9. Sınıf Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

TARİH DERSİ I.DÖNEM I.YAZILI YOKLAMA SINAVI
ADI: SOYADI: NO: SINIFI:
S.1-Tarih biliminin özelliklerini yazınız(10 puan)
S.2-Türk Tarihi Tetkik Cemiyetinin kurulma amacını yazınız(5 puan)
S.3-Paleolitik dönemi aydınlatan önemli merkezleri( yerleşim yeri)yazınız(10 puan)
S.4-Türklerin tarih boyunca kullandıkları takvimleri yazınız. Birini açıklayınız.(10 puan)
S.5-Tarihe yardımcı ilim dallarından 5 tanesini yazınız(5 puan)
S.6-Aşağıdaki kavramları yazınız(20 puan)
Anal, Monoteist, Nom, Tapates
S.7-İlk Çağda Anadolu’da kurulan medeniyetleri ve başkentlerini yazınız(10 puan)
S.8-Aşağıdaki merkezlerin önemini yazınız(10 puan)
Çayönü, Çatalhöyük
S.9-Mezopotamya medeniyetinin Anadolu medeniyetlerine etkilerini örneklerle açıklayınız(20puan)

BAŞARILAR
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

SORULAR
1.        İletişimin önemini ve değerini günlük hayatınızdan örneklerle açıklayınız.
2.        Aşağıda verilen meslek grupları için yaz ayının çağrıştırdığı kavramları yazınız.
dondurmacı, öğrenci,  oduncu, çiftçi                   
3.        Konuşma dili ile yazı dili arasındaki farkları yazınız.
4.     Türkçe Dünya dil ailesi içinde hangi grupta yer alır? Temel özelliği nedir? Bir örnekle açıklayınız.   
5.        Uşak’tan, affetmek, oğlum, küçücüksözcüklerinde görülen ses olaylarını açıklayınız.
6.        “Göz” kelimesini üç farklı bağlamda (temel, yan ve mecaz anlama gelecek şekilde) kullanınız.
7.        Aşağıdaki karşılıklı konuşmanın iletişim öğelerini gösteriniz.
‘’Öğretmen:
-Çocuklar konuyu anladınız mı?
Çocuklar:
-Evet, anladık.’’
8.        Aşağıdaki cümlelerde dil hangi işlevlerde kullanılmış karşılarına yazınız?
Eyvah, babam geldi!                                    
Lütfen sessiz olur musunuz?                         
Su yüz derecede kaynamaz.                         
Zamirler, ismin yerini tutan kelimelerdir.        
Sesim geliyor mu?                                        
9.        ‘’Trafik ışıklarının varlığı’’ ve ‘’Ağaçların yapraklarının sararması’’ hangi tür gösterge içine girer? Niçin? Açıklayınız.
10.    İletişim çeşitlerini yazınız.

Not baremi 1-10p 2-3+2+3+2:10p 3-5+5:10p 4-5+5:10p 5-3+2+3+2:10p
6-4+3+3:10p 7-3+2+3+2:10p 8-2+2+2+2+2+2:10p 9-5+5:10p 10-3+2+3+2:10p
Puan göstergesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10















CEVAPLAR
1.      İletişimin olmaydı insanlar anlaşamazlar ve ihtiyaçlarını gideremezlerdi. (Konu bu çerçevede örneklenecek)
2. Bol para ve kazanç, Tatil ve serbestlik. İşlerin azalması, parasızlık. Ürün alma, çalışma.
3.      Konuşma dili; değişken yazı dili değişken değil. Konuşma dili; kalıcı değilken yazı dili kalıcıdır.
4. Ural-Altay dil ailesi içinde yer alır. Temel özelliği eklemeli diller grubundan olmasıdır. Ör:Odun-cu-luk-tan
5.      Sertleşme
Ünsüz türemesi
Ünlü düşmesi
Ünsüz düşmesi
6.        Göz      Gözlerim görmüyor.                        (Gerçek anlam)
      Göz      Çekmecenin gözünde olabilir.           (Yan anlam)
      Göz      Gözlerimiz yollarda kaldı.                 (Mecaz anlam)
7.      Öğretmen: Gönderici
       Çocuklar: Alıcı
       Konuşma ( Dil ): Kanal
       Konuyu anlamaları: Mesaj
8. Heyecana bağlı işlev
Alıcıyı harekete geçirme işlevi
Göndergesel işlev
Dil ötesi işlev
       Kanalı kontrol işlevi
9.      Trafik ışıklarının varlığı “Sosyal Gösterge” içine girer. Çünkü toplumsal bir geçerliliği vardır. Ağaçların yapraklarının dökülmesş Sonbahar’ın geldiğinin göstergesidir. Bu “Doğal Gösterge” içine girera
10.    a.Dille gerçekleştirilen iletişim
b.Jest ve mimiklerle gerçekleştirilen iletişim
c.Resim,şekil,çizgi gibi sembollerle gerçekleştirilen iletişim


         d.Simgelerle gerçekleştirilen iletişim
Read more

9. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1. Aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
* Elemanı olmayan kümeye…………..denir ve …. sembolü ile
gösterilir.
* Bütün kümeleri kapsayan kümeye…………….küme denir ve
…………. sembolü ile gösterilir.
* .................... = s(A) + s(B) – s(A B) dir.

* Ortak elemanı olmayan kümelere ………… küme denir.

2. A ve B ayrık olmayan iki küme olmak üzere s(A) = 6 ve
s(B) = 8 ise s(AB) en çok kaç olabilir?


3. A ve B kümeleri E evrensel kümesinin iki alt kümesidir.
s(A) + s(B′) = 11 ve s(A′) + s(B) = 17 ise s(E) kaçtır?


4. A = {1, {2 }, 3, {4, 5 }, 6, 7 } kümesi için aşağıdaki önermelerin
doğruluğunu veya yanlışlığını kısaca nedenleri ile açıklayınız.
l. {1 }  A lI. s{A}=7
lII. {3, 4 }  A lV. 7  A


5. Öz alt küme sayısı 127 olan bir kümenin en çok 3 elemanlı alt
küme sayısını bulunuz.


6. Türkçe, İngilizce ve Almanca dillerinin en az birini bilenlerin
oluşturduğu bir toplulukta, Türkçe, İngilizce ve Almanca dillerinin
en az birini bilen 24 kişi, sadece ikisini bilen 9 kişi ve her üçünü de
bilen 4 kişi olduğuna göre, bu dillerin sadece
ikisini bilmeyen kaç kişi vardır?



7. A = { x : 1 ≤ x ≤ 3, x ∈ R } ise A x A kümesinin elemanlarını
dışarıda bırakmayan en küçük çaplı dairenin alanı kaç br2 dir?



8. (a – 3)x + 3b – 4 = (b – 1) x + a + 3
eşitliği  x  R için sağlanıyor ise a + b kaçtır?













10. x, y ∈ R , –5 < x < 3 ve 2 < y < 5 ise
x2 +3y nin alabileceği en büyük tam sayı değeri kaçtır?

Sorular eşit puanlıdır.Süre 40 dk dır. …BAŞARILAR…
FATİH
Read more

9. Sınıf Türk Edebiyatı 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1. DÖNEM TÜRK EDEBİYATI I. YAZILI SORULAR
1. Güzel sanatları kaç grupta inceleriz? Bunların neler olduğunu yazınız. (10 P)

2. Verilen cümlelerin karşına yargılar doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız: (15)
  • Sanat eseri, estetik bir güzelliği amaçlar. ( )
  • Sanat eseri, insanı merkeze alır. ( )
  • Sanat eseri, doğayı olduğu gibi aktarır. ( )
  • Sanat eseri, biricik bir yapıdır. ( )
  • Kültür dili taşıyıcıdır. ( )
  • İnsan her türlü birikimini dil aracılığıyla farklı kültür kuşaklarına aktarır. ( )
3. Aşağıdaki kelimelerin tanımlarını karşılarına yazınız. (20 P)
Metin:

Bağdaşıklık:

Bağlaşıklık:

Edebi metin:

Manzum metin:

4. “Coşku ve heyecanı dile getiren metinler” ve “anlatmaya dayalı metinler” hangileridir? (10 P)

5. Aşağıdaki metinlerden hangisi edebî metindir? İki metni karşılaştırarak açıklayınız. (15)
1. Metin: “Uluslararası Diyabet Federasyonu (UDF), 14 Kasım Dünya Diyabet Günü dolayısıyla yayımladığı raporda, dünyada 200 milyondan fazla kişinin diyabet hastası olduğunu, her dakika 6 kişinin diyabet nedeniyle öldüğünü açıkladı. UDF Başkanı Profesör Pierre Lefevre, her yıl diyabet hastası sayısının 7 milyon kişi arttığını ve müdahale edilmezse bu hastalığın 350 milyondan fazla insanı vurabileceğini belirtti.” diyabet: Şeker hastalığı.


2. Metin: “Ahırın avlusunda oynarken aşağıda, gümüş söğütler altında görünmeyen derenin hazin şırıltısını işitirdik. Evimiz iç çitin büyük kestane ağaçları arkasında kaybolmuş gibiydi. Annem İstanbul’a gittiği için benden bir yaş küçük olan kardeşim Hasan’la artık Dadaruh’un yanından hiç ayrılmıyordu.”
Ömer SEYFETTİN – Kaşağı
6. Boşluklara uygun olan sözcükleri yazınız. (10 P)

  • Bir şiiri incelerken onun içerdiği mesajı anlayabilmek için söz konusu dönemin …………………………………… bilinmesine ihtiyaç vardır.
  • Divan şiirinde …………………………………………………………………… konuları ilgi görmüştür.
  • Şiirlerin, dönemlerindeki …………………………………………………………………………………. aynı çizgide oluştuğunu ve şiirin bu yönde geliştiği görülür.
Read more

9. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

A) Our Neighbour
We have got a neighbour in our street. There are four people in the family. Father is an engineer. Mother is an English teacher. They have got two children. Their daughter is a student. She has got long blonde hair and green eyes. Their son is a student, too. He is tall and he has got curly black hair. There is a small dog in the house. Its name is Blacky, but the dog is white. It is cute and loyal. It has got special meals all the time.
1. How many people are there in the family?
…………………………………………
2. Who is an English teacher in the family?
……………………………………………
3. What is their father’s job?
……………………………………………
4.What is their dog’s name?
……………………………………………

B. Write True (T) or False (F).

1. ( ) Their parents are both teachers.
2. ( ) Blacky is a black dog.
3. ( ) The family has got two children.
4. ( ) Their son has got long blonde hair.

C. Write who is who?

1. your mother’s daughter ………………….

2. your father’s brother …………………

3. your sister’s aunt ………………………

4. your brother’s mother ……………………….

5. your father’s wife ………………………..
D)Complete the sentences with AM-IS-ARE
  1. Do you know her. Her name________Mary.
  2. Where_______you from?
  3. My nephews __________not at home, they’re at school.
  4. Aylin_________a tall and slim girl.
  5. The cat under your balcony _______black.
  6. They________my old shoes.
7. .My father and my mother _______retired.
8.My favourite actor_______Brad Pitt.
9.Melissa and I ___________at the same club.
10-_______ I the winner? Really?


E) Read the text and answer the test.
Dear Mary
Hello, my name (1)_____ Suzan. I’m 13 years old. My mum, Allan, is a house wife. My father,Tom,(2)_____ a doctor. I have a sister. Her name is Jane. (3)_____ is 15 years old. I also have a brother. (4)_____ name is Kevin and he is 10 years old. We have a kitten. Its name is Cotton. It has long white tail. It (5)_____ 5 years old. I like to sleep with my kitten. We live in a big house near the city center.
That’s all about me. What about you?
Love,
Tracey.
1. a) am b) are c) is

2. a) am b) is c) are

3. a) You b) she c) he

4. a) My b) her c] his

5. a) is b) are c) am

F) Write the numbers in letters.
67:
10:
12
25:
73 :

G) WHAT TIME IS IT?

1. 08:00 ………………………………….
2. 10:00 ……………………………
3. 11.15 ………………………………………………………..
4. 07:30 ………………………………………………………..
5. 09:45 ………………………………………………………..
6. 22.00 …………………………………………………………..
7. 8.10 ……………………………………………………………

H) Write the names of the countries or nationalities.

…………………………… English
…………………………… Canadian
…………………………… Turkish
…………………………… Brazilian
……………………………. Spanish
Japan ……………………………
France …………………………….
Egypt ………………………………..
Greece …………………………………

Australia ………………………………….
Read more

8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Bu sınav; Klasik, boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli gibi soru gruplarından oluşturulmuştur. Soruların puan değerleri yanlarında yer almaktadır. Lütfen soruları dikkatli okuyun! Başarılar dilerim.


,Küçük bir zenci çocuk şehrin lunaparkında dolaşırken bir satıcının elindeki balonları seyre dalmıştı. Her renkten ve her biçimden balonlar ışıl ışıl parlıyordu. Derken, birdenbire kırmızı bir balon kazara bağlandığı yerden kurtularak havada uçtu, uçtu, uçtu ve nihayet aşağıdan seçilemeyecek kadar yükseldikten sonra gözden kayboldu.
Bu manzarayı seyretmek için öyle bir insan kalabalığı toplanmıştı ki, satıcı bir tane daha bırakmanın iyi bir reklâm olacağını düşünerek havaya parlak sarı renkte bir balon daha bıraktı. Arkasından bir tanede beyazını çözdü. Küçük zenci çocuk oturduğu yerden büyük bir hayranlık içinde ardı ardına uçan rengârenk balonları seyrettikten sonra;
“Baloncu amca” dedi. “Acaba bir tanede siyah renkte balon bıraksanız, ötekiler kadar yükselir mi?”
Baloncu adam, anlayışlı bir bakışla çocuğa tebessüm ederek, siyah renkli bir balon çözdü. Parmaklarını gevşetip onu da boşluğa bırakırken:
“Yavrum” dedi, “Bizi yükselten dışımızdaki renk değil, içimizdeki cevherdir.” dedi.

  1. Aşağıdaki dört soruyu metinden yola çıkarak cevaplayınız. (20 Puan)
  1. Yukarıdaki parçada insani değerlerden hangilerine yer verilmiştir?



  1. Küçük çocuk baloncudan siyah renkli balonu gökyüzüne bırakmasını neden istemiş olabilir?



  1. Bu parçaya bir başlık vermek isteseniz, hangi başlığı yazardınız?



  1. Baloncu “Bizi yükselten dışımızdaki renk değil, içimizdeki cevherdir.” sözüyle küçük çocuğa ne demek istemiş olabilir?





B.Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanını (D), yanlış olanını (Y) ile göstererek yanlış ifadeleri doğrularıyla düzeltiniz. ( 20 Puan )
( ) İnsan ne durumda ve hangi koşullar altında bulunursa bulunsun, sadece insan olduğu için değerlidir.
……………………………………………………………………………………………………………
( ) Ön yargı, dışlama, aşağılama gibi olumsuz tavır ve davranışlar, başkalarındaki olumlu özelliklerin fark edilmesine katkı sağlar.
……………………………………………………………………………………………………………
( ) İnsan hakları uluslararası sözleşmeler, yasalar vb. hukuki düzenlemelerle güvence altına alınmıştır.
……………………………………………………………………………………………………………
( ) Birlikte yaşama isteğinde olan kişiler, kendini toplumun veya dünyadaki insanlardan soyutlaması gerekir.
..........................................................................................................................
( ) Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar.
……………………………………………………………………………………………………………………….






















B-Yukarıda verilen kavramlar hangi söze uyuyorsa onun karşısındaki kareye yazınız. (20 puan)
İnsanları seven bir kişi, insanları sevmeyen doksan dokuz kişiye bedeldir. (J.S.Mill)


Zayıfların hakkını korumak için konuşmayanlar, köledir. {Lovvel)


İnsanın hürriyeti, komşusunun hürriyetinin başladığı yerde biter. (F.Varrar)


Bir insan başka bir insana eşit olmayabilir ama her zaman aynı cinstendir.(De Bonold)


İnsan her zaman kahraman olmaz ama her zaman insan olabilir. (Bacon)


İnsanlar doğuştan eşittirler ama bunu, sonuna kadar sürdüremezler. (Montesquieu)


”Senin” ve “benim” kelimeleri ortadan kaldırılsaydı insanlar barış içinde yaşarlardı. (Anaksagonos)


İnsanlar istediklerine inanırlar. (Sezar)


Bencil bir insan, tek başına kalmış meyvesiz bir ağaç gibi kurur gider. (Turgenyev)


Soylu insan, hak ve adaleti her şeyden üstün tutar. (Konfüçyus)



Beni hor görme kardeşim
Sen altınsın ben tunç muyum?
Aynı vardan var olmuşuz
Sen gümüşsün ben saç mıyım?
Âşık Veysel


Âşık Veysel, yandaki sözleriyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.20 Puan

1.Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru ise başına “D” yanlış ise başına “Y” yazınız (20Puan)


İnsan ne durumda ve hangi koşullar altında bulunursa bulunsun, sadece insan olduğu için değerlidir.


Zengin ya da fakir olması, ten rengi, ırkı, inancı, statüsü vb. unsurlar insanın değerini belirler.


Önyargılı davranmak karşımızdakine hak ettiği değeri vermeyi engeller.


Arkadaşlarımızın zaman zaman olumsuz tavırları olabilir, buna rağmen onlar değerli değildir.


Ön yargı, dışlama, aşağılama gibi olumsuz tavırlar, arkadaşlarınızın ve diğer insanların değerli olduğunu anlamanızı engeller.


İnsanları olduğu gibi kabul etmeli ve onlara değer vermeliyiz.


Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar.


İnsan hakları herkes için geçerli, evrensel ve tüm insanlığın ortak değeridir.


İnsan hakları uluslararası sözleşmeler, yasalar vb. hukuki düzenlemelerle güvence altına alınmamıştır.


Hiçbir insana zor kullanılamaz! Baskı uygulanamaz!


Read more

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

8. SINIF 1. DÖNEM 1. SINAV SORULARI
ADI…………………….……SOYADI…………………………..NUMARA………………………..
1-İnsanda sınırlı da olsa bulunan bu iradeye ne ad verilir?
A) Külli irade B) Tevekkül C) Cüz-i irade D) Kudret
2-Aşağıdakilerden hangisi kendi irademiz doğrultusunda değiştirebileceğimiz şeylerden değildir?
A) Kötü huylarımız B)İyi huylarımız C)Dindarlığımız D)Ölüm vaktimiz
3-“Sizden herhangi birinizin sırtına bir bağ odun yüklenip satması, dilenmesinden hayırlıdır.” Peygamberimizin bu sözünde bize anlatmak istediği ana konu nedir?
A)Emek sarf ederek helal rızık yemek. B)Çalışarak zengin olmak.
C)Dilencilik yaparak kazanmak. D)Para için çalışmak.
4-İnsanı diğer varlıklardan ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konuşma B) Akıl ve irade C) Yeme-içme D) Yürüme
5-“Gece ile gündüzün değişmesinde Allah’ın göklerde ve yerde yarattığı şeylerde sakınan bir kavim için elbette nice deliller vardır.”
Ayeti kerimesinden hangi sonucu çıkaramayız?
A) Gece ve gündüzün meydana gelişi kendiliğindendir.
B) Her şeyin yaratılışında mükemmel bir ölçü vardır.
C) Her şeyi belirleyip yaratan Allahu Tealadır.
D)Yaratılan her şey üzerinde düşünmek, bir görev ve ibadettir.
6-Evrendeki tüm varlıkların bir sonu olduğu gibi, dünya yaşamının da bir sonu vardır. Evrenin düzeninin bozulacağı ve her şeyin yok olacağı güne ne denir?
A) Ölüm B) Kıyamet C) Ahiret D) Mahşer
7-Balıkların yaşaması için suya gereksinim duyması hangi evrensel yasa ile ilişkilidir?
A) Biyolojik yasalar B) Toplumsal yasalar C)Fiziksel yasalar D)Kimyasal yasalar
8-Güneşin doğuşu ve batışı hangi evrensel yasa ile ilgilidir?
A)Toplumsal yasalar B)Biyolojik yasalar C)Fiziksel yasalar D)Kimyasal yasalar
9-Komşu komşunun külüne muhtaçtır sözü hangi evrensel yasa ile ilişkilidir?
A)Fiziksel yasalar B)Toplumsal yasalar C)Kimyasal yasalar D)Biyolojik yasalar
10- Aşağıdakilerden hangisi evrenin yasalarından biri değildir?
A) Fiziksel yasalar B) Kimyasal yasalar C) Toplumsal yasalar D) Biyolojik yasalar

11- Aşağıda verilen bilgilerden doğru olanA (D), yanlış olana (Y) yazınız.(10P)
( ) Kader inancı dolayısıyla hiçbir insan yaptıklarından sorumlu tutulamaz.
( ) Yeryüzünde bulunan her canlı sonludur.Sadece kerem sahibi, Yüce Rabb’inin varlığı süreklidir.
( ) Her insan kendi ecelini cüz-i irade ile belirleyebilir.
( ) Sosyoloji bilimi toplumsal olayları bütünlük içerisinde ele alır.
( ) Allah evrende bulunan her şeyi belli bir ölçüye göre yaratmıştır.


12-Allah’ın her şeyi belli bir ölçü, düzen ve uyum içerisinde yaratmasına ve yaratılmış olan her şeyi programlamasına, meydana gelecek olaylara ilişkin bilgi ve takdirinin olmasına……………………………
Allah’ın bilgisinde olan şeylerin zamanı gelince gerçekleşmesine ise………………………..…denir.(10p)
(Kader-kaza)

13-İnancımıza göre yüce Allah her varlık için bir yaşama süresi belirlemiştir buna…………..denir.Her varlığın yaşamının sona ermesine ise…………………denir (10p)
(ömür-ecel)

14-Tevekkülün tanımını yapıp bir örnek veriniz (10p)

(BİR İŞİN ÜZERİMİZE DÜŞENİ YAPIP ALLAHA GÜVENMEK)
DERSİNE ÇALIŞIP DUA ETMEK





İmanın şartlarını yazınız (10 puan)



SıNAV SÜRESİ BİR DERS SAATİ KADARDIR (40DAKİKA)
NOT:İlk on sorunun herbirinin doğru cevabı beşer puandır diğer soruların puanları üzerlerindedir.

Allah katında sizin en hayırlınız, Ahlâkı en güzel olanınızdır. (Hadis-i Şerif)


1-c 5-b 9-a yanlış,doğru,yanlış,doğru,doğru
2-d 6-c 10-b
3-a 7-d

4-a 8-b
Read more

8. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

I.DÖNEM 8.SINIF İNGİLİZCE
I.YAZILI

  1. Fill in the blanks with the appropriate words in the box. 2x5=10 pts

punctual-stingy–naughty- reliable- hardworking
1.My best friend doesn’t like spending money.He is hardworking.
2.Joe always comes on time. He is never late. He is so punctual.
3.Mary listens to her teachers carefully. She does her homework everyday. She is stingy.
4. I can tell my secrets to my best friend Demet.. She is very reliable.
5.My brother is very naughty. He always jumps up and down and break things.
  1. Complete the sentences with “Should or Shouldn’t”.2x 5=10 pts

  1. A good friend Should be understanding, supportive and helpful.
  2. If your best friend tells you a secret, you Should keep it.
  3. Good friends Should give eachother compliments. 
  4. Good friends Shouldn’t” hurt each other ‘s feelings.
  5. You Shouldrespect to your friends ‘ opinions.
  1. Fill in the parenthesis with “True” (T) or “False” (F). 2x5=10 pts

  1. Visual learners prefer learning by listening.(___)
  2. The tone of voice and speed aren’t important for auditory learners.(___)
  3. Tactile learners learn by touching, moving and making experiments. (___)
  4. The right hemisphere is the creative part of the brain.(___)
  5. Left brain has talent in music. (___)
  1. Circle the right one ( Doğru olanı yuvarlak içine alınız) 2x5=10 pts

  1. They lived happy/happily
  2. I can speak English very good/well.
  3. Tom always studies hard/hardly.
  4. She is a careful/carefully driver.
  5. Tim is a lazy/laziely student.

  1. Fill in the blanks by using “use to” or “used to” 2x5=10 pts

1. I ___________ swim .
2.Mary didn’t _________read a book.
3.George__________get up early.
4.Did you_________smoke?
5.I didn’t __________study regularly.


F) Sağ ve sol beyni baskı olan insanlara ait bildiğiniz özellikleri yazınız. 2x6=12 pts
Right-brained people Left-brained people
___________________ __________________
___________________ __________________
___________________ __________________

  1. Match the words. 2x4=8 pts
1.Trustworthy a) paying alot of attention
2.Enjoyable b) behave badly
3.Rude c)give sb pleasure
4.Carefully d) dependable





F)Choose the correct answer.2x15=30 pts

1. Aydın: What do you think about Burak?
Serdar: He is nice but sometimes he isn’t___________. I told my secret to him and he told it to everybody.
a) dependable b)patient
c)tolerant c) naughty
2.I believe Cem is a tactile learner because __________
a) he always needs to see teachers’ movements and body language.
b) he never joins sports activities.
c) he can’t understand anything without doing and experiencing.
d) he forgets names but remembers faces.

3. Halil learns best by watching and looking at the pictures and graphics. He is a ………
a)visual learner
b)kineasthetic learner
c)auditory learner
d)lazy learner
4. At the end of the film the prince and the princess got married and lived______.
a) easily b) hard
c) carefully d) happily

5.Hasan likes to study with illustrated text books,diagrams and flashcards. So he is a/an…………………………
A)auditory learner
B)tactile learner
C) visual learners
D)kinaesthetic learner

6. ………………….. learners need to see the teacher’s body language or facial expression in order to understand a subject better.
a)Tactile b) auditory
c)Hardworking d) Visual


7. If I am nervous I call my friends or listen to music to relax . Because I am a/an ……… learner.
a)Visual b)Supportive
c)Auditory d) Friendly .


8.While right brain learners prefer to study lying down, left-brain learners prefer to study……………………….. .
a)Sitting up erect b) watching tv
c) playing tennis d) music
9.My best friend wants to g oto England _________improve his English.
a) in order to b)according to
c) for example d) so
10.Cümlede bulunan boşluk hangisi ile doldurulabilir?

You are left brained. You…..
a)like posters, flashcards
b)understand with body language
c)prefer studying sitting up erect
d)can’t express yourself in words

11.Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?

a)Touching & exploring Tactile
b)Listening & tone of voice Auditory
c)posters & facial expressions Visual
d)working with groups & listening  Kinaesthetic


12.George: I have got a terrible headache
Mary: You ________ go to doctor
a) like b) shouldn’t
c)had better d)had better not
13.Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerlere hangi seçenekler gelmelidir?Her students are always ………………… because they always listen to their teacher……………….
a) careful / silent
b) silent / careful
c) silent / carefully
d) silent / loudly
14.I ________walking to running.
a) would b) can
c)prefer d)want
15. A new student came to our classroom. But, he doesn’t get on well with anybody. I think, he doesn’t have a good ............................. .
a) family relationship b) colleague relationship c) human-animal relationship d) classmate relationship


Duration :35 mins
Read more