Yeni Clio 4 İnceleme Ve Test Sürüşü


Yeni Clio inceleme ve test başlığımıza hoşgeldiniz :)

Cenk Abiye ithafen :P ^_^

Aracın malzemesi,kalitesi, tasarımı varsa kusurlarını fotolar ile anlatacağım.

Motor, şanzuman, konfor, güvenlik olarak;

0.9 lt TCe turbolu motor bildiğiniz üzere 90 beygir güç ve 130 Nm tork üretmekte. Clio için hayli hayli yeterli performans'a sahip ilk fırlaması oldukça iyi. Daha sonra törpüleniyor özellikle 3000 devri geçmeyi bekliyor. Yokuş vs de 2. vites bile yeterli gücü veriyor yani perfomans olarak şehir içinde asla üzmez (yüksek süratlara çıkmadan uzun yol ve son hız için bişey diyemem)

Motor oldukça titreşimli yani 1.0 EB'den alıştığımız stabilite maalesef yok fakat araç henüz 200 km'de ama bu kadar etkiler, bilemem çünkü 1.0 test araçları da bunlardan farksızdı sonuçta herneyse aşağıda eklediğim video bunu biraz gösterecektir.
(Hatta yükleme sonunda YT öneri verdi: videoda titreme mevcut düzeltilsin mi diye, hayır dedik tabiki :) )
Tüketim için kısa süreli parkur yeterli olmasa da 7.0 lt'yi aşmayacağını düşünüyorum.Normal uslu uslu sürüşler ile tabi yoksa 8.5 gibi değerleri (alt da fotolarda var) yakalamak zor değil. Binerken 10 lt'idi.Sıfırladım.

Konfor olarak ise sesli süspansiyon düşük hızlarda gürültülü çalışıyor F2'ye benzer diyebilirim.Yol tutuş'a mutlaka etkisi olmuştur bunu artı olarak değerlendirmek istiyorum hatta arkaları daha sert olabilirdi çünkü hızlandıkça hafif yaylanıyor. (75-80 km/h)

Yol gürültüsü iyi durumda rahatsız edici ses yok fakat bunun etkiside olabilir hissedilen rüzgar sesi oldukça fazla hızınız 75-80 olduğu andan beri başlıyor açıkcası test görevlimizde farkına vardı eskisinde yoktu dedi ama unuttuğu şey var bu araçda yol ve motor sesi oldukça iyi diğerinde kötü olduğu için bastırabilir. Daha iyi olabilirdi diyorum ve TR üretim'e başlıyorum bunu elbet fransızlar bunu daha iyi yapmıştır.

Direksiyon sistemi durur vaziyette çok hafif düşük hızlarda da öyle bu vakitlerde his beklemeyin ; araç hızlandıkça direksiyon yeterince sertleşip hakimiyeti size bırakıyor bu da iyi, yani sürekli hissiz devam etmiyor ama benim gibi alışkın birine yetersiz geldi.

Frenler ise klasik reno'nun sert tepkili ve konforsuz hali gitmiş. OHHH BEEE. Bizim araçlar gibi normal fren sistemi eklenmiş!!! Yani basış hızınıza göre tepki veriyor lönk! diye yapıştırmıyor. Oh be renault oh beee.. Doğru yolu bununla buldun aferin :yeah:


Aracın sürücü koltuğu manuel ayarlanıyor; yani aşağıya indirilip kolay biniliyor ama yolcu kısmı sabit ve ön direk çok eğik olduğu için kafayı vurmanız %90 ihtimal. yani dikkat edin :yeah:

bayi müdürüde ilk buna takılmış o da vurmuş kafayı.. 

Nasıl, neye göre tasarlarlar şunu anlamıyorum. 1.82'lik ben bile kafayı vuruyorsam daha uzunu ne yapacak ?


Megane GT Line'da bu fren durumu yine eski! hali ile devam ediyor. Konfor düşmanı! Neyse bu konu hakkında daha sonra başlık açacağım.

Şuan anlatacağım bunlar devam için fotolara bakalım :rolleyes:

Motor titreşim Durumu




Yeni Tasarım dili bu araç ile başlamış, ilk Göze çarpan şey devasa renault logosu :)


Resim eklendi

Resim eklendi

LED'ler (açık hali aşağıda)

Resim eklendi

Resim eklendi

Halojen farlar ve reklamı :kıhkıh:

Resim eklendi

16'' Jant 195-55

Resim eklendi

Mazda 2 gibi bağlantı ortada gözükür halde

Resim eklendi

Bu araç en full donanımlısıdır.

Resim eklendi

Resim eklendi

Bu kısımlar parlak plastik, piano black olması lazım

Resim eklendi

Oldukça kavisli tasarım var geri geri yanaşırken aman dikkat :)

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

İçeri de de oldukça yoğun piano black kaplama mevcut.
Parmak izi.

Resim eklendi

Kia Cee'd incelememizde gördüğümüz direksiyon da piano b. modası burada da var.

Resim eklendi

Gösterge Şık
Resim eklendi

Ön kapının kırmızı bölümleri yumuşak kaplama ve sadece üst donanımda dashboard renkli gelebiliyor.

Resim eklendi


Resim eklendi

Yanlış görmüyorsunuz sadece önler otomatik - 2013 olanlar da eklenecekmiş!

Resim eklendi

Resim eklendi

Havalandırma Kontrol mekanizması kullanışlı değil, şimdiden takılma yapmaya başlamış! (sağ-sol)

Resim eklendi

Otomatik Kliması - Digital demek hata olur. Alt donanımlarda ki daha şık gözüküyor

Resim eklendi

Direksiyon üstü kaplaması yani direksiyonu böyle kullanırsanız görüntü bu şekil olacak.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Ekstra eşya bölmesi
Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Sınıfı için yeterli kaplama, corsa gibi olmuş.

Resim eklendi

Arka diz mesafesi Fiesta'dan kötü 1-2 cm kadar yani dizlerim değiyor gibi. Vasat.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Arka kapı, ön gibi renkli kısımlarda yumuşak malzeme barındırmıyor.
Resim eklendi

Resim eklendi

Bu ne ? Kamufle mi ediyor ? Anlamadım. Komik yahu.
Resim eklendi

Resim eklendi

En alt donanımda tamir kiti diğerlerine mini stapne mevcut buradan kaldırıp mekanizmayı aşağıya düşürüyoruz lastiği altdan alıyoruz.
Resim eklendi

Bagaj Derin 300 lt hepsi keşke biraz arka sıraya önem verilseymiş, megane'den büyük olmasın diye heralde böyle :kıhkıh:
Resim eklendi

Resim eklendi

Ben bu bagaj kolunu tasarlayan adam ile tanışmak istemiyorum. Bagaj açık haldeyken yani şuan; dikkatli bakarsanız eğer eğiminin aşağıya olduğunu göreceksiniz yani bagaj kapatırken kapanma seviyesine gelmeden eliniz orada tutunamıyor haliyle oradan çekip daha sonra üstden yani dıştan bastrmak lazım. Helal olsun bravo yani !!!

Resim eklendi

Krom malzeme bildiğiniz üzere kişinin tercihine göre değiştirilebiliyor, biraz sonra göreceğiniz beyaz test arabında detay'a bakacağız.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Evet, göze batan trim hatası.

Resim eklendi


Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Buradan daha belirgin sanırım vites konumu aşağıda geldi bana.Belki alışkanlıktır fakat daha yüksek olabilirdi.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Kişileştirilebilir olan bu bölümün kaplaması bu şekilde, yorum sizindir. Uzun dönem'e bakmak lazım.

Resim eklendi

Resim eklendi

Arka manuel cam bu kadar inebiliyor.Yeterli.

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Araç da CD ÇALAR YOK
Navigasyon sistemi en beğendiğimden igo ve başarsoft kullananlar bilir çok güzel.
Cihazın kullanımı çok kolay hatta eng kalmıştı TR yaptım dilini :D Beğendim bunu.
Ses sistemi normal, ses açma kapama yani üniteyi açma kapama kısmı SAĞ'da bunu nasıl böyle yaparlar onu da anlamadım. Elini tam uzatman lazım. En çok kullanılan düğme bu sonuçta..
Sol kısımda ses algılayıcısı var.


Kullanım olarak, bir eksi yanı; ses açmak veya kapatmak için 4-5 tur attırmak lazım butonu, haliyle biraz zaman alıcı..


Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Test'e çıkıyoruz ama öncesinde biraz daha bakalım :)

Kişileştirilebilir demiştik, öndeki kırmızı çıta, yandaki kapı üstündeki çıta ve bagaj üstündeki çıtalar değişebiliyor.

Resim eklendi

Resim eklendi

Gösterdiğim yerden kalkma yapmış bile!

Resim eklendi

Ort tüketim ve alınan km

Resim eklendi

Resim eklendi



Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Resim eklendi

Üst donanımla birlikte sunulan anahtarsız giriş sistemi algılayıcısı artık görünür değil (beyaz olan) mandalın arkasına gizlenmiş. :yeah: Etkili

Resim eklendi

Resim eklendi

Led'ler direk yanıyor ama sadece tek yanıyor. Far açınca sönüyor. Sisler ise far açılmadan açılamayınca haliyle led'leri diğer farlar ile kullanamıyoruz.Led'ler tek ışık kademeli. Yani gösteriş amacı yok. işini yapıyor.

Resim eklendi

Resim eklendi


Benim gözümde Clio 4 bundan ibarettir.
Satışarında başarılar diliyorum.
Behçetoğlu'nda ki ilgili danışmana teşekkür ediyorum.

GT Line Megane testimizde görüşmek üzere.
Hoşçakalın :) 


Bu yazı focusclubtr'den alıntıdır.
Read more

0001 Plaka kimin? kime ait?


0001 Plaka kimin? kime ait? kim kullanıyor?
0001 - meclis başkanı - mehmet ali şahin

0001 tbmm başkanı
0002 başbakanlık(1979 yılında 0003)
0003-0036 anayasa mahkemesi başkanı
0004 genelkurmay başkanı
0005 dışişleri bakanı
0007 başbakan yardımcısı
0011 spordan sorumlu devlet bakanı
0016 milli savunma bakanı
0017 içişleri bakanı
0018 maliye bakanı
0021 sağlık bakanı
0023 tarım ve köyişleri bakanı
0025 sanayi ve ticaret bakanı
0026 milli eğitim bakanı
0027 turizm bakanı
0028 enerji bakanı
0029 kuvvet komutanı
0030 çevre orman bakanı, deniz kuvvetleri komutanı
0033 ulaştırma bakanı
0035 adalet bakanı
0039-0040 yok başkanı
Read more

Kamu Hesapları Bilgi Sistemi - KBS nedir? nasıl kullanılır? ne işe yarar?


Kamu Hesapları Bilgi Sistemi - KBS nedir? nasıl kullanılır? ne işe yarar?

Bütün kamu kuruluşları belediyeler dahil mali açıdan izlenecek..
Kamunun ödeme yapacağı kişilerin devlete borcunun bulunması durumunda da ”uyarı sistemi” devreye girecek.

AA muhabirinin Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü yetkililerinden edindiği bilgiye göre, kamunun mali yapısının takibinde Say 2000i’nin yerini KBS sistemi alıyor.

Belediyelerin de dahil olacağı yeni sistemde, mali bilgilerin girişiyle ilgili yetkilendirilenlere birer şifre verilecek. Bu kişiler de, mali istatistikleri, muhasebe verilerini saymanlıklara gitmeden, oturdukları yerde sisteme girecek.

KBS ile kamuda şu uygulamalar hayata geçirilecek

KAMU PERSONELİ VE MAAŞLAR

Genel ve özel bütçeli kuruluşlarda çalışanların yanı sıra temmuz sonuna kadar önce kadro karşılığı sözleşmeliler, daha sonra da 4-b ve 4-c personeli sisteme girecek. Yıl sonuna kadar da işçiler dahil kamuda istihdam edilen bütün personel KBS sistemi içinde yer alacak. Halkaya son aşamada da belediye çalışanları dahil edilecek.

Kamu çalışanlarının maaşları, fazla mesaileri, sosyal ödemeleri tamamen KBS sistemiyle belirlenecek, çalışanların medeni durumundan, derece ve kademe artışına kadar her türlü bilgi anında sisteme işlenecek ve sürekli güncellenecek. Kamu sendikaları da üyelerinin aidat kesintileri dahil bu bilgileri şifreyle sisteme girerek, öğrenebilecek.

TAŞIT VE DEMİRBAŞ ENVANTERİ ÇIKARILIYOR

Taşınır işlemleri: Devletin taşıt, makina, ekipman, demirbaş gibi her türlü taşınır malları için de özel bir program gerçekleştirilecek. Bu programla hangi kurumun il, ilçe ve hizmet birimi bazında ne kadar, hangi modelde ve ne nitelikte taşıta sahip olduğu, aynı şekilde nerede ne kadar makina ve demirbaşı bulunduğu sisteme işlenecek. Program, bazı Bakanlık ya da kamu kuruluşunda eksik, bazı kuruluşlarda ise fazla taşıt ya da ekipman bulunduğunda, ihtiyaçların karşılanmasına dönük aktarıma da imkan verecek.

Taşınır İşlemler Programı, halen Muhasebat Genel Müdürlüğünde deneme niteliğinde uygulanmaya başlandı.

Bütçe-kesin hesap bilgileri: KBS sistemi çerçevesinde bütün Bakanlıklara, bağlı ve ilgili kuruluşlara şifreler verildi. Bu sayede kuruluşlar, kendileriyle ilgili işlemleri anında görebilecek. Örneğin Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü, sistem aracılığıyla il, ilçe ve tek tek cezaevleri bazında tüm harcamaları, ödemeleri, ihtiyaçları tek tuşla görebilecek.

ÖDEME EMRİ

Buna ilişkin çalışmalar devam ediyor. Kamu kuruluşlarının mal ve hizmet alımlarıyla diğer harcamaları elektronik ortamda sisteme girildiğinde, bu bilgiler merkezde görülecek ve hemen değerlendirilecek. Burada gerekli kontroller yapıldıktan sonra yine elektronik ortamda ödeme için saymanlıklara gönderilecek.

Böylece ödeme işlemlerinde kağıt kullanımı kalkacak ve her işlem elektronik ortamda uygunluğu da kontrol edilerek, çok daha hızlı ve sağlıklı şekilde gerçekleştirilecek.

BORCU VAR UYARISI

Kamu Zararının Takibi Programı: Kamuyla ilgili işlemler, tek bir sistem üzerinden ve tek bir tuşla yürütülecek. Hastane ya da bir kamu çalışanına fazla ödeme yapıldığında uyarı sistemi devreye girecek.

Ya da Harcama Biriminin devlete iş yapan bir müteahhidin hak edişinin ödenmesine ilişkin işlemleri sırasında, ödeme emri Saymanlığa gönderilmeden önce müteahhidin devlete borcu varsa, sistem uyarı verecek. Dosya bu uyarı bilgisiyle Saymanlığa aktarılacak. Saymanlık da, hak edişten söz konusu borcu ayırarak, emanete alacak ve daha sonra ilgili örneğin vergi borcuyla ilgili vergi dairesine aktaracak.
Muhasebat Genel Müdürlüğü, Kamu Zararının Takibi Programına ilişkin çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmaların 3 ay içinde tamamlanması, Program kapsamında Gelir İdaresi Başkanlığı başta olmak üzere ilgili birimlerle de on line bağlantı kurulması öngörülüyor.

Bu arada Muhasebat Genel Müdürlüğü, entegrasyon öncesi yatırımcı kuruluşlar başta olmak üzere kamudaki hak ediş ödemeleriyle, eczanelere yapılan ödeme bilgileri de Gelir İdaresine aktarıyor.

BELEDİYELERE YAKIN İZLEME

Bu arada KBS sistemiyle belediyelerin hesapları da yakından izlenebilecek.

Halen 3 ayda bir detaylarıyla harcama, gelir ve banka hesaplarına ilişkin mizan hesaplarını Muhasebat Genel Müdürlüğüne gönderen belediyeler, KBS sistemiyle aylık olarak ve elektronik ortamda bilgi vermeye başlayacak.

İçişleri Bakanlığı ile birlikte belediyelerin hesap bilgilerinin doğruluğunun incelenmesine dönük bir çalışma da yapılacak. Bu şekilde belediyelerin mali bilgilerinin sağlıklı bir ortamda tutulması ve değerlendirilmesi sağlanacak.

KBS sisteminin belediyelere entegrasyonu, büyükşehirler ve il belediyeleri başta olmak üzere yeterli alt yapıya sahip belediyelerden başlayacak. Sistem daha sonra yaygınlaştırılacak.

KBS sistemiyle belediyeler çok daha yakından takip edilebilecek. Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile istenen mali bilgileri sisteme girmeyenlere Maliye Bakanlığınca 1 ay ek süre verilecek. Bu süre içinde de bilgilerin girilmemesi durumunda sorumlulara 1 aylık ödeme tutarında idari para cezası uygulanacak.
Read more