11. Sınıf Edebiyat Sayfa 96 - 105 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

bu yazının tamamı http://www.edebiyatfatihi.net sitesinden alınmıştır. kaynak siteyi ziyaret etmeyi unutmayın


SAYFA 97:
1)Yağmur şiiri bireysel duyguların dile getirildiği bir şiir olması dolayısıyla döneminin sosyal şartlarından uzak bir şiirdir. Kültürel anlamda ise ancak Servet-i Fünunun şiir anlayışıyla ilişkilendirilebilir. 
2)Şiirdeki bentler ve beyitler şiirin birimleridir.Şiir başta ve sonda birer bent ve arada beyitlerin yer aldığı bir yapıya sahiptir. Tevfik Fikret bu şiirinde klasik divan şiiri kalıplarını kırmış, söyleyiş ile tema arasında bir yapı meydana getirmiştir.
1.etkinlik:
  • Yağmur şiirinin teması "yağmur"dur.
  • Birimlerde anlatılanlar şiirin temasını farklı yönlerden işleyerek bir bütün oluşturmaktadır. 
     Şiirin başında ve sonunda bent,bentler arasında ise beyitlerin kullanılması, yağmurun yağışı da düşünülürse, önce hafiften başlayan (1.bent), daha sonra hızlanan (beyitler) ve yine bitmeden önce yavaşlayan (sonuncu bent) yağmur sahnesi canlandınlmaya çalışılmıştır. 
  • 3)Şiirin temasıyla devrin siyasi ve sosyal gerçekliğiyle bir ilişkisi yoktur. Çünkü Servet-i Fünun sanatçıları toplumsal konu ve sorunlardan uzak durmuş, bireysel kanunlara yönelmişlerdir. 
4) Dönemin sosyal ve siyasi şartlarından dolayı tema bireyseldir,Tanzimat döneminde 

toplumsal temalar işleniyordu.

5.Yağmur şiirinde anlatılanların herkeste aynı duygu ve ruh halini yansıtması beklenemez.
Şiirde anlatılanlar Fikret'in ruh halini yansıtmaktadır. Bu durum, edebi eserlerin çok 

anlamlılığıyla ilgilidir.


SAYFA 98:
Necip Fazıl ve Levertoy'un şiirlerinde tema da Yağmur şiirinde olduğu gibi "yağmur"dur.
  • Yağmur teması evrenseldir.
6.Verilen beyitlerde doğal dil, şiİr dilinin birtakım benzetme, mecaz ve sanatlarıyla kullanılmıştır. Bu durum beyitlerde şiir dilinin ağır bastığını göstermektedir.
7a.Söylenebilir, anlam diğer mısralara sarkmıştır.
b) Şiirdeki bentler ile iki, dört, altı, yedi ve sekizinci beyitlerde anjambman vardır

8) "yüz" ve "pencere" "vahşet" sözcükleri yan anlam değeri kazanmıştır.

3.etkinlik:



  • PARNASİZM VE SEMBOLİZM AKIMI ÖZELLİKLERİ,TEMSİLCİLERİ MADDELER HALİNDE
  • Yağmur şiirinde anlatılanlar, Servet-i Fünun sanatçılarının resim gibi şiir yazma anlayışlarına uygun olduğu için resimle ifade edilebilir. Şiir bu yönüyle parnasizm akımına uymaktadır. Şiirin her birimi birer sahne niteliği taşıdığı için şiirin tamamı parnasizm akımına örnektir
    Yağmur şiirinde tabiat, yağmurun yağmaya başlaması, sokakların durumu, gökyüzünün aldığı hal ile hayvanların hali göz önüne serilerek anlatılmıştır.
SAYFA 99.
9.Verilen mısradaki "yaslı şarkılar" (nevha-ger mağme-söz) ifadesi gerçek anlamı dışında kullanılmıştır. Çünkü "yaslı" sözcüğü insan için kullanılırken bu dizede şarkı için kullanılmıştır
Şiirde ayrıca "çekingen darbeler, ağlaşan seller, can çekişen dalgalanmalar, soğuk gölge, sönen heyula, hayalet, solgun, tükenmiş kadın, hazin kuşlar, ruhumun kulağı, soğuk bir sessizlik, heves dolu damlalar" gibi birçok ifade gerçek anlamı dışında kullanılmıştır. 
 Verilen imgeler Tanzimat Döneminden farklı olarak Servet-i Fünun şairlerinin yeni ve eski kalıplarından çok farklı imge ve tamlama bulma arzularının yansımasıdır.


10."Sokaklarda seyl-abeler ağlaşır"  teşhis (kişiselleştirme) 
Ufuk yaklaşır,yaklaşır,yaklaşır> tekrir
Başı örtülü koşan çocuk hayalete benzetilerek TEŞBİH sanatı yapılmıştır.

11)Şiirin ritmi aruz ölçüsüyle( feûlün /feûlün/  feûlün / feûl) sağlanmıştır. Ayrıca şiirdeki her türlü ses benzerlikleriyle (aliterasyon,asonans,kafiye,redif) de ahenge yardımcı bir söyleyiş oluşturulmuştur. 
12. Şiirdeki söyleyiş tarzı ile iç kafiye aliterasyon gibi ses benzerlikleri şiirde ahengin oluşmasını sağlamaktadır.
13.Yağmur şiirinde tabiat, yağmurun yağmaya başlaması, sokakların durumu, gökyüzünün aldığı hal  ile hayvanların hali göz önüne serilerek anlatılmıştır.
14)Yağmur şiirindeki beyitler ile bentler divan şiiri ve Tanzimat şiiri geleneğiyle ilişkilidir. Şiirde hem eski hem de yeni unsurlar bir arada kullanılmıştır. Şiirdeki tema, şairin duyuş ve gözlemlerini yansıtacak şekilde işlenmiştir. 
15) Yağmur şiiri bireysel duyguların dile getirildiği bir şiirdir.
16) ....
17) Şiirde anlatılan olaylar, yaşananlar, şairin yani anlatıcının gözlem, duygu ve ruh halini yanısıttığı için ona özeldir. Bu da olaylar ile anlatıcı arasında sıkı bir ilişki olduğunun göstergesidir. 
4.ETKİNLİK
 Şiirin günümüz Türkçesi bölümünde verilen hali bir düz yazı metni gibi düşünülürse, şiirdeki anlamın değil, ahengin, duygu halinin ve şiirin okuyucu üzerindeki etkisinin kaybolduğu görülmektedir.
Şiirde anlatılanlar nesirle ifade edilebilir ama etki gücü azalır.

5.ETKİNLİK.
  • TEVFİK FİKRET EDEBİ KİŞİLİĞİ MADDELER HALİNDE
  • Servet-i Fünun edebiyatının en önemli şairidir.
  • —Önceleri sanat için sanat, sonraları toplum için sanat anlayışını savunmuş ve buna uygun eserler vermiştir.
  •  Servet-i Fünun topluluğunun dağılmasından sonra yazdığı şiirlerde toplumsal konulara yönelir. Bu şiirlerinin ana teması "hürriyet" ve "medeniyet"tir.1901'den sonraysa yöneldiği toplumsalcı nitelikteki şiirlerini topladı.
  •  Toplumsal ve siyasal ortamı Han-ı Yağma, 95’e Doğru, Balıkçılar, Haluk’un Bayramı, Tarih-i Kadim, Promete, Sis gibi şiirleriyle eleştirmiştir. 
  • SİS şiirinde İstanbul'a nefretini dile getirmiştir.
  • Karamsarlığı ve iç dünyasındaki çalkantıları şiirlerinde öne çıkmıştır. 
  •  Serbest müstezatı şiirlerinde başarıyla kullanmıştır. 
  •  Aruzla Türkçeyi, şiirle düz yazıyı başarıyla kaynaştırmayı bilmiştir 
  • Beyit ve mısra bütünlüğünü kırmış, anlamı birkaç dizeye yaymıştır.
  • Nazmı nesre başarıyla yaklaştırmış, manzum hikayeler yazmıştır. 
  • Şiirlerinde noktalama işaretlerine, biçimsel mükemmelliğe, tasvire önem vermiştir. 
  • “Yağmur” şiirinde olduğu gibi şiirin içeriğine uygun aruz kalıplarını seçmiş ve kullanmıştır. 
  • Şiirlerinde parnasizmden etkilenmiştir.
  •  
  • Şiirdeki karamsar ruh halinin Tevfik Fikret'i yansıttığı rahatlıkla söylenebilir. Bunun yanında Servet-i Fünuncuların genel özelliği olan tablo gibi şiir yazma anlayışıyla, parnasizm akımının  özellikleri şair ile eseri arasındaki bağlantılardır.
Read more

İnce Memed Romanının Özeti

Özeti

Toroslar'dan Akdeniz'e köyünden Değirmenoluk köyünün insanları köylerinin dışına çıkmazlar. Onun için buranın kendine has kanun ve töreleriyle yaşamaktadırlar. Abdi Ağa bu kanun ve töreleri koyar ve uygular. Dışarıdan köye kimse gelemez ve karışamaz.

Köyün çocuklarından İnce Memed, günlerdir Abdi Ağa'nın tarlasını sürmektedir, ancak Abdi Ağa sürekli annesini ve kendisini dövmektedir. Memed artık dayanamayacağını anlayınca her şeyi bırakıp Kesme Köyü'ne gider ve orada yaşayan bir köylü olan Süleyman'a sığınır. Memed'in yaptığı bu kaçma eylemi aslında bütün köy ahalisinin hayalidir. Memed kışı Kesme Köyü'nde geçirir. Orada çobanlık yapar. Anasını ve köyünü özlemiş olmasına rağmen dönmemekte kararlıdır. Bir gün köyden bir tanıdık onu görür ve bu haberi Memed'in annesi Döne'ye iletir. Ancak haber, köyde ağızdan ağıza yayılır ve Abdi Ağa durumu öğrenir. Daha sonra Abdi Ağa Süleyman'ın kapısına dikilir ve Memed'i alıp köye götürür. O yaz Memed hasadı yapar ve Abdi Ağa'nın topraklarını sürer. Abdi Ağa ise ceza olarak ona hasadın dörtte birini verir. O kış Memed ve anası çok zorluk çekerler.
Aradan birkaç sene geçtikten sonra Memed, arkadaşı Mustafa ile birlikte ilk defa kasabaya gider. Yolda, iyi ve mert bir eşkıya olan ve hayranlık duydukları Koca Ahmet'le karşılaşırlar. Kasabadaki yaşam Memed'i çok etkiler. Ağaların olmadığı, herkesin hür olduğu bu hayat Memed'i cezbeder. Memed, sevgilisi Hatçe'nin Abdi Ağa'nın yeğeni ile evlendiriliceğini öğrenince, Hatçe'yi kaçırmak için köye döner ve beraber kaçarlar. Hatçe ile Memed'in kaçmalarının ardından Ağa'nın adamları ve yeğeni onları yakalamak için izlerini sürerler ve bulurlar. Aralarında çatışma çıkar. Memed, Abdi Ağa'nın yeğenini öldürür, Abdi Ağa'yı yaralayıp kaçar. Hatçe ise yakalanır. Memed'in sığınacak bir yeri olmadığı için Deli Durdu denilen bir eşkıyanın çetesine katılır. Çetenin yaptığı haksızlıkları gören Memed Deli Durdu'dan nefret eder.
Bu sırada Abdi Ağa Hatçe'yi cezalandırmak için ona bir tuzak kurar. Yeğenini Hatçe'nin öldürdüğüne jandarmaları ikna eder ve Hatçe hapishaneye düşer.
Eşkıyalığa iyice alışan Memed zulmetmeye dayanamaz. Arkadaşları Recep Çavuş ve Cabbar ile Deli Durdu'nun çetesinden ayrılır. Bir gece köye geldiğinde anasının öldüğünü ve Hatçe'nin başına gelenleri öğrenir. Ardından Abdi Ağa'nın izini sürmeye başlar.
Bu arada Abdi Ağa Memed'i ortadan kaldırmak için bir tuzak kurar. Memed ise kasabada Hatçe'yi bulur ve bir yolunu bulup onu ve arkadaşını hapishaneden kaçırmayı başarır. Köylüleri de Abdi Ağa'ya karşı gelmeleri konusunda yüreklendirir. O kış köylüler Abdi Ağa'ya hasatlarından bir buğday tanesi bile vermezler.
Abdi Ağa Ankara'ya telgraf çeker ve Memed'in gizlendiği yeri ihbar eder. Jandarmalar Memed'i kıstırırlar. Aralarında çatışma çıkar. Tam bu sırada Hatçe doğum yapar. Memed eşi ve çocuğu için teslim olur fakat bu esnada Hatçe vurulur. Memed'in dünyası yıkılır. Aylardır onu kovalayan Asım ÇAvuş onu böyle bir durumdayken tutuklayamaz ve askerleriyle giderek ona yeni bir şans verir. Doğan çocuğunu Hatçe'nin hapishane arkadaşı Iraz alır ve Gaziantep'in bir köyüne götürür.
Olaylardan Abdi Ağa'yı sorumlu tutan Memed köye gelir ve Abdi Ağa'yı vurur. Bu duruma sevinen köylü bayram eder. Memed ise atını dağlara doğru sürer ve o günden sonra Memed'den haber alınmaz.
O gün bu gündür Dikenlidüzü Köylüleri, çift koşmadan önce çakırdikenleri ateşe verirler. İşte tam o günlerde Alidağ’ın doruğunda bir top ışık patlar, üç gün üç gece yanar durur.

Ana fikri

Zulme sessiz kalan bir gün zulme uğrar, haksızlığa karşı durmak insanın onurudur.

Read more

11 Aralık 2013 İstanbul'da Okullar Tatil Mi?


Britney Spears'ın Aralık başında satışa sunduğu Britney Jean isimli son albümünün 2. teklisi, Perfume'un video klibi yayınlandı. Sözleri Spears, Sia Furler ve Christopher Braide'a ait olan şarkının video klibini Britney Spears'ın daha önceden "Stronger", "Toxic", ve "Womanizer" kliplerininde yönetmenliğini yapmış olan Joseph Kahn yönetti.


https://twitter.com/Valimutlu twitter hesabından takip edebilirsiniz.
Read more

Galatasaray - Juventus Tekrar Maçı Ne Zaman?

UEFA yapılan görüşmeler sonunda maçın bugün ( 11 Aralık ) 15.00’te oynanmasına karar verdi. Hava ve saha şartları uygun olursa karşılaşma tatil edildiği 31. dakikadan itibaren başlayacak

Read more

2014 Öğretmen Atamaları Ne Zaman ve Ne Kadar?

Başbakan Erdoğan "Şubat ayında 10 bin öğretmen ataması yapacağız" dedi., ağustosta bu rakama 40 bin kişinin daha eklenebileceğini sözlerine ekledi.
Read more

5. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

1.‘’Yaşadığım bölge zeytinyağlı sebze yemekleri, incir ve üzümü ile ünlüdür. Düğünlerde zeybek oynanır.’’ diye söyleyen Eren hangi şehirde oturuyor olamaz?
A)Aydın B) İzmir C)Muğla D) Edirne
2. ’Özgür rüyasında kendisini Atatürk inkılaplarının yapılmasından önceki bir zamanda görüyor.’’
Ayşe,günlük yaşamla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisiyle karşılaşmış olamaz?
A ) Seçimlerde oy kullanmaya giden bir kadın.
B ) Medreseden evine dönen öğrenciler.
C ) Manavdan iki okka elma isteyen bir çocuk.
D ) Arap harfleriyle yazılmış günlük bir gazete
3.Ülkemizde birçok şehir kendine özgü ürünleriyle ünlüdür.
Buna göre hangi eşleştirme yanlıştır?
A) Kahramanmaraş- dondurma
B) Konya - elma
C) Malatya- kayısı
D) Diyarbakır- karpuz
4. Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin kabul edilme amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A)Suç işleyenleri cezalandırmak
B)Barışı sağlamak
C)Dünya çocuklarını koruma altına almak
D)Çocukların okumasını sağlamak
5. Ülkemizi gezmeye gelen bir turist önce Ayasofya’ya, ardından Sümela Manastırı’na, oradan da Pamukkale’ye gitmiştir. Açıklamaya göre turistin gittiği iller sırası ile hangi ilde verilmiştir?
A)İstanbul – Edirne – Konya
B)Trabzon – İstanbul – Niğde
C)Ankara – Trabzon – Bursa
D)İstanbul – Trabzon – Denizli
6. Dağ, ova, plato, akarsu ve denizler hangi haritalarda gösterilir?
A) Siyasi harita B) Fiziki harita
C) Dünya haritası D) Avrupa haritası
7. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk ilkeleri arasında yer almaz?
A) Vatancılık B) Cumhuriyetçilik C) Halkçılık D) Milliyetçilik



8.‛İnsanlar Akdeniz Bölgesi’nde ince elbiseler giyerken, Doğu Anadolu Bölgesi’nde kalın
elbiseler giymektedir.” Bu durum kültürel farklılığı oluşturan hangi faktörü anlatmak-tadır?
A) eğitimi B)yeryüzü şekilleri
C) iklimi D)gelenekleri
9. ’Cumhuriyetten önce kurulan pazar yerlerinde günümüzde olduğu gibi meyve, sebze, kumaş, giyecek ve içecekler satılırdı.’’
Buna göre, aşağıdaki konuşmaların hangisi o dönemdeki pazar yerine ait olamaz?
A )Bana iki okka elma verir misiniz?
B )Taze meyveler, kilosu iki lira.
C )Üç arşın kumaş alacaktım.
D )Mallar hicri yılın ilk ayında gelecek
10. Eğitim ve öğretimde birlik sağlandı.
Tüm okullar Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlandı. www.sorubak.com
İlköğretim kız ve erkek çocuklara zorunlu hale getirildi.
Eğitim esasları çağdaşlaştırıldı.
Verilen bu sonuçlar, Atatürk döneminde çıkartılan aşağıdaki kanunlardan hangisiyle sağlanmıştır?
A) Şapka Giyilmesi Hakkında Kanun
B) Türk Medeni Kanunu
C) Kabotaj Kanunu
D) Tevhid-i Tedrisat Kanunu
11.’Din herkesin vicdanına kalmış bir iştir. Din hiçbir zaman siyaset aleti olarak kullanılamaz’’
Atatürk, yukarıdaki sözleri ile hangi ilkesine vurgu yapmıştır?
A.Laiklik B)Halkçılık C.Devletçilik D)Cumhuriyetçilik
12.Aşağıdakilerden hangisi milli bayramlarımızdan birisidir?
A)Kiraz festivali B)Kurban bayramı
C)Zafer Bayramı D)Ramazan bayramı
13.Atatürk’ün ‘’ Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. ‘’ sözü onun hangi ilkesiyle açıklanır?
A) Halkçılık B) Milliyetçilik
C) Devletçilik D) Cumhuriyetçilik
14. Yurdumuzun tahıl ambarı olarak bilinen ili aşağıdakilerden hangisidir?
A) Konya B)Yozgat C)Kayseri D) Ankara



15. * Yazlar sıcak ve kurak kışlar soğuk ve kar yağışlıdır.
* Bitki örtüsü bozkırdır.
* Daha çok tahıllar ( buğday,arpa v.b) yetiştirilir.
* Yurdumuzda en geniş etki alanına sahiptir.
Yukarıda özellikleri verilen iklim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Karadeniz B)Akdeniz
C) Karasal D) Hiçbiri
16. Aşağıdakilerden hangisi, günümüzde insanların yerleşme istedikleri alanlarda aradıkları özellikler arasında yer almaz?
A)Tarıma elverişli, verimli alanlar
B) Çevresine göre yüksekte kalan alanlar
C)Sanayinin geliştiği alanlar
D)Ulaşımın geliştiği alanlar
17. İklim özellikleri düşünüldüğünde hangi coğrafi bölgede don olayları az görülür?
A)İç Anadolu B)Akdeniz
C)Doğu Anadolu D)Güneydoğu Anadolu
18. Aşağıdakilerden hangisi insanların doğal ortama zarar vermesine örnektir?
A)Farklı ekonomik faaliyetler yapmak
B) Akarsular üzerine baraj yapmak
C) Orman alanlarına yerleşim birimleri kurmak
D)Turizm faaliyetlerine turist olarak katılmak
19.Türkiye’deki toprak kaymalarının büyük bölümünün Karadeniz Bölgesi’nde meydana gelmesinde en önemli faktör aşağıdakilerden hangisidir?
A)Ormanların kapladığı alan B)Depremler
C)Yol yapımları D)Yağış ve eğimin fazla olması


20. “Yeryüzü şekilleride iklimi etkiler.Yüksek yerlere çıkıldıkça hava sıcaklığı düşer.”
Yukarıdaki bilgilere göre en soğuk bölgemiz aşağıdakilerden hangisidir?
A)Doğu Anadolu bölgesi
B)Karadeniz Bölgesi
C)Ege Bölgesi
D)Akdeniz Bölgesi
21. Ekonomik alanda yapılan yenilikler hangi ilke doğrultusunda yapılmıştır?
A) Cumhuriyetçilik B) Devletçilik
C) Laiklik D) Halkçılık
22.Ülkemizin en çok yetiştirilen tarım ürünü hangisidir?
A)Mısır B)Pamuk C)Buğday D)Ayçiçeği
23. Aşağıdakilerden hangisi dini bayramlarımızdan birisidir?
A) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
B) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
C) 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
D)Ramazan bayramı
24.Haritada kullanılan özel işaretlerin anlamlarının yer aldığı bölüme ne denir?
A)Lejant B)İşaretler C)Açıklamalar D)Ölçek
25. Aşağıdakilerden hangisi doğal afetler içerisinde yer almaz?
A)Sel B)Orman yangını
C)Erozyon D)Trafik kazası

1D 2A 3B 4C 5D 6B 7A 8C 9B 10D 11A 12C 13D 14A 15C 16B 17B 18C 19D 20A 21B 22C 23D 24A 25D


Read more

Miley Cyrus 2014 İstanbul Konseri



Bangerz 2014 European Tour Dates
2 May, 2014
Ziggo Dome
Amsterdam Zuidoost, Netherlands

4May, 2014
Sportpaleis
Antwerpen, Belgium

6 May, 2014
The O2
London, GB

10 May, 2014
First Direct Arena
Leeds, GB

12 May, 2014
The SSE Hydro
Glasgow, GB

14 May, 2014
Phones 4u Arena - Manchester
Manchester, GB

16 May, 2014
NIA Birmingham
Birmingham, GB

19 May, 2014
Odyssey Arena
Belfast, NI

20 May, 2014
O2 Arena
Dublin, ROI

23 May, 2014
Park & Suites Arena
Montpellier, France

24 May, 2014
Halle Tony Garnier
Lyon, France

28 May, 2014
Telenor Arena
Oslo, Norway

30 May, 2014
Ericsson Globe
Stockholm, Sweden

1 June, 2014
Hartwall Areena
Helsinki, Finland

3 June 2014
O2 World
Berlin, Germany 

4 June 2014 
Olympiahalle
Munich  Germany 

5 June 2014 
Kucukcıflıkpark 
Istanbul Turkey

7 June 2014
Expo Center
Baku Azerbaijan
Read more

Ülkemizde İşletilen Madenlerimiz ve Yıllık Üretimleri Nelerdir?

• ALÜMİNYUM :
Alüminyum cevheri (boksit),Seydişehir’de kurulmuş olan alüminyum fabrikasında üretime başlamıştır. Seydişehir ve civarında gayet zengin bulunan bu cevher yatakları Etibank tarafından işletilmektedir.

• ANTİMUAN :
Antimuan cevheri üretimi yılda yaklaşık olarak 16213 tondur. En büyük üretimi Tokat-Turhal’da bulunan işletme yapmaktadır. Bunun dışında diğer işletmeler; Balıkesir, Bilecik ve yine Tokat illerindedir.

• AMYANT : 
Amyant üretimi yılda toplam 3913 ton olup bu üretim 12 işletmeden temin edilmektedir. Başlıca işletmeler: Bursa- Orhaneli, Eskişehir- Mihalıççık, Çankırı- Şabanözü, Çorum- Alaca, Erzincan ve Sivas- Zara’dır.

• BAKIR VE BAKIRLI PİRİT :
Faaliyet halinde 4 adet bakır ve bir adet bakırlı pirit işletmesi mevcuttur. Bakır işletmelerinden iki tanesi ve Bakırlı pirit işletmesi Etibank’a aittir. Bu işletmeler: Ergani ve Murgul Bakır İşletmeleri ile Küre Bakırlı pirit İşletmesidir.

• BOR MİNERALLERİ : 
Memleketimiz bor mineralleri bakımından çok zengindir. Yıllık üretim 287.606 ton civarındadır. Bu üretim Kütahya–Emet, Bursa, Balıkesir ve Kütahya yörelerinde yapılmaktadır.

• CİVA : 
Türkiye’nin maden ihracatında önemli bir yeri olan civanın yıllık üretimi 55.201 tondur. Saf cıva İzmir, Konya, Uşak, Niğde, Manisa dolaylarında elde edilmektedir.

• DEMİR : 
Türkiye’nin yıllık demir cevheri üretimi toplam 1.553.189 tonu aşmaktadır.
Demir cevheri işletmeleri; Sivas – Divriği, Sivas – Kangal – Pınarözü, Sivas – Gürün –Otlukilise, Sivas – Divriği – Akdağ, Malatya – Hekimhan – Karakuz, Ankara – Bala –Kesikköprü, Balıkesir – Büyükeymir, Balıkesir – Küçükeymir, Kayseri – Karamadazı yörelerinde bulunmaktadır.

• KROM : 
Denizli, Muğla, Eskişehir dolaylarındaki maden ocaklarından çıkarılmaktadır. Yıllık üretim yaklaşık olarak 690.000 ton dur.

• KÜKÜRT :
Kükürt üretimi yılda toplam olarak 61.519 ton olup üretimin tamamı Isparta- Keçiborlu’da yapılmaktadır.

• LÜLETAŞI : 
Memleketimizde lületaşı, Eskişehir ili dâhilindeki 7 işletmeden temin edilmekte ve yıllık üretim 1234 tonu aşmaktadır.

• MANGANEZ :
Yılda ortalama 45 tonu bulmaktadır. Manganez üretiminde Erzincan ve İstanbul-Silivri’deki maden ocakları önemli bir yer tutar.

• KALSİT :
Yurdumuzun her yerinde bulunur. Özellikle İzmir civarında çok saydam billurlarına rastlanır. Sertliği(3), özgül ağırlığı (2,7) dir.

• MANYEZİT :
En önemli işletmeler Eskişehir ve Kütahya illeri dahilindedir. Yıllık üretim yaklaşık olarak 90.000 tondur.

• SODYUM SÜLFAT :
Sodyum sülfat üretimi Afyon ve Denizli illeri hudutlarına giren Acıgöl, Konya-Cihanbeyli hudutları dahilindeki Terzikan ve Boluk göllerinden yapılmaktadır.

• ZIMPARA TAŞI :
Başlıca zımpara işletmeleri Muğla, İzmir ve Aydın illeri dahilindedir. Yıllık üretim 35.000 tonu bulmaktadır.

• KÖMÜR (Maden Kömürü) :
Zonguldak ili dahilinde bulunan taşkömürü işletmeleri Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumuna bağlı Ereğli Kömürleri İşletmesi Müessesesinin İmtiyazı altındaki ocaklardan elde edilmektedir. Taşkömürü üretimi yılda takriben 8 milyon tonu bulmaktadır.

• LİNYİT :
Yıllık Üretim (Devlet ve Özel Sektör bir arada) 8 milyon tonu aşmaktadır. Belli başlı işletme merkezleri; Tavşanlı, Tunçbilek, Seyitömer, Soma, Bolu, Çorum, Bursa, Elbistan işletmeleridir.

• ALÇITAŞI :
Türkiye’de alçıtaşı üretimi yılda takriben 200.000 tonu bulmaktadır. Bu üretim dağınık ve küçük ocaklardan yapılmaktadır.

• KİL ( KAOLEN) :
Yıllık üretimi yaklaşık olarak 14.300.000 ton’dur. Bu üretim İstanbul, Bilecik, Çanakkale, Eskişehir, Kütahya ve Zonguldak illerindeki ocaklardan yapılmaktadır.

• KUARSİT :
Kuarsit yıllık üretimi 38.665 tona ulaşmaktadır. Ytong ve Ferrokrom sanayiinde kullanılan kuarsit bu sanayilerin bulunduğu bölgelerdeki ocaklardan üretilmektedir. Üretimin önemli bir kısmı Antalya bölgesinde yapılmaktadır.

• MERMER :
Mermer üretimi yaklaşık olarak yılda 25.400 m civarındadır. Bu üretimin en büyük kısmı Marmara Adası ve Afyon’daki ocaklardan temin edilmektedir. Bunun dışında İzmit, Bilecik, Denizli, İzmir illeri dahilinde üretim yapan birçok ocak mevcuttur.

• SİLİS KUMU :
Silis kumu, üretimi yılda yaklaşık olarak 12.930 tondur. Bu üretim İstanbul civarındaki Kabakça ve Podima ocaklarında yapılmaktadır. Silis Kumu cam sanayiinde ve dökümcülükte kullanılmaktadır.

• LİNYİT :
En düşük kaliteli kömür olup bir gramı 800- 4000 kalori değerinde ısı verir.
Depolandığında çabuk ufalanır ve kırılır. İsli bir alevle yanar.
• MİKA :
Kolayca ince levhalara ayrılabilir. Sıcağa dayanıklıdır. Elektrikli ve elektronik araçlarda yalıtkan olarak kullanılır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 71 - 76 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

 5: Etkinlik:
Metinde geçen kişilerle olayı canlandıran kişiler yanı kişiler değildir. O rolü üstlenen kişilerdir.
Fakat bu kişiler günlük hayata var olabilecek kişilerdir. Bu yüzden bu eser gerçekçidir.
1.a. Olay örgüsü:
* Ata’nın öksüz kalması ve müştak Bey’in yanına evlatlık olarak yerleşmesi
* Tıbbbiyeye gitmesi
* Şefikaya aşık olması, ve bunu gizlemesi
* Halil Bey’in işlerinin bozulması
* Tahire Hanım’ın Şefika’yı bir paşaya vermek istemesi.
* Şefika’nın Ata’yı sevdiğini söylemesi
* Şefika’nın Ailenin isteği üzerine paşayla evlenmesi
* Şefikanın verem olup ölmesi
* Bunu duyan Ata’nın zehir içerek hayatına son vermesi
b. Olay örgüsü günlük yaşamda karşı8mıza çıkabilecek bir olaydır. Bu yönüyle gerçekçidir. Tanzimat döneminin sorunlarından birsi de görücü usulü evliliktir.
6. Etkinlik

* İnsan metni okuyunca üzüntü ve öfke hissediyor. Şefika ve Ata’nın başına gelenler üzüntü verici aynı zamanda ailelerin kendi çıkarları için çocuklarının hayatını karartması da öfke verici bir olay.
* Bu metin döneminin sosyal yaşamı hakkında bilgi verdiği için bir belge niteliğindedir.

7. Etkinlik
Kiş,ilerin
a.       Özellikleri:
 Halil Bey: kendi çıkarları ve sıkıntısı için evladını feda eden bir kişilik. Çıkarcı.
Tahire Hanım: Kendi mutluluğu ve huzuru için kızını feda eden bir kişilik.
Ata: evlatlık. Sevdiği uğruna canını feda edebilecek kadar sadık ve dürüst biri.
Şefika: ailesi için kendi hayatından vazgeçen feda eden bir kişilik. Fedakar.
b.      Halil Bey: kendi çıkarları için kızının istemediği biri ile evlenmesine karşı değil.
Tahire hanım: Ailenin içine düştüğü
 Durumu kızını istemediği biri ile evlendirerek çözüme kavuşturacağını düşünüyor.
Ata: başına gelenlere dayanamayıp intihar ediyor.
Şefika: gelişen olaylara karşı koymayıp teslim oluyor.
                 ç. Bu kişilerle günümüzde karşılaşmak mümkün.
                         Metindeki kişiler daha çok tip özelliği özeliği göstermektedir.

2. Metindeki kişiler olayın ortaya çıkmasında rol alır. Temayı ortaya koymak için bir olay gerekir. Bu olayın somutlaştırılması içinde şahıslar olması gerekir.
3. metinde geçen zaman gerçekçidir. Yaşanılan zamanla metnin yazıldığı zaman aynı zaman  dilimi içinde geçmektedir. Metinde geçen mekan çok belirgin değil. Daha çok bir ve olarak ön plana çıkıyor. Mekan olayın akışına uygun seçilmiş. Bu mekan günlük hayata var olan bir mekandır.

4.zavallı Çocuk adlı eserde olay, zaman, mekan ve kişiler arasında bir uyumdan söz edilebilir.

8. Etkinlik
Akın adlı tiyatroda mekan konuya uygun bir mekandır. Şair evlenmesi ve Zavallı Çocukta da mekan olayın yaşanmasına uygun olarak planlanmıştır. Şair evlenmesinde  mekan bir sokak, Zavallı Çocukta ise bir evdir.

9. Etkinlik
* Metnin teması: Görücü usulü evliliğin yanlışlığı. Bu tema Tanzimat döneminin sosyal problemlerinden biridir.
5. metnin teması görücü usulü evlilik. Tanzimat döneminde yaşanan bir durumu dile getirdiği içn tema gerçekçidir.
6.a. metnin yazılış amacı sanat yapmaktır. Fakat Tanzimat tiyatrosu sanat toplum içindir düşüncesiyle hareket ettiği için metnin öğreticilik yanı da vardır.
b. Seyretmek okumaktan daha fazla akılda kalıcıdır. Tanzimat döneminde halkın okuma düzeyini de düşündüğümüz zaman seyretmenin daha ön plana çıktığını görürüz. Fakat okuma insan üzerinde çok daha kalıcı tesirler uyandırır.

10. Etkinlik

Her iki metin de dil bakımından sadedir. Tanzimat tiyatrosu halka hitap ettiği için dili sadedir. Cümleler kısa karşılıklı konuşmalar önemli bir yer tutar. Mahalli konuşmalara yer verilir.
6.Her iki metnin teması da görücü usulü evliliktir. Olay örgüsü ikisinde de temaya uygun olarak ele alınmıştır.
7. Namık Kemal:
a. sanat toplum içindir anlayışını benimsemiştir.
b. Tiyatroyu toplumu eğitmekte bir araç olarak görür.
c. Tiyatrolarında dil sadedir.
d. Toplumsal konuları işlemiştir
e. Vatani millet, hak, özgürlük adalet, eşitlik gibi temaları şiirlerinde bolca işlemiştir.

12. Etkinlik
Şair evlenmesi ve Zavallı Çocuk adlı tiyatro geleneksel tiyatromuzdan modern tiyatroya geçiş ürünleridir. Bu yüzden bu eserlerde geleneksel tiyatromuzun izlerini de görmekteyiz.
13. Etkinlik
Mekanlar farklıdır. Şair evlenmesinde mekan bir sokak, Zavallı Çocuk da ise bir evdir.  Ortak noktaları her iki eser de görücü usulü evliliği işlemiştir.
                                             
                                                DEĞERLENDIRME
1.   D
      Y
     D
2
·         …….Vatan Yahut Silistre Namık Kemal  tarafından….
·         Tanzimat dönemi tiyatro eserleri   …. Okunmak…. için değil….. oynanmak….. için yazılmıştır.
·         Tanzimat dönemi tiyatro eserlerinde ……klasizm…… akımının etkileri görülür.
                             Komedilerde kalsisimin, dramlarda realizmin etkisi görülür.
3. E. Tanzimat’ın ikinci dönemindeki tiyatro eserlerin de halkın eğitilmesi amaçlanmıştır
4. B) Celaleddin Harzemşah
Read more

Medcezir 13. Bölüm Fragman İzle



Medcezir'in 13. bölümünde Mira Yamana Seni seviyorum der. Yaman işe Mira'ya karşılık olarak teşekkür ederim der :) Sezer aileside bu durumu öğrenince gülmekten kendilerini tutamaz
Read more

Coldplay - Paradise [ Türkçe Çeviri ]



Ohoohoooh 

When she was just a girl 
O sadece bir kızken 
She expected the world 
Dünyadan beklentileri vardı 
But it flew away from her reach 
Ancak olanları anladığında umutları uçup gitmişti 
So she ran away in her sleep 
Uykusunda dünyadan köşe bucak kaçtı 
And dreamed of para- para- paradise 
Ve cenneti düşledi 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 
Every time she closed her eyes 
Gözlerini her kapattığında 

Ohoohoooh 

When she was just a girl 
O sadece bir kızken 
She expected the world 
Dünyadan beklentileri vardı 
But it flew away from her reach 
Ancak olanları anladığında umutları uçup gitmişti 
And the bullets catch in her teeth 
Ve ağzıyla kurşunları yakalıyor 

Life goes on, gets so heavy 
Hayat devam ediyor, gittikçe zorlaşıyor 
The wheel breaks the butterfly 
Başaramayacağını bile bile çabalıyor


  Every tear a waterfall 
Her gözyaşı bir şelale gibi 
In the night, the stormy night, 
Gece vakti, fırtınalı gecede 
She'd close her eyes 
Gözlerini kapardı 
In the night, the stormy night, 
Gece vakti, fırtınalı gecede 
Away she'd fly 
Uzaklara uçardı 
And dreamed of para- para- paradise 
Ve cenneti düşledi 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 

Lalalalalalala 

So lying underneath the stormy skies 
Fırtınalı gökyüzünün altında uzanıyor 
She'd say, ohoohoooh, 
ohoohoooh diyordu 
I know the sun will set to rise 
Güneşin yükselmek için çabalayacağını biliyorum 

This could be para- para- paradise 
Bu cennet olmalı 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 
Could be para- para- paradise 
Cennet olmalı 
Ohoohoooh 

And dreamed of para- para- paradise 
Ve cenneti düşledi 
Para- para- paradise 
Cennet cennet 
Para- para- paradise 
Cennet cennet
Read more

Evanescence - My Immortal [ Türkçe Çeviri ]



I'm so tired of being here suppressed by all my childish fears 
Burada, çocukça korkularım tarafından bastırılmış halde bulunmaktan çok yoruldum 

And if you have to leave 
Ve eğer gitmek zorundaysan 

I wish that you would just leave 
Hemen gitmeni dilerim 

Cause your presence still lingers here 
Çünkü varlığının hala burada oyalanıyor(takılıp kalıyor) 

And it won't leave me alone 
Ve beni yalnız bırakmayacak 

These wounds won't seem to heal 
Bu yaralar iyileşecek gibi gözükmüyor. 

This pain is just too real 
Bu acı fazla gerçek 

There's just too much that time cannot erase 
Zamanın silemediği çok fazla şey var 

Nakarat : 

[When you cried I'd wipe away all of your tears 
Ağladığında, tüm gözyaşlarını silerdim 

When you'd scream I'd fight away all of your fears 
Çığlık attığında, tüm korkularınla savaşırdım 

I held your hand through all of these years 
Tüm bu yıllar boyunca elini tuttum. 

But you still have all of me 
Fakat hala bana tamamen sahipsin ]

You used to captivate me by your resonating light 
Sen beni büyüleyen ışığınla kendine hapsederdin. 

Now I'm bound by the life you left behind 
Şimdi ise geride bıraktığın hayata bağıyım 

Your face it haunts my once pleasant dreams 
Yüzün, bir zamanlar mutlu olan rüyalarımı kovalıyor 

Your voice it chased away all the sanity in me 
Sesin, tüm akıl sağlığımı yok etti 

These wounds won't seem to heal 
Bu yaralar iyileşecek gibi gözükmüyor. 

This pain is just too real 
Bu acı fazla gerçek 

There's just too much that time cannot erase 
Zamanın silemediği çok fazla şey var 

Nakarat 

I've tried so hard to tell myself that you're gone 
Kendime gittiğini söylemek için çok uğraştım 

But though you're still with me 
Ama hala benimle olmana rağmen 

I've been alone all along 
Aslında baştan beri yalnızım 

Nakarat 
Read more

İçinden Böcek Çıkan Gazoz Markası Hangisi?

Bahsi geçen gazoz markası  Uludağ Gazoz'dur.  Bahsi gecen davada Gazoz firmasının üretimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tuncay İşmar diye bahsediliyor. Linkedin sayfasında bu ismi arattığımızda altdaki sonu çıkıyor :)

Genel Md. Yardımcısı /Deputy General Manager (Technical & Production)

Uludag Icecek

Halka Açık Şirket; 501-1000 çalışan; Yiyecek ve İçecek sektörü
Ocak 2011 – Şu Anda (3 yıl)
Read more

Britney Spears ft Lady Gaga Şarkısı

Britney Spears, Twitter’da hayranlarıyla yaptığı Soru&Cevap etkinliğinde  “Kiminle düet yapmak isterdin?” sorusuna “Lady Gaga ile düet yapmak istiyorum. Çok eğlenceli olacağını düşünüyorum. Onun çok farklı, ilginç ve karmaşık birisi olduğunu düşünüyorum.” yanıtını verdi. 

Bunun üzerine Lady Gaga Twitter aracılığı ile Britney‘e “Hadi bunu yapalım s*rtük bu tam zamanı.” cevabını verdi.

Read more

Shakira ft Rihanna Şarkısı

Elenco magazin dergisinin yaptığı habere göre Shakira bu şarkıda Rihanna ile düet yapacak. Ayrıca klibin yönetmenliğini ise Joseph Kahn üstlenecek.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 72 - 77 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

9. SINIF DİL VE ANLATIM DERS KİTABI CEVAPLARI - EKOYAY 4. ÜNİTE KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM- SAYFA- 72-77
■ Geçmiş yıllarda kelimenin yapısı ile ilgili öğrendiklerinizi tekrarlayınız.
Kelimeler basit, türemiş ve birleşik kelime olmak üzere üçe ayrılır.

❏ Dilin anlamlı en küçük birimi nedir?
Dilin anlamlı en küçük birimi kelimedir.
❏ “Kelebek” kelimesini duyunca Türkçe bilen herkesin zihninde niçin aynı şekil oluşur?
Çünkü her kelimenin çağrıştırdığı bir ilk anlam vardır. Sözcük telaffuz edildiği vakit bu anlam zihinde canlanır.
❏ Kelebek kelimesinin yazılışı, ses olarak karşılığı ve kelebek şekli arasında ilişki nasıl
kurulmaktadır?
Harfler seslerin şekille ifadesidir. Aynı zamanda bu sesler kelebeğin sembolleridir. Bu semboller söylendiği zaman kelebek çağrıştırılmış olur.
❏ Sözlük anlamı aynı olan kelimeler her cümlede birbirinin yerine kullanılabilir mi?
Niçin?
 Hayır, birbirinin yerine kullanılamaz. Özellikle mecaz anlamda kullanılmış ise sözcük değiştirildiği zaman bu anlam bozulur. Bazı yerde ise kalıplaşmış ifade şeklinde kullanılan sözcükler değiştirilemez.

❏ Metnin özelliğine göre kullanılan kelimeler de farklılık gözlenir mi? Düşüncelerinizi
söyleyiniz.
Evet, metnin özelliğine göre kullanılan kelimelerde farklılık gözlenir. Sanat metinlerinde sözcükler kendi anlamlarının dışında başka anlamlara gelecek şekilde de kullanılırlar.

◆ Metne göre kelimelere anlam veren nedir?
Metne göre kelimelere anlam veren hayatın ta kendisidir.

◆ Bir varlığın veya kavramın ifade edilebilmesi için insanların hayat içerisinde kalarak bizzat o varlığı görmeleri veya durumu yaşamaları niçin gereklidir?
Etrafımızdaki varlıkları, nesneleri, kavramları, kısacası her şeyi tecrübe ederek, duyarak, görerek öğreniriz. Bir insan kelebeği hiç görmeden ismini öğrense kelebeği gördüğü zaman ne olduğunu bilemez. Aynı şey diğer varlık ve kavramlar, eşyalar için de geçerlidir.
>>>>>>>>>> Deve (Ses simgesi)>>>>>>>>>>> Kavram
(Varlık)          (+) (Ses karşılığı)         =               (Varlığın kendisinden ve ses
                                                                          karşılığından soyutlanmış hâli)

Yukarıdaki şemayı inceleyiniz. Şemadan yararlanarak
simge ve kavram kelimelerinin oluşumu hakkında fikir yürütünüz. Ulaştığınız sonucu aşağıya yazınız.

Kainatta var olan nesne, canlı ve kavramları karşılamak için ses simgeleri üretilir. Bu simgeler zamanla zihnimizde kavramı ortaya çıkartır. Yani kavram seslerin zihnimizde çağrışımlarıdır.
· 
             Gül kelimesini duyduğunuzda aklınıza ilk gelen varlık nedir?
Gül kelimesini duyduğumuzda aklımız ilk gelen kırmızı gül bitkisidir. Bazısı için gül isminde bir kişi varsa o olabilir.
·         Aklınıza ilk gelen kavramın gül kelimesi ile ilişkisini aşağıda boş bırakılan yere yazınız.
Aklımıza ilk gelen kavram gül kelimesi ile anlatılmak istene varlığın kendisidir.

·       Siz de başka kavramlarla benzer bir alıştırmayı aşağıdaki tabloya yazınız.
                                                                                                                gösterilen
Kavram>>>>>>>>>>>>>>>>>> üçgen >>>>>>>>>   = gösterge     
           Ses  karşılığı                                                                                             gösteren

3. Etkinlik
Kavramların oluşması için önce varlığın kendisi sonra onun ses karşılığı olması gerekir. Yani
Varlık,    ses karşılığı(simge),    gösterge,      kavram
Kavramlaştırma yaparken   her duyduğumuz  kavramı görmek zorunda değiliz. Bazı kavramların gözle görülebilir bir karşılığı yoktur. Soyut kavramların gözle görülebilir karşılığı olmaz.


 4. Etkinlik
Aşağıdaki yazılardan anlamlı olanlarını işaretleyiniz.
tah ( ) ağaç ( X ) tö ( ) zu ( ) elma ( X )
ev ( X ) kuraklık ( X ) fü ( ) üş ( ) araba ( X )
“Çizgili elbisesini çıkarıp tahta sandalyeye oturdu.” cümlesinde anlamı ve görevi
olan ses birliklerini aşağıda boş bırakılan yere yazınız.
Çizgi            elbise       çık        tahta     sandalye       otur

“Karınca” kelimesini duyunca karıncanın hangi özellikleri zihninizde canlanır? Aşağıda boş bırakılan yere yazınız.

“Karınca” kelimesini duyunca karıncanın şekli gözümüzde canlanır.
“Karınca gibi adamsın.” Cümlesinde karıca küçük, zayıf, güçsüz anlamında kullanılırmıştır.  Veya   çok çalışkan  anlamı da çıkabilir.
Karınca kararınca geçinip gidiyoruz. Bu cümlede de kanaatkar anlamında kullanılmıştır.

5. Etkinlik
“Beyaz-ak” örneğinde olduğu gibi aynı anlamda veya yakın anlamda olan kelimeler belirleyip aşağıdaki satırlara alt alta yazınız.
Kara- siyah: Üzerine siyah bir elbise giymişti.  Ocağın çıkardığı isten üstü başı kapkara olmuştu.
Al- kırmıızı: Yeleleri al bir ata binmişti.   Kırmızı bir araba almaya gitti.
Güç- takat:  Bu olay bütün gücünü alıp gitmişti. Dayanacak takati kalmamıştı.
Güç-zor: Yaşadıklarından sonra çok güç ikna olmuştu.  Zor bir işe girmişti bu yıl.

Defterinize “büyük-yüksek” ve “ulu-uzun” kelimeleriyle birer cümle yazınız
Çok büyük bir ev almıştı. 
Yüksek bir tepeden İstanbul’u seyrediyordu.
Ulu bir çınar gibi dimdik duruyordu bu yapı.
Uzun ince bir yoldayım.
Sözcükler her ne kadar eş ya da yakın anlamlı olsa da kullanıldıkları cümleye göre farklı anlamlar kazanabilirler. Özellikle mecaz anlam ifade ettikleri cümlelerde bu sözcükler birbirinin yerine kullanılamazlar.
               

                                   ANLAMA VE YORUMLAMA

◆ Kelimeler, niçin her cümlede sözlükteki anlamında kullanılmaz? Kelimelerin farklı değerler kazanması dilin hangi özelliğini gösterir? Aşağıda boş bırakılan yere yazınız
                Çünkü bir sözcüğün gerçek anlamının yanında yan ve mecaz anlamaları da vardır. Sözcüklerin farklı anlamlar içermesi dilin anlam yönünün zenginliğini fakat sözcük yönünden kısırlığını gösterir.

“Hayat ve Kelimeler” adlı metinde kelimelerin nasıl anlam kazandığı anlatılmaktadır. Metinden çıkardığınız sonuca göre “kelime ve anlam” konusunda bir yazı yazınız.
Kelimeler de dil gibi canlı varlıklardır. Sahip oldukları anlamların dışında zamanla yeni anlamlar kazanabildikleri gibi bir anlamda birkaç kelime de kullanılabilir. Bu özellikler hem kelimenin kendisine ait olabilir, hem de diğer kelimelerle olan anlam ilişkisini gösterebilir. Burada kelimelerin anlam özelliklerinin yanı sıra kelimeler arasındaki anlam ilişkileri de karşımıza çıkmaktadır. Kelimeler tek başlarına anlamlı olabildikleri gibi cümlede veya söz içinde kullanılışlarına göre yeni anlamlar da kazanabilirler, aralarında anlamdaşlık sesteşlik gibi ilişkiler de barındırabilirler.

                                      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
       1.      Yakın anlamlı kelimeler niçin birbirinin yerine kullanılamaz?
Yakın anlamlı kelimeler yazılışı ve okunuşu farklı olan, anlamdaş gibi göründüğü hâlde birbirinin yerini tamamen tutamayan, yani aralarında anlam ayrıntısı bulunan kelimelerdir. Bunlar çoğunlukla Türkçe kelimelerdir. Bu yüzden birbirinin yerine kullanılamazlar.
     
 2.      Kavramlaştırma (soyutlama) nasıl oluşur?
    Bir varlığı, olayı, duyguyu ve düşünceyi seslerle (sözcüklerle) simge hâline getirme.
  İnsanoğlu varlıkları, duygu ya da hayalleri, ses bileşenleri yardımıyla simge hâline getirir. Böylece kavramlar oluşturulur. Kavramlaştırma, var olandan hareketle gerçekleştirilen bir tür soyutlama sayılır. Anlamlandırma sürecinde kavram bir taraftan ses imgesine, gösterilene, öte taraftan adlandırılacak hususa (göndergeye) bağlıdır. Bu yönden bakıldığında dildeki kelimeler; nesne, olay, duygu veya düşüncelerin simgeleri niteliğindedir.

3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.
• Kelimede anlam ……varlığı zihinde canlandırma….  ile oluşur.
• Kelime ile anlam arasında _________________________ bir ilişki vardır.
• Dilin anlamlı en küçük birimine ___    sözcük____ denir.

4. Aşağıdaki cümlelerin başına, verilen bilgiler doğru ise  “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
                -D
                -Y
                -D
5. Aşağıdakilerden hangisinin ses bileşimi ile simge hâline getirilmesi kelimeyi oluşturmaz?

      A) Olay       B) Varlık      C) Müzik      D) Duygu     E) Hayal
Read more

2014 Dünya Kupası Grupları En Zor ve En Kolay Grup

Brezilya'da düzenlenecek 2014 Dünya Kupası'nın kuraları çekildi. İşte listesi:
A GRUBU
- Brezilya
- Hırvatistan
- Kamerun
- Meksika

B GRUBU
- İspanya
- Hollanda
- Avustralya
- Şili

C GRUBU
- Kolombiya
- Fildişi Sahilleri
- Japonya
- Yunanistan

D GRUBU ( ÖLÜM GRUBU )
- Uruguay
- İtalya
- Kostarika
- İngiltere

E GRUBU ( EN KOLAY GRUP )
- İsviçre
- Ekvator
- Honduras
- Fransa

F GRUBU
- Arjantin
- Nijerya
- İran
- Bosna Hersek

G GRUBU
- Almanya
- Gana
- ABD
- Portekiz


H GRUBU
- Belçika
- Cezayir
- Güney Kore
- Rusya
Read more

Bim 20 Aralık 2013 İndirimli Ürünler Listesi

Erkek kaban (M-L-XL) : 79,00 TL
Çift desenli çift kişilik nevresim takımı : 36,00 TL
Lisanslı nevresim takımı : 32,00 TL
Bluelight Home Şişme koltuk : 115,00 TL
Üçlü opal cam kase seti : 25,00 TL
3 parça opal güveç seti : 9,90 TL
17'li plastik saklama kabı seti : 12,50 TL
10'lu kadife askı : 12,50 TL
Bay/Bayan Polar eşofman takımı (S-M-L-XL) : 25,00 TL
Askılı led fener : 4,50 TL
Hayvanlı panduf (25-35) : 8,50 TL
Hayvanlı panduf (36-40) : 10,00 TL
Şişme peluş koltuk : 9,90 TL
Oyuncak sepeti : 7,00 TL
Barbie mikrofon seti : 11,50 TL
Thor dev figür : 18,00 TL
Çek-bırak araba : 6,50 TL

Read more

Bim 13 Aralık 2013 İndirimli Ürünler Listesi

Çift kişilik uyku seti : 59,90 TL
Çift kişilik battaniye : 25,00 TL
Toolmaxx şarjlı vidalma seti : 29,90 TL
Chefmaxx elektrikli ızgara : 39,00 TL
Selülit giderici ve masaj aleti : 19,90 TL
Saç kesme makinesi : 19,90 TL
Man's flanel bay gömlek : 17,50 TL
Bayan hırka : 16,50 TL
Çocuk polar eşofman takımı : 15,00 TL
Bay yün fanila : 14,90 TL
Bay yün uzun don : 16,00 TL
Bayan yün güpürlü atlet : 8,00 TL
Yün korse : 7,50 TL
Çift kişilik mikrofiber alez : 14,50 TL
Gezer bay - bayan terlik : 9,50 TL
İkili figür pollutant : 6,00 TL
Eğitici şekiller : 6,50 TL

Read more