Mers Virüsü nedir? Mers Virüsü Belirtileri

MERS VİRÜSÜ NEDİR?
Yoğun endişeye yol açan corona virüs enfeksiyonu MERS : Middle East Respiratory Syndrome (Orta Doğu Solunum Sendromu).
Hastalığa yol açan virüs MERS -CoV’dır. Bu virüs 2012 yılında Suudi Arabistan’da tespit edilmiştir.
Bu virüsle enfekte olan insanların çoğunda ağır akut solunum sistemi rahatsızlıkları gelişmiştir. Ateş, öksürük ve nefes darlığı gözlemlenmiştir. Bu virüsün bulaştığt hastaların yaklaşık olarak yarısı hayatını kaybetmiştir. Hastaların çok az bir kısmı hafif belirtilerle atlatmıştır. Amerika Birleşik Devletlerin’de bildirilen bir vaka olmamıştır. SARS’a yol açan virüsten farklıdır

Peki MERS virüsü nedir, nasıl bulaşır?
MERS, şiddetli solunum yolu hastalığına neden olan bir virüs... 
Özellikle şeker, kronik akciğer, böbrek yetmezliği ve immün sistem yetmezliği hastalarında MERS virüsü daha şiddetli hastalık yapabiliyor. 
İlk kez Suudi Arabistan'da görülen Mers virüsünün develerden ya da keçilerden insanlara geçtiği tahmin ediliyor.
Ateş, öksürük, nefes darlığı, karın ağrısı, ishal ve kusma MERS'in belirtileri arasında sayılıyor.
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu'nun bilgi notuna göre Mers virüsüne karşı şu önlemlerin alınması gerekiyor:
  • Hasta kişiler ile yakın temastan kaçının.
  • Grip benzeri bir hastalık geçirdiğinizde evde istirahat edin.
  • Ateşin düşmesinden sonra da tedavi ya da başka gerekliliklerin olması dışında en az 24 saat evde istirahat etmeye devam edin.
  • Hastayken, hastalığı bulaştırmamak için mümkün olduğunca diğer insanlarla temas etmekten kaçının.
  • Aksırma ve öksürme esnasında burun ve ağzı kağıt mendille kapatmalı, kullanılan kağıt mendili çöp kutusuna atmalı ve kağıt mendilin bulunmadığı durumlarda kolun iç yüzüne aksırmalı ya da öksürmelidir.
  • Sabun ve su ile sık sık elleri yıkamalı, su ve sabun olmadığı durumlarda el dezenfektanlarını kullanmalıdır.
  • Virüsün bulaşma yollarından olan ağız, burun ve gözlere temas etmekten kaçınmalıdır.
  • Grip gibi mikroplarla kirlenmiş olma ihtimali olan yüzey ve eşyalar temizlenip dezenfekte edilmelidir.
Read more

İletişimin Ögeleri Nelerdir? Önem Sırası

—Kaynak (Gönderici):
—Alıcı:
—İleti (Mesaj):
—Kanal (Araç):
—Bağlam (Ortam):
—Dönüt (Geri bildirim):
—Kod

Read more

Edebi Metin Örneği , Edebi Metin Kısa Özet

Özlemek Özlemek dostluktan değil, leo, özlemek aşktandır. neden özler insan ve niçin savaşır sözcüklerle? uzaklıklar uzaklıklar hep içime oturuyor benim. özlüyorum leo, dilini, ellerini, saçlarını, hele de gözlerini bir daha özlüyorum. insanı nasıl da tutukluyor bir bilsen, elini, bilincini, gözlerini, dilini nasıl da bağlıyor, anlatabilsem söyleyemediklerimi ve anlatamadıklarımı düşünüyorum şimdi. henüz yazmadım onu leo, henüz anlatabilmiş değilim. işte bunlar leo, insanı özleme çeken, özlediğini anlatan ya da fark ettiren şeyler insan neyi özler leo, yaşadıklarını mı yaşamak istediklerini mi? özlemi belirleyen tutkular mıdır yoksa; tutku varsa özlem de vardı desem, ne dersin buna? uzak düştüğümüzde, uzak olanı yakınlaştırmak özlemek değil midir? özlemek, özlenenin içimizdeki yerinin anlaşılmasıdır.

Sözcükler sözcükler insanı anlamaya ve anlatmaya yetmez çoğu zaman. çoğu zaman, yaşamlarımızdaki gerçekleri ifade etmeye yarar ve bir de düşlerimizi, duygularımızı anlamaya ve anlatmaya; sözcüklerin yetersiz ya da yorgun düştüğü durumlarla onun yerini davranışlarımız almaz mı? yan yana yürümek, koşmak ya da bilmediğimiz yollarda yürümek hiç anlamlı gelmiyor mu sana?.. bu yolculuğa kendimle başladım, seninle devam ettim ve kendimle bitiriyorum artık. yazmaya başladığımda bendim, bitirdiğimde sen. başlangıç ve son birleşti leo. bir noktaydım başlangıçta sonra bir çizgi (paraboldu belki de). seninle buluştuğum o noktadan sonra bir çember çizmeye başlamıştık. ben, senin noktandan, sen benim noktamdan yürüdün.
Read more

Felsefi Metin Örneği, Kısa Özet

- LEON MEYNARD

Öncelikle, diğerlerine ve topluma karşı ödevlerimiz kadar emredici ödevlerin kendimize karşı da varolduğunu anımsamalıyız. Ve bu tür ödevler ikincil olmaktan uzaktadırlar ve diğer ödevlerin zorunlu koşulunu oluştururlar. Kendisine karşı kendini bağlı hissetmeyen biri, kendi isteğiyle, ona keyfi olarak dayatılmış gibi görünebilecek dışsal sorumlulukları benimseyemez. Bu, kendine karşı ödevlerin ancak topluma karşı ödevler nedeniyle gözönüne alınabileceği düşüncesi sosyolojik görüşün en tartışmalı ilkelerinden biridir. Bunun zıttını savunmaya kadar gitmeden, kişiliğin gerçekleştirilmesi çevresinde dönen kişisel ahlakın ödevlerinin özelliğini görmek gerekir. Sözkonusu olan kendine saygı göstermek, kendini tamamlamak, kendini aşmaktır. İntihar tarafından çaresiz olarak saygınlığı yokedilmiş her şey.

Ampirik ben'e aşkın bir değere bağlılık içinde, en üst yapısını tam olarak gerçekleştirmek, kişisel ahlakın ilkesidir. İstenen şeyler: kendine egemen olma amacıyla kendini tanıma, eğilimlerin düzeni ve hiyerarşisi içinde kendinin yaratımı, tinsel değerlere açılım içinde kendinin aşılması, ve nihayet açıkça zorunlu olan özverilerin ve yoksunlukların kabul edilmesi. Bizi, saf ve yalın varoluştan, varlığı değiştiren bir değerin yardımıyla doğrulanmış varoluşa geçirterek, varolmayı haketmemizi sağlayan bir çabanın gösterilmesi koşuluyla herşey. Kendini öldürme olgusunun, genelde tüm ödevlere olduğu gibi tüm bu ödevlere apaçık bir tecavüz olduğunu söylemek gereksizdir. İçine, bireysel bir biçimde özümüzün tinselliğinin kazındığı bu varoluşa kastetmemeye mecburuz. Kendinin istemli yokedilişinde öznenin parçalanması, kendini gerçekleştirmenin zıttıdır. En üst derecede kendini reddetmedir.
Read more

Bilimsel Metin Örneği , Kısa Özet

Su ile ilgili bilimsel metin
SU HAKKINDA

Suyun adeta sihirli bir içecek olduğunu herkes biliyor. Sağlıklı ve güzel olmanın, ciltteki ve vücuttaki nemin korunmasının temel koşulu bol su içmek.

NEDEN SUSARIZ? Susamak, tiroid bezinin ağız yoluyla bize ulaştırdığı bir mesaj olup; sulanmaya ihtiyacın var anlamını taşımaktadır. Ancak bu kişisel ve psikolojik boyutları olan ve kişiden kişiye farklılık gösteren bir ihtiyaçtır. Kimi insanlar günde 2 bardak su içerken, kimilerinin tükettiği su miktarı 2 litre olabilir.

NE ZAMAN SU İÇMELİYİZ? Çok basit bir şekilde cevaplamak gerekirse; istek duyduğumuz an dememiz mümkün. Bazı bünyelerin suya daha çok ihtiyaç duyduğu, bazılarının da azla yetindiği sıkça rastlanan bir durumdur. En iyi yöntem ise az ve sık, özellikle de yemeklerin hazmedildiği saatlerin dışında içmektir. Ancak güç sarfederken kesinlikle içmemeye çalışın ve karşılaşmalar sırasında sadece suyla ağzını çalkalayan boksörleri düşünün. Eski zamanlarda madenlerde çalışanların da susadıkça bu yöntemi denediği bilinen bir gerçek. Eğer bir defada çok su içerseniz günün birinde böbreklerin iflas etme olasılığı çok fazla. Özellikle sabah yataktan kalkar kalkmaz ve de aç karnına bir bardak su içmek ise tüm organizmayı temizleyerek, toksinlerden arıtıyor. Zinde ve dinç olmayı sağlıyor.
Read more

9. Sınıf Sağlık Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

9.SINIFLAR İÇİN SAĞLIK BİLGİSİ DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILI YOKLAMA SINAVI
SORU.1:Sağlık nedir? Tanımlayınız.
SORU.2: “Toplumun sağlık düzeyini gösteren sayısal değerlere sağlık ölçütleri adı verilir.” Başlıca sağlık ölçütleri nelerdir? Maddeler halinde yazınız.
SORU.3: “Bir yıl içerisinde meydana gelen canlı doğum sayısından tüm ölenlerin sayısı çıkarılarak bulunan değer o ülkenin yıl ortası nüfusuna bölünür. Bulunan oran 1000 ile çarpılarak hangi sağlık ölçütü hesaplanmış olur? Adını yazınız (5p)
SORU.4:Sağlığımızı etkileyen bünyesel etmenler nelerdir? Örnek vererek yazınız .
SORU.5: “Kalın bağırsağımızdaki bir kısım bakteriler, K vitamini üreten yararlı mikroorganizmalardır.”
Yukarıda verilen örnek sağlığımıza etki eden çevresel etmenlerden hangisine örnek olarak verilebilir?
SORU.6: Sakat yada iş gücünü kaybetmiş insanlar, kendi kendilerine yeterli duruma getirilerek topluma kazandırılabilirler. Bu amaçla yapılan hizmetlere ne ad verilir? Yazınız
SORU.7: “Kişilere hastalanmadan önce yapılan aşılar ya da aile planlaması çalışmaları” Kişiye yönelik koruyucu sağlık hizmetlerinden kaçıncı aşamaya örnek olarak verilebilir?
SORU.8: Üçüncü Basamak Tedavi Hizmetleri nedir? Tanımlayınız.
SORU.9: Temizlik nedir? Tanımlayınız.
SORU.10: Diş çürümesi nasıl meydana gelir? Açıklayınız?
SORU.11:Başlıca temizlik uygulamaları nelerdir? 5 tanesini madeeler halinde yazınız.
NOT BAREMİ: Her sorunun doğru cevabı 10 puandır.
UYARI: 10 ve 11. sorular seçmelidir öğrenci istediğini seçip cevaplayabilir

BAŞARILAR
Read more

9. Sınıf Kimya 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Soru:1. Maddenin tanımını yaparak. Aşağıdaki maddelerin karşılarına hangi sınıfa girdiğini yazınız?

a) Su.......................f) Çay .....................
b) Hava .......................g) Altın...................
c) Tuzlu su..................h) Süt.....................
d) Demir ...................... k) petrol.................
e) Asit.........................l) Şeker...................
Soru:2. MaddeErime nok. Kaynama nok.
X -80 -10
Y -68 42
Z -40 20
Yukarıdaki X,Y,Z maddelerinin
a) 27 0C fiziksel hallerini bulunuz?

b) Bu sıcaklıktaki uygun ayırdedici özellikleri yazınız? Soru:3. A) Kimyasal ve fiziksel özellikleri karşılaştırınız?
Fiziksel Özellik Kimyasal Özellik
1. 1.

2. 2.

3. 3.


B) Aşağıdaki olayların fiziksel mi yoksa kimyasal mı olduklarını karşılarına yazınız?
a) Yağmurun yağması..............................
b) Yumurtanın pişmesi ................................
c) Mumun Erimesi.................................
d) Suyun elektrolizi ..................................
e) İyodun süblimleşmesi ..............................

Soru:4.Karışımların ayrılmasında kullanılan fiziksel ayırma metodlarının isimlerini yazarak. Çözünürlük farkı ile ayırma deneyini anlatınız?



Soru:5.Aşagıdaki X tuzunun çözünme grafiğine göre 200C de hazırlanan 450 gram doymuş çözelti 50C’ye soğutuluyor. Çöken X katısını çözmek için aynı sıcaklıkta kaç gram su ilave edilmelidir?
Çözünürlük
(g/100g su)

80

20

5 20Sıcaklık

Soru:6. Çözünürlüğün tanımını yaparak çözünürlüğe etki eden faktörleri yazarak kısaca açıklayınız?

Soru:7.Eşit miktarlarda su bulunan aşağıdaki kaplarda çözünen şeker miktarlarını büyükten küçüğe doğru sıralayınız? Nedenini yazınız?
I.3 atm II. 2 atm

KesmeToz
ŞekerŞeker

200C 50C
III. 4 atm IV. 1 atm

PudraKesme
ŞekerŞeker
50C 300C


Soru:8.Element ile bileşiklerin aynı olan özelliklerini yazınız?
Read more

9. Sınıf Biyoloji 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Biyoloji dersi 1. Dönem 1.yazılı sorularıdır
Adı SOYADI:
NO:
Sınıfı: SORULAR
1-)Boşlukları uygun kavramlarla doldurunuz.
-Metabolizma olayları ;…………………..ve ……………………..olarak iki kısımda incelenir.
-Organik bileşikler yapısında………………H………… , ………………O………. ve ……………C………..elementleri bulunur.
-Canlardaki kütle ve hacim artışına………………………denir.
-Karbonhidratlarda bulunan bağ……………… , yağlarda ……………. Bağ , proteinlerde ise ………………..bağı bulunur.
-Böceklerin dış iskeletini oluşturan polisakkarit…………………..’dir.
-Canlının kendi benzerini meydana getirmesine …………………denir.
-Canlıların enerji açığa çıkarma amacıyla yaptıkları olaya …………………………denir.
-Bitkilere bulunan polisakkaritler……………………..ve………………………..;hayvanlarda ise ……………………dır.
-Bitkilerde hücre çeperinin yapısına katılan poliskakkarit ………………..’dir.
3-)Otorotrof canlı nedir?(9puan)Otorotrof canlıya bir örnek veriniz?(5puan)









4-)Kontraktil koful nedir?açıklayınız(5puan)










5-) Karbonhidratlarda dehidrasyon tepkimelerinin tanımını yapınız(15p)











6-) Proteinlerin yapı taşı olan aminoasitleri oluşturan grupları yazınız?(9puan)









2-) Yargılardan doğru olanlarına D yanlış olanlara Y harfini noktalı yerlere koyunuz.
(….)Hormonların yapısına katılan yağlar steroidler’dir.
(…..)ph metrede 7 rakamı nötr, 0-7 arası bazikliği,
7-14 arası ise asitliği belirtir.….en fazla enerji veren enerji kaynağı proteinlerdir.
(.…).zeytin yağı,mısır yağı doymamış yağ asitleridirler.
(….)doymuş yağ asitleri oda sıcaklığında sıvıdırlar.
(….).mineraller enerji vermezler.
(….)yeşil bitkilerin fotosentezi için su gereklidir.
(….)vücut tarafından sentezlenemeyip dışarıdan alınan yağlara temel(esansiyel)yağlar denir.
(….)vitaminler sindirme uğrarlar.
(….)aminoasitlerde farkılığı radikal grup sağlar.
(…..)doğadaki aminoasitlerden 12 sini hayvanlar sentezleyebilirler.
(….)İnorganik bileşikler asit ,baz ve su’dur.
(….)yağlar canlıları darbelere karşı koruyamazlar.
(….)glikojen hayvanların yanı sıra mantar ve bakterilerdede görülen bir polisakkarittir.
(….)Monosakkaritlerden (5C)lu heksoz grubu şekerlerin;yönetici moleküllerin yapısına katılması açısından önemlidirler.
(….)canlıların en küçük birimi hücredir.
(….)bütün canlılar solunum yaparlar.
(.....)inorganik bileşikler sindirime uğrarlar.
(….)Genç bir bireyden ergin bir birey oluncaya kadar geçen sürece büyüme denir.
(….)Glikoz,fruktoz,galaktoz karbonhidratların disakkarit grubundan olup genel formülleri C6H12O6’dır.
(….)Canlıların hepsinde aktif hareket gözlenir.
(….)galaktoz monosakkariti, bitkilerde bulunur.
(….)A,D,E,K vitaminleri yağda çözünürler.
(…..)(6C)’lu monosakkaritler enerji kaynağı olarak kullanılırlar.
(….)amip,öglana,bakteriler bir hücreli canlılara örnektir
(….)Maltoz ve sükroz bitkisel , laktoz ise hayvansal disakkaritlerdir.

Doğru yanlışlar 1 puan*25=25 puan
Boşluk doldurmalar 2puan*16=32puan
SINAV SÜRESİ 40’DIR. BAŞARILAR
Read more

9. Sınıf Fizik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

  1. Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun ifadelerle doldurunuz?( 18 puan)
  • Madde ve enerji arasındaki etkileşimi inceleyen ve doğada gerçekleşen olaylarla ilgili açıklamalar üretmeye çalışan bilim dalına……………………….. denir.
  • Bir kişinin ölçme araçları kullanarak yaptığı gözleme…………………………………………… denir.
  • Birim ,sayı ve yöne sahip olan niceliklere………………………………………………… denir.
  • Ölçüm sonucunun gerçek değerden farklı olmasına ………………………………………………. denir.
  • Doğruluğu deneylerle kanıtlanmış olan hipotezlere ……………………………… denir.
  • Aynı iş’i en kısa sürede ya da daha hızlı yapılmasına fiziksel anlamda………………………. denir.
  1. Aşağıdaki ifadelerin doğru olanlarının karşısına (D) yanlış olanların karşısına (Y) yazınız.( 24 puan)
  • Isı termometre ile ölçülür. ( )
  • Çevremizdeki cisimleri nasıl gördüğümüzü, fiziğin alt bilim dalı olan manyetizma açıklar. ( )
  • Kütle temel fiziksel büyüklüktür. ( )
  • Yer değiştirme vektör el bir fiziksel büyüklüktür. ( )
  • Kontrollü deneyler yapılmadan önce, eldeki verilerden sonuç çıkarılır. ( )
  • Bilimsel bir hipotez, eldeki tüm verileri içermeli. ( )
  • Bilimsel Yasalar, bilimsel teorilerden daha üst bilgilerdir.( )
  • Fizik doğrudan gözlenemeyen olgu ve olayları da ha iyi anlaşılabilmesi için modellemeden yararlanır.( )
  1. Aşağıda bilimsel hata ile ilgili örnekler verilmiştir. Kavram haritasındaki kutucuklara bilimsel hataların isimlerini yazınız?(8 puan)
  1. Kedinin kuyruğunu önce ip ile sonrada ipin uzunluğunu cetvelle ölçmek.
  2. Dünyadaki yer çekim ivmesinin g=20m/sn2 olarak ölçülmesi
  3. Deniz kenarındaki açık hava basıncı ile ağrı dağındaki açık hava basıncının farklı ölçülmesi.
  4. Eşit kollu terazi ile her defasında cismin kütlesinin faklı ölçülmesi.
D.Aşağıdaki soruları yanıtlayınız?

  1. Şekildeki eşit kollu terazi dengededir. K cisminin kütlesi
miligram’dır? ( 10 puan )







  1. L
    K
    Eş bölmelere ayrılmış şekildeki düzlemde K noktasından hareket
eden çocuk L noktasına ulaştığında kaç metre yol gitmiş olur?
( Her bölme arası 10 cm dir) ( 10 puan )





Yatay düzlemde durmakta olan 4 kg kütleli K cismi L noktasına geldiğinde yaptığı iş kaç Joule olur?( 10 puan)
( g= 10 m/ sn2 alınız )




  1. Zeminden iki kat aşağıda kütlesi 200 kg olan asansör durmaktadır.
Asansör sabit hızla 2 dakikada 3. Kata çıkaran motorun gücü kaç Wattır?
( g= 10 m/ sn2 ve her kat yüksekliği 300 cm ‘dir) ( 20 puan)
















………………………………………………………………………………
Read more

9. Sınıf Geometri 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

Read more

9. Sınıf Coğrafya Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

… – …  EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……………..… OKULU 9/… SINIFI
COĞRAFYA DERSİ 1. DÖNEM 1. YAZILISI

Tarih: …/…/……
ADI SOYADI:………………………… NU:………….. PUAN:………

1.    Coğrafyanın incelemiş olduğu belli başlı konular şunlardır:

a)    …………………………………………………………………………………………………………………

b)    …………………………………………………………………………………………………………………

c)    …………………………………………………………………………………………………………………

d)    …………………………………………………………………………………………………………………

e)    …………………………………………………………………………………………………………………


2.    Aşağıda verilen genel coğrafyaya ait bölümleri açıklayınız:

a)    Jeomorfoloji:……………………………………………………………………………………………….... ………………………………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………...

b)    Klimatoloji:…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………...


3.    Renklendirme yöntemi haritalarda hangi amaçlarla yapılmaktadır? açıklayınız. Renklerin anlamlarını yazınız.

Renklendirme Yöntemi:


4.    Tarama yönteminin kullanıldığı haritalarda eğimin fazla olduğu yerlerde tarama çizgileri ……………. …………………………… , eğimin az olduğu yerlerde ise tarama çizgileri ……………………………. ………… çizgilerle geçmektedir.


5.    Aşağıda ölçek değerleri verilen haritalardan hangisinde hem ayrıntı fazladır hem de gösterilen gerçek alan daha dardır?
a) 1/450.000                                b) 1/600.000
c) 1/800.000                 d)1/900.000         e) 1/1.000.000


6.
Yanda gösterilen grafik ölçeğin kesir ölçek değerini hesaplayınız.









7. Tablodaki boşlukları uygun olan ifadelerle doldurunuz.


8.
2 numaralı yerin yükseltisi 2400m , 3 numaralı yerin yükseltisi ise 1800 metredir
Aşağıdaki soruları yandaki izohips haritasından yararlanarak yanıtlayınız.

a)    4 ve 5 numaralı yerlerin yükseltisini hesaplayınız.

b)    1 numaralı yerde hangi yer şekli bulunmaktadır.

c)    Hangi iki yer arasındaki yükselti birbirine eşittir.


9. 1/ 650.000 ölçekli bir haritada 10cm gösterilen iki ilçe arasındaki mesafe gerçekte kaç km’dir.













10. K ve L kentleri arasındaki mesafe 800 kmdir. 1/10.000.000 ölçekli bir haritada kaç cm olarak gösterilmektedir?










CEVAP ANAHTARI

1.    Coğrafyanın incelemiş olduğu belli başlı konular;
a)    yer şekillerinin oluşumu
b)    tarım ürünlerinin yetişme şartları ve coğrafi dağılımı
c)    maden kaynaklarının coğrafi dağılımı
d)    İklimi etkileyen faktörler
e)    Nüfusun artması ve nüfus dağılımı

2.
a) Jeomorfoloji: yeryüzü şekillerinin oluşumunu ve bu oluşuma etkili olan süreçleri inceleyen bilim dalıdır.

b) Klimatoloji: iklim olaylarının ve bu iklim olaylarının insanlar ve diğer canlılar üzerindeki etkisini inceleyen bilim dalıdır.

3.
Renklendirme Yöntemi: Fiziki haritalarda alçak ve yüksek yerleri göstermek amacıyla yapılır.
Renklendirme yapılan fiziki haritalarda her bir rengi karşılık geldiği yükseklik basamağı vardır.
500 – 1000 m        = sarı
0 – 500 m     = Yeşil
Denizler ise mavi renkle gösterilir.

4.    Tarama yönteminin kullanıldığı haritalarda eğimin fazla olduğu yerlerde tarama çizgileri sık ve kalın , eğimin az olduğu yerlerde ise tarama çizgileri seyrek ve ince çizgilerle geçmektedir

5.   Yanıt A ( 1/450.000)


6.



7.


8.
a)    4 numaralı yer: 1800m 5 numaralı yer: 1000m
b)    1 numaralı  yerde kapalı çukur bulunmaktadır.
c)    3 ve 4 numaralı yerler arasında yükselti eşittir.

9.

10.
f
Read more

9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

9 . Sınıf, 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Soruları

S O R U L A R
A – AŞAĞIDAKİ TESTTEKİ SORULARI ÜZERİNDE CEVAPLAYINIZ. ( 40 PUAN )
  1. Aşağıdakilerden hangisi insanı diğer varlıklardan ayıran özelliklerden değildir? ( 5 p. ) a.. Akıl b. İrade c. İçgüdü d. Vicdan e. Ruh Sahibi Olması
  2. Aşağıda verilenlerden hangisi dinin yararlarından bir olamaz? ( 5 p. )
a) Kuvvetli bir irade, sağlam bir karakter kazandırır.
b)Ortak bir bilinç etrafında birleşmiş sağlam ve ahlaklı bir toplum meydana getirir.
c)İnsanların kendi aralarında güvenli, huzurlu ve mutlu yaşamalarını sağlar.
d)Hastalıklar ve felaketler karşısında, ümitli, korkusuz ve güvenli yapar.
e)İnsanları sürekli olarak bir karmaşa ortamına sürükler.
  1. Aşağıda boş bırakılan yelere uygun kavramları yazınız. ( 20 p. )
a) Evreni yoktan yaratan tek bir tanrıya inanma ve tapınmayı; tek bir tanrının varlığını kabul edip, birden çok tanrının varlığının mümkün olmadığını ileri süren görüşe............................................................. denir.
b) Birden fazla tanrıya inanma ve tapınmayı; tek bir tanrının varlığını reddederek birden çok tanrının varlığının mümkün olduğunu ileri süren görüşe …………………………………….................. denir.
c) Evreni ve varlıkları yaratan herhangi bir güç ya da tanrı olmadığını savunan inanç biçimine ................................... denir.
d) Tanı’nın varlığının ve yokluğunun ilke olarak bilinemeyeceğini savunan felsefi görüş, ...............................................dir.
  1. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanın karşına D, yanlış olanın karşısına Y yazınız. ( 10 p. )
a)Satanizm ilahi dinlere tepki olarak doğmuş zararlı bir inanıştır.(........)
b)Müslümanlar ve aslı bozulmamış tüm ilahi dinler monoteisttirler.(..........)
c)Müslümanlıkta Reenkarnasyon inancı vardır.(........)
d)Hıristiyanların büyük bir bölümü “Teslis” inancına sahiptirler.(.......)
e)Din insanı ölümle korkutarak insanın psikolojisini bozmuş ve insanı mutsuz etmiştir.(......)

B – AŞAĞIDAKİ SORULARI “ CEVAPLAR “ BÖLÜMÜNE CEVAPLANDIRINIZ. ( 60 PUAN )
  1. İnsanları iyiye güzele doğruya ulaştırmak için Yüce Allah’ın peygamberleri aracılığı ile gönderdiği ilahi kurallara ne isim verilir?
  2. Peygamber Efendimiz(sav)’in “ her çocuk, İslam fıtratı üzere dünyaya gelir.” Sözünü; ‘insanın doğası ve din’ ilişkisi bağlamında kısaca yorumlayınız.
  3. ibadet ne demektir, tanımlayınız ve bir örnek veriniz
  4. Gusül abdesti nasıl alınır kısaca anlatınız.
  5. Abdest nasıl alınır, sırasıyla kısaca anlatınız.
  6. Derslerde öğrendiklerinizi de dikkate alarak siz öğretmen olsaydınız aşağıdaki soruyu nasıl cevaplandırırdınız?
Öğrenci: Öğretmenim,her şeye sahip olan Yaratıcı’nın insanların ibadetine ihtiyacı var mıdır ki insanlardan kendisine ibadet etmelerini istemektedir?
Öğretmen:?????????


CEVAPLAR
Read more

9. Sınıf Tarih 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

TARİH DERSİ I.DÖNEM I.YAZILI YOKLAMA SINAVI
ADI: SOYADI: NO: SINIFI:
S.1-Tarih biliminin özelliklerini yazınız(10 puan)
S.2-Türk Tarihi Tetkik Cemiyetinin kurulma amacını yazınız(5 puan)
S.3-Paleolitik dönemi aydınlatan önemli merkezleri( yerleşim yeri)yazınız(10 puan)
S.4-Türklerin tarih boyunca kullandıkları takvimleri yazınız. Birini açıklayınız.(10 puan)
S.5-Tarihe yardımcı ilim dallarından 5 tanesini yazınız(5 puan)
S.6-Aşağıdaki kavramları yazınız(20 puan)
Anal, Monoteist, Nom, Tapates
S.7-İlk Çağda Anadolu’da kurulan medeniyetleri ve başkentlerini yazınız(10 puan)
S.8-Aşağıdaki merkezlerin önemini yazınız(10 puan)
Çayönü, Çatalhöyük
S.9-Mezopotamya medeniyetinin Anadolu medeniyetlerine etkilerini örneklerle açıklayınız(20puan)

BAŞARILAR
Read more