Bim 18 Nisan 2014 İndirimli Ürünler Listesi



Read more

A101 17 Nisan 2014 İndirimli Ürünler Listesi

Çocuk bisikleti 16 jant : 99,00 TL
Hi-Level 7" tablet bilgisayar : 149,00 TL
Hi-Level 16 gb flash bellek : 17,95 TL
Klavyeli 7" tablet kılıfı : 17,95 TL
Bisiklet aksesuarları : 2,50 TL

Read more

Murat Boz ft Gülşen - İltimas [ Şarkı Sözü ]

Pop dünyasının son yıllardaki en başarılı iki ismi Gülşen - Murat Boz tüm zamanlara damgasını vuracak bir projeyle radyolarda, müzik kanallarında ve sosyal medyada ilk kez buluşuyor. -İltimas- adlı single proje Ozan Çolakoğlu Prodüksiyon etiketiyle yarın müzik marketlerde yerini alıyor...
Ayrıl yüreğinden, bir an o âkil.
Anlat seni sana, de kendini bul!
Kendini bilmezsen, sil kendini sil.
Kendine iltimas eyle gönül…


Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 173 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

SAYFA 173

15. Etkinlik:
Bahçeler balolardan daha iyi. (Bu cümlede "daha" sözcüğü azlık-çokluk zarfıdır. Yüklem olan ve adlaşmış sıfat olan "iyi" sözcüğünü miktar bakımından etkilemektedir. Ne kadar iyi? Daha iyi.


Kuşlar kadınlardan daha güzel. ( Bu cümlede "güzel" adlaşmış sıfatının azlık-çokluk zarfı "daha" kelimesidir.)

Ve kendi yazı odam şimdiki durumda arkadaşlık toplantılarından daha yararlı, tiyatrolardan daha eğlenceli.
Not: Azlık-çokluk zarfı olan "daha" sözcüğü cümleye üstünlük anlamı katmaktadır.



ANLAMA VE YORUMLAMA

2.  akşama....bütün gece.... beş......

3.
Gazete: Politika, ekonomi, kültür ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için yorumlu veya yorumsuz, her gün veya belirli zaman aralıklarıyla çıkarılan yayın.

Üniversite: Bilimsel özerkliğe ve kamu tüzel kişi-
Demokrasi: Halkın egemenliği temeline dayanan yönetim biçimi.
Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 172 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

SAYFA 172

9. Etkinlik:

Açıklayıcı anlatımla oluşturulmuş metinlerin ortak özellikleri:

Okura bilgi vermek amaçlanır.

Düşünce yazılarında ve bilimsel metinlerde kullanılır.

Bir sorunla ilgili çözümler üretmek için kullanılır.

Bilgi ve görüşler, örneklerle tartışılıp ispatlanır.

Yazar, yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalıdır.

Dil göndergesel işlevde kullanılır.

İfadeler, açık ve kesindir.

Söz sanatlarına yer verilmez.

10. Etkinlik:
Bu metinde aşıklığın ne olduğu, nasıl aşık olunduğu anlatılmıştır. Bunların verildiği bilgi verici bir metindir.

11. Etkinlik:
Bu metinde kelimeler çoğunlukla gerçek anlamında kullanılmıştır.

12. Etkinlik:
Fiilleri zaman bakımından niteleyen, etkileyen sözcükler (zaman zarfları)

Maddi ve manevi bir sıkıntı sonunda 
Rüya sonucunda 
Uyandıkları anda

13. Etkinlik:
Aşık Fasılları adlı metinde dil göndergesel işlevde kullanılmış.
Söcükler çoğunlukla gerçek anlamda


Metinlerde benzerlikler ve karşılaştırmalardan yararlanma, tanımlama, örneklendirme, sınıflandırma gibi özelliklerden yararlanılmış mıdır?  CEVAP: YARARLANILMIŞTIR

Anlatımda kesin ve açık ifadeler kullanılmış mıdır? CEVAP: KULLANILMIŞTIR
Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 171 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

SAYFA 171
4. Etkinlik:
Bu etkinlikteki soruların cevapları:
Dil, göndergesel işlevde kullanılmıştır.

Bu metinde tanımlama, örneklendirme, sınıflandırma, benzerlik ve karşıtlıklardan yararlanılmış.

Metindeki kelimeler, genellikle gerçek anlamındadır.

Anlatım açık ve nettir.
Açıklayıcı anlatımlarda dil süsten ve yapmacıklıktan uzaktır. Ele alınan konu, tekrara düşmeden en açık bir şekilde ortaya konur, farklı anlamalara kapalıdır.

5. Etkinlik:
Konu, vaka kavramının nasıl tanımlanması gerektiği bakımından ele alınmış.

6. Etkinlik:
Yazar, "soru" yönteminden yararlanmış.

7. Etkinlik:
Yazar, okuyucuya soru yoluyla seslenmiş. Okuyucunun metinde aktif rol almasını istemiştir.

8. Etkinlik:

"Vaka nedir, Nasıl İncelenir?" adlı metinde azlık-çokluk zarfı yoktur.
Read more

10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 170 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

SAYFA 170
HAZIRLIK
1. Özgürlük sözcüğünün anlamını bilmeyen bir çocuğa bu sözcüğün anlamını nasıl açıklarsınız?
Çocuğun anlayabileceği tarzda basit örneklerle açılanabilir. Küçük çocukların bu gibi soyut kavramları anlayabilmesi için mümkün olduğunca somut örnekler verilmeli. Örnek olarak kafeste olan bir kuşun özgür olmadığı, gökyüzünde uçan bir kuşun özgür olduğu anlatılabilir.
2. Toplumsal kalkınmada eğitimin rolünü sözlü olarak açıklayınız.

Eğitimdeki amaçlardan biri de verimliliğin sağlanmasıdır. İş gücü alanında eğitimli insanların olması o alanda zaman ve iş yeterliliği bakımlarından verimlilik sağlanacaktır.
İşin uzmanı olmayan bir kişi, alanının uzmanı kadar neyi,nasıl yapacağını bilemez. Bunlardan dolayı toplumsal kalkınma eğitimin artmasıyla doğru orantılıdır.

2. Etkinlik:

“Çağının Tanığı Olmak" adlı metinde  sanatçıların içinde yaşadıkları çağdan ne kadar sıyrılıp sıyrılamadıkları sorunu üzerinde durulmuş. Bu problem, edebiyat alanında başarı göstermiş, kalıcı olmuş yazarlarla örneklendirilerek açıklanmaya çalışılmıştır.

Metin, sanatçıların ne yaptıkları ve yapmaları gerektiği belirtilerek sonuca bağlanmıştır.

3. Etkinlik:
“Çağının Tanığı Olmak” adlı metinde yazarın ele aldığı konu hakkında tecrübe sahibi olduğu anlaşılıyor. Yazarın, işlediği konu hakkında tecrübe sahibi olduğunu edebiyat alanında ün yapmış kişilerin eserlerinden örnekler vermesinden anlıyoruz.
Read more

Melisa Şahin Kimdir? Fotoğrafları

Melisa Şahin 1989 doğumlu modeldir. Katıldığı Model Of Turkey Yarışması'nda 3. olduktan sonra ünlenmiş ve firmaların ve modacıların da dikkatini çekmiştir. Binicilik sporu ile uğraşıyor. İngilizce, İtalyanca ve Korece biliyor. Kişisel Bilgiler
  • Yaş: 24
  • Boy: 178
  • Kilo: 55
  • Beden: 34
  • Ölçüler: 85 / 63 / 92
  • Jean:
  • Ayak: 39
  • Göz: Ela
  • Saç: Sarı 



Read more

Pondr Nedir? Ne İşe Yarar ?

Son dönemlerde adından söz ettiren sosyal ağ olan Pondr'dan bu yazımızda sizlere bahsetmeye karar verdik. Pondr ekranların Kanuni Süleyman'ı ünlü oyuncu Halit Ergenç'in yeğeni Aziz Akgül ile birlikte hayata geçirdiği yeni İnternet projesidir.
Halit Ergenç'ten Pondr'ı dinleyelim:
Pondr, tensel temas gibi. Kısa sürede çok büyüyeceğinden, tüm dünyada kullanılan bir ağ olacağından eminim. Dünya devleriyle yarışacak... Pondr, tensel temas gibi. Pondr yapısı, yarattığı ve yaratacağı yaşam paylaşma kültürü ile başka insanlarla iletişim kurmayı ve etkileşime açık olmayı seven herkes için vazgeçilmez bir uygulama olacak. Doğru proje, iyi odaklanma ve geniş vizyonla Pondr’ın yalnızca Türkiye’de değil, tüm dünyada yaygın olarak kullanılan bir sosyalleşme ağı haline geleceğinden kuşkum yok. Çok büyüyeceğinden eminim. Yakında dünya devi olacağız.

Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 204 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 204

Değerlendirme Sorularının Cevapları

1)Karagöz: Hacivat, Arnavut, Zenne
Orta Oyunu: Kavuklu
Meddah: Taklit
2)gerçek, Arnavut-Yahudi- Rum- Ermeni, anlatım-doğaçlama
3)DYDDDY
4)Bu oyunların usta-çırak geleneğiyle sürdürülmesi halk tiyatrosunun kültürümüzde önemli bir yer bulmasını sağlamıştır.

5)Verilen paragrafta Karagöz oyununun kişiler, konular ve konuların işlenişi bakımından halk kültürüyle ilişkili olduğu anlatılmaktadır.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 195 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 195

2.metin Meddah

a)MEDDAH HAKKINDA ÖZLÜ BİLGİLER
2.Metin-Meddah
11. Etkinlik
Okuduğunuz oyunu aşağıdaki ölçütlere göre inceleyiniz.
Olay örgüsü
Kişiler
Dil ve anlatım özelliği
Metnin olay örgüsü metnin mesajına uygun olarak güldürü unsurlarıyla donatılmıştır. Metindeki olaylarda kopukluk yoktur. Olay örgüsü ile kişiler arasında da uyum vardır.
Metnin başlıca kişileri Kastamonulu, Aşçı ve Bir Başkasıdır. Metindeki bu kişiler yerel ağızlarıyla konuşmaktadırlar. Bu da eserin ilginç ve estetik yönüdür. Kişiler oyunun olay örgüsüne göre söz almakta ve güldürü unsurlarını yerel konuşmalarıyla ortaya koymaktadırlar.
Metnin dili sade ve anlaşılırdır. Metinde yerel ağız özelliklerini sıkça görmekteyiz.

b)Meddah hikayeyi anlatırken farklı kültürlere ait kişileri kendi şiveleriyle taklit eder. Bu başarılı taklitler izleyicinin ilgisini çeker.
c)meddahlık bir anlatım sanatıdır. Bir meddahın her şeyden önce dili çok iyi kullanması, farklı ifade biçimlerini, taklitleri etkili bir şekilde uygulaması gerekir.
d.Günümüzde stand-up sanatçılarını bir çeşit meddah olarak nitelendirebiliriz...
e.

  • Hikâye anlatma şeklinde icra edilen meddahlık bir taklit sanatıdır. 
  • Perdesi, sahnesi, dekoru, kostümü tek bir sanatkârın eseri olan bir temaşa, yani gösteri türüdür. 
  • Meddah bir sandalyeye oturarak dinleyicilerine hikâyeler anlatır. 
  • Meddahın anlatısını, günlük yaşamdaki olaylar, masallar, destanlar, öyküler ve efsaneler oluşturur.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 193 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 193

c)Göstermeye bağlı metinlerde karşılıklı konuşmaya ve diyaloğa dayalı bir anlatım vardır.
1)Karagöz oyunu tuluat  tiyatrosunun yani geleneksel halk tiyatrosunun kişi kadrosu ve mekan bakımından farklılık gösteren bir dalıdır.
2)Metnin yazılış amacı okuyucuya günlük yaşamda karşılaşılan bir sorunla ilgili mesaj vermektir.
3.Etkinlik


Karagöz
Günümüz Komedi Türü
Tema
Günlük yaşamla ilgili konular
Günlük yaşam, tarih ve çeşitli evrensel düşünceler
Yapı
Düz yazı ve diyalog
Düz yazı ve diyalog
Dil ve anlatım
Anlatım karagözcü tarafından taklitler yapılarak sergilenir. Açık ve sade bir dili vardır.
Anlatıcı kendisini hissettirmez. Oyuncuların diyalogları dil ve anlatımın karakterini belirler.
Güldürü unsurları
Yanlış anlamalar
Olay ve karakter çatışmaları
Gelenek
Geleneksel halk tiyatrosu(tuluat)
Modern tiyatro
Benzerlikler: Yapının özellikleri aynıdır. Mizahı oluşturan çatışmalar ve güldürü unsuru iki türün ortak özelliğidir.


Farklılıklar:
Kişiler gerçek değildir. Mekan perdedir.
Kişiler gerçek hayattan seçilir. Oyun sahne adı verilen ve gerçek hayattakine benzeyen bir mekanda oynanır.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 192 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 192

1.Etkinlik
b)Karagöz’ün bir kavak ağacını kesmesidir.
c)Metinde alınan bölümde yay ayraç içinde verilmiş ifadeler kişilerin davranışları hakkında bilgi vermektedir.


Ç)Değişmeyen tipler Hacivat ve Karagöz’dür.
d)kullanılan müzik kendine özgüdür. Oyunda genellikle tef, darbuka bazen de klarnet çalınır.
e)Sözlü edebiyat geleneği içinde yer alır.
f)Karagöz’de anlatma, söyleme, kuklaların gölgelerini perdeye düşürme işlevini Karagözcü, hayalî adlarıyla bilinen kişi yapmaktadır.
g)Karagöz’de yer alan farklı tipler Ermeni, Arnavut, Yahudi ve Rum kökenlidir. Bu tiplerin ortak özelliği Osmanlı İmparatorluğu’nun himayesi altında olan azınlık uluslarına mensup olmalarıdır.
2.Etkinlik
a)
Birader: Farsçadan günümüze geçmiş bir kelimedir. Kardeş anlamındadır.
Adla Sanlar: ad ve san yakın anlamlı kelimelerdir.
b) Metindeki diyaloglarda güldürüyü ortaya çıkaran en önemli öge Karagöz’ün Hacivat’ı yanlış anlamasıdır.

—Metindeki tekerlemeler anlatımın akıcı olmasına ve karşılıklı konuşmalarda kişilerin birbirlerine daha etkili cevaplar vermesine yardımcı olur.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 185 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 185

Göstermeye Bağlı Metinler (Karagöz, Meddah, Orta oyunu)


Hazırlık Çalışmaları


1) 

2)Komedi türündeki metinlerde güldürü genellikle olayların ve kişilerin alışılmışın dışında bir özellik taşıması ve kişiler arasındaki karakter, anlayış ve seviye farklılıkları sonucunda ortaya çıkar.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 184 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 184

Değerlendirme Cevapları

1)sembol, manzum
2)x,-,x, x,x
3)E
4)D

5)Halk hikayelerinde tabiat, aşk, sosyal olaylar halkın bakış açısına göre ve içtenlikle ele alınır.
Read more

10. Sınıf Edebiyat Sayfa 183 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

Sayfa 183

7.Etkinlik
a)zaif ü nizar:zayıf ve bitkin
gah: bazı
tü: tüy
yirler: yerler
tamar: damlar
derd: dert
od: ateş


b) Anlamı bilinmeyen kelimeler divan şiiri kültürünün ürünüdür.
c)Türkçe kelimelerin yanı sıra Arapça ve Farsça kelimelere de sıkça yer verilmiştir.Edebi sanatlara, imgelere ve mecazlara başvurulmuştur.
9)Mesnevi ve halk hikayelerinin çağdaş anlatılardaki karşılığı öykü ve roman türleridir.
Anlama Yorumlama
1)Arzu ile Kamber hikayesi halk kültürünün şekillendirdiği bir zihniyetin ürünüdür. Harname ise Osmanlı döneminde toplumun üst düzey kesiminde  görülen siyasi mücadelelere mevki ve makam düşkünlüğüne dair izlenimler sunmaktadır.
2)Halk hikayeleri günümüzde radyo, televizyon ve diğer kitle iletişim araçları yoluyla devam etmektedir.
3)Meddahlığın en önemli koşulları ince bir espri anlayışına sahip olmak ve hazırcevap olmaktır.

4)Harname’de yaşanan olayların günümüzde yaşanması mümkün değildir.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 195 - 196 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 195-196 Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları

1)kelime, kelime grupları, cümle, paragraf
2)düşünceyi geliştirme, türlerinden
3)A
4)C
5)E
6)D
7)C
8)B
9)E
10)A

11)A
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 192 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 192

6.Etkinlik
Metnin başlığı, paragraflarda anlatılan konuları kapsayan genel bir ifadedir.
-Metnin başlığıyla hiç ilgisi olmayan bir paragrafın metinle anlamsal bir yakınlığı da olamaz. Böyle bir paragraf, anlam akışını da bozar.

Sayfa 193-194 Ölçme Değerlendirme Soruları

1)paragraflar, paragraftır, bulunabilir
2)YYD
3)C
4)E
5)A
6)C

7)D
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 191 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 191

4.Etkinlik
“İnci Sözler” metninde açıklayıcı, örnekleyici anlatıma ve karşılaştırmaya başvurulmuştur.
5.Etkinlik

Olaya dayalı ve öyküleyici anlatımlarda paragraflar farklı zaman kipleriyle kurulabilir. Bunun nedeni, geçmişte veya içinde bulunduğumuz zamanda gerçekleşen olay ve durumların ifade edilmesidir.
Read more

9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 190 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 190

2.Etkinlik
Bir metinde iki farklı konu varsa ve bu iki metin tek başlık altında inceleniyorsa iki konu da ana düşünceyi destekliyor demektir.
-Metindeki paragraflar birbirine anlam ve yapı bakımından bağlanmıştır. Her paragraf ana düşünceyi destekleyen bir yardımcı düşüncedir.
3.Etkinlik
Metnin ana fikri paragrafların toplamıdır.
Anlama Yorumlama

-Metnin paragraflarında ileri sürülen düşünceyi desteklemek amacıyla öyküleyici ve açıklayıcı anlatım teknikleri ile örnekleme, tanık gösterme gibi düşünceyi geliştirme yollarına başvurulmuştur.
Read more