7. Sınıf Türkçe 2. Dönem 3. Yazılı Soruları ve Cevapları

1) "Büyük" kelimesi aşağıdakilerin hangisinde "üstün niteliği olan" anlamında kullanılmıştır?

A) O ayrıldığı için büyük üzüntü duyduk.
B) Büyükbabasını görünce boynuna sarıldı.
C) Cümle başlarında büyük harf kullanılır.
D) Her zaman, "Ahmet Bey büyük adamdır." der.

2) Aşağıdakilerden hangisinde zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır?

  1. Bir zafer takı gibi yurdun üstünde durduk.
  2. En yaşlı tarihin en genç inkılabını.
  3. Duymamak için onu kaybetmemek azabını
  4. Göğsümüzü önüne kale yaparak durduk.

3) “Eskiden kahve öyle gelişigüzel pişirilmezdi.” Cümlesinde altı çizili kelimenin yerine aşağıdakilerden hangisi getirilemez?

A) rasgele B) özensiz
C) titizlikle D) üstünkörü

4) Aşağıdaki cümlelerden hangisinde cümleyi söyleyenin düşüncelerine (öznelliğe) yer verilmiştir?

A) Çocuk okula yeni başladı.
B) Ülkemizin üç tarafı denizlerle çevrilidir.
C) Herkes o genci birbirine soruyordu.
D) Güzelim ormanlarımızı yakıyorlar.

5) I . Kalenin penceresinden yeşil ovalara bakıyorum.
II . Belgeyi bulmak için kağıtların arasına bakıyorum.
III. Evde çocuklara bugün ben bakıyorum.
IV . Pencereden bahçedeki çocuklara bakıyorum.
" Bakmak " kelimesi yukarıdaki cümlelerin hangilerinde,aynı anlamda kullanılmıştır ?
A) I – II B) II - III
C) I – IV D) III – IV

6) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sebep-sonuç ilişkisi yoktur?

A) Soğuktan nehirler bile dondu.
B) Geç kaldığım için derse giremedim.
C) Hava gittikçe güzelleşiyor.
D) Sizi bulamadığından geri döndü.
7) "Paylaşılan bir……….iki kat olur, paylaşılan
bir……………….yarıya iner."
Bu cümlede boş bırakılan yerlere hangi söz­cüklerin getirilmesi en uygundur?
A)Üzüntü-mutluluk B)Keder-tasa
C)Sevinç-acı D)Dert-hüzün

8)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde terim yoktur?

A) Buralarda karasal iklim hakimdir
B) Uzun yıllar soba yakarak ısındık.
C)Oyunun ikinci perdesi oldukça ilginçti.
D)Mani tek dörtlükten oluşan şiirdir.

9)
Bizlerin başlıca kusurunu yaşama sevincinden yoksun olmamız.Çoğumuz, küçük mutluluklara sıkı sıkı kapa­tırız benliğimizin kapılarını. Neşeli insanları sulu sayarız. Dertlenecek bir neden bulun­mayınca bile,
hep dertliyizdir genellikle.


Parçaya göre yazarın yakındığı nedir?
A)İnsanları hiç sevmememiz.
B)Küçük şeylerle mutlu olamamamız.
C)Tabiatı hiç korumamamız.
D)Yaşama sevincini kaybetmemiz.

10) Sabah ince bir tülü andırıyor. Öteden, adalardan serin, diriltici bir rüzgâr esiyor. Şehrin orta yerinde bir horoz sesi duyuluyor. Rüzgâr, ıhlamur kokularını ince ince dağıtıyor. Çocuklar, anneler uyuyor. Uyku eşitliyor insanları. Sabahyıldızı; uykulara ıhlamur kokularına aldırmadan hür parlaklığını koruyor.
Paragrafın anlatımında aşağıdaki duyuların hangisinden yaralanılmamıştır?
A) Dokunmadan B) Koklamadan
C) İşitmeden D) Tatmadan


11) “Gitmeliyim – gezsem – oynayasınız” fiillerinin kipleri, hangi seçenekte sırasıyla doğru olarak verilmiştir?
A) Gereklilik, istek, dilek-şart
B) Dilek – şart, istek, gereklilik
C) Dilek – şart, gereklilik, istek
D) Gereklilik, dilek-şart, istek 

12) Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yüklem, bildirme (haber) kiplerinden biriyle çekimlenmemiştir?
A) Akşamları kitap okumayı çok severim.
B) Bugünkü konferansa katılmalıyım.
C) Dün onlara gittik.
D) Bu maçı bizde izleyeceğiz.

13) I. Ders biter bitmez eve gitmelisin.
II. Yarın ona her şeyi anlatacağım.
III. Saat üçte uçağa bindik.
Yukarıdaki cümlelerde geçen eylemlerin kipleri hangi seçenekte sırasıyla doğru verilmiştir.

A) Duyulan geçmiş zaman-gelecek zaman-şimdiki zaman
B) Gereklilik kipi- gelecek zaman- duyulan geçmiş zaman
C) Gelecek zaman- gelecek zaman- görülen geçmiş zaman
D) Gereklilik kipi- gelecek zaman- görülen geçmiş zaman

14) Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “görmeyeyim” eyleminin kip ve kişisini doğru verilmiştir.
A) İstek kip – olumsuz – 1. tekil kişi
B) Şart kipi – olumlu – 1. çoğul kişi
C) Geniş zaman – olumsuz – 1. tekil kişi
D) Gereklilik kipi – olumsuz – 3. tekil kişi

15) Bu sabah biraz yürüyeceğim.” cümlesindeki yüklemin zamanı ve kişisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gelecek zaman-1.tekil kişi
B) Geniş zaman-1.çoğul kişi
C) Gelecek zaman-1.çoğul kişi
D) Şimdiki zaman-1.tekil kişi

16) Fiillerin kipleri hangi seçe­nekte sırasıyla doğru olarak verilmiştir?
Bilmez - görün - sevse ”
A) Geniş zaman - Emir kipi - İstek kipi
B) Geniş zaman - Geçmiş zaman - Şart kipi
C) Geniş zaman - Emir kipi - Şart kipi
D) Emir kipi -Şimdiki zaman - Şart kipi

17) “Gel-” fiilinin geniş zamanın ikinci çoğul kişisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) geliyorsunuz
B) gelseniz
C) gelmelisiniz
D) gelirsiniz   
18) Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin hangisi, farklı bir zarf grubuna girer?

A) Misafirlerini gülerek karşıladık.
B) Kendisiyle tatlı tatlı konuşurduk.
C) Biraz bekleyin, arkadaşımız gelecek.
D) Bir hayli üzgün görünüyordu arkadaşım.

19) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “iyi” sözcüğü zarf olarak kullanılmıştır.
A) İyi filmleri mutlaka izlemelisin.
B) Gömleği iyi ütülemişsin.
C) İyi arkadaş sana hatanı söylemeli.
D) İyi insanların adı kendinden sonra da yaşar.

20) I. Çocuk hüngür hüngür ağlıyordu.
II. Sinemadan sonra durakta buluşalım.
III. Sınavı kazanmak için çok çalışıyorum.
IV. Çocuk, pencereden dışarı çıkmış.
Yukarıdaki cümlelerde yer alan zarfların çeşitleri hangi seçenekte doğru sıralanmıştır?
A) Zaman / yer-yön / durum / miktar
B) Zaman / miktar / durum / yer-yön
C) Durum / zaman / miktar / yer-yön
D) Miktar / zaman / durum / yer-yön

21) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zaman zarfı vardır?
A) Çantasındaki kalemi bana verdi.
B) Ali, koşarak okula gitti.
C) Yarın Almanya’ ya gidecek.
D) Babam, aşağı indi.

22) “Osman işten gece yarısı çıktı.”
I II III IV
Yukarıdaki cümlede yer alan numaralı cümlelerden hangisi zaman zarfıdır?
A) I B) II C) III D) IV

23) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde miktar zarfı kullanılmamıştır?
A) Dün onunla epeyce dolaştık.
B) Sınavı olduğu için erken yattı.
C) Üç tane kalem almış.
D) Seni çok iyi dinledim.

24) “Çocuğun elleri güzelce yıkandı. “ cümlesindeki zarf eylemi hangi yönden etkilemektedir?

A) Durum B) Zaman
C) Ölçü D) Yer-yön
25) “Uzun süre derste anlatılanları anlayamadı.” cümlesindeki “anlayamadı” fiilinin türü nedir?
A) Sürerlik fiili B) Tezlik fiili
C) Yaklaşma fiili D) Yeterlik fiili

26) Aşağıdaki fiilerden hangisi tezlik fiilidir?
A) yapıvermek B) düşeyazdı
C) bekleyedurmak D) sürebilmek

27) Aşağıdaki eylemlerin hangisi “basit – türemiş – bileşik” şeklinde sıralanmıştır.
A) kapatabil- / yaz- / pişir-
B) yaz- / kabul et- / bayatla-
C) bekle- / kaçır- / sabret -
D) taşı- / açıver- / güldür-

28) Yeterlik fiili aşağıdaki cümlelerin hangisinde kesinlik bildirir?
A) Onları belki bizim takım yenebilir.
B) Toplantıya belki gelmeyebilirim.
C) Ayşe yarın okula gelebilirmiş.
D) Söylediklerinin hepsini anladım.

29) Aşağıdaki cümlelerin hangisinin yüklemi basit fiildir?

A) Bunları okuyabilirim.
B) Şu çayı bana getiriversene.
C) Yarın bizimle gelecek.
D) Yazılanları okuyadurun.

30) Aşağıdaki eylemlerden hangisi türemiş bir eylemdir?
A) koşuyor
B) koşturduk
C) koşacak
D) koşmalıyım 
Read more

Arctic Monkeys - Mardy Bum [ Türkçe Çeviri ]




Now then Mardy Bum
Öyleyse asık surat 
I see your frown
Çarık kaşlarını görüyorum 
And it's like looking down the barrel of a gun
Ve bu bir silahın namlusuna bakmak gibi
And it goes off
Ve o silah patlıyor
And out come all these words
Ve tüm bu sözler dışarı çıkıyor

Oh there's a very pleasant side to you
Oh senin çok daha hoş bir yanın da var

A side I much prefer
Daha çok tercih ettiğim bir yan

It's one that laughs and jokes around

Gülüp eğlenen yanın
Remember cuddles in the kitchen
Mutfakta sarılmalarımızı hatırla
Yeah, to get things off the ground *
Evet, olayı başlatmak için
And it was up, up and away
Ve başlıyor, uçup gidiyoruz
Oh, but it's right hard to remember
Oh, ama bunu hatırlamak tabi çok zor
That on a day like today when you're all argumentative
Bunun gibi çok tartışmacı olduğun bir günde
And you've got the face on
Ve o suratı takındın yine

Well now then Mardy Bum

Öyleyse asık surat
Oh I'm in trouble again, aren't I?
Başım yine belada, değil mi?
I thought as much
Ben de öyle düşünmüştüm
Cause you turned over there
Çünkü buraya doğru döndün
Pulling that silent disappointment face
Yüzüne o sessiz, kırgın 
The one that I can't bear
Katlanamadığım ifadeyi takınarak


Can't we laugh and joke around?
Gülüp eğlenemez miyiz?
Remember cuddles in the kitchen
Mutfakta sarılmalarımıızı hatırla

Yeah, to get things off the ground
Evet, olayı başlatmak için
And it was up, up and away
Ve başlıyor, uçup gidiyoruz
Oh, but it's right hard to remember
Oh, ama bunu hatırlamak tabi çok zor
That on a day like today when you're all argumentative
Bunun gibi çok tartışmacı olduğun bir günde
And you've got the face on
Ve o suratı takındın yine

Yeah I'm sorry I was late

Evet özür dilerim geç kaldım
Well, I missed the train
Şey, metroyu kaçırdım
And then the traffic was a state
Trafik de o biçimdi
And I can't be arsed to carry on in this debate
Ve bu tartışmayı devam ettirmeyi götüm yemiyor şimdi
That reoccurs, oh when you say I don't care
Bu tekrar oluyor, oh sen umrumda bile olmadığını söylediğinde
Well of course I do, yeah I clearly do!
Tabii ki umrumda, evet görünüşe göre umrumda! 

So laugh and joke around
O zaman gül ve eğlen
Remember cuddles in the kitchen
Mutfakta sarılmalarımızı hatırla

Yeah, to get things off the ground
Evet, olayı başlatmak için
And it was up, up and away
Ve başlıyor, uçup gidiyoruz
Oh, but it's right hard to remember
Oh, ama bunu hatırlamak tabi çok zor
That on a day like today when you're all argumentative
Bunun gibi çok tartışmacı olduğun bir günde
And you've got the face on
Ve o suratı takındın yine.

Read more

MIKA - Popular Song [ Türkçe Çeviri ]


La la, la la
You were the popular one, the popular chick
Sen popüler olandın, popüler kız
It is what it is, now I'm popular-ish
Ne olduysa oldu, şimdi ben de popüler sayılırım
Standing on the field with your pretty pompoms
Tarlada güzel ponponlarınla duruyorsun
Now youre working at the movies selling popular corn
Şimdi sinemada popüler mısır patlağı satıyorsun
I could have been a mess but I never went wrong
Tam bir karmaşa olabilirdim ama asla yanlış yapmadım
Cause Im putting down my story in a popular song
Çünkü popüler bir şarkıda hikayem anlatıyorum
Ahh, I said Im putting down my story in a popular song
Ah, popüler bir şarkıda hikayem anlatıyorum, dedim
My problem, I never was a model,
Benim sorunum, asla bir manken olmadım
I never was a scholar, but you were always popular
Ben hiç bilgin olmadım ama sen hep popülerdin
You were singing all the songs I dont know
Bilmediğim tüm şarkıları söylüyordun
Now youre in the front row
Şimdi ön sıradasın
Cause my song is popular
Çünkü benim şarkım popüler
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
Its not about who you are or your fancy car
Kim olduğun önemli değildi ya da güzel araban
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişiydin
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
And all that you have to do, is be true to you
Ve tek yapman gereken kendine karşı dürüst olmak
Thats all you ever need to know
Tüm bilmen gereken bu
So catch up,cause you got an awful long way to go
Yani yetiş, çünkü gideceğin berbat bir yol var önünde
So catch up,cause you got an awful long way to go
Yani yetiş, çünkü gideceğin berbat bir yol var önünde
I was a lookout for someone to hate,
Nefret edilecek birinin aradığıydım
For picking on me like a dinner plate
Yemek tabağı gibi beni toplamak için
You hid during classes and in between them
Ders sırasında onların arasına saklandın
Dunk me in the toilets now it's you that cleans them
Tuvaletlere daldırdın şimdi onları temizleyen sensin
You tried to make me feel bad with the things you do
Yaptığın şeylerle beni kötü hissettirmeye çalıştın
It aint so funny when the jokes on you
Sana yapılınca çok komik değil
Ooh, the jokes on you
Sana yapıldı
Got everyone laughing, got everyone clapping, asking
Herkes güldü, herkes alkışladı, sordu
How do you look so cool?
Nasıl bu kadar havalı duruyorsun?
Cause thats the only thing that I learned at school,boy
Çünkü bu okulda öğrendiğim tek şey oğlum
Uh huh,I said thats the only thing that I learned at school
Hı-hı, bu okulda öğrendiğim tek şey dedim.
My problem, I never was a model,
Benim sorunum, asla bir manken olmadım
I never was a scholar, but you were always popular
Ben hiç bilgin olmadım ama sen hep popülerdin
You were singing all the songs I dont know
Bilmediğim tüm şarkıları söylüyordun
Now youre in the front row
Şimdi ön sıradasın
Cause my song is popular
Çünkü benim şarkım popüler
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
Its not about who you are or your fancy car
Kim olduğun önemli değildi ya da güzel araban
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişiydin
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
And all that you have to do, is be true to you
Ve tek yapman gereken kendine karşı dürüst olmak
Thats all you ever need to know
Tek bilmen gereken bu
So catch up,cause you got an awful long way to go
Yani yetiş, çünkü gideceğin iğrenç bir yol var önünde
So catch up,cause you got an awful long way to go
Yani yetiş, çünkü gideceğin iğrenç bir yol var önünde
All you ever need to know
Tek bilmen gereken
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişisin
All you ever need to know
Tek bilmen gereken
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişisin
All you ever need to know
Tek bilmen gereken
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
Its not about who you are or your fancy car
Kim olduğunla ya da havalı arabanla ilgili değil
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişisin
Popular, I know about popular
Popüler, popülerin ne olduğunu biliyorum
Its not about who you are or your fancy car
Kim olduğun önemli değildi ya da güzel araban
Youre only ever who you were
Sadece olduğun kişiydin
And all that you have to do, is be true to you
Ve tek yapman gereken kendine karşı dürüst olmak
Thats all you ever need to know
Tek bilmen gereken hep buydu
All you ever need to know
Tek bilmen gereken hep buydu
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 223 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )


7.  Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Döneminde çıkarılan dergilerden biri değildir?
A) GençKalemler                 B) Türk Ocağı                C) Türk Yurdu
D) Meşale                           E) Piyale
 
8.  Türkçülük düşüncesini eserleriyle sistemleştirerek bir ideal hâline getiren ve Türk milliyetçiliğinin esaslarını ortaya koyan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Namık Kemal                               B) Mehmet Emin Yurdakul              C) Ömer Seyfettin
D) Ziya Gökalp                                E) Mehmet Fuat Köprülü
 
9.  Aşağıdakilerden hangisi Ömer Seyfettin'in hikâyelerine ait bir özellik değildir?
A)    Konuların günlük hayattan ve tarihten seçilmesi
B)    Sade dille kaleme alınmışolmaları
C)    Olayların beklenmedik şekilde son bulması
D)   Türk edebiyatında kısa hikâyeciliğin ilk örnekleri olmaları
E)  Durum öykücülüğüne (Çehov tarzı) örnek olmaları

10.  Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi sırasıyla getirilmelidir?
A) Manastır'da - Yakup Kadri'dir.     B) İstanbul'da - Mehmet Âkif'tir.
C)  Selanik'te - Ziya Gökalp'tır.           D) İzmir'de - Halide Edip'tir.
E) Ankara'da - Yahya Kemal'dir.                                                                           (2008-ÖSS)
 
11.  Şiirlerinde sonsuzluğa ulaşma duygusu, ölüm kaygısı, aşk ve lirizm başlıca temalar olarak görülür. Eski şiiri günümüzde de yaşatmış bir şairdir. İstanbul'un doğa güzelliklerini yansıtan bir şair olarak tanınmıştır. Divan şiirini çağdaş bir yorumla veren şiirleri de vardır.
Yukarıda sözü edilen şair kimdir?
A) Yahya Kemal Beyatlı                    B) Ahmet Haşim               C) Faruk Nafiz Çamlıbel
D)Ahmet Hamdi Tanpınar                 E) Cahit SıtkıTarancı                                     (1988-ÖYS)
 
12.  Aşağıdakilerden hangisi M. Emin Yurdakul, Ziya Gökalp ve Ömer Seyfettin'in ortak özelliği değildir?
A)   Fecriati topluluğuna dâhil olmaları
B)   Genç Kalemler hareketinin başında bulunmaları
C)   Hem nesir hem de nazım alanında eser vermeleri
D)   Fikir adamı kişiliklerinin sanatçı kişiliklerinden güçlüolması
E)  Türkçülük akımının öncüleri sayılmaları                                                              (1991-ÖYS)
 
13.  Genç Kalemler sözü neyi belirtmektedir?
A)   Selanik'te edebiyata başlayan genç yazarlar
B)   Selanik'te kurulan bir milliyetçi dernek
C)   Selanik'te bu adla yayımlanan bir dergi
D)   Selanik'te doğmuş olan Mustafa Kemal ve ülkü arkadaşları
E)  Türk Ocağının Selanik'teki şubesinin özel adı                                                    (1969-ÜSS)
 
14.  Hikâyeciliğimizi İstanbul sınırları dışına çıkararak Anadolu'ya yönelten, yurt gerçeklerini gözlemlere dayanarak yansıtan, aynı zamanda mizah ve siyasal yergi alanında da eser veren yazarımız kimdir?
A) Reşat Nuri Güntekin                     B) Refik Halit Karay               C) Hüseyin Rahmi Gürpınar
D) Memduh Şevket Esendal             E) Ahmet Rasim
(1975-ÜSS)

15.  Millî Edebiyat Dönemi şair ve yazarlarının Çanakkale Zaferi ve KurtuluşSavaşı'nın fikrî alt yapısına katkıları konusunda neler söylenebilir? Sözlü olarak ifade ediniz.
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 222 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )


3.Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Dönemi için söylenemez?
A)   Yerli kaynaklara yönelme
B)   Halk edebiyatına ilgi duyma
C)   Divan edebiyatındaki mazmunları kullanma
D)   Türk tarihine ve zaferlerine hayranlık duyma
E)  Toplum için sanat anlayışına yönelme
 
4.Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Dönemi tiyatro yazarlarındandır?
A) Namık Kemal                   B) Necip Fazıl Kısakürek            C) Abdülhak Hamit Tarhan
D) Musahipzâde Celâl          E) Faruk Nafiz Çamlıbel
 
5.Millî Edebiyat Dönemi sanatçılarının dildeki gelişmeye nasıl katkı sağladıklarını sözlü olarak ifade ediniz.
 
1.Aşağıdaki cümlelerin başlarına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.
( D  ) Millî Edebiyat Döneminde sade dil ve hece ölçüsünü savunan sanatçılar, Türkçeye bilimsel nitelik kazandırma çabası içinde olmuşlardır.
(  D ) Millî Edebiyat sanatçıları hikâyelerini gözleme dayalı olarak ortaya koymuşlardır.
( Y  ) Millî Edebiyat Döneminde farklı tarz ve anlayışta eser veren sanatçıların ortak yönü, hece ölçüsünü esas almalarıydı.
 
2.Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.
a.  Millî Edebiyat Döneminde KONUŞMA dili YAZI dili hâline getirilmeye çalışılmıştır.
b.Konularını günlük hayattan ve Türk tarihinden alan hikâyeleri ile tanınan Ömer Seyfettin Millî Edebiyat Döneminin önemli yayın organı olan GENÇ KALEMLER adlı dergide yayımladığı YENİ LİSAN adlı makalesiyle dilde sadeliği savunmuştur.
c.Ömer Seyfettin Türk hikâyeciliğinde, Maupassant tarzı hikâye anlayışının öncüsü olarak kabul edilir.

3.Aşağıdakilerden hangisi Ziya Gökalp'ın eserlerinden biri değildir?
A) Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak                                       B) Türkçülüğün Esasları
C)  Türk Sazı                         D) Türk Medeniyet Tarihi                        E) Malta Mektupları
 
4.Aşağıdakilerden hangisi Mehmet Âkif Ersoy'un "Safahat" adlı eserine ait yedi bölümden biri değildir?
A) Fatih Kürsüsünde                         B) Hakkın Sesleri                           C) Gölgeler
D)Asım                                           E) Çanakkale Şehitleri
 
5.Millî Edebiyat Döneminde aşağıdaki düşünce hareketlerinden hangisi yer almaz?
A) Batıcılık                                       B) Türkçülük                              C) Akılcılık
D) İslamcılık                                    E) Osmanlıcılık
 
6.Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Döneminin temsilcileri arasında yer almaz?
A) Ömer Seyfettin                            B) Ziya Gökalp              C) Ali Canip Yöntem

D) Mehmet Emin Yurdakul                E) Yahya Kemal Beyatlı
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 221 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )


1. Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.
( Y ) Millî Edebiyat Dönemi sanatçılarıeserlerinden ağırlık olarak DoğuBatı ikilemini işlemişlerdir.
( Y  ) Millî Edebiyat Döneminde serbest şiir tarzı ağırlık kazanmıştır.
(  D ) Millî Edebiyat Döneminde konuşma dilinin yazıdili hâline getirilmesi benimsenmiştir.
 
2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.
•  Millî Edebiyat Döneminde Beş Hececiler adıyla bilinen Orhan Seyfi Orhon -Faruk Nafiz Çamlıbel-Halit Fahri Ozansoy-Enis Behiç Koyürek-Yusuf Ziya Ortaç adlı şairler şiirlerine ağırlıklı olarak yurt ve millet sevgisini işlemişlerdir.
•  Mehmet Âkif Ersoy, gerçek hayatı-maneviyatı konu alan şiirler yazmıştır.
  
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 220 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

  
1.  Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.
(  D  ) Millî Edebiyat Dönemine ait tiyatro eserleri dönemin siyasi, sosyal olaylarından ve tarihî kaynaklarından izler taşır.
( D  ) "Dârülbedâyi-i Osmânî" ilk resmî tiyatro binamızdır.
(  Y ) Millî Edebiyat Dönemi tiyatroları Batı tekniğine uzak bir anlayışla oluşturulmuştur.
 
2.  Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.
•Millî Edebiyat Döneminde Türk operasının temelini oluşturmak maksadıyla Darülbedayi-i Osmanİ adlı tiyatro binasının yanında Darülelhan adı verilen bir müzik bölümü açılmıştır.
•Millî Edebiyat Döneminin önde gelen tiyatro sanatçısı Mahusipzâde Celâl, konularını genellikle gerçek hayattan almış, çeşitli devirlere ait sosyal yaşamı; halkın âdetleri, inançları, gülünç tarafları ve zihniyetleriyle canlandırmaya çalışmıştır İstanbul ilinde, yazarın adınıtaşıyan bir de tiyatro vardır.
•Millî Edebiyat Döneminde Musahipzâde Celâl ile İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci önde gelen tiyatro sanatçılarıdır.
 
3.  Aşağıdakilerden hangisi Musahipzade Celâl'in tiyatrolarından biri değildir?
A) Köprülüler                                   B) Aynaroz Kadısı                      C) Lale Devri
D) FermanlıDeli Hazretleri                E) Ceza Kanunu
 
4.  Millî Edebiyat Dönemi tiyatrosunun Batılı tiyatro tekniğine hangi bakımlardan uyumlu olduğunu söyleyiniz.

Milli edebiyat tiyatrosu, sahne tekniğine uygun olması, toplumun gündeminde olan güncel ve tarihi konuları ele alması ve drama türünün yapı özelliklerini taşıması bakımından Batı tiyatro tekniğine uyumludur.
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 212 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

1.Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.
( D) Millî Edebiyat Dönemi anlatmaya bağlı eserlerde ağırlıklı olarak yurt ve millet sevgisinin işlendiği görülür.
(Y ) Millî Edebiyat Dönemi anlatmaya bağlı eserlerde çoğunlukla yanlış Batılılaşmanın toplum üzerindeki etkileri ele alınmıştır.
(  D ) Millî Edebiyat Dönemi hikâyeleri ile romanlarında realist akımın etkileri görülür.
 
2.Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.
•Ömer Seyfettin'in hikâyeleri, Türk edebiyatında OLAY öykücülüğünün ilk örneklerinden kabul edilir.
•Anadolu insanını ve Anadolu'daki yaşamı Memleket hikayeleri adlı eserinde ele alan REFİK HALİT KARAY Millî Edebiyat Döneminin önemli hikâyecilerindendir.
 
3.Aşağıdakilerin hangisi Millî Edebiyat Dönemi romanları için söylenemez?
A)   Sade dilin kullanılması
B)   Millî meselelerin konu edilmesi
C)   Olayların gözleme dayalı olarak ortaya konması
D)   Romantizmin ağırlıkta olması
E)Millî Mücadele Dönemindeki olaylara yer verilmesi
 
4.Aşağıdakilerden hangisi MillîEdebiyat Dönemi romancılarımızdandır?
A) Halit Ziya Uşaklıgil                       B) Mehmet Rauf                        C) Halide Edip Adıvar
D) Ziya Gökalp                                E) Namık Kemal
 

5.Millî Edebiyat Dönemi anlatmaya bağlı edebî eserlerin ortak özelliklerini sözlü olarak ifade ediniz.
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 211 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )


Değerlendirme
1.  Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.
( D  ) Ömer Seyfettin ve Refik Halit Karay, olay hikâyeciliğinin (Maupassant tarzı) temsilcileridir.
(Y ) MillîEdebiyat Döneminde sade dil anlayışı savunulmuş ancak hikâye ve romanlarda buna yeterince uyulmamıştır.
( D  ) Millî Edebiyat Dönemi romanlarında ağırlıklı olarak toplumsal sorunlar ele alınmıştır.
(D ) Refik Halit Karay, Memleket Hikâyeleri adlı eserindeki öykülerle Anadolu gerçeğini ve Anadolu insanının yaşamını anlatmıştır.
 
2.  Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.
•Ömer Seyfettin ve Refik Halit Karay, OLAYA dayalı hikâye geleneğini esas almışlardır.
•  Millî Edebiyat Dönemi roman ve hikâyelerinde REALİZM akımının etkisi görülür.
•  Ömer Seyfettin'in hikâyeleri çoğunlukla BEKLENMEDİK bir biçimde son bulur.
 
3.  Parçada sözüedilen yazar, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Peyami Safa                               B) Ömer Seyfettin                     C) Reşat Nuri Güntekin
D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu       E) Halide Edip Adıvar
 
4.  Aşağıdaki yazarlarla onlara ait eserleri eşleştiriniz.
Refik Halit Karay: Memleket Hikayeleri
Halide Edip Adıvar: Handan
Yakup Kadri Karaosmanoğlu: Yaban

Ömer Seyfettin: Bomba
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 210 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

1.   Ateşten  anlatılanları gerçekçi buluyor musunuz? Niçin? Açıklayınız.
2.   İncelediğiniz metindeki olay örgüsünün, metne esas olan olaydan hangi yönleriyle farklılıklar taşıdığını söyleyiniz.
Anadolu’daki milli mücadeleyi ortaya koymaktadır.
 
3.   İncelediğiniz metnin, yapı ve anlam bakımından bir bütünlük taşıyıp taşımadığını belirterek bu bütünlüğün hangi bakımlardan önemli olduğunu açıklayınız.
Yapı ve anlam bakımından bütünlük taşımaktadır.
 
4.   Okuduğunuz metinden yola çıkarak Ateşten  temayı, olay kahramanları ile mekân ve zamanı, dönemin gerçekliği bakımından değerlendiriniz.
Metindeki tema, kişiler, zaman ve mekan 20. Yüzyılın başlarında Osmanlı’nın son yıllarına ait özellikleri gerçekçi bir şekilde ortaya koymaktadır.
 
5.   Ateşten yazılma amacından hareketle Türk edebiyatındaki yeri ve önemiyle ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
Toplumda milli mücadele bilincini yaygınlaştırmaktır.

  
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 209 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )


2.Etkinlik
Peyami: Hariciye memuru, Milli mücadelenin içinde
Cemal: Ayşe’nin ağabeyi, önemli subaylardan
Ayşe: İzmir’in ve Kurtuluş’un bir sembolü olarak görülen genç bir kadın
3.Etkinlik
Ateşten Gömlek romanındaki kişiler İstanbul’un soylu ailelerine mensup gençlerdir.
4.Etkinlik
Metnin teması milli mücadeledir.
Metindeki olay örgüsü Peyami, Ayşe, İhsan ve Cemal’in hayatları ekseni esas alınarak Kurtuluş Savaşı’nın İstanbul’daki mitinglerden başlayıp Anadolu’ya nasıl yayıldığı anlatılmaktadır.
Metin kahramanlardan biri olan Peyami’nin hatıraları biçiminde oluşmuştur.
Metindeki tasvir ve tahliller Peyami’nin bakışıyla yansıtılmıştır.
5.Etkinlik
Milli mücadeleyi anlatmaktadır.
Milli edebiyat roman geleneğine göre yazılmıştır.
Milli mücadele konusunu işleyen ilk romandır.

Realizm akımının etkisiyle yazılmıştır.
Read more