2014-2015
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI, I.DÖNEM
xxx LİSESİ DİN K. ve AHLAK BİLGİSİ DERSİ
ZÜMRE
ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR
TOPLANTI
TARİHİ
: 10.09.2014
TOPLANTI
YERİ
: xx LİSESİ
TOPLANTI
SAATİ
: 14: 00
TOPLANTIYA
KATILANLAR :
GÜNDEM
- Açılış ve Yoklama
- T.C. Anayasasının Milli eğitimimiz ile ilgili maddelerinin okunması ve değerlendirilmesi.
- 1739 Milli Eğitim temel kanununun okunup değerlendirilmesi.
- Ortaöğretim ve İlköğretimin temel amaçlarının okunup değerlendirilmesi.
- Din Kültürü dersi öğretiminin genel ilke ve temel amaçlarının okunup değerlendirilmesi.
- 2002/2014 Eğitim - Öğretim yılının değerlendirilmesi.
- Öğrenci başarı durumu,
- Öğrenci başarılarını etkileyen nedenlerin değerlendirilmesi,
- Planlandığı halde uygulanamayan hususlar ve nedenlerin değerlendirilmesi
- Din Kültürü Ahlak Bilgisi dersi ilköğretim ve ortaöğretim müfredatının incelenmesi,
- Atatürk ilke ve inkılaplarının yıllık planlara yerleştirilmesi ve derslerde işlenmesi,
- Yıllık ve Günlük Planların hazırlanması esaslarının tespiti
- Yazılı ve sözlü sınavların esaslarının belirlenmesi.
- Ödev esasları ve değerlendirme ölçülerinin belirlenmesi.
- Öğrenci başarısının arttırılması ile ilgili yapılması düşünülen çalışmaların belirlenmesi.
- Derslerin işlenişi , uygulanacak yöntem ve teknikler.
- Zümre öğretmenleri ile işbirliği.
- Dilek ,temenniler ve kapanış.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Belirtilen
gün ve saatte toplanan Din K .ve Ahlak Bilgisi dersi Zümre
öğretmenler kurulu Zümre Başkanı Ahmet ORAL başkanlığında,
yukarıda belirtilen gündem maddelerini görüşmek üzere
toplantıya başladı.
2-İsmail
ALÇORBA T.C. Anayasasının Milli Eğitimimiz ile ilgili
maddelerini okudu .Bu maddelerin eğitim ve öğretim faaliyetleri
için ne kadar önemli olduğu anlaşıldı ve sürdüreceğimiz
eğitim öğretim döneminde çalışmalarımıza ışık tutması
konusunda karar birliğine varıldı.
3-1739
sayılı Milli Eğitim temel kanunun genel ve özel amaçları
okundu; Buna göre ;
- Öğrencilerimizi Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin milli, ahlaki, insani , manevi ve kültürel değerlerini benimseyen vatanını ve milletini seven, Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek.
- Öğrencilerimizi beden, zihin , ruh ve duygu bakımından sağlıklı bir kişilik sahibi yapmak, karakterli, hür düşünceli ,yapıcı ve yaratıcı kişiler olarak yetiştirmek.
- Kabiliyetleri doğrultusunda bilgi ve beceri kazandırmak, toplum mutluluğuna katkıda bulunabilecek meslek sahibi yapmak.
- Ayrıca Türk Milli Eğitiminin temel ilkeleri okunarak Eğitim-öğretim süresince , öğretmenlerimizce her zaman göz önünde tutulması zümre başkanı tarafından hatırlatıldı.
4-Ortaöğretim
yönetmeliğini İsmail ALÇORBA okudu.Bu yönetmeliğe göre
derslerin işlenmesi ve öğrencilerin bilgi ve davranış
yönünden gelişmelerinin sağlanmasına karar verildi.Yeni çıkan
İlköğretim Yönetmeliği, daha önce ilköğretim okullarında
görev yapan Ahmet ORAL ve Yusuf MUCUK tarafından okunmuştur.
Önceki yönetmelik ile yeni yönetmelik arasında beklenilen ve arzu
edilen ölçülerde değişikliklerin olduğu görülmüştür.
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha verimli olması yolunda
güzel bir adım olduğu zümre öğretmenleri tarafından
belirtilmiştir. Özellikle disiplin ile ilgili bazı hükümlerin bu
yönetmelikte yer alması olumlu karşılanmıştır.
5-
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin genel ilke ve
amaçları 2356-2517 sayılı Tebliğler dergisinden zümre
başkanı Ahmet ORAL tarafından okundu. Zümre başkanı dersin
bu ilke ve amaçlar doğrultusunda öğrencilerimizin ahlaklı,
dürüst,vatan ve milletini seven; çevresine duyarlı ,
gerektiği zaman bu ülke ve mukaddesatı için her türlü
fedakarlığı yapabilecek anlayış ve şuura sahip olmalarının
yanında; kendini her türlü konuda yetiştirmiş kültürlü,
düşünce ve çalışmalarıyla topluma faydalı birer fert
olarak yetiştirmek için gerekli özen ve çabanın
gösterilmesi gerektiğini belirtti.
6-
a-Bu
konuda söz alan lise öğretmeni İsmail Alçorba; düz lisede
başarının %100, süper lisede ise yine başarının %100 olduğunu
söyledi. 75.Yıl İlköğretim Okulu öğretmeni Ahmet ORAL da
okulunda başarının bütün sınıflarda %100 olduğunu
belirtmiştir. Gümüşova İlköğretim Okulu öğretmeni Yusuf
MUCUK da okulundaki başarının %95 seviyesinde olduğunu belirtti.
b-Öğrenci
başarısını olumsuz yönde etkileyen sebepleri, zümre
öğretmenleri şöyle sıralamışlardır:
-Eğitim
ve öğretim faaliyetlerinin en önemli ayaklarından biri olan
ailenin öğrencilerine gereken ilgiyi göstermemesi.
-Kırsal
kesim oluşu nedeniyle ailelerin bu konuda bilinçlendirilmemesi.
-Okullarımızdaki
kütüphanelerin yetersiz olması.
-Lisede
din kültürü ders saatinin yetersiz olması.
-Yardımcı
ders araç ve gereçlerinin okullarımızda bulunmaması yada
yetersiz olması.
-Basın-yayın
organlarının öğrencileri olumsuz etkilemesi.
-İbadetlerle
ilgili konuların sınıf ortamında öğrencilerin kavrama zorluğu.
-Sınıfların
kalabalık olması.
c-Lisede,
ders kredisinin azlığı nedeniyle yıllık planda ele alınan
konulara yeterli zamanın ayrılamamasını sağlamaktadır.
Toplumdaki ahlaki yozlaşma ve davranış bozukluklarının yaygın
olması hedeflenen davranışların kazanımına engel olmaktadır.
7-İlk
ve ortaöğretim Din Kül. ve Ahlak Bil. dersi müfredat programı
incelenmiştir. Yıllık planlar bu müfredat programına göre
yapılacaktır.
8-
Atatürkçülükle ilgili konuların günlük ve yıllık
planlarda belirtilip derslerimizde işlemesi ve
2488-2457-2109-2504 sayılı tebliğler dergilerinden okundu. Buna
göre yıllık planların hazırlanması gerektiği tekrar
vurgulandı. Bütün sınıflarda, yeri geldikçe Atatürkçülükle
ilgili konuların gereği gibi işlenmesi ve Atatürk’ün söz,
görüş ve davranışlarına atıfta bulunulması kararlaştırıldı.
9-Yıllık
planlar, müfredat programına göre hazırlanacaktır. Konular,
özelliklerine göre öğretim yılı içinde dağıtımı
yapılacaktır. Atatürk ilke ve inkılaplarıyla ilgili konulara
planlarda yer verilecektir. Günlük planlar yeni çıkan yönetmeliğe
göre hazırlanacaktır. Henüz elimize ulaşmadığından bu
yönetmelik okullarımızda yapacağımız zümre toplantılarında
incelenerek alacağımız karalar doğrultusunda günlük planlar
yapılacaktır.
10-Yönetmelik
gereği iki yazılı , bir sözlü yapılması gereklidir.Sözlü
değerlendirmelerin sayısının ikiden az olmamasına karar
verildi.Yazılı ve sözlü değerlendirmelerde öğrencilerin ders
içi ve ders dışı etkinlikleri ve bireysel farklılıklarının
dikkate alınması kararlaştırıldı.Yazılı sorularında kısa ve
net cevaplı sorulara yer verilmesi, soruların açık ve anlaşılır
olması , bilgi ile birlikte öğrencinin yorumlama yeteneğinin
ölçülüp değerlendirilmesine yönelik olmasının yanı sıra
okulun imkanlarına göre diğer sınav tekniklerin de
kullanılabileceği karara bağlandı.Özellikle yazılı sınavlarda
karşılaşılan yaygın hataların tespit edilip bu konuların
tekrar edilmesi kararlaştırıldı.Sözlü uygulamalarında
değerlendirme, öğrencilerin sınıf içindeki derse katılımları
ve ödev yoklamalarındaki durumları göz önünde bulundurularak
yapılacaktır.
11-Ödev
verilirken;çevre şartları ve öğrencinin durumu göz önünde
bulundurulacaktır.Ödevler öğrencileri araştırmaya
yöneltmelidir.Bir kaynaktan kopyalamak yerine birden çok kaynağı
kullanarak kendine özgü cümlelerle hazırlamasına öğrenciler
yönlendirilecektir.Ödevler kompozisyon kurallarına uygun
olacaktır.Her öğretmen kendi okulunun şartlarını göz önünde
bulundurarak ödev konularını belirleyecektir.
Ödevlerin
değerlendirilmesi ; araştırma 20 puan, ödevin konu ile bağlantısı
50 puan , imla ve noktalama 10 puan, ödevin tertip ve düzeni 10
puan , ödevin zamanında teslimi 10 puan olarak karara bağlanmıştır.
12
–Ders öncelikle öğrencilere sevdirilmelidir.İslam dininin
çalışmaya verdiği önem, çalışmanın da bir ibadet olduğuna
dair bilgi ve örnekler öğrencilere sık sık
hatırlatılacaktır.İmkanlar dahilinde sesli ve görsel materyalin
kullanılması başarıyı artıracaktır. Zümre öğretmenlerinin
sık sık bir araya gelerek fikir alış verişinde bulunması
başarıyı artıracaktır. Bir alt eğitim kurumundan, üst eğitim
kurumuna geçişlerde öğrenciler hakkında öğretmenlerin bilgi
alış verişinde bulunması başarıyı artıracaktır. Bütün
öğrencilerin kitap okumaya yönlendirilmesi başarıyı
artıracaktır. İslam’ın temel kaynaklarının tanıtılması da
öğrencileri araştırmaya yönelttiğinden başarıyı
artıracaktır. Öğrenci velileriyle sık sık görüşmeler
yapılarak başarıyı artırmanın yanında sorunlu öğrencilerin
de okula uyumlu hale gelmesi sağlanacaktır.
13-Derslerde;
sözlü anlatım, bireysel çalışma, soru-cevap, örnekleme,
tekrar, özet, not aldırma, tartışma, gösterim vb yöntem ve
tekniklerinin kullanılması zümremizce uygun görülmüştür.
14-Din
Kül. ve Ahlak Bil. zümre öğretmenleri olarak en az ayda bir kere
olmak üzere bir araya gelip kendi aramızda değerlendirmeler
yapmaya karar verilmiştir. Ayrıca her öğretmen kendi okulunda
ders konularının özelliğine göre Sosyal Bilgiler, Tarih, Türkçe,
Fen Bilgisi ve diğer öğretmenlerle işbirliği yapılacaktır.
15
– Toplantı bütün zümre öğretmenlerinin yeni eğitim
öğretim yılının herkes için başarılı ve hayırlı olması
temennileriyle son bulmuştur.
Üye
Üye Zümre
Başkanı
xxxxx
Din K.Öğ.
İlçe
Zümre Kurulu Bşk.
xxx Lisesi Müdürü
0 Yorumlarınız