Helen Flanagan Kimdir? Fotoğrafları

Helen Flanagan Kimdir? Hayatı ve Fotoğrafları

Helen Flanagan  7 Ağustos 1990 Bury, Greater Manchester, İngiltere doğumludur.  Rosie Webster karakterini canlandırmıştır.

2013 yılında dünyanın en seksi 100 kadını anketine aday gösterilmiştir.

Bir iç çamaşırı firmasının teklifi sonrasında- Gögüslerim satılık değil diyerek bu teklifi reddetmiştir.

Bu günlerde Fake Reaction dizinde oynamaktadır.

İngiliz futbolcu Scott Sinclair ile birliktedir.







Read more

Nagehan Alçı Kimdir? Hayatı

Resmi Twitter hesabı; https://twitter.com/Nagehanalci

Nagehan Alçı (d. 13 Nisan 1977, İstanbul), Türk gazeteci.
1977'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi'ni bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümünde öğrenim gördü.
Hürriyet'in dış haberler servisinde staj yaparak gazetecilik kariyerine başladı. Daha sonra 32. Gün'de ve Avusturya'daki bir televizyon kanalında stajlarını sürdürdü. Alçı, Show TV dış haberler departmanında çalıştıktan sonra Akşam gazetesine geçti. Akşam gazetesinde köşe yazarlığı yapmış olan Alçı, bu gazeteden ayrılmıştır. Halen Milliyet gazetesinde köşe yazmaktadır. Özü Sözü Yirmi Bir isimli bir kitabı bulunmaktadır.
2013'ün Ekim ayında Kanal D'de Bırakın Konuşalım adlı bir programın sunuculuğunu yapmaya başladı. Hafta içi her gün ekrana gelen bu program, son olarak 1 Kasım 2013 günü yayınlandıktan sonra FOX'a transfer oldu. Ancak bu kanaldaki bir haftalık yayın hayatının ardından program sona erdi.
Aralık 2010'da köşe yazarı Rasim Ozan Kütahyalı ile evlendi.




CNN Türk'te yayınlanan 'Dört Bir Taraf' programına Nagehan Alçı'nın, Kadri Gürsel'e sarf ettiği söz damga vurdu. Programın Twitter yasağının tartışıldığı bölümünde Kadri Gürsel'in sözlerine sinirlenen Alçı 'Benim konuşmamın üzerine, twitter yasağını savunuyor demek, Türkiye'de iletişimin imkansızlaştığı bir ortamda siz kendi kendinize, Türkiye'yi özellikle okumayarak kendi masturbasyonunuzu yapmaya devam edin' dedi.

Read more

Nihat Kandemir Kimdir? Nasıl ve Neden Öldü ?


Nihat Kantemir kimdir?
1975 Yılında İstanbul'da doğdu.  1998 yılında İsviçre'de bulunan Waldow Üniversitesi Lojistik bölümünden mezun oldu.  Lojistik bölümlerinde işletmeci olarak çalıştı.  Tiyatro hayatına 2008 yılında MSM Taksim'de başladı.  2010 yılında Bakırköy Halk eğitim Merkezi Oyunculuk ve Yaratıcı Drama Atölyesi'nden, 2011 yılında Güngören Halk Eğitim Merkezi Drama Atölyesinden başarıyla mezun olup sertifikasını alarak "AtölyeKiler Oyuncuları" Oyunculuk ve Yaratıcı Drama Atölyesine başladı.  Halen atölyemizde çalışmalarına devam etmektedir.


OYNADIĞI DİZİLER VE TİYATRO OYUNLARI

Yasaklar (Kandemir Konduk) / Kabere
Lucky Carter (Harold Dennis) / Tiyatro
İki Kişilikli Adam (Robert Bloch) / Tiyatro
Yeşilçam (Mesut Güner) / Tiyatro
Ortaya Karışık (Mesut Güner) / Tiyatro
Töre (Turgut Özakman) / Tiyatro
Pegasus / Reklam
Elveda Derken / Dizi
Annem / Dizi
Ezel / Dizi
Adanalı / Dizi
Arka Sokaklar / Dizi
Yaprak Dökümü / Dizi
Kurtlar Vadisi / Dizi

KURŞUN YAĞMURUNA TUTTU
 
Sefaköy Maslakçeşme Caddesi üzerindeki evinden saat 14.00 civarında çıkan Nihat Kantemir aracına bindi. Bu sırada kimliği henüz belirlenemeyen bir kişi Kantemir’in yanına gelip tabancayla kurşun yağmuruna tuttu. Saldırgan olay yerinden koşarak kaçarken, olayı gören vatandaşlar durumu hemen 112 Acil ve polise bildirdi.

Read more

Bruno Mars - Welcome Back [ Türkçe Çeviri ]

Look at her shinin'
Kızın ısığına bak
Her feathers they glow
Kızın kanatları ışıldıyor
Now the jungle's smiling
Ve orman gülümsüyor
Cause out baby's home
Çünkü bebegim evin dışında
Can you feel what I feel?
Ne hissettigimi hissedebiliyormusun?
The day has come at last
Gün sonunda geldi
Our precious jewel has returned
Bizim değerli cevhelerimiz döndü
I'll be the first to say welcome back
İlk önce sana hoşgeldin diyecegim
Oh welcome back
oh hoşgeldin

I say welcome, welcome, welcome
Söylüyorum hoşgeldin hoşgeldin hoşgeldin
Back




Read more

Jennifer Lopez feat.Ricky Martin & Wisin – Adrenalina [ Türkçe Çeviri ]

Wisin ft. Jennifer Lopez feat.Ricky Martin – Adrenalina
Me gusta cuando sexy te me pegas
Tu seducción a la hora de bailar
Ese fuego que tienen tus caderas
A cualquier hombre pone a delirar
Es que tu cuerpo
Es pura Adrenalina que por dentro me atrapa
Me tiene al borde la locura (x2)
Sube la adrenalina (x4)
Okey, hay una sensación rara en tu cuerpo
Siente que pierdes el control
¡Jennifer López!
Escucha baby si solo supieras
Que tienes algo que me hace vibrar
Tus movimientos a mí me aceleran
Cuando empezamos no puedo parar
Tú te apoderas de mis sentidos cuando me miras
Cuando me tocas yo comienzo a temblar
Un beso tuyo es como mi medicina
Llévame al cielo a volar
Si tú te fueras yo no sé lo qué haría
Lo que empezamos tenemos que terminar
Volvamos a hacer el amor como aquel día
Llévame al cielo a volar
Dame un minuto, contigo disfruto
Se envuelve y me deja bruto
Si me das la verde. Ejecuto
Si tú eres la jefa. Me recluto
Deja que ocurra
Caliente que el tiempo trans-cu-rra
El ambiente la pone ardiente, se pega y en el oído me susurra
Abusa y me engatusa, La falda más cara combina con la blusa
Se mete en mi mente como una intrusa, yo le digo que lo haga y no se rehúsa
Dame más, yo te llevo en la nave si tú te vas
Y quizás, me digas que quieres más
Más, yo quiero saber lo que tú das
Heyecanlandığında ve bana katıldığında beni mutlu edersin
Caziben dansın saatinde
Bu senin kalçalarının hareket ettirişin
Delirebilmek için her ne yaptıysan adamım
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır
Vücudunda ender bir his var
Kontrolü kaybettiğini hissediyorsun
Jennifer Lopez
Dayanıyorum
Eğer üstün olursan dinle bebeğim
Sende beni titreten bir şey var
Hareketlerin beni hızlandırıyor
Başladığımızda duramayabilirim
Bana baktığında duygularımın kontrolünü ele geçiriyorsun
Bana dokunduğunda titremeye başlıyorum
Öpücüğün benim ilacım gibi
Uçmak için beni gökyüzüne yükselt
Eğer gitseydin başladığımız şeyle ne yapacağımı bilemezdim
Bitirmeliyiz
O günkü gibi sevişmeye geri dönmeliyiz
Uçmak için beni gökyüzüne yükselt
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır
Bana bir dakika ver böylece gücünle ve yaydığın vahşiliğinle eğlenebilirim
Eğer bana umulmadık bir şey verirsen, onu başarırım, eğer sen şefsen kendimi işe alırım
Olmasına izin ver, zaman geçtikçe daha da sıcak oluyor
Atmosfer tutkulu
Yakın hareket ediyor ve kulağımın içine fısıldıyor
Beni en pahalı etekle ve bluzla kötüye kullanıyor ve kandırıyor
Davetsiz misafir gibi onu aklıma sokuyor
Ona olacak ve reddetmeyecek diyorum
Bana daha fazla ver
Eğer gideceksen seninle birlikte gemiyle giderim
Ve belki bana daha çok istediğini söyleyeceksin
Bana vereceğin şeyi bilmek istiyorum
Bana baktığında duygularımın kontrolünü ele geçiriyorsun
Bana dokunduğunda titremeye başlıyorum
Öpücüğün benim ilacım gibi
Uçmak için beni gökyüzüne yükselt
Eğer gitseydin başladığımız şeyle ne yapacağımı bilemezdim
Bitirmeliyiz
O günkü gibi sevişmeye geri dönmeliyiz
Uçmak için beni gökyüzüne yükselt
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Vücudun saf adrenalin, beni tuzağa düşürüyorsun
Deliliğin ucundaki bana sahipsin
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır
Adrenalini arttır

Read more

Shakira - Dare (La La La) [ Türkçe Çeviri ]

Shakira Dare (La La La)
La la la la la
I dare you
Sana meydan okuyorum
All of my life, too late
Till you showed up with perfect timing
Now here we are, we rock it
Our fingers are stuck in the socket
Bütün hayatım, çok geç
Sen mükemmel bir zamanlamayla ortaya çıkana kadar
İşte buradayız, yıkılcaz
Parmaklarımız oyuga sıkıştı
It's just the nature, a game
Get ready, we'll do it again
Let's not recover from the hangover
When your eyes got me drunk I was sober
Bu çok doğal, bir oyun
Hazır ol , biz tekrar yapacağız
Haydi ayılmayalım
Gözlerin beni sarhoş ettiğinde ayıldım
Is it true that you love me?
I dare you to kiss me
With everyone watching
It's truth or dare on the dancefloor
Beni sevdiğin doğru mu?
Beni öpmen için sana meydan okuyorum
Herkes izlerken
Dans pistinde doğruluk mu cesaret mi
La la la la la
Truth or dare on the dancefloor
Dans pistinde doğruluk mu cesaret mi
La la la la la
I dare you
Sana meydan okuyorum
Of all the millions on the planet
You're the one who's keeping me on it
You know I like you like nobody's business
Your blue Spanish eyes are my witness
Dünyadaki milyonlarca kişinin içinde
Oyunda kalma sebebim sensin
Senden delice hoşlandığımı biliyorsun
Mavi İspanyol gözlerin şahidim
It's just the nature, a game
Get ready, we'll do it again
Let's not recover from the hangover
When your eyes got me drunk I was sober
Bu oldukça doğal, bir oyun
Hazırlan, tekrar yapacağız
Haydi ayılmayalım
Gözlerin beni sarhoş ettiğinde ayıktım
Is it true that you love me?
I dare you to kiss me
With everyone watching
It's truth or dare on the dancefloor
Beni sevdiğin doğru mu?
Beni öpmen için sana meydan okuyorum
Herkes izlerken
Dans pistinde doğruluk mu cesaret mi
La la la la la
Truth or dare on the dancefloor
Dans pistinde doğruluk mu cesaret mi
La la la la la
I dare you
Sana meydan okuyorum
Is it true that you love me?
I dare you to kiss me
I dare you to touch me
It's truth or dare on the dancefloor
Beni sevdiğin doğru mu?
Beni öpmen için sana meydan okuyorum
Bana dokunman için sana meydan okuyorum
Dans pistinde doğruluk mu cesaret mi
La la la la la
I dare you
Sana meydan okuyorum
Read more

Katy Perry - Ghost [ Türkçe Çeviri ]

You sent a text 
Bir mesaj gönderdin
It's like the wind changed your mind 
Sanki rüzgar fikrini değiştirdi
We were best friends 
Birbirimizin en iyiarkadaşıydık
Yeah, we were burning our lives 
Evet hayatlarımızı yakıyorduk
With every kiss, and every letter 
Her öpücükle, her sözle
Every promise of forever, oh 
Her sonsuza kadarsözünde, oh
But you hit send 
Ama göndere bastın
And disappeared in front of my eyes 
Ve gözlerimin önünde kayboldun

And now you're just a ghost 

Ve artık sadece bir hayaletsin
When I look back never would have known that 
Geriye baktığımda hiç bilemezdim
You could be so cold
Çok soğuk olduğunu
Like a stranger vanish like a vapor
Yabancı gibi buhargibi yok oldun
There's just an echo where your heart used to be 
Kalbinin olduğu yerde sadeceyankı var
Now I see it clearly 
Şimdi açıkça görebiliyorum
And there's just a pillow where your head used to sleep 
Başını koyupuyuduğun yerde artık yastık var
My vision's 20/20 
Görüş açım  20/20 (%100 anlamında)

I see through you now 

İçini görüyorum artık
Something is tight 
Bir şeyler zor
Now that I have made up my mind 
Şimdi düşündüğümüyaptım
I'll be alright
İyi olacağım
It doesn't harm me at night 
Geceleri zarar vermiyor bana
Cause every gift, every letter, every promise of forever 
Çünkü her hediye, her söz, hersonsuza kadar söz
Now, it's out of sight 
Şimdi gözükmüyor
Like you were never alive 
Sanki hiç yaşamamışsın gibi 

Now, now, now, now 
Şimdi, şimdi, şimdi,şimdi
So rest in piece
Bu yüzden huzuriçinde yat
I see you on the other side 
Diğer tarafta görüşürüz 
Read more

Tanzimat Edebiyatı Genel Özellikleri Nelerdir?

Tanzimat Edebiyatı Genel Özellikleri
—1860’ta İlk özel gazetenin çıkarılmasıyla bu dönem başlar.
—Batılı tarzda ilk eserler bu dönemde ortaya çıkmıştır.
—Tiyatronun halkı aydınlatmada bir araç olabileceğini düşünmüşlerdir.
—Divan Edebiyatındaki “bölüm bütünlüğüne” karşılık “konu bütünlüğüne” önem vermişlerdir.
—Toplumcu bir sanat anlayışı hakimdir.
—Tanzimat 1. dönem sanatçıları, 2. dönem sanatçılarına göre daha toplumcu bir çizgidedir.
—Yazı dilini halk diline yaklaştırmak için çaba göstermişlerdir.

1.Dönem Tanzimat Edebiyatı Özellikleri

—Bu dönemde toplum için sanat anlayışı hakimdir.
—Daha çok toplumsal konular işlenmiştir.
—Dilin sadeleşmesi gerektiğini söylemişler ancak pek başarılı olamamışlardır.
—Hece ölçüsünün ulusal nazım ölçüsü olduğu kabul edilmekle birlikte aruz ölçüsüyle şiirler yazılmaya devam edilmiştir.
—Fransız Devrimi’nin getirdiği yurt,hak,adalet,özgürlük, eşitlik gibi kavramlar edebiyatta ilk kez kullanılmaya başlanmıştır.
—O döneme kadar görülmeyen roman,öykü,tiyatro,makale,eleştiri,gazate vs. gibi düzyazı türleri edebiyatımıza girmiştir.
—Birinci dönem sanatçılarının başlıcaları; İbrahim Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, Ahmet Mithat Efendi, Şemseddin Sami, Ahmet Vefik Paşa’dır.
—Bu dönemde Şinasi ve Ahmet Vefik Paşa klasizmin, Namık Kemal ve Ahmet Mithat Efendi de romantizmin etkisinde kalmışlardır. 
Read more

Anlatım Türleri Nelerdir ? Örnekli Anlatım

Kullanılan Anlatım türü
Bu anlatım türüne örnekler
Betimleyici
anlatım
Kırış kırış bir yüz... Altmış yılın çizgileri... Askerlikten kalma bir kurşun yarası izi... Çukura kaçmış çakır gözler... Dünyanın kahrına dayanmaya çalışan, gelecekten umudu kalmamış bir adam.
Öyküleyici
anlatım
Yatağın altında yeşil, tahtadan bir sandık duruyordu. Onu açtım. Az daha sevincimden haykıracaktım. Annemin bir hafta önce İstanbul'dan gönderdiği hediyeler içinde çıkan kaşağı pırıl pırıl parlıyordu. Hemen kaptım. Tosun'un yanına koştum. Karnına sürtmek istedim. Rahat durmuyordu.
Açıklayıcı anlatım

Edebiyat
Fatihi
Divan edebiyatı Arap ve Fars edebiyatının Türk edebiyatındaki uzantısıdır.  Hem içerik hem de biçim yönünden tam bir taklittir Divan edebiyatı. İşlenen konulara doğru düzgün bir konu eklenmemiştir. Biçim için de geçerlidir bu. Divan şairi, bu açmazdan kurtulmak için söz oyunlarına başvurmuştur. Bu nedenle Divan edebiyatı bir marifet gösterme edebiyatıdır.

Tartışmacı Anlatım
Edebiyat
Fatihi
Kimi sanatçılar, sanatın amacını içerik olarak görür. Onlara göre iletecek bir şeyi olmayan, tek satır bile yazmamalı. Kimileri ise sanatı biçim olarak algılar. Onlara göre güzel olmayan hiçbir şey sanatsal değildir. Oysa sanatta içerikle biçim etle tırnak gibidir.

Lirik anlatım
Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Düşsel anlatım
Edebiyat Fatihi
Hâlâ havada uçmaktaydı Atreju. Kırmızı pelerini arkasında coşkun kıvrımlarla dalgalanıyor, deri bir kemerle yatırdığı simsiyah kıvırcık saçları rüzgârın etkisinde uçuşuyordu. Beyaz uğur ejderhası Fuchur (Fuchır), gökyüzündeki dağınık bulutların ve sisin arasından ağır ağır, dalgalana dalgalana uçmaktaydı. Bir aşağı, bir yukarı; bir aşağı, bir yukarı...

Emredici Anlatım
Şu üç kişiye; yani cahiller arasındaki alime, zengin iken fakir düşene ve hatırlı iken, itibarını kaybedene acı! Unutma ki, yüksekte yer tutanlar, aşağıdakiler kadar emniyette değildir.

Söyleşmeye Bağlı Anlatım
GÖZLEM EVİ MÜDÜRÜ - (Güler.) Vaktiniz varsa hay hay!
YOLCU - (Ağlamaklı) Yok, ne yazık ki, vaktin yok. Çok geç kaldım.
GÖZLEM EVİ MÜDÜRÜ - Çok geç kaldınız!
ARABACI - Bey, hemen gidelim! Ben yıldız da gösteririm size!
YOLCU - (Azarlar.) Görmüyorum dedim yahu, göz doktoru musun sen?
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 157 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 157


1.Aşağıdaki cümlelerin başına yargılar doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.

(D) Millî edebiyat, millî kaynaklara yönelme hareketi olarak tanımlanabilir.

( D) Milliyetçilik hareketi 1908'den sonra Türkçülük adıyla önce kültürel yönde, Balkan Savaşların'dan sonra ise siyasi yönde bir akım hâline gelmiştir.

( D) Millî Edebiyat Dönemi sanatçılarının eserlerinde dil ve anlatım bakımından ortak özellikler vardır.

(Y ) OsmanlıDevleti'nin son dönemlerinde ortaya çıkan fikir akımlarının, dönemin siyasi, sosyal ve fikrî yapısıyla ilişkisi yoktur.

2.Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun biçimde doldurunuz.

•Millî Edebiyat Dönemi, Ömer Seyfettin'in 1911'de Selanik'te çıkardığı GENÇ KALEMLER adlı dergide yayımladığı YENİ LİSAN adlı makalesiyle başlar.

•Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinde ortaya çıkan fikir akımları OSMANLICILIK. ,

İSLAMCILIK. ,TÜRKÇÜLÜK ,BATICILIK  olarak adlandırılır.

3.Aşağıdaki isimlerin Türkçülük, Batıcılık ve İslamcılık akımlarından hangisini temsil ettiklerini karşılarında verilen kutucuklara yazınız.

Said Halim Paşa >>> İSLAMCILIK

Ziya Gökalp>>> TÜRKÇÜLÜK 

Abdullah Cevdet > BATICILIK

4. "Demokrasi ilkesinin en çağdaş ve en akılcı uygulamasını sağlayan yönetim şekli cumhuriyettir."
Atatürk'ün yukarıdaki sözünden yola çıkarak demokrasi ve cumhuriyet ile ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.

Bu yazı http://www.edebiyatfatihi.net/ sitesinden alınmıştır. Kaynak siteyi ziyaret etmeyi unutmayın

Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 155 - 156 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

SAYFA 155:
•Üç Cereyan ve Bırak Beni Haykırayım adlı metinlerden hareketle milliyetçi edebiyatın sade dil hece vezni ve Türkçülük hareketi çevresinde nasıl oluştuğunu ve geliştiğini tartışınız. Elde ettiğiniz sonuçları defterinize yazınız.

Üç Cereyan ve Bırak Beni Haykırayım adlı metinlere dikkat edilirse birinci metin bu konudaki fikri tartışmaları ve milliyetçi bir edebiyatın oluşmasına zemin hazırlayan unsurları dile getirmektedir. İkinci metin ise bu düşünceler üzerine kurulmuş bir anlayışı ortaya koymaktadır. İlk metinde tartışılan düşünceler ikinci metinde hayata geçirilmiştir.

2013 2014 11.sınıf Türk Edebiyatı YILDIRIM Cevapları Sayfa 156
Millf Mücadele Döneminde Atatürk'ün Mudanya konuşması

1. Araştırma sonuçlarınızdan ve okuduğunuz metinden hareketle Atatürk'ün cumhuriyetçilik ilkesi hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.

Atatürk’e göre hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir. Yürütme gücü, yasama yetkisi milletin yegâne temsilcisi olan mecliste toplanmıştır. Bu iki kelime cumhuriyet teriminin anlamını verir.  

1.Cumhuriyetçiliğin özellikleri nelerdir?
1- Halkın kendi kendisini yönetmesi ilkesine dayanır.
2- Çok partili sistemi öngörür.
3- Türk İnkılabının siyasal görünüşüdür.
4- Cumhuriyet yönetimlerinin temeli seçimdir.
5- Egemenliğin halka ait olduğu tek yönetim biçimidir.
6- Cumhuriyet rejiminde yasaları koyacak kişiler, yani meclis seçim ile belirlenir.
7- Sınıf ve cins ayrımı olmaksızın herkesin yönetime katıldığı yönetim biçimidir.
2. Araştırma sonuçlarınızdan ve okuduğunuz metinden hareketle Atatürk'ün çağdaş uygarlık düzeyine yükselme konusundaki düşünceleriyle ilgili çıkarımlarda bulununuz ve bu çıkarımlarınızı deftere yazınız

3. Okuduğunuz metinde Atatürk'ün, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve milleti temsil eden vekillerle ilgili görüşlerini belirleyerek nasıl bir meclis ve cumhuriyet anlayışı içinde olduğunu açıklayınız.

4. Demokratik yönetim ifadesinden ne anlıyorsunuz? Tartışınız ve elde ettiğiniz sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.

Anlama - Yorumlama

1. Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük gibi fikir akımlarının Türk edebiyatında, kültüründe ve siyasi yapısında ne gibi etkilerinin olduğunu tartışınız ve ulaştığınız sonuçları tahtaya yazınız.


2. Millî Edebiyat Döneminde etkili olan fikir hareketlerinin kültür, devlet-vatandaş ilişkisi, gelecek endişesi gibi alanlarda birbirinden farklı tezlere sahip olmalarına rağmen, "ulus devlet" ortak paydasında buluştukları söylenebilir mi? Tartışınız ve sonuçları tahtaya yazınız.

3. Aşağıda verilen dörtlükleri "millî edebiyat" ile "milliyetçi edebiyat" ürünü olmaları bakımından gruplandırınız ve gruplandırmayı hangi ölçütlere göre gerçekleştirdiğinizi sözlü olarak belirtiniz.
Mehmet Akif Ersoy: Milli edebiyat
Ziya Gökalp :  Milliyetçi edebiyat
UYGULAMA
• Hazırlık çalışmalarında panel için görevlendirilen grup, Millî Edebiyat Dönemine ait metinlerdeki yapı, tema, dil ve anlatım özelliklerini Tanzimat, Servetifünun ve Fecriati dönemleri ile karşılaştırıp edebiyatın; dönemin siyasi, sosyal, kültürel yapısıyla olan ilişkisini sınıfta tartışırlar.
                                            UYGULAMA

TANZİMAT EDEBİYATI - SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Benzerlikler:Batı kaynaklı edebi akımlardan etkilenilmesi ve edebi türlerin kullanılması

FARKLILIKLAR:

EDEBİ TÜR VE TEMA
tanzimat edebiyatı:roman hikaye ve şiirde toplumsal ve siyasi konuların işlenmesi
servetifünun edebiyatı:roman hikaye ve şiirde bireysel konuların işlenmesi
EDEBİ AKIMLAR


tanzimat edebiyatı:klasisizm ve romantizm
servetifünun edebiyatı: realizm parnazim ve sembolizm

DİL VE ANLATIM
Tanzimat edebiyatı: sade ve edebi sanatlar bakımından zayıf bir dil
servetifünun edebiyatı: ağır süslü ve edebi sanatlar bakımından zengin bir dil

FECR-İ  ATİ ŞİİRİ VE MİLLİ EDEBİYAT ŞİİRİ
Benzerlikler: milli edebiyat dönemi şairlerinin zaman zaman fecr-i ati gibi modern şiirden faydalanmaları
farklılıklar:

SES VE AHENK
fecriati şiiri :   aruz ölçüsü ve sanatsal söyleyiş
milli edebiyat şiiri: hece ölçüsü ve halk söyleyişi

TEMA
fecriati:bireysel konular
milli edebiyat: toplumsal ve milliyetçi konular

YAPI ÖZELLİKLERİ
fecriati: temaya göre oluşturulan bir yapı
milli edebiyat:halk şiiri ile modern şiirden alınan bir yapı

DİL VE ANLATIM
Fecr-i Ati: ağır ve sanatlı bir dil
Milli edebiyat: sade ve süssüz bir dil

Milli edebiyat dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler ve Servetifünun dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler
benzerlikler: Olay örgüsü kişiler zaman ve mekandan oluşan bir yapı
farklılıklar:

YAPI
milli edebiyat dönemi: bir farklılık söz konusu değildir.
servetifünun dönemi: bir farklılık söz konusu değildir.

TEMA
milli edebiyat dönemi: milli milliyetçi ve toplumsal konular
servetifünun dönemi: bireysel temalar

DİL VE ANLATIM
milli edebiyat dönemi: sade bir dil
servetifünun dönemi: sanatlı ve ağır bir dil
Milli edebiyat dönemi ve milli edebiyat döneminden önceki dönem
benzerlikler: hikaye roman tiyatro makale fıkra ve şiir türüyle Tanzimat döneminde olduğu gibi toplumsal konuların işlenmesi
farklılıklar:

TEMA VE EDEBİ TÜR
Milli edebiyat dönemi: roman hikaye tiyatro şiir makale fıkra türleriyle milli ve milliyetçi temalar
milli edebiyat döneminden önceki dönem: servet i fünun ve fecr i ati döneminde roman hikaye şiir türünde bireysel temalar

DÜŞÜNCE VE EDEBİYAT AKIMLARI
Milli edebiyat dönemi Osmanlıcılık İslamcılık Türkçülük batıcılık ve realizm
milli edebiyat döneminden önceki dönem pozitivizm klasisizm romantizm realizm parnasizm ve sembolizm

DİL VE ANLATIM
Milli edebiyat dönemi: konuşma dili ve halk söyleyişlerinin bulunduğu sade bir dil
milli edebiyat döneminden önceki dönem: servet i fünun ve fecr i de sanatı, ağır bir dil
• Siz de ulaşılan sonuçlardan hareketle bu konuda bir yazı kaleme alınız ve yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Bu yazı http://www.edebiyatfatihi.net/ sitesinden alınmıştır. Kaynak siteyi ziyaret etmeyi unutmayın

Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 154 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 154
4. Etkinlik

• Sınıfta üç grup oluşturulur ve grup sözcüleri belirlenir. Birinci grup, Üç Cereyan ve Bırak Beni Haykırayım adlı metinlerde anlatılanlardan hareketle bu metinlerin yazılma amacını belirler; ikinci grup da bu amaçlardan yola çıkarak Millî Edebiyat Dönemine ait fikrî ve edebî faaliyetlerin ortak amaçlarını tespit eder. Üçüncü grup ise bu sonuçlardan hareketle Millî Edebiyat Dönemi sanatçılarının ortaya koyduğu duygu ve düşüncelerin, 1911 sonrası Türk edebiyatında "millî devlet" ve "milletleşme" çevresinde ileri sürülen fikirler, başvurulan anlatım ve metin türleri etrafında nasıl gelişip yaygınlaştığını tartışır, grup sözcüleri de elde edilen sonuçları tahtaya yazar.

Üç Cereyan adlı metin öğretici metindir. Yazılış amacı bilgi vermek için yazılmıştır.
 Bırak Beni Haykırayım  adlı metin edebi metindir. Edebi metinler sanat ve estetik kaygıyla yazılır.
Bırak Beni Haykırayım adlı metinde verilmek istene mesaj vatanseverlik ve özgürlük temasıdır. Vatanın ı milletini seven bir insan ne olursa olsun vatanı için her türlü fedakârlığı yapmalıdır.
Bu dönemde yazılan metinlerin ortak amacı milli bir edebiyat oluşturma çabasıdır.
Bu amaç doğrultusunda birçok faaliyet gerçekleştirilmiştir. İlk olarak 1911 de Genç Kalemler dergisinde Yeni Lisan adında bir makale kaleme alınmış ve burada dilin sadeleşmesi konusunda ortak bir bildiri yayınlanmıştır.  Ömer Seyfettin’inin kaleme aldığı bu metinde dilde sadeleşmeye gidilmesi, yabancı kelime ve dil kurallarının dilden atılması gibi önemli kararlar hayata geçirilmeye başlanmıştır.
·         Gelişen şartlar Türk aydınlarını yeni bir oluşum itmiştir. Bu arayışlar sonunda milli edebiyat kavramını ortaya çıkarmıştır.

• Siz de bu sonuçlardan yola çıkarak Millî Edebiyat Dönemine ait fikir hareketleri ile birtakım arayışların, "millî devlet" fikri ve endişesi etrafındaki oluşumu konusunda çıkarımlarda bulununuz ve bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.


5. Etkinlik

•Sınıfta iki grup oluşturulur ve grup sözcüleri belirlenir. Üç Cereyan ve Bırak Beni Haykırayım adlı metinlerden yola çıkarak birinci grup, Millî Edebiyat Dönemine ait eserlerdeki ana fikir ve temaların ilişkili olduğu alanları; ikinci grup, bu dönemdeki her edebî ve fikrî etkinliğin ulus-devlet hâline gelme kaygısı etrafında birleşip birleşmediğini tartışır, grup sözcüleri de elde edilen sonuçları tahtaya yazar.
Bu dönemin roman ve hikâyelerinde  Siyasi kavgalar, Türkçülük, yanlış Batılılaşma, kuşaklar arası çatışma, geri kalmışlık, eğitimsizlik, cehalet, yoksulluk gibi konular;
Şiirlerde ise doğa ve yurt güzellikleriyle birlikte yurtseverlik, kahramanlık konuları işlenmiştir.

Bu temalar  ulus-devlet  kavramları etrafında birleşmiştir. Balkanlardaki ayrılıkçı hareketler ve Fransız ihtilaliyle başlayan milliyetçilik hareketleri Türk aydınlarını da etkilemiş ulus- develt fikri ortay çıkmaya başlamıştır.

6. Etkinlik

"İslamlaşmak fikrinin mürevvici "Sırat-ıMüstakim, Sebilürreşad"; Türkleşmek fikrinin mürevvici "Türk Yurdu" mecmualarıdır. Dikkat olununca bu üç cereyanın da hakiki ihtiyaçlardan doğmuş olduğu görülür.

•Üç Cereyan adlı metnin orijinalinden alınan yukarıdaki cümlelerden ve Bırak Beni Haykırayım adlı metinden hareketle Millî Edebiyat Dönemine ait metinlerde; sosyal, tarihî, fikrî ve ilmî temaların sade bir dille, doğal bir söyleyiş ve anlatımla ifade edilip edilmediğini belirleyip bunun nedenlerini tartışınız. Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak belirtiniz.
6.Etkinlik
Bu metinlerde dil ağırdır. Arapça ve Farsça dil kaideleri kullanılmıştır. Daha önceki dönemlerde oluşturulan edebi değerlerin etkisi bu dönemde de varlığını bir süre devam ettirmiştir. Kısacası ağır bir dil kullanılmasının sebebi önceki dönemlere ait edebi anlayışlardır.
7. Etkinlik

•Sınıfta iki grup oluşturulur ve grup sözcüleri belirlenir. Yapılan araştırmadan birinci grup, "millî edebiyat" ve "milliyetçi edebiyat" kavramlarının anlamlarını tartışıp aralarındaki farklılıkları belirler. İkinci grup ise buradan hareketle Bırak Beni Haykırayım adlı şiirle yukarıdaki Uçun Kuşlara şiiri dil, anlatım ve içerik bakımından karşılaştırıp hangisinin milliyetçi edebiyat ürünü olarak tanımlanabileceğini tartışır, grup sözcüleri de ulaşılan sonuçları tahtaya yazar.
Milli edebiyat: kendi değerleri etrafında bir edebiyat oluşturma çabasını ifade eder.
Milliyetçi edebiyat:  Millet düşüncesini ön plana çıkaran edebiyat anlamı taşımaktadır.
Milli edebiyat geçmişten günümüze oluşturulan değerleri esas alır, kendi öz değerlerini eserlerde işlemeyi benimser.  milliyetçi edebiyat ise milli, kavmi unsurları öne çıkaran duygu ve düşünceleri esas alır.
Uçun Kuşlar Milli edebiyat anlayışını, Bırak Beni Haykırayım adlı metin ise milliyetçi edebiyat anlayışını ifade eder.


Bu yazı http://www.edebiyatfatihi.net/ sitesinden alınmıştır. Kaynak siteyi ziyaret etmeyi unutmayın

Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 153 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

1. Etkinlik

• Hazırlık çalışmalarında görev alan gruplar, Türk edebiyatında XIX. yy sonu ile XX. yy. başlarında siyasi, sosyal ve düşünce hayatında tartışılan Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük cereyanlarının ortaya çıkış sebepleri, amaçları, temsilcileri, kaynaklar ı ve temel düşünceleri ile ilgili sınıfta bir sunum gerçekleştirirler. Grup sözcüleri de elde edilen sonuçları tahtaya yazar.


Batıcılık
Osmanlıcılık
İslamcılık
Türkçülük

Ortaya Çıkış sebepleri

Batının Osmanlı karşısında bilim,teknik,fen ve sanat alanlarında önde olması

Osmanlı’nın etnik yapısının farklı olması, Fransız İhtilali sonucu milliyetçilik akımından etkilemesinin istenmesi, ülkede iç-dış isyanların olması, devletin toprak kaybetmesi

Rusya’nın Balkanlarda uyguladığı Panislamizm düüncesi,ülkelerin bağımsızlık mücadelesi vermesi,siyasi otorite kurulmak istenmesi

BalkanSavaşları sonucunda Osmanlıcılık fikrinin geçerliliğini kaybetmesi,azınlıkların
Osmanlı’dan ayrılması


amacı

Batıyı fen ,teknoloji,bilim ve sanat alanlarında örnek alarak ülkenin kalkınmasını sağlamak

Ülkedeki bütün etnik grupları ayrım gözetmeksizin Osmanlı milleti olarak görmek,devletin menfaati doğrultusunda birleşmek

İslamın değerlerine bağlı kalmak,öze dönmek, din çatısı altında birleşmek

Farklı coğrafyalardaki Türkleri Osmanlı bayrağı altında birleştirmek


Temel düşüncesi
Batı seviyesine çıkmak

Osmanlının eski ihtişamlı günlerine geri dönmek

İslamın temel düşüncesinin ilericilik olduğu, çalışmayı ve gelişmeyi emrettiği bütün Müslümanların kardeş olduğu

Dilde,dinde,vatanda,ülküde birlik düşüncesi

temsilcileri
Abdullah Cevdet,Tevfik Fikret,Celal Nuri
Jön Türkler
Namık Kemal,Ziya Paşa,Agah Efendi,Ali Suavi
M.Akif Ersoy,Said Halim Paşa,M.Şemseddin Günaltay
Ziya Gökalp,M.Emin Yurdakul,Enver Paşa,Nihal Atsız


• Ulaşılan sonuçlardan hareketle siz de dönemin sosyal ve siyasi hayatını belirleyen düşünceleri sıralayıp defterinize yazınız.

2. Etkinlik

• İncelediğiniz metinden, araştırma sonuçlarınızdan, hazırlık çalışmalarında verilen açıklama ile okuduğunuz kısa değerlendirme metinlerinden hareketle dönemin fikrî ve sosyal yapısı hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.

• Bu düşüncelerden yola çıkarak Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük akımlarını savunanların amaçlarını tespit edip bunlarla ilgili hazırlayacağınız döviz ve pankartları sınıf duvarına asınız.

3. Etkinlik

•Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki cümlelerden ve araştırma sonuçlarınızdan yola çıkarak metnin ait olduğu dönemde ortaya çıkan Batıcılık, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük akımlarıyla ilgili arayışların, "millî devlet" fikri ve endişesi etrafında kendiliğinden nasıl oluştuğunu tartışınız.

Osmanlının dağılıp yok olma tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu düşünen aydınlar doğal olarak bu çöküşün önüne geçmek için çareler aramaya başlamışlardır. Gelişen şartlar batıda ortaya çıkan milliyetçilik düşüncesi bizde de yankı bulmuş ister istemez konuşulmaya başlanmıştır. Bütün bu tartışmaların vardığı son nokta milli edebiyat düşüncesini doğurmuştur.
"Türkler, ilkin 'sezgisel' bir ihtiyata tabi olarak bir mefkûre için 'var olanı' tehlikeye düşürmekten çekinmişlerdi. Bunun için Türk mütefekkirleri: 'Türklük yok, Osmanlılık var.'diyorlardı."

"Türklük, 'kozmopolitlik'e karşı, Islamiyet ve Osmanlılığın hakiki dayanak noktasıdır."

"Türklükle Islamlık; biri 'milliyet', diğeri 'uluslararasılık' mahiyetinde oldukları için aralarında asla zıtlık yoktur.

"Bugün bizim için çağdaşlaşmak demek, Avrupalılar gibi dritnavtlar, otomobiller, tayyareler yapıp kullanabilmek demektir."

Read more