GIFV Formatı Nedir? Gif Video Yapma

GIF deneyimini yeniden ele alan Imgur, bugün GIFV formatını tanıttı.

Project GIFV adı verilen yeni girişimle Imgur, GIF formatındaki görsellerinizi daha küçük MP4 videolara çeviriyor.

GIFV, MP4 videosu olarak dönen GIF’lerin yeni formatının adı. Bugün en fazla 5 MB’lık GIF’lere izin veren formatın yerine gelen GIFV’nin yükleme limiti ise 50 MB. GIFV’ler eskisine göre daha hızlı yüklüyor ve daha iyi görüntü veriyor.  

Webrazzi.com
Read more

Kültürel Değerler ve Değişimin Nedenleri Tablosu

Kültürel değerler ve değişimin nedenleri tablosu
Göktürklerde Kültürel Değerler:
1-Göktanrı inancı
2-Bu inancın etkisinin görüldüğü Göktürk Kitabeleri
3-Göktürk alfabesi
Uygurlarda Kültürel Değerler:
1-Budizm inancı
2-Bu inancın yansıdığı metinler
3-Uygur alfabesi
Değişim Nedenleri:
1-Din değişikliği
2-Yerleşik hayata geçilmesi
3-Hayat anlayışının değişmesi
Karahanlılarda Kültürel Değerler:
1-İslamiyet
2-İslamiyetin yansıdığı eserler
3-Karahanlı Türkçesi
4-Arap alfabesi
Değişim Nedenleri:
1-İslamiyetin kabulü
2-Din değişimiyle birlikte zihniyetinde değişme
Read more

Mesnevi Nazım Şeklinin Özellikleri Nelerdir?

-mesnevi nazım şekli türk edebiyatında ilk defa ne zaman kullanılmıştır?
11.yüzyılda yusuf has hacip tarafında kutadgu bilig’de kullanılmıştır.


Mesnevi kelimesi İsna kökünden gelmekte olup tesniye ikileme gibi bir anlamı olup ikili beyitler halinde yazılan bir nazım türüdür. Farsça (masnevi), Arapça (máθni, çift), (θánā, çiftlemek) demektir. Mesnevi nazım türü türk edebiyatında ilk defa Yusuf Has Hacib'in ünlü eseri Kutadgu Bilig de kullanılmıştır.

- Klasik edebiyatta olay çevresinde anlatmaya bağlı edebi metinlerin en önemlisi mesnevidir.
- Arapça'da ikilik,ikişerlik anlamına gelmektedir.
- Mesnevi nazım şekli İran edebiyatında ortaya çıkmış daha sonra Arap ve Türk edebiyatına geçmiştir.
- Bir şairin beş mesneviden oluşan eserler bütününe hamse denir.Dünya edebiyatında ilk hamse sahibi sanatçı Nizami ' dir. Türk edebiyatında ise Ali Şir Nevai'dir.
- Genelde uzun hikayeler mesnevi nazım şekli olarak kullanılmıştır.
- Türk edebiyatındaki ilk mesnevi Kutadgu Bilig'tir.
- Mesnevilerde konuya hemen girilmez. Üç bölümden oluşur:
Giriş, konunun işlenişive bitiş bölümüdür.
- Aruzun kısa kalıpları kullanılarak yazılır.
- Mesnevilerde ele alınan konular şunlardır; ahlak, savaş,a şk v.b
- Nazım birimi beyittir.
- İran Edebiyatından,edebiyatımıza geçmiştir.
- Her beyit kendi arasında kafiyelidir.
- Özellikle Divan edebiyatında uzun manzum eserler Mesnevi nazım şekli olarak kullanılmıştır.
- Türk edebiyatında en önemli mesneviler şunlardır:
Kutadgu Bilig(Yusuf Has Hacip), İskendername(Ahmedi), Yusuf ile Züleyha(Şeyyat Havza), Mantıkut Tayr(Gülşehri), Vesiletün Necat(Süleyman Çelebi), Leyla ile Mecnun(Fuzuli), Risaletün Nushiyye(YunusEmre), Cemşidi Hurşit(Ahmedi), Garipname(Aşık Paşa), Harname(Şeyhi), Hüsnü Aşk(Şeyh Galip), Hayriyye(Nabi) ...
Read more

Atatürk’ün Türk Dili Hakkındaki Düşünceleri Nelerdir?

“Türk ulusunun dili Türkçedir. Türk Dili dünyada en güzel en varsıl zengin ve kolay olabilecek bir dildir. Onun için her Türk dilini çok sevip onu yükseltmek için çalışır. Bir de Türk Dili Türk ulusu için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk ulusu geçirdiği sonsuz yıkımlar içinde ahlakını göreneklerini anılarını çıkarlarını kısacası bugün kendini ulus yapan her niteliğinin dili sayesinde korunduğunu görüyor. Türk Dili Türk ulusunun yüreğidir beynidir.” 

“Kesinkes bilinmelidir ki Türk ulusunun ulusal dili ile ulusal benliği bütün yaşamında egemen ve temel olacaktır”. 

“Türk demek dil demektir. Ulus olmanın en belirgin niteliklerinden biri dildir. Türk ulusundanım diyen kişi her şeyden önce ve kesinlikle Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir kişi Türk kültürüne ve ulusuna bağlılığını öne sürerse buna inanmak doğru olmaz.” 

“Türk demek Türkçe demektir ne mutlu Türküm diyene !” 


“Ölüm döşeğindeyken: Bakınız arkadaşlar ben belki çok yaşamam. Ancak siz ölene değin Türk gençliğini yetiştirecek ve Türkçenin bir kültür dili olarak gelişmeyi sürdürmesi yolunda çalışacaksınız. Çünkü Türkiye ile Türklük uygarlığa ancak bu yolla kavuşabilir
Read more

Destanın Olay Örgüsünü Gelişim Sırası Nasıldır?

* Göktürklerden korkan kavimler birleşir onların üzerine saldırır. Göktürkler galip gelir.
* düşmanların hile yapıp kaçıyor gibi davranmaları Göktürklerin onları takip etmesi
* Göktürklerin gafil avlanıp kılıçtan geçirilmeleri.
* İl Han’ın oğlu Kayan ve Tukuz adındaki yeğeninin kaçıp kurtulması. Eşlerini de alarak düşmandan kaçan hayvanları toplamaları.
* Dönüşü olmayan bir yere gelip yerleşmeleri. Buraya Ergenekon adı verilmesi.
* Zamanla burada çoğalıp gelişmeleri ve buradan çıkış yolu aramaları.


Read more

Milli Kahramanlarımızın Ölümü Üzerine Yazılan Şiir Örnekleri

Çanakkale Şehitleri, Kuvayı Milliye Destanı, Kziroğlu Mustafa Bey, Antepli Şahin ..gibi.
ANTEPLİ ŞAHİN
Ben Antepliyim, Şahin’im ağam.
Mavzer omzuma yük.
Ben yumruklarımla dövüşeceğim.
Yumruklarım memleket kadar büyük.

Hey, hey!
Yine de hey hey!
Kaytan bıyıklarım, delişmen çağım
Düşman kurşunlarına inat köprü başında
Memleket türküleri çağıracağım.

Bu dağlarda biz yaşarız,bu dağlar bizim dağımız.
Namusumuz temiz, bayrağımız hür
Analarımız, karımız, kızımız, kısrağımız
Burada erkekçe dövüşür

Bir bayrak dalgalanır Antep kalesi üstünde
Alı kanımdaki al, akı alnımdaki ak
Bayraklar içinde en güzel bayrak
Düşüncem senden yanadır

Hep senden yanadır çektiğim kahır
Bu senin ülkende, senin gölgende
Düşmesin kara kalpaklar, kirlenmesin duvaklar
Korkum yok ölümden kâfirden yana
Alacaksa alsın beni şafaklar.

Hey, hey!
Yine de ey hey!
Al bayraklar altında kara bir kartal gibi
Yaşamak ne güzel şey.

Bir sır var bu mavzerde, attığım gitmez boşa
Çıkmış bir eski savaştan
Türk ün bir karış toprak parçası için
Destanlar yazacağız yeni baştan.

Yıktım toprağın üstüne bir sarı kurşunla birini
Çıktı karşıma biri,
Çıktıkça çektim tetiği Bismillâhlar la beraber
Vurdum alnından kâfiri.

Bu kaçıncı kurşundur, bu kaçıncı bismillâh
Bu kaçıncı ölüdür?
Bir türkü söylenir siperlerde her sabah
Vurun Antepliler namus günüdür!

Ben Antepliyim Şahin’im ağam
Mavzer omzuma yük
Ben yumruklarımla dövüşeceğim

Yumruklarım memleket kadar büyük
Read more

İslamiyet’ten Önceki Türk Şiirinin Genel Özellikleri Nelerdir?

Dış etkilerden uzak,  sade,  anlaşılır bir dil kullanılmıştır.
    Hece ölçüsünün 7, 8 ve 11’li kalıpları kullanılmıştır.
    Kafiye örgüsü genellikle aaab,  cccb,  dddb… şeklindedir.
    Çoğunlukla yarım kafiye kullanılmıştır.
    Nazım birimi dörtlüktür.
    Ürünler anonimdir. (söyleyeni belli değildir.)
    Doğa,  aşk,  sevgi,  savaş,  yiğitlik ve din genel konulardır.
    Gündelik yaşamla edebiyat iç içedir.
    Bu dönemin şairlerine Ozan,  Baksı,  Kam,  Oyun,  Şaman adı verilir.
    Şiirler; Sığır (av törenleri),  Şölen (ziyafet törenleri),  Yuğ (ölüm törenleri) adı verilen törenlerde,  “Kopuz” adı verilen saz eşliğinde söylenir.
    Bu dönemde ortaya konan eserlerde Orta Asya–Türk kültürünün tüm izlerine rastlanır.
    Bu dönemin sözlü eserlerine Çin kaynaklarında ve Kaşgarlı Mahmut’un Divan-ı Lugatit Türk adlı eserlerinde rastlanmıştır.

    Koşuk,  sagu,  sav ve destan dönemin başlıca ürünleridir.
Read more

10. Sınıf Matematik Sayfa 40 Soruları ve Cevapları ( Netbil Yayınları )

7. Bir madeni para ve bir zar aynı anda atılıyor. Paranın tura ve zarın asal veya tek sayı gelme olasılığı kaçtır?
8. Yan yana duran üç vazodan
I. sinde 2 kırmızı, 3 beyaz gül,
II. sinde 3 kırmızı, 1 beyaz gül
III. sünde 1 kırmızı, 4 beyaz gül vardır.
Vazoların birinden rastgele bir kırmızı gül alınıyor. Bu gülün III. vazoda bulunan kırmızı gül olma olasılığı kaçtır?

9. 6 kız, 5 erkek öğrenci arasından iki öğrenci seçildiğinde 1. sinin kız ve 2. sinin erkek olma olasılığı kaçtır?


10. İçinde 3 kırmızı, 3 mavi ve 3 beyaz top bulunan bir torbadan rastgele seçilen 3 bilyeden her birinin farklı renkte olması olasılığı kaçtır?

11. Bir madeni para 3 defa atıldığında en az bir kere yazı gelme olasılığı kaçtır?

12. 6 kız ve 5 erkek öğrencinin bulunduğu bir gruptan 2 temsilci seçilecektir. Seçilen bu iki temsilciden birinin kız, diğerinin erkek olma olasılığı kaçtır?
Read more

10. Sınıf Matematik Sayfa 39 Soruları ve Cevapları ( Netbil Yayınları )

1. İçinde 3 kırmızı, 3 siyah top bulunan bir torbadan rastgele çekilen bir top, içerisinde 2 kırmızı, 3 siyah top bulunan ikinci bir torbaya atılıyor. Bu işlem sonucunda, ikinci torbadan rastgele çekilen bir topun siyah olma olasılığı kaçtır?
2. Çift zar atıldığında üste gelen her iki sayının da asal olduğu bilindiğine göre, bu iki sayının toplamlarının 5 olma olasılığı kaçtır?
3. Rakamları {1, 2, 3, 4, 5, 6} kümesinin elemanlarından olan üç basamaklı bir sayı seçiliyor. Bu sayı çift ise yüzler basamağının 5 olma olasılığı kaçtır?

4. A torbasında 2 mavi 4 kırmızı, B torbasında 3 mavi 3 kırmızı bilye vardır. Bu torbalardan birisi seçilip içinden bir bilye çekiliyor ve bu bilyenin kırmızı olduğu görülüyor. Bu bilyenin A torbasından çekilme olasılığı kaçtır?
5. Bir çift zar atılıyor. Üste gelen sayılar toplamının 9 olduğu bilindiğine göre, zarlardan birinin 3 olması olasılığı kaçtır?
6. Aynı sınava giren Mert, Sibel ve Ali'nin bu sınavı kazanma olasılıkları sırasıyla Bu öğrencilerin sınav başarıları birbirinden bağımsız olduğuna göre; Mert ve Sibel'in kazanıp Ali'nin kazanamama olasılığı kaçtır?
 



Read more

10. Sınıf Matematik Sayfa 38 Soruları ve Cevapları ( Netbil Yayınları )

Cevaplar aşağıda.
1. İki zar atıldığında üste gelen sayılar toplamının 8 olduğu bilindiğine göre, sayılardan birinin diğerinin 3 katı olma olasılığı kaçtır?

2. {1, 2, 3, 4, 5} kümesinin elemanları kullanılarak rakamları farklı iki basamaklı sayılar tek tek küçük topların üstüne yazılarak bir torbaya konuluyor. Torbadan rastgele çekilen bir toptaki sayının tek sayı olduğu bilindiğine göre, onlar basamağının 2 olma olasılığı kaçtır?

.

3. 4 beyaz, 3 siyah topun bulunduğu bir torbadan art arda iki top çekiliyor. Toplar tekrar torbaya konulmamak koşulu ile her iki topun da siyah olma olasılığı kaçtır?


4. Bir torbada aynı büyüklükte 4 mavi, 3 kırmızı ve 5 sarı bilye vardır. Torbadan geri atılmamak koşulu ile art arda 3 bilye çekiliyor. Çekilen üç bilyenin de mavi renkli olma olasılığı kaçtır?



5. A torbasında 4 mavi, 3 kırmızı, B torbasında 3 mavi, 2 kırmızı top vardır. Bu torbalardan birisi seçilip içinden bir top çekiliyor. Çekilen topun B torbasından gelen mavi top olma olasılığını bulunuz.


6. Yanyana duran vazolardan 1. sinde 3 beyaz, 2 kırmızı; 2. sinde 1 beyaz, 4 kırmızı çiçek vardır. Aynı anda her iki vazodan da birer çiçek alınıp diğer vazoya konuluyor. Bu işlemin sonucunda vazolardaki beyaz ve kırmızı çiçeklerin başlangıçtaki ile aynı sayıda olma olasılığı kaçtır?


7. Bir torbada eşit sayıda sarı ve mavi bilyeler vardır. Bu torbadan geri konulmamak koşulu ile artarda çekilen iki bilyenin de mavi renkli olma olasılığı 9 2 olduğuna göre, ilk durumda torbada kaç bilye vardır?

.
 

 

Read more

Bir Metni Edebi Metin Yapan Özellikler Nelerdir?

  1. İşlenmiş dil ve anlatımla oluşur
  2. insanda guzel duygular,hayaller ve zevkler uyandırır.
  3. insanın duygu, düşünce ve hayallerini besler
  4. Ait oldugu toplumun zihniyetini yansıtır..
  5. Edebi metnin en temel özelliği kurmaca olmasıdır....
  6. Özneldir.
  7. Özgündür.
  8. Değerlidir.
  9. Duygu ve hayale dayanır; ama akılla dizgeleştirilir.
  10. Kalıcıdır; ama arkeolojik bir kalıcılık değildir bu.
  11. Özel bir iletişim aracıdır.
  12. Bilinç ve zevk değişimi sağlar.
  13. Lezzet ve tat verir edebi metin.
  14. Çeşitli uyum öğelerinden yararlanır.
  15. Söz ve anlam sanatlarından yararlanılır.
  16. Dilin ya da sözcüklerin farklı şekilde bağdaştırılmasıyla yeni anlatım olanakları yaratılır.
  17. Dile sapmalar yaşatılır.
  18. İnsana özgü bir yaratımdır ve amaçlıdır.
  19. Dilin tüm olanaklarından yararlanılır.
  20. İfade edilemez, denileni ifade ediştir.
  21. İnsanın var oluş koşullarıyla mutlaka ilişkilidir.
  22. Öğretici bir üslup kullanmaz; ama bilgi de verir.
  23. Diğer bilimlere kaynaklık eder.

a
Read more

Serbest Şiirin Özellikleri Nelerdir?

1. Ölçüsüz ve uyaksız yazılan, belli kurallara bağlı olmayan şiirlerdir.
2. Edebiyatımızda serbest şiire geçiş üç aşamada olmuştur.
Birincisi, ölçülü ve uyaklı "serbest müstezat" biçimi;
ikincisi, ölçüsüz ama uyaklı serbest şiir;
üçüncüsü ölçüsüz ve uyaksız serbest şiir.
3. Türk edebiyatında serbest nazım, Cumhuriyetten sonra gelişmiştir.
* Serbest şiirde dizelerin uzunluk kısalıkları, uyak, redif, uyak düzeni, nazım birimi gibi nazmın bağlayıcı unsurları önemsenmez. Hatta bu unsurlardan mümkün olduğunca kaçılır.Ama tamamen kafiyesiz ve redifsizdir de diyemeyiz.
* Serbest şiirde bu şekil serbestliğinin yanı sıra içerik bakımından da bir serbestlik vardır. Hemen her konuda şiir serbest olarak yazılır. Konu sınırsızdır.
* Serbest şiir, ismindeki "serbest" kelimesinin manası gibi "kuralsız" bir şiir değildir. Şiirdeki ses ve ahenk unsurları çok uyumlu bir şekilde sağlanmaktadır.
* Serbest şiir Türk edebiyatına Servet-i Fünun döneminde Batı edebiyatından alınarak yeni Türk şiirine uygulanmış bir biçimdir. 
Read more

Yedi Meşale Topluluğunun Sanat İlkeleri Nelerdir?

1. Milli edebiyatçıların gerçekten uzak, duygusal memleketçiliklerine karşı olarak doğmuşlardır.
2. Vatanseverlik anla yışıyla romantik bir halkçılık mücadelesi vermişlerdir. 3. “Yedi meşale” adlı dergide şiirlerini ve görüşlerini yayımlayan ve ortak bir kitap da çıkaran genç sanatçılar, edebiyatımıza “canlılık samimiyet ve daima yenilik ”getirmeyi ilke edinmişlerdir.
4. Fransız sembolist şairlerden de etkilenen bu şairler, aruz yerine heceyi kullanmışlardır.
5. Bu edebî topluluk yeni bir edebiyat, farklı bir şiir anlayışı oluşturmak için toplanmıştır ama bunu başaramamıştır.
6. Yedi meşaleciler, beş hececileri eleştirip ve onlara karşı çıkmalarına rağmen beş hececilerin yolundan gitmişlerdir.
7. Heceyi geliştirmek amacıyla ortaya çıkmıştır.
8. “Canlılık, samimiyet ve daima yenilik” sloganıyla hareket etmişlerdir.
9. Varlaine, Mallerma gibi Fransız şairleri örnek almışlardır.
10. Anadolu’yu yurtseverlik anlayışıyla anlatmayı düşünmüşlerdir; ancak pek başarılı olamamışlardır.
Read more

Etkinlik Sembolizm Akımı Nedir? Hakkında Araştırma

EDEBİ AKIMLAR

         Avrupa’da edebi akımlar başlamadan önce,  iki önemli düşünce ve sanat anlayışı vardı:
Hümanizm ve Rönesansçılık
HÜMANİZM:
ü     İnsana değer vermek esastır.
ü    Tabiatı Tanrı yaratmıştır düşüncesi kabul edilmiştir.
ü     İnsanı sevip onu yüceltme.
ü     Dante bu düşüncenin temsilcisidir.


RÖNESANSÇILAR:

ü    Hem hümanizmin getirdiklerin hem de16.yy bilim ve akılcılığını benimsemişlerdir.
ü    Özgürlük düşüncesini geliştirirler.
ü    Petrarca, Montaigne, Bocan, Cervantes, Shakspeare bu dönemde eser verirler.



KLASİSİZM
ü    17.yy ortalarında Fransa’da ortaya çıkan edebiyat akımıdır.
ü    Akla ve sağduyuya değer verirler.
ü    İnsandaki tabiata, insanların iç dünyasına saygı göstermek esastır,
ü    Konularını eski Yunan ve Latin edebiyatından alırlar.
ü    Kahramanları seçkin kişilerdir. Sıradan insanlara eserlerinde yer vermezler.
ü    Önemli olan konu değil konunun işleniş biçimidir
ü    Dil, üslup kusursuz bir şekilde işlenmiştir. Dil açık, yalın ve soyludur.
ü    Sanat için sanat görüşünü savunurlar.
ü    Sanatçı eserde kendini gizler.
ü    Tiyatroda üç birlik kuralına uyulur.(olay, zaman, mekân)
ü    Bu akımın en önemli temsilcileri: Moliere  ,Corneille, Racine, La Fontaine, La Bruyere, Daniel Defoe
ü    Türk edebiyatında ise Şinasi ve Ahmet Vefik Paşa ‘dır. 

ROMANTİZM
ü    Fransa’da 1830 yıllarında klasizme tepki olarak doğmuştur.
ü    Klasik edebiyatın kural ve şekilleri bırakılır.
ü    Konular eski Yunan ve Latin edebiyatı yerine Hıristiyanlıktan tarihten ve günlük yaşamından alınır.
ü    Akıl yerine duygulara ve hayallere önem verirler.
ü    Sanatçılar kendi eserlerinin kişiliklerini gizlemezler.
ü    Sanat toplum içindir görüşünü benimsemişlerdir.
ü    Tabiat önemlidir. Gözlem ve tasvire önem verilir.
ü    Konular işlenirken iyi, kötü, doğru, yanlış gibi karşıtlıklardan yararlanırlar.
ü    Üç birlik kuralı terk edilir.
ü    Temsilcileri J. J.  Rousseau, Voltaire, Victor Hugo, Goethe, Schiller, Chateaubriand, George Sand
ü    Türk edebiyatında ise Namık Kemal, A.Hamit Tarhan, A.Mithat Efendi.
REALİZM
ü    19.yy’ın ikinci yarısında Fransa’da romantizme tepki olarak doğmuştur.
ü    Konu gerçekten alınır. Olay ve kişiler yaşanan ve yaşayan kişilerin benzerleridir
ü    Kişilerin ruhi davranışlarını etkileyen onların kişiliklerini çizen çevre ve ortamın tanıtılmasına önem verilir.
ü    Betimlemeler yazarın gözüyle yapılmaz kahramanın gözüyle yapılır.
ü    His ve hayale kapılmadan toplum gerçeklerini olduğu gibi yansıtır.
ü    Sanat için sanat görüşünü savunurlar.
ü    Hikâye ve Romanda uygulanır.
ü    Temsilcileri: Honero De Balzac, Stendhal, Gustave Flubert, Tolstoy, Dostoyevski, Ernest Hemingvay, Steinbeck
ü    Türk edebiyatında ise; Recaizade Mahmut, Nabizade Nazım Yakup Kadri, R. Halit Karay

NATÜRALİZM
ü    Determinizm anlayışını romana getiren bu akım 19. asrın ikinci yarısında Fransa’da ortaya çıkmıştır.
ü    Determinizme göre tabiat olaylarında aynı sebepler aynı sonucu doğurur. Natüralistler, Determinizmi topluma ve insan uyguladılar.
ü     Toplum büyük bir laboratuar, insan deney konusu, sanatçı da bilgin sayıldı.
ü    İnsan kişiliğini anlatabilmek için soya çekim yasalarından ve toplum biliminden yararlandılar.
ü    Romanlarda kahramanların portreleri ince ayrıntılarına kadar verilir.
ü    Yazar eserde kişiliğini gizler.
ü    Gözlem ve tasvir önemlidir. 
ü    Eserlerinde hayatı bütün yönüyle anlatırlar.
ü    Bedenden ayrı bir ruh yoktur.
ü    Dil her seviyedeki insanın anlayabileceği bir düzeyde tutulmuştur
ü    Sanat toplum içindir anlayışı doğrultusunda eserler verilmiştir.
ü    Temsilcileri: Emile Zola, Goncoutr Kardeşler, Guy De Maupassent, Alphonse Daudet
ü    Türk edebiyatında ise; H. Rahmi Gürpınar, Nabizade Nazım, Beşir Fuat

PARNASİZM

ü    Romantik şiir anlayışı ile Fransa da ortaya çıkmıştır.
ü    Doğal güzelliğe ve dış görünüşe büyük önem verir.
ü    Sanat sanat içindir ilkesini savunmuştur.
ü    Nesneleri dış görünüşünü aktarmışlardır.
ü    Kelimeler seçilerek kullanılır. Kelimelerin sıralayışı ve ahenk önemlidir.
ü    Kafiye ve Redife önem verilir.
ü    Romantizm’de bırakılan eski Yunan ve Latin kültürüne dönüşmüştür.
ü    Temsilcileri: Th. Gauthier, Theodore Debanvaille, Francois Coppee
ü    Türk edebiyatında ise; Tevfik Fikret, Cenap Sahabettin, Yahya Kemal

SEMBOLİZM

ü    19.yy’ın son çeyreğinde ortaya çıkmıştır.
ü    Nesneleri olduğu gibi anlatmak mümkün değildir. Nesneler değişerek anlatılabilir.
ü    Anlatımda sözlerin sözlük anlamından bıkan sembolistler yaşatmaya çalışırlar.
ü    Şiirde anlam açıklığından kaçındılar.
ü    Şiir anlaşılmak için değil hissedilmek içindir.
ü    Şiirde alaca karanlık üzüntü ve ay ışığı, gün doğumu, gün batımı gibi belli belirsiz varlıklar görüntüleri yansıtırlar.
ü    Şiirde musiki her şeyden önce musiki ilkesini savundular.
ü    Sanat için sanat anlayışına bağlılardır.
ü    Dil herkesin anlayacağı seviyede değil oldukça ağırdır
ü    Temsilcileri: Baudelaire, P. Verlaine, A. Rimbaud
ü    Türk edebiyatında ise; Ahmet Haşim, A. Hamdi Tanpınar, Cahit Sıtkı Tarancı, biraz da Cenap Sahabettin

                                           GİZEMCİLİK
  • Akılla kavranamayan doğaüstü güç ya da güçlerin varlığına inanmaya, bunlara sezgi ve sevgi yoluyla ulaşılabileceğini savunmaya dayalı dinsel-düşünsel öğreti; mistisizm.
  •  Coşku ve esrime (vecd) içinde Tanrı'ya erişme, dünyasal varlıktan geçerek Tanrı'da yok olma çaba ve törenleri, gizemciliğin uygulama alanını oluşturur. 
  • Konfüçyüsçülük ve Taoculuk, Brahmancılık, Hermesçilik, Orfeosçuluk ve Pithagorasçılık gibi İlkçağ dinlerinden kaynaklanan gizemcilik, Orta Çağ'da Bernard de Claiarvaux, J. Tauler, Ackhart, Böhme, Swedenborg gibi düşünürlerce bir felsefe olarak geliştirildi. 
  • Temelde idealist felsefelerin tümü gizemci ögeler taşır.
  •  İnsanın gönül yoluyla mutlak varlık olan Tanrı'yla bir olma durumunu amaçlayan, bu yolda bir yaşama biçimini ve kişiliğin aşama aşama gelişimini öngören tasavvuf da gizemcidir. Bu bağlamda vahdeti vücut inancı gizemciliğin düşünsel, tarikatlar da eylemsel yanını oluşturur. Eski Türk edebiyatında tümüyle gizemsel eğilimler egemendir. Gerek dine dayalı dünya görüşünün belirleyiciliği gerekse tasavvufun etkisi bunun temel nedenidir.

SÜRREALİZM (GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK)

ü    Kelime anlamı "gerçek üstüncülük" demek olan bu akım 1924’te Fransa’da çıkmıştır.
ü    Sürrealistler Sigmund Freud’un  etkisinde kalmışlardır.
ü    Bilinçaltı rüyada ortaya çıkar.
ü    Hipnotize edilmiş insanlara şiir söylettiler.  
ü    Akıl ve mantık değersizdir. İnsanı yönlendiren İçgüdü, bilinçaltıdır demişlerdir.
ü    Temsilcileri: Breton Aragon, Paul Eluard
ü    Türk edebiyatında ise; Orhan Veli ve arkadaşları, Cemal Süreyya, İlhan Berk (II. Yeniciler)

FÜTÜRİZM

ü    Geleceği makineleştiren sanattır.
ü    20.yy. başında Marinetti tarafından kurulmuştur.
ü    Geçmişin sanat değerlerini bırakmalı ve yeni anlatım biçimleri bulmalı.
ü    Makinalaşma çalışmaları kutsallığı savunulmalıdır.
ü    Temsilcileri:  Marinetti ve Mayatovski
ü    Türk edebiyatında ise: Nazım Hikmet

EGZİSTANSİYALİZM ( VAR OLUŞÇULUK)

ü    Var olmayı her şeyden önce görenlerdir. Bu akıma var oluşçuluk da denir.
ü    İnsan kendi değerlerini kendi oluşturabileceğini bilmelidir.
ü    İnsan bütünüyle özgür olmalıdır.
ü    Temsilcileri: J.Paul Sartre, Simon de Beauvoir, A.Camus

DADAİZM

ü    Kelimeleri rasgele kullanmak suretiyle oluşan şiirlere denir.
ü    Dil ve estetik kurallarını yıkma.
ü    Şiir gelişimini güzel seçilmiş kâğıt üzerine dizilmesiyle yazılır.
ü    Temsilcileri:   Tristan Zara, L.Aragon, Paul Elaud
Read more

Deha Duygu Sayar Kimdir?





O Ses Türkiye yeni sezonuna damgasını vuran isimlerden biriside Deha Duygu Sarar'dır.

3 Ekim 1990 izmir doğumludur. Kendine örnek aldığı şarkıcı Sıla'dır.

İzmirde Alsancak Kordon 404 Bar'da sahne almaktadır.

O Ses Türkiye'de jüri koçu olarak Mashar Özkan'ı seçmiştir.

Resmi facebook hesabı facebook.com/deha.d.sayar



Read more

Klasizm ve Romantizm Arasındaki Farklar Nelerdir?

  • Klasisizm akıl ve sağduyuya dayanır. Romantizm duyguya ve hayale dayanır.
  • Klasizmde mantık önemlidir romantizmde coşku ve hisler önemlidir.
  • Klasizmde üsluba önem verilmiştir.Romantizmde verilmemiştir.
  • Klasizm kuralcıdır.Romantizm klasizm kuralcılığına karşı çıkmıştır.
  • Klasizmde roman ve hikaye gelişmemiştir.Romantizmde gelişmiştir
  • Romantizm klasisizme tepki olarak ortaya çıkmıştır.
  • Romantizmde milli tarih anlayışı vardır.Klasizim eski Yunan ve Latin Edebiyatını kendisine kaynak almıştır.
  • Klasizim din duygusuna önem vermemiştir.Romantizm vermiştir.
  • Klasizmde trajedi,komedi türleri gelişmiştir.Romantizmde dram türüne yer verilmiştir.
Read more

12. Sınıf Edebiyat Sayfa 46 Soruları ve Cevapları ( Mevsim Yayınları )

Ölçme ve Değerlendirme
Aşağıdaki ifadeler doğru ise cümlelerin başında yer alan kutulara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Makale, deneme, fıkra ve gezi yazısı, anlatma esasına dayalı kurgusal edebî metinlerdir. ( Y )
Makalelerde ele alınan konular, ayrıntılara inilmeden sade bir dille anlatılır. ( Y )
Denemeler, düşüncelerin ispatlanması amacını taşıyan öğretici metin türleridir. ( Y )
Fıkra, gazete ve dergilerde ispatlama amacı gütmeden yazılan günlük yazılardır. ( D )

Anı yazarının içten, öznel ve yalın bir anlatımla gerçekleri yazması gerekir. ( Y )
Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 39 Soruları ve Cevapları ( Öğün Yayınları )

1. Aşağıdakilerden hangisi sunumda görsel malzemenin kullanılış amaçlarından değildir?
A)Konuyu anlatırken zaman kazanmak
B)Dinleyicilerin verilen bilgileri iyi algılamalarını sağlamak
C)Sunumu renklendirerek dikkat çekmek
D)Yanlış anlamaları engellemek
E)Dinleyicilerin hoş vakit geçirmesini sağlamak

2. Aşağıdakilerden hangisi sunumda dikkat edilmesi gerekenlerden değildir?
A)Renk ve şekil bakımından çok dikkat çekici kıyafet giymemek
B)Sunumdan önce seyircili prova yapmak
C)Sunumda söylenecekleri olduğu gibi slayttan okumamak
D)Sunumu, dinleyicilerin bilgi düzeyine göre ayarlamak
E)Her slayttan sonra bir dakika ara vermek

3. Aşağıdakilerden hangisi sunumda kullanılacak teknik malzemelerden değildir?
A)Bilgisayar
B)VCD, DVD
C)Projeksiyon
D)Mikrofon
E)Kamera

4. Aşağıdakilerden hangisi tartışma başkanın görevlerinden değildir?
A)Konuyu özellikleriyle dinleyicilere belirtmek
B)Konuşmacıları dinleyicilere tanıtmak
C)Konuşmacıların konu dışına çıkmalarını engellemek
D)Konuşmacılara istedikleri süreyi vermek
E)Tartışmanın sonucunu açıklamak

5. Aşağıdakilerden hangisi tartışma konusunun özelliklerinden biri değildir?
A)Katılımcılar için ilgi çekici olması
B)Açık olması
C)Konuyu tam olarak belirtmesi
D)Sınırlanabilmesi
E)Sadece soru yoluyla ifade edilmesi

6. Aşağıdakilerden hangisi sunumda konuşmacının yapmaması gerekenlerdendir?
A)Dinleyicilerle dostça iletişim kurması
B)Dinleyicilerin o konudaki bilgilerini küçümsememesi
C)Dinleyicileri de sunuma dâhil etmesi
D)Bazen nükteli konuşması
E)Dinleyenlere sırtını dönerek sunuları okuması

7. Tartışma ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Bütün tartışmalar topluma açık yapılır.
B)Konunun tek yönü üzerinde durulur.
C)Konuşmacıların ifadelerinde anlatım bozukluğu olabilir.
D)Konuşmacılara eşit süre verilir.
E)Bütün tartışmalarda toplumun genelini ilgilendiren güncel sorunlar ele alınır.


8. Aşağıdakilerden hangisi tartışma türlerinden değildir?
A)Panel
B)Söyleşi
C)Forum
D)Açık oturum
E)Sempozyum (bilgi şöleni)

9. Panelde dil, ağırlıklı olarak hangi işleviyle kullanılır?
A)Sanatsal işlev
B)Alıcıyı harekete geçirme işlevi
C)Dil ötesi işlev
D)Göndergesel işlev
E)Heyecana bağlı işlev

10. Panel ile forumu karşılaştırınız

 Forumun panelden tek farkı  tartışmanın sonunda seyircilere de söz hakkı verilmesidir.

Cevaplar:  E B E D E E A B D
Read more

Panelde Ele Alınabilecek Konular Hangi Niteliklere Sahip Olmalıdır?

Toplumun bir kısmını ya da geniş bir kitlesini kapsamanlı
Tartışmaya açık olmalı
Farklı açılardan ele alınabilecek yapıda olmaldır

Read more