Justin Timberlake - Mirrors [ Türkçe Çeviri ]



Justin Timberlake - Mirrors Çeviri
Justin Timberlake - Mirrors Şarkısının Çevirisi
Justin Timberlake - Mirrors Şarkısının Anlamı
Justin Timberlake - Mirrors Kime Yazıldı

Justin Timberlake - Mirrors
Justin Timberlake - Mirrors ( Türkçe Çeviri )
Mirrors:
[Verse 1]
Aren't you somethin' to admire, cause your shine is somethin' like a mirror
sende tapılacak bir şeyler yok mu, çünkü senin ayna gibi bir ışığın var

And I can't help but notice, you reflect in this heart of mine
Yardım edemem ama farkına var, benim kalbimde senin yansıman var

If you ever feel alone and the glare makes me hard to find
Eğer yalnız hissedersen ve bu parlama bulmamı zorlaştırabilir

Just know that I'm always peering out on the other side
Bildiğim tek bir şey varsa o da daima dikkatli baktığımdır
[Pre-Hook]
Cause with your hand in my hand and a pocket full of soap
Çünkü ellerim ellerinde ve paket sabunla dolu

I can tell you there's no place we couldn't go
Gidebileceğimiz hiçbir yer olmadığını söyleyebilirim

Just put your hand on the past, I'm here tryin' to pull you through
Sadece ellerini geçmişte tut, buradayım ve seni kurtarmaya çalışıyorum

You just gotta be strong
Sadece güçlü olmalısın
[Hook]
Cause I don't wanna lose you now
Çünkü seni şimdi kaybetmek istemiyorum

I'm lookin' right at the other half of me
Sağ taraftaki diğer yarıma bakıyorum

Çevirinin Devamı; http://muzikbuldum.com/sarki-sozleri/justin-timberlake-mirrors-turkce-ceviri-2
Read more

Apo'nun Mektubu Tam Oku


"Kürtler ve Türkler kardeştir.
Binlerce yıllık bu büyük medeniyeti kardeşçe yaşayan Kürtler için, Dicle ile Fırat nehirleri Sakarya ve Meriç'in kardeşidir.
Ortadoğu ve Orta Asya halkları artık uyanıyor.
Meydanları dolduran milyonlar artık barış, kardeşlik diyor ve çözüm istiyor.
İçinde doğduğum bilgisizliğe, çaresizliğe ve köleliğe karşı başlattığım mücadele bugün görüyorum ki; bir noktaya ulaşmış.
Bizim kavgamız hiçbir ırka, mezhebe ya da gruba karşı olmamıştır, olamaz.
Bizim kavgamız bilgisizliğe, ezilmişliğe karşı olmuştur.
Bugün yeni bir dönem başlıyor. Silahlı direniş sürecinden demokratik sürece kapı açılıyor.
Biz, onlarca yıldır bu halk için büyük bedeller ödedik. Helal olsun.
Artık silahlar sussun, fikirler konuşsun. Yok sayan, inkar eden paradigma yerle bir oldu. Akan kan bu coğrafyanın ta bağrından akıyor. Ben bu çağrıma kulak veren milyonların şahitliğinde diyorum ki; artık yeni bir dönem başlıyor, silah değil siyaset ön plana çıkıyor. Yine diyorum ki; artık silahlı unsurlarımızın sınır ötesine çekilmesi aşamasına gelinmiştir. Bu bir son değil, yeni bir başlangıçtır. Bu, mücadeleyi bırakmak değil, daha farklı bir mücadeleyi başlatmaktır.
Türk halkı ve Kürt halkının akan kanı duracak. Silah degil siyaset işleyecek.
Bugün yeni bir Türkiye’ye yeni bir Ortadoğu'ya uyanıyoruz. Bugün yeni bir süreç başlıyor.
Bu dönem helalleşme dönemidir.
Misak-ı Milli sınırları içinde artık savaş olmasın.
Kürtler ulusal bir konferansla örgütlülüğünü tartışmalı
Ayrılık politikalarına karşı halkların birliğini kuralım...
Dönemin ruhunu okuyamayan tarihin çöp sepetine gider.
Kendi kökleri üzerinden el ele verip yeni bir sistem kurmak istiyor.
Kürtler bugün müjde ile yeni bir yaşam diyor.
Demokratik siyasetle yeni bir hamle başlatıyoruz.
Bu sürece destek verenlere selam olsun...
Read more

Dr. Mehmet ÖZ'e Kim Neden Dava Açtı?


KAYNAK; WASHİNGTON İHA

 Ünlü Türk cerrah Mehmet Öz New Jersey’de yaşayan Frank Dietrl tarafından ayağında 3. derecede yanık oluştuğu için dava edildi. Öz’ün programında yayınlanan uykusuzluk tedavisi yönteminin ayağında yanık oluşturduğunu ifade eden 76 yaşındaki Dietrl mahkemeye başvurdu.

Öz programında izleyicilere pişmemiş pirinci bir çoraba koyarak 20 dakika mikrodalga fırında ısıtmalarını ve giymelerini söylüyor. Fakat Öz çorabı çok sıcakken ayaklarına geçirmemeleri konusunda da uyarıyor. Öz’ün bu tedavisini uygulayan Dietrl ise gece ayağında uyuşma olduğunu ve yürümeye kalktığı sırada büyük acı çektiğini ifade ederek 2 haftadır evde yatalak olarak yattığını söyledi. Dietrl’in avukatı uygulama talimatlarının doğru olarak verilmediğini ifade ederken Öz’ün yayınlanan programının yapımcısı ise davayı henüz gözden geçirmediklerini fakat programlarında her türlü önlemin alındığını söyled
Read more

Caner Toygar Ne İş Yapıyor?


 Dokuz yıl önce katıldığı "Benimle Evlenir misin?" yarışmasıyla tanınan ve bir dönemin en medyatik isimlerin başında gelen Caner Toygar, köftecilik yapmaya başladı.
Son olarak bir televizyon kanalında sunuculuk yapan Caner'in televizyonculukta işler istediği gibi gitmeyince kendisine yeni bir yol çizdiği ortaya çıktı.
Caner, Ataşehir’de bir oto sanayi sitesinin yanında küçük bir köfteci dükkanı açtı.
Sunuculuk işini sponsor anlaşmazlığı nedeniyle bıraktığını açıklayan Caner,  bir ay önce açtığını söylediği köftecide aynı zamanda tezgahın başına geçerek gelen siparişlerle de bizzat kendisi ilgileniyor.
Milliyet muhabirini karşısında görünce kısa bir süre şaşkınlık yaşayan Caner, neden köfteciliğe başladığını “Medyatik olduğum için kimse bana iş vermiyor. Ne yapalım biz de bu işi yapıyoruz. Ekmek paramızı kazanıyoruz” sözleriyle açıkladı.

Kaynak; Milliyet.com.tr
Read more

FIFA 2013 "Ultimate Team" Oyuncuları Kimler? Listedeki Türkler


FIFA 2013 "Ultimate Team'de, kullanıcılar performansa göre haftanın kadrosunu belirledi. "Ultimate Team"in kadrosunda iki milli yıldızımız da yer aldı..
Thibaut Courtois

Seamus Coleman
Rio Ferdinand
Diego Colotto
Nuri Şahin
Clauudio Marchisio
Ryan Donk
Hazard
Burak Yılmaz

Read more

Cansu Kanlıkaya Kimdir?


Cansu Kanlıkaya 13 Mayıs 1987 Tarihinde Denizli’de doğdu. Şu an Kurtlar Vadisi dizisinde Doktor Gayerolünde oynuyor..

Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliğini kazandı ve İstanbul’a yerleşti Öğrencilik yıllarındaoyunculuğa gönül verdi…
ilk kamera deneyimine Beyaz Show’un skeçlerinde yer alarak başladı.
Halen oyunculuk üzerine eğitim almaktadır.
Diziler : 2010 KURTLAR VADİSİ PUSU DOKTOR GAYE
Ucunda Bir Milyon Var Program Hostesi


Sahsi Teknik bilgiler:
Boy : 171 cm
Ağırlık kilo : 48 kg
Ten Rengi : Buğday
Ayakkabı : 38
Saç Rengi : Siyah

Alıntı
Read more

11. Sınıf Edebiyat Sayfa 161 - 163 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )


Bu yazı ilk kez edebiyatfatihi.blogspot.com sitesinde yayınlanmıştır. Bu tarz konuları bu sitede de bulabilirsiniz.



BİRYAY 11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Milli Edebiyat Döneminde Şiir ( Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler) Sayfa 161-163
IV ÜNİTE: MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ
3. Coşku ve Heyecan Dile Getiren Metinler (Şiir)
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Şiir ( Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler) Sayfa 161
HAZIRLIK
  1. 1. Sizce şiirde her tür duygu, düşünce, bilgi aktarılabilir mi? Açıklayınız.
Bu şiir anlayışlarına göre değişiklik gösterebilir. Kimileri şiir bilgi aktarma yeri değildir düşüncesiyle hareket ederek şiirin duyulmak, hissedilmek için yazıldığını söyler. Kimileri şiirle düşüncelerini aktarmayı amaçlar. Genel olarak baktığımızda şiirde her türlü duygu ve düşüncenin, dil şiirsel işlevde kullanılarak aktarılabileceğini söyleyebiliriz. Sizler farklı düşünüyor olabilirsiniz. Bu konuda kendi düşünceniz neyse belirtebilirsiniz.
2. Şiirin sosyal hayatı yansıtması konusunda düşüncelerinizi belirtiniz.
Şiir sosyal hayatı yansıtabilir. Bireysel şiirlerde bile sosyal hayattan izler görülür. Toplumsal bir temayı ele alan şiirlerde toplumun gelenekleri, zihniyeti, inançları, ekonomik durumu vb. ortaya konur.

NOT:YAHYA KEMAL'İN GECE ŞİİRİNİN AYRINTILI AÇIKLAMASI İÇİN TIKLAYINIZ
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Şiir ( Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler) Sayfa 162
    a. 1911-1923 yılları arasında yazılmış olan üç şiiri yapı, tema, ses, söyleyiş, dil ve anlatım bakımından karşılaştırıp aşağıdaki tabloya yazınız. Farklılıklarını sıralayınız.
    b. Okuduğunuz şiirlerden hareketle 1911-1923 yılları arasında yazılan şiirleri; ses, söyleyiş, yapı, tema, dil ve anlatım bakımından değerlendirerek tahtada bir şema üzerinde gruplandırınız.
    1911-1923 yılları arasında yazılan şiirlerin özellikleri:
    YAPI: Bu dönemde ölçü olarak çoğunlukla hece kullanılmış. (Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Beş Hececiler, Rıza Tevfik…)
    Aruz ölçüsüyle de şiirler yazılmış. (Mehmet Akif, Yahya Kemal, Ahmet Haşim)
    Dörtlük nazım biriminin yanında beyit ve bentler kullanılmış.
    Halk şiiri nazım şekillerinden yararlanılmış. Bunun yanında Batı’dan alınan nazım şekilleri ve serbest müstezat kullanılmış.
    TEMA: Milli konular, Türklük bilinci, halkın yaşayış biçimi, yurt sevgisi gibi toplumsal konuların yanı sıra hüzün, ayrılık, yalnızlık gibi bireysel konular da işlenmiştir.
    DİL VE ANLATIM: Milli Edebiyat Döneminin en önemli yönü dilde sadeleşmenin sağlanmasıdır. Şairlerin çoğu sade dille eserler vermiştir. Eski şiirin dil anlayışıyla eserler verilse de genel eğilim sadeleşme yönündedir.
    1. Grup sözcünüzden Ziya Gökalp hakkında yaptığınız araştırma ve sınıfa getirdiğiniz Ziya Gökalp’e ait şiir örneğini okumasını isteyiniz. Edindiğiniz bilgilerden hareketle şairin şiir anlayışını belirtiniz. Aşağıda verilen isimlerin Ziya Gökalp’ın şiir anlayışıyla ilgisini açıklayınız.
    Ziya Gökalp, sade dille hece ölçüsüyle Türkçülük düşüncesini, milli konuları işleyen didaktik şiirler yazmıştır. Ziya Gökalp’le aynı anlayışta olan şairler Mehmet Emin Yurdakul, Ali Canip Yöntem vb sanatçılardır. Bu sanatçılar da sade dil ve hece ölçsüyle Türkçülük düşüncesini işlemişlerdir.
    Rıza Tevfik Bölükbaşı, hece ölçüsünü kullanmış, sade dille şiirler yazmıştır.
    1. 1. a. Grup sözcünüzden Yahya Kemal’in kitabınızdaki şiirini ve sınıfa getirdiğiniz örnek şiiri bir kez okumasını isteyiniz. Şiir okunurken kulağınıza hoş gelen ses tekrarlarını belirtiniz. Bu ses tekrarları, size gecenin hülyalara dalınan sessizliğini hissettirdi mi? Açıklayınız.
    Bu şiirle ilgili düşüncelerinizi aktarınız. Yahya Kemal’in şiirde ahenge, ses güzelliğine önem verdiğini dikkate alınız.
    b. Grup sözcülerinizden Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim’in şiir anlayışı hakkında edindiği­niz bilgileri arkadaşlarınıza aktarmasını isteyiniz.
    Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’in Türk edebiyatında saf şiirin temsilcisi olduklarını belirtelim. Saf (öz) şiirin özellikleri hakkında araştırma yapınız.
    c. Grup sözcünüzden Mehmet Akif Ersoy’un şiir anlayışı hakkındaki bilgileri arkadaşlarınızla pay­laşmasını isteyiniz. Mehmet Akif Ersoy’a ait, sınıfa getirdiğiniz şiiri gruptan bir arkadaşınızın okumasını isteyiniz. Şairin şiir anlayışının metne nasıl yansıdığını açıklayınız.
    Mehmet Akif Ersoy’un, şiirlerinde toplumsal konulara değindiğini, halkın yaşayış tarzını ve değerlerini anlattığını belirtelim. Mehmet Akif Ersoy’un şiir anlayışını araştırınız.
    ç. Servet-i Fünûn ve Fecr-i Atî Dönemi şiir anlayışı hakkındaki bilgilerinizden yararlanarak 1911- 1923 yılları arasında Yahya Kemal ve Ahmet Haşim ile saf şiire ait nasıl bir arayış olduğunu belirtiniz.
    3. Seyfi Baba’nın yaşam tarzıyla halkın yaşam tarzı arasında nasıl bir benzerlik olduğunu açıklayınız. Şiirde hangi toplumsal değere yer verildiğini belirtiniz.
    Yaşlılık ve hastalıktan dolayı çalışamayacak duruma gelen Seyfi Baba’nın bu duruma düşmesinden dolayı yaşadığı üzüntü dile getiriliyor. Seyfi Baba, ekmek parasını kazanmak zorundadır. Kimsesizdir, çalışmazsa, ekmek parasını kazanmazsa aç kalacaktır. Seyfi Baba gibi insanlar toplumumuzda mevcuttur. İhtiyarlığın ve yoksulluğun olumsuz etkilerinin görüldüğü bu insanlara yardım eli uzatılmalıdır.
    Zor da olsa çalışarak ekmek parası kazanmak
    Yoksul ve yaşlı kişilere başkasına muhtaç duruma düşürmeden yardım elini uzatmak.


    11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları Milli Edebiyat Döneminde Şiir ( Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler) Sayfa 163
    Yaptığınız araştırmalardan da yararlanarak aşağıdaki isimlerden hangilerinin Millî Edebiyat döneminde de eserler vermeye devam etmiş Edebiyat-ı Cedide Dönemi sanatçı­sı olduğunu, ilgili kutucukları işaretleyerek belirtiniz

    ALİ CANİP YÖNTEM X
    YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU X

    a. Belirleyeceğiniz bir konuda kısa bir manzum hikâye kaleme alınız.
    b. Manzum hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
    c. Sınıf içi oylama yoluyla seçeceğiniz ilk üç metni panonuza asınız.
    1. 1911-1923 yılları arasında yazılan üç grup şiirden en çok hangisini beğendiğinizi nedenleriyle açık­layınız. Günümüzde yazılan şiirlerin bu üç grup şiirden hangisiyle benzeştiğini belirtiniz.
    2. Saf şiir anlayışına özgü düşüncelerinizi belirtiniz.
    Saf şiirin özellikleri:
    Arınmış anlamına gelen saf şiirde şiirsellik ön planda tutulur.
    Soyutluk ve anlam kapalılığı vardır.
    Ahenk ve musiki ögeleri ön plandadır.
    Saf şiirde; anlam, şekil, ahenk, hayal ögeleri birleşerek bir bütün oluşturur.
    Saf şiir için müzikle söz arasında oluşturulan fakat müziğe yakın olan şiirdir, diyebiliriz.
    Şiir anlaşılmak için değil duyulmak için yazılır.
    Şiirde söz sanatları ve imgeler şairaneliği oluşturur.
    Saf şiirin dünya edebiyatındaki öncüsü Paul Verlaine, Türk edebiyatındaki öncüleri Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim’dir.
    1. Aşağıdaki bilgilerden hangisi 1911-1923 yılları arasında yazılan şiirlerin özelliğini yansıtmaz?
    A.O dönemde şiirin üç gruba ayrılması
    B.Mehmet Akif in, bu dönemin lirik şiir yazan şairlerinden olması
    C. Sade dil ve hece ölçüsüyle yazılan şiirlerin Ziya Gökalp’ın çevresindeki şairlerce benimsenmesi
    D.Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’in saf şiirin öncüsü olması
    E.Saf şiirde, anlamdan çok ses ve söyleyişin önemli olması
    CEVAP B

    2. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
    (D ) Servet-i Fünûn Dönemi şairlerinden Ali Canip Yöntem, Millî Edebiyat Döneminde de eserler vermiştir.
    (D ) Mehmet Akif, yazdığı manzumelerinde sosyal hayatı ve halkın yaşam tarzıyla değerlerini aktarır.
    (Y ) Yahya Kemal, şiirlerinin hepsini hece ölçüsüyle yazmıştır.
    3. Aşağıdaki kelime ve isimlerden birbirleriyle ilgili olanları eşleştiriniz.



    Read more

    2013 AÖF Türkiye Ekonomisi 1. Ünite Soruları ve Cevapları


    Türkiye Ekonomisi 1. Ünite Ders Notları
    http://nettebuldum.blogspot.com/2013/03/2013-aof-turkiye-ekonomisi-1-unite.html
    Türkiye Ekonomisi 2. Ünite Ders Notları
    http://nettebuldum.blogspot.com/2013/03/2013-aof-turkiye-ekonomisi-2-unite-ders.html
    Türkiye Ekonomisi 3. Ünite Ders Notları
    http://nettebuldum.blogspot.com/2013/03/2013-aof-turkiye-ekonomisi-3-unite-ders.html
    Türkiye Ekonomisi 4. Ünite Ders Notları
    http://nettebuldum.blogspot.com/2013/03/aof-2013-turkiye-ekonomisi-4-unite-ders.html



    1. Türkiye ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
    1. TTürkiye'nin dört tarafı denizlerle çevrilidir.
    2. TTürkiye dünyanın en kalabalık l0'uncu ülkesidir.
    3. TTürkiye'de cari fiyatlarla kişi başına milli gelir 25.000 dolardır.
    4. TTürkiye yüzölçümü bakımından dünyanın 34'ncü ülkesidir.
    5. TTürkiye'nin en kısa kara sınırına sahip olduğu ülke Bulgaristan'dır.
    2. Türkiye'deki madenler ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
    1. DDünyada ticareti yapılan madenlerin yaklaşık yarısının rezervi Türkiye topraklannda bulunmamaktadır.
    2. TTürkiye dünyada ticareti madenlerin yaklaşık üçte biri açısından yetersiz kaynaklara sahiptir.
    3. DDünyada toplam maden üretiminde Türkiye 50 ncidir.
    4. TTürkiye dünya bor üretiminde ikinci ülkedir.
    5. TTürkiye'de linyit genelde termik santrallerde kullanılmaktadır.
    3. Aşağıdaki illerden hangisinde bor rezervi bulunmaktadır?
    1. AArtvin
    2. NNevşehir
    3. EEskişehir
    4. ZZonguldak
    5. KKastamonu
    4. Aşağıdaki ifadelerden hangisi mutlak doğru değildir?
    1. ÜÜlke nüfusu ekonominin emek (işgücü) kaynağı oluşturur.
    2. NNüfus, ordudaki asker sayısını belirler.
    3. NNüfus artışının yüksek olması net ekonomik büyümeyi olumlu etkiler.
    4. TTürkiye'de nüfus artış hızının yüksek olması demografık yatırımlann artmasına neden olmuştur.
    5. GGenç nüfusun yüksek paya sahip olduğu Türkiye'de tüketim eğilimi yüksektir.
    5. Ülkenin doğal kaynaklarının mevcut sermaye ile en iyi şekilde kullanılabileceği nüfus miktarına ne ad verilir?
    1. GGenç Nüfus
    2. AAktif nüfus
    3. KKurumsal olmayan nüfus
    4. OOptimal Nüfus
    5. Iİstihdam
    6. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı İmparatorlugu'nda ilk nüfus sayımının temel amaçları arasında yer alır?
    1. AAsker sayısını tespit etmek
    2. NNüfusun eğitim düzeyini tespit etmek
    3. TTicarethanelerin sayısını belirlemek
    4. NNüfusun yaş gruplarına göre dağılımını belirlemek
    5. NNüfusun işgücüne katılım oranını ölçmek
    7. Türkiye'deki eğitim ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
    1. 11927 nüfus sayımına göre nüfusun %30'u okuryazar idi.
    2. TTürkiye'de işgücü niteliğinin artırılması için iş ve çalışma hayatında hizmet içi eğitimin daha nitelikli ve işlevsel hale getirilmesi gerekir.
    3. GGünümüzde en yüksek okuryazarlık oranı kadınlardadır.
    4. TTürkiye'de yaklaşık 10 milyon kişi okuma-yaz- ma bilmemektedir.
    5. TTürkiye'de yaklaşık 10 milyon yüksekokul veya fakülte mezunudur
    8. İnsani Gelişme Endeksi (İGE) ve Türkiye ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangi doğru değildir?
    1. İİGE, 0 ile 1 arasında deger alır.
    2. TTürkiye'nin İGE değeri, dünya ortalamasından daha yüksek artmaktadır.
    3. 22011 yılı itibariyle Türkiye yüksek insani gelişmeye sahip bir ülkedir.
    4. İİGE sıralamasında Türkiye milli geliri ile doğru orantılı bir yerde değildir.
    5. EEkonomik olmayan değişkenler Türkiye'nin İGE değerini olumsuz etkilemektedir.

      Cevaplar;
      1D 2E 3C 4C 5D 6A 7B 8A


    Read more