Macklemore and Ryan Lewis – Same Love [ Türkçe Çeviri ]


Same Love

When I was in the third grade I thought I was gay
‘Cause I could draw, an’ my uncle was, and I kept my room straight
I told my mom tears rushing down my face
She’s like “Ben you've loved girls since before pre-k."
Trippen'. Yeah I guess she had a point didn’t she?
Bunch of stereotypes all in my head.
I remember doing the math like, “yeah I’m good at little league”
A preconceived idea of what it all meant
For those that like the same sex
Have the characteristics
The right wing conservatives think it’s a decision
And you can be cured with some treatment and religion
Man-made rewiring of a predisposition
Playing god, aw nah here we go
America the brave still fears what we don’t know
And "god loves all his children" is somehow forgotten
But we paraphrase a book written thirty-five-hundred years ago
I don’t know

3.sınıftayken gey olduğumu düşündüm
Çünkü resim yapabiliyordum, amcam da yapabiliyordu, odamı düzgün tutardım
Anneme söylediğimde yüzümden yaşlar akıyordu
Annem dedi ki "Ben, anasınıfından önce kızları sevdin"
Sendeledim, haklıydı değil mi ?
Bir sürü klişe vardı aklımda
Matematiği "Evet, bu işte iyiyim" şeklinde yaptığımı hatırlıyorum
Önyargılı yaklaşılan bu konu
Aynı cinsten hoşlanan insanlar
Onların karakteristikleri var
Sağcılar bunun bir tercih olduğunu söylediler
Dinle veya tedaviyle düzeltilebileceğini söylediler
Ne yani onlar Tanrı mı ?
Ah, yine başlıyoruz
Amerika, cesurlar, hala bilmedikleri şeylerden korkuyorlar
Ve "Tanrı bütün çocuklarını sever" bir şekilde unutulmuş
Ama 35 bin yıl önce yazılmış bir kitaba uyuyoruz
Bilmiyorum.

And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can’t change
Even if I try
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Aşkım
Aşkım
Aşkım
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor

If I was gay, I would think hip-hop hates me
Have you read the YouTube comments lately
"Man, that’s gay" get dropped on the daily
We become so numb to what we’re saying
A culture founded from oppression
Yet we don’t have acceptance for ‘em
Call each other faggots behind the keys of a message board
A word rooted in hate, yet our genre still ignores it
And gay is synonymous with the lesser
It’s the same hate that’s caused wars from religion
Gender to skin color, the complexion of your pigment
The same fight that led people to walk-outs and sit-ins
It’s human rights for everybody, there is no difference!
Live on and be yourself
When I was at church they taught me something else
If you preach hate at the service those words aren’t anointed
That holy water that you soak in has been poisoned
When everyone else is more comfortable remaining voiceless
Rather than fighting for humans that have had their rights stolen
I might not be the same, but that’s not important
No freedom till we’re equal, damn right I support it

Gay olsaydım hip-hop benden nefret ediyor sanardım
Youtube yorumlarını okudunuz mu ?
"Dostum, bu çok gay" günlük yazılıyor
Söylediklerimiz hakkında kör olduk
Zulüm altından bulunmuş bir kültür
Ve biz hala onları kabul edemiyoruz
Birbirimizi "i*ne" diye çağırıyoruz
Bir nefret kelimesi, ama bu kabul ediliyor
Gay, daha az kelimesiyle eş anlamlı
Din yüzünden çıkan savaşları sağlayan nefretin aynısı
Cinsiyetten ten rengine, pigmentinin gidişatı
İnsanların eylemleri yüzünden çıkan kavganın aynısı
Herkes için haklar aynıdır, kimse farklı değil !
Yaşa ve kendin ol
Ben kiliseye giderken farklı şeyler öğretiyorlardı
Eğer nefreti aşılıyorsanız bu kelimeler kutsallaşmaz
O kutsal su, artık zehirlendi
Diğer herkes, insanların çalınan hakları yüzünden savaşmaktansa yerinde oturmayı tercih ediyorsa
Ben aynı olmayabilirim, ama bu önemli değil
Eşit olana kadar bize özgürlük yok, evet ben destekliyorum
Bilmiyorum


I don't know
And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Aşkım
Aşkım
Aşkım
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor

And press play, don’t press pause
Progress, march on
With the veil over our eyes
We turn our back on the cause
Till the day that my uncles can be united by law
When kids aren't walking ‘round the hallway plagued by pain in their heart
A world so hateful some would rather die than be who they are
And a certificate on paper isn’t gonna solve it all
But it’s a damn good place to start
No law is gonna change us
We have to change us
Whatever god we believe in
We come from the same one
Strip away the fear
Underneath it’s all the same love
About time that we raised up
the same

Oynat'a bas, durdur'a değil
İlerle, yürü
Gözümüzün nündeki perdeyle
Amacımızdan geri dönüyoruz
Amcalarım artık kanunlar tarafından yönetilmemesinden,
Çocuklar koridorda yürürken kalplerindeki acının onları korkutmasına
Dünyamız o kadar nefret dolu ki bazılarımız kendileri olmak yerine ölmeyi tercih ediyor
Bir kağıttaki sertifika hiç bir şeyi çözemez
Ama burası başlamak için iyi bir yer
Hiç bir kanun bizi değiştiremez
Biz birbirimizi değiştireceğiz
Hangi Tanrı'ya inanırsak inanalım
Aynısından geldik
Korkudan ayrıl
Her şey aynı aşk
Bizim büyüdüğümüz anda bile
Aynı aşk

And I can’t change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can’t change
Even if I try
Even if I wanted to
My love
My love
My love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
Love is patient
Love is kind
Love is patient
Love is kind

Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Ben değişemem
İstediysem de
Denediysem de
Aşkım
Aşkım
Aşkım
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Beni sıcak tutuyor
Aşk sabırlıdır
Aşk kibardır
Aşk sabırlıdır
Aşk kibardır


(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
(I‘m not crying on Sundays)
Love is kind
(I‘m not crying on Sundays)
Love is patient
Love is kind

(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk sabırlıdır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk kibardır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk sabırlıdır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk kibardır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk sabırlıdır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk kibardır
(Pazar günleri ağlamıyorum)
Aşk sabırlıdır
Aşk kibardır





Read more

Sami Kiresepi Kimdir?

30lu yaşlarında başarılı genç iş adamlarından Sami Kiresepi,  Santa Farm ilaç sanayi A.Ş’nin sahibidir. Yaptığı yatırımlarla sektörde adından söz ettirmekte.

Kendisi tipik bir Koç Burcu erkeği.

Şu günlerde gündemde olmasının sebebi Burcu Esmersoy'la aldığı evlenme kararı. 

İkili daha önceden 2 Ekim 2013 olarak aldığı evlilik kararını 'İki bayram arasında düğün olmaz' diye ileri bir tarihe erteledi.. Yaz gelini olmak istediğini açıklayan Burcu Esmersoy nikah için bahar aylarını düşünüyor. 

Resmi twitter hesabına ; https://twitter.com/Skiresepi ulaşabilirsiniz.





Read more

Bianca Dudaksız Kimdir?


Bianca Dudaksız aslen Romanya'lı tatil için geldiği Kıbrıs'da şimdiki kocasıyla tanısıyor ve evleniyorlar.. Bainca 22 Yaşında.  Eşi Bianca'ya tanıştıktan 3 gün sonra evlenme teklifi etmiş, Bianca'ya göre gerçek aşkmış bu yaşadıkları. Şuanda 8 aylık bir bebekleri var.

Bianca Yetenek Sizsiniz yarışmasına Alicia Key'sin Fallin şarkısını seslendirdi
Şarkıyı http://www.tvyo.com/o-ses-turkiye/video/bianca-dudaksiz-fallin# bu link'den izleyebilirsiniz, Ayrıca

Bianca'nın facebook sayfası https://www.facebook.com/dudaksiz.bianca






Read more

2013 Yeni Burçlar ve Yeni Burç Günleri



Artık Burç günleri değişiyor, yeni burcunuzu öğrenmek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Koç burcuydum Balık burcu oldum :)

Kova: 16 Şubat-11 Mart
Balık: 11 Mart-18 Nisan
Koç: 19 Nisan-13 Mayıs
Boğa: 13 Mayıs-21 Haziran
İkizler: 21 Haziran-20 Temmuz
Yengeç: 20 Temmuz-10 Ağustos
Aslan: 10 Ağustos-16 Eylül
Başak: 16 Eylül-30 Ekim
Terazi: 30 Ekim-23 Kasım
Akrep: 23 Kasım-29 Kasım
Yay: 17 Aralık-20 Ocak
*Yılan: 29 Kasım-17 Aralık


Read more

Ariana Grande - Pink Champagne [ Şarkı Sözü ]

(İstek Üzerine Çevirisi Yapılabilir )

                                                                Pink Champagne"

Every day I'm grindin'
I don't even get a weekend
       Been livin' my life
In black and white, no sleeping
So tonight we're gonna flip it
Like in a New York minute
We're gonna hail a cab
And don't look back
Once we get in it

Lemme hear you say
Ooooh, ooooh
Can't keep it bottled up?
Lemme hear you say
Ooooh, ooooh
Can't keep it bottled up?

Make it pop like Pink Champagne
In the purple rain
Gonna paint paint paint the city
We're gonna show off all our pretty, pretty pretty
In a pink champagne
Let 'em know our names.
Screamin' so loud
'Til they'll hear us in LA
We're poppin' like pink champagne (eh, eh)
We're poppin' like pink champagne (eh, eh)
We're poppin' like pink champagne!

Don't need no guest list
Everybody's invited
I said "Even if you can't get in
We'll dance outside it!"
We're gonna make this bubble
Carbonate some trouble
When life gets flat
Gotta take it back to another level

Lemme hear you say
Ooooh, ooooh
Can't keep it bottled up?
Lemme hear you say
Ooooh, ooooh
Can't keep it bottled up?

Make it pop like Pink Champagne,
In the purple rain
Gonna paint, paint, paint the city
We're gonna show off all our pretty, pretty
In a pink champagne
Let 'em know our names
Screamin' so loud,
They'll hear us in LA
We're poppin' like pink champagne (eh, eh)
We're poppin' like pink champagne (eh, eh)
We're poppin' like pink champagne!

Make it pop like
Make it pop like
Make it pop like
Oooh... Ooh... Ooh... Oh
P-p-p-p-pink!

Make it pop like pink champagne,
In the purple rain!
We're gonna paint, paint, paint the city
We're gonna show off all our pretty, pretty
In a pink champagne!
Let 'em know our names!
Scream it so loud,
They'll hear us in LA (Whoa!)
We're poppin' like pink champagne! (Champagne!)
We're poppin' like pink champagne! (Noooo!)
We're poppin' like pink champagne!
Read more

Miley Cyrus - Hands In The Air feat. Ludacris [ Şarkı Sözü ]

(İstek Üzerine Şarkı Çevrilebilir )
(Intro)
Let me see your hands in the air

(Verse)
I remember dreaming bout
The things I do right now
Late I find on to a cloud
Scared to look back down
I remember when
I was alone
Nobody round
To hold me down
But now you’re here with me tonight
Look at what you found
I was lonely for some time
Now it’s only you and I
I won’t leave without your love tonight, tonight

(Chorus)
I’m dancing
To the sound
I’m upwards in the clouds
Too high to come down
So let me see your hands in the air
Let me see your hands in the air
Let me see your hands in the air

(Verse: Ludacris)
It’s go hard or go home and it ain’t no lookin back
My toughest enemy’s is in the mirror, would you look at that?
I’m top five, dead or alive, one of the best to rhyme
And if I ever take a seat I stood the test of times
Every verse, every song, every feature I was on
Better know that I abused it
If I die before my time I’ll still be living through my music
I cracked the industry open but still got this shit on lock
Even on the highway up to heaven Luda still would be on top

(Chorus x2)
I’m dancing
To the sound
I’m upwards in the clouds
Too high to come down
So let me see your hands in the air
Let me see your hands in the air
Let me see your hands in the air


Read more

JLS - Billion Lights [ Şarkı Sözü ]


Verse) 
It feels so beautiful baby 
And that’s alright 
We live for miracles baby 
Witness tonight 

(Bridge) 
So why don’t you touch me? 
So I, so I can feel that connection 
Don’t be afraid of getting high 
‘Cause up is the only direction 

(Pre-Chorus) 
It’s time to let you know 
Can’t hold it in no more 
It’s burning deep inside and we gotta let it go 
Poppin for us, turn it down 
We’re never growing up 
So baby let me hit some more 
Come and get it 

(Chorus) 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it 
Flashing in your eyes 
Come on and get it 
I swear I might start a fight 
Come on and get it 
Million miles an hour 
Come on and get it 
And they can’t stop, devour 
Come on and get it 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it 

Oh oh oh oh oh 
Come and get it 
Oh oh oh oh oh 
Let’s go! 

(Verse) 
It’s just that freedom when I taste it 
No drink, no pills 
Don’t mind that ruckus when I’m makin 
We’re livin for the thrill 

(Bridge) 
So why don’t you hold me? 
So I, so I can feel that connection 
Don’t be afraid of getting high 
‘Cause up is the only direction 

(Pre-Chorus) 
It’s time to let you know 
Can’t hold it in no more 
It’s burning deep inside and we gotta let it go 
Poppin for us, turn it down 
We’re never growing up 
So baby let me hit some more 
Come and get it 

(Chorus) 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it 
Flashing in your eyes 
Come on and get it 
I swear I might start a fight 
Come on and get it 
Million miles an hour 
Come on and get it 
And they can’t stop, devour 
Come on and get it 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it 

Oh oh oh oh oh 
Come and get it 
Oh oh oh oh oh 
Come and get it 
Oh oh oh oh oh 

(Chorus) 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it 
Flashing in your eyes 
Come on and get it 
I swear I might start a fight 
Come on and get it 
Million miles an hour 
Come on and get it 
And they can’t stop, devour 
Come on and get it 
We ignite the sky 
Come on and get it 
A billion lights tonight 
Come on and get it
Read more

2014 SMS Ücreti Ne Kadar? SMS Ucuzluyor Mu?

Şu anda yurt içi SMS ücretleri en fazla 41,54 kuruş olarak uygulanabiliyor. Ancak yapılan son düzenlemeyle 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren yurt içi SMS ücreti en fazla 33,25 kuruş olacak."
Read more

Warcraft Filmi Ne Zaman Çıkıyor?




Efsane oyun serisi Warcraft'ın merakla beklenen filmi 18 Aralık 2015.tarihinde vizyona giriyor. Filmin tüm dünyada aynı anda vizyona girmesi bekleniyor.

Duncan Jones yönetmenliğini üstlendiği filmin başrollerini Colin Farrell ve Paula Patton paylaşıyor gözüküyor.
Read more

Erkek Memurlara Uzun Saç ve Bıyık Serbest Mi?

Demokrasi paketiyle

Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personelin kılık kıyafetine dair yönetmeliğin 5 maddesinde erkek ve kadın personelin kılık kıyafetinin nasıl olacağı yer alıyor. Erkekler için yönetmelikte yer alan "kulak ortasından favori bırakılmaz", "bıyık uzunluğu üst dudak boyunu geçemez, üstten alınmaz, yanlar üst dudak hizasında olur, alt uçları dudak hizasından kesilir" yönündeki ibareler kaldırılacak.
Read more

Servet-i Fünun Döneminin Genel Özellikleri Nelerdir?

Servet-i Fünun Döneminin Genel Özellikleri
1. ‘Sanat için sanat’ ilkesine bağlıdırlar.
2. Cümlenin dize ya da beyitte tamamlanması kuralını yıkmışlar ve cümleyi özgürlüğüne 
kavuşturmuşlardır. Beyitin cümle üzerindeki egemenliğine son verirler. Cümle istediği yerde 
bitebilir.
3. Servet-i Fünuncular aruz ölçüsünü kullanırlar. Ancak aruzun dizeler üzerindeki 
egemenliğini de yıkarak, bir şiirde birden çok kalıba yer vermişlerdir.
4. Onlar ‘her şey şiirin konusu olabilir’ görüşünü benimsemişler; fakat dönemin siyasal 
baskıları nedeniyle aşk, doğa, aile hayatı ve gündelik yaşamın basit konularına eğilmişlerdir
5. Şiirde ilk defa bu dönemde konu bütünlüğü sağlanmıştır.
6. ‘Sanatkârâne üslup’ ve yeni bir ‘vokabüler’ (sözvarlığı) yaratma kaygısıyla oldukça ağır bir 
dil kullanmışlardır.
7. ‘Kafiye kulak içindir’ görüşünü benimserler.
8. Şiirde üç değişik biçim kullanmışlardır.
a) Batı’dan aldıkları ’sone’ ve ‘terza-rima’
b) Divan edebiyatından alıp, türlü değişikliklerle kullandıkları müstezat (serbest müstezat)
c) Bütünüyle kendi yarattıkları biçimler
9. Şiirde olduğu gibi romanda da (devrin siyasal baskıları nedeniyle) sosyal konulardan uzak 
dururlar.
10. Romanda, romantizmin kimi izleri bulunmakla birlikte genel olarak realizme bağlıdırlar.
11. Romanda da dil ağır, üslup sanatkârânedir.
12. Roman tekniği sağlamdır.
13. Yazarlar daha çok yaşadıkları ortamı anlatma yoluna gittikleri için konular, İstanbul’un 
çeşitli kesimlerinden alınmalıdır.
14. Betimlemeler gözleme dayalıdır ve nesneldir.
15. Bu dönem sanatçıları, devrin siyasal baskıları nedeniyle gazetecilik, tiyatro gibi alanlara 
pek fazla eğilmemişlerdir.
16. Her bakımdan Avrupalılaşmak gerektiğine inanmışlar ve Batının ilim, sanat ve 
edebiyatından yararlanmaya çalışmışlardır.
17. Dîvan edebiyatı büyük ölçüde zaafa uğratılmış, en ufak bir hamle yapamayacak hale 
getirilmiştir.
18. “Sanat, sanat içindir” anlayışı hâkimdir. Bu yüzden sanatçılar halk yerine aydın zümreye 
seslenmişlerdir.
19. Ortaya koyulan edebî ürünlerin ağırlık noktasını aşk, tabiat, merhamet, sanatkârın kendi 
günlük yaşayışı ve yakın çevresi gibi ferdî konular ve psikolojik tahliller teşkil eder.
20. Şiir, hikâye, roman, edebi tenkit, makale ve mensur şiire çok önem verilerek bu türlerde 
Batılı örneklere ulaşılmış; tiyatro, mizah ve edebiyat tarihi gibi türler sönük kalmıştır.
21. Bu dönem şairleri, Dîvan edebiyatı nazım şekillerinin pek çoğuna yer vermediler. 
Verdiklerinde ise çok büyük değişiklik yaptılar. Ayrıca Fransız şiirinden aldıkları sone-terza-rima gibi 
Batı edebiyatını klasik nazım şekillerini kullandılar.
22. Hece vezni önemsenmemiş, bu vezinle sadece çocuk şiirleri yazılmıştır. Aruza önem 
verilmiştir. Nazım, nesre yaklaştırılmıştır. Göze göre kafiye değil, kulağa göre kafiye anlayışı 
benimsenmiştir.
23. En kusurlu yönleri, dil ve üsluptur. “Sanat, sanat içindir” anlayışı ile hareket ettikleri 
için, konuşma dilinden uzaklaşarak, anlaşılamayan bir dil ile süslü, yapmacık bir söyleyişe 
yöneldiler.
Read more

Abdülhak Hâmit Tarhan Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Abdülhak Hâmit Tarhan (1852-1937)
Edebiyatta batılılaşmanın asıl ihtilâlcısıdır. Şair-i Azam olarak bilinir. Kurallara uymayan, 
batı şiirinde gördüğü her yeniliği Türk şiirine uygulayan, divan şiirini bitiren o olmuştur. Doğu ve batı şiirini işlendikleri yerlere giderek öğrenmiştir. Sanatında romantik etkiler vardır. Zengin bir lirizm 
bulunan şiirlerinde vezne, kafiyeye, söze, dile pek önem vermemiştir. Taşkınlık ve yücelik, 
söyleyişteki tezat onun şiirinin önemli özellikleridir. Şiirlerinde ve tiyatrolarında tarihî konular 
önemli bir yer tutar. Soyut kavramlar, hayat, tabiat, ölüm, insan, onun işlediği konulardır.
Şiirleri: Sahra, Belde, Makber, Ölü, Bunlar O’dur, Hacle, Bâlâdan Bir Ses, Garam…
Yirmiye yakın tiyatrosu vardır. Sahnelenmesi imkânsız tiyatro eserleri yazmıştır. Bu 
eserlerde insanların yanında ölüler, ruhlar, hayaletler, periler de rol alır. Tiyatroda egzotik, tarihî, 
millî ve dinî konuları işlemiştir. Bazı oyunlarında Shakespeare’in tesiri görülür. Hepsi de dramdır ve 
bazıları mensur bazıları da manzumdur. İlk tiyatro eseri Macera-yı Aşk’tır. Tarık, Finten, Eşber, 
Nesteren, Sardanapal, İlhan, Hakan, Liberte önemli tiyatro eserleridir.
Read more

Samipaşazade Sezai .Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Samipaşazade Sezai (1860-1936)
Batılı tarzda hikâyeleri ve bir romanı vardır. Sergüzeşt adlı romanı realizme doğru atılmış bir 
adımdır. Küçük Şeyler adlı hikâye kitabı Fransız realistlerinin sanat anlayışlarına uygundur. Rumuzuledeb, bazı makale, hikâye ve sohbetlerini içerir. Romantik özellikler taşıyan şiirler de yazmıştır. Şiir 
isimli bir de piyesi vardır. “İclâl”de, yeğeni İclâl’in ölümü üzerine yazdığı mersiye, bazı nesirleri ve 
hatıraları vardır.
Read more

Recaizade Mahmut Ekrem Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Recaizade Mahmut Ekrem (1847-1914)
Şiir, roman, hikâye, tiyatro, eleştiri, edebî bilgiler türlerinde eserler vermiştir. Şiirlerinde 
hüznü ve elemi işlemiştir. Ölümü hatırlatan tabiat manzaraları, hüzünlü duygular, romantik 
güzellikler, solgun güller, kitap yaprakları arasında kurutulmuş çiçekler, küçük kuşlar onun şiirlerinin 
konuları arasındadır. Oğlu Nejad’ın ölümü; işli, üzüntülü şiirler yazmasında etkili olmuştur. 
Edebiyatta yenileşmeden yanadır. Muallim Naci ile aralarında bu konularda tartışmalar olmuştur.
Eserleri
Nağme-i Seher: Şiir
Yadigâr-ı Şebab: Şiir
Pejmürde: Şiir
Zemzeme: Şiir. Önsüzünde edebiyat hakkındaki düşünceleri ve edebî eleştirileri vardır. (Bu 
esere Muallim Naci “Demdeme” ile karşılık vermiştir.)
Muhsin Bey: Hikâye
Şemsa: Hikâye
Araba Sevdası: Roman. Realizmin etkisiyle yazılmıştır ve batı hayranlığı yolunda düşülen 
garip durumları eleştirir.
Çok Bilen Çok Yanılır: Komedi
Afife Anjelik: Tiyatro
Vuslat: Tiyatro
Atala: Tiyatro
Talim-i Edebiyat: Edebî bilgiler içerir.
Read more

Ahmet Vefik Paşa Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Ahmet Vefik Paşa (1823-1891)
Milliyetçilik ve Türkçülük akımının en önemli isimlerindendir. Tiyatro uyarlamaları ve 
çevirileri vardır. Bursa’da bir tiyatro yaptırmış, burada tercüme ettiği eserleri sahnelettirmiş, halkı 
tiyatroya gitme konusunda yönlendirmiştir. 
Moliere’in hemen hemen bütün eserlerini çevirmiştir. Tarih ve dil alanında da eserleri 
vardır. Ebulgazi Bahadır Han’ın Şecere-i Türk’ünü Çağatayca’dan çevirmiştir. 
Eserleri: Lehçe-i Osmanî: sözlük, Atalar Sözü: atasözleri mecmuası, Hikmet-i Tarih ve 
Fezleke-i Tarih-i Osmanî adlı, tarihle ilgili eserleri de vardır.
Read more

Şemsettin Sami Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Şemsettin Sami (1850-1904)
Dil alanındaki eserleri ile tanınır. Kamus-ı Türkî adlı sözlüğü edebiyat ve dil alanında en
önemli eserlerdendir. 
Eserleri: Kamus-ı Arabî ve Kamus-ı Fransevî: Diğer sözcükleri Kamusul-a’lâm: Ansiklopedik 
sözlük. Sefiller: Hugo’dan çeviri. Robinson Cruose: çeviri roman
Read more

Ahmet Mithat Efendi Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Ahmet Mithat Efendi (1844-1912)
Edebiyat, tarih, coğrafya, ziraat, iktisat alanlarında eserler vermiştir. Edebiyat yapmak için 
değil, okuma zevki aşılamak ve halkı eğitmek gayesiyle yazmıştır. 
En velût yazarımız odur. Yazı makinesi olarak bilinir. Asıl ilgi alanları, gazetecilik, 
romancılık ve hikâyeciliktir. Otuz altısı roman olmak üzere iki yüze yakın eseri vardır. Romanları tür 
bakımından çeşitlilik gösterir: macera, aşk, polisiye, tarih… Dili sadedir, çünkü eser vermekteki 
amacı halkı eğitmektir. Hatta romanlarında olayın akışını keserek okuyucuya bilgiler de vermiştir. 
Eserleri: Romanları: Hasan Mellâh, Hüseyin Fellâh, Felâtun Bey’le Rakım Efendi, Paris’te 
Bir Türk, Yeniçeriler… Çıkardığı gazeteler: Bedir, Devir, Tercüman-ı Hakikat. Hikâyeleri: Letaif-i 
Rivayet. Kıssadan Hisse…
Read more

Namık Kemal Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Namık Kemal (1840-1888) Tanzimat edebiyatının en hareketli ve heyecanlı ismidir. Vatan şairi olarak tanınır.  Şiirlerinden çok nesirleri ile tanınır. Edebiyatta hürriyet kavramını ilk kullanan şairdir. Şiirlerinde  “hürriyet, vatan, kanun, hak, adalet” kavramlarını işlemiştir. Hürriyet Kasidesi, Vatan Şarkısı ve  Vatan Mersiyesi bu konuları içerir.  Namık Kemal de eski kültürle yetişmiş, divan şiiri eğitimi almış, gazeller, kasideler  yazmıştır. Fakat o da sonradan divan edebiyatını eleştirmiştir. Ziya Paşa’nın Harabat’ına karşı  Tahrib-i Harabat’ı yazarak eskiye olan tepkisini ortaya koymuştur. Şinasi’nin kurduğu Tasvir-i  Efkâr’ı, Şinasi Paris’e kaçınca Namık Kemal çıkarmaya başladı. Daha sonra kendisi de Ziya Paşa ile  Paris’e kaçarak orada Hürriyet gazetesini çıkardı. İstanbul’a döndükten sonra İbret gazetesini  çıkardı. Eserlerinde romantizmin etkisi görülür. Tiyatroyu faydalı bir eğlence olarak görmüştür.  Eserleri: İntibah: İlk edebî roman. Cezmi: İlk tarihî roman. Tahrib-i Harabat, Takip: İlk  edebî eleştiri. Ziya Paşa’nın Harabat’ını eleştirmek için yazmıştır. Renan Müdafaanamesi: İlk  eleştiri. Vatan Yahut Silistre: oyun Celâlettin Harzemşah: oyun. Gülnihal: oyun. Onun en başarılı  tiyatro eseridir. Akif Bey: oyun Zavallı Çocuk: oyun Kara Belâ: oyun, Osmanlı Tarihi, Kanije  Muhasarası, İslâm Tarihi: tarih
Read more

Ziya Paşa Kimdir? Edebi Kişiliği ve Eserleri

Ziya Paşa (1829-1880)
Doğu kültürüyle yetişmiş, sonradan batı edebiyatına yönelmiştir. Fikren yenilikçi olmasına 
rağmen eserlerinde eskiyi, divan şiiri geleneğini devam ettirmiş, gazel ve kasideler yazmıştır. En 
meşhur terkib-i bent ve terci-i bent şairimizdir. 
Harabat adlı bir divan şiiri antolojisi vardır. Daha önce “Şiir ve İnşa”da divan şiirinin bizim 
şiirimiz olmadığını, asil şiirimizin halk şiiri olduğunu söyleyen şair, eski şiir geleneğini sürdürmüş, 
Harabat’ta âşık şiirini eleştirmiştir. Bunun yanında sade dilden yanadır, ama kendisi ağır bir dil 
kullanır. Bu onun içinde bulunduğu bir ikilemdir. Hem eskiyi eleştirmekte hem de geleneği devam 
ettirmektedir. 
Eserleri: Harabat: Divan Şiiri antolojisi, Külliyat-i Ziya Paşa/Eş’ar-ı Ziya: Divan şiiri 
tarzındaki şiirleri (gazel, kaside ve şarkılar), Terkib-i Bent, Terci-i Bent: Bugün dahi dillerden 
düşmeyen beyitleri vardır. Zafername: Hiciv türünde bir kasidedir. Ali Paşa’yı yermek için 
yazmıştır. Rüya: Mensur, Defter-i Âmal: Hatıraları. 
Read more

Tanzimat Edebiyatının Genel Özellikleri Nelerdir?

Tanzimat Edebiyatının Genel Özellikleri
1. Bu dönem sanatçıları, Divan edebiyatında hiç bulunmayan makale, tiyatro, roman, 
hikaye, anı, eleştiri gibi yeni edebiyat türleri getirmişler, Divan edebiyatında bulunan şiir, tarih, 
mektup gibi edebiyat türlerini Batı anlayışına göre yenileştirmişlerdir.
2. Tanzimat edebiyatının özellikle ilk devirlerinde yetişen sanatçıların çoğu (Ziya Paşa, 
Namık Kemal) Montesquieu, Rousseau, Voltaire gibi Fransız devrimci yazarlarının etkisi altında 
kalarak, makale ve şiirlerinde zulme, haksızlığa, geriliğe karşı şiddetli bir dille mücadeleye 
girişmişler; vatan, millet, hürriyet, hak, adalet, kanun, meşrutiyet gibi kavramları yaymaya 
çalışmışlar, “toplum için sanat” anlayışını benimsemişlerdir.
3. Tanzimat edebiyatının ikinci devrinde yetişen sanatçılar ise (Recaizâde Mahmut Ekrem, 
Abdülhak Hâmit, Sami Paşazâde Sezai) toplum işlerine daha az karışmışlar, “sanat için sanat” 
anlayışını benimser görünmüşlerdir.
Klasisizm, bir akım olarak bizim edebiyatımızı etkilememiştir. Kimilerinin etki saydığı, 
Ahmet Vefik Paşa’nın Molieré’den çevirileri ve uyarlamalarıdır. Çeviri yapmak, o akımdan 
etkilenmek değildir. Şinasi ise Romantizme (Coşumculuğa) kapılmadığı için Klasisizmin etkisinde gibi 
düşünülürse de bu yaklaşımlar doğru değildir.
4. Çoğu Fransız edebiyatını örnek olarak alan bu sanatçıların bir kısmı Ahmet Vefik Paşa, 
Realizm (Recaizâde Mahmut Ekrem, Sami Paşazâde Sezai Nabizâde Nâzım) akımının etkisi altında 
eserler vermişlerdir.
5. Tanzimat edebiyatı, Divan Edebiyatı’nın tersine olarak, seçkin kişiler için değil, halk için 
meydana getirilen bir edebiyat düşüncesiyle ortaya çıkmıştır. Bu görüşü benimseyen Şinasi, Ziya 
Paşa, Namık Kemal, Ahmet Mithat, Ali Bey özellikle makale, tiyatro, anı, kısmen de olsa roman 
türlerinde eserler vermişlerdir. Tanzimat edebiyatının ikinci devrinde yetişen Recaizâde Mahmut 
Ekrem, Abdülhak Hamit, başta olmak üzere bazı edebiyatçılar ise bu amaçtan uzaklaşmış 
görünmektedirler.
6. Dilin sadeleşmesi, konuşma dilinin yazı dili haline gelmesi düşüncesi savunulmuştur. 
Tanzimat edebiyatının başlıca sanatçıları dil konusunda bu düşünceyle birlikte, eski 
alışkanlıklarından kurtulup da öz Türkçe yazmış değildir. Türkçe, daha çok, tiyatro; anı, mektup, bir 
dereceye kadar da makale ve romanlarda kullanılmıştır. Tanzimat edebiyatının ikinci devrinde 
yetişen sanatçılar ise konuşma dilinden uzaklaşarak Divan Edebiyatı geleneklerini sürdürmüşlerdir.
Read more