9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 140 - 141 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 140

Haber ve Dilek Kiplerinde Olumluluk- Olumsuzluk
İnceleme
Ölüm size ne sağken kötülük eder ne ölüyken.
Ölüyken etmez.
Şunu anlamakta geç kalmayın.

Sayfa 141

1.Etkinlik
Olumsuz cümleler bir şeyin olmadığını, olmamakta olduğunu ve olmayacağını bildirir.
2.Etkinlik
Hayatın değeri uzun yaşamakta değil, iyi yaşamaktadır.
3.Etkinlik
Size hak vermiyor değilim. ( Şekilce olumsuz, anlamca olumlu)
Bize yardım edeceğini mi  sanıyorsun? ( şekilce olumlu, anlamca olumsuz)
4.Etkinlik

Çünkü hayatta değilsiniz./ Çünkü yaşamıyorsunuz.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 138 - 139 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 138

4.Etkinlik
a.Sefiller’deki soru cümleleri cevap bekleyen cümlelerdir. Suç ve Ceza’dakiler ise dikkat çekme, uyarma, şaşırma, sitem anlamında kullanılmıştır.
b.Cevap bekleyen (gerçek) soru cümleleri: Okuldan ne zaman ayrıldın?
Dikkat çekme, uyarma, şaşırma amaçlı kurulan sözde soru cümleleri: Bana sormadan nasıl gidersiniz?, Birden karşıma çıkmasın mı?
c.Abartma ifade eden soru cümlesi: Bu kadar kişi bu arabaya bindirilir mi?
Sitem ifade eden soru cümlesi: Böyle şey olur mu?
Ç. Gerçek soru cümleleri ile sözde soru cümlelerinin kuruluş ve yapı özellikleri aynıdır. Farklılık sadece vurgulanmak istenen anlamdadır.
5.Etkinlik
Bu cümle sıralı cümledir. Cümlede üç soru sorulmuş, bir soru işareti kullanılmıştır.
Sıralı soru cümlelerinin sonunda yalnızca bir soru işareti kullanılır. Bu soru işareti tüm sorular için ortaktır.
6.Etkinlik
Bir duyguyu vurgulayan cümlelerde soru kelimesi ve edatı kullanılsa da cevap beklenmediği için soru işareti kullanılmayabilir.

Sayfa 139

a-b-c soru kelimeleri (kaç, kim, ne, hangi, nasıl …) cümlede bir ögeyi bulmaya yöneliktir. Soru ekleri (mi) ise yükleme yöneliktir.
Ölçme ve Değerlendirme
1)soru sözcükleri ve soru edatı, soru
2) YDD

3)B
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 136 - 137 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 136

İnceleme
-Peki, şimdi ne olacak?/ Saat kaç?/ Ya komşu çocuk?
-Soru cümleleri merak edilen bir durumu, olayı veya bilgiyi öğrenmek amacıyla kurulur.
-Haber cümlelerinde bir eylemin yapılıp yapılmadığını, dilek cümlelerinde ise bir arzu veya isteğin uygun olup olmayacağını belirtmek için soru anlamı oluşur.
1.Etkinlik
-Verilen cümlelerde soru anlamı “ ne, kaç” kelimeleri, “mi” edatı ve vurgu aracılığıyla sağlanmıştır.
—Soru cümlesi meydana getirmenin üç yolu;
Bir durumu, olayı, bilgiyi merak etmek
Soru kelimesi, soru edatı veya vurguyu kullanmak
Soru anlamı taşıyan unsuru yüklemle birlikte kullanmak
-Soru cümleleri bağlama göre farklı anlamlar kazanabilir.
—Suyu uzatır mısın? (rica)
—Birden ayağım kaymaz mı?( şaşırma)

Sayfa 137

2.Etkinlik
-Babam mı bu akşam İstanbul’a gidecek?
-Babam bu akşam mı İstanbul’a gidecek?
-Babam bu akşam İstanbul’a mı gidecek?
—Soru eki hangi ögenin sonuna gelirse o öge cümlede vurgulu söylenir.
3.Etkinlik
Dün gelen Ahmet’ti. (özne)
Üç kalemim var.(sıfat)
Bunu çalışarak yaptım.( zarf tümleci)
Yarın okula gidiyoruz.( dolaylı tümleç)

Türkçe dersini çok seviyorum.( nesne)
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 134 - 135 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 134

Ölçme ve Değerlendirme

1)
2)dilek-istek, dilek-istek, dilek-istek
3)YDD
4)A
5)A

Sayfa 135

Haber ve Dilek Kiplerinde Soru

İnceleme
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 132 - 133 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 132

İnceleme
-Dilek- istek cümleleri istek, emir, gereklilik, şart gibi anlamlar taşır.
-Haber cümlelerinde eylem, dilek cümlelerinde istek ve dilek söz konusudur.
1.Etkinlik
-Emir cümlesi, gereklilik cümlesi, dilek- şart cümlesi
-Emir kipinin eki yoktur. Gereklilik cümlesi “-meli”  dilek- şart cümlesi ise “-sa” ekinin yükleme eklenmesiyle oluşur.
2.Etkinlik
Fark etmeliyim.(gereklilik)
 Deniz görünmeli, çıksam balkona. ( dilek- şart)
Yapılan açıklama doğrudur. Bu cümleler emir, istek, şart, gereklilik gibi arzu veya istekler bildirirler.

Sayfa 133

3.Etkinlik
“Bari, keşke, n’olaydı” kelimeleri istek bildirir.
4.Etkinlik
Haber cümleleri: 1,2,3,4,5
Dilek- İstek cümleleri: 6,7,8,9

10 ve 11. Cümleler isim cümlesidir.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 130 - 131 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 130

Anlama Yorumlama
Günlük hayatta yapacağımız işler ve davranışlarımızla ilgili haber cümleleri kurarız. Haber cümlelerinin yüklemi fiildir.
Ölçme ve Değerlendirme
1)soru, haber
2)YDDY
3)D
4)D

Sayfa 131

Dilek- İstek Cümleleri
Hazırlık

-Dilek- istek cümlelerinde,  dilin alıcıyı harekete geçirme ve heyecan bildirme işlevlerinden yararlanılır.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 128 - 129 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 128

3.Etkinlik
İkinci sütundaki cümlelerin anlamı kişiden kişiye değişir.
Haber cümleleri sadece bir iletiyi aktarmak yani ilk anlam görevinde kullanıldığında nesnel, ilk anlamla birlikte kişilerin duygularını ve yargılarını yansıtacak şekilde diğer işlevlerle zenginleştirildiğinde öznel olur.
4.Etkinlik
Haber cümlesi, haber cümlesi, haber cümlesi

Sayfa 129

6.Etkinlik
Bundan uzun zaman önceydi. Oysa bana bu kitabı yazdıran şey som sessizlik  oldu.
Haber Cümleleri: Yazmaya cesaret edemedim. Dünyayı dolaştım. Fırınlarda ekmek kalmadı.

Metindeki isim  cümleleri bir durumun, varlığın, duygunun var olduğunu veya özelliklerini belirtmek amacıyla düzenlenmiştir.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 126 - 127 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 126

Bildirdikleri Kiplere Göre Cümleler

İnceleme

Sayfa 127

1.Etkinlik
Haber çeşitli zamanlarda gerçekleşmiş olabilir. Alıcı, neyin ne zaman ve kim tarafından yapıldığını öğrenir.
2.Etkinlik
İsim cümlesi, dilek istek, haber, haber, haber
Haber cümlelerinde dil daha çok göndergesel işlevde  kullanılır.

Haber cümleleri bilgi vermeyi, öğretmeyi amaçlıyorsa nesnel anlatıma ağırlık verilir. Anlatım kişi, yer, zaman, eşya, görünüş, durum gibi hususların öznel bir ifadesi biçimindeyse dil sanatsal işlevde kullanılmış olur.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 124 - 125 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 124

“Ne kadar güzel! Burada yaşamak isterim.” Cümlesinde “ne kadar güzel” ifadesi beğenme duygusunu anlatır. İkinci cümledeki “ne kadar güzel” ifadesinde ise soru anlamı vardır.
—İletişimde gönderici ile alıcı dil, kültür, anlayış bakımından ortak niteliklere sahip olursa iletişim daha etkili olur. Cümlelerin anlamı ve gücü, gönderici ile alıcı arasındaki ortak yönlerin ne kadar güçlü olduğu ile ölçülür.
3.Etkinlik
Verilen yüklemlerden “gelmiş, üzülüyor” kelimeleri bir cümlede yüklem olursa özne insan olabilir. İnsanın yeşermesi veya erimesi söz konusu olamayacağı için “yeşerdi” ve “eriyecek” yüklemlerinin özneleri insan olamaz.
–Her yüklem canlı ya da cansız bütün öznelere bağlanamaz. Özne- yüklem arasında anlamsal ve yapısal bir ilişki olmalıdır. Özne, yüklemin belirttiği hareketi, durumu, özelliği yansıtabilen bir varlık olmalıdır.
4.Etkinlik
Cümle                                                                                 Özne- Yüklem İlişkisi
Merdivenleri çıkarken nefesim kesildi.                 Özne yüklemin bildirdiği yargıyla doğrudan ilgilidir.
Bir saat önce elektrik kesildi.                                     Özne, yüklemin belirttiği işi yapan asıl unsur değildir.
Sofra kuruldu, karpuzlar kesildi.                                               Karpuzu kesen asıl özne verilmemiştir.
5.Etkinlik
İyi bir öğretmen, kendini yavaş yavaş gereksiz kılabilen insandır.
Çocuklarını nasıl yetiştiriyorsan oğlumu da öyle yetiştir.

Sayfa 125

—Cümlede anlamın oluşmasını sağlayan en önemli öge yüklemdir. Yüklem cümlenin iskeletidir. Dile getirilecek duygu, düşünce, iş, hareket ve yargı yüklemle sağlanır. Bu nedenle yüklem değeri taşıyan tek bir kelime bile aynı zamanda bir cümledir. ( sarıydı, gülüyor)

Ölçme ve Değerlendirme

1)bağlam, yüklemdir
2) YDYD
3) C
4) E

5) B
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 122 - 123 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

5.Ünite Cümle Bilgisi

Sayfa 122

Hazırlık
-Çiçek ve şeritlerle süslenmiş bir araba, düğün ya da sünnet düğünü olduğu anlamını ifade eder.
- Her cümle, aktarmak istediği duygu ve düşünceleri ifade edecek kelime ve kelime gruplarıyla kurulur. Bu nedenle her kelime veya kelime grubu her cümlede kullanılamaz.
-Yüklemi “ tırmandı” olan bir cümlenin öznesi “ balina” olamaz. Çünkü cümle mantıklı olmalıdır. Balinalar bir yere tırmanamaz.

İnceleme

Sayfa 123

-          İnceleme bölümündeki metinlerde cümleler öyküleme betimleme ve söyleşme gibi  anlam özelliklerine sahiptir.
-          Bir cümlenin yüklem ve öznesini farklı sözcüklerle değiştirmek, cümlenin iletmek istediği anlamı değiştirebilir.
1.Etkinlik
– Bunları bana babam vermişti.
Bir asker, savaşın başladığı haberini vermişti.
Öğretmenimiz ödülü bana vermişti.
Ağaçlar o yıl meyvelerini erken vermişti.
Cümleye ilave ettiğimiz öğeler kişi, yer, zaman, nesne, yönelme gibi anlamlar katmıştır.
a)Okul, sırt, çanta kelimeleri çeşitli görevler üstlenerek bir durumu anlatmak üzere aynı cümlede kullanılmıştır.
b) Özne görevindeki kelime “Ahmet”, yüklem ise “getiriyordu” fiilidir. Özne, yüklemde belirtilen işi doğrudan yapmıştır.
c) Cümlenin öznesi cansız bir varlık da olabilir. (Kalem yere düştü.)
—Anlam bakımından birbirleriyle ilişkili çeşitli kelimelerin, ekler yardımıyla bir anlam etrafında toplanmasına bağdaştırma denir.
2.Etkinlik
Read more

9. Sınıf Arapça 2. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

S.1- Sayıları arapça rakam olarak Bir’den On’a kadar yazınız?(1×1010p)_____________________________
١ – ٢ – ٣ – ٤ – ٥ – ٦ – ٧ – ٨ – ٩ – ١٠
 
S.2- Aşağıdaki cümleleri Arapçaya çeviriniz?(1x6=6p)_____________________________________________
                      Babam                                             Amca                                              Kız Kardeşim
        ……………… أبي/ والدي ……………                                       ……………… العمُّ ………………..                                        ……………… أختي.……………………..
                Erkek Mühendis                                     Berber                                               Bayan Öğretmen
              ………………… المهندس ………………                                       ………………… حلاق ………………….                                      …………… معلِّمة / مدرِّسة ……
S.3- Aşağıdaki cümleleri Türkçeye çeviriniz?( 1×1010p)_____________________________________________
                  - خَيَّاط                                      - جَدِّي                                           - أُسْرَتِي                               - أَنَا طَبِيب                                       -أَخِي                   
             ………Terzi……………                ………….Dedem…………                …..….……Ailem………..              …..…………Ben doktor……….                 ……..Erkek kardeşim……..
     -  هَذا قَلَم.                                - صديق                                      - مُمَرِّضَة                       - كَيْفَ حَالُكْ؟                                      - مَنْ أَنْتَ؟
                ……….Bu kalem………..               ………Arkadaş…….                     …………….Hemşire………….                   ……….Nasılsın?…………                      …………Sen kimsin?………..
S.4- Aşağıdaki Arapça konuşmalardaki cevaplarda boş yerleri soruya uygun şekilde doldurunuz?(2×510p)_______
………نعم……. هَذَا كِتَابٌ كِتَابٌ؟ هَذَا هَلْ
عَائشَة …… إسْمُهَا..- هي….  إسْمُهَا؟ مَا
ما هَذِهِ؟…………. هَذِهِ……….. سَبّورَة
مَنْ أنْتَ؟……….أنا……… مَحمُود
مَا مِهنَتُكَ؟………..أنا…………مهندِسٌ
8
7
5
S.5- Aşağıdaki Arapça sayıların Türkçesini  yazınız. (1×66p)______________________________________
6
3
9
      سَبْعَة     =                                                 ثَمَانِيَة     =                                          خَمْسَة   =
 
           سِتَّةَ    =                                                                   ثَلَاثَة     =                   تِسْعَة     =                                           
 
١
٩
٨
S.6-Aşağıda verilen rakamların karşısına sayıları Arapça  yazın?(1×1010p)___________________________
١٠
٤
٧
٣
                          8-                                9-                                         1-                                   
٢
                               3-                                7-                                         4-                      10 -
٦
٥
                               5-                                6-                                         2-
 
                                
S.7- Aşağıdaki kelimelerin başına elif-lam  (ال ) getirerek yanındaki boşluğa harekeli olarak  yazınız?(1×66p)_
السَّلام
سَلاَمٌ
الأَسَد
اَسَدٌ
التِّلميذة
تِلْمِيذَةٌ
الخَير
خَيْرٌ
الشَّجرة
شَجَرَةٌ
الكُرسي
كُرْسِيٌّ
 
 
 
 
S.8- Aşağıdaki  A  ve  B  gurubundaki kelimeleri birbirine uygun olanı ile eşleştirerek çiziniz?(1×1010p)______
 
أنَا مِنْ أَنْقَرَة
 أَنَا نَرْمِين
صباح النُّورُ
اِسْمِي سَمِيرَة
مَسَاءُ النُّورُ
أنَا عَبْد الله
اِسْمِي خَالِد
بِخَيْر، الحَمْد لله
أَهْلًاً
مَعَ السَّلَامَةِ
 
 
مَن أَنْتِ؟
مِن أَيْنَ أَنْتِ؟
صَبَاحُ الخَيْر
مَا اِسْمُكِ؟
مَنْ أَنْتَ؟
 مَسَاءُ الخَيْرُ
مَا اِسْمُكَ؟
كَيْفَ  حَالُكَ؟
إِلَى اللِّقَاءِ
مَرْحَبًا
 
                                                                                   A)-                                                                                     B)-
S.9- Aşağıdaki boşluklara karşısındaki uygun olanı yazınız?(1×88p)______________________________
                   *- أَيْنَ الأَخ؟ ……….. هو………….في الغُرْفَة.   ( هو – هي )                *-  هل عَمَّتُك……. مُمَرِّضَة  ………….؟ ( مُمَرِّضَ -  مُمَرِّضَة )
            *- أَيْنَ الجَدّ ؟ ……… هو………في المُسْتَشْفَى. ( هو – هي )                 *- أَيْنَ خَالِد؟ أَيْنَ ………. هو……….؟ ( هو – هي )
             *- هَلْ وَالِدُكَ…. مُحَاسِب…….؟   (    مُحَاسِبَة -   مُحَاسِب  )                *- أَيْنَ الأُمّ؟  أَيْنَ ………… هي………؟ ( هو – هي )
             *-  أَيْنَ فَاطِمَة؟ أَيْنَ …….. هي……….؟   ( هو – هي )                       *- أَيْنَ البِنْت؟ ………. هي………في المَدْرَسَة  ( هو – هي )
S.10-Aşağıdaki  cümlelerin anlamı doğru olan şıkkı altındaki kutuya yazanız?(3×618p)__________________
 أَنَا رَبَّة بَيْت           ) *                       هَذِهِ مَرْأَة                                   *)         أَخِي خَيَّاط            *)
            a)- Erkek arkadaşım bakkalcı.           a)- O  kadın.                                a)- Ben ev hanımıyım
            b)- Kız arkadaşım terzici.                   b)- Bu  kadın.                              b)- Ben hemşireyim
            c)- Kız kardeşim dişci.                         c)- Bu  ayna.                                c)- Ben evdeyim.                             
           d)- Erkek kadeşim terzici.                   d)- O  ayna.                                  d)- Ben aşçıyım.                        
 
D
B
A
 
 هُوَ مِنْ قُونْيَا           ) *             هَذَا صَدِيقِي أَحْمَد            *)     سَمْرَاء طَالِبَة فِي الثَّانَوِيَّة            *)
           a)- Semra üniversitede öğrenci.      a)- Bu arkadaşım Ahmet.           a)-  O Kayseri’den.
           b)- Semra ilkokulda öğrenci.           b)- Bu kız arkadaşım Ayşe.        b)- Bu Konya’dan.
           c)- Semra lisede öğrenci.                  c)- Bu  arkadaşı Ahmet.              c)-  O Konyadaydı.                            
          d)- Semra lisede öğretmen.              d)- O arkadaşım Ahmet.              d)- O Konya’dan.
 
A
D
C
 
S.11- Aşağıdaki harflerin  başta , ortada , sonda  yazılış şekillerini yazınız? (1×66p) _____________________
Sonda
Ortada
Başta
Harf
ــس /  س
ــســ
سـ
س
ــك   /ك 
ــكــ
كـ
ك
ــت  ــة  ة
ــتــ
تـ
ت
ــــم /  م
ــمــ
مـ
م
 

       
Read more

2014 Fen Bilgisi Öğretmenliği Taban ve Tavan Puanları

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ Taban Puanları ve  2013 2014 (MF–2)

BölümÜniversite AdıFak/Y.O.Puan TürüKonTabanTavan
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAbant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu)Eğ.Fak.MF-262299.127356.223
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAdıyaman ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257278.813370.851
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAdnan Menderes Üniversitesi (Aydın)Eğ.Fak.MF-247289.722360.481
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAğrı İbrahim Çeçen ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277212.306311.077
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAhi Evran Üniversitesi (Kırşehir)Eğ.Fak.MF-282245.600380.575
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAkdeniz ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277301.756366.920
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAksaray ÜniversitesiEğ.Fak.MF-247265.810331.474
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAmasya ÜniversitesiEğ.Fak.MF-2103233.702324.222
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiArtvin Çoruh ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257250.078282.805
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiAtatürk Üniversitesi (Erzurum)Kazım Karabekir Eğ.Fak.MF-2103256.462376.068
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiBalıkesir ÜniversitesiNecatibey Eğ.Fak.MF-247309.255384.148
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiBatman ÜniversitesiMüh-Mim.Fak.MF-288217.515328.247
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiBoğaziçi Üniversitesi (İstanbul)Eğ.Fak.MF-247446.101500.641
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiCelal Bayar Üniversitesi (Manisa)Eğ.Fak.MF-2113259.174361.456
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiCumhuriyet Üniversitesi (Sivas)Eğ.Fak.MF-2103253.242343.537
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiÇanakkale Onsekiz Mart ÜniversitesiEğ.Fak.MF-262295.670397.982
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiÇukurova Üniversitesi (Adana)Eğ.Fak.MF-247323.097365.849
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiDicle Üniversitesi (Diyarbakır)Ziya Gökalp Eğ.Fak.MF-252299.793373.770
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiDokuz Eylül Üniversitesi (İzmir)Buca Eğ.Fak.MF-298326.367424.511
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiDumlupınar Üniversitesi (Kütahya)Eğ.Fak.MF-247286.648345.910
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiEge Üniversitesi (İzmir)Eğ.Fak.MF-247345.991419.152
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiErciyes Üniversitesi (Kayseri)Eğ.Fak.MF-267310.104403.942
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiErzincan ÜniversitesiEğ.Fak.MF-2103204.154352.455
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiEskişehir Osmangazi ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257324.358406.606
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiFırat Üniversitesi (Elazığ)Eğ.Fak.MF-257286.475338.891
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiGazi Üniversitesi (Ankara)Gazi Eğ.Fak.MF-293340.037438.123
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiGaziosmanpaşa Üniversitesi (Tokat)Eğ.Fak.MF-247253.145332.952
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiGiresun ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277238.134316.662
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiHacettepe Üniversitesi (Ankara)Eğ.Fak.MF-2103350.487426.990
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiHakkari ÜniversitesiHakkari Eğ.Fak.MF-226242.392279.201
Fen Bilgisi Öğretmenliğiİnönü Üniversitesi (Malatya)Eğ.Fak.MF-257293.393351.743
Fen Bilgisi Öğretmenliğiİstanbul ÜniversitesiHasan Ali Yücel Eğ.Fak.MF-252377.969444.962
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiKafkas Üniversitesi (Kars)Eğ.Fak.MF-267201.872323.504
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiKaradeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon)Fatih Eğ.Fak.MF-2103282.115364.369
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiKastamonu ÜniversitesiEğ.Fak.MF-298214.758337.627
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiKırıkkale ÜniversitesiEğ.Fak.MF-272268.440336.923
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiKocaeli ÜniversitesiFen Bilgisi ÖğretmenliğiEğ.Fak.MF-257319.848393.079
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMarmara ÜniversitesiAtatürk Eğ.Fak.MF-257365.060443.799
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMehmet Akif Ersoy Üniversitesi (Burdur)Eğ.Fak.MF-272222.614355.699
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMersin ÜniversitesiEğ.Fak.MF-247298.848388.135
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMuğla ÜniversitesiEğ.Fak.MF-267277.653390.038
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMustafa Kemal Üniversitesi (Hatay)Eğ.Fak.MF-247294.905396.869
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMuş Alparslan ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257227.650327.996
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiNiğde ÜniversitesiEğ.Fak.MF-252274.936348.445
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiOndokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun)Eğ.Fak.MF-288290.039356.511
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiODTÜ(Ankara)Eğ.Fak.MF-257392.928464.455
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiPamukkale Üniversitesi (Denizli)Eğ.Fak.MF-288288.970394.269
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiRize ÜniversitesiEğ.Fak.MF-254245.957336.574
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiSakarya ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257298.036390.293
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiSelçuk Üniversitesi (Konya)Ahmet Keleşoğlu Eğ.Fak.MF-282307.023466.937
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiSiirt ÜniversitesiEğ.Fak.MF-282214.661320.075
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiSinop ÜniversitesiEğ.Fak.MF-247211.890323.315
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiTrakya Üniversitesi (Edirne)Eğ.Fak.MF-252282.263365.823
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiUludağ Üniversitesi (Bursa)Eğ.Fak.MF-252334.268391.516
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiUşak ÜniversitesiEğ.Fak.MF-241257.695371.425
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiYüzüncü Yıl Üniversitesi (Van)Eğ.Fak.MF-252276.092352.753
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiZonguldak Karaelmas ÜniversitesiEğ.Fak.MF-241260.143359.931
Fen Bilgisi ÖğretmenliğiDoğu Akdeniz Üniversitesi (Kktc-Gazimağusa)Eğ.Fak.MF-220
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu)Eğ.Fak.MF-262256.677296.699
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Adıyaman ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257247.598290.023
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Adnan Menderes Üniversitesi (Aydın)Eğ.Fak.MF-247262.495306.455
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Ağrı İbrahim Çeçen ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277205.709258.459
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Ahi Evran Üniversitesi (Kırşehir)Eğ.Fak.MF-282228.689288.735
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Akdeniz ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277267.639323.474
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Amasya ÜniversitesiEğ.Fak.MF-2103230.772334.485
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Artvin Çoruh ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257241.420290.305
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Atatürk Üniversitesi (Erzurum)Kazım Karabekir Eğ.Fak.MF-2103228.936306.142
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Balıkesir ÜniversitesiNecatibey Eğ.Fak.MF-247257.631320.910
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Batman ÜniversitesiMüh-Mim.Fak.MF-288210.298270.564
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Celal Bayar Üniversitesi (Manisa)Eğ.Fak.MF-2113235.556289.048
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas)Eğ.Fak.MF-2103222.829296.459
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Çanakkale Onsekiz Mart ÜniversitesiEğ.Fak.MF-262259.679300.021
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Çukurova Üniversitesi (Adana)Eğ.Fak.MF-247292.113346.053
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Dicle Üniversitesi (Diyarbakır)Ziya Gökalp Eğ.Fak.MF-252264.714302.663
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir)Buca Eğ.Fak.MF-298294.904338.028
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Dumlupınar Üniversitesi (Kütahya)Eğ.Fak.MF-247251.515293.002
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Erciyes Üniversitesi (Kayseri)Eğ.Fak.MF-267268.302309.627
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Erzincan ÜniversitesiEğ.Fak.MF-2103215.156276.025
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Eskişehir Osmangazi ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257285.362318.352
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Fırat Üniversitesi (Elazığ)Eğ.Fak.MF-257251.244285.619
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Gazi Üniversitesi (Ankara)Gazi Eğ.Fak.MF-293308.816366.024
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Gaziosmanpaşa Üniversitesi (Tokat)Eğ.Fak.MF-247197.332286.735
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Giresun ÜniversitesiEğ.Fak.MF-277220.193281.756
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)İnönü Üniversitesi (Malatya)Eğ.Fak.MF-257256.791322.041
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Kafkas Üniversitesi (Kars)Eğ.Fak.MF-267213.614265.723
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Karadeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon)Fatih Eğ.Fak.MF-2103250.086302.866
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Kırıkkale ÜniversitesiEğ.Fak.MF-272236.506332.334
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Kocaeli ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257284.540333.622
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Marmara ÜniversitesiAtatürk Eğ.Fak.MF-257337.581420.914
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (Burdur)Eğ.Fak.MF-272216.254283.846
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Muğla ÜniversitesiEğ.Fak.MF-267243.574289.364
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Mustafa Kemal Üniversitesi (Hatay)Eğ.Fak.MF-247271.227330.874
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Muş Alparslan ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257207.340276.850
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Niğde Üniversitesi Fen BilgisiEğ.Fak.MF-252247.930335.022
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun)Eğ.Fak.MF-288255.449323.114
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Pamukkale Üniversitesi (Denizli)Eğ.Fak.MF-288247.834339.253
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Rize ÜniversitesiEğ.Fak.MF-254243.532293.036
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Sakarya ÜniversitesiEğ.Fak.MF-257264.362308.106
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Selçuk Üniversitesi (Konya)Ahmet Keleşoğlu Eğ.Fak.MF-282271.931311.959
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Sinop ÜniversitesiEğ.Fak.MF-247245.543351.382
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Trakya Üniversitesi (Edirne)Eğ.Fak.MF-252252.394294.393
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Uludağ Üniversitesi (Bursa)Eğ.Fak.MF-252291.747333.625
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Uşak ÜniversitesiEğ.Fak.MF-241235.946349.187
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van)Eğ.Fak.MF-252228.780278.132
Fen Bilgisi Öğretmenliği (Tam Burslu)Doğu Akdeniz Üniversitesi (Kktc-Gazimağusa)Eğ.Fak.MF-22
Read more