Sia ft. The Weekend & Diplo – Elastic Heart [ Şarkı Sözü ]



(Verse)
And another one bites the dust
But why can I not conquer love?
And I might’ve got to be with one
Why not fight this war without weapons
And I want it and I want everything
But there was so many red flags
Now another one bites the dust
And let’s be clear, I trust no one

(Pre-Chorus)
You cannot break me
I’m still fighting for this

(Chorus)
Well I’ve got a thick skin and an elastic heart
But yours baby might get too sharp
I’m like the weather burning, baby I’m too hard
But I missed him and I move close

But you won’t see me move no more
‘Cause I’ve got an elastic heart

I’ve got an elastic heart
Yea, I’ve got an elastic heart

(Verse)
And now I step through the night
Let’s be clear, won’t close my eyes
And I know that I can’t survive
I walked too far to save my life
And I want it, I want my life so bad
I’m doing everything I can
Then another one bites the dust
It’s hard to lose a chosen one

(Pre-Chorus)
You cannot break me
I’m still fighting for this

(Chorus)
Well I’ve got a thick skin and an elastic heart
But yours baby might get too sharp
I’m like the weather burning, baby I’m too hard
But I missed him and I move close

But you won’t see me move no more
‘Cause I’ve got an elastic heart

(Chorus)
Well I’ve got a thick skin and an elastic heart
But yours baby might get too sharp
I’m like the weather burning, baby I’m too hard
But I missed him and I move close

But you won’t see me move no more
‘Cause I’ve got an elastic heart
You won’t see me move no more
‘Cause I’ve got an elastic heart

I’ve got an elastic heart



Read more

Christina Aguilera – We Remain [ Türkçe Çeviri ]


[Verse 1]
All the ways that you think you know me
All the limits that you figured out
Limits that you figured out
Had to learn to keep it all below me
Just to keep from being thrown around
Just to keep from being thrown around

Beni bildiğini düşündüğün tüm yollar
Anlamaya çalıştığın tüm limitler
Anlamaya çalıştığın limitler
Onu benim altımda tutmayı öğrenmem gerekiyordu
Sadece kabaca davranmamı engellemem için
Sadece kabaca davranmamı engellemem için

[Bridge]
Yeah
Every single time the wind blows
Every single time the wind blows
I see it in your face
In a cold night, there will be no fair fights
There will be no good night, to turn and walk away

Evet
Rüzgar her estiğinde
Rüzgar her estiğinde
Onu yüzünde görüyorum
Soğuk bir gecede, adil kavgalar olmayacak
Gitmek ve uzaklaşmak için güzel bir gece olmayacak

[Chorus]
So, burn me with fire, drown me with rain
I’m gonna wake up screaming your name
Yes, I’m a sinner, yes I’m a saint
Whatever happens here
Whatever happens here
We remain

Böylece, beni ateşle yak, beni yağmurla boğ
Senin adını haykırarak uyanacağım
Evet, ben bir günahkarım, evet ben bir azizim
Burada her ne olursa
Burada her ne olursa
Biz geriye kalacağız

[Verse 2]
Now, we talk about our wasted future
But, we take a good look around
Yeah, we take a good look around
Yeah, we know it hasn’t been for nothing
‘Cause we never let it slow us down
No, we never let it slow us down

Şimdi, bizim harcanmış geleceğimiz hakkında konuşuyoruz
Fakat, çevremize iyi bir bakış atıyoruz
Evet, çevremize iyi bir bakış atıyoruz
Evet, hiçbir şey için olmadığını biliyoruz
Çünkü asla bizi yavaşlatmasına izin vermeyiz
Hayır, asla bizi yavaşlatmasına izin vermeyiz

[Bridge]
Yeah
Every single time the wind blows
Every single time the wind blows
I see it in your face
In a cold night, there will be no fair fights
There will be no good night, to turn and walk away

Evet
Rüzgar her estiğinde
Rüzgar her estiğinde
Onu yüzünde görüyorum
Soğuk bir gecede, adil kavgalar olmayacak
Gitmek ve uzaklaşmak için güzel bir gece olmayacak

[Chorus]
So, burn me with fire, drown me with rain
I’m gonna wake up screaming your name
Yes, I’m a sinner, yes I’m a saint
Whatever happens here
Whatever happens here
We remain

Böylece, beni ateşle yak, beni yağmurla boğ
Senin adını haykırarak uyanacağım
Evet, ben bir günahkarım, evet ben bir azizim
Burada her ne olursa
Burada her ne olursa
Biz geriye kalacağız


Said, we remain
We remain
Söyledi, biz geriye kalacağız
Biz geriye kalacağız

Burn me with fire, drown me with rain
I’m gonna wake up screaming your name
Yes, I’m a sinner, yes I’m a saint
Whatever happens here
Whatever happens here
We remain


Böylece, beni ateşle yak, beni yağmurla boğ
Senin adını haykırarak uyanacağım
Evet, ben bir günahkarım, evet ben bir azizim
Burada her ne olursa
Burada her ne olursa
Biz geriye kalacağız

Read more

2013 - 2014 10. Sınıf Edebiyat Sayfa 31 - 34 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

SAYFA 31

Edebiyat
Fatihi
Kalevela
Uygurların Türeyişi
“Er Sogotoh” Efsanesi
olay
Tanrı Tursas’ın Kutsal ağaç meşeyi edebiyat fatihi dikmesi ve ardından gelişen olaylar
Uygurların bir ağaçtan türemeleri
edebiyatfatihi
Yakut Türklerinin türeyişi
kişiler
Pellervoinen,edebiyat fatihi Vainamoinen
Tanrı Tursas,
Barçuk Art Tigin
Bögü Han,Yulun Tigin....
Er Sogotoh,Kübey Hatun
zaman
Belirsiz bir zaman
Belirsiz bir zaman
Belirsiz bir zaman
mekan
Deniz kenarı,kırlar,tarla...
Selenge ve Tolga nehirleri,Çin, Uygur Devleti,Kara-Korum...
Bir oba,büyük bir ev...
Olağanüstü özellikler
Meşenin dallarının göğe ermesi,su perilerinin varlığı, denizden çıkan yaratığın bir erkeğin başparmağı kadar olması,yaratığın sonra kocaman bir yiğit olması
  Ağaca gökten ışık inmesi,ağacın gebe kalması
Ağacın dile gelmesi
benzerlikler
Her üç metinde de olağanüstülüklerin olması
Her üçünün de olaya dayalı olması
Her üçünün de yapısını olay örgüsü,yer zaman ve kişiler olması
Her üçünde de ırka ait özellikler olması
Mitolojik öğeler içermeleri


b) Farklı uygarlık ve kavimlerde destan dönemi yaşanmıştır.

SAYFA 33:
4.etkinlik:
Ergenekon Destanı'ndaki Mitler ve Mitolojik Ögeler:

  • Tanrı'nın gücüyle demir dağın eriyip akıvermesi
  • Ok mitinin yer alması...
BU MİTLERİN OLUŞMA NEDENLERİ:
Mitoloji, toplumu derinden etkileyen olayların halk arasında anlatılmasıyla ortaya çıkmaktadır. İnsanlar çözemedikleri, anlayamadıkları ya da bilmedikleri özelliklere olağanüstü bir özellik katma eğilimi içindedir. Bu durum toplumların yaşamlarında bir alışkanlık haline gelmiştir. Mitoloji oluştuğu dönemlerde de insanlar çevreyi anlayacak bilgi birikimine sahip değildir. Burada da düş ve hayaller devreye girer.
SÖZLÜ EDEBİYATLA MİTOLOJİ ARASINDAKİ İLİŞKİ:
Destan, sözlü edebiyatın ilk ürünlerinden biri olduğu için destanlardaki mitolojik öğeler sözlü edebiyatta sık sık görülmektedir. Mitoloji, toplumu derinden etkileyen olayların halk arasında anlatılmasıyla ortaya çıkmaktadır. Sözlü edebiyatın halk arasında meydana geldiği göz önüne alındığında mitoloji ve sözlü edebiyat arasında yakın bir ilişki vardır. Kadın, at, bozkurt, ışık, ağaç gibi mitolojik öğeler sözlü edebiyatta da yer almaktadır. Destan döneminde mitolojik hikâyeler sözlü edebiyatın özellikle de destanların oluşumunu hızlandırmıştır.Bu açıklamalardan sonra SÖZLÜ EDEBİYAT MİTOLOJİK DÖNEMDE OLUMUŞTUR diyebiliriz...
c.DÖNEMİN ZİHNİYETİ MADDELER HALİNDE...
  • Türklerin savaşçı millet oldukları,
  • Cihangirlik duygusuna sahip oldukları,
  • Çadırlarda yaşadıklarına göre göçebe millet oldukları,
  • Sürüleri olduğuna göre hayvancılıkla geçindikleri,
  • Hanlık ve kağanlar tarafından yönetildikleri,
  • Kök Tanrı inancında olmaları,
  • Demir erittikleri ve demircileri olduğunu göre madencilik üzerine bilgilerini olmaları,
  • Vergi aldıklarına göre bir devlet sistemine sahip olmaları
SAYFA 34:
ANLAMA-YORUMLAMA
1.Resimlerle ilgili düşüncelerini belirtiniz.
2)Mitlerin toplumun günlük hayatında  vazgeçilemez bir yeri vardır; inanışları dile getirir. Ahlak ilkelerini savunur, onları kabul ettirir.  Mit, yaşadığı toplumda sürekli olarak başvurulacak olan, yaşanılan bir gerçektir. Soyut bir kuram ve imgeler göstergesi değil, ilkel bir dinin ve pratik bilginin gerçek anlamda düzenlenmesidir.
3a)İnsanlar çözemedikleri, anlayamadıkları ya da bilmedikleri özelliklere olağanüstü bir özellik katma eğilimi içindedir. Bu durum toplumların yaşamlarında bir alışkanlık haline gelmiştir. Mitoloji oluştuğu dönemlerde de insanlar çevreyi anlayacak bilgi birikimine sahip değildir. Burada da düş ve hayaller devreye girer. Bu durum sanata, edebiyata bir zenginlik katmıştır.
b)Düş yoluyla ortaya konan öğeler Türk toplumunun sanatını da daha çok düşsel öğelerin ağırlıkta olduğunu yapıya büründürmüştür. Hemen hemen her eserde insanların olağanüstü kavram ve olguları kullanmışlar ve bunları eserlerine aktarmışlardır.Mitolojik öğelerin oluşması dönemin sanatını ve dilini zenginleştirmiştir.

4.Bu dönemde oluşturulan eserlerin yazarları yoktur. Anonimdir. Bu da sözlü  dönemdeki eserlerin halkın ortak duygu, düşünüş ya da davranışlarının bir yansıması olduğunun göstergesidir.

DEĞERLENDİRME:
  • 1) MİT
  • DESTAN DÖNEMİ 
  • SÖZLÜ
  • ZİHNİYETİ VE YAŞAM
  • GÖKTÜRKLERE
2)A
3) İnsanlar çözemedikleri, anlayamadıkları ya da bilmedikleri özelliklere olağanüstü bir özellik katma eğilimi içindedir.Ayrıca korktukları doğa olaylarının sebeplerini bilmemelerine...
4.Destanların milli bir özellik taşıdığı
5)B gemi
6)E

7Sözlü edebiyat ürünleri olmasaydı destan dönemindeki yaşam biçiminden,o dönemdeki zihniyetten ve insanların yaşanılan dönemi algılayış biçimi hakkında bilgi sahibi olamayacaktık.Sözlü edebiyat ürünleri mitolojik dönemin gelecek nesillere aktarılmasında bir köprü görevi görmektedir


Bu yazı edebiyatfatihi.blogspot.com sitesinden yazılmıştır.
Read more

2013 - 2014 12. Sınıf Edebiyat Sayfa 41 - 45 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

Ölçme ve Değerlendirme

1. Aşağıdaki cümlelerin bildirdiği yargılar doğru ise karşılarına “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
• Öğretici metinlerde güdülen temel amaç etkileyiciliktir. ( Y )
• Tarihsel olayları konu alan metinlere “tarihî metin” denir. ( D)
• Evrenin oluşumu, insanlığın varlığı ile ilgili sorulara yanıt olması için üretilmiş bilgiler felsefi bilgi grubunda yer alır. ( D )
2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız.
• Öğretici metinlerin yazılış amacı bilgi vermektedir.
• Öğretici metinlerde anlam birimleri bir  ana düşünce    etrafında birleşir.
• Öğretici metinlerin dilinin belirgin özelliği açıklayıcı ve nesnel olmasıdır.

3. Aşağıda verilenlerden hangisi öğretici metin türlerinden biridir?
A) Masal               B) Hikâye
C) Roman             D) Röportaj
E) Fabl
CEVAP: D
4. Aşağıda verilenlerden hangisi “Laiklik” ilkesine aykırıdır?
A) Sosyal hayatta serbestlik             B) Din ve vicdan hürriyeti
C) Düşünce özgürlüğü      D) Başka inançlara saygı
E) Dogmalara bağlılık
cevap: E



2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1. Öğretici metinlerle ilgili aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız.
• Tanınmış kişilerin hayatını anlatan eserlere biyografi denir.
• Makaledesöylenenlerin belgelere, kanıtlara dayanması gerekir.
• Anı metinlerde anlatılanlar kronolojik bir sıra içinde verilir.

2. Aşağıdaki cümlelerin bildirdiği yargılar doğru ise karşılarına “D”, yanhş ise “Y” yazınız.
• Denemelerde öznel bir anlatıma yer verilir. (  D )
• Makalede, konunun ciddiyetine bağlı olarak tarafsız ve bilimsel bir üslup kullanılır. ( D )
• Fıkrada, görüş ve düşünceleri kanıtlama amacı güdülür. ( Y )
• Röportaj gazete çevresinde oluşan öğretici metinlerdendir. (  D )
• Eleştiride eser, yazar, uygulamalar ve dönem ele alınır. ( D )
• Günlükler, yaşanılanların ve görülenlerin günü gününe yazılması sonucu ortaya çıkan metinlerdir. ( D )

3. —. Montaigne (Monteyn)’in kendine dönük, söyleşi havasında, gelişigüzel yazılmış duygusu uyan­dıran; Bacon (Beykın)’ın ise nesnel, özlü, betimleyici denemeler yazdığı söylenir. İki denemecinin yalnızca biçiminin değil, bakıp yorumladıkları dünyanın da farklı olduğu görülebilir. Montaigne (Monteyn)’in denemelerini, “kendi benliğini anlamak için” oluşturduğu, Bacon (Beykın)’ınsa “deği­şik alanlarda edindiği gözlem ve deneyimleri insanların yararlanabileceği bir bilgelikle” yazdığı, de­nemelerinden anlaşılmaktadır.
Bu parçanın başına düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez?
A) Denemenin dokusu yazardan yazara değişir.
B) Her denemecinin anlatım biçimi kendine özgüdür.
C) Denemenin konuşma tadı taşıması dilin kullanımıyla ilgilidir.
D) Her denemecinin bir çıraklık bir de ustalık dönemi vardır.
E) Deneme, kişiselliğe dayalı, rahat okunan bir yazı türüdür.
(2009/ÖSS)

Cevap: D

SAYFA 43

4. I. Makale                     açıklayıcı nitelik
II. Otobiyografi                    3. kişili anlatım
III. Köşe yazısı               güncel sorunlar
IV. Hitabet                     seslenme sözleri
V. Masal                                  tekerlemeler
Yukarıdaki numaralanmış terimlerden hangisi karşısındakiyle ilişkilendirilemez?
A) I.         B) II.       C) III.
D) IV.      E) V.
(2010/YLS)

Açıklama: Otobiyografide birinci kişili anlatım vardır. Yazar, kendi hayat hikayesini anlatmaktadır.

5. Aşağıdakilerin hangisinde boş bırakılan yere ayraç içindeki sözcük getirilirse tanımyanlış olur?
A) …………….yazarın herhangi bir konu üzerinde kesin sonuçlara varmadan, kişisel görüş ve düşünce­lerini senli benli bir anlatım içinde verdiği yazı türüdür. (Makale)
B) ……………..ünlü kişilerin yaşamlarını, yaptıklarını, yaşadıkları döneme katkılarını anlatan yazı ve ki­taplara denir. (Biyografi)
C) Bir kimsenin kendi yaşam öyküsünü kendisinin yazıp anlattığı yapıtlara      denir. (Otobiyog­rafi)
D) Bir topluluk önünde belirli bir konuda yapılan etkili ve inandırıcı konuşmalara           denir. (Nu­tuk)
E) Bir yazarın, başından geçen ya da tanık olduğu olay ve olguları bilgilerine, gözlemlerine daya­narak anlattığı yazı türüne             denir. (Anı)
doğru cevap A

6. “Ben gazetedeki köşemde roman eleştirileri yapmam. Zaten bu köşenin görevi de eleştiri değildir. Amacım, okuyucuya bazı günlük sorunları tanıtmak, bu sorunlar hakkında düşüncelerimi, derinli­ğe inmeden, kanıtlamaya kalkmadan söylemektir. Kısa, yoğun, günübirlik yazılardır bunlar.” diyen bir sanatçmm özellikle hangi türde yazdığı söylenebilir?
A) Mektup             B) Fıkra C) Deneme
D) Makale             E) Anı
(1984/ÖYS)

Cevap: B

7. “Her gün yazıyorum. Her gün gazetede çıkıyor bunlar. Güncel sorunlar yanında edebiyat yazıları da yazıyorum. Bunları, hikâyelere benzer, hikâyecikler biçiminde oluşturuyorum. Yazılarımı bu tü­rün bilinen, alışılmış tekniğiyle değil, kendi istediğim gibi yazdım ve okuyucu da bunu benimsedi. Bu da benim için sürekli edebiyat çalışması oluyor.”
Yazarın paragrafta sözünü ettiği yazı türü aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Makale             B) Deneme          C) Fıkra
D) Hikâye             E) Günlük
(1985/ÖYS)
Cevap: C

SAYFA 44
8. Yazar, bir toplum gerçeğini belirtmek istiyor. Bir çevreyi, bu çevrenin kişilerini görmüş, biliyor. Bun­dan bir roman çıkarmak istemiş. Ne var ki romanı okuyup bitirdikten sonra, zihnimizde yalnız bir­takım olayların izleri kalıyor. Bir de yazarın bunlara karşı yergici tutumu. Yazarın tutumunu beğe­niyor, öfkesine katılıyoruz. Ama bu, kitabı deneme ile röportaj arası bir yapıt olmaktan kurtaramı­yor. Daha doğrusu ona bir roman tadı kazandırmıyor.
Bu parçada, aşağıdaki edebiyat türlerinden hangisine özgü nitelikler ağır basmaktadır?
A) Günlük
B) Eleştiri
C) Anı
D) Fıkra
E) Makale
(1989/ÖYS)

Cevap: B

9. Yazarın, bilimsel bir konuda iddia ve ispat kaygısı güderek düşüncelerini açıkladığı yazı tü­rüne ne ad verilir?
A) Deneme
B) Anı
C) Eleştiri
D) Röportaj
E) Makale

Cevap: E

10. Türk edebiyatında bu türün örnekleri, Cumhuriyet’ten önce de verilmiştir. Evliya Çelebi’nin “Seya­hatname”si edebiyatımızda bu türün ilk örneklerinden biri olarak sayılır. Seydi Ali Reis, Yirmi Se­kiz Mehmet Çelebi, Ahmet Mithat Efendi, Falih Rıfkı Atay ve Reşat Nuri Güntekin’in de bu türde eseri vardır.
Bu parçada sözü edilen yazınsal tür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öykü
B) Anı
C) Roman
D) Deneme
E) Gezi

11. Bu, son bir yıl içinde okuduğum romanlar arasında etkisinden uzun süre kurtulamadığım bir çevi­ri roman. Yazar, bu romanında öncekilerden farklı bir yol izlemiş. Bir kahramanın çevresinde ge­lişen bir öykü kurgulamış. Abartıyla yalınlığı, komediyle trajedinin özelliklerini bir arada kullanmış. Bir yıl gibi bir zaman dilimini çok az geri dönüşlerle anlatmış. Haftalarca “çok satanlar” listesinde yer alan bu çeviri yapıt, Türk okurundan gördüğü ilgiyi Fransız ve İngiliz okurlardan görmemiş. Bu durum, çevirmenin başarısı olarak değerlendirilebilir.
Bu parçada aşağıdaki yazı türlerinden hangisine ait özellikler ağır basmaktadır?
A) Makale
B) Deneme
C) Eleştiri
D) Fıkra
E) Günlük
(2006/ÖSS)

Cevap: C

12. Nurullah Ataç’la ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Eleştiri türünün gelişmesinde önemli katkıda bulunmuştur.
B) Dilimizin özleşmesine öncülük etmiştir.
C) Konuşma dilindeki devrik cümlenin yazıda da kullanılmasını yaygınlaştırmaya çalışmıştır.
D) Yaşadığı dönemde deneme türünün başarılı bir temsilcisi olmuştur.
E) Öykü alanında da ürünler vermiştir.
(1995/ÖYS)

Cevap: E

13. İnsanların işine yaramayan bir mesleği yapmaktan utanç duyardım.” Bana bu sözü, Aşağı Fırat Bölgesi’nde MÖ 4000 yıllarını araştıran Çinli bir arkeolog söyledi. Kazıdan çıkardıklarını bilgisaya­ra göndermek üzere kodlamaktaydı o sırada. İlk bakışta binlerce yıl öncesinin bir çömlek parçası­nı ya da bozkır toprağını araştırmayı amaçlayan bir çalışmanın, bilim çevreleri dışındaki insanla­rın ne işine yarayacağı sorulabilir. Tıpkı sözcükleri yan yana, alt alta sıralayarak şiir yazmanın ne işe yaradığının sorulabileceği gibi. Ama günümüzden 6000 yıl önce Sümerlerin kumlu toprakta bit­ki yetiştirmenin gizini bulduğunu ortaya çıkarmak arkeolojinin insanlığa bir armağanıdır. Bunun gi­bi ben de sıkıntılı günlerimde Neruda ve Nazım’la konuşarak yaşamımı yönlendirirken şiirin bu ya­rarını nasıl göz ardı edebilirim.
Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A) Tanımlama
B) Alıntı
C) Nesnel veriler
D) Karşılaştırma
E) Terimler
(2010/LYS)

Cevap: A

SAYFA 46
14. Yaşadığımız günleri duyurur bize edebiyat dergileri. Yaşamı kalıcı yanlarıyla verir. Hele en taze şiirler, dizeler! Ataç, “Ölürken bana en genç şairin en son şiirinden dizeler okusunlar.” demiş. Ben de her sabah uyanır uyanmaz, her gece yatmadan önce, en yeni dizeleri okurum. Taze dizelerle yaşamak kadar kişiyi gençleştiren, yaşama bağlayan bir şey olamaz. Ne demiş Baudelaire (Bodler): “Sağlıklı bir kişi yirmi dört saat ekmeksiz yaşar ama şiirsiz asla.” Şiir okumanın tadını alırsa­nız siz de hak verirsiniz bu söze.
Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Tanıklıklardan yararlanılması
B) Olasılık dile getirilmesi
C) Koşul belirtilmesi
D) Öznellik ağır basması
E) Nitelendirmelerden yararlanması
(2010/LYS)

Cevap: B

15. Aşağıdakilerden hangisi, biyografi ile otobiyografi arasındaki farklardan birideğildir?
A) Biyografide dolaylı, otobiyografide doğrudan anlatımın olması
B) Biyografide nesnelliğin, otobiyografide yer yer öznelliğin ağır basması
C) Biyografinin kişinin dış dünyasına, otobiyografinin iç dünyasına yönelik olması
D) Biyografide belgelerin, otobiyografide belleğin önem kazanması
E) Biyografide ve otobiyografide kişinin anlatılanları kendisiyle sınırlaması



Cevap: E


Bu yazı edebiyatfatihi.blogspot.com sitesinden alınmıştır. İlk kez orayada yayınlanmıştır.
Read more