Toplantı
Tarihi
: 13.02.2014
Toplantı Yeri :
-
Toplantı Saati :
15:00
Toplantı Başkanı :
-
1.Açılış ve yoklamanın ardından gündem maddelerinin
görüşülmesine geçildi. Toplantıya tüm öğretmenlerin katıldığı
görüldü.
2.Gündem maddelerine herhangi bir ilave yapılmadı.
3.Zümre başkanlığına - seçildi.
4.Ortaöğretim kurumları yönetmeliğinin not verme usul ve
esasları okunup değerlendirildi ve ölçme ve değerlendirmede birlik ve
beraberliğin sağlanması ile sınav analizleri ilgili iş ve işlemler görüşüldü.
Sınavdan sonraki hafta zümre toplantısı yapıp sınav
analizlerinin raporlandırılması ve gerekli tedbirlerin alınmasının önemi
üzerinde duruldu. Eğer analizler işlev hale getirilirse faydalı olacağı
vurgulandı. Birik ve beraberliğin önemi üzerinde duruldu. Konu dağılımlarının
sağlıklı yapılması gerektiği, bu konuda titiz davranılması görüşü kabul
edildi.
5.Eğitim-öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan
güçlükler ve bunların giderilmesi için alınacak önlemler görüşüldü. E-okulda
sınav analizleri ile ilgili program olması bu konudaki çalışma ve
değerlendirmelerde birlik sağlayacaktır.
6. Ünitelendirilmiş Yıllık planlar, günlük planlar ile
gezi-gözlem, deney ve inceleme planları arasında bölge birlik sağlanmasının
önemi vurgulandı.
7.Ders programlarının ve derslerin birbirlerine paralel
olarak yürütülmesine, bölgede bulunan ders araçlarından laboratuar, spor salonu,
kütüphane, işlik vb. imkânlardan bir program çerçevesinde plânlı bir şekilde
yararlandırılması ile ilgili alınması gereken kararlar üzerinde duruldu.
Yazar ve şairlerin kabirlerinin ziyaret edilmesi, kabri
başında anma programları yapılması, İstanbul kültür sanat etkinliklerinin takip
edilip panolarda tüm okula duyurulması; tiyatro buluşmalarının
gerçekleştirilmesi, seminer ve konferanslara gidilmesi öğrencilerin donanımları
açısından çok önemlidir.
8.Okul, ders araç gereçlerinin korunması ve bakımı, derse
zamanında giriş ve çıkışlara dikkat edilmesinin eğitim-öğretim faaliyetlerindeki
önemi üzerinde duruldu.
9.Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf
öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve derslerde kullanılacak eğitim araç ve
gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesi konusu görüşüldü.
Akıllı tahtanın verimli kullanılması vakit kazanma ve
konuların daha renkli anlatılmasında, anlaşılırlığının artmasında önemlidir. Bu
konuda zaman zaman teknik sorunlar yaşanabilmektedir.
10.Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü
çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği yapılmasına ve
bu konuda gerekli önlemlerin alınmasına karar verildi.
11.Başarının artması için alınacak önlemler üzerinde
duruldu. Planlı çalışma, zümre arası işbirliği ve uyum, yerinde ve gereğince
ödevlendirme, ödevlerin zamanında kontrolü, örneklerle konuların
somutlaştırılması görüşlerinde fikir birliğine varıldı.
12.Eğitim Bölgesi içerisinde ders araç-gereç ve salon vb.
yerlerin ortak kullanımına, böylece eğitimde verimi artırmaya, bireysel
yetenekleri geliştirmeye, birlik ve beraberliğin sağlanmasına, çeşitli yöntem ve
metotları paylaşma gibi kazanımlar sağlanmasına karar verildi.
13.2013–2014 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem Ortak Sınav
Programları ile ilgili görüşmeler konusu görüşüldü. Sınavların ortak
yapıldığı, zaman zaman sorunlar yaşandığı ve yapılan değerlendirme
toplantılarıyla sorunların aşıldığı görüşüldü.
14.Zümre çalışmaları ve zümreler arası işbirliği
çalışmalarının gözden geçirildi. Özellikle Tarih, İnkılap tarihi, Sosyoloji,
Psikoloji, Sanat Tarihi zümreleriyle daha çok işbirliği sağlandığı görüldü.
Konuların işlenişinde bu alanlardan faydalanılmasının önemi vurgulandı.
15.Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak
toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı seviyesinin belirlenmesi konusu
görüşüldü. Bu konuda ilçe milli eğitim müdürlüğü ile işbirliğine gidilmesi ve
ortak deneme sınavları ile öğrencilerin seviyelerinin değerlendirilmesi
görüşleri paylaşıldı.
Toplantıda alınan kararlar: 1- ölçme ve
değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması
2-Sınavdan sonraki hafta zümre toplantısı yapıp sınav
analizlerinin raporlandırılması ve gerekli tedbirlerin alınması
3-Konu dağılımlarının sağlıklı yapılması
4-Yıllık planlar, günlük planlar ile gezi-gözlem, deney ve
inceleme planları arasında bölge birlik sağlanma
5-Bölgede bulunan ders araçlarından laboratuar, spor
salonu, kütüphane, işlik vb. imkânlardan bir program çerçevesinde plânlı bir
şekilde yararlandırılması
6-Yazar ve şairlerin kabirlerinin ziyaret edilmesi, kabri
başında anma programları yapılması, İstanbul kültür sanat etkinliklerinin takip
edilip panolarda tüm okula duyurulması; tiyatro buluşmalarının
gerçekleştirilmesi, seminer ve konferanslara gidilmesi
7-Akıllı tahtanın verimli kullanılması
8-Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü
çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile iş birliği
yapılması
9-Planlı çalışma, zümre arası işbirliği ve uyum, yerinde ve
gereğince ödevlendirme, ödevlerin zamanında kontrolü, örneklerle konuların
somutlaştırılması
10-Eğitim Bölgesi içerisinde ders araç-gereç ve salon vb.
yerlerin ortak kullanımına, böylece eğitimde verimi artırmaya, bireysel
yetenekleri geliştirmeye, birlik ve beraberliğin sağlanması
11-Ortak sınavlardan sonra değerlendirme toplantıları
yapılması
12-Özellikle Tarih, İnkılap tarihi, Sosyoloji, Psikoloji,
Sanat Tarihi zümreleriyle daha çok işbirliği sağlanması
13-Bölgede, standart başarı testlerinin uygulanarak
toplanan bilgilerle öğrencilerin genel başarı seviyesinin belirlenmesi ,bu
konuda ilçe milli eğitim müdürlüğü ile işbirliğine gidilmesi
17. İkinci dönemin daha verimli geçmesi dilek ve
temennileriyle toplantıya son verildi.