Şafak Pavey Kimdir?

Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Yüksek Komiserliğindeki yönetici görevinden ayrılarak CHP İstanbul Milletvekili olan Şafak, uluslararası kamuoyunda insan hakları, insani yardım ve küresel barış konusundaki çalışmalarıyla tanınıyor.
Toplumsal duyarlılığı, çocukluğunun geçtiği yazı ve sanat çevresinden beslenmekle birlikte, Zürih’te  sanat ve film eğitimi aldığı sırada geçirdiği tren kazası onun engelli dünyasıyla tanışmasına yol açtı. Uzun süren ve cesaret isteyen iyileşme sürecindeki sıra dışı duruşu Zürih Üniversite Hastanesi’nde tez konusu oldu ve bu çalışma kitap olarak yayınlandı. Bu kaza dünyaya bakışını yeniden şekillendirdi. Kendisi için verdiği mücadeleyi diğerleri için de vermeyi seçti. Engelliler, azınlıklar, çocuklar, şiddete uğramış kadınlar, mülteciler, iskence kurbanlari,  hakları fütursuzca çiğnenen bütün mağdurlar ilgi alanı oldu.
Diğer yandan eğitimine ara vermedi ve Londra Westminster Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünü bitirdi ve hemen ardından London School of Economics’de yüksek lisansını tamamladı. Akademik uzmanlığı olan Milliyetcilik ve azınlık hakları üstüne hazırladığı  “İslam Ülkelerinde Gayrimüslim Vatandaşların Mülkiyet Hakları” büyük beğeni topladı ve itibarlı uluslararası yayınlarda yer aldı.
BM’deki görevine başlamadan önceki süreçte, her platformda insan hakları konusunu gündeme getirdi. Kendi eğitim hayatının sponsoru olarak öğrenciliği boyunca uluslararası medya şirketleri için serbest gazetecilik, belgesel yapımcılığı ve tercümanlık yaptı. Türkiye’deki Agos gazetesinin ilk Türk köşe yazarı oldu.
Nobel Barış Ödülü sahibi Dr Şirin Ebadi ile hazırladığı, Norveç Dış İlişkiler Bakanlığı himayesinde “İran’daki Mülteci Hakları” üzerine hukuk kitabınında olduğu üç uluslararası yayının editörlüğünü üstlendi. Yine bu süreçte, insan hakları konusundaki belgesel çalışmalarında yer aldı. 2003 yılında BM Mülteciler yüksek Komiserliği bünyesinde göreve başladı. BM’nin, engelli olmanın saha çalışmasında engel olmayacağını ispatlayan zorlu görevlerini üstlendi.
2003 ve 2010 yılları arasında Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği için Cezayir, Sahra, Mısır, Yemen, Lübnan, Suriye ve Irak’ ta insani yardım görevlisi olarak,  İran ve Afganistan da sözcü olarak,
Cenevre genel merkezinde global halkla ilişkiler ve stratejik iletişim projelerinin yöneticisi olarak,
Washington’da Ted Kennedy Nansen Mülteci Ödülü Komitesinin Koordinatorü olarak,
Macaristan’da Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği Orta Avrupa üst düzey sözcüsü olarak,
2010 ve 2011 yılları arasında Cenevre’de Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Yüksek Komiserliği sekreteri olarak görev yaptı.
Ana dili Türkçe`nin yanı sıra İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca konuşmaktadır. Temel seviyede Arapça ve Farsça dillerine hakimdir. Akıcı olarak uluslararası işaret dili konuşabilmektedir.
Read more

Tami Erin Kimdir?

Tami Erin gerçek adı Tamara Erin Klicman 8 Temmuz 1974 yılında Amerika Brirleşik Devletlerin'de doğdu.
Wheaton, Illinois Amerikalı aktris ve modeldir. 

1988 Columbia Pictures yapımı "The New Adventures of Pippi Longstocking" filmindeki Pippi Longstocking rolüyle tanınmaktadır.

Tami Erin 11 yaşındayken ilk filmi için 8000 gencin katıldığı seçmeleri geçerek rolün sahibi oldu. 


2013 Ekim ayında ise eski erkek arkadaşı tarafından çekilen seks kasedi ünlü pronografik yayın yapan şirketlere satıldı. 

Resmi twitter hesabına https://twitter.com/TamiErinReal ulaşabilirsiniz. 

Tami Erin Fotoğrafları;




Read more

Eray İşcan Kimdir?

Eray İşcan 19 Temmuz 1991 doğumludur. Aslen Zonguldaklıdır. Şu anda Süper Lig ekiplerinden Galatasaray'da forma giymektedir. 1,97 boyundadır. 67 forma numarasıdır.

Kilimli Belediyespor altyapısında yetişen Eray, kaleci olarak görev yapmaktadır. 

2008-2009 sezonunun devre arasında Beylerbeyi SK'den A takıma terfi etmiştir

2011-12 sezonunda Fatih Terim tarafından A takım kampına dahil edilmiştir.

27 Kasım 2012'de oynanan Galatasaray-Balıkesirspor maçının 86.dakikasında Ufuk Ceylan'ın yerine oyuna girerek ilk kez resmi olarak forma giymiştir



Read more

Özlem Özen Kimdir?

4 Ekim 1978 doğumlu Özlem Özen , bir Belçikalı politikacı , PS üyesidir.
Şu anda Aiseau - Presles ve Temsilciler Meclisi üyesi olarak belediye meclisi üyesi , aynı zamanda bir hukuk mezunu.
2006 yılında yapılan yerel seçimlerin ardından , belediye başkan yardımcısı oldu.Kasabasında çok aktif olduğu için  2012 yılında yeniden seçildi 

2010 yasama seçimlerinde Milletvekili seçilen , Özlem Belçika Temsilciler Odası üyesi oldu 

Özlem Özen resmi facebook profili ; https://www.facebook.com/ozlem.ozenbis
Özlem Özen Resmi Twitter hesabı ; https://twitter.com/ozlemozen1

Özlem Özen Fotoğrafları;






Read more

2013 Youtube Müzik Ödülleri Kazananlar Listesi

3 Kasım Pazar günü düzenlenen 2013 Youtube Müzik Ödülleri kazananları;

Yılın videosu: “I Got a Boy” by GIRLS’ GENERATION
Yılın sanatçısı: Eminem
Yılın tepkisi (En iyi hayran, parodi veya yanıt videosu): Lindsey Stirling ve Pentatonix
YouTube fenomeni: “I Knew You Were Trouble.” by Taylor Swift
YouTube’un en iyi çıkışı: Macklemore & Ryan Lewis
Yılın inovasyonu: DeStorm

Ödül töreninde performans sergileyen isimler;

• Lady Gaga “Dope”
• Arcade Fire
• Eminem “Rap God”
• M.I.A.
• Earl Sweatshirt
• Tyler, the Creator
• Dizzee Rascal
• Conor Maynar
• Tinie Tempah
Read more

2014 Yeni Audi A5 2.0 TFSI Özellikleri Nasıl? Yakıt Tüketimi ve Test Sürüşü



Motor Yakıt Tüketimi
Silindir hacmi 1984 Şehir içi (Lt/100 km) 8.3
Güç (bg) 180 Şehir dışı (Lt/100 km) 5.3
Tork (Nm)  320 Ortalama (Lt/100 km) 6.4
Yakıt Türü Benzin Depo hacmi (Lt) 65
Vites sayısı 6 ileri Co2 Emisyonu (gr/km) 159
Vites tipi Düz vites Km başı tüketim (kuruş) 31
Boyutlar ve Ağırlık Performans
Karoser tipi Coupe Maksimum hız (km/saat) 236
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm) 4625/1854/1372 Hızlanma 0-100 km/saat (sn) 7.8
Bagaj hacmi (lt) 455 Fiyat 204.420
Ağırlık (kg) 1505 Yıllık vergisi 2.295









Read more

Dinamometre Nedir? Dinamometre Nasıl Yapılır?

Kuvvet ölçerdir. Dinamometrenin yapısında esnek yay bulunur. Üzerinde ise ölçeklendirilmiş bir gösterge vardır. Uygulanan kuvvetin büyüklüğüne göre yay gerilir ve kuvvet değeri gösterge üzerinde okunur. Cisimlerin kuvvetlerini ölçmede kullanılır.

Dinamometre Nedir ? (Detay)
Dinamometre, döner bir makinenin çıkış kuvvetini ölçmede kullanılan aygıttır.

Dinamometre (ya da kuvvetölçer) en çok, bir elektrik motorunun ya da bir otomobil motorunun beygir gücünü ölçmede kullanılır. Döner parçaya uygulanan burma kuvveti (moment) ile açısal hızın çarpımı, kuvveti verir. Kuvvet ölçen dinamometrelerden en yaygın kullanılanı, esnek bir metal halkadan oluşur. Bu halkayı sıkıştıracak biçimde bir kuvvet yüklendiğinde halka burulur ve burulma miktarına göre kuvvet ölçülür. Cismin uyguladığı kuvvet ne kadar büyükse yay o kadar gerilir. Dinamometrede ölçülen değerler, Newton birimiyle (N) gösterilir. (1 Newton = 1/9,81 kg)

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.Aynı zamanda bu Dinamometrelerin küçüğü de vardır.Bunlar ise daha küçük birimli kuvvetleri ölçer .

Dinamometreler metallerin esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılmıştır. İç içe geçmiş iki borudan oluşur. İçteki boruda yay asılıdır. İçteki borunun üzeri eşit olarak bölmelendirilmiştir. Cisim içteki borunun ucundaki çengele takılır. Yer cismi ne kadar kendine doğru çekebilirse o cismin ağırlığı o kadardır.

Dinamometrelerin üzerinde ölçebileceği maksimum (azami) kuvvet yazılıdır. Şayet bu maksimum kuvvetten daha büyük bir kuvvet uygulanırsa dinamometre kırılır, en azından esnekliği bozulur.
Cismin ağırlığını veya cisme etkiyen kuvveti ölçmeye yarayan alete “dinamometre” denir. Sarma yayın bir ucuna kancalı bağlama parçasını geçirin. Yayın alt ucuna ise hidrostatik terazinin özel kefesini asınız. Karton şeridi, sarma yaya paralel olacak şekilde yerleştirin. Kefe boşken gösterge olarak kullandığımız telin hizasını karton şerit üzerinde işaretleyip sıfır yazınız. Kefeye 1 kg´lık kütleyi koyunuz. Sarma yay dengeye geldiğinde göstergenin karton şerit üzerinde gösterdiği hizayı işaretleyip 10 yazınız. Cetvel yardımıyla O ile 10 arasını 10 eşit parçaya bölünüz. Yaptığınız basit bir dinamometredir.

Bununla ağırlığı 10 N´u geçmeyen cisimlerin ağırlıklarını ölçebilirsiniz. 

Dinamometreler “Esnek cisimlere eşit kuvvetler uygulandığında, uzama miktarları da eşit olur” kuralından yararlanılarak yapılmıştır. 

Dinamometreler, hangi konumda ölçüm yapılacaksa o konuma göre ayarlanmalıdır. 


1 kg’ lık kütleye etki eden yer çekimi kuvveti 9,8 N’ dur. Bu değer yaklaşık 10 N alınır.

Kuvvet, kuvvetle dengelenir:Her etkiye karşılık eşit büyüklükte zıt yönlü bir tepki kuvveti vardır. 

Bir cisme etkiyen kuvvet, başka bir kuvvetle dengelenir. Yani her etki kuvvetine karşı bir tepki kuvveti oluşur. Etki ve tepki kuvveti birbirini dengeler.
Read more

2013 - 2014 Bilişim Teknolojileri Kodlamaya Hazırlık Akış Diyagramı Nedir?

2. Akış Diyagramı
Herhangi bir problem için oluşturulan algoritmanın, görsel olarak simge ya da
sembollerle ifade edilmiş şekline “akış diyagramı” denir. Akış diyagramları, yazılımı
oluşturacak program parçalarını ve bu parçaların birbirleri ile olan ilişkilerini belirler.
Akış diyagramlarının algoritmadan farkı, adımların simgeler şeklinde kutular içinde
yazılmış olması ve adımlar arasındaki ilişkilerin oklar ile gösterilmesidir.


























Read more

2013 - 2014 Bilişim Teknolojileri Kodlamaya Hazırlık Algoritma Nedir?

2.1. Algoritma Yazım Aşamaları
Algoritma*
, verilen herhangi bir sorunun çözümüne ulaşmak için uygulanması gerekli
adımların hiçbir yoruma yer vermeksizin açık, düzenli ve sıralı bir şekilde söz ve yazı ile
ifadesidir.
2.1.1. Problemi Tanımlama
Her şeyden önce çözülecek problem tam olarak anlaşılmalıdır. Bu adımda yapılacak
en ufak bir hata daha sonraki adımların yeni baştan yapılmasını gerektirebilir. Problemin
tanımı yapılırken var olan bilgiler, anlamları ve birbirleri ile ilişkileri tanımlanmalıdır. Daha
sonra istenilenler belirlenmeli ve bunların var olan bilgiler ile ilişkileri öğrenilmelidir. Son
olarak yapılacak işlemler belirlenir. Mümkün ise örnek veriler ile elde edilen sonuçlar
değerlendirilmelidir.
*Algoritma kelimesi, Özbekistan'ın Harezm, bugünkü Türkmenistan'ın Khiva kentinde doğmuş Ebu
Abdullah Muhammed bin Musa el Harezmi isimli Türk matematikçinin adından gelir. Bu alim 9.
yüzyılda cebir alanındaki algoritmik çalışmalarını kitaba dökerek matematiğe çok büyük bir katkı
sağlamıştır.

2.1.2. Problemi Geliştirme
Problem tanımını tam olarak yaptıktan sonra çözüm için yol aramak gerekir.
Genellikle bir problemin birden fazla çözüm yolu olabilir. Bunlardan en uygunu seçilmeye
çalışılır. Problem ne kadar karışık olursa olsun, alt birimlere bölünür. Her birimin çözümü
ayrı ayrı yapılır. Bu yapılırken birimler arası ilişki sürekli olarak korunur.
2.1.3. Sisteme Uyumluluğunu Tespit Etme (Girdi-Çıktı Belirleme)
Sonuçların dış ortama, dolayısıyla insana aktarımı düzgün bir biçimde yapılmalıdır.
Programcı program çıktısı olarak almak istediği dökümün biçimini tasarlar. Bir döküm
biçimi tasarlanırken anlaşılır ve kullanılabilir olmasına özen gösterilmelidir. Genellikle
programa, çözdüğü soruna ilişkin bazı verilerin dışarıdan verilmesi gerekir.
2.1.4. Çözümü Kâğıt Üzerinde Gösterme (Prototip Oluşturma)
Algoritma geliştirildikten sonra daha iyi anlaşılabilir olması ve programlama dillerine
aktarımı daha kolay olması nedeniyle, prototip hâline getirilir. Böylece sorunun çözüm
basamakları, birbirleri ile ilişkileri ve bilgi akışı daha kolay görülebilir ve yanlışlıklar
düzeltilebilir.
2.1.5. Çözümü Deneme
Algoritma yazıldıktan sonra sonuçları daha önceden bilinen veriler girilerek eldeki
sonuçlarla çıkan sonuçlar karşılaştırılır. Algoritmanın doğruluğu kontrol edilir.
2.1.6. Çözümü Geliştirme
Bu aşamada doğruluğu kontrol edilmiş çözümün tekrar edilen blokların daha kısa
yoldan sonuca ulaşılması durumları gözden geçirilir.
2.1.7. Oluşabilecek Hatalar
Hazırlanan algoritmalarda en sık karşılaşılan hatalar mantık hatalarından
oluşmaktadır. Mantık hataları ise problemin çözüm adımları belirlenirken yapılan
yanlışlıklardan kaynaklanan hatalardır.
Algoritma örnekleri
Örnek: Örneğimiz bir öğrencinin evden çıkıp okula giderken izleyeceği yolu ve okula
girişinde ilk yapacaklarını tanımlamaktadır.
Çözüm:
• Evden dışarıya çık.
• Otobüs durağına yürü.
• Durakta gideceğin yöndeki otobüsü bekle .
• Otobüsün geldiğinde otobüse bin .
• Biletini bilet kumbarasına at.
• İneceğin yere yakınlaştığında arkaya yürü.
• İneceğini belirten ikaz lambasına bas .
• Otobüs durunca in.
• Okula doğru yürü.
• Okul giriş kapısından içeriye gir.
• Sınıf arkadaşlarınla selamlaş.
• Sırana otur.
• Öğretmenin gelmesini bekle.
Örnek: İki sayıyı toplamak için gerekli programa ait algoritmanın oluşturulması
Çözüm:
A1 : Birinci sayıyı gir.
A2 : İkinci sayıyı gir.
A3 : İki sayının toplamını yap .
A4 : Toplamın değerini yaz.
A5 : Bitir.
Örnek: İki sayıyının ortalamasını bulmak için gerekli programa ait algoritmanın
oluşturulması
Çözüm:
A1 :Birinci sayıyı gir.
A2 :İkinci sayıyı gir.
A3 :İki sayının toplamını yap.
A4 :Toplamı ikiye böl.
A5 :Bölümün sonucunu yaz.
A6 :Bitir.
Sözcüklerin ortaya çıkaracağı yanlış anlamaların ortadan kaldırmak amacıyla
semboller ve matematik dilini gerektiren bazı kısaltmalar kullanmak daha uygun olacaktır.
Bu açıklamaya göre yukardaki örnekleri tekrar yapalım.
Örnek: İki sayıyı toplamak için gerekli programa ait algoritmanın oluşturulması
Çözüm:
Birinci sayı için X
İkinci sayı için Y
Toplam adı için Z kullanılırsa16
A1 :X değerini gir.
A2 :Y değerini gir.
A3 :Z = X + Y
A4 :Z’yi yaz.
A5 :Bitir.
Örnek: İki sayıyının ortalamasını bulmak için gerekli programa ait algoritmanın
oluşturulması
Çözüm:
Birinci sayı için X
İkinic sayı için Y
Toplam adı için Z
Ortalama adı için Ort kullanılırsa
A1 :X değerini gir.
A2 :Y değerini gir.
A3 :Z = X + Y
A4 :Ort = Z / 2
A5 :Ort değerini yaz.
A6 :Bitir.
Görüldüğü üzere bu şekilde bir algoritma ile çözüm yolunu izlemek daha kolaydır.
Örnek: Kenar uzunlukları verilen dikdörtgenin alan hesabını yapan programa ait
algoritmanın hazırlanması
Kenar uzunlukları negatif olarak girildiği durumda veri girişi tekrarlanacaktır.
Çözüm:
Dikdörtgenin kısa kenarı : a
Dikdörtgenin uzun kenarı : b
Dikdörtgenin alanı : Alan
Algoritma
A1 :a değerini gir.
A2 :Eğer a<0 ise A1’e git.
A3 :b değerini gir.
A4 : Eğer b<0 ise A3’e git.
A5 :Alan = a*b
A6 :Alan değerini yaz.
A7 :Bitir.
Örnek: Beş sayının toplamını ve ortalamasını veren programa ait algoritmanın
oluşturulması17
Çözüm:
Toplam adı için Top
Ortalama adı için Ort
Girilen sayılar için X
Arttırma için Sayac kullanılırsa
A1 :Top = 0, Sayac = 0
A2 :X değerini gir.
A3 :Top= Top+X
A4 : Sayac = Sayac +1
A5 :Eğer Sayac <5 ise A2’ye git.
A6 :Ort= Top/5
A7 :Top ve Ort değerlerini yaz.
A8 :Bitir.
Read more

2013 - 2014 Türkçe 8. Sınıf 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları


… – …  EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……………..… OKULU 8/… SINIFI
TÜRKÇE DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILISI

Tarih: …/…/……
ADI SOYADI:………………………… NU:………….. PUAN:………

Nasreddin Hoca, ince taşlamaları ile yüzyıllardan beri halkımızı güldürüp düşündüren bir söz ustasıdır; bir bilgedir. Ünü yurt sınırlarını aşmış, Türk adını bütün dünyaya duyurmuştur. Eldeki kaynaklara göre Hoca, 1208 yılında Sivrihisar’ın Horto Köyü’nde doğmuştur. Babası, aynı köyün imamı olan Abdullah Efendidir. Nasreddin Hoca, çevresinde ün yapan kişilerden dersler almıştır. Sonra Konya’ya gitmiş, medresede okumuştur. Akşehir’e yerleşmiş, 1285’te orada ölmüştür.

Akşehirliler, çok sevdikleri Hoca’ya adına yakışır bir türbe yaptırmışlar. Söylentiye göre türbesi de kendisi gibi gülermiş. Üstü açıkmış, duvarları yokmuş. Fakat kocaman bir kapısı varmış. Kapısının üstünde de değirmen taşı gibi bir kilit asılıymış. Hoca, fıkralarında doğru bulmadığı birçok şeyi eleştirmiştir. Fıkraları gülüp geçilecek boş sözler değildir. Üzerinde uzun uzun düşünülecek; sonuçlar dersler çıkarılacak; öğretici, eğitici gerçeklerdir. Onuniçindir ki halkımız bunları sevmiş, benimsemiş; her yerde her fırsatta anlatmış; bütün canlılığı ile zamanımıza dek gelmesini sağlamıştır.

(Aşağıdaki ilk dört soruyu yukarıdaki parçaya göre cevaplayınız.)

1. Yazara göre Nasreddin Hoca nasıl birisidir?(10)

2. Nasreddin Hoca’nın yaşamı hakkında neler biliyoruz? (10)

3. Akşehirliler Nasreddin Hoca’ya nasıl bir türbe yaptırmışlar? (10)

4. Nasreddin Hoca’nın fıkraları hangi özelliklere sahiptir? (10)


6.Aşağıdaki tabloda yer alan cümlelerde geçen altı çizili sözcüklerin görevini uygun kutulara işaretleyiniz.(10)

7. Aşağıdaki ifadelerde doğru olanların başına(D) harfi yanlış olanların başına(Y)harfi koyunuz.(5 )

(  )   Fiilimsi ekleri fiil kök veya gövdelerine gelir.

(  )   Fiilimsilerden sonra hiçbir ek gelmez.

(  )   Fiilimsiler cümlede isim, sıfat ve zarf görevlerinde kullanılırlar.

(  )   Fiilimsi ekleri bazı sözcüklerde kalıplaşarak kalıcı ad ve sıfat yapmışlardır.(Ör.dolma,yazar)

(  )   Fiilimsiler kip ve kişi eki alabilirler.


8.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı yoktur?(5 )
a)Sabah Tülay hanımın evine gitdim.
b)Kış yaklaşınca kuşlar göç eder.
c) Bu sorunu çöze biliriz.
d) Bu meyveler çıkurovada yetişmiş.

9. Aşağıdaki konulardan birini seçerek kompozisyon yazınız. (30)
Zamanında bir adım atmayan tembel, sonradan yüz adım atmak zorunda kalır...... GIOVIO

BAŞARILAR DİLERİM…


CEVAP ANAHTARI

Nasreddin Hoca, ince taşlamaları ile yüzyıllardan beri halkımızı güldürüp düşündüren bir söz ustasıdır; bir bilgedir. Ünü yurt sınırlarını aşmış, Türk adını bütün dünyaya duyurmuştur. Eldeki kaynaklara göre Hoca, 1208 yılında Sivrihisar’ın Horto Köyü’nde doğmuştur. Babası, aynı köyün imamı olan Abdullah Efendidir. Nasreddin Hoca, çevresinde ün yapan kişilerden dersler almıştır. Sonra Konya’ya gitmiş, medresede okumuştur. Akşehir’e yerleşmiş, 1285’te orada ölmüştür.

Akşehirliler, çok sevdikleri Hoca’ya adına yakışır bir türbe yaptırmışlar. Söylentiye göre türbesi de kendisi gibi gülermiş. Üstü açıkmış, duvarları yokmuş. Fakat kocaman bir kapısı varmış. Kapısının üstünde de değirmen taşı gibi bir kilit asılıymış. Hoca, fıkralarında doğru bulmadığı birçok şeyi eleştirmiştir. Fıkraları gülüp geçilecek boş sözler değildir. Üzerinde uzun uzun düşünülecek; sonuçlar dersler çıkarılacak; öğretici, eğitici gerçeklerdir. Onun içindir ki halkımız bunları sevmiş, benimsemiş; her yerde her fırsatta anlatmış; bütün canlılığı ile zamanımıza dek gelmesini sağlamıştır.

(Aşağıdaki ilk dört soruyu yukarıdaki parçaya göre cevaplayınız.)

1. Yazara göre Nasreddin Hoca nasıl birisidir?(10)

2. Nasreddin Hoca’nın yaşamı hakkında neler biliyoruz? (10)

3. Akşehirliler Nasreddin Hoca’ya nasıl bir türbe yaptırmışlar? (10)

4. Nasreddin Hoca’nın fıkraları hangi özelliklere sahiptir? (10)

5.Kelimelerin eş anlamlılarını yandaki bulmacada bulunuz.(10 )

6.Aşağıdaki tabloda yer alan cümlelerde geçen altı çizili sözcüklerin görevini uygun kutulara işaretleyiniz.(10)

7. Aşağıdaki ifadelerde doğru olanların başına(D) harfi yanlış olanların başına(Y)harfi koyunuz.(5 )

( D) Fiilimsi ekleri fiil kök veya gövdelerine gelir.

( Y ) Fiilimsilerden sonra hiçbir ek gelmez.

( D )Fiilimsiler cümlede isim, sıfat ve zarf görevlerinde kullanılırlar.

( D) Fiilimsi ekleri bazı sözcüklerde kalıplaşarak kalıcı ad ve sıfat yapmışlardır.(Ör.dolma,yazar)

( Y)  Fiilimsiler kip ve kişi eki alabilirler.

8.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı yoktur?(5 )
a)Sabah Tülay hanımın evine gitdim.
b)Kış yaklaşınca kuşlar göç eder.
c) Bu sorunu çöze biliriz.
d) Bu meyveler çıkurovada yetişmiş.


Kaynak; http://bilgiyelpazesi.net/
Read more

2013 - 2014 9. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları


Read more

2013 - 2014 10. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları


Read more

2013 - 2014 11. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları




Read more

2013 - 2014 9. Sınıf İnkilap 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları

1- I. Dünya Savaşı’nın nedenlerinden 4 (dört) tanesini yazınız? (3+3+2+2)
a)Sanayileşmenin gerektirdiği hammadde ve pazar arayışında devletlerin çıkarlarının çatışması,
b)Sömürge arayışında çıkar çatışmasının devletleri hızlı bir silahlanma yarışına götürmesi,
c)Çıkar çatışması yaşayan devletlerin “Üçlü İttifak” ve “Üçlü İtilaf” olarak iki blok oluşturmaları ve gerginliği arttırmaları, d)Fransa-Almanya Savaşı sonrası Fransa’nın yenilerek kömür deposu olan Alsas-Loren Bölgesini geri almak istemesi e)Balkanlarda, Rusya ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun politikalarının çatışması
f)Almanya’nın İngiltere pazarlarını ele geçirme düşüncesi g)Almanya’nın çıkarı gereği, Rusya’nın Güneydoğu Avrupa ve Ön Asya’da Panslavizm politikasını engellemek istemesi
h)Avusturya-Macaristan İmp.’nun Sırbistan topraklarını yıkmak veya kendine bağlama isteği

2- Almanya, Osmanlı Devleti’nin kendi yanında savaşa girmesini istiyordu. Bunun nedenlerinden 4 (dört) tanesini yazınız? (3+3+2+2)
1-Yeni cepheler açılacak ve böylece Almanya’nın yükü hafifleyecekti, 2-Boğazlar kapatılmış olacağından, İngiltere ve Fransa, Rusya’ya Karadeniz’den yardım edemeyecek, bu durum Rusya’yı zor durumda bırakacaktı,
3-Osmanlıların insan gücü ve hammaddelerinden yararlanmayı istiyordu, 4-Almanya’nın jeopolitik öneminden dolayı Osmanlı elindeki İngiltere’nin sömürge yollarını ve Boğazları denetim altında tutma isteği, 5- Berlin-Bağdat demiryolu hattı kullanılıp Musul-Kerkük petrollerinden yararlanılacaktı 6-Osmanlı Padişahı’nın halifelik nüfuzundan yararlanarak İngiltere’nin Müslüman halklı sömürgelerinde ayaklanma çıkarılabilir ve İngiltere zor duruma sokulabilirdi.

3- Osmanlı Devleti’nin, Birinci Balkan Savaşı’nı kaybetmesinin nedenlerinden 3 (üç) tanesini yazınız? (4+3+3)
1-Büyük devletlerin Balkan devletlerini desteklemesi, 2-Orduya siyasetin girmesi ve bu nedenle disiplinin bozulması, 3-Balkanlarda savaştan önce 65.000 askerin terhis edilmesi, 4-Osmanlı ordusunun eğitimsiz olması ve gerekli planlamaların yapılamaması etkili olmuştur.
4- Üçlü İttifak devletlerini yazınız?
Almanya, Avusturya-Macaristan İmp. , İtalya

5- Kanal Cephesi’nin açılış amacını yazınız?
Süveyş Kanalı’nı ele geçirmek, İngilizlerin sömürgeleri ile olan bağlantısını kesmekti.

6-Mondros Ateşkes Antlaşması’nın en önemli maddesi olan 7. maddeyi yazınız?
İtilaf devletleri kendi güvenliklerini tehdit edecek bir durum ortaya çıkarsa, herhangi bir stratejik noktayı işgal edebileceklerdi.
7-Pontus Rum Cemiyeti’nin kuruluş amacını yazınız?
Samsun merkez olmak üzere İnebolu'dan, Batum'a kadar uzanan sahada bir Rum Pontus Devleti kurmağa çalışıyordu.
8- Aşağıda verilen bilgilerdeki boş yerleri doldurunuz?
a- Osmanlı Devleti’nden ayrılan son Balkan milleti Arnavutluk’tur.
b- Çukurova ve çevresini Ermenilere ve Fransızlara karşı korumak amacıyla Kilikyalılar cemiyeti kurulmuştur.
c- II.Balkan Savaşı sonucu Osmanlı Devleti ile Bulgaristan arasında 1913 İstanbul
Antlaşması imzalanmıştır.
d- Mustafa Kemal, Manastır Askeri İdadisi’ni (Lisesi) bitirdikten sonra İstanbul Harp Okulu’na başlamıştır.
e- İttihat ve Terakki Cemiyeti, Meşrutiyet’in tekrar ilan edilmesi amacıyla kurulmuştur.

9- Aşağıda verilen cümlelerin başlarına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” koyunuz.
a- ( Y ) Osmanlı Devleti’nde üyelerini halkın seçtiği meclise Meclis-i Ayan denirdi.
b- ( D ) Mustafa Kemal, ilk görevine başladığı Şam’da Vatan ve Hürriyet Cemiyeti’ni kurmuştur.
c- ( D ) I. Balkan Savaşı’na Romanya katılmamıştır.
d- ( Y ) Trablusgarp savaşı sonrası Osmanlı ile İngiltere arasında Uşi Antlaşması imzalanmıştır.
e- ( D ) I. Dünya Savaşı sonunda Almanya ile Versay Antlaşması Antlaşması imzalanmıştır.




10- Aşağıda verilen test sorularını yapınız?

a- “Dünyanın her yerinde meydana gelen bilimsel gelişmelerden ve ilerlemelerden yararlanılmalıdır. Ancak temel kendi içimizden çıkmalıdır.” diyen Mustafa Kemal, Türkiye’de arzulanan uygarlaşmanın aşağıdaki hangi özelliğini vurgulamaktadır?

A) Batı tarzında ve modern B) Çağdaş ve ulusal C) Gelenekçi ve ulusal
D) İslami geleneklere dayalı ve dinamik E) Batı tarzda ve gelenekçi
b- Mustafa Kemal Paşa’nın,
I- Çanakkale Savaşı’nda başarı kazanması,
II- Muş ve Bitlis’i Ruslardan kurtarması,


III- Yıldırım Orduları Komutanlığı’ndan ayrılması
faaliyetlerinden hangilerinin Türk ulusunun Mustafa Kemal Paşa’ya güveninin artmasında etkili olduğu savunulamaz?

A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) II ve III

c Wilson İlkeleri’nin;

a. Devletler arasında eşitlik sağlanacaktır.
b. Ülkeler arasındaki silahlanma yarışı sona erecektir.
c. Devletler arasındaki sorunları çözmek amacıyla Milletler Cemiyeti kurulacaktır.
hükümlerinden hangileri kalıcı barışı sağlamaya yöneliktir?

A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II D) II ve III E) I, II ve III

d- II.Abdülhamit’in 1909'da tahttan indirilmesinde;

I. Mebuslar Meclisi'ni kapatması
II. Basına sansür uygulaması
III. Otuz Bir Mart olayını desteklemesi
IV. İttihat ve Terakki Cemiyeti'yle uzlaşamaması

gerekçelerinden hangisi ya da hangileri neden göste¬rilmiştir?

A) Yalnız I B) I ve II C) Yalnız III
D) II ve III E) Yalnız IV

e-
Osmanlı tarihinde görülen meşruti idarenin ilânında Avrupa'daki demokratik değişimlerden etkilenen aydınların önemli bir katkısı vardır.

Birincisi 1876'da ikincisi 1908'de ilân edilen bu yöne¬tim anlayışında aşağıdaki hangi akımın doğrudan kat¬kısının olduğu söylenebilir?

A) Osmanlıcılık B) Ümmetçilik C) Federalcilik
D) Turancılık E) Ulusçuluk

NOT: İlk Üç soru 10’ar puan, 4,5,6,7. sorular 5’er puan,
8. soru (5 X 4) 20 puan, 9. soru ( 5 X 2) 10 puan, BAŞARILAR DİLERİM
10 soru (5 X 4) 20 puan olup toplam 100 puandır.

Süre 1 ders saatidir.
Read more

2013 - 2014 9. Sınıf Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları

  1. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız
  1. Mezopotamya Uygarlıklarından Sümerlere ait olan ZİGGURATLAR hakkında bilgi veriniz
  2. Tarihte Yer - Zaman ve Sebep -Sonuç İlişkisi hakkında bilgi veriniz
  3. Tarihi Bilgilerin değişebilirlik özelliğini Açıklayınız
  4. Hititlere ait anal denilen yıllıkları tarih bilimi açısından değerlendiriniz.
  5. Miladi takvim Hkakkında bilgi veriniz
B-Aşağıdaki Test Sorularını Cevaplandırınız
1-Tarih öncesi dönemlerin aydınlatılmasında en çok hangi bilim dalından yararlanılır?
A-Antropoloji B-Filoloji C-Arkeoloji D-Kronoloji E-Felsefe
2- “Bu tür Tarih Yazıcılığında Tarihçilen Milli ve Ahlaki değerleri geliştirmeyi hedeflemişledir. Topluma Fayda sağlamak amaçlanır ”. Burada Bahsedilen tarih yazıcılığı türü ve öncüsü aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir
A-Hikayeci – Heredot B- Öğretici -Tükidides C- Öğretici Heredot D- Araştırıcı Heredot
C- Tarih Öncesi çağları yan tarafa yazınız

D- Aşağıdaki boşlukları doldurunuz
  1. Tarih:İnsanların birbirleriyle olan ilişkilerini ………………….ve zaman göstererek neden ……….……..ilişkisi içerisinde belgelere dayalı……………………………………………... bir şekilde inceleyen bir bilim dalıdır.
  2. Tarihi olaylarda sınıflandırılmaya gidilmesinin amacı……………………………………………………………..………………tır.
  3. Toprak veya su altında kalmış olan eski dönemlere ait tarihi kalıntıları ve eserleri kazı yaparak ortaya çıkaran bilime…………………………………denir
  4. Atatürk tarihe değer verdiğini, mirasının bir kısmını"………………………………………………….."na bağışlamakla göstermiştir.
  5. Güneş yılı esaslı takvimi ilk kez………………………………………………………………….……………………..kullanmıştır
  6. Olay: insanı ilgilendiren sosyal, kültürel, ekonomik, siyasal vb. gelişmelerdir. Örnek;…………………………………………………………………………………………...………………………………………..
  7. Müslümanlar……………………………………………………………………….. olayını hicri takvime Başlangıç yapmışlardır
  8. Tarih Öncesi Devirlerin birbirinden ayrılmasında insanların …………………………………..etkili olmuştur
  9. Filoloji………………………………………………………………………………………………………………………………………….dır
  10. Kitabeleri inceleyen Bilim Dalına ………………………………………………………….denir.
  1. Aşağıdaki Test Sorularını cevaplandırınız.

3- Tarihte yenitaş dönemindeki ilkköy yerleşimi aşağıdakilerden hangisidir
  1. Diyarbakır – ÇAYÖNü
  2. Konya – ÇATALHÖYÜK
  3. Çanakkale- TRUVA
  4. Antalya – BELDİBİ

4- İnsanların Tamamen doğaya bağlı kaldıkları ve avcılık ve toplayıcılıkla geçindikleri dönem aşağıdakilerden hangisidir
  1. Eski taş
  2. Yenitaş
  3. Bakır
  4. Demir



Tarih ÖĞRETMENİ BAŞARILAR
YAHYA GÜNGÖR
Read more

2013 - 2014 9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları

SORULAR
1-İnanmanın çeşitli biçimleri vardır?Yazınız?
2-Din nedir?Açıklayınız?
3-Dinin toplumların örf ve adetleri üzerindeki etkisini açılayınız?
4- Tanrıtanımazlık nedir?Açıklayınız?
5- İbadet denilince aklınıza gelen kavramlar nelerdir?
6- Temizlikle ilgili bir ayet ve bir hadis yazınız?
7-İmanın Şartlarını yazınız? www.sorubak.com
8-İslamın Şartlarını yazınız?
9- Teyemmüm nedir?Nasıl alınır?
10- Dinimizin Çevre temizliğine verdiği önemi yazınız?
Read more

2013 - 2014 9. Sınıf Geometri 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları



Read more