11. Sınıf Coğrafya 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları


1. Bir yerde sanayi tesisinin kurulabilmesi için gerekli özelliklerden aşağıda verilenleri kısaca açıklayınız? (12 puan )

a) Hammadde:





b) Yer şekilleri:





2. Aşağıdaki grafiklerde İngiltere’nin 2000 yılındaki nüfusunun kadın erkek dağılımı ile 2020 ve 2040 yılındaki tahmini nüfus değişimi gösterilmiştir. ( Male :Erkek , Female : Kadın). Bu nüfus piramitlerine göre İngiltere’nin nasıl bir politika izlemesi gerekmektedir. Nedenini kısaca açıklayınız. (14 puan )


Açıklama:








3. Ülkemizde nüfusun nitelik ve niceliğini iyileştirmek amacı ile ilgili bir politika izlenmektedir.Bu politika nedir kısaca açıklayınız ve ülkemizin böyle bir politikaya neden ihtiyacı vardır yazınız. (12 puan )







4.

Yukarıdaki izohips haritasında gösterilen yerlerden hangisi hidroelektrik baraj yapımına daha elverişlidir. Yazınız ve nedenini açıklayanız. (12 puan )






5. Aşağıdaki tabloyu tamamlayınız. (12 puan )

6. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri tamamlayınız. (12 puan )

a) Genel olarak ………………….. iklimlerin olduğu bölgelerde hayvan türleri daha fazladır.

b)  canlılar ile bunların çevreleri ve aralarındaki ilişkilerden oluşmaktadır.

c) Bitkiler, algler ve bazı bakteriler fotosentez yoluyla inorganik maddeleri ………………… besinlere dönüştürebilen  canlılardır.

d) Ölü hayvan ve bitkileri ayrıştırarak minerallere ve humusa dönüştüren  canlılara  adı verilir.


7. Hızlı nüfus artışı önemli bir sorundur çünkü beraberinde getirdiği bir çok sosyal ve ekonomik sorunlar vardır. Bu sorunlardan başlıcaları şunlardır; (12 puan )

a) …...

b) ……..

c) …...

d) …..

8. Şehirler yapılan faaliyetlerin bir ya da bir kaçıyla ön plan çıkmaktadır. Şehirlerin gelişmesinde önemli bir paya sahip olan faaliyet türü o şehrin asıl fonksiyonunu belirler.
Buna göre aşağıdaki şehirlerin gelişmesinde etkili olan fonksiyonları yazınız. (14 puan )

a) Atina  : ………………                             b) Kudüs : …….

c) Eskişehir :…………….                          d) Marsilya :…..

e) Bakü :…………………                          f) Batman :

g) New York :……………


BAŞARILAR DİLERİM…



CEVAP ANAHTARI

1. a) Hammadde:  Hammaddenin bol ve kolay ulaşılabilir olması özellikle maliyetin daha düşük olması açısından önemli bir unsurdur. Ayrıca fabrika yeri seçilirken hammaddenin bozulabilirlik özelliği de dikkate alınmalıdır. Bazı ürünler kolay bozulmaktadır. Bu nedenle fabrikaların hammadde kaynağına yakın olması gerekir.
b) Yer şekilleri.:  Ulaşımı etkilediği için sanayi tesisi üzende etkili olmaktadır. Hammaddenin gerek işlenmesi gerekse de tüketim yerlerine götürülmesi bakımından önemli bir unsurdur. Yer şekillerinin yol yapımına izin verdiği alanlarda fabrikalar yoğunlaşmıştır.

2. İngiltere’de nüfus piramitlerinde de görüldüğü gibi en önemli tehlike gelecekte genç nüfus azalacak ve yaşlı nüfus artacak bu durumda ülkenin geleceği açısından bir tehlikedir. Bu durumu engellemek için nüfus artış hızını yükseltici bir politika izlenmesi gerekir. Doğum oranının artması yönünde teşvik edici politika izlenmelidir.

3. Ülkemizde hem nüfusun niteliği hem de nüfusun niceliğini iyileştirmek amacıyla politika izlenmektedir. Nüfusun niteliğini arttırmak gerekir çünkü nüfusun eğitim seviyesi düşük, eğitim seviyesinin arttırılması ve kalifiye eleman sayısının artması gerekir. Ayrıca ülkemizde nüfusun sayısal olarak hızla arttığı için bu durumun azalması yönünde bir politika izlenmektedir. Nüfusun artması beraberinde ekonomik ve sosyal sorunlarında artmasına neden olur.

4. İzohips haritasında I numara ile gösterilen yer hidroelektrik baraj yapımına daha elverişlidir. Çünkü burada eğim değerinin fazla olması baraj yapımını kolaylaştırıcı bir unsurdur. Eğim değeri arttıkça akarsuların akış hızı artar ve enerji üretimi kolaylaşır.

5.

6. a) SICAK      b) EKOSİSTEM        c) ORGANİK       d) AYRIŞTIRICILAR

7.
a) İstihdam sorunu                                    b) Ailede kişi başına düşen gelirin azalması
c) Eğitim yatırımlarının azalması            d) kentlere olan göçlerin artması

8.
a) Atina : Liman                               b) Küdus : Din                               c) Eskişehir: Ulaşım
d) Marsilya : Liman                          e) Bakü: Maden                              f) Batman : Maden
g) NewYork: Sanayi
Read more

11. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

ENGLISH LESSON 1st TERM 1st WRITTEN EXAM QUESTIONS FOR 11th GRADES
-------------GROUP A------------
Name & Surname :................................................... Date: 30th,October,2014
Class & Number : ......................./..................... Time: 40’ (minutes)

LISTENING (10 POINTS)

Listen to Madam Susie making her predictions about Robert Pattinson and check () the ones you hear. (2X5=10)
  1. Move to an island
  2. Make a film in Bahamas
  3. Win an Oscar
  4. Get married
  5. Adopt a child

READING (20 POINTS)
Robot School
Robots play an important role in our lives. They entertain us and do a lot of jobs that we can’t do or don't like to do. In the future, they are going to play an even more important part in our society. Will they also teach our children though? It looks like it.
In Japan, the first humanoid robot,Saya, taught a Science and Technology class in a school recently.
Saya looks like a human teacher and can express surprise, fear, anger and other human emotions. She can speak any language and answer questions. Saya introduced herself and called the name of each child before she started the lesson. Some students found her pretty but others found her a bit scary. Most of them couldn’t believe that she was a robot.
In the future robots like Saya won’t only teach our children. They will play with and protect our children and even guard schools. Children will also be able to send their own robot to school for them when they are ill. Their robots will record lessons and then play them back to the child. No one knows how much they will change school life but one thing is for sure; schools of the future are not going to be the same.

A. Read the text and mark sentences T (True) or F (False) or DS (Doesn’t say)(5X2=10p)
  1. Saya is a robot that looks like a real teacher. ______
  2. Many students believed that Saya wasn’t a robot. ______
  3. Saya can teach any subject. ______
  4. Some students were afraid of Saya. ______
  5. Robots will probably teach school subjects in the future. ______

B. Answer the questions.(5X2=10p)
  1. Where did Saya teach?_____________________________________________________________________________________________
  2. Will children have their own robots?_____________________________________________________________________________
  3. When can children send their robots to school?_________________________________________________________________
  4. What did children think about Saya?_____________________________________________________________________________
  5. How will be the schools of future?________________________________________________________________________________

GRAMMAR (50 POINTS)

A-Use the verbs in brackets in the Present Simple or Continuous Form (2X10=20p)
  1. We ………………………………… (look) for new furniture for the living room at present.
  2. Rachel ……………………………(work) as a waitress at Sunrise Diner.
  3. Peter ……………………………..(have) a piano lesson every Friday.
  4. …………………………………(you/go) to Spain this summer?
  5. We ……………………………(stay) at a beautiful hotel by the sea.
  6. My husband and I usually ………………………(visit) our parents on Saturdays. But this Saturday we ………….…………………. (have) a party at our house.
  7. My sister is a vegan. She ……………………………. (not/eat) meat.
  8. Look! Amy …………………………… (ride) her new bike. She ……………………. (know) how tor ide it.

B-Fill in the gaps with ‘will/be going to’(2X10=20p)
  1. A:Oh, no! I missed the train. B: Don’t worry.I will/ am going to give you a ride.
  2. A:George,look at those black clouds.B:Oh,it will / is going to rain soon.
  3. A: Have you decided where to go for your holiday? B: Yes, I will/ am going to tour Spain.
  4. A:What are your predictions about the year 2200?
B:In my opinion people will / are going to wear breathing masks in the year 2200.
  1. A: Do you love me? B:Yes,I do.I will / am going to be by your side whenever you need me.
  2. A: Do you know what the weather forecast is for tomorrow?
B: No, but I expect it will / am going to warmer than today.
  1. A: Shall we go out tonight? B: Sorry! I will / am going to eat at a Chinese restaurant with Paul.
  2. A: Your car is very dirty. B: I know. My son will / is going to wash it this afternoon.
  3. A: Have you found your bracelet yet? B: No, but I’m sure I will / am going to find it when I tidy my room.
  4. A: Have you heard about Sharon and Henry? B: Yes,they will / are going to get marriednext Sunday.
C- Read the sentences above and write the number of the sentence that is used to express: (2X5=10p)
  1. Promise __________________
  2. On-the-spot decision/instant decision ___________________
  3. Prediction based on personal opinion/what you think _____________
  4. Prediction based on present evidence/what you see/know _____________
  5. Future plan/intention ____________________

VOCABULARY (20 POINTS)

A. Fınd the words and complete the missing letters.(4X2=8p)
  1. p _ _ _ _ _ _ :someone who shows a great talent at an early age
  2. I _ _ _ _ _ _ _ _ :to perform with little or no preperation
  3. f _ _ _ _ _ _ _ _ :luck
  4. e _ _ _ _ _ :result,influence
B. Complete the sentences. Use the given words.(6X2=12p)



  1. He is going to see a dentist for his ___________ teeth.
  2. Alexander Graham Bell ___________ the telephone in 1876.
  3. Enjoy the delicious _________ created by our award-winning chef.
  4. My brother is a _________________ in İstanbul.
  5. It was difficult to ____________ patients because of a shortage of medicine.
  6. She cooked a simple but ___________ meal.



Read more

11. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Adı Soyadı: A GRUBU Tarih:
No:
………./…….. EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ………………………………………………………… …………………………………….Lisesi


1) 









2)   eşitliğini sağlayan z karmaşık sayısının imajiner kısmı ile reel kısmının toplamını bulunuz.












3) 
 karmaşık sayısının orjine olan uzaklığını bulunuz.








4) 














5) Kökleri a-3i ve 5+bi olan ikinci dereceden denklemi yazınız.








6)  













7)  
 eşitsizliğini sağlayan z karmaşık sayılarının görüntüsünü karmaşık düzlemde gösteriniz.











8)  
 ise İm(z)=?










9)
  eşitliğini sağlayan z karmaşık sayılarının geometrik yerinin denklemini yazınız.










10)  
 karmaşık sayısının çarpmaya göre tersinin eşleniğini bulunuz.


Read more

11. Sınıf Dil ve Anlatım 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

11.SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 1.YAZILI SORULARI


“Sanatın yaşamı ve gerçeği olduğu gibi vermesi gerektiği savunuluyor. Eğer öyle olsaydı sanatın

Bilimden farkı ne olurdu? Sanatın, sanatçının bireysel yeteneğini, farklı bir yorum ve yaşam olduğunu yansıtmak kadar anlamsız bir düşünce daha olduğunu sanmıyorum.”

1- Yukarıdaki metnin anlatım biçimi nedir? Bu anlatım biçimi olduğu sonucuna nasıl vardınız? Açıklayınız.



2- A) Öğretici metnin özelliklerini yazınız B) Sanatsal metnin özelliklerini yazınız.

* *

* *

* *

* *

* *


“ Irmak güneşte ışıldıyor, çamur rengi sular köprünün taş ayaklarına çığlık gibi seslerle kurumuş dalları, çalıları çarpa çarpa paralıyordu. Otelde ise çocuklar lezzetli yiyeceklerle kahvaltılarını yaparken kadınlar havuzun serin sularına giriyorlardı”

3-Metinleri gruplandırırken hangi özellikler dikkate alınır? Yukarıdaki metni bu özelliklere göre inceleyiniz ve sınıflandırmasını yapınız.


4- Aşağıdaki cümlelerde dil hangi işlevlerde kullanılmıştır, cümlelerin karşısına yazınız.

* Sanatsal metinler bir iletişim çeşididir. ( …………………………………)

*İsim tamlamalarında zamirler de tamlayan olur. ( …………………………………)

* Dün verilen ödevlerinizi yaptınız mı ? ( ………………………………….)

* Bana bir bardak su veriniz. ( …………………………………)

5- Sakarya Büyük Şehir Belediye Başkanlığına sokağınıza çöp bidonları konulması isteğinizi bildiren bir dilekçe yazınız.



6-Günlük ve anı türlerinin özelliklerini belirterek ayrılan yönlerini açıklayınız.




7- Aşağıdaki sözcüklerde ne tür ses olayları olduğunu yazınız.Ses olayının olma nedenini açıklayınız.

*girişken …………………………………………………………………………………………….

*arıyorum ……………………………………………………………………………………………

*gencecik ……………………………………………………………………………………………

*ayrıntı ……………………………………………………………………………………………..

*çocuğum ………………………………………………………………………………………….

8-Aşağıdaki cümleler dil ve anlatım yönünden bozuktur.Anlatım bozukluğunu bulunuz, bozukluğun nedenini yazınız.

*Bütün araştırmaların hepsi aynı sonucu * Tellerde yüksek gerilim vardı, bu yüzden

gösteriyordu. yaklaşamıyorduk.




*Sabri, yaşlı kadını dinlerken ne çileler * Onun da senin gibi akıllı bir oğlu vardı

çektiğini anladı.


9- Aşağıdaki cümlelerin karşısına doğruysa (D), yanlışsa (Y) yazınız

* Hikaye, roman gibi metinler öğretici metindir. ( )

*Makale gerçeklik-öğreticilik yönünden masaldan farklıdır. ( )

* Halide Edip’in “Handan” romanı mektup türünde yazılmıştır. ( )

*Kurmaca metinlerde dil göndergesel işlev kullanılır. ( )

*Metnin hiçbir engele takılmadan kolay okunmasına akıcılık denir. ( )

*Günlüklerde gözlem ve kişisel dikkat önemlidir. ( )

*Anı yazarları anlattıkları zaman dilimiyle ilgili bütün kaynaklardan yararlanabilir. ( )

*”Portreler”, “Bizim Yokuş” Yusuf Ziya Ortaç’ın anı türünde eserleridir. ( )

* “Zeytindağı”, “Çankaya” Yakup Kadri’nin anı türünde eserleridir. ( )

*Anılarda olaylar “ben” tarafından anlatılır. ( )

10- Aşağıdaki cümlelerde boş bölümleri uygun şekilde doldurunuz

*Sanatsal metinler ……………………… ve ……………………… metin olmak üzere ikiye ayrılır.

*Öğretici metinlerde ağırlıklı olarak …………………. ve ………………….. anlatım kullanılır.

*Balzac’ın ……………………………. adlı romanı mektup türünde yazılmıştır.

*Kırk Yıl, Saray ve Ötesi ………………………………… ‘in anı türünde eserleridir.


*Metnin dil ve ifadesinin süsten gösterişten uzak olmasına …………………… denir.

* Dilekçeler üst makama ………………………….. ifadesiyle sona erer.

*Sanatçıların sanat ile ilgili yazışmalarına ……………………………… denir.

*”Gözünü toprak doyursun.” cümlesi anlamca …………….. bir cümle değildir.

* Günlüklerin …………, …………….., …………….. bir anlatımı vardır.


*Anlatıcı anlatımda her şeyi bilen durumunda ise buna ………………………………… denir.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

… – … EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ……………..… OKULU 1. DÖNEM 11/… SINIFI
EDEBİYAT DERSİ 1. YAZILISI
ADINIZ SOYADINIZ:…………………………………...

NUMARANIZ…………..
PUAN………
1- Halk kültürü ve edebiyatı üzerine yaptığı araştırmalar ve bu konuda ileri sürdüğü düşünceler, aydınlarımızın üzerinde de olumlu etkiler yapmış, çağdaş kültür unsurları ile halk kültürü unsurları arasında bir köprü olmuştur. “Köylü Temsilleri” adlı çalışması ile, tiyatromuzun halk arasında yaşayan ve gelişen cephesine farklı bir açıdan bakan sanatçı, bu alanın ne kadar göz ardı edildiğine hayıflanarak, o dönemde popüler olan tuluat tiyatrosundan farklı olmakla birlikte, ondan daha zengin bir sanat örgüsüne sahip köy temsillerini gündeme getirir.Şiir ve folklorla da uğraşmıştır.

Yukarıda tanıtılan sanatçımız kimdir?
2-Ahmet Kutsi Tecer’in “Nerdesin” adlı aşağıdaki şiirinde şaire “”Nerdesin” diyen varlığın Beşeri sevgili olabilme ihtimalini nasıl izah edebiliriz?
NERDESİN
Geceleyin bir ses böler uykumu,
İçim ürpermeyle dolar: -Nerdesin?
Arıyorum yıllar var ki, ben onu,
Aşıkıyım beni çağıran bu sesin.

3-Kendisiyle yapılan bir röportajda: “Edebiyata karşı alakanız nasıl başladı.” Sorusuna:
-Vallâhi beyefendi, dedi, edebiyata karşı bende hiç alâka uyanmadı. Edebiyatı, sanatı bilmem… Alâkam yok bunlarla.. Edebiyatı bilmek bir iştir. Hiç mi hiç meşgul olmadım bunlarla… Usulünü kaidesini doğru dürüst beceremem… Meselâ, teşbih, istiare neye derler, deseniz cevap veremem.. Okuduğum bir roman veya hikâye, romantik midir, realist midir, natüralist midir, hangisidir ayırt edemem. Bilmem bunları, nasıl olursa romantiktir, nasıl olursa realisttir, haberim bile yoktur. Ama bakın, bunları meselâ Peyami Safa bilir.. Edebiyatla uğraşır çünkü o. Yalnız beyefendi, ben şiir okumak, hikâye okumaktan hoşlanırım. Hele hikâye okumasına bayılırım. Nerede bulsam bir hikâye, hemen okurum.” Diye cevap veren sanatçımızın adını ve Türk Edebiyatına getirdiği yeniliği yazın?


4-İstanbul ile ilgili şiir yazan Servet-i Fünun dönemi sanatçımızın adını yazın?

5-Necip Fazıl’ın “Canım İstanbul” adlı şiirinden aşağıda alınan bölümdeki sanatları gösterin, Son beytin kafiyesini bulun?

Tarihin gözleri var; surlarda delik delik;
Servi, endamlı servi, ahirete perdelik…
Bulutta şaha kalkmış Fatih’ten kalma kır at;
Pırlantadan kubbeler, bekle bir milyar kırat…

6-Hikaye çeşitlerini yazarak olay hikayesi hakkında bilgi verin?

7-1940 yılına kadar Türk edebiyatının genel özelliklerini yazın?


8-Aşağıdaki kelime gruplarının çeşitlerini karşılarına yazın?
altın kalp
Eğri büğrü
Yaşamak için

9-Aşağıdaki cümlelerde isim tamlamalarını bularak çeşidini yazın?
Serinliğini hissettin mi rüzgârın?
Su mudur sadece derdi milletin?

10- Konya eski milletvekili, Millî Eğitim eski Bakanı...gibi tamlamalar yanlıştır.Bunun sebebi ne olabilir, yazın?




BAŞARILAR DİLERİM...
Read more

10. Sınıf Psikoloji 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

S-1: Davranışı etkileyen faktörler nelerdir yazınız?
C-1:




S-2: Psikoloji biliminde kullanılan yaklaşımlardan 5(beş) tanesini yazınız?
C-2:





S-3: Psikolojinin alt dallarından 4(dört) tanesini yazarak birini açıklayınız?
C-3:





S-4: Duyum için gerekli koşullar nelerdir yazınız?
C-4:





S-5: Algı yanılmalarından İllüzyon ve Halüsinasyon’un tanımını yaparak birer örnek veriniz?
C-5:




BAŞARILAR DİLERİZ

Süre : Bir ders saati.

Not Baremi: Her sorunun değeri 20 puandır.
Read more

10. Sınıf Kimya 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

I)Aşağıdaki soruları Yanlış (Y)/ Doğru (D) olarak yanıtlayınız.(Her soru 2 puan)

(...)Katottan anota doğru giden elektrik akımına kanal ışınları denir.
(…)Bohr atomundaki bir elektron belirli yörüngelerle kısıtlıdır.
(…)Heisenberge göre, elektronun aynı anda hem hızı hemde yeri saptanır.
(…)Thomon atom modelini üzümlü keke benzetmiştir.
(…)Elektrolizde indirgenmenin olduğu elektrot anottur.
(…)Bir orbital zıt spinli en fazla iki elektron alabilir.

II)Aşağıdaki boşlukları doldurunuz. (Her soru 2 puan)

a)Bir atom yada iyonun son orbital türünün tam dolu yada yarı dolu olması durumunda atomun gösterdiği özelliğe ………………………………denir.
b)s orbitali…..p orbitali…….d orbitali……….f orbitali……….tanedir.
c)Davidson ve Germer bir kristalden yansıyanelektronların fotoğrafta…………….şeklini verdiğini gösterdiler.
d)Elektron uyarıldığında bulunduğu ………………bir üst………………..geçer.
e)Bohr modeline göre elektron yalnız belli…………………..bulunabilir.
f)Thomson katot ışınlarının ………oranını ölçtü.

III) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1-)Aşağıdaki birimleri metreye çeviriniz.(4 puan)
10-3cm……………metre
104nm…………….metre
104pm…………….metre
104A0……………..metre

2)Bir yeşil ışığın frekansı 500 nm dir.Bu ışığın dalga boyunu hesaplayınız. (5 puan)







3)Dalga boyu 20 cm ve frekansı 84 Hz olan dalganın hızını hesaplayınız(5 puan)








4)Hidrojenin elektronunun 1.yörüngeden 3. yörüngeye uyarılması için
a)Gereken enerjiyi
b)Elektronun soğurduğu ışığın dalga boyunu
hesaplayınız.(h=6,63.10-34Jsn RH=2,18. 10-18) (8 puan)





5)Bir elektrona eşlik eden de Broglie dalga boyu 2.10-10m ise elektron dalgasının hızı kaç m/sn’dir?
(me=9,1.10-31kg , h=6,62.10-34 ) (8 puan)







6)CuSO4 çözeltisi elektroliz edilirken devreden 9650 coulombyük geçiriliyor. Buna göre katotta kaç gram Cu toplanır?(Cu=64) (5 puan)





7)Aşağıdaki atom veya iyonların elektron dağılımlarını yaparak orbital şemalarını çiziniz.Küresel simetrik olup olmadıklarını yazınız. (10 puan)
a) 12Mg :



b) 24Cr:



c) 33As+3 :



d) 22Ti :




8) Rutherford atom modelini açıklayınız? (7 puan)










9) 3p orbitalinde bulunan elektronların üç kuantum sayısını belirtiniz. (4 puan)









IVAşağıdaki test sorularını cevaplayınız.
(Her soru 4 puan)



Read more

10. Sınıf Fizik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

A.Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun ifadelerle doldurunuz?( 18 puan)
  • Madde ve enerji arasındaki etkileşimi inceleyen ve doğada gerçekleşen olaylarla ilgili açıklamalar üretmeye çalışan bilim dalına……………………….. denir
  • Fiziksel olayların incelenmesinde …………………….. gözlemler, ……………………………… gözlemlere göre daha objektif ve kesin bilgiler ortaya koyar.
  • Birim ,sayı ve yöne sahip olan niceliklere………………………………………………… denir.
  • Ölçüm sonucunun gerçek değerden farklı olmasına ………………………………………………. denir.
  • Doğruluğu deneylerle kanıtlanmış olan hipotezlere ……………………………… denir.
  • Aynı iş’i en kısa sürede ya da daha hızlı yapılmasına fiziksel anlamda………………………. denir
B. Aşağıdaki ifadelerin doğru olanlarının karşısına (D) yanlış olanların karşısına (Y) yazınız.( 24 puan)
  • Ağırlık eşit kollu terazi ile ölçülür.( )
  • Çevremizdeki cisimleri nasıl gördüğümüzü, fiziğin alt bilim dalı olan manyetizma açıklar. ( )
  • Öz kütle türetilmiş bir fiziksel büyüklüktür.( )
  • Yer değiştirme vektör el bir fiziksel büyüklüktür. ( )
  • Kontrollü deneyler yapılmadan önce, eldeki verilerden sonuç çıkarılır. ( )
  • Bilimsel bir hipotez, incelenen probleme bir ölçüde cevap verebilmeli.( )
  • Bilimsel Yasalar, bilimsel teorilerden daha üst bilgilerdir.( )
  • Fizik doğrudan gözlenemeyen olgu ve olayları da ha iyi anlaşılabilmesi için modellemeden yararlanır.( )
C. Aşağıda bilimsel hata ile ilgili örnekler verilmiştir. Kavram haritasındaki kutucuklara bilimsel hataların isimlerini yazınız?(8 puan)
  1. Deniz seviyesinde açık hava basıncı 160 mm-Hg olarak ölçülmesi.
  2. Bir cismin boyunu önce ip ile sonrada ipin uzunluğunun cetvelle ölçülmesi.
  3. Bir cismin kutuptaki ağırlığı ile ekvator bölgesindeki ağırlığının farklı ölçülmesi
  4. Aynı termometre ile çocuğun ateşinin her defasında farklı ölçülmesi







D.Aşağıdaki soruları yanıtlayınız?


  1. . Şekildeki eşit kollu terazi dengede olduğuna göre K cisminin
kütlesi kaç gram’dır? ( 10 puan)


Celsius termometresi 127OC gösterdiğinde Kelvin termometresi kaç OK ‘yi gösterir?
( 10 puan)






  1. Boyu 250 cm olan yayın üzerine 20 kg kütleli cisim konulduğunda yayın
boyu 50 cm olarak ölçülüyor. Sıkışan yayın yaptığı iş kaç Jouledir?
( g = 10 m/ sn2 alınız.) ( 10 puan )




  1. Şekildeki kamyon 6 kg kütleli cismi 3 dakikada 30 metre
yukarıya çektiğine göre kamyonun gücü kaç Wattır?
( 20 puan) ( g = 10 m/sn2 alınız)





Read more