kaşrşısında tavır anlatımın türünü belirler

HAZIRLIK
1-Konuşurken ve yazarken amaca göre anlatım biçimi belirleriz.

SAYFA 98 ETKİNLİKLERİ
1-Tabloyu sırayla yazıyorum siz yerleştirin:
-istanbul yerbatan sarnacı
-yazılı ileti
-okuyanlar bakanlşar
-çisenti
-dalgacı mahmut
-gönderge

2-cümlerde anlamca birbirini bütünleyen sözcüklerin kullanıldığı görülmekte,bir öceki vurgulu sözcükler sonraki cümlenin anlam bütünlüğünü oluşturmuş
100 SAYFA ETKİNLİKLERİ
3-Birbirini tamamlamaktadır.
4-farklı anlatım türleri kullanılmıştır.aynı metinde farklı anlatım türlerinden yararlanılması mümkündür.
5-Taç mahal metni istanbul yerebatan sarnıcı metnine göre daha özneldir. anlatıcının obje ve nesne karşısındaki tutumu anlatımda daha öznel veya nesnel anlatım tercih etmelerine olanak tanır.
6-Dalgacı mahmut>duygu ve heyecana bağlı anlatım
çisenti>öyhküleyici anlatım
eleştirmede imtiyaz>tartışmacı anlatım

7- yazarlar hayatındaki önemli olayları beklentilerini yazacaksa deneme,sohbet ,anı gibi türleri kullanmayı terceih eder.bu metinler de nesnel bir anlatım kullanır.

kaynak; http://soruvecevap.blogcu.com/sayfa-95-98-101-10-sinif-dil-ve-anlatim-etkinlikleri/13180491
Read more

Hunter Yağmur Botları Nedir? 2013 Hunter Yağmur Bot Modelleri

Düz renkleri ve desenlileriyle Marc Jacobs, Burberry ya da Jimmy Choo gibi büyük markaların koleksiyonlarına kattıkları bu yağmur çizmeleri her fiyatta bulmak mümkün. Böylelikle sizi yansıtan ya da kıyafetinize uyan bir yağmur çizmesi bulmanız çok kolay. Yağmur çizmeleri sizin için geçici bir trend olmaktan öte kullanışlı bir harcama olacaktır. Seçeceğiniz yağmur çizmeleri ile çoraplarınız ve pantolonunuz ıslanmaz, pantolonlarınızı rahatça yağmur çizmeleri içine sokarak kullanabilirsiniz. Ancak pantolonunuzun boyunu çok uzun seçerseniz rahat edemezsiniz; daha kısa bir çizme seçtiyseniz kısa pantolonla kullanırsanız da sürekli dışarı çıkacaktır. Ama ne olursa olsun yağmurlu bir gün için daha doğru seçim olamaz.



Birkaç sezondur patlama yaşayan lastik çizme modası geçen sezon doruk noktasına ulaştı. Burberry'den Twigy'e hemen hemen her marka kendi tarzında lastik çizme üretimi yaptı. Renkli renkli, çeşit çeşit desenli yağmur çizmeleri arasında benim favorim ise gerçek İngiliz Hunter lastik çizmeler.


İngiliz sosyetesi arasında en popüler markalardan biri olan Hunter, bu kışta ayaklarımızı yağmurdan koruyacak. Sizi bilmem ama ben yağmurların gelmesini bile bekleyemeden havalar serinledi mi hemen ayaklarıma çekiyorum çizmelerimi! Ne rahat ne rahat... 

Bu sıralar elbise ve şort altına çorapsız giymeyi tercih etsem de, bir süre sonra kalın mus çoraplar ve elbiselerimle Hunter'larım bana eşlik edecekler.











Kombinlemesi kolay ve alternatifli, her tarza yakışan Hunter'lar bu kış çoraplı üstelik! 

Polar cinsi kumaştan çizme içine giymeniz için üretilen bu çorapları, kenarlarını kıvırarak çizmeden dışarı çıkarabilirsiniz. İster çizmeniz ile aynı renk, ister rengarenk! 

Hunter çizmeleri İstinye Park Naked mağazalarında bulabilirsiniz.








Kaynak;  http://www.pudra.com/moda-stil/moda/hunter-cizme-aski-bitmez-3411.htm


Read more

Tuğçe Özbudak Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları

10.Haziran.1982 yılında Ankara’da doğan Tuğçe Özbudak Bilkent üniversitesi M.S.S.F Tiyatro bölümünden mezun olmuştur.
REsmi twitter adresi; https://twitter.com/TugceOzbudak 


Oyuncu Tuğçe Özbudak, Twitter'dan Ekşisözlük'e cevap verdi.


Özbudak, "Ekşisözlük'te girilen son entry'e cevabım: yanlış düşünüyosun, sıfır estetik yüzde 100 original" diye tweet attı.


Daha sonra "Hahha. Şimdi de burnu estetik demişler. O nereden çıktı hiç anlamadı. Çüş artık diyorum ve yatiyorum :) Bakalım yarın ne bulacaksınız" diye ikinci bir tweet attı.





Rol aldığı bazı yapımlar:
Kod Adı – Başak 2006
Aloya – Zeynep 2006
Kod Adı Kaos – Başak Yörükoğlu 2007
El Gibi – Elif 2007
Kuzey Rüzgarı – Canan 2007
Son Ders Aşk Ve Üniversite – Kübra 2007
Memur Muzaffer – Gizem 2008
Gece-Gündüz – Konuk Oyuncu 2008
Kanımdaki Barut – 2008 (çok yakında vizyonda)
Uydudan ve D Smarttan yayın yapan Kanal 13′te Gecenin Yıldızları adlı magazin programını sunmakta…
Şuanda Adanalı dizisinde oynuyor,Pınar rolüyle…
Tuğçe Özbudak 27.Haziran.Cumartesi
“Bu Film Bitmez” le SHOW TV ekranlarında….

Read more

Tanzimat Şiiri ve Divan Şiirinin Karşılaştırılması

TANZİMAT ŞİİRİ; divan şiirine göre, daha canlı, daha çeşitlidir. Divan şiirinde zihinsel bir varlık gösteren duyumlar, Tanzimat'la fikirleşir. Bu dönemdeki Türk şiirine manzum nesir de denilebilir. Tanzimat şiirini, Divan şirinden ayıran en önemli ayrılığı, toplumcu özelliğinde aramalıdır. Divan şiiri «bireyci» oluşuna karşı Tanzimat şiiri «toplumcu» dur.

Tanzimat şiirinde aşırı bir öz kaygısı vardır. Muhtevanın zenginliği, şekil mükemmelliğinden üstün tutulur. Tanzimat'la başlayan edebiyatımızda biçim, dil, ülkü bakımlarından yepyeni bir anlayış görülür. Bu anlayışın kaynağı Fransız Edebiyatıdır. Tanzimat'tan sonra, Divan şiirinin üslûpçuluğu yıkılır. Şiirin konusu genişler, doğa, felsefe, iç ve dış yapı olanakları gelişir, fakat beklenen şiir yaratılamaz.

Batı Uygarlığındaki Türk Şiiri ile her geçen gün biraz daha Divan Şiiri'nden ayrıldık. Tanzimat şiiri ile Divan Şiirinin geleneksel yapısı yıkıldı. Divan Şiiri; genellikle, aruza uygun, kafiyeli sözleri şiir sayar. Yeni Türk Şiiri, nazmın şiir olmayacağı görüşündedir. Türk Şiiri, Tanzimat'tan zamanımıza doğru geldikçe, soyuttan somuta varır. Yeni şiirimizin en büyük özelliği, mısra yapısını getirmiş olmasıdır.

Kaynak; http://soruvecevap.blogcu.com/tanzimat-siiri-ve-divan-siirinin-karsilastirilmasi/13180315
Read more

Hangi Çorba Neye İyi Gelir? Kışın İçilecek Çorbalar



Çorba çeşidi açısından oldukça zengin bir mutfağa sahip olan kültürümüzde, her çorba farklı bir hastalığa iyi geliyor.Hastalıkta bitkin düşen vücudu toparlıyor.
Havaların soğuması ile gelen kış mevsiminde grip salgınları ve hastalıklar etkisini göstermeye başlar.Aşağıda sağlığa faydalı etkilerini bulacağınız, sıcacık bir çorba ile vücudunuzun direncini arttırabilirsiniz.


Ezogelin çorbası

- Besin değeri oldukça yüksek olan mercimek vücuda ve zihne güç verir.

- Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.

- Gözlere de yararlıdır.

Mercimek çorbası

- Kandaki kötü kolesterol düzeyini düşürür.

- Böylece kalp krizi geçirme rizikosunu azaltır.

- Kalp dostu bir besindir.

Düğün çorbası

- Yoğurt yüksek kolesterol ve diyabet hastaları için oldukça faydalıdır.

- Kötü kolesterolü düşürür, iyi kolesterolü yükseltir ve yağların harcanmasını kolaylaştırarak şişmanlamayı önler. Karın bölgesindeki fazla kilolardan kurtulmak isteyenler için yoğurt ideal bir besindir.

Yayla çorbası

- Bağışıklık sistemlerini güçlendirir. Bağırsaklarda faydalı mikropların oluşumunu hızlandırır, ishalden korur.

- Akşam yenen bir kase yoğurt uykuya dalmayı kolaylaştırır.

- İshali olanlarda yoğurt ve ayran iyileşmeyi hızlandırır. Yoğurdun alerjik etkisi çok azdır.

- Yoğurt, vitamin içerdiği için suyu süzülmeden yenmelidir. Yoğurt bağışıklık sistemini güçlendirdirir. Bu özelliği nedeniyle yoğurt vücudu kanserden, mide ve bağırsak hastalıklarından, mide, kolon ve ince bağırsak kanserlerine kadar birçok hastalıktan korur.

Mantar Çorbası

- Yorgunluğu giderir.

- Bol miktarda demir minerali içeren mantar, kansızlığa iyi gelir.

- Kandaki kolesterol oranını düşürerek kalp ve damar hastalıları ile kalp krizine karşı koruyucu etki gösterir.

Mısır çorbası

Süt ve mısır gibi insan vücuduna yararlı olan besinlerin bolca bulunduğu mısır çorbasının faydaları; lif yönünden zengin bir besin olması, kan şekerinin dengeli bir şekilde yükselmesini sağlar.

- Bol lif, sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlayarak kabızlığı da önler ve ishali keser.


Yuvalama çorbası

- Bol miktarda nişasta ve azot içermesinin yanında bitkisel protein ve B vitaminleri ile demir, kalsiyum, fosfat ve fosfor gibi mineraller açısından zengindir.

- 100 gr. nohut 360 kalori, yaklaşık 20 gr bitkisel protein, 5 gr. yağ ve 61 gr. karbonhidrat içerir.

- Vücudu kuvvetlendirir.

- Beyinsel ve zihinsel yorgunluğu giderir.

Kereviz çorbası
- Oldukça besleyici bir sebze olan kereviz A, B ve C vitaminleri ile başta fosfor olmak üzere çinko, bakır, mangan ve selenyum minerallerini içerir.

- Besin değeri ve faydası bakımından Allah'ın bir lütfü olan bu bitki pek çok hastalığa iyi gelir. Uyarıcıdır. Kandaki stresi hormonlarını azaltır ve sinir yorgunluğunu giderir.

- Vücudu kuvvetlendirir.

- İştah açıcıdır ve ğız kokusunu giderir.

Öksürüğü keser, aynı zamanda kanı temizler ve karaciğer şişliği ile sarılığını giderir.

- Sivilceleri azaltır. Gaz söktürücüdür. Böbrek kumunun ve taşlarının dökülmesine yardımcı olur. Yüksek tansiyon, şeker ve prostat hastalarına faydalıdır.

Ispanak çorbası

- Sinirleri yatıştırır ve sakinlik verir.

- Sindirimi kolaylaştırır.

- İdrar söktürücüdür. Hemoroite (Basur) iyi gelir.

- Yara ve yanıkların iyileşmelerini hızlandırır.

- Kemikleri ve dişleri güçlendirir.

- Diş çürümelerini önler.

- Kolesterolü düşürür. Şeker hastalarına yararlıdır.?

Pirinç çorbası


- Yüksek tansiyonu düşürür.

- Hazmı kolaylaştırır.

- Vücuttaki fazla suyu çekerek vücudun toksit maddeleri uzaklaştırmasına yardımcı olur ve ishali de keser.

- İçeriğinde bulunan kanserönleyici maddeler sayesinde başta bağırsak kanseri olmak üzere kansere koruyucudur.

- Kandaki kolesterol oranını azaltıcı etkisi ile kalp ve damar hastalıklarına karşı da koruyucudur. Ayrıca, böbreklere faydalıdır.

Kaynak; http://www.webokur.com/genel-saglik/hangi-corba-neye-iyi-gelir-18453/#rssowlmlink
Read more

2013 Yılı En Güncel, Popüler DNS Numaraları



Yeni ve Güncel 2012-DNS numarası, 2013 Güncel DNS Adresleri Hızlı Dns ve Numaraları haberi...

Belli başlı bir çok sebeplerden ötürü DNS (Domain Name System) kullanmak zorunda kalan arkadaşlarımız için, piyasadaki en güncel ve en çok kullanılan dns numaraları nı paylaşıyoruz. DNS kullanmak bazılarına göre, tukaka bişey olarak görünebiliyor. Herkes mahkeme kararı ile engellemiş sitelere ulaşmak için DNS kullanmaz. Bazımız yabancı sitelere daha hızlı ulaşmak, bazılarımız web sitelerinin değişen nameserver adreslerini kontrol etmek için DNS kullanabilir. Yani kullanıcıların bir çok sebebi olabiliyor.Ben şahsen sizlere Google DNS Numaralarını tavsiye ediyorum. Yinede sizler tek tek denemeler yapabilirsiniz. ping süreleri en düşük olan DNS adreslerini kullanmamız daha doğru olur.Open DNS Adresleri
208.67.220.220
208.67.222.222




Google DNS Adresleri
8.8.4.4
8.8.8.8
Comodo DNS Adresleri
156.154.71.22
156.154.70.22
Norton DNS Adresleri
198.153.194.1
198.153.192.1
Dnsadvantage DNS Adresleri
156.154.71.1
156.154.70.1
DNS numaralarını değiştirdikten sonra mutlaka Başlat > Çalıştır’a ipconfig /flushdns yazarak DNS Ön Belleğini temizlemelisiniz yoksa modem resetlenene kadar eski DNS adresleri aktif kalıyor.

eokulegitim
Read more