2013 - 2014 8. Sınıf Türkçe 1. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

RÜZGÂR ESTİĞİNDE UYUYABİLİR MİSİN?
Genç bir adam Amerika’nın batısındaki bir çiftliğe iş başvurusunda bulunmuştu. Çiftliğin sahibi ona özelliklerini sorduğunda genç adam kendine güvenen bir edayla şöyle cevap vermişti: "Rüzgâr estiğinde dahi uyuyabilirim"
Bu söz yaşlı çiftlik sahibinin kafasını çok karıştırmıştı; fakat bu zeki genç adamdan da çok hoşlanmıştı bu yüzden onu işe aldı.
Birkaç gün sonra yaşlı çiftlik sahibi ile karısı gece yarısı çok sert ve şiddetli bir rüzgârla uykularından fırladılar. Bir sorun çıkma ihtimaline karşı her yeri kontrol etmeye başladılar.
Pencere ve kapıdaki kepenklerin sıkıca kapatılıp kancalarının yerlerine takıldığını gördüler. Kalın ağaç kütükleri ise sıra sıra şöminenin yanına dizilmişti. Tarım araçları güvenli bir şekilde hangara yerleştirilmişti. Traktör garajdaydı. Ahırın kapısı düzgün bir şekilde kapatılmış ve kilitlenmişti. Hatta içerideki tüm hayvanlar oldukça sakindiler. Genç adam hemen ilerideki kulübesinde huzurlu bir şekilde uyuyordu.
İşte o anda yaşlı çiftlik sahibi genç adamın o gün ona ne demek istediğini anlamıştı."Rüzgâr estiğinde dahi uyuyabilirim." Çünkü genç adam fırtınasız güzel günlerde herhangi bir gün şiddetli bir fırtına ile çiftlikteki her şeylerini kaybedebileceklerini düşünerek işlerini o kadar bağlılıkla ve düzgün bir şekilde yapmıştı ki en sert, en şiddetli fırtına dahi esse yatağında huzurla uyuyabilirdi.
Yapabildikleriniz değil, bir gün gerçekten yapamadığınız şeyler güneş battığında size baş ağrısı verir.


SORULAR Not. İlk üç soru metne göre cevaplanacak
1. Çiftlik sahibi ile karısını uykularından uyandıran nedir? Uyandıktan sonra ne yapmaya başladılar? (10 puan)




2. Genç adamın rüzgâr estiğinde dahi uyumasının nedeni nedir? (5 puan)





3. Okuduğunuz öykünün ana fikri nedir? (10 puan)





4. Aşağıdaki cümlelerin anlamlarını düşünerek uygun deyimlerle eşleştiriniz. (5 puan)

1-( )Onun artık benim için hiçbir değeri yok. A-Burnunda tütmek
2-( )Bana ağır laflar etti, beni incitti. B-Etekleri zil çalmak
3-( )Onu inandırmak için ona tatlı sözler söyledim. C-Dil dökmek
4-( )Onu görünce çok sevindim. D-Gözden düşmek
5-( ) Yıllarca görmediği arkadaşını çok özlemiş. E-Kalp kırmak

5. Aşağıda yay-ayraç ile boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini getiriniz.(10p)

“Kütüphanemizde kitaplar üç açıdan kataloglanmıştır( ) Kitabın adına göre( )yazarın adına göre( )konu alanına göre( )”
“Açık hava( ) temiz su ( ) göz alabildiğine engin çayırlar( )”
“Gençlikte günler kısa ( ) yıllar uzun ( ) yaşlılıkta yıllar kısa ( ) günler uzundur.”
6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin öge sıralanışı diğerlerinden farklıdır? (5p)

A)

B)

C)

D)

7. Aşağıdaki cümleleri ögelerine ayırınız (15 puan)


* Kauçuk ağacının gövdesi çizildiğinde lateks denilen beyaz, yapışkan bir madde dışarı sızar.

* Issız çöllerin ve engin denizlerin kahramanı olan Jerom, annesinden laf işitiyordu.


* Güzeldi bana hediye ettiği elbise.

* Akan kirli sularda yarı çıplak çocuklarla çamurlu köpekler oynuyordu.


* Yağmur bulutları geçecek köyümüzün üstünden.


8.Aşağıdaki metinde yer alan fiilimsi olan sözcükleri bularak, uygun kutucuğa yazınız. (10P)
AKILLI MI, DELİ Mİ?
Ertesi gün dersten sonra yine elimdeki çakıyla çubuk yonta yonta Çamlıbel’in yolunu tuttum. Deli Eşref, yine parlayan gözlerle karşıladı beni. Topraktan söz etti uzun uzun. Çamlıbel’in alt başına Köroğlu’yla kazdıkları kuyuyu gösterdi. Hamamözülü asker arkadaşından oldukça ucuza aldığı su motorunu çalıştırdı. Meyve vermeyen elma ağacının yanından geçerken başını bile çevirmeden "Tembel!" dedi."Başkası olsa kesmeyi bırak, kökünden söküp atardı bahçeden dışarı. Çok emek verdim. Kıyamıyorum."

İSİM-FİİL SIFAT-FİİL ZARF-FİİL


9. Aşağıda verilen sözü açıklayınız. (5p)
Bir erkeği eğitirseniz tek bir insanı eğitmiş olursunuz; bir kadını eğitirseniz,   
 bütün bir aileyi eğitmiş olursunuz. 










10. Bir ormanda ağaç olduğunuzu farz ediniz. Ormanları korumanın neden önemli olduğunu anlatmak için birine mektup yazınız. (25 p.)




Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 69 - 86 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Bu yazının tamamı http://edebiyatfatihi.blogspot.com/ sitesinden alınmıştır. Kaynak siteyide ziyaret etmeyi lütfen unutmayın

SAYFA 69:
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI:
3. BİR MİLLET İÇİN DİLBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Dil; bir toplum için son derece önemli ve etkili bir araçtır. Dilini kaybetmiş bir millet milli benliğini değerlerini özünü daha doğrusu her şeyini kaybetmiştir.

Dil, duygu ve düşünceyi insana aktaran bir araç olduğu gibi, insan topluluklarının bir yığın ve kitle olmaktan kurtaran, aralarında “duygu ve düşünce birliği” olan bir millet haline getiren en önemli kültürel değerdir. Ayrıca dil, kültürün temeli olduğu gibi taşıyıcısıdır da. Dili yok ettiğiniz takdirde milli ruh ve kültür diye bir şey kalmaz. Bu sebeple dili korumak, koruyucu tedbirler almak önemlidir. Milli his ancak o milletin dili ile oluşturulabilir.
SAYFA 71:
1.ETKİNLİK:
a)
b) İslam inancı hakimdir.
  Devlet yönetiminde hükümdarlık vardır.
c) İslam dininin kabulü başlı başına bir kültürel değişmedir. Bu dinin kabulüyle dil ve söyleyişte değişmiş. Sanatçılar bu dinin kelime ve kavramlarını eserlerinde kullanmaya başlamışlardır. Metinde de bu yeni kavaram ve kelimelere sıkça görmekteyiz.
d) İslamiyetin kabulü metinlerde kendini hissettirmiş, yeni değerler İslam inancına göre işlenmiştir.


2.ETKİNLİK:
   Metinde kullanılan lehçe Hakaniye lehçesidir.    Hakaniye Lehçesi dendiği zaman akla Kaşgarlı Mahmut'un en çok beğendiği, öyle ki "Kaşgar dili","Kaşgar Türkçesi" olarak da adlandırılan, bir diğer şekilde "Karahanlı Türkçesi" (Karahanlıca)dilinin devirlerinden biri gelir.
            Kaşgarlı'nın şivelerle karşılaştırılırken "Türkçe" diye adlandırdığı Hakaniye lehçesi, ilk Türk yazı dilidir. Bu yazı dili devresinden gelen eserlerin büyük kısmı Uygur yazısı ile yazılmış olduğundan bu döneme Uygur dönemi, bu yazı diline de Uygurca denilebilir.  Fakat Türkoloji ve Türk dili öğretiminde Türkçenin bu ilk devresi için biz "Eski Türkçe" adlandırmasını yapıyoruz."Eski Türkçe" dönemini incelerken bu dönemin kapsadığı Hakaniye lehçesini ve özelliklerini de inceleyebiliyoruz... Türkçe'nin ilk devirlerinden olan Eski Türkçe devresi,dilimizin diğer evrelerindeki gelişmelerin kaynağıdır.Kısacası, Türkçemizin bütün şekillerinin kökenine inecek olursak Eski Türkçe dönemini incelemeliyiz.Türkçe'nin ana devresi ve temel yapıları bu dönemde temellenmiştir.
            Eski Türkçe döneminde Köktürk yazısı (6.-8. yy.),Uygur Türklerinin kullandığı Uygur Yazısı (8.-13. yy.) ve Müslüman olan Karahanlı Türklerinin Uygur yazısı ile birlikte Arap yazısını da kullanmaya başladıkları Karahanlıca (10.-13. yy.) dediğimiz birbirine çok yakın ağızlarda olan üç yazı dili meydana gelmiştir.Üç ayrı alfabe kullanılmış olmasına rağmen yazı geleneğimizin izleri üçünde de aynı özellikler gösterir. (Korkmaz,Zeynep)

B.Hakaniye Lehçesi
c)Kutadgu Bilig mesnevi nazım biçimi ve aruz ölçüsüyle yazılmıştır.İslami dönemin ilk eseridir.Eserde Arapça ve Farsça kelimeler kullanılmıştır.Dil Hakaniye Türkçesinin özelliklerini yansıtır. Olay örgüsü çevresinde düşünceler şahısların karşılıklı konuşması şeklinde ifade edilmiştir.
3.ETKİNLİK:
Metinde anlatılan olay: Hükümdar ve Aytoldu arasında geçen konuşmalar
Metnin birimi:beyit
Dizelerin uyak düzeni: aa/bb/cc/dd/ee
Mesnevi nazım biçimiyle anlatılmıştır.

4.ETKİNLİK:
Kitabı yazılma  amacı: Okuyana yol göstermek ve her iki dünyayada da insanı mutlu etmektir.. 
Kün Togdı: Adalet
Ay Toldı : Mutluluk
b)
Ay Toldı Kün-Togdı’nın huzuruna çıkar.
Hükümdar’ın Ay Toldıya suali
Ay Toldı’nın Hükümdara cevabı
Ay Toldı’nın hükümdara cevabı

SAYFA 73:
Olay örgüsü çevresinde düşünceler şahısların karşılıklı konuşması şeklinde ifade edilmiştir.
Olay farklı kavramları temsil eden dört kişinin karşılıklı konuşmaları etrafında örgülenmiştir.
SAYFA 75:
ATABETÜ’L HAKAYIK:
1)
2) Yaradan Tanrı, Rab, hak Resul gibi kelimeler kültürel değişimi yansıtmaktadır.
3a) Dörtlüklerde “bilgi” ile  kastedilen İslami değer, düşünce ve bilgilerdir.
Çünkü alimler bilgi ile  Rabbi’ni tanır ve sever.
Hz.Muhammet’in hadisinden örnek verilmesi  bilginin önemini ve faydasını halka daha iyi anlatmak içindir.
b) “Yaradan bilgi ile bilinir.”
“İnsanın ziyneti akıldır.”
İnsan bilgisi ile tanınır.
Bilgili adam ölür fakat adı kalır.
Bilgiyi Çin’de olsa bile arayınız.

5.etkinlik:
a) Hakaniye Lehçesi
c) Cahil temizlenmeyen bir kire benzetilmiştir.
Hz. Muhammet’in hadisi iktibas sanatına örnektir.
Metin dili yazıldığı çağa uygun olarak sade ve anlaşılırdır. Yabancı kelimelerde hiç değişim olmadan bu güne kadar gelmiştir. Örneğin kitap, dünya, mal, şah, neva…  Türkçe kelimelerde ise k-g değişimi, t-d değişimi, m-b değişimleri olmuştur. Bu değişimler hakaniye Türkçesinin en önemli özelliğidir.

Metnin Söyleyiş Özellikleri

Metin dörtlükler ve beyitler halinde aruz ölçüsüyle söylenmiştir. Metinde ahenk dörtlüklerle, beyitlerle ve kafiyeyle sağlanmıştır.

SAYFA 76:
Beyitler mesnevi geleneğine, dörtlükler de sözlü edebiyat geleneğine bağlı kalarak kaleme alınmıştır.
b) Kitap bir ahlak ve öğüt kitabıdır.Eserde bilginin önemi, faydaları, bilgisizliğin zararlarının yanında ahlak, erdem, cömertlik gibi konulara da yer verilmiştir.


Atebetü’l Hakayık, insanlara bilgi vermek için yazılmış, didaktik eserdir. Bu eserde Edip Ahmet, insanlara öğütler vererek hayatta hakikate ulaşmaları için neleri yapmaları gerektiğini anlatmaktadır.
Read more

Yossi Kohen Kimdir?


Cumhuriyetimizin kurucusu Atatürk hakkında ortaya atılan bir iddia var ki ezberleri alt üst edecek cinsten. İddiaya göre gerçek Atatürk Trablusgarp savaşında şehit oldu ve yerine yahudi bir iş adamı geçirildi. Bu iddia birçok blogda ve sosyal paylaşım sitelerinde çığ gibi yayınlanıyor. İddianın doğru olup olmadığı ile ilgili uzmanlardan şimdiye kadar bir açıklama ve görüş gelmedi. İddiayı ortaya atanlar Atatürk’ün Trablusgarp’ta çekilen fotoğraflarla daha sonra çekilen fotoğraflar arasındaki farklılığa dikkat çekiyorlar. Fakat iki fotoğraf dikkatlice incelendiğinde bir fark görünmüyor. İddiayı ortaya atanların amacı kafalarda soru işaretlerine sebep olurken iddia çığ gibi yayılmaya devam ediyor.yossi kohen kimdir atatürk
İŞTE O İDDİA VE O BLOG YAZISI:
Son yüzyılımızın en büyük aldatmacası olan ve altı asırlık tarihimizi de propaganda çöplüğüne gömen bir muamma söz konusu. Bağımsız tarih bilimine duyulan saygı ve cesur tarihçilerimiz sayesinde tarihi gerçekler tozlu raflardan indirilip gözler önüne seriliyor neyse ki.
Öncelikle ezber bozan yazılarıyla bu sorumluluğun başını çeken ‘Yalan Yazan Tarih Utansın ? Extra Versiyon’ adlı sayfanın paylaşımlarından bazı paragraflar verelim.
“Mustafa Kemal Atatürk diye bir kişilik dünyaya gelmemiştir. Bize fotoğraflarda, görüntülerde gösterilen şahsiyet, Yahudi bir iş adamı Yossi Kohen’dir. Gerçek Mustafa Kemal, 1911′de Trablusgarp’ta şehit oldu.”

“Tarihi bir hakikat daha.. Ünlü İtalyan lider Benito Mussolini Güneydoğulu Şafii Müslümandı!
Kemalistler, Benito Mussolini için yıllardır bize “İtalyan Faşist Lideri”, “İtalyan milliyetçisi” olarak tanıttı. Ancak bu tanımlama kattiyen yalandır. Hakikat ise Mussolini’nin Şafii Müslüman olmasıdır. Ayrıca kökeni de Güneydoğu Mardin’dir. Asıl adı Musa El İni’dir.
Merhum başbakan Erbakan, Musa El İni’yi örnek almış, onun el işaretlerini yapmış, Partisine de “Fazilet Partisi” adı vererek onun mirasını yaşatmıştır.”

“Atari kahramanı Süper Mario Kemalistti.
Yıllardır 80′li ve 90′lı yılların çocuklarının bilinçaltına Kemalizmi enjekte etmek için Kemalistler ateri oyunlarına kadar girdiler. Bunun en önemlisi Süper Mario’dur.
Resimden de anlaşıldığı gibi, Süper Mario şapka takan birisiydi. Ayrıca bir dönem Mustafa Kemal’in bıraktığı gibi İttihatçı Bıyığına da sahipti. Ateri adı bile Kemalizmi simgeler. Adı üzerinde AT+ERİ. Yani Atın üzerinde Asker. Bilirsiniz Mustafa Kemal’in böyle bir fotoğrafı da var.
Zaten Süper Mario’nun Ateş atması da buna delalettir. Sürekli ateş saçıyordu. Ateşi kimler saçar? Cinler, şeytanlar. Kemalistler de şeytani olduğuna göre, bu konuda her hangi bir kuşku kalmıyor
Marion’nun M’si şapkasında da var. O da Mustafa Kemal’in “M”sini simgeler.


….
“Yıl 1945. Hem Almanya’yı hem de Türkiye’yi yöneten İsmet İnönü,
Dünya’da 50 milyon insanın ölmesine yol açan savaş çıkarmış, Almanya’daki Araplara, Almanya’nın has yerlisi olan Alman Kürtlerine Soykırım yapmıştır ve kendini Dünya’ya “Adolf Hitler” olarak tanıtmıştır.” “Temel Reis çizgi filmi sakal bırakanları itici ve kötü göstermek için Kemalistler tarafından yayına sokuldu.”

“Einstein, atom bombasını Kemalistlerin talimatıyla icat etti. Atom Bombası’nın asıl adı ATAM Bombası’dır. Ancak bu Batı diline ATOM diye geçmiştir. Mustafa Kemal’in de, Türk milletine “ATAM” dedirttiğini biliriz.”


Verebileceğimiz örnekler bu şekilde. Elbette çok sağlam bir mizah, ustaca bir ironi ve yazınsan bir zekânın ürünü bu yazılar. Dinci diye niteleyeceğimiz sayfalardaki uydurma tarihi bilgilere ve bu bilgilere inanarak kendilerine ideoloji edinen yarım akıllı kişilere nazire yapmak amaçlı yapılan bu paylaşımlar farklı bir açığımızı daha çıkarıyor gün yüzüne. Atatürkçü olanları bile rahatsız edecek şekilde Kemalizmi kör haliyle benimsemiş, tabudan öte zihinlerde bir dini ritüel haline getirmiş Kemalist gençler (!), ciddi anlamda mizah örneği olan bu paylaşımları ciddiye alıp ‘gerçekleri saptırıyorsunuz’ tarzı hakaret dolu cümlelerle müdahalelere başladı. Yine aynı kör zihniyetler muhafazakâr kesimi ‘koyun’ olmakla, okumamakla, bir şey bilmeden ahkâm kesmekle veya her söylenene kendi aklını kullanmadan kabullenmekle suçlarlar. Ama bu sayfa bize gösteriyor ki aynı cahil güruh, Atatürkçülüğü mutaassıp bir ideoloji olarak benimseyen, çağdaş diye adlandırdığımız kesim içerisinde de var.
Evet, bu absürt mizah sayfasının paylaşımlarını gerçek zannedip Atatürk’ü karalayan dinci tayfalar da var. Bu sayfayla tanışmama vesile olan da, Atatürk’ün aslında Yossi Kohen adlı bir Yahudi olduğunu salyalarını akıtarak anlatmaya çalışan bir tanıdığın vesilesiyle oldu. ‘Bana beş dakika ver bu safsatanın kaynağını bulayım sana’ diyerek gerçeğin kendisine beş dakikada ulaştığımda, hoş bir mizahla karşılaştığımda, neden her şeye aptalca inanan kişiler beş dakikasını işin aslını öğrenmeye ayırmaz diye de düşündüm.
Okumuyoruz, bilgi edinmiyoruz, sağlıklı düşünmeyi ve bir düşünceyi savunmayı bilmiyoruz. Kişisel görüşümüzü şövalyevari savunuyoruz. Ve cehaletin, aslında eğitim imkânlarından yoksun, sosyal ve ekonomik konularda kalkınamamış bölgelerin kaderi ve bölge çocuklarının alınyazısı olmaktan çok, düşünce olarak kendi beyinlerinin içine hapsolmuş ve dünyayı at gözlükleriyle seyreden insanların zihinlerinde olduğunu görüyoruz.
Son olarak; bir işin içerisinde mizah yoksa o işin içerisinde hiçbir şey yok demektir.
Not: Bu yazı http://santiyedeyiz.blogspot.com/ ‘da yayımlanmıştır.
yalan yazan tarih utansın – https://www.facebook.com/yytutansinex?fref=ts
YOSSİ KOHEN KİMDİR?
24 Şubat 1871′de Almanya/Munich’te İngiliz asıllı Yahudi bir ailenin ikinci çocuğu doğmuştur ve tıpkı Arabistanlı Lawrence gibi İngilizler tarafından yetiştirilmiştir. 17 yaşında iken İngilteye giderek burada politika ve İslam toplumunu yıkmak hususunda eğitim almıştır. İngilizlerin büyük İslam imparatorluğu Osmanlı Devleti’ni yıkmak ve ABD’yi (ALLAH’ın Birleşik Devletleri) İngilizleştirmek maksatlarına büyük katkısı dokunmuştur.
1892′de İngiltere’de babasının adını verdiği CHARLIE’NİN ÇİKOLATA FABRİKASI adında bir fabrika açarak iş dünyasına atılmış ve kısa sürede bir servet kazanmıştır. 1911 senesinde Osmanlı’nın büyük subaylarından olan ve padişah Vahidettin Han’a yakınlığıyla bilinen Mustafa Kemal Paşa şehadete erince ONUN YERİNE GEÇMESİ İÇİN İNGİLİZLER TARAFINDAN GÖNDERİLMİŞTİR.
Üzerine konduğu itibar vesilesi ile Mason planlarını bir bir uygulamaya geçirmiştir ve işgal kuvvetlerine karşı direnen Vahidettin Han Hazretlerine büyük bir komplo kurarak onun yerine geçmiştir. Osmanlı İmparatorluğunu yıkıp Cumhuriyet’i kurmuş ve tarihi gerçekleri çarpıtmaya, başta ABD(ALLAH’ın Birleşik Devletleri) olmak üzere pek çok Türk-İslam ülkesini yozlaştırmaya başlamıştır. Kamalizm illetini doruk noktasına çıkarmıştır. Ecdadımızın sarfettiği mübarek cümleleri kendi söylemiş gibi yazdırmıştır. Bunun en başında Yavuz Sultan Selim Han Hazretleri ile aya çıkan dünyanın ilk astronotu KAPAKÇI HÜSEYİN EFENDİ’NİN “İSTİKBAL GÖKLERDEDİR.” sözü gelmektedir.
Adolf Hitler olarak bildiğimiz İsmet İnönü sayesinde de doğduğu Alman topraklarına da Kamalizmi yaymış ve savaş çıkarttırmıştır. Resimde görüldüğü gibi aslında gerçek Mustafa Kemal’e benzememektedir, bir defa sünnet-i sakalı yoktur.
1-GERÇEK MUSTAFA KEMAL 1.74 BOYUNDAYDI, YOSSİ KOHEN 1.68
2-GERÇEK MUSTAFA KEMAL MİSVAK KULLANIRDI, YOSSİ KOHEN RAKI İLE GARGARA YAPARDI
3- GERÇEK MUSTAFA KEMAL GÜLMEZ, DANS ETMEZDİ. YOSSİ KOHEN SÜREKLİ GÜLÜYOR, EFE OYNUYOR, VALS YAPIYOR, TWİST YAPIYOR.
4- RESİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ GERÇEK MUSTAFA KEMAL’İN GÖZLER BİRAZ ÇEKİK. YOSSİ KOHEN’İN İSE FEL-FECİR OKUYOR, CİN GİBİ. PARAYA OLAN AŞKI PARANIN ÜZERİNE KENDİ GÜLEN RESMİNİ BASTIRMASINDAN BELLİDİR.
Read more

2013 - 2014 6. Sınıf İngilizce 1. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

A. Read the text about Hande and fill in the blanks with TRUE or FALSE. (6*3= 18 pts)

       HANDE’S DAILY ROUTINE

        Her name is Hande. She is 11 years old and she is from Van. She is a student at Cumhuriyet Secondary School. On weekdays, she gets up at half past seven. She has a shower and she has breakfast. After breakfast, she brushes her teeth and she goes to school. She has lunch in the school canteen. In the afternoon, she goes home but she doesn’t watch tv because she does her homework and drinks tea. Then, she plays with her friends. Dinner is at 8 o’clock. After dinner, she watches tv and goes to bed at 10 o’clock. 

1. Hande is ten years old. ____________
2. She doesn’t get up at half past seven.________
3. She brushes her teeth after breakfast.________

4. She watches tv in the afternoon.____________

5. She has dinner at eight o’clock. ____________

6. She eats lunch at school. ______________

B. Write the words in the correct columns. (20*1= 20 pts)

egg          peach           sugar       student           tea         strawberry          bread          milk        cucumber
water          carrot       orange juice        olive oil          pear         jam          honey         apple        book          coke         potato

How Much





How Many







C. Circle the correct one. (8*1.5= 12 pts)
1. They gets up / get up early in the morning.
2. Ersin goes to / go to school by bike every day.
3. We usually leave / leaves home at 8 o’clock in the morning.
4. Ayşe and Melek watch / watches tv for an hour in the evening.
5. Leyla washes / wash her face before breakfast every morning.
6. I arrives / arrive home at 5 o’clock every day.
7. My parents spend / spends time with us at the weekend.
8. It likes / like eating meat.



1. There are…………………………………………eggs in the fridge.
3. There isn’t………………………………………chocolate in the fridge.
2. There is……………………………………………honey in the fridge.
4.There are………………………………………..carrots in the fridge.
5. There aren’t…………………………………..oranges in the fridge.
6. There are……………………………………….strawberries in the fridge.
7. There is………………………………………….cake in the fridge.
8. There aren’t…………………………………..apples in the fridge.
9. There is…………………………………………..milk in the fridge.
10. There is…………………………………………cheese in the fridge.



Read more

2013 - 2014 6. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

1-) Aşağıdaki ifadelerin Doğru mu veya yanlış mı olduğunu bulup,uygun yere “X” işareti koyunuz. ( 20 p)
DOĞRU
YANLIŞ
CÜMLELER




“En faydalı dersimiz Sosyal Bilgiler dersidir.” Cümlesi bir görüş bildirir.




Türkiye 36-42 Doğu meridyeleri,26-45 kuzey paralelleri arasında yer alır.




En büyük paralel dairesi ekvatordur.Dünyamızı iki yarımküreye ayırır.




Haritalarda: Ölçek büyüdükçe ayrıntı artar;ölçek küçüldükçe ayrıntı azalır.




İlçemiz Soma’da karasal iklim tipi görülür.Bitki örtüsü olarak bozkırlarla kaplıdır.




“Türk Tarih Kurumu” 1931 yılında,“Türk Dil Kurumu ”1932 yılında Atatürk tarafından kurulmuştur.




Asya ve Avrupa kıtaları güney yarımkürede yer alır.




Yaşadığımız yüzyıl 21. yüzyıl içinde yer alır.




“Eskimolar ”çöl ikliminde; “Bedeviler ”ise kutup ikliminde yaşarlar.




İlk insanlar “avcılık ve toplayıcılık ”ile geçiniyorlardı.

2-) Aşağıdakilerden hangisi eski çağlarda Anadolu’nun yerleşim alanı olarak seçilmesinde etkili olan etkenlerden değildir? (5 p)
A) Verimli tarım toprakları B) Uygun iklim özellikleri
C) Nüfus yoğunluğu D) Zengin yer altı kaynakları

3-) Antalya ve Isparta her ikisi de Akdeniz bölgesinde yer almasına rağmen Antalya’da Akdeniz iklimi ,Isparta’da karasal iklimin görülmesinin nedeni aşağıdakilerden hangisidir? (5 p)
A) Yükselti B) Coğrafi Konum C) Dağların uzanış yönü D)Hiçbiri

4-) Tarihte ilk yazılı antlaşma olan Kadeş Antlaşması kimler arasında imzalanmıştır? (5 p)
A) Hititler ile Mısırlılar arasında B) Frigler ile Hititler arasında
C) Lidyalılar ile Mısırlılar arasında D) Urartular ile Hititler arasında

5-)Aşağıdakilerden hangisi özellikle deniz ticaretinde gelişmiş olan bir uygarlıktır? (Site devleti, Artemis tapınağı,Tales, Homeros) (5 p)
A) Lidyalılar B) Hititler C) Frigler D) İyonlar

6-) *İlk kütüphaneyi kurmuşlardır.
*Ticaretle uğraştılar.
*Yazıyı Anadolu’ya getirmişlerdir.
Hangi uygarlıktan bahsedilmektedir? (5 p)
A) Urartular B) Asurlular C) Sümerler D) Babiller

7-) *Tekerleği ilk defa kullanmışlardır.
*İlk yazılı destan (Gılgamış destanı) bunlara aittir.
*Yazıyı bularak tarih çağlarını başlatmışlardır?
Hangi medeniyetten bahsedilmektedir? (5 p)
A) Urartular B) Sümerler C) Asurlular D) Babiller

8-) *Midas’ın ülkesidir.
*Saban kırmanın cezası ölümdür.
Hangi Anadolu uygarlığından bahsedilmektedir? (5 p)
A) Lidyalılar B) Hititler C) İyonlar D)Frigler


9-)Aşagıdaki Türkiye’de görülen iklim tiplerinin haritası verilmiştir. Verilen iklim haritasına bakarak haritanın yan tarafındaki numaralı yerlere, görülen iklim tipini ve bitki örtüsünü yazınız (15 puan)


  1. İklim:…………………………………………
Bitki Örtüsü:……………………………………..
  1. İklim…………………………………………..
Bitki Örtüsü:……………………………………..
  1. İklim:………………………………………….
Bitki Örtüsü:………………………………..........

10-) Aşağıda verilen kavram haritasında Tarih Öncesi Devirleri ve Tarih Devirlerini doğru biçimde yerleştiriniz. (10 Puan)



11-) Aşağıdaki kavramları hangi uygarlığa ait ise kutucuklara yazınız.(20 puan)
*Fibula *Tavananna *Hammurabi * Pankuş * Yazının icadı
*Anal *Kibele *Tekerlek İcadı *Asma Bahçeleri *Tiran
*Kral Yolu *İlk kütüphane *Para *Kral Midas * Tuşpa
*Hattuşaş *Gordion * Sard * Kadeş Antlaşması *Hipokrat


HİTİTLER
LİDYALILAR
URARTULAR
……………………………….
…………………………………
……………………………………


FRİGLER
İYONLAR
SÜMERLER
……………………………
…………………………………
……………………………………


BABİLLER
ASURLULAR


……………………………..
……………………………………



1-) Aşağıdaki ifadelerin Doğru mu veya yanlış mı olduğunu bulup,uygun yere “X” işareti koyunuz. ( 20 p)
DOĞRU
YANLIŞ
CÜMLELER
X

En faydalı dersimiz Sosyal Bilgiler dersidir.” Cümlesi bir görüş bildirir.

X
Türkiye 36-42 Doğu meridyeleri,26-45 kuzey paralelleri arasında yer alır.
X

En büyük paralel dairesi ekvatordur.Dünyamızı iki yarımküreye ayırır.
X

Haritalarda: Ölçek büyüdükçe ayrıntı artar;ölçek küçüldükçe ayrıntı azalır.

X
İlçemiz Soma’da karasal iklim tipi görülür.Bitki örtüsü olarak bozkırlarla kaplıdır.
X

Türk Tarih Kurumu” 1931 yılında,“Türk Dil Kurumu ”1932 yılında Atatürk tarafından kurulmuştur.

X
Asya ve Avrupa kıtaları güney yarımkürede yer alır.
X

Yaşadığımız yüzyıl 21. yüzyıl içinde yer alır.

X
Eskimolar ”çöl ikliminde; “Bedeviler ”ise kutup ikliminde yaşarlar.
X

İlk insanlar “avcılık ve toplayıcılık ”ile geçiniyorlardı.

2-) Aşağıdakilerden hangisi eski çağlarda Anadolu’nun yerleşim alanı olarak seçilmesinde etkili olan etkenlerden değildir? (5 p)
A) Verimli tarım toprakları B) Uygun iklim özellikleri
C) Nüfus yoğunluğu D) Zengin yer altı kaynakları

3-) Antalya ve Isparta her ikisi de Akdeniz bölgesinde yer almasına rağmen Antalya’da Akdeniz iklimi ,Isparta’da karasal iklimin görülmesinin nedeni aşağıdakilerden hangisidir? (5 p)
A) Yükselti B) Coğrafi Konum C) Dağların uzanış yönü D)Hiçbiri

4-) Tarihte ilk yazılı antlaşma olan Kadeş Antlaşması kimler arasında imzalanmıştır? (5 p)
A) Hititler ile Mısırlılar arasında B) Frigler ile Hititler arasında
C) Lidyalılar ile Mısırlılar arasında D) Urartular ile Hititler arasında

5-)Aşağıdakilerden hangisi özellikle deniz ticaretinde gelişmiş olan bir uygarlıktır? (Site devleti, Artemis tapınağı,Tales, Homeros) (5 p)
A) Lidyalılar B) Hititler C) Frigler D) İyonlar

6-) *İlk kütüphaneyi kurmuşlardır.
*Ticaretle uğraştılar.
*Yazıyı Anadolu’ya getirmişlerdir.
Hangi uygarlıktan bahsedilmektedir? (5 p)
A) Urartular B) Asurlular C) Sümerler D) Babiller

7-) *Tekerleği ilk defa kullanmışlardır.
*İlk yazılı destan (Gılgamış destanı) bunlara aittir.
*Yazıyı bularak tarih çağlarını başlatmışlardır?
Hangi medeniyetten bahsedilmektedir? (5 p)
A) Urartular B) Sümerler C) Asurlular D) Babiller

8-) *Midas’ın ülkesidir.
*Saban kırmanın cezası ölümdür.
Hangi Anadolu uygarlığından bahsedilmektedir? (5 p)
A) Lidyalılar B) Hititler C) İyonlar D) Frigler
  1. İklim:……KARADENİZ İKLİMİ……………………………………
Bitki Örtüsü:……ORMAN………………………………..
  1. İklim……AKDENİZ İKLİMİ……………………………………..
Bitki Örtüsü:………MAKİ……………………………..
  1. İklim:………KARASAL İKLİM………………………………….
Bitki Örtüsü:…STEP(BOZKIR)……………………………..........






Read more