8. Sınıf Fen ve Teknoloji 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

8. SINIF 1. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI
Adı ve soyadı :
Sınıfı :
No :

Aşağıdaki çoktan seçmeli sorulardan doğru olan seçeneği işaretleyiniz.(20x5=100)

1. Aşağıdaki genotiplerden hangisi bir kadının cinsiyetini belirtir?
A) Aa B) XY C) AB D) XX
2. Aşağıda verilenlerden hangisi insanlarda görülen kalıtsal hastalıklardan değildir?
A) Hemofili B) Renk Körlüğü
C) Down sendromu D) Ebola

3. A-G-G-T-C-A-C şeklinde dizilime sahip DNA zincirinin karşı zincirindeki dizilim aşağıdakilerden hangisidir?
A) C-C-T-A-G-T-G B) C-C-C-G-G-A-A
C) A-T-T-C-G-A-A D) T-C-C-A-G-T-G

4. Aşağıdakilerden hangisi kalıtsal bir karakter değildir? A) Saç rengi B) Renk körlüğü
C) Saç uzunluğu D) Kan grubu
5. 1500 nükleotitten meydana gelen DNA zincirinde 250 adet timin(T) bulunmaktadır. Bu zincirde kaç adet sitozin (C) bulunur?
A) 350 B) 400 C) 500 D) 1500
6. Aşağıdakilerden hangisi mutasyona örnektir?
A) Güneş etkisiyle derideki bronzlaşma.
B) Keçilerde dört boynuzluluk
C) Kaza sonucu kolunu kaybetmek
D) Saçını boyamak
7. Mayoz bölünme sırasında kromozomlar birbirine sarılır ve aralarında parça değişimi olur. Aşağıdakilerden hangisi bu olayın canlılar için önemini belirtir?
A) Hücre bölünmesini hızlandırır. B) Canlıların büyümesinde etkili olur. C) Canlılarda çeşitliliği sağlar. D) Aynı hücrelerin oluşmasını sağlar

8. I-Gen II-Kromozom III-Nükleotit IV-DNA
Kalıtımda görevli olan moleküllerin küçükten büyüğe doğru sırası nasıldır?

A ) III-I-IV-II B ) I-II-III-IV
C ) IV-III-II-I D ) III-IV-II-I
9. Mitoz bölünme ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Bir hücreli canlıların çoğalmasını sağlar B) Oluşan hücreler birbirinin aynısıdır C) Kromozom sayısı değişmez D) Oluşan hücreler birbirinden farklıdır
10. Aşağıdakilerden hangisi mitoz ve mayoz bölünmede ortaktır? A) DNA ‘nın eşlenmesi B) Parça değişimi C) Oluşan hücre sayısı D) Oluşan hücrelerin genetik yapısı

11. Melez kıvırcık saçlı bir baba ile düz saçlı annenin çocuklarının yüzde kaçı düz saçlı olur?(kıvırcık=A, düz=a)
A) %25 B) %50 C) %75 D) %100
12. Elmanın üzerine konan bir tane bakteri her 20 dakikada bir mitoz bölünme geçirerek çoğalmaktadır. Buna göre;60 dakikada kaç yeni bakteri oluşur?
A) 2 B) 4 C) 6 D) 8
13. Aşağıdakilerden hangisi modifikasyona örnektir?
A) Down sendromu B) Altı parmaklılık C) Van kedisinin gözleri D) Derinin bronzlaşması
14. Bir hücre 2 kez mitoz 1 kez mayoz bölünme geçirirse kaç hücre oluşur?
A) 16 B) 14 C) 12 D) 10
15. DNA’nın yapısı incelendiğinde aşağıdaki- lerden hangisiyle karşılaşılmaz?
A) Adenin B) Şeker C) Fosfor D) Tuz
I. İki yeni hücre oluşması
II. Hücrenin boğumlanması
III. Kromozomların hücrenin ortasına dizilmesi
IV. DNA' nın kendini eşlemesi
V.Kromozomların kutuplara çekilmesi
16. Yukarıda karışık olarak verilen mitoz bölünmede gerçekleşen olayların doğru sıralaması hangi seçenekteki gibidir?
A) IV ,I, III, V ve II B) I, III, V, II ve IV
C) IV,III, V, II ve I D) I, V, III, II ve IV

17. Beş parmaklı melez anne ve melez babanın doğacak çocuklarının 6 parmaklı olma ihtimali nedir?(beş parmak geni:B, altı parmak geni:b)
A) %25 B) %50 C) %75 D) %100

18. Canlıların farklı yaşam koşullarına ayak uyması için kazandığı kalıtsal özelliklere ………. denir. Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir? A) Modifikasyon B) Adaptasyon C) Mutasyon D) Darvin

19. Siyah gözlü bir anne ile siyah gözlü bir babanın, yeşil gözlü bir çocuğu olduğuna göre; anne ve babanın genotipleri nasıl olmalıdır? (siyah göz:D , yeşil göz:d)
A) Dd x Dd B) DD x DD C) dd x dd D) DD x dd

20. Bir DNA molekülünde adenin(A) karşısına aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
A) Sitozin B) Ganin C) Ahmet D) Timin

NOT: Cevaplarınızı optiğe işaretlemeyi unutmayın!











OPTİK
1
A
B
C
D
2
A
B
C
D
3
A
B
C
D
4
A
B
C
D
5
A
B
C
D
6
A
B
C
D
7
A
B
C
D
8
A
B
C
D
9
A
B
C
D
10
A
B
C
D
11
A
B
C
D
12
A
B
C
D
13
A
B
C
D
14
A
B
C
D
15
A
B
C
D
16
A
B
C
D
17
A
B
C
D
18
A
B
C
D
19
A
B
C
D
20
A
B
C
D


Read more

8. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1.DÖNEM 1.YAZILI YOKLAMA SINAVI
1)
Yukarıda ilk üç adımı verilen fraktalın sonraki adımını çiziniz.(5 puan)

2)Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D),yanlış olanların başına (Y) yazınız.(15 puan)
(…..)Pozitif sayıların bütün kuvvetleri pozitiftir.
(…..)Negatif sayıların tek kuvvetleri negatiftir.
(…..)1’in bütün kuvvetleri 0’dır.
(…..)sıfır hariç bütün sayıların sıfırıncı(0) kuvveti 1’dir.
(…..)Üssün üssü olduğunda üsler birbiri ile çarpılır.

3) Aşağıdaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.(9 Puan)
a) Tabanları aynı olan üslü sayılar çarpılırken çarpanların kuvvetleri ……………….………
b) Aynı şeklin belli bir oranda büyütülmesi veya küçültülmesi ile oluşan örüntülere………………..denir
c)Bir şeklin belli bir yönde, belli bir miktar yerdeğiştirmesine…………………………denir.
4)Bir sınıfta bulunan öğrencilerin bir günde okudukları sayfa sayıları şöyledir:
34,17,10,25,38,12,13,13,10,32,30,34,35,21,20,21
38,33,34,16,15,15,18
Buna göre sınıftaki öğrencilerin histogram grafiğini çiziniz.(15 puan)

5) A(2,-4) noktasının orjin etrafında saat yönünde ve saatin tersi yönde 90 derece döndürülmesi ile oluşan görüntülerini bulunuz.(9 puan)
6) Koordinat düzleminde M(3,-2) noktasının x ve y eksenine göre yansımaları olan M’ ve M” noktalarının koordinatlarını bulunuz.(10 puan)


















9)Aşağıdaki sayıların bilimsel gösterimlerini yazınız.(12 puan)
a)5 000 000 000 000=………………………………………………
b)0,000000026=……………………………………………………….
C)870000000000=…………………………………………………….
d)0,0000063=……………………………………………………………
10) 5 tane 2 nin yan yana çarpımı aşağıdakilerden hangisi ile gösterilir.(5 puan)
A)101 B) 25 C)52 D)110

11) 227 işleminin sonucu bulunuz. (5 puan)
215


12) 56. 5-2 işleminin sonucunu bulunuz(5 puan)

53
Read more

8. Sınıf Türkçe 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

GÜZEL AHLÂK

Güzel huylu, güzel ahlâklı bir insanla karşılaşınca âdeta heyecanlanıyorum; çevresinde pervane olasım geliyor; yüzünü, ellerini öpmek geliyor içimden, her emrine baş eğmek, her sözünü içime sindirmek istiyorum... Güzel ahlâk, en güzel yüzlerden güzel, servi boylardan güzel; ağaçlardan, çiçeklerden güzel; en tatlı azıklardan daha tatlı...
Bence ne ağaç, ne toprak, ne yıldız, hiçbir şey insanın iç güzelliği kadar değil! Yerlerde, göklerde hiçbir nitelik, bizim o güzelliğimiz ile boy ölçüşemez, o güzelliğin verdiklerini veremez; tattırdıklarını tattıramaz; duyurduklarını duyuramaz.
İçimiz çirkinse, sırmalar giyinsek süslenemeyiz. Kabaysak, hoyratsak, budalalığa gönül vermişsek, insan erdemlerine ulaşamayız. Kişi ancak kalbiyle güzel olabilir! İçinde gizlediği zenginliklerle göz alabilir, insan kalplerini kazanabilir...
(İlk üç soruyu yukarıdaki metne göre ve kendi ifadelerinizle cevaplayınız.)
S.1
Güzel ahlâklı insanlar, yazarı nasıl etkilemektedir? ( 10 Puan )

Yazar güzel ahlaklı insanları görünce, heyecanlanıyor, çevresinde pervane olmak, ellerini öpmek, her emrini yerine getirmek, her sözünü sindirmek istiyormuş.


S.2
Yazar, “güzel ahlâk”ı nelerle karşılaştırıyor? ( 10 Puan)

Yazar güzel ahlakı doğal güzelliklerle, manzaralarla, yerle, gökle karşılaştırıyor.


S.3
Yazara göre hangi durumlarda insan erdemlerine ulaşamayız?( 10 Puan )

İnsanın içi kötüyse, kabaysa, hoyratsa, budalalığa gönül vermişse erdeme ulaşılamayacağını söylüyor.


S.4
Aşağıdaki cümlelerin başına doğruysa (D) yanlışsa (Y) koyunuz. (12 p.)
( Y ) a) Eylemsiler olumsuzluk eki alamazlar.
( D ) b) Eylemsilerde belirli belirsiz bir zaman kavramı vardır.
( D ) c) Eylemsiler bazı durumlarda yan cümleyi ana cümleye bağlayan bağlaç olarak görev yapabilirler.
( Y ) d) İsim-fiiller isim çekim eklerini alamazlar.
( D ) e) Sıfat fiiller isim çekim eki aldıklarında adlaşmış sıfat olurlar.
( D ) f) Eylem köklerinden türeyen kalıcı isimler artık fiilimsi özelliğini kaybederler.
S.5
Aşağıdaki paragrafta geçen fiilimsileri türlerine göre uygun bölümlere yazınız. (10 puan)
Alışkanlıklarımız içinde okuma önemli yer tutar. Bir kitapçıda sıralanan kitaplar kendilerine bakmayanları görünce dertleniyorlar. Bunlardan kimileri şöyle diyor: “Biz size kendimizi sunuyoruz, siz ise bakmadan gidiyorsunuz. Sevgi, özgürlük dağıtıcısı olduk, ne emeklerden sonra size geldik. Öyleyse neden tutmuyorsunuz elimizden?
İSİM-FİİLLER
SIFAT-FİİLLER
ZARF-FİİLLER (BAĞ-FİİLLER)

OKUMA



SIRALANAN, BAKMAYAN

GÖRÜNCE - BAKMADAN
S.6
Aşağıdaki paragrafta geçen adlaşmış sıfat ve kalıcı isim olanları uygun yerlere yazınız. (12 puan)
Adam, bütün tanıdıklarını binanın arka girişinden gizlice içeri alıp, danışmada gün boyunca bekleyenleri atlattıktan sonra onları tedirgin edici bakışlardan uzak tutmaya çalışıyordu.
KALICI İSİMLER
ADLAŞMIŞ SIFATLAR
GİRİŞİNDEN - DANIŞMADA – BAKIŞLARINDAN
TANIDIKLARINI - BEKLEYENLERİ


S.7
Aşağıdaki cümleleri uygun fiilimsilerle birleşik cümle haline getirerek tekrar yazınız. 6 puan
Bahçedeki elma ağaçları kurumuş. Birer birer kesilmiş.
BAHÇEDEKİ ELMA AĞAÇLARI KURUYUNCA BİRER BİRER KESİLMİŞ.
Elime geçen her yazıyı okurum. Bilgi birikimimi arttırmaya çalışırım.
ELİME GEÇEN HER YAZIYI OKUYUP BİLGİ BİRİKİMİMİ ARTTIRMAYA ÇALIŞIRIM.
Benim hakkımda söylediklerini duydum. Sana olan sevgim sona erdi.
BENİM HAKKIMDA SÖYLEDİKLERİNİ DUYUNCA SANA OLAN SEVGİM SONA ERDİ.
S.8) “İnsan aklı derin bir denizdir. Bilgi de bu denizdeki incilerdir. Bu incileri çıkarıp kullanmadıkça taştan farkı olmayacaktır.” Sözünün ana fikri etrafında bir kompozisyon yazınız.(30 p)

……………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………


………………………………………………………………………………………………………………
Read more

Vini Uehara İstanbul'a Ne Zaman Gelecek?





Mavi'nin resmi web sitesi http://vini.mavi.com/ takip edebilirsiniz.

Ayrıca Vini’nin İstanbul günlüğünü canlı olarak Snapchat’ten takip edebilirsin!
kullanıcı adı: mavichat
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 47 Soruları ve Cevapları ( Ada Yayınları )

1.Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız.
•Çince, Bask dili, Afrika dilleri Tek heceli dillerdendir.
•Dünya dil aileleri ses sistemi, yapı ve söz dizimleri bakımından grupla­ra ayrılır.
•Almanca Hint ve Avrupa Dil Ailesinin bir üyesidir.



2.Aşağıdakilerden hangisi Hint-Avrupa Dil Ailesi’nin Asya kollarından biri değildir?

A.Sanskritçe
B. Flemenkçe C. Tarihî Avestçe
D.Ermenice
E. Farsça

3. Aşağıdakilerden hangisi Ural-Altay Dil Ailesi’ne mensup dillerin özelliklerinden biri değildir?

A. Hepsinin eklemeli (bağlantılı) diller olması
B. Hepsinde ünlü uyumunun bulunması
C. Söz diziminde sözcüklerin sıralanışının aynı olması
D. Hepsinin aynı kaynaktan gelip gelmediğinin belli olmaması
E. Sözcüklerin, söz içerisinde değişikliğe uğramaması

4. Aşağıdakilerden hangisi Ural-Altay Dil Ailesi’nin kollarından biridir?

A. Arapça
B. Akadça
C. Samoyed Dilleri
D. Arnavutça
E. Keltçe

5. Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini söyleyiniz.
Türkçe, Ural-Altay dil ailesinin Altay koluna mensup olup sondan eklemeli bir dildir.

6. Türkçenin dönemlerini söyleyiniz.
1. Altay Çağı:
2. En Eski Türkçe Çağı
3. İlk Türkçe Çağı

4. Eski Türkçe Çağı: 

7. Aşağıdakilerden hangisi Orta Türkçe Dönemine aittir?
A. Tatar Türkçesi
B. Kırgız Türkçesi
C. Doğu Türkçesi
D. Anadolu Türkçesi
E. Kazak Türkçesi

Read more

Toplum İçinde Güzel Konuşmanın Önemi Nedir?

İnsanların birbirleriyle iletişimlerinde söz, yazıdan daha önce, daha etkili ve daha pratiktir. İnsanı diğer canlılardan ayıran önemli özelliklerden biri olan konuşmanın, usulüne göre yapılması hemen her alanda başarılı olmanın temel şartlarındandır. Başarılı yöneticilerin, tanınmış avukatların, liderlerin, toplum içinde saygın bir yeri olan kişilerin ayırıcı vasıflarından biri de güzel ve etkili konuşmalarıdır. Böyle insanlar düşüncelerini güzel konuşma sanatının incelikleriyle ifade ettikleri için kendilerini dinletmesini bilirler ve herkesin kalbini kazanırlar. Zira bunlar, Aristo’nun dediği gibi düşündüklerinin hepsini söylemez fakat söylediklerini düşünür de söylerler. Konuşma sanatını bilmeyen birisi ne kadar akıllı, ne kadar değerli olursa olsun, kendisini dinletemez, muhatabını inandıramaz, etrafındakileri kendisinden uzaklaştırır, konuşmaya başladığı andan itibaren kendisine zarar vermeye başlar.Güzel konuşmanı yanında kişi doğru sözlü olursa bu onun itibarını dahada arttırır ve saygın bir kişilik kazanmasına yardımcı olur. 

Read more

Yazının İcadı ile Dil ve Kültür Arasında Nasıl Bir İlişki Vardır?

İlk yazıyı M.Ö. 3200 yıllarında Sümerler buldular. İlk yazıları şekiller üzerine kurulu yani her varlık ve olay için bir şekil kullandılar. Çivi yazısı işaretleri geçmişteki bir resim yazısına dayanır. Bir kavramı ifade eden işaretlere ideogram adı verilir.

Sümerce'nin Hint-Avrupa ve Sami kökenli dillerle akraba olmadığı bilinmektedir. Dilin bazı özellikleri Ural-Altay grubu dilleriyle benzerlik gösterse de dil bu gruba dahil edilemez. Sümerce bugün yapılan pek çok araştırma Hint-Avrupa Dil Ailesi'nden çok sondan eklemeli yapısı sebebiyle Japonca, Korece, Moğolca ve Türkçe ile yakın akrabalıkları tahmin edilmektedir.

Bu konuda araştırmalar yapan yazar İbrahim Okur, Sümerce'nin Türkçe ile olan yakınlığını çeşitli kaynaklar göstererek göz önüne sermiştir. Her ne kadar Sümer halkı iktidarı daha sonraları başka halklara bıraksa da, her zaman en yaygın konuşulan dillerden olmuştur. Özellikle dini kayıtlarda büyük bir öneme sahip olmuştur. Sümerolog Muazzez İlmiye Çığ ..Çünkü Sümer diliyle Türkçe arasında o kadar benzerlik var ki... Mesela Sümerce alım-Türkçe alımlı, bab-baba, dim-dimdik, es-esmek, gim-kim, güles-güleç, ib-ip, ir-er, kıya-kıyı, ulu-ulu, kusu-koşmak gibi...sözleriyle Sümerce-Türkçe arasında bir akrabalık olduğunu savunmaktadır.

Tarihte ilk yazılı hukuk kuralları da Sümerler tarafından oluşturulmuştur. Bu özellikleri ile Sümerlere dünyadaki ilk Hukuk devletidir denebilir. Otoritenin korunmak istenmesi hukuk kurallarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Lagaş Kralı Urukagine tarafından oluşturulan ilk yazılı kanunlar "fidye ve bedel" sistemine dayanıyordu. Sümerlerin en önemli edebiyat eserleri; Gılgamış Destanı, Yaradılış Destanı ve Tufan Hikayesi'dir. Sümerler Matematik ve Geometrinin temellerini atmışlardır. (Dört işlemi bulmuşlar, dairenin alanını hesaplamışlar, çarpma ve bölme cetvelleri hazırlamışlardır. Sümerler astronomide de gelişmişlerdir. (Burçları bulmuşlar, bir ayı 30, bir yılı 360 gün olarak hesaplamışlardır.Ayrıca güneş saatini icat etmişlerdir. Dünyada ilk kez ay yılı hesabına dayanan takvimi Sümerler bulmuşlardır. Akadlar tarafından egemenliklerine son verilmiştir.
Read more

Shaggy Mohombi Faydee Costi - Habibi ( Türkçe Çeviri ]



This is Hoshmand Sp
Bu  Hoshmand Sp
(Intro)
Yeah, luv, it's party time
Yea tatlm bu party zamanı
Mohombi, Costi, Shaggy (rude boy)
Faydee

(Chorus)
Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
aşkına ihtiyacım var aşkına ihtiyacım var
Let me love you, oh-oh
seni sevmeme izin ver

(Verse)
If I love ya love me right Back
eğer seni seversem sen beni severmisin
The kind of love that keep you comin' back
ne tür bir sevgidir o sevince geri dönülen
If I love ya love me right back
eğer seni seversem sen beni severmisin
Don't ever leave me, girl, don't do me that
beni asla bırakma kızım bunu bana yaoma
So please (stay!), don't walk (away!)
lütfem kal, yürüyüp girme
Gimme another chance, mi love you the right (way!)
bana bir şans ver seni doğru düzgün sevecegim
My true feelings pushing up
bizim tüm duygularım kabarıyor
Woman, you luv me, can't do without
kadınım sev beni, birakma beni

(Verse 2: Faydee)
Who am I without you by my side?
Every little piece of my heart broken in the dark
Wishin' I could hold you now...
When you were here for me, I was not there for you
I was too blind, couldn't see what you did for me
Now I don't know what to do

(Bridge)
Ladi ladi ram tam, ladi ladi ram tam
I'll be right here for you
Ladi ladi ram tam, ladi ladi ram tam
I'll be calling out for you, can you hear me?
(Toca toca latino!)

(Chorus)
Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
(Quiero quie-ie, te quiero mi amor)
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
(Papi chulo) Let me love you, oh-oh

(Verse 3: Shaggy)
And every time that you think to leave
I'll be don't don't don't don't go
And every time that you think of me
I'll want your big bright smile, just go
There's no-one else but you, girl
And when mi look at mi future, see you, girl
My true feelings pushing up
Woman, you luv me, can't do without

(Chorus)
Habibi lei, Habibi lei, Habibi lei lei lei lei-lei
Habibi lei, Habibi lei, Habibi
(Tengo baby)
I need your love, I need your love, I need your lalalalalala
(Papi chulo) Let me love you, oh-oh
Read more

Atatürk'ün Sanat Alanında Yenilikler Yapmasının Nedenleri Nelerdir?

Sanat, kültürü meydana getiren unsurlardan biridir. Atatürk, Türk sanatının araştırılmasını, Türk toplumuna ve dünyaya tanıtılmasını istiyordu. Bunun için imkânlar sağladı, yol gösterdi, teşvik etti. Sanatı ve sanatçıyı övücü sözler söyledi. Bu sözlerinden bazıları şunlardır: “Hepiniz mebus olabilirsiniz, vekil olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat bir sanatkâr olamazsınız.” “Yüksek bir insan cemiyeti olan Türk milletinin tarihî bir vasfı da güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir.” Güzel sanatlar, bir milletin duygu, düşünce, görgü ve zevkinin bir yansımasıdır. Bu nedenle güzel sanatlar, bir milletin tanınmasında önemli rol oynar. Sanat, milletleri birbirine yaklaştıran önemli bir kültürel etkinliktir. Bir milletin güzel sanatlarda ileri gitmesi, o milletin diğer milletler tarafından kolayca tanınmasını sağlar. Bir milletin kültür seviyesi, meydana getirdiği sanat eserleri ile ölçülür. Güzel sanatlara önem veren milletlerin dünya görüşleri de değişir. Güzel sanatlar alanında eserler veren milletler, diğer milletler karşısında saygınlık kazanırlar. Bu nedenle sanat alanındaki başarılar, millî kültürün yükselmesinde önemli rol oynar. Sanatkârlarına önem veren toplumlar her zaman gelişmişler ve yükselmişlerdir. Sanat ve sanatçıya çok önem veren Atatürk, “Hayatlarını büyük bir sanata vakfeden bu çocukları sevelim.” diyerek toplumların sanata ve sanatkârlara önem vermeleri gerektiğini vurgulamıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren güzel sanatların bütün dallarında gelişmeye önem verildi. İstanbul’da Güzel Sanatlar Akademisi ile Devlet Resim ve Heykel Müzesi açıldı. Avrupa’ya resim, heykel ve müzik öğrenimi için öğrenci gönderildi. 1936′da Ankara Devlet Konservatuvarı kuruldu. Tiyatro için yurt dışından uzmanlar getirildi. Böylece çağdaş Türk sanatının oluşması sağlandı.
Read more

Çalısan Kazanır ile İlgili Kompozisyon Örneği

İran'lı kadın matematikçi Meryem mirzakhani matematiğin Nobel'i olarak adlandırılan Fields madalyası ödülüne layık görüldü. İşin ilginç yanı ise ortaokul öğretmeni tarafından matematiğe karşı yeteneği olmadığına kanaat getirilmesiydi. İşte Meryem Mirzakhani'nin ilginç başarı öyküsü...
'Matematiğe yeteneksiz' denilen bir kadının 'Matemetik Nobeli'ne gidiş öyküsü

İranlı matematikçi Meryem Mirzakhani, matematiğin Nobel’i diye de anılan Fields Madalyasını kazanan ilk kadın oldu. Mirzakhani aynı zamanda 1936’dan beri dört yılda bir verilen bu ödülü kazanan ilk İranlı da olmayı başardı. İşte ünlü matemetikçi Meryem Mirzakhani’nin 5harfliler.com’dan Arkadaş Özakın tarafından derlenen yaşam öyküsü:
Mirzakhani, küçükken matematikçi olmayı düşünmüyormuş hiç. Kitap okumayı, kendi kendine hikayeler uydurmayı seviyormuş, ve televizyonda ünlü kadınların hayatlarına dair belgeseller seyredip, bir gün büyük bir yazar olma hayali kuruyormuş. Ailesi ise ünü, başarıyı pek dert etmiyormuş ama anlamlı ve kendisini tatmin edecek bir mesleği olmasını diliyormuş. “Çok iyi bir ortamda büyüdüm,” diyor Mirzakhani.
İlkokulu İran-Irak savaşının hemen sonrasında bitirmiş, ve üstün yetenekli kız öğrencileri yetiştirmek için kurulmuş Ferzanegan Ortaokuluna başlamış. Okulun ilk haftasında, kendisi gibi bir kitap kurdu olan Rüya Beheşti ile tanışmışlar, ve iki kafadar, kısa süre içinde etraftaki kitapçıları ziyarete başlamışlar. Satın almadan önce kitapları karıştırmak yasak olduğu için de zaman içinde birçok rastgele kitap alıp okumuşlar birlikte. Bugün hala yakın arkadaşlar; Beheşti de bir matematikçi.
Orta birinci sınıftaki matematik öğretmeni, Mirzakhani’nin matematiğe karşı pek yeteneği olmadığına kanaat getirmiş. “O yaşta başkalarının hakkınızda ne düşündüğü çok belirleyici oluyor”, diyor Mirzakhani. Öğretmeninin tavrı özgüvenini kötü etkilemiş, ve matematiğe ilgisini kaybetmiş o yıl. İkinci sınıftaki öğretmeni ise tersine, kendisini çok teşvik etmiş, ve Beheşti’nin dediğine göre o andan itibaren Mirzakhani okulda bir yıldız haline gelmiş.

Lisedeyken Beheşti ile birlikte Uluslararası Matematik Olimpiyatları’ndan haberdar olmuşlar, ve lise müdürüne gidip İran milli takım seçmelerine hazırlanmak istediklerini söylemişler. Müdür, daha önce takıma girmiş bir tane bile kız öğrenci olmamasına rağmen arkalarında durmuş, ve “Kimse yapmadıysa da ilk siz yaparsınız, ne var?” demiş. “Güçlü bir karakterdi müdürümüz”, diyor Mirzakhani, “ve bu tavrının hayatım üzerinde büyük etkisi oldu.” İkisi de elemeleri geçmiş, ve olimpiyatlarda İran’ı temsil etmişler. Mirzakhani iki yıl üst üste katılmış yarışmaya; ilk yıl altın madalya almış, ikinci yıl ise daha da büyük bir başarı gösterip tüm soruları hatasız çözmüş. 
Matematikte başarı garip bir şey; yarışmalarda derece elde etmekle başarılı bir araştırmacı olmak arasında çok bağlantı olmayabiliyor. Bazı cin fikirler kullanarak çözülebilsin diye tasarlanmış sınav sorularıyla boğuşmak bir şey, cevabı olup olmadığı bile belli olmayan araştırma sorularıyla yıllarca azimle uğraşmak, önündeki matematiksel yapılara bakıp kimsenin görmediği bağlantılar görmek, kendi çizdiğin yollara düşüp, belirsizliklere rağmen dirayetle devam edebilmek, bambaşka bir şey. Mirzakhani, üniversiteyi Tahran’da okuduktan sonra doktora için ABD’deki Harvard Üniversitesine gitmiş. Doktora danışmanı (ve kendisi de bir Fields Madalyası sahibi olan) Curtis McMullen, eski öğrencisinin tam da bu açılardan çok güçlü bir araştırmacı olduğunu, teknik becerilerinin yanında “gözüpek bir hayalgücü”ne ve kendi vizyonunu oluşturma becerisine sahip olduğunu söylüyor. Mirzakhani’nin araştırmalarını takip eden başkaları da, yıllarca ilerleme kaydedilememiş problemleri, birbirinden uzak alanlar arasında beklenmedik bağlantılar kurarak çözme becerisinden hayranlıkla bahsediyorlar.
Mirzakhani, uğraştığı problemler üzerine düşünürken ufak taslaklar çiziktirmeyi seviyormuş. Kocası, evde saatlerce yerde oturup kocaman kağıtlara birbirine benzer görünen şeyler çizerek araştırma yaptığını söylüyor. Üç yaşındaki kızı ise annesini elinde kalemle görünce, “Annem yine resim yapıyor!” diyormuş. “Belki de ressam olduğumu düşünüyordur”, diyor Mirzakhani.
Fields Madalyası, sadece 40 yaşından genç araştırmacılara veriliyor ve bu da o yaşlarda çocuk büyütmek için kariyerlerine ara veren kadınlar için büyük bir dezavantaj teşkil ediyor. Ama buna rağmen, önümüzdeki yıllarda daha birçok kadının bu ödülü kazanacağını düşünüyor Mirzakhani. Kendi kariyeri için ise büyük planları ve hayalleri var. Şimdiye kadar yaptığı çalışmaların açtığı yolda karşısına çıkan çok daha zorlu problemlerle uğraşmak istiyor. Kolayca sonuca ulaşabileceğini bildiği konular üzerinde çalışmaktansa, uzun süre uğraşmayı, derin düşünmeyi gerektiren problemleri tercih ettiğini, örneğin on yıldan fazla süredir üzerinde düşündüğü ama hala pek ilerleme kaydedemediği problemler olduğunu söylüyor, ve ekliyor: “Kolay yılan biri değilim.”
Read more

Mehmet Pişkin Kimdir? İntahar Notu Video İzle


Mehmet Pişkin adlı vatandaşın intihar videosuyla sallandı. 36 yaşında olduğu iddia edilen Mehmet Pişkin adlı vatandaş sabah saatlerinde sosyal medya hesabında yayınladığı intihar videosu 40 bin kez izlenirken, videonun gerçek mi olduğu tartışma yarattı.

Mehmek Pişkin adlı kişinin yayınladığı videonun tartışmaları sürerken Radikal Muhabiri İsmail Saymaz, Pişkin'nin Nişantaşı'ndaki evinde öldüğünü şöyle duyurdu.

Read more

Atatürk'ün Kişisel Özellikleri Nelerdir?

Vatanını ve milletini sever.

Zorluklardan yılmaz, çözüm yolu arar.

Kararlı ve cesurdur.

Akıl ve sağduyu ile hareket eder.

Birleştiricidir.

Milletin psikolojisini ve içinde bulunduğu şartları çok iyi bilir.

İleri görüşlüdür.

Millete ve orduya güvenir.

Milletin bağımsızlığını her şeyin üstünde görür.
Read more

Biyografinin Yazılış Amacı Nedir?

Tanınmış kişilerin çektikleri sıkıntıları, karşılaştıkları engelleri, başarıya ulaşmada gösterdikleri gayretleri anlatmaktır. Okuyucunun, topluma örnek olan bu kişileri yakından tanıma imkanı bulması, bu insanların başarı öykülerinden hareketle kendi koşullarını en iyi şekilede değerlendirme yolunu seçmesi amaçlanır.

Biyografilerde dil göndergesel işlevde kullanılır.

Biyografiler nesnel olmalıdır.

Biyografilerde gereksiz ayrıntılara girilmez.

Biyografiler açık, yalın, duru bir dille yazılır.

Biyografilerde daha çok açıklayıcı anlatıma başvurulur. Konuya göre öyküleyici ve betimleyici anlatımlara da başvurulabilir.
Read more

Biyografilerin Kültür Tarihindeki Yeri ve Önemi Nedir?

Biyografiler olmasaydı, yaşamış olan bir çok ünlü kişi hakkında sağlıklı bilgi alamazdık. Bu ünlülerin hayatlarının, başarılarının, eserlerinin tanınması, kültür tarihimiz için çok önemlidir. 
Read more

Anı ve Biyografi Türleri Benzer ve Farklı Yönleri Nelerdir?

Her iki yazı türünün de kaynağı kişilerin yaşamı, başından geçenlerdir. Ancak anı, söz konusu kişinin hayatının belli bir kısmını, biyografi ise kişinin hayatının tamamını konu alır.
Anıda anlatıcı, "ben"dir, yani olaylar birinci kişinin ağzından aktarılır. Biyografide anlatıcı, "o"dur yani olaylar üçüncü kişinin ağzından verilir.
Anıda anlatan ve yaşayan aynı kişi olduğundan samimi bir üslup vardır. Dolayısıyla anıda öznellik hâkimdir. Biyografide yaşayan ve yazan farklı kişilerdir, bu yüzden nesnel ve resmi bir üslup kullanılır.
Read more

Bim 24 Ekim 2014 İndirimli Ürünler Listesi

http://www.aktuelurunler.com/p/bim-10-ekim-2014-aktuel-urunler.htmlhttp://www.aktuelurunler.com/p/bim-10-ekim-2014-aktuel-urunler_30.html
Read more

A101 23 Ekim 2014 İndirimli Ürünler Listesi

http://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler.htmlhttp://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler.html
http://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler_2.htmlhttp://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler_2.html
http://www.aktuelurunler.com/p/a101-23-ekim-2014-aktuel-urunler.htmlhttp://www.aktuelurunler.com/p/a101-23-ekim-2014-aktuel-urunler.html
 Kataloğları incelemek için üzerlerine tıklayınız...

http://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler_76.htmlhttp://www.aktuelurunler.com/p/a101-9-ekim-2014-aktuel-urunler_76.html
Read more

Milli Maçta Fatih Altaylı Twitter Geyikleri


@muallim1905
Ulan Fatih Altaylı'nın yanına Murat Bardakcı ile Cübbeli de gelmesin şimdi..

@AndorraEfsanesi
Türkler belli ki iyice ümidi kesmiş futboldan. Milli maçlarını Fatih Altaylı yorumluyor.

@_19bjk03
Fatih Altaylı'nın yorumculuk yapmasına en çok Ömer Üründül sevinmiştir

@ErsoyKcks
Bu maçı Fatih Altaylı yorumluyor,Kazakistan maçında da yorumcu Nur Yerlitaş olursa dadından yenmez..

@NecatiSatana 
@kadircetincali 87.dk frikik atıyoruz Fatih Altaylı ;"tam sneijder in yeri diyo" arkadaş tv de hollanda maçı izliyo galiba :)

@GameOwer74  
Fatih Altaylı'nın yaptıgı en iyi yorumlar
Offff
Ohhh
Ahhh

@NavyBlueCanary
Ömer Üründül'ü özeleyelim diye bence Fatih Altaylı' yı koydular buraya ??????????

@Mehdice
Fatih Altaylı bence Türk futbolunun yetiştirmiş olduğu en büyük değerdir. Futbolumuzun tek ekolüdür. Çünkü dediğinden bir şey anlaşılmıyor

@CemalColak
adım şaban olsa fatih altaylı'ya hakaret davası açardım...

@naci_eris 
Fatih Altaylı Ömer Üründül'den aldıgı bütün taktikleri uyguladı ama olmayınca olmuyor.
Read more

Karima Gouit Kimdir? Nereli, Kaç Yaşında






Karima Gouit 24 Yaşında, Faslıdır.
Ülkesi Fas'ta modellik yapmaktadır ve oldukça popülerdir.
Dünya modasını ve trendlerini yakından takip ediyor.
En büyük hayalı bir dizi projesinde sürekli yer almak,
Üniversitede ekonomi bölümünü bitirdi.

O Ses Türkiye yarışmasında Ada Sahillerinde Bekliyorumu Arapça söyleyerek herkesi kendine hayran bıraktı.





Read more

Simyacı Kitabının Özeti ve Konusu

Simyacı, İspanyadan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü genç bir çoban Santiago’nun masalsı yaşamının öyküsü.

Kitabın Özeti:

İspanya’da yaşamakta olan Santiago gezmeye yeni yerler görmeye meraklı olduğu için okuma-yazmayı çok iyi bildiği halde çoban olmayı tercih eder. Bu sayede yeni yerler görür. Aynı zamanda kitap okur. Sürüsüyle birlikte gittiği terkedilmiş bir zamanlar ayin eşyalarını konduğu yerde kocaman bir firavuninciri büyümüş olan kiliseye gelir. Burada uykuya dalar ve haftalardır gördüğü düşün aynısını burada görür. Bir zamanlar yün satmak üzere bir tüccara gitmiş orda tüccarın kızıyla muhabbet etmiş çok hoşlanmıştır. Şimdi yeniden o tüccara gitmek ister. Tarifa’ya geldiğinde düş yorumcusu bir yaşlı kadının olduğunu anımsar ve yaşlı kadını yanına gider. Falcı kadın Santiago’yu çok şaşırtır. Santiago’nun Mısır piramitlerine gideceğini orada bir hazine bulup zengin olacağını söyler. Falcının yanından ayrıldıktan sonra kasabada bir sırada otururken  Salem Kralı olduğunu söyleyen yaşlı bir adamın yanına oturur. Falcı kadının söylediklerinin aynısını söyler. Bunun için gençten koyunlarını satmasını kendisine de altı koyununu vermesini ister. Bir gün sonra tekrar yaşlı adamın yanına giderek altı koyununu verir. Karşılığında ise Urin ile Tummini adında iki taş alır. Artık Santiago hazine peşine düşmüş bir serüvendedir. Tarifa’dan Afrika’ya geçtiğinde ilk gördüğü kahvehaneye girerek Mısır piramitlerine gitmek için yardım ister. Tüm parasını vererek bir rehber bulmuştur. Piramitlere gitmek üzere çıktıklarında adam kalabalık pazar yerinde kendini kaybettirmiştir. Artık beş parasız kalmıştır. Şimdi tek isteği bir iş bulup para kazanmaktır. Bir billuriye dükkânında kristal satmak üzere işe başlar. İşe başlamasıyla billuriye dükkanı daha çok satmaya başlar.Tam bir yıl geçtikten sonra mısır piramitlerine gidecek parayı biriktirir. Mısıra gitmek üzere kervancıyla anlaşır. Aynı şekilde piramitlere gitmek isteyen birçok ülkeden insan vardır. İlk olarak AL-FAYOUM’a gider. Daha fazla ilerleyemezler çünkü kabileler arası savaş vardır.AL-FOYOUMda kabile reisi tarafından karşılanıp misafir edildiler. yolculuk esnasında tanıştığı bir İngiliz Mısıra simyacıyı bulmak için gelmiştir. Fakat büyük hayal kırıklığına uğramıştır. Çünkü Simyacı’yı kimse tanımıyordur. Sonra rastladıkları bir ihtiyara sorarlar. Öyle bir kişinin vahada yaşadığını kabile reislerinin bile çok zor ulaştığı güçlü biri olduğunu söyleyerek savaşın bitmesini bekleyip kervanlarla gitmelerinin daha iyi olacağını söyler. Sonra siyah peçeli omuzunda testi taşıyan kızı görür ve aşık olur Santiago. İsminin Fatima olduğunu öğrenip her gün bekleyeceğini söyleyerek yanından ayrılır. İkinci gün Fatima’ya aşkını itiraf ederek kendisiyle evlenmesini ister. Artık Santiago Fatima’dan başkasını düşünemez. Bu arada İngiliz’den Simyacların kurşunu altına dönüştürdüklerini öğrenip İngiliz’in neden bu kadar yolu teptiğini anlayabiliyordu.
Bir sabah AL-fayoum’a baskın düzenlenir. Bunu üzerine Santiago güney yönünde yürümeye başlamıştır. Vahanın ortasında tek bir çadır vardır. Artık Simyacı’yı bulmuştur. Hazineye ulaşmak için Santiago’ya kılavuzluk edecektir. Yola çıkmadan Fatima ile vedalaşır. Mutlaka geri döneceğini söyler.
Sonunda bir manastıra varırlar. Burada Simyacı’nın kurşunu altına çevirdiğine şahit olur. Simyacı’dan aldığı bir parça altınla yoluna yalnız devam eder. Artık yarım saatlik yolu kalmıştır. Hazineni yerini ona yüreğinin söyleyeceğine inanıyordur. Bir kumulun tepesine vardığında ağlamaya başlar. Gözyaşlarının düştüğü yerde hazinenin olduğunu tahmin ederek kazmaya başlar. Tüm gece boyunca kazmasına rağmen ulaşamaz. Bu sırada savaş mültecileri olduğunu söyleyen birkaç adam gelir. Hazine aradığını anladıktan sonra aynı yri kazmaya başlarlar. Onlarda ulaşamayınca Santiago’ya işkence yapıp üzerinde altını alırlar. Mültecilerin reisi tam ayrılırken kendisinin de düş gördüğünü İspanya’da çobanların koyunlarıyla birlikte içinde uyudukları ayin eşyanın konulduğu yerde büyümüş bir firavuninciri ve altında hazine olduğunu gördüğünü ancak bir düş için tüm çölü geçecek kadar budala olmadığını söyler ve gider.
Santiago’nun yüreği neşeyle dolar artık bulmuştur hazinenin yerini. Tekrar aynı kiliseye gider fakat bu sefer yanında sadece küreği vardır. Eski İspanyol altın parasıyla dolu hazineyi bulmuştur. Şimi tek isteği tekrar Fatima’nın yanına gitmektir.

Kitap Ana fikri:
Hayattaki mutluluğumuz bazen bize uzak gibi görünse de çok yakınımızda olabilir. Bunu geç de olsa anlamak bize hayatın tadına varmamızı sağlayacaktır.
Karakter Değerlendirmesi:
Santiago: İhtiraslı çalışkan bir kişiliğe sahiptir. Çevredekilere çabuk uyum sağlayabilen şıpsevdi bir kişidir. Tek arzusu dünyada mutlu olmak ve kendi dilediği gibi yaşamaktır.


 İngiliz: Kitap okumayı çok seven, akıllı ve macera seven bir kişiliğe sahiptir. Kişisel menkıbesini aramak üzere yola çıkan bir gezgindir.
Read more