Kesha İdrarını İçerken Video İzle


Şok!.. Kesha kendi idrarını içiti!.. (Video)
Kesha MTV müzik kanalında erkek kardeşinin sunduğu bir reality şova katıldı.

Programda çılgın deneyimlere kalışan genç şarkıcı, pet şişeye koyduğu kendi idrarını içti!

İzleyenlerin midesini kaldıran bu hareketi Kesha ‘sağlıklı olmak’ için yaptığını söyledi.
Read more

Anlamına Göre Cümleler Nelerdir?

Anlamına Göre Cümleler:
1) OLUMLU CÜMLE
Cümlede yüklem durumundaki eylemin gerçekleştiğini veya yüklem durumundaki varlık ya da kavramın var olduğunu bildiren cümlelerdir.

  • Kar lapa lapa yağıyordu.
  • Çocuklar içeride uyuyordu.
  • Bu şehir oldukça kalabalıktı
  • Okul, evimize çok uzaktı.
Bu cümlelerde yağmak ve uyumak eylemlerinin gerçekleşmesi; kalabalık ve uzak kavramlarının gerçekliği söz konusu olduğundan cümleler olumludur.

2) OLUMSUZ CÜMLE
Cümlede yüklem durumundaki eylemin gerçekleşmediğini veya yüklem durumundaki varlık ya da kavramın var olmadığını bildiren cümlelerdir.

  • Eylem cümlesinde olumsuzluk, -me / -ma (geniş zamanda –maz, -mez) ekiyle sağlanır.
  • Ad cümlesinde olumsuzluk, değil / yok sözcükleriyle ya da –sız, -siz ekiyle sağlanır.

O, buralara sık gelmez.
Beni sakın unutma.
Hava bugün sıcak değil.
Aradığımız kitaplar bu kütüphanede yok.
Bu genç sanatçı çok yeteneksiz.

  • Bazı cümleler, anlamca olumsuz yapıca olumlu; bazı cümleler de anlamca olumlu yapıca olumsuz olabilir:

a) Anlamca Olumsuz Yapıca Olumlu Cümle

  • Bu ağır yükü taşımaya gücüm mü var?
(Bu ağır yükü taşımaya gücüm yok.)
  • Ben bu masallara inanır mıyım?
(Ben bu masallara inanmam.)
  • Ne gel yanıma ne ara beni artık.
(Yanıma gelme ve beni arama.)
  • Çilesizler ne anlar halimden!
(Çilesizler halimden anlamaz!)
  • Sanki tek sorumlu benim!
(Tek sorumlu ben değilim!)

b) Anlamca Olumlu Yapıca Olumsuz Cümle
  • Beni nasıl sevdiğini bilmez miyim?
(Beni nasıl sevdiğini bilirim.)
  • Pikniğe gelmeni istemiyor değilim.
(Pikniğe gelmeni istiyorum.)
  • Bu konuda biz de suçsuz değiliz.
(Bu konuda biz de suçluyuz.)

3) SORU CÜMLESİ
İçinde soru eki ya da soru sözcüklerinden biri bulunan ve cevap gerektiren cümlelerdir.
  • Yarın benimle tiyatroya gelecek misin?
  • Havaalanında ne kadar beklediniz?
UYARI!
Yanıt gerektirmeyen, bir şey sormayı amaçlamayan soru biçimindeki cümlelere sözde soru cümlesi denir.

  • Bu havada evden dışarı çıkılır mı hiç?
  • Ne yapacağımı senden mi öğreneceğim?

4) ŞART CÜMLESİ
Yargının gerçekleşmesinin bir koşula bağlandığı cümlelerdir.

  • Bize uğrarsan sana şehrimizi gezdiririm.
  • Ben gurbete katlanırım yeter ki vefasızlık olmasın.
  • Okuyup getirmek üzere istediğin kitabı alabilirsin.

5) İSTEK CÜMLESİ
İstek anlamı taşıyan cümlelerdir.

  • Yarın sabah erkenden kalkıp yola çıkalım.
  • Keşke sen de bizimle Uludağ’a gelsen.

6) EMİR CÜMLESİ
Emir anlamı taşıyan cümlelerdir.

  • Herkes yerine otursun.
  • Bavulları hemen odalara çıkarın.

7) ÜNLEM CÜMLESİ
İçinde ünlem ya da ünlem değeri taşıyan sözcükler bulunan cümlelere ünlem cümlesi denir.

  • Vapuru da kaçırdık, işte şimdi yandık!
  • Eyvah, orman alev alev yanıyor!
Read more

Kanal D Ben Bilmem İkizim Bilir Başvuru Formu Doldur


Kanal D ekranlarında İlker Ayrık‘ın sunduğu Ben Bilmem Eşim Bilir, programına Akbank sponsoruyla yeni bir format halina geldi. Ben Bilmem İkizim Bilir.
Eğer ikiziniz varsa hemen bu programa başvurun


Başvuru Formunu Doldurmak için Tıklayın
Read more

İlkokulda Sınıfta Kalmak Var mı?

İlkokul ve Ortaokullarda Sınıfta Kalma Uygulaması Yeniden Geldi...

İl milli eğitim müdürlüklerine yazı gönderen MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda Kocabıyık, "okula devamı sağlanamayan sürekli devamsız öğrenciler ile derslerden yeteri kadar not almamış
kaynaştırma ve özel eğitim öğrencileri de dahil, ilköğretim kurumlarında benzer konumdaki tüm öğrencilerin e-okul tarafından sınıf tekrarına bırakılacağını" açıkladı.
Read more

Kurtuluş Metrosunda Öpüşme Eylemi Video İzle

Öpüşme eyleminde gerginlik

Yaklaşık 40 kişiylik bir gruptan oluşan çiftler, saat 18.30'da öpüşerek, protesto gösterisinde bulundu. Bu sırada yaklaşık 20 kişilik sağ görüşlü bir grup, eylem yapan gruba tepki gösterdi. Eylemcilere tepki gösterenler tekbir getirerek, "Kanımız aksa da zafer İslam'ın" diye slogan attı. İki grup arasında gerginlik çıkınca devreye çevik kuvvet girdi. Polis, gruplar arasında çatışma çıkmaması için eylemciler ile tepki gösterenleri yatıştırmaya çalışıyor.


Öpüşme eyleminde gerginlik
Read more

İbrahim Hacıosmanoğlu Kimdir? Hayatı , Biyografi


İbrahim Hacıosmanoğlu Kimdir?
İstanbul’da yaşıyor. Trabzonspor’un eski yöneticilerinden. Aynı zamanda Trabzonlu Profesyönel Boksör Selçuk Aydın’a da destekleriyle biliniyor.  Daha öncede Trabzonspor’a başkan adayı olmuştu. Trabzonspor’da başkan adaylarından İbrahim Hacıosmanoğlu, “Biz başkan olduğumuz zaman herkesi Trabzonspor’un etrafında toplamanın mücadelesini vereceğiz” dedi.
27 Şubat 2012 Türkiye Futbol Federasyonu Başkanlığı TFF seçimlerinde aday olan İbrahim Hacıosmanoğlu 2005-2006 ve 2006-2007 sezonlarında Trabzonspor Kulübü başkan yardımcılığı yapmıştır.

İŞTE HACIOSMANOĞLU'NUN LİSTESİ
Asil Üyeler: Ali Kemal Başaran, Yaşar Aşcıoğlu, Sebahattin Çakıroğlu, Murat Türköz, Ali Uzunay, Seyfettin Tayfun Kahyaoğlu, Köksal Güney, Abdi Serdar Üstünsalih, Mehmet Uğur Bozoğlu, Muhammet Kara, Engin Hacısalihoğlu, Onur İncehasan, Mehmet İrfan Çoşkun, Osman İlyas,
Yedekler: Yakup Aslan, Erol İbrahimağaoğlu, Ahmet Emre Turan, Köksal Sadıklar, Ömer Demir, Çetin Kansız, Mehmet Terzi

Read more

Yasemin Allen Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları


Yasemin Allen Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları

Yasemin Allen resmi twitter adresi ; https://twitter.com/yasmeister

Ünlü şarkıcı ve oyuncu Suna Yıldızoğlu'nun kızı olan Yasemin Allen, 1989 Londra doğumlu. Babası İngiliz olan Yasemin Allen, ilkokulu Türkiye'de okuduktan sonra 11 yaşında annesiyle birlikte Avustralya'ya gitti ve oraya yerleşti. Yasemin Allen Kay, Queensland Universitesinde Sinema Televizyon bursu kazandı.

Yasemin Allen 2008 yılında Kozmetik şirketi L'Oreal'in Yeni Yüz yarışmasında finalist oldu. Dönüp tekrar Türkiye'ye yerleşti. İlk dizisi olan Elif'te başrol oynayan güzel oyuncu Yasemin Allen, daha sonra Kavak Yelleri'nde Elena rolüyle ekranlarda yer aldı. TRT'de yayınlanan 'Yerden Yüksek' dizisinde Juliette rolünü oynayan Yasemin Allen, ATV'deki Hayat Devam Ediyor dizisinde Pelin karakterini canlandırdı.

Bu sezon Kanal D'de yayınlanan Merhamet dizisinde Irmak rolüyle oynayan Yasemin Allen, son dönemde adından en fazla söz ettiren oyunculardan oldu. Güzel yıldız, son olarak bir alışveriş sitesinin dikkat çeken reklam filminde de rol aldı.








Read more

Dilara Aksüyek Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları



Dilara Aksüyek Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları

Dilara Aksüyek'i daha önce "Evlerden Biri" dizisiyle karşımıza çıkmıştı ve onu bu diziyle tanıdık .
Başarılı ve güzel oyuncu 2013 yılında başlayan Merhamet dizisinde Şadiye rolunü canlandırıyor.

Doğum Yılı: 24 Temmuz 1987 Karşıyaka
Mezun Olduğu Okul-Bölüm: Müjdat Gezen Sanat Merkezi Konservatuar Tiyatro Bölümü
Yabancı Dil: İngilizce


En büyük hayali ise günün birinde Çağan Irmak'ın yönettiği bir filmde oynamak.


Resmi Twitter hesabı ; https://twitter.com/DilaraAksuyek

Dilara Aksüyek Fotoğrafları









Read more

Mustafa Denizli Çaykur Rizespor'dan Neden Ayrıldı?


BÜTÇE KONUSUNDA ANLAŞAMADILAR

Mustafa Denizli ile Çaykur Rizespor Yönetimi biraraya gelerek yeni sezon hakkında görüşmeler yaptı. Ancak takımın Süper Lig bütçesi, Mustafa Denizli'nin istediği gibi olmayınca yollar ayrıldı...

Read more

Catarina Migliorini Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları



Catarina Migliorini Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları


Brezilyalı 20 yaşındaki Catarina Migliorini internet üzerinden yapılan açık artırmada bekaretini açık arttırmaya çıkarmıştı.
Catarina Avustralya'da çekilen bir belgesel için açılan açık artırmada bekaretini bir Japon işadamına 487 bin Sterlin karşılığında satmıştı.
İlk önce para ile ülkesindeki fakirlere yardım edeceğini açıklayan genç kız, ardından parayı Arjantin'de tıp okumak için kullanacağını söylemişti.







Read more

Ahmed Angel Kimdir? Gezegenin En Yakışıklı Erkeği


18 yaşındaki tıp öğrencisi İranlı Ahmed Angel, internette adeta bir fırtına gibi esiyor.
Kendisini gezegenin en yakışıklı erkeği zanneden Melek Ahmed, facebook üzerinden kendisine binlerce hayran oluşturmuş durumda.
Yaklaşık 400'ü aşkın fotoğrafını facebook profilinde hayranlarıyla buluşturan Melek Ahmed, her fotoğrafı için 1000'in üzerinde beğeni topluyor.
 Kendi  fotoğraflarına yapmış olduğu sürrealist photoshop teknikleriyle ise photoshop üstadlarını kendisine güldürüyor.
Mavi gözleri, piercingi ve kendine has saç tasarımı ile dünyaya bedel bir erkek figürünü ortaya koyan Ahmed Angel; bugünlerde sosyla medyanın en çok konuşulan ismi olmayı sürdürüyor.


Read more

Selena Gomez Hamile Mi?

Bugünlerde konusulan bir haber var oda Selana Gomez'ın hamile olduğu.
Arkadaşlar bu haber yalan, inanmayın. 
22 mayıs günü twitterda chatini iptal eden Selena Gomez bunun sonrasında bazı kıskanc hayranları, selena gomez hamile o yüzden sohbeti iptal etti diye bir şey söyledi, sonrasında birden yalan haber yayıldı ve buralara kadar geldi. 
photoshoplu fotoğrafda bu :)

selena uzun bir süre anne olmak istemedigini ve kariyerine devam etmek istedigini söyledi



Read more

Selena Gomez ve Jaden Smith Sevgili Mi?



Selena Gomez perşembe günü Londra’da, bir ayrılıp bir barıştığı sevgilisi Justin Bieber’ın kankası Jaden Smith’le Boujis gece kulübünden çıkarken görüntülendi.

İkili gece boyunca samimi bir şekilde eğlendi ve mekandan birlikte ayrıldı. Yoksa Justin Bieber kankası tarafından boynuzlanıyor mu?

Bizce mümkün değil :) sıradan bir eğlence



Read more

2013 Moda Uzun Etek Modelleri


2013 Moda Uzun Etek Modelleri

Geçen yıl çok moda olan uzun etekler yenilenen tasarımlarıyla ve yeni renk seçenekleriyle 2013 yılınında gözde kıyafetleri arasında yerini alacak.










Read more

Alahattin Boncuk Kimdir? Yatcaz Kalkcaz Ordayım Davul Zurna Versiyon Dinle


Şakıcı Gülşen'in 'Yatcaz Kalkcaz Ordayım' Alahattin Boncuk yorumuyla bir de davul zurna ile dinleyin.



Zurnacı Alahattin Boncuk'un resmi facebook sayfası https://www.facebook.com/alahattin.boncuk
Read more

2013 Mayıs THY Çalışanları Ne Kadar Zam Aldı?


Bugün toplanan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu,Hava-İş Sendikası’nın uzlaşma yanlısı olmadığını belirterek çalışanlarına yönelik zam oranlarını basın bülteniyle duyurdu . THY bir süre önce Hava-İş Sendikası’nı 22 Mayıs tarihine kadar 24. Dönem Toplu İş Sözleşmesi’ni (TİS) imzalamaya çağırmış ve aksi taktirde 23. Dönem sözleşmeleri geçerli olmak üzere uygun bir ücret artışı yapacağını açıklamıştı. THY Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamada şöyle denildi; “Kamuoyunun malumu olduğu üzere Türk Hava Yolları ile Hava-İş Sendikası arasında yürütülen 24. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmeleri Sendika Yönetiminin olumsuz ve dayatmacı yaklaşımları nedeniyle uyuşmazlıkla sonuçlanmış ve alınan grev kararı 15 Mayıs 2013 tarihinde uygulamaya konulmuştu.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu, çalışanlarımızdan gelen çalışma haklarını kullanma yönündeki yoğun talep üzerine lokavt kararı almamıştı.

Çalışanlarımız, yolcularımız, hissedarlarımız, ulusal ve uluslararası kamuoyu greve itibar etmemiştir. Çalışma arkadaşlarımızın Şirketlerine sahip çıkarak görevlerine gelmeleri sonucunda uçuş operasyonlarında ve diğer faaliyetlerde hiçbir aksama olmamıştır. Sendika Yönetimi, 16 bin çalışanın haklarını tartışmak ve savunmak yerine, verdiği hatalı kararla 29 Mayıs 2012 tarihinde yapılan yasadışı eylem sonucu iş akdi feshedilenlerin işe iadesini tek ve vazgeçilmez gaye edinmiştir. Şu anda yaşanan grev değil, Sendika Yönetiminin Türk Hava Yolları çalışanlarının katılımı olmaksızın birtakım grupların desteğiyle yürüttüğü bir eylemdir. Bu eylem 6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nun 72. Maddesi çerçevesinde grev hakkının kötüye kullanılmasıdır.

Sendika Yönetiminin gündeminin uzlaşmaya vararak toplu iş sözleşmesi imzalamak olmadığı anlaşıldığından, 1 Ocak 2013 tarihinden bu yana 24. Dönem Toplu İş Sözleşmesinin imzalanmasını bekleyen çalışanlarımızın daha fazla mağdur olmaması için Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu; Dönem Toplu İş Sözleşmesi ile sağlanan mevcut çalışma koşullarının, sosyal ve özlük haklarının, uçucu personelin uçuş planlamaları ile ilgili tüm kurallar ve limitlerin aynen uygulanmasına, personelin uçuş planlamaları ile ilgili tüm kurallar ve limitlerin aynen uygulanmasına, 2013 yılı ilk altı ay için % 5, ikinci altı ay için % 3 oranında (yıl sonu itibariyle kümülatif % 8.1) 2014 yılı ilk altı ay için % 3, ikinci altı ay için % 3 oranında (yıl sonu itibariyle kümülatif % 6.1) oranında ücret artışı yapılmasına ve enflasyon farkı oluşması halinde farkın da ayrıca ödenmesine karar vermiştir.

Alınan bu kararlarla birlikte toplu iş sözleşmesi ve bu bağlamda yaşananlar Türk Hava Yolları’nın gündeminden çıkmıştır. Türk Hava Yolları bugüne kadar aksatmadan yürüttüğü faaliyetlerini hizmet kalitesini artırarak sürdürecektir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Türk Hava Yolları A.O.
Read more

Serdar Gürler Kimdir? Hayatı, Futbol Kariyeri




1991 Fransa doğumlu olan genç forvet, yetiştiği kulp olan Schaoux'dan transfer olduğu Elazığspor'da bu sezon 26 maçta 8 gole imza attı.18 yaşaltı Milli Takım'dan 21 yaşaltına kadar 4 farklı kategoride ay yıldızlı formayı giyen Serdar'ın 11 milli maçta 3 golü bulunuyor.


Kulüp kariyeri 
2004 yılında henüz 13 yaşında iken Sochaux altyapısına giren Serdar bu kulübün altyapısında altı yıl forma giymiştir. Futbolcunun a takımda forma giydiği ilk ve tek maç olan Saint-Étienne maçı ise 10 Nisan 2010 tarihinde oynanmıştır. Bu maçtan yaklaşık altı ay sonra 2 Eylül 2010 tarihinde kulübü ile ilk profesyonel sözleşmesini imzalamış ve profesyonelliğe geçiş yapmıştır. 2011-12 sezonu başında Samsunspor ile antrenmanlara çıkan[3] futbolcunun satış opsiyonu da verilmek üzere Samsunspor'a kiralandığı iddia edilse de transfer gerçekleşmemiştir. 2012-13 sezonu başında ise Elazığspor ile üç yıllık anlaşma sağlamıştır.
Millî kariyeri 
Şimdiye dek Türk millî futbol takımında dört farklı kademede yer bulan Serdar bu dönemden önce Fransa'nın U-16 takımında da yer almış ve iki hazırlık maçında forma giymiştir.Türkiye adına forma giydiği ilk maç ise U-18 kademesinde 2 Aralık 2008'deki Fransa maçı olmuştur.Futbolcu, ilk resmî millî maçını ise U-21 kademesinde İrlanda'ya karşı oynamıştır. 2011 Avrupa 21 Yaş Altı Futbol Şampiyonası elemeleri mücadelesi olan ve 7 Eylül 2010'da oynanan maça 66. dakikada dahil olan Serdar gol bulamamıştır.


(Radyospor)

Elazığspor Genel Menajeri Özgür Öztürk, "Serdar için Fenerbahçe ve  Beşiktaş'ın bir ilgisi var. Galatasaray'ın oyuncu için bir girişimi oldu. Çeşitli bilgiler ve fikirler Galatasaray ile paylaşıldı. Biz oyuncunun geleceğini çok önemsiyoruz. Kulüpler anlaşırsa Serdar'ın Galatasaray'da oynaması bizi de gururlandırır" dedi.



Read more

Paulina Rubio Kimdir?


Paulina Rubio Kimdir?

Gerçek ismi Paulina Susana Rubio Dosamantes'dir. 17 Haziran 1971 ( 41) doğumludur. Aslen Meksikalıdır. Şarkıcı, oyuncu, model ve iş kadını kimliğiyle tanınır. 

2013 X Factor Amerika'nın yeni Jüri üyesidir. Bu programda ona Demi Lovato, Kelly Rowland ve Simon Cowell eşlik etmektedir.

https://twitter.com/paurubio resmi twitter adresidir.

Paulina Rubio Fotoğrafları




Read more

FOX TV Görüş Günü Kadınları Dizisi Konusu, Oyuncu Kadrosu


Fox Tv’nin önümüzdeki sezon iddialı işlerinden biri olan Görüş Günü Kadınları için usta Yönetmen Faruk Teber ve başarılı görüntü yönetmeni Sami Saydan ile anlaşıldı. NTC Medya’nın yapımcılığını üstlendiği dizi için Adana’da cezaevi inşa ediliyor.

Yapımcı Mehmet Yiğit Alp, yeni sezonda Fox Tv ekranlarında izleyiciyle buluşacak dizi için, Çukobirlik’de yaklaşık 7500 metrekarelik bir alana cezaevi inşa ediyor. Dizinin başrollerinden biri için başarılı oyuncu Şenay Gürler ile anlaşıldı. Sevdikleri hapse düşen dört kadının hikayesini konu alan dizi için süpriz oyuncularla görüşmeler sürüyor. Hazırlıkları titizlikle sürdürülen dizinin senaryosunu Özgür Evren Heptürk yazıyor.

Kadın kahramanlarının yüreklere işleyecek dramları ve sürükleyici hikayesi ile FOX’un iddialı işlerinden biri olan Görüş Günü Kadınları’nın çekimlerine haziran ayında başlanacak.
Read more

AÖF Bütünleşik Pazarlama İletişimi 1. Ünite Ders Notları


1. Ünite – Bütünleşik Pazarlama iletişimi: Tanımı ve Gelişme Nedenleri

BÜTÜNLEŞiK PAZARLAMA iLETiŞiMi TANIMLARI
Kavramsallaştırmaya Yönelik Tanımlar
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı üzerinde uzlaşmaya varılmış tek bir tanım mevcut değildir. Yapılan tanımları “kavramsallaştırmaya yönelik kısa betimlemeler” ve “işlemselleştirmeye yönelik kapsamlı tanımlamalar” olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür.

İşlemselleştirmeye Yönelik Tanımlar
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı pek çok pazarlama, pazarlama iletişimi, reklam ve halkla ilişkiler araştırmacısı tarafından işlemsel olarak tanımlanmıştır.

Kotler’e göre bütünleşik pazarlama iletişimi, kuruluşun tüm iletişim faaliyetlerinden sorumlu bir iletişim yöneticisinin olduğu, farklı iletişim karması araçlarının işlevlerine uygun ve doğru zamanda kullanıldığı, tüm iletişim çabalarının kayıtlara geçirildiği ve tüm iletişim çabalarının eşgüdüm içinde gerçekleştirildiği bir süreçtir (Kotler, 1994). Kotler reklam ajanslarının asıl kârlarının reklam ortamlarından aldıkları komisyonlardan oluştuğunu belirtir. Bu nedenle de ajansların bütünleşik pazarlama iletişimi sistemini benimsemeyeceklerinin altını çizer. Kotler’in bu saptamasına karşın bütünleşik pazarlama iletişimini benimseyen ve ajans içindeki çeşitli bölümlerin bağımsız yapılar şeklinde örgütlendiği ajanslarda, örneğin; medya planlama bölümü, halkla ilişkiler hizmetini başka bir ajanstan satın alan bir müşteriye yalnızca medya stratejisi geliştirme ve uygulama hizmeti sunabilmektedir.

Schultz, Tannenbaum ve Lauternborn’un tanımına göre bütünleşik pazarlama iletişimi, bireylerarası iletişim modeline dayanan bir iletişim modelidir (Schultz, Tannenbaum ve Lauternborn, 1993).

Thorson ve Moore’a göre bütünleşik pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, reklamcılık ve satış tutundurma faaliyetlerinin eşgüdüm içinde gerçekleştirilmesi ve popüler kültür ürünlerinin farklı tüketici gruplarına uyarlanması, verilerin derlenmesi ve açıklanması süreci olarak tanımlanabilir (Thorson ve Moore, 1993).

Gonring’e göre ise bütünleşik pazarlama iletişimi, tüm iletişim çabaların kurumsal amaçlarla birleştirerek, bu amaçların mümkün olan en etkili ve verimli biçimde gerçekleşmesini sağlayacak bir iletişim modelidir

Miller ve Rose kavramı geleneksel iletişim çabalarına, çok disiplinli bir yaklaşım olarak tanımlamaktadırlar. Bu yazarlar, bütünleşik pazarlama iletişimini uygulamacıların ve reklamverenlerin bir işlevi olarak görmektedirler (Miller and Rose, 1994).

Linton’a göre bütünleşik pazarlama iletişimi, tüm pazarlama programlarının tek elden yönetildiği ve böylece mesaj tutarlılığını, iletişimde etkinliği ve ajans müşteri ilişkilerinin gelişmesini sağlayan bir süreç olarak tanımlanabilir (Linton, 1995).

Gronstedt ise kavramı reklamveren kuruluş içinde ve dışında ilgili her kişi ve kuruluşa gönderilen her çeşit mesajın bütünleştirilmesini sağlayan iki aşamalı süreç olarak tanımlamaktadır (1996).
Duncan’ın tanımı ile bütünleşik pazarlama iletişimi; müşteriler, hedef tüketici grupları, hissedarlar, çalışanlar ve diğer ilgili gruplara gönderilen mesajlar ile bu grupların ya da bu gruplarla birlikte kuruluşun, ürünün, markanın topluma gönderdiği tüm mesajların stratejik olarak denetlenmesini ve bu mesajlara etki edilmesini sağlayan, karşılıklı olarak yararlı, çift yönlü ve uzun erimli bir iletişim sürecidir (Duncan, 1998).

Kitchen ve Sever (2008) bütünleşik pazarlama iletişimini, farklı iletişim karması araçlarını gerektiği kadar ve en işlevsel olacağı zaman diliminde, sonuçları ölçülebilecek biçimde planlamak ve uygulamak olarak tanımlamaktadırlar.

Arens, Weigold ve Arens ise kavramı çalışanlarla, müşterilerle, hissedarlarla ve toplumla karşılıklı, kazançlı ilişkilerin kurulmasında ve güçlendirilmesinde kuruluş ve marka ilişkisini çeşitli iletişim araçları yardımıyla gerçekleştirmeye çalışan bir iletişim programı olarak tanımlamaktadırlar

BÜTÜNLEiK PAZARLAMA iLETiŞiMi GELiŞiM SÜREÇLERi
Burada bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişim süreçleri, dünyada ve Türkiye’de pazar ve reklam ortamlarının gelişimi olmak üzere iki ana başlık altında incelenmiştir.

Dünyada Pazar ve Reklam Ortamlarının Gelişimi
Sanayi Devrimi’ni izleyen dönemde ve özellikle II. Dünya Savaşı sonrasında üretimde görülen artış pazarlama kavramının gelişmesini sağlamıştır. Kitlesel üretimin, demografik ve yaşam biçimi olarak fazla farklılık göstermeyen büyük tüketici yığınlarına satıldığı bu döneme kitlesel pazarlama dönemi adı verilmektedir

Kitlesel pazarlama döneminde ürün ve hizmetlerin tüketici kitlelerine duyurulması ve tanıtılmasında farklı markalar için genellikle benzer yöntemler kullanılmıştır. Bu dönemde geliştirilen pazarlama iletişimi faaliyetleri ve reklam kuramları “Etkiler Hiyerarşisi” modeline oturtulmuştur. Etkiler Hiyerarşisi Modeli altı aşamadan oluşur.

1. Modelde en alt sırada yer alan fakat modelin başlangıcını oluşturan ilk aşama
farkındalık yaratma aşamasıdır.
2. ikinci aşama ise kavrama aşamasıdır
3. Üçüncü aşama beğenme aşamasıdır
4. Tercih etme dördüncü aşamayı oluşturur
5. Beşinci aşama satın alma niyeti oluşturma aşamasıdır
6. Son aşama ise satın alma aşamasıdır.
Etkiler hiyerarşisi modeli tüketicilerin satın alma kararı vermeden önce modeldeki tüm aşamaları sırasıyla izleyeceği varsayımına dayanır.

İletişim araçlarının bireylerin algıları üzerinde oldukça etkili olduğu döneme “güçlü etkiler dönemi” adı verilir.
Türkiye’de bu dönemde Sana, Selpak, Arçelik gibi markalar doğmuş ve tüketicilerin yaşamında yer edinmiştir. Yine televizyon, yarı otomatik çamaşır makineleri, elektrikli dikiş makinaları gibi ürünler bu dönemin bir sonucu olarak yaşamımızda yer almaya başlamıştır.

Gelişen iletişim teknolojilerinin yeni bir iletişim aracı olma potansiyeli
Evet, bu potansiyeli istatistiksel verilerde de görebilmekteyiz. Burada ülkemizdeki internet kullanımına ilişkin sayısal verilere yer vermenin ilerideki tartışmalarımızın daha net anlaşılmasına hizmet edeceği düşünülmektedir. Daha yaklaşık beş yıl öncesine kadar nüfusumuzun ancak % 1’i internet kullanıcısı durumundayken, Nisan 2007 verilerine göre bu sayı 20 milyona yaklaşmıştır. Yine aynı dönemde 17,5 milyon MSN Messenger kullanıcı sayısıyla Türkiye dünya sıralamasında ABD’inden sonra ikinci sırada yer almaktadır.

Bütünleşik Pazarlama iletişiminin Gelişme Süreçleri ve Nedenleri

TARiHSEL SÜREÇLER
UYGULAMA KAYNAKLI NEDENLER
Sanayi devrimi sonrası üretim artışı
Ajans yapılarında değişim
II. Dünya savaşı sonrası üretim patlamas
Reklamveren ve dağıtım kanalları yapılarında değişim
Kitlesel pazarlama dönemi 1945-1960 arası
Geleneksel reklam ortamlarında maliyet artışı
Kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması ve artışı
Reklamverenlerin farklı çözüm istekleri
Rekabetin küreselleşmesi
Geleneksel reklam ortamlarının etkilerinde azalma

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN YENİ BOYUTLARI
Bütünleşik pazarlama iletişiminde iki yeni boyut ortaya çıkmaktadır. Bu boyutlar Yeni iletişim araçları ve kulaktan kulağa iletişim boyutu ve yeni bir iletişim yaklaşımı boyutu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Yeni iletişim araçları boyutu özellikle sanal ortamlar ve yeni iletişim teknolojilerinin gündelik yaşamda yer eden bloglar, sanal tüketici toplulukları, forumlar, SMS mesajları gibi araçlardan oluşur. Şüphesiz bu listeyi uzatmak mümkündür. Burada önemli olan nokta, yeni iletişim araçlarının bireylere özgürlük sağlaması ve istedikleri zaman ürün ya da markalarla etkileşim içine girebilmelerine olanak sağlaması olarak ifade edilebilir.

Yeni iletişim yaklaşımı boyutu ise geleneksel Schultz yaklaşımına farklı bir açılım getirmesi ve tüketici merkeze alan bir yapı kurması olarak tanımlanabilir. Bu yeni yapıda tüketici iletişim ortam ve araçlarıyla, tıpkı gereçek yaşamında olduğu gibi, organik ve doğal bir ilişki içindedir.

Birey farklı kaynaklardan beslenmekte ve kendi kararını planlanmış ve planlanmamış iletişim çabalarından elde ettiği verileri değerlendirerek alabilmektedir. Bu ise bireye gerçek anlamda bir özgürlük sunmaktadır
Read more