2014-2015
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
xxx LİSESİ
KİMYA DERSİ SENEBAŞI ZÜMRE
TOPLANTI TUTANAĞI
ÖĞRETİM YILI : 2014–2015
TARİH :
...09.2014
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTI NO : 1
TOPLANTIYA KATILANLAR: xx (Okul Müdür Yardımcısı)
GÜNDEM MADDELERİ
1) Açılış ve
yoklama.
2)Bir önceki
toplantıya ait kararlarının uygulama sonuçlarının
değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması,
3)Eğitim ve
öğretim ile ilgili mevzuat, Türk Millî Eğitiminin genel
amaçları, okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin programında
belirtilen amaç ve açıklamaların okunarak planlamanın bu
doğrultuda yapılması,
4)Öğretim
programlarında yer alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular
üzerinde durularak çalışmaların buna göre planlanması,
5) Öğretim
programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak
derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri
ile bunların uygulama şeklinin belirlenmesi,
6) Ünite veya
konu ağırlıklarına göre zamanlama yapılması, ünitelendirilmiş
yıllık planlar ve ders planlarının hazırlanması, uygulanması
ve değerlendirilmesine ilişkin hususların görüşülmesi,
7)Diğer zümre
veya bölüm öğretmenleriyle yapılacak iş birliği esaslarının
belirlenmesi,
8)Bilim ve
teknolojideki gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı
kararlar alınması,
9)Derslerin daha
verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve
benzeri öğretim materyalinin belirlenmesi,
10)Okul veya
kurum ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney,
proje, gezi ve gözlemlerin planlanması,
11) Öğrenci
başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde ortak bir
anlayışın, birlik ve beraberliğe yönelik belirleyici kararların
alınması,
12)Sınavların
şekil, sayı ve süresi ile ürün değerlendirme ölçütleri ile
puanlarının belirlenmesi,
13)Öğrencilere
verilecek proje ve ödev konularının tespiti,
14)Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ
1)Açılış
ve yoklama
Toplantıya
başkanlık eden Mehmet AKKAYA; “yeni eğitim ve öğretim
yılının hepimize hayırlı olmasını dilerim. Zümreler,bilgilerin
hatırlanması,bütün sınıflarda öğretim birliğinin
sağlanmasına ve zümreler arası irtibat ve bilgi alış verişinin
sağlanmasına vesiledir” diyerek toplantıyı açtı.
2)Bir
önceki toplantıya ait kararlar Bir önceki toplantıda alınan
kararlardan çevreye yapılacak geziler bu yıl yapılacaktır. Cam
fabrikası, boya imalatı ve temizlik maddeleri imalatı yapan
fabrikalar vs. ziyaret edilmeye çalışılacak.
3)
Eğitim ve öğretim ile ilgili mevzuat
Türk
Mili Eğitiminin Genel Amaçları zümre öğretmeni Harun ÜNLÜ
tarafından okundu.
Genel Amaçlar;
1.Türk
devrim ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk
milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti’nin milli, ahlaki,
insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve
geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima
yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa’nın
başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal
bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve
sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş
yurttaşlar yetiştirmek
2.Beden,
zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı
şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel
düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan,
haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren topluma
karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler
olarak yetiştirmek;
3.İlgi,
istidat ve yeteneklerini geliştirerek bilgi, beceri davranışlar ve
birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata
hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun
mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını
sağlamak.
Türk Milli Eğitimi’nin
temel ilkeleri Harun ÜNLÜ tarafından okundu.
Temel
İlkeler;
1.Genellik
ve Eşitlik
2.Ferdi
ve Toplum İhtiyaçları
3.Yöneltme
4.Eğitim
Hakkı
5.Fırsat
Eşitliği
6.Süreklilik
7.Atatürk
İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği
8.Demokrasi
Eğitimi
9.Laiklik
10.Bilimsellik
11.Planlılık
12.Karma
Eğitim
13.Okul
ve Ailenin İşbirliği
14.Her
yerde Eğitim
Bu amaç ve ilkeler
günlük ve yıllık planlara konuların özelliğine göre
dağıtılarak işlenecektir.
Ortaöğretim kurumlar
yönetmeliği 2623 sayılı tebliğler dergisinde yayınandı.
İlkeler
MADDE 5
– (1) Genel ortaöğretimde;
a) Okul veya
kurumlar, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel
ilkeleri doğrultusunda işlevlerini, evrensel hukuka, demokrasi ve
insan haklarına uygun bir bütünlük içinde öğrenci merkezli,
aktif öğrenme ve demokratik okul kültürü anlayışı ile yerine
getirir.
b) Öğrenciler,
Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemiş, temel demokratik
değerler ile donanmış, araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme,
problem çözme ve karar verme becerileri gelişmiş; hayat boyu
öğrenen, insan haklarına saygılı, mutlu bireyler olarak
yetiştirilir
c) Öğrencilere,
asgari ortak bir genel kültür verilerek onlarda kişi ve toplum
sorunlarını tanıma ve çözüm yollarını arama; ülkenin sosyal,
kültürel ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunma bilinci
kazandırılır.
ç) Öğrencilerin;
hayata ve yükseköğretime hazırlanması, kendisine, ailesine,
çevresine, millî kültür değerleri ile milletine ve
insanlığa saygısının geliştirilmesi sağlanır.
d) Bilimsel ve
teknolojik gelişmeler izlenerek bu gelişmelerden eğitim ve öğretim
sürecinde etkin ve verimli bir şekilde yararlanılır
ve uluslararası standartların yakalanması sağlanır.
e) Eğitim ve
öğretimin verimini artırmak amacıyla sivil toplum
kuruluşları ve çevredeki yükseköğretim kurumları ile iş
birliği yapılır.
f) Yerel yönetimler,
kamu veya özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum
örgütlerinin eğitim yönetimi karar süreçlerine katılmaları
sağlanır.
g) Eğitim binalarının fiziki
kapasiteleri ile personel, donatım ve diğer imkânlarının etkin
ve verimli biçimde kullanılması amacıyla eğitim bölgesindeki
kurumlar arasında iş birliği yapılır.
ğ) Öğrencilerin
rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yoluyla zihinsel,
duygusal, sosyal ve fiziksel yeteneklerinin fark edilmesi,
becerilerinin geliştirilmesi ve yönlendirilmesi; sosyal, kültürel,
eğitsel ve akademik gelişmelerinin sağlanması için okul
ve aile ile iş birliği yapılır.
h) Eğitim ve öğretim
sürecinde; bilimsel düşünce esas alınarak, üretkenlik, insan ve
doğa sevgisi, estetik anlayışın geliştirilmesi sağlanır.
ı) Yönetici,
öğretmen, öğrenci, veli ve çevre ilişkilerinde; gönüllülük,
karşılıklı sevgi, saygı, hoşgörü ve görgü kurallarına
uygun davranışların ön planda tutulması sağlanır.
i) Değerlendirmeler
objektif olarak yapılır, başarı teşvik edilir, desteklenir ve
ödüllendirilir. Başarısızlık nedenleri araştırılarak
giderilmesi sağlanır.
j) Yetki ve
sorumlulukların paylaşımında, iletişim kanalları açık
tutulur.
k) Yönetici ve
öğretmenlerin, eğitim öğretimle ilgili gelişme ve yeniliklere
açık olması, eğitim liderliği yapması sağlanır.
l) Sosyal etkinlikler
eğitim-öğretimin bir parçası olarak değerlendirilir ve
öğrencilerin bu etkinliklere katılmaları teşvik edilir.
m) Özel eğitim
gerektiren öğrencilerin eğitiminde; özel ilke, yöntem ve
tekniklere göre gerekli önlemler alınır.
n) Öğrencilerin
gelişim ve sağlıklarını tehdit eden şiddet, suç, istismar,
madde kullanımı ve bağımlılığı gibi çeşitli psiko-sosyal
bozukluklar ve risklere karşı temel önleme çalışmalarının
rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile diğer destekleyici
uygulamalarla güçlendirilmesi sağlanır,
öğrencilerin sağlıklarının korunması için gerekli önlemler
alınır.
o) Öğrencilerin
kendisine, çevresindeki kişilere ve doğaya değer veren, yaşadığı
toplumun ve insanlığın bir parçası olarak kendine
güvenen ve topluma katkıda bulunabilen bir bilince sahip olmaları
sağlanır.
Ortaöğretimin amaçları
MADDE 10
– (1) Ortaöğretimin amacı;
a) Öğrencilere ortaöğretim
düzeyinde ortak genel kültür kazandırılmasını,
b) Öğrencilerin
ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda hayata ve yükseköğretime
hazırlanmasını
sağlamaktır.
Rehberlik ve
psikolojik danışma
MADDE 17 –
(1) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek
amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma servisi oluşturulur. Bu
hizmetlerin yürütülmesi için uygun ortam sağlanır ve gerekli
araç ve gereç kullanıma hazır hâle getirilir.
(2) Rehberlik ve
psikolojik danışma hizmetleri, 17/4/2001
tarihli ve 24376 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Zararlı
alışkanlıklardan korunma
MADDE 18 – (1)
Okul veya kurumlarda güvenli ortamın sağlanmasına yönelik
koruyucu ve önleyici tedbirlerin artırılması ile ilgili olarak
zararlı alışkanlıkların önlenmesi ve öğrencilerin
şiddetten korunması amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma
hizmetleri kapsamında okul merkezli temel önleme çalışmaları
yürütülür. Bu konuda, öğretmen, veli, üniversite,
kolluk kuvvetleri ve çevre ile iş birliği yapılarak okul veya
kurum yönetimince gerekli önlemler alınır.
Sosyal etkinlikler
MADDE 19 – (1)
Öğrencilerde; ders programlarıyla birlikte özgüven ve sorumluluk
duygusunu geliştirecek, yeni ilgi alanları oluşturacak, bireysel
yetenek ve beceriler kazandıracak, katılımcı ve demokratik eğitim
ortamını destekleyici, okul veya kurum içi ya da
kurumlar arası bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif
etkinlikler düzenlenir ve öğrencilerin bu etkinliklere katılmaları
için gerekli tedbirler alınır.
(2) Okul veya
kurumlardaki sosyal etkinlikler, 13/1/2005 tarihli ve
25699 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim
Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sosyal
Etkinlikler Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Kurum ve çevre
ilişkileri
MADDE 20 – (1)
Eğitim ve öğretim etkinliklerinde öğrenci
merkezli okul anlayışı ön planda tutulur ve okul veya kurum,
aile ve çevre ilişkilerine önem verilir.
(2) Okul veya kurum
yöneticileri, okul veya kurumla faaliyetlerini
tanıtır, öğretmen, öğrenci, veli ve kamuoyunu yapılan
çalışmalar konusunda bilgilendirir ve okulun amaçlarının
gerçekleşmesi için yönlendirir.
(3) Yönetici,
öğretmen ve diğer personel; okul veya kurum, aile ve çevre
ilişkilerinde tutarlı, duyarlı, ölçülü, sevgi ve saygıya
dayalı bir anlayış sergiler
Kimya dersinin
genel amaçları
Bu öğretim programı, ortaöğretim
sürecinde Türk vatandaşlarında,
1. Madde ve maddeler arası
etkileşimler ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrayış
edinmek, bu kavramların tarihsel gelişimi, bireysel,
sosyal,ekonomik ve teknolojik dünyaya etkileri ve çevre ile
ilişkileri ekseninde bir bilinç geliştirmeyi;
2. Belli bir konuya özgü veri ve
bilgilerden kavram ve modellere ulaşma yetisi; bu kavram ve
modellerin açıklanmasında kimya terimlerini kullanma becerisi;
gözlem, deney, veri toplama gibi basit becerilerden problem çözmeye
geçiş mahareti ve üst düzey iletişim ilişkilerine uyum
sağlamayı;
3. Maddeyi ve maddeler
arası ilişkileri inceleme-kavrama arzusu, kendine,çevresine,
topluma ve başkalarının görüşlerine saygı itiyadı, kimyanın
çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle
karşılaştırma alışkanlığı kazandırmayı;amaçlar.
4) Atatürkçülükle
ilgili konular
Zümre
öğretmeni Harun ÜNLÜ; “ Kimya dersi ile ilgili
Atatürkçülük konuları 2104 nolu tebliğler dergisinde
bulunmaktadır. Bu konular;
- Atatürk’ün “ Bilim ve Teknik İçin Sınır Yoktur” özdeyişinin günümüzdeki uzay çalışmaları örnek verilerek anlamının büyüklüğü ve önemi üzerinde durulmalıdır.
- Yine Atatürk’ün “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir” özdeyişinin bilimin hızla geliştiği bu çağdaki etki alanı ve önemi açıklanmalıdır.
- Atatürk’ün bilim ve fende, fennin uygulaması olan tekniğe ne kadar önem verdiğini ifade eden Bursa nutuklarındaki “Hakiki Rehberimiz İlim ve Fen Olacaktır” şeklindeki sözleri üzerinde durulmalıdır.
- Atatürk zamanında kurulan fabrikalar ve fen kuruluşlarının O’nun fen ve tekniğe dayanan sanayiye verdiği önemin açık bir kanıtı olduğu ve bunların önemi belirtilmelidir.
- Atatürk’ün “İstikbal Göklerdedir” sözünün anlamı belirtilmeli; Atatürk’ün fen ve teknikten soyutlanamayan hava gücüne dolaylıda olsa bu gücün dayandığı fen ve tekniğe verdiği önem açıklanmalıdır.
- Osmanlılar zamanında kullanılması güç olan arşın, dirhem, okka gibi uzunluk ve ağırlık birimleri ile ölçü sistemleri yerine daha kolay kullanılır pratik metrik sistemin gram ve kilogram ölçülerinin konulmasının Atatürk’ün emirleri ile gerçekleştirildiği açıklanmalı ve bunların önemine değinilmelidir.
- Fizik, kimya ve biyoloji derslerinin ve fen bilimleri ve matematiğin öğretiminde kullanılan, yüzlerce anlaşılması güç Arapça ve Osmanlıca terimlerin Atatürk’ün direktifleri ile Türkçeleştirildiği anlatılmalı aradaki büyük öğrenim kolaylığına öğrencilerin dikkati çekilmelidir.
Yıllık
planlarda yeri geldikçe veya önemli gün ve haftalarda bu konuları
anlatmalıyız. Yıllık planlara hedef ve davranışlarımızı
yazmalıyız.
5)
Öğretim programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate
alınarak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi için
ortaöğretim kimya programında kimya eğitiminden umulan
çıktılar dört ana grupta mütalâa edilmiştir:
• Kimya İçerik
Kazanımları, işlenen odak konu ekseninde, o konudan ve
doğrudan edinilmesi beklenen, bilgi, kavrama, bilgiyi uygulama,
analiz ve sentez düzeyinde kazanımlardır. Bu kazanımlar, kimya
dersi içeriğini belirleyen, ana yol göstericiler gibi
düşünülmelidir. Kazanım içeriğinin çok farklı derinliklerde
düşünülebileceği hallerde, o kazanımla ilgili açıklama ve
sınırlamalar da kazanımlar çizelgesinde yer almaktadır. Kazanım
metninde adı geçmeyen bir kavram, kazanımın açık ve anlaşılır
düzeyde işlenmesi için gerekli ise, o kavram veya bilgi de
kazanımın bir parçası olarak düşünülebilir. Ancak, bu
esneklik, herkesin kendi açısından önemli gördüğü konuları
kimya öğretiminin merkezine koyması anlamına gelecek tarzda
algılanmamalı, ders işleme senaryolarında ve kitaplarda, belli
konularda aşırı zaman kaybı ve ayrıntıdan kaçınılmalıdır.
Kimya içerik kazanımları, genel olarak, yazılı ve sözlü
sınavlarla ölçülebilir kazanımlardır. Özellikle ülke çapında
yapılan seçme sınavlarının, içerik kazanımları temelinde
hazırlanacağı varsayılmıştır. Aynı kazanım için, farklı
öğretmen veya kitap yazarı tarafından ortaya konulacak işleniş
tarz ve derinliğinin, içerik kazanımları temelinde düzenlenmiş
sınavlar için bir sorun olmayacağı düşünülmüştür.
• Bilimsel Süreç
Becerileri (BSB), kimya biliminin kavram, ilke, betim ve
problem çözme örgüsü içinde, tek tek örnekler üzerinden
öğrencilerin, kendi zihinsel ve psikomotor koordinasyonlarıyla
oluşturmaları beklenen düşünme, gözlemleme, kestirme (sınırlı
veriye ve/veya işleme dayalı tahmin), ölçme, yorumlama, sunma ve
irdeleme yetilerini ifade eden önermelerdir. Bu kazanımlar, kimya
eğitiminin bütünü içinde gelişecek kazanımlar olup sınıf içi
her bir etkinlikle bunlar arasında bire bir ilişki mümkün
değildir. Başka bir deyişle, kimya içerik kazanımlarının her
biri, bilimsel süreç becerilerine az veya çok katkıda bulunur.
Sonuç olarak, içerik kazanımlarıyla bilimsel süreç becerileri
arasında tekil ilişkiler kurmak veya aramak gereksizdir.
•
Kimya-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkisi Kazanımları (KTTÇ),
kimya eğitiminin farklı yönlerinin birleşerek ortaya
çıkaracağı varsayılan, kimyanın hayata, hayatın da kimyaya
etkisi, kimyasal faaliyetler sonucu çevrede ortaya çıkan etkiler,
bu etkilerin yine kimya kullanılarak azaltımı, gündelik hayata
girmiş kimyasalların kullanım ve işlev bilinci gibi hususlara
ilişkin, çoğu zaman dolaylı, odak konular işlenirken özel
olarak vurgulanmayıp genel kimya kültürü ile ortaya çıkması
öngörülen kazanımlardır. Bu kazanımların her biri için,
işlenen konular içinde belli bir yer bulunamayabilir; fakat
öğrencinin edineceği genel kimya kültürünün, bu kazanımları
da getireceği düşünülmelidir.
• İletişim,
Tutum ve Değer Becerileri (İTD), tek başına kimya
eğitimi ile ilgili olmayıp, bütün alanlardaki eğitim
gayretlerinin ortak ürünleri olması beklenen, özgüven, tolerans,
saygı, aile/millet/vatan sevgisi gibi sosyal tutum ve değerlerle
kendini ifade, birlikte yaşama iradesi, düşünce ve hislerini
paylaşma arzusu gibi iletişime gönüllülük anlamı taşıyan
olumlu eğilimlerdir. Kimya içerik kazanımları, metinler, sınıf
içi etkinlikler ve eğitim araç-gereçleri için belirleyici olan,
bir bakıma programın özü sayılabilir kazanımlardır.
Ünitelerden her biri için, konu başlıkları önerilmiş, “Kimya
İçerik Kazanımları ” yanında, her kazanımın içerik
belirleyiciliğini netleştiren “Konunun İşleniş
Derinliği/Etkinlik Örnekleri” ve “Açıklamalar” sütunlarıyla
eğitim öğretime nelerin dâhil edileceği ve nelerin dışarıda
tutulacağı belirtilmiştir.
PROGRAMIN ÖNGÖRDÜĞÜ
EĞİTİM/ÖĞRETİM KAZANIMLARI
1.
Bilimsel Süreç Becerileri (BSB)
1. Kimyada kullanılan
kodlama sistemini tanır; bu sistemi ve kimyasal terimleri iletişimde
kullanır.
2. Gözlem ve deneyin
evreni doğru yorumlamadaki önemini kavrar.
3. Ölçülebilir
büyüklükleri uygun birimlerle ifade eder.
4. Gözlem ve deneyde
kullanılan araç-gereç, alet ve cihazları tanır.
5. Deney yapabilme
becerisi kazanır; hazır deney verilerini yorumlayarak genellemelere
ulaşır.
6. Gözlem, deney ve
araştırma ile ulaştığı sonuçları matematiksel ve sözel
olarak ifade eder.
7. Teori ve modelleri,
fiziksel olayları betimlemede ve tahmin etmede kullanır.
8. Deney sonuçlarını
çizelge ve grafikle ifade eder; çizelge ve grafikleri yorumlar.
9. Bilimsel bilgiler
arasında nitel ve nicel ayırımı yapar ve ikisi arasındaki farkın
önemini kavrar.
10. Deneysel çalışma
sırasında güvenlik kurallarına uyar.
11. Doğa olaylarını
yorumlarken kimya temelinde neden-sonuç ilişkisi kurar.
2.
Kimya-Teknoloji-Toplum-Çevre Kazanımları (KTTÇ)
1. Kimya dersinde
öğrendiklerini günlük yaşamında karşılaştığı sorunları
çözmede kullanır.
2. Kimyanın sosyal,
ekonomik ve teknolojik etkilerinin farkına varır.
3. Bilim ve
teknolojideki gelişmelerin insanlar ve doğa üzerine olumsuz
etkilerine örnekler verir.
4. Bilim ve teknoloji
üzerine çalışma yapmanın önemini sorgular.
5. Kimyanın sosyal ve
ekonomik alanlara uygulanabilirliğini irdeler.
6. Toplumsal yaşamında
kimyanın uygulamalarını fark eder.
7. Kimyadaki
gelişmelerin ekonomik, sosyal, politik ve moral değerlere etkisini
yorumlar.
8. Dünyayı
yorumlamada bilimsel yaklaşımın ve sorgulayıcı düşünmenin
önemini kavrar.
9. Bilimsel
gelişmelerin toplumsal ve sosyal maliyetini irdeler.
10. Kimya ile ilgili
problemlerin çözümünde ve fiziksel olayları açıklamada
öğrendiklerini kullanır.
3.
İletişim, Tutum ve Değer Kazanımları (İTD)
1. İş birliği
yaparak çalışmaya gönüllüdür.
2. Sükûnetle dinler,
kendini ifade eder, genel kabul görür temellere dayanarak talep ve
iddia öne sürer.
3. Evreni ve hayatı
anlamada bilimin yol göstericiliğini özümser; bilimin öncelik
aldığı durumları, demokrasinin öncelik aldığı durumlardan
ayırt eder.
4. Öğrenmek için
ödül beklemez; öğrenmenin kendisini bir ödül sayar ve ömür
boyu öğrenmeye isteklidir.
5. Çevre sorunlarına
karşı duyarlıdır.
6. Bilmediği
maddelerle iştigal ederken dikkatlidir.
7. Bilime ve onun bir
parçası olan kimyaya ilgi duyar.
Zümre
başkanı Mehmet AKKAYA; sınıfların ve öğrencilerin
seviyeleri farklı olabilir her sınıfı ve öğrenciyi eşit
düşünmek başarıyı olumsuz yönde etkiler. Derslerin işlenme
şekli ve kullanılan yöntemler başarıyı etkiler. Bu yüzden
dersine girdiğimiz sınıfın;
- Kavrama düzeyini,
- Hazır bulunuşluk düzeyini iyi tespit etmeliyiz ve öğrencilerin anlayabileceği düzeyde ders anlatmalıyız.
Konuyla
ilgili söz alan Harun ÜNLÜ ; her öğrencinin kavrama
potansiyeli aynı değildir. Başarısız ya da zayıf olan
öğrencilerle biraz daha yakından ilgilenilerek görev
verilip-istenmesi ile sorumluluk bilinci kazandırılabilir, ayrıca
öğrencilerin anlamadığı yerleri ve soru sormada rahat
olabileceği anlayışını oluşturmak çok önemlidir.
Konuyla
ilgili olarak Mehmet AKKAYA; öğretmen-veli diyalogu ile
başarısız öğrencilerin problemleri tespit edilip, çözüm
yolları aranarak derse ilgileri artırılabilir.
12. Sınıflar için
yapılan başarı değerlendirme sınavlarının diğer sınıflara
da indirilmesi durumunda öğrencilerin tabandan gelerek konu
eksiklerini görmeleri ve tamamlamaları sağlanabilir. 9 ve 10.
sınıflarda sene içi yetiştirme kursları açılıp başarı
düzeyleri artırılabilir. Bunun için okul yönetiminin velilerle
görüşmesi önerilebilir
6) Ünite veya konu
ağırlıklarına göre zamanlama yapılmıştır.
Kimya
Zümre Başkanı Mehmet AKKAYA bu seneki çalışma takvimine göre
yıllık planlarımızı 37
(1 hafta Kurban Bayramı
tatili) hafta üzerinden yapmalıyız. Haftaların aylara göre
dağılımı
-
Eylül
2 haftaŞubat3 haftaEkim
4 + 1 haftaMart4 haftaKasım
4 haftaNisan5 haftaAralık
4 haftaMayıs4 haftaOcak
4 haftaHaziran2 hafta
Şeklinde oluşmaktadır.
9. Sınıflarda 4 ünite
var. Bu ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Kimya Bilimi
7 hafta
Atom ve Periyodik
Sistem 10 hafta
Kimyasal Türler
Arasındaki Etkileşimler 9 hafta
Maddenin Halleri
10 hafta
10. Sınıflarda 5 ünite
var. Bu ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Atomun yapısı
8 hafta
Periyodik sistem
8 hafta
Kimyasal türler
arası etkileşim 4 hafta
Maddenin halleri
8 hafta
Karışımlar
8 hafta
11. Sınıflarda 5 ünite
var. Bu ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Kimyasal
Reaksiyonlar ve Enerji 5 hafta
Reaksiyon
Hzıları ve Kimyasal Denge 9 hafta
Çözeltilerde
Denge 9 hafta
Elektrokimya
8 hafta
Çekirdek
Kimyası 5 hafta
12. Sınıflarda 4 ünite
var. Bu ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Elementler Kimyası
8 hafta
Organik kimyaya
giriş 8 hafta
Organik
Reaksiyonlar 10 hafta
Organik Bileşik
Sınıfları 10 hafta
Planlamanın
uygunluğu konusunda görüş birliğine varıldı.
Ders
öğretmeni Harun ÜNLÜ ; genel olarak ders işleme
metot ve tekniklerini,
- Anlatım
- Soru-cevap
- Gösteri
- Deney, gezi, gözlem
- İnceleme, araştırma
- Problem çözme
- Görsel yayınlardan (CD, projeksiyon v.b.) yararlanma şeklinde sıraladı.
Buna göre bu maddeleri
ele alarak aşağıdaki düşünceleri paylaştılar;
- Soru-cevap yönteminin öğrencilerde analitik düşüncenin uyarılmasında, ayrıca konunun pekiştirilmesinde ve kolay kavratılmasında önemli olduğu,
- Okulun laboratuvar araç-gereçleri nispetinde gösteri deneylerinin hazırlanması ve yapılmasının konuyu kavramayı daha da kolaylaştırdığı,
- Öğrencilerin derse daha geniş katılımını sağlamak için öğrencilere ferdi olabileceği gibi, grup ya da sınıf olarak ders dışında araştırma ve inceleme ödevlerinin verilmesinin sorumluluk bilinci kazandıracağı,
- Yeni konuya başlamadan önce, daha önce işlenen konuların kısa bir tekrarının yapılmasının, bu tekrarın soru-cevap, özet anlatım ve örnekleme gibi öğrenci katılımlı olması halinde öğrencilerin derse ve yeni konuya daha iyi motive olmuş olarak katılmasının sağlanacağı,
- Ders işlenişinin süre dolmadan birkaç dakika önce tamamlanması halinde, anlatılan konunun değerlendirme soruları ve cevapları ile daha pekiştirilmesine,
- Konuların özelliğine göre değerlendirme sorularının ve örneklemelerin ezbercilikten çok yorumlamaya dayalı olması, mümkünse günlük yaşamın içinden olması halinde bilgilerin daha kalıcı olacağı,
- “Yanlış cevap yoktur, yanlış soru vardır” ilkesinden hareketle cevabı içinde gizli sorular sorulmasının doğru düşünmeyi artıracağı,
- Öğrenci seviyesine uygun dil ve terimler kullanılmasının anlamayı kolaylaştıracağı,
- Soruların doğru cevaplanması halinde not ile değerlendirerek ödül sisteminin uygulanması ile bütün öğrencilerin derse katılımının teşvik edileceği,
- Doğrudan kişiye yönelik soru sorma tekniği uygulanıyor ise, sıralı yöntemin uygulanmaması, karışık yöntemle soru sorulacak kişinin seçilmesi ile tüm sınıfın dikkatli ve ilgili olmasının sağlanacağı,
- Grup çalışmaları ile her öğrenciye görev verilerek faal hale getirilmesinin katılımı artıracağı,
- Öğrenmeleri güçlü olanlarla zayıf olanlardan oluşturulacak gruplarda, bilenler bilmeyenlere yardımcı olsun metodu uygulanarak seviye farkının azaltılacağı,
- Eğitim; davranış değişikliği süreci olduğuna göre, geleceğin büyükleri olan gençlerimizde gerçek dünya değerlerine göre, bilgi, beceri ve davranış değişimi ile başarma inancının ve güveninin geliştirilmesi için etkin rehberlik çalışmalarının önemli olduğu
7)Diğer zümre
veya bölüm öğretmenleriyle aşağıdaki konularda
işbirliği yapılacaktır:
Harun
ÜNLÜ , elektro kimyada elektroliz ve piller konusunda
elektrik devresi kurulması ile iletkenlik ölçümleri deneylerinde,
optik izomeri konusunda, maddenin ayırt edici özellikleri
konularında Fizik öğretmenleri ile, mol kavramı ve
kimyasal hesaplamalar konusunda, logaritma, birim çevirmeleri
konularında Matematik öğretmenler ile, PH, karbonhidratlar
katalizör azotlu bileşikler konularında biyoloji öğretmenleri
ile,Atatürkçülük konularında Tarih öğretmenleri ile,
doğru ve olumlu cümle ve imla kuralları konusunda Edebiyat
öğretmenleri ile işbirliği yapabiliriz. Bu konular ilgili
öğretmenlerin zümre başkanlarına iletilerek planlama yapmaları
kararlaştırıldı.
8)Bilim ve
teknolojideki gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı
kararlar alınmasında ortaöğretim öğrencisinin
anlayabileceği bilimsel yayınların tavsiye edilmesi. Bilimsel
gelişmelerle ilgili olarak öğrencilere derslerde örnekler
verilmesi gerektiğinde makale, broşür, internet sitelerinden
çalışmalar gösterilecektir.
9)Derslerin daha
verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve
benzeri öğretim materyalinin belirlenmesi,
Söz
alan zümre başkanı Mehmet AKKAYA “ Laboratuvarı
kullanmadığımız derslerde konu ile ilgili posterleri, peryodik
cetvelleri ve molekül şekilleri gibi… Diğer görsel araçları
sınıfa götürüyoruz. Öğrencinin derse olan ilgisi artıyor ve
daha kalıcı bir öğrenme gerçekleşiyor. Bu tip uygulamaları bu
yılda yapmayı düşünüyoruz.”
Toplantıya
başkanlık eden okul müdür yardımcısı Mehmet AKKAYA;
laboratuvar kullanımı çok önemli, görerek ve yaparak öğrenme
çok daha kalıcıdır. Milli Eğitim Bakanlığı da ezbere dayalı
bir eğitim yerine öğrenci merkezli yapılandırıcı eğitime
geçiş çalışmaları yapmaktadır. Bu yüzden bundan sonraki
eğitim-öğretim dönemlerinde laboratuvar kullanımının önemi
artacaktır.
Laboratuvar
kullanımı ile ilgili söz alan Harun ÜNLÜ ; deneyler
yapıldıktan sonra kullanılan araç-gereçlerin ve laboratuvarın
genel temizliğine dikkat ederek bir sonraki sınıfa kullanılabilir
halde temiz ve düzenli bırakmalıyız. Ayrıca deneyler için
kullanılan araç-gereç ve kimyasal maddelerin ders öğretmeninden
izinsiz öğrenci kullanımına müsaade etmeyelim ki olabilecek bazı
laboratuvar kazalarına önceden tedbir almış olalım. Laboratuvar
kulanım saatlerindeki karışıklılığa engel olmak için mutlaka
laboratuvar ders kullanım planı ve talimatnamesi hazırlamalıyız.
Bu planı laboratuvarın kapısına asmalıyız.
Zümre
öğretmeni Harun ÜNLÜ “ dersleri anlatırken; dersin
tamamını veya gerekli yerlerde 5-10 dakikalık gösterimlerle
anlatılan konuları görmelerini sağlayabiliriz. Bunun için
elimizde mevcut olan projeksiyon aletlerinin de kullanılmasını
söyledi.
10) Okul veya
kurum ve çevre imkânlarımıza göre;
Akdeniz
Şişe-Cam fabrikasına,Temizlik malzemeleri üreten tesislere,
Yenice Adana(Atarmit pet bardak-tabak) polimer-kimya(PET,PVC vs.)
tesislerine il içi ; Konya Şeker fabrikasına il dışı gezileri
yapılabilir (Bu planlamalar öğrenci-veli işbirliği ile katılım
durumuna göre yapılacaktır). Laboratuvar imkânlarına göre ders
kitabındaki deneyler yapılacaktır.
11) Öğrenci
başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde ortak bir
anlayışın, birlik ve beraberliğe yönelik belirleyici kararların
alınması,
Zümre başkanı Mehmet
AKKAYA ; Öğretmenlerin, ölçme ve değerlendirme yaparken
aşağıdaki noktalara dikkat etmeleri,daha geçerli ve güvenilir
değerlendirme yapmalarına katkı sağlayacaktır:
1. Seçilen ölçme ve değerlendirme
yöntem ve teknikleri ders programında hedeflenen kazanımlara uygun
olmalıdır. Ölçme ve değerlendirme araçları ile değerlendirme
ölçütlerinin programın temel amaçlarına hizmet eder nitelikte
olmasına ve programda kazandırılması hedeflenen becerileri
kapsamasına dikkat edilmelidir.
2. Öğretim programında sunulan ölçme
ve değerlendirme araçlarına ilişkin formlar örnek olarak
sunulmuştur. Bu formların aynı şekilde kullanılması zorunlu
değildir. Formlar ve formlarda yer alan ölçütler, sınıf
mevcudu, çevre ve sınıf imkânları, dersin işleniş yöntemi,
süre vb. faktörler göz önünde bulundurularak yeniden
yapılandırılabilir.
3. Öğretmenlerin geleneksel
değerlendirme araçları (çoktan seçmeli, doğru/ yanlış,
eşleştirme, kısa yanıtlı sorular vb.) ile performansa dayalı
değerlendirme araçlarını birlikte ve dengeli kullanması öğrenci
kazanımlarının daha etkili değerlendirilmesini sağlayacaktır.
4. Performansa dayalı değerlendirme
yapmak için verilen performans görevlerinde öğrencilerin
performansının, daha önceden hazırlanmış ölçütlerden oluşan
değerlendirme araçlarından (dereceli puanlama anahtarı,
derecelendirme ölçeği vb) biri ile değerlendirilmesi ve
puanlanması gerekmektedir.
5. Verilen yıllık ödevler veya
performans görevlerinde öğrencilerin bir kaynaktan bilgileri aynen
aktarmaları yerine; elde ettikleri bilgileri, yorumlamaları,
transfer etmeleri, çıkarımda bulunmaları, analiz etmeleri,
değerlendirme yapmaları, tablo veya grafiğe dönüştürmeleri vb.
sağlanmalıdır. Öğrencilerin performansına ilişkin
değerlendirme sonuçları mümkün olduğunca kısa sürede
öğrencilere bildirilmelidir.
6. Sınıfta yapılan her türlü
etkinliğin değerlendirilerek bir puanlama yapılması zorunlu
değildir.
7. Öğrencilerin öğrenmelerine
destek sağlamak ve performanslarını değerlendirmek için
yapılacak grup çalışmalarında iki yol izlenebilir. Birincisinde,
verilen görev veya proje, gruptaki öğrenci sayısı kadar alt
bölüme ayrılarak her öğrenciye bir alt görev yüklenir.
İkincisinde ise söz konusu görev veya proje grubun tamamına
verilir; grup iş bölümünü kendisi yapar; her grup üyesinin
görev takibi de gruba ait bir iştir. Birinci tip grup çalışmaları
değerlendirilirken, görev ve proje sunum aşamalarında her öğrenci
kendi hazırladığı bölümden sorumludur ve her öğrencinin
performansı ayrı değerlendirilir. İkinci tip grup çalışmalarında
ise her öğrenciye eşit puan takdir edilir. Başka bir deyişle,
bir grubun tüm üyeleri aynı puanı alır.
12)Sınavların şekil,
sayı ve süresi ile ürün değerlendirme ölçütleri
ile puanlarının belirlenmesi
Zümre
başkanı Mehmet AKKAYA; tarafından 22395 sayılı resmi
gazetede yayınlanan Ortaöğretim kurumları sınıf geçme
yönetmeliğindeki 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24ve 25.
maddeleri okuyarak 25. maddedeki sınav sonuçlarının duyurulması
ile ilgili “yazılı sınavlar, uygulamalar ve ödev sonuçları
yazılı sınavın yapıldığı tarihten veya ödev ve uygulamanın
teslimi tarihinden en çok 15 gün içinde öğrenciye duyurulur ve
öğrencinin istemesi halinde sınav kağıdı ders öğretmeni ile
birlikte bir defa daha incelenir” ibaresine dikkat çekilerek
titizlikle uygulanmasına karar verildi.
Her
dönem için 9. ve 11. sınıflarda 2 yazılı sınav, 10. ve 12.
sınıfta ise 3 yazılı sınav yapılacaktır.
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA “Yazılı sınavlarda tek tip
soru sormamalıyız. Öğrencilere mümkün olduğunca analiz-sentez
yaptıracak sorular sormalıyız. Sorular %10-D/Y, %10-boşluk
doldurma, %30-çoktan seçmeli ve % 50 klasik sorulardan oluşmalıdır.
Bununla birlikte;
- Cevap anahtarlarını sınavı uygulamadan önce çıkarmalıyız, sürenin uygun olup olmadığını kontrol etmeliyiz.
- Sınavdan hemen sonra cevap anahtarlarını öğrencilerin görebilecekleri panolara asmalıyız.
- Öğrenciler bu vesileyle yanlışlarını görüp sonraki sınavlarda aynı hataları yapmamalı.
- Sınavı değerlendirdikten sonra soru analizi yapılmalıdır.
- Böylece öğrencilerin zorlandıkları konuları rahatlıkla tespit edebiliriz.
- Öğrencilerin eksiklerini belirledikten sonra bunları gidermek için çalışmalar yapmalıyız.
Zümre Başkanı
Mehmet AKKAYA; sınıf geçme yönetmeliğinin 21. maddesini
okudu:
“Bir
dönemde öğrencilere her dersten bir sözlü sınav puanı
verilmesi esastır. Dersin özelliğine göre ve imkânlar ölçüsünde
daha çok sözlü puanı da verilebilir. Sözlü sınav için başlı
başına bir ders saati ayrılmaz. Sözlü puanı öğrencilerin
eğitici çalışmalardaki faaliyetleri, derse hazırlıkları ders
içinde etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları
değerlendirilerek verilir ve öğrenciye anında bildirilir. Bu
yönetmeliğe dayanarak öğrencilerin derse hazırlıklarına,
verdikleri güzel bir cevaba, sordukları ilginç sorulara, proje
hazırlıklarına bakılarak daha çok sözlü notu ile
ödüllendirilmeleri derse ilgi ve isteklerini artıracaktır.
Öğrenci takip formları hazırlanarak yıl boyunca öğrencilerimizi
değerlendirebiliriz. Bu şekilde öğrenci hem hak ettiği notu
alacak hem de ders işleme sürecine katılacaktır.
13)Öğrencilere
verilecek proje ve ödev konularının tespiti
Konuyla ilgili söz alan
Zümre Başkanı Mehmet AKKAYA; ödevleri 4 kısımda
değerlendirebiliriz;
1. Öğretici olmalı.
2. Araştırmaya
yöneltecek nitelikte olmalı.
3. İşlenen konu ile
ilgili olmalı.
4. Yapabileceği,
gerçekleştirebileceği zorlukta olmalı.
Zümre
Başkanı Mehmet AKKAYA; günlük ya da haftalık ödevlerde
dikkate alınan hususları, yıllık ödevler için de dikkat
etmeliyiz. Ayrıca 27.11.1989 tarih ve 2300 sayılı tebliğler
dergisinde yayımlanan ödev yönetmeliğinde bulunan; “Madde:9.
Ödev, eğitim ve öğretim sürecinde yer alan faaliyetlerden biri
olup öğrencilerin kendi kendilerine veya grup halinde severek
yapmaları, onlardan çalışma ve başarma istek ve hevesi yaratması
bakımından önem taşır” ifadesine göre verilen ödev
konusunun öğrenciyi; anlayamadığı konuyu kavramaya, inceleme ve
araştırmaya, öğrenmekte zorlandığı konuyu sorumluluk alarak
öğrenmeye, edindiği becerisini çevresiyle paylaşmaya hem dersi
sevdirici ve hem de ilgisini artırıcı nitelikte olması
gerektiğini hususuna dikkat etmeliyiz.
Söz
alan Harun ÜNLÜ; öğrenciye verilecek ödevler öğrencinin
sosyal aktivitelerini artıracak, onu araştırmaya itecek türden
seçilebilir. Meselâ, kimya sanayi ile ilgili bir fabrika veya
benzeri yerleri gezme, ondan rapor hazırlama şeklinde olabilir.
Öğrenci hazırladığı bu raporu sınıfta arkadaşlarına takdim
eder, sonra arkadaşlarının sorularına cevap verir. Hazırladığı
rapora, sınıfta takdim şekline ve sorulara verdiği cevaplara göre
öğrenci notunu alır.
Bu
tip hazırlanacak ödevlerde ilimizde bulunan kimya sanayi ile ilgili
Cam fabrikaları, Boya fabrikaları, sabun, deterjan fabrikaları,
çamaşır suyu fabrikaları, tuz ruhu imalathaneleri, sirke üretim
tesisleri, çikolata-bisküvi fabrikaları, tekstil fabrikalarında
boyama ürünleri, yemek yağı üretim tesisleri, margarin üretim
tesisleri gibi yerler olabilir.
Bu
tip yerleri öğrencinin gezmesi ve görmesi, okuduğu dersin
sanayide nasıl kullanıldığını öğrenmesi açısından
faydalıdır. Aynı zamanda bu bilgilerle nasıl para kazandığını
öğrenebilir. Böylece derse ilgisi artabilir. Ayrıca yıllık plan
ödevlerin takibini ve değerlendirmesini aşağıdaki tabloda
belirtildiği gibi yapabiliriz.
ÖĞRENCİYE
VERİLECEK YILLIK ÖDEV KONULARI
Öğrencinin
bir konuda inceleme ve araştırma yaparak onunla ilgili
hazırlayacağı ödev konularına örnekler aşağıda
çıkarılmıştır. Öğretmenlerin bu konulara bağlı kalması
zorunlu değildir. Bunlar öğrencinin sınıf ve seviyesi dikkate
alınarak seçilmelidir.
9.SINIF
Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Simya nedir. Tarihteki
önemli simyacılar ve çalışmaları
2. Atom fikrinin tarihi
3. Atom modelleri ve
gelişimi
4. Kimya kanunları
5. Kimyasal bağlar
6. İnorganik maddeler
7. Organik maddeler
8. Periyodik cetvel
9. Asitler bazlar
10. Polimerleşme
11. Hidroliz
12. Karışımlar
13. Karışımları ayırma
yöntemleri
14. Çözelti türleri
15. Diyaliz
16. Temizlik maddeleri
17. Alaşımlar
18. Harç
19. Çimento çeşitleri
20. Boya
21. Porselen
22. Cam çeşitleri
23. Ekolojik denge
24. Sindirim
25. Küresel ısınma
26. Hava yastıkları vb.
10.
SINIF Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Nükleer enerjiden
günümüzde istifade yollarının araştırılması.
2. Radyoaktiviteden fosil yaşlarının hesaplanmasında nasıl yararlanılır? Araştırınız?
3. Çekirdek tepkimeleri ile kimyasal tepkimeler arasındaki farklılıklar ve nedenleri.
4. Atom bombası ve hidrojen bombasını dayandığı temel ve etkilerinin araştırılması?
5. Alternatif enerji kaynakları, Hidrojen ve Bor enerjisi.
6. Kimyasal silah olarak bilinen gazlar nelerdir? Bu gazların canlılar üzerindeki etkileri nelerdir?
7. N.Ş.A da bir mol gazın neden 22.4 litre geldiğinin araştırılması.
8. Doğal gazda bulunan kimyasal bileşikler nelerdir, yanma ürünleri tehlikeleri ve önemleri nelerdir?
9. Suni yağmur oluşturmadaki kimyasal reaksiyonları araştırınız.
10. Betonun donması olayında karşılaşılan muhtemel kimyasal reaksiyonları araştırınız.
11. Yangın söndürmede kullanılan kimyasal maddeleri ve bunların yangına etkilerini araştırınız.
12. Sera etkisi ve küresel ısınma nedir?
13. Sigara dumanında hangi gazlar vardır? İnsan sağlığına etkisini araştırınız.
14. Denizdeki dalgıçlarda vurgun olayını araştırınız.
15. Suyun canlılar için önemini araştırınız.
16. Hava kirliliğine sebep olan gazlar nelerdir?
2. Radyoaktiviteden fosil yaşlarının hesaplanmasında nasıl yararlanılır? Araştırınız?
3. Çekirdek tepkimeleri ile kimyasal tepkimeler arasındaki farklılıklar ve nedenleri.
4. Atom bombası ve hidrojen bombasını dayandığı temel ve etkilerinin araştırılması?
5. Alternatif enerji kaynakları, Hidrojen ve Bor enerjisi.
6. Kimyasal silah olarak bilinen gazlar nelerdir? Bu gazların canlılar üzerindeki etkileri nelerdir?
7. N.Ş.A da bir mol gazın neden 22.4 litre geldiğinin araştırılması.
8. Doğal gazda bulunan kimyasal bileşikler nelerdir, yanma ürünleri tehlikeleri ve önemleri nelerdir?
9. Suni yağmur oluşturmadaki kimyasal reaksiyonları araştırınız.
10. Betonun donması olayında karşılaşılan muhtemel kimyasal reaksiyonları araştırınız.
11. Yangın söndürmede kullanılan kimyasal maddeleri ve bunların yangına etkilerini araştırınız.
12. Sera etkisi ve küresel ısınma nedir?
13. Sigara dumanında hangi gazlar vardır? İnsan sağlığına etkisini araştırınız.
14. Denizdeki dalgıçlarda vurgun olayını araştırınız.
15. Suyun canlılar için önemini araştırınız.
16. Hava kirliliğine sebep olan gazlar nelerdir?
11.
SINIF Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Fotoğraf ve röntgen
ışınlarından nasıl ayna yapıldığını araştırınız.
2. Atık suyun arıtılması, teknik ve yöntemleri.
3. Seçimli çöktürmeyi inceleyerek sudaki metaller hangi metotlarla çöktürülür? Araştırınız.
4. Suların sertliğinin giderilmesi yollarını araştırınız.
5. Karbonmonoksit zehirlenmesinin nedenlerini araştırılması.
6. Günlük hayatta kullandığımız asit ve bazlar nelerdir? Kullanıldığı yerlerin araştırılması.
7. Kimyasal reaksiyonlarda niçin çökelek oluşur? Sebeplerini araştırınız.(HCI ile NaOH çözeltisi karıştırıldığında çökme olmazken HCI ile AgNO3 çözeltisi karıştırıldığında niçin AgCI çökmektedir?
8. Asit yağmurlarının toprak kimyasına, canlılara ve tarihi eserlere etkisini araştırınız.
9. İnsan vücudunda bulunan tampon çözeltiler nelerdir?
10. İndikatör nedir ve nerelerde kullanılır? Araştırınız.
11. Paslanma nedir? Paslanmadan korunmak için gerekli yöntemleri araştırınız.
12. Şarj edilebilir piller hangileridir? Şarj mekanizmasını araştırınız.
13. Vücudumuz niçin elektrik akımını ilettiğini araştırınız.
14. Kaplamacılık olayında elektroliz olayının kullanımını örneklerle inceleyiniz.
2. Atık suyun arıtılması, teknik ve yöntemleri.
3. Seçimli çöktürmeyi inceleyerek sudaki metaller hangi metotlarla çöktürülür? Araştırınız.
4. Suların sertliğinin giderilmesi yollarını araştırınız.
5. Karbonmonoksit zehirlenmesinin nedenlerini araştırılması.
6. Günlük hayatta kullandığımız asit ve bazlar nelerdir? Kullanıldığı yerlerin araştırılması.
7. Kimyasal reaksiyonlarda niçin çökelek oluşur? Sebeplerini araştırınız.(HCI ile NaOH çözeltisi karıştırıldığında çökme olmazken HCI ile AgNO3 çözeltisi karıştırıldığında niçin AgCI çökmektedir?
8. Asit yağmurlarının toprak kimyasına, canlılara ve tarihi eserlere etkisini araştırınız.
9. İnsan vücudunda bulunan tampon çözeltiler nelerdir?
10. İndikatör nedir ve nerelerde kullanılır? Araştırınız.
11. Paslanma nedir? Paslanmadan korunmak için gerekli yöntemleri araştırınız.
12. Şarj edilebilir piller hangileridir? Şarj mekanizmasını araştırınız.
13. Vücudumuz niçin elektrik akımını ilettiğini araştırınız.
14. Kaplamacılık olayında elektroliz olayının kullanımını örneklerle inceleyiniz.
1. Aspirin laboratuarda
nasıl elde edilir? Araştırınız.
2. Ham Petrolün ayrıştırılma metotları ve ürünlerini inceleyiniz.
3. Tentürdiyot laboratuarda nasıl elde edilir?
4. Endüstride çok kullanılan polimerlerin elde edilmesi ve kullanım alanlarının araştırılması.(Teflon, orlon, PVC)
5. İdrarda şeker ve üre tayini nasıl yapılır araştırınız.
6. Sanayide kullanılan boya maddelerini araştırınız.
7. Tarımda kullanılan hormonlar ve zirai ilaçların zararlarını araştırınız.
8. Alkolün insan sağlığına zararlarını araştırınız.
9. Sıvı yağlarda margarin hangi metotlarla yapılmaktadır araştırınız.
10. Selüloz ve nişastanın yapım formülerinin aynı olmasına rağmen,biri insan midesi tarafından sindirilir diğeri sindirilmez. Bunun nedenini araştırınız.
11. Asetilen gazı nasıl elde edilir? Günlük hayatta nerelerde kullanılır araştırınız.
12. Deterjanın ve diğer temizlik ilaçlarının ekolojiye etkilerini araştırınız.
13. Günlük hayatta kullandığımız kanser yapıcı organik maddeler nelerdir? Araştırınız.
14. Polimer nedir? Günlük hayatta kullandığımız polimer örnekleri nelerdir?
15. Organik gübrenin önemini araştırınız.,
16. Limon kolonyası ve sabunun nasıl yapıldığını araştırınız.
KİMYA DERSİ PROJE ÖDEV TAKİP VE DEĞERLENDİRME FORMU
2. Ham Petrolün ayrıştırılma metotları ve ürünlerini inceleyiniz.
3. Tentürdiyot laboratuarda nasıl elde edilir?
4. Endüstride çok kullanılan polimerlerin elde edilmesi ve kullanım alanlarının araştırılması.(Teflon, orlon, PVC)
5. İdrarda şeker ve üre tayini nasıl yapılır araştırınız.
6. Sanayide kullanılan boya maddelerini araştırınız.
7. Tarımda kullanılan hormonlar ve zirai ilaçların zararlarını araştırınız.
8. Alkolün insan sağlığına zararlarını araştırınız.
9. Sıvı yağlarda margarin hangi metotlarla yapılmaktadır araştırınız.
10. Selüloz ve nişastanın yapım formülerinin aynı olmasına rağmen,biri insan midesi tarafından sindirilir diğeri sindirilmez. Bunun nedenini araştırınız.
11. Asetilen gazı nasıl elde edilir? Günlük hayatta nerelerde kullanılır araştırınız.
12. Deterjanın ve diğer temizlik ilaçlarının ekolojiye etkilerini araştırınız.
13. Günlük hayatta kullandığımız kanser yapıcı organik maddeler nelerdir? Araştırınız.
14. Polimer nedir? Günlük hayatta kullandığımız polimer örnekleri nelerdir?
15. Organik gübrenin önemini araştırınız.,
16. Limon kolonyası ve sabunun nasıl yapıldığını araştırınız.
KİMYA DERSİ PROJE ÖDEV TAKİP VE DEĞERLENDİRME FORMU
ÖĞRENCİNİN
|
DERS:
|
ADI
|
DEĞERLENDİRME SONUCU
|
SOYADI
|
NOT RAKAMLA
|
SINIFI
|
NOT YAZIYLA ….....
|
NUMARASI
|
ADI
SOYADI…..........................
|
ÖDEVİN VERİLDİĞİ
TARİH …/…./2014
|
İMZA
|
ODEVİN TESLİM TARİHİ
…/…./2014
|
|
ÖDEVİN
KONUSU:
…............................................................................................
S.N.
|
DEĞERLENDİRİLECEK HUSUSLAR
|
PUAN
|
VERİLEN PUAN
|
DÜŞÜNCELER
|
1-
|
Ödev hazırlama planı yapması ve
uygulama başarısı
|
10
|
|
|
2-
|
Ödev için gerekli bilgi, doküman,
araç, gereç toplaması ve kullanması
|
10
|
|
|
3-
|
Kendisini geliştirmek amacı ile
ödevi bizzat yapması ve çabası
|
10
|
|
|
4-
|
Ödev hazırlama sırasında ders
öğretmeni ile diyalog kurması
|
10
|
|
|
5-
|
Kaynak kişilerle, varsa grupla
iletişim kurabilme yeteneği
|
15
|
|
|
6-
|
Ödevin doğruluk ve
kullanılabilirlik derecesi
|
10
|
|
|
7-
|
Ödevin yazım kurallarına ve
dersin özel kurallarına uygunluğu
|
5
|
|
|
8-
|
Düzgün ifade kullanma ve
anlaşılabilir olması
|
5
|
|
|
9-
|
Ödevin
sunumu ve ödevle ilgili
Soruları cevaplandırması
|
20
|
|
|
10-
|
Ödevin zamanında teslim edilmesi
|
5
|
|
|
|
TOPLAM
|
100
|
|
|
Yapılan
faaliyetler
Alınan
kararlar
Tarih
İmza
1.
Görüşme ……….
………….. …
…..
2.
Görüşme ………..
……….. …
…….
3.
Görüşme ………..
………….. …
……
AÇIKLAMALAR:
1- Ödev
konusu öğrenciye imza karşılığı bildirilecektir.
2-
Öğrencinin ders öğretmeni ile görüşmesinde, öğretmen
tarafından notlar alınacaktır.
3- Her
öğretmen verdiği ödevlerle ilgili formları dosyalayacaktır
4-
Öğrencinin çalışma planı, bilgi, doküman ve araç – gereç
listesi, iletişim kurduğu kaynak kişilerin listesi, ödevin
sonundaki yararlanılan kaynaklar bölümünde belirtilecektir.
5-Yıllık
ödev takip ve değerlendirme formu doldurularak idareye teslim
edilecektir.
Zümre
başkanı Mehmet AKKAYA; “12. sınıfların üniversite
giriş sınavlarında hedefledikleri bölümleri kazanabilmeleri için
kimya dersine ait ne gibi çalışmalar yapabiliriz. Öğrencilerimize
bu zorlu yarışta elimizden gelen yardımı yapmalıyız. “
şeklindeki konuşması üzerine; söz alan Harun ÜNLÜ ;
öğrencilerin geçmiş yıllara ait konularda eksikleri var. Boş
zamanlarda bu eksik konuları tamamlamak için birebir konu
anlatabiliriz. Böylece konu eksiklerini hızlı bir şekilde
tamamlayabiliriz. Ayrıca derslerde konu ile ilgili çıkmış
soruları çözerek pratik kazanmalarına yardımcı olabiliriz.
Konuyla ilgili söz alan Mehmet AKKAYA; öğrencilerin deneme
sonuçlarını inceleyerek eksik oldukları konuları daha kolay
tespit edebilir, yaptıkları hatalara dikkat çekerek hatalarını
en aza indirebiliriz.
14)Dilek ve temenniler.
Toplantıya başkanlık
eden zümre başkanı Mehmet AKKAYA; “başarılı bir yıl
geçirmemizi diliyorum. Toplantıyı sona erdiriyorum. “ diyerek
toplantıyı kapattı.
TOPLANTIDA ALINAN
KARARLAR
1. Yıllık
planların 37 hafta (1 hafta Kurban Bayramı Tatili) üzerinden
yapılmasına karar verildi.
2. Yıllık
planların yukarıda belirtilen şekilde yapılmasına karar verildi.
Yıllık planlar Eylül ayının üçüncü haftası idareye teslim
edilecektir.
3. Atatürkçülük
konularının hedef ve davranışlarının yazılmasına karar
verildi.
4. Haftalık ders
saatine göre her şubeye aşağıdaki gibi yazılı yapılmasına
karar verildi. 12. sınıflarda YGS tarihine göre sınav tarihinde
değişiklikler olabileceği konusunda karara varıldı.
9. ve 11. sınıflarda
…………………………………………….. 10. ve
12.sınıflarda;
1.Dönem 1.yazılı sınavı
|
11-15 Kasım 2014
|
|
1.Dönem 1.yazılı sınavı
|
04 - 08 Kasım 2014
|
1.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
02-05 Ocak 2015
|
|
1.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
09 - 13 Aralık 2014
|
|
|
|
1.Dönem 3.Yazılı sınavı
|
06 - 10 Ocak 2015
|
2.Dönem 1.Yazılı sınavı
|
17-21 Mart 2015
|
|
2.Dönem 1.Yazılı sınavı
|
10 - 14 Mart 2015
|
2.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
19-23 Mayıs 2015
|
|
2.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
14 - 18 Nisan 2015
|
|
|
|
2.Dönem 3.yazılı sınavı
|
12 - 16 Mayıs 2015
|
5. Ders
saatine bakılmaksızın sözlü notu verilmesine, sözlü notu
verilirken öğrencilerin okul içindeki faaliyetlerinin dikkate
alınmasına ve öğrencilere bütün öğrenciler önünde onura
ederek verilmesine karar verildi. Her dönem için bir öğrenciye 9.
ve 11. sınıflarda en az 1 sözlü notunun, 10. ve 12.sınıflarda
ise en az 2 sözlü notunun verilmesine karar verildi.
6. Günlük
ödevlerin amaca ve niteliklere uygun olmasına karar verildi.
(13.madde)
7.Yıllık
ödevlerin yukarıdaki tabloda belirtilen esaslar doğrultusunda
verilmesi, takip edilmesi ve değerlendirilmesine karar verildi.
Yıllık ödev konularının kasım ayının ilk haftasında ilgili
öğrencilere dağıtılmasının ve Nisan ayının son haftasında
ise hazırlanan ödevlerin toplanmasının uygun olacağı
kararlaştırıldı.
8. Dersler
işlenirken derslerde öğrenciyi motive edecek ve derse katılımını
sağlayacak etkinliklere yer verilmesine karar verildi.
9. Yukarıda
belirtilen konu ve branş öğretmenleri ile işbirliği yapılamasına
karar verildi. ( 7. madde)
10. Öğrencilerin
konu eksiklerinin giderilmesi için boş zamanlarda birebir ders
anlatılmasına, sınav sonuçlarının takip edilerek hatalarının
aza indirilmesine karar verildi.
11. Başarıyı
artırmak için sınıf seviyelerine uygun ders anlatılmasına,
başarısız öğrencilerle yakından ilgilenilmesine ve veli ile
diyalog kurularak başarısızlık nedenlerinin tespit edilip ortadan
kaldırılmasına karar verildi.
12. Laboratuvar
kullanıldıktan sonra temiz bırakılmasına, araç-gereçleri
öğrencilerin izinsiz kullanmamalarına, laboratuvar ders kullanım
ve talimatnamesinin hazırlanmasına karar verildi.
xxx xxx
Kimya Öğretmeni
Zümre Başkanı
OLUR
...09.2014
xxx
Okul Müdürü
0 Yorumlarınız