11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 131 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 131

Servetifünun Edebiyatının Genel Özellikleri

2.Etkinlik
Servetifünun sanatçılarının ortak özellikleri:
Aynı dergi etrafında bir araya gelmişlerdir.
Sanat için sanat anlayışına sahiptirler.
Edebiyatta faydayı değil güzelliği esas almışlardır.
Batı edebiyatının yeni tekniklerini uygulamışlardır.
İçe kapanık, yalnız ve karamsar bir karakter özelliğine sahiptirler.
Edebiyatımıza yeni bir bakış açısı kazandırmışlardır.

Dil, işleyiş ve üslup konusunda titiz davranmışlardır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 130 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 130

Değerlendirme Cevapları

1)DDYD
2)gazete-dergi, Mai ve Siyah-Aşkı Memnu, Mehmet Rauf-Eylül,
3)D

4)Bunun en büyük nedeni dönemin sanatçılarının karamsar bir yapıya sahip olmaları ve gerçek yaşamlarında da sürekli hayal- hakikat çatışması yaşamalarıdır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 129 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 129

9)Metinde fiziki ve ruhsal tasvirler yapılmıştır. Fiziki tasvirler genellikle mekanlara yöneliktir. Ruhsal tasvirler ise daha çok kişilerin üç dünyalarını, düşüncelerini yansıtmak amacıyla yapılır.
10)Okuduğumuz roman, yazıldığı dönemin aile yapısında çözülmeleri, ahlak değerlerinin kayboluşunu ortaya koyması açısından önemli bir eserdir.
8.Etkinlik
Roman, servetifünun romancılığı geleneğine ve realizm akımının özelliklerine göre yazılmıştır.
9.Etkinlik
Aşkı Memnu, Mai ve Siyah, Eylül gibi romanlar Servetüfünun döneminde yazılmıştır. Bu romanlar, modern roman tekniğinin özelliklerini yansıtmakta olup Tanzimat romanlarına göre daha niteliklidir.
10)Aşkı Memnu romanı Batılı tekniklere tam anlamıyla uygun, ilk yerli romandır.
Anlama Yorumlama
10.Etkinlik
Realist romanlarda duygular anlatılırken tarafsız bir tutum sergilenir. Olayın iyi ya da kötü yönleri olduğu gibi aktarılır. Anlatıcı kendini gizler.
1)Realizm ve natüralizm akımının izlerini taşıması, sanatçıların insanı ve toplumu bütün gerçekliğiyle yansıtmak istemeleriyle ilgilidir.
3)Servetifünun romanlarında kullanılan dil günümüz romanlarına göre daha süslü ve sanatlıdır. Dil ve anlatımda söyleyiş güzelliğine yer verilmesi mensur şiir geleneğiyle alakalıdır. Dönemin roman temaları ise günümüze göre daha bireysel bir çizgidedir.

Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 128 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 128

6.Etkinlik
6)Metnin teması “aşk”tır.
a)Eser, batılılaşma sürecinde Osmanlı toplumunda yaşanan kuşak çatışmasını ve ahlaki çöküşü bu tema etrafında ele alınmıştır.
b)Eserin adı, doğrudan temayı temsil etmektedir.
c)Yasak aşk teması, insanın içinde bulunduğu sosyal yaşamda başına gelebilecek, gerçeklik yönü olan bir durumu ele almıştır.
7.Etkinlik
Yasak aşk teması günümüzde de önemli bir yere sahiptir. İnsan var oldukça hataları, eğilimleri, hırsları da var olacaktır.

8)Olaylar üçüncü kişi tarafından anlatılmaktadır. İlahi bakış açısıyla yazılmıştır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 127 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 127

2.Etkinlik
Bihter: Yuvarlak çeneli, uzun ve düz kaşlı dudakları etli; ama solgun olan, beyaz inci gibi dişleri olan çocuksu bakışlı kişidir. Adnan Bey ile maddiyat için, yani para için evlenir. Annesinden kurtulmak istemesi ve annesinin kötü şöhretinden dolayı koca bulamama korkusu onu, babası yaşında olan Adnan Bey’le evlenmeye iter. Firdevs Hanım’ın küçük kızıdır. Türkçe, Fransızca biraz da Rumca bilir.
Nihal: Gözleri mavi, uzun, uçları yukarı kıvrık sarı kirpikli, küçük ağızlı. Duygusal ve çok hassas bir insandır. Çabucak sinirlenen ve sinirlendiğinde hastalanan birisidir. Annesi küçük yaşta ölmüştür. Annesi öldükten sonra yetişmesi mürebbiyesine verilmiştir. Müziği ve operayı sever.
Behlül: 20 yaşlarında, ince sarı bıyıklı, genç ve yakışıklı bir delikanlıdır. Parayı her şeyden üstün gören, dünya yıkılsa bile umrunda olmayan bir adamdır. Sadece kendisini düşünen bir insandır. Adnan Bey’in yeğenidir. Hayatı her yönüyle bildiğine inanır. Galatasaray’dan mezun olmuştur.
Adnan Bey: Kırk beş yaşlarında, sakalı iyi taranmış, bakımlı, her zaman iyi giyinen, fedakar ve özverili bir insandır. İnce eleyen sık dokuyan bir yapıya sahiptir. Boğaziçi’nde bir yalıda oturur. Terbiyeli ve olgun bir insandır.
Firdevs Hanım: Saçları sarı boyalı, gözleri sürmeli 45 yaşlarında bir kadındır. Kızlarının gençliğini, güzelliğini ve mutluluğunu kıskanan birisidir. Melih Bey takımındandır.Dul bir kadındır.
Bülend: Adnan Bey’in küçük oğludur. Yatılı okula verilmiştir.
Matmazel: Evlenmek için geç kalmış, yaşı ilerlemiş yabancı uyruklu bir kadındır. İffet ve namusunu korumak için İstanbul’a gelen namuslu bir kadındır.
Peyker: Kocasına sadık iffetli bir kadındır.Evli ve çocuk annesidir.
Beşir: Sıska bir yapıya sahiptir. Bülend’in oyun arkadaşıdır. Nihal’i çok sever ve ona tam samimiyetle bağlıdır.
Hala: Marmara denizindeki adalardan birinde oturur.
—Gustave Flaubert’in Madame Bovary romanının kadın kahramanı Emma, kendisinden hem yaşça büyük hem de çok farklı bir kişiliğe sahip bir doktorla evlenmiş, bu yüzden mutsuz ve karamsar bir ruh hali içine girmiştir.
Ortak Yönler:
Zengin ve yaşlı bir adamla evlilik
Mutsuz ve bunalımlı kadınlar
Aldatma ve vicdan azabı
Yıkılış ve ailenin dağılması
3.Etkinlik
Romanın yazıldığı dönemin farklı insan tipleri bir arada görülmektedir. Farklı kişiliğe sahip bu insanlar arasında kuşak çatışması yaşanmaktadır.
5.Etkinlik
4)Aşkı Memnu romanı dönemin toplum yapısını ve değerlerini yansıtır. Mekanlar kişilerin karakter özelliğine uygun olarak kapalı alanlardır. 19. Yüzyılın sonlarında geçmektedir. Uyum vardır.

5)Aşkı Memnu romanından alınan metin yapı ve anlam bakımından kendi içinde bir bütünlük oluşturmaktadır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 126 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 126

1)Aşk-ı Memnu romanı Servetifünun Döneminin kapalı, bunalımlı ve karamsar ortamını yansıtmaktadır. Dönemin siyasi ve sosyal koşulları birçok aydının içe kapanmasına, bireysel bir dünya kurmasına neden olmuştur. Aşk-ı Memnu romanı da dönemi aile yapısının nasıl parçalandığını gösteren önemli bir eserdir.

1.Etkinlik
Olay Örgüsü:
Bir süre önce eşi ölen Adnan Bey’in Göksu’da sandal gezintisi yapması ve Firdevs Hanım ile tanışması
Adnan Bey’in Bihter’e  aşık olması bir süre sonra onunla evlenmesi
Bihter’in konağa gelişiyle konakta yeni bir düzenin başlaması
Konağa sık sık gelen Behlül ile Bihter arasında duygusal bir ilişkinin başlaması
Nihal’in Behlül ile Bihter’in konuşmalarını duyup aralarındaki ilişkiyi öğrenmesi
Nihal’i gizli bir aşkla seven Beşir’in de bu çirkin ilişkiye sahip olması ve bütün olup biteni Adnan Bey’e anlatması
Beşir’in hastalanıp ölmesi
Adnan Bey’in her şeyi öğrendiğini duyan Bihter’in intihar etmesi, Behlül’ün kaçıp kaybolması
Adnan Bey ile Nihal’in yeniden baş başa kalması
2)
a)başlangıç- Bihter ile Behlül arasındaki yasak aşkın ortaya çıkması—sonuç
b)Olay örgüsü, metnin temasını ortaya çıkaracak biçimde çeşitli olay halkaları halinde bulunur.
3)Metne bütünlük kazandıran olay Bihter ile Behlül arasındaki yasak aşkın ortay ÇIKMASIDIR.

Yasak aşkın ortaya çıktığı bölüm, olay örgüsünün sonlarına denk gelir.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 122 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 122

Roman


Çözümleme- İnceleme
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 120 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 120

13.Etkinlik
Halit Ziya uşaklıgil’in  “Mai Yalı” hikayesinden alınan paragraf, metnin çözüm bölümüdür.

Değerlendirme Cevapları

1)DYDY
2)sade bir, sosyal
3)E
4)A
5)
Servetifünun dönemi hikayeleri teknik açıdan Tanzimat dönemi hikayelerine oranla daha başarılıdır.
Servetifünun dönemi hikayelerinde realizm, Tanzimat dönemi hikayelerinde genellikle romantizm izleri görülür.
Dönemin hikayelerinde olaylar genellikle Anadolu’da geçer. Tanzimat dönemi hikayelerindeki olaylar ise İstanbul ile sınırlıdır.

Dönemin hikayelerinde gözlem ve gerçeklik ön plandadır. Tanzimat dönemi hikayelerinde ise raslantı ön plandadır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 119 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 119

9.Etkinlik
a)Servetifünun hikaye geleneğine göre yazılmıştır.
b)Metin olay hikayesi tarzında yazılmıştır. Çünkü serim-düğüm- çözüm bölümleri bellidir.
Anlama Yorumlama
12.Etkinlik
 
Görücü
Sümbül Kokusu
Yapı
Düzyazı
 Düzyazı
Tema
Hayal kırıklığı(bireysel tema)
Vatan sevgisi(Toplumsal tema)
Dil ve Anlatım
Ruh çözümlemelerine ağırlık verilmiştir.
Edebi ve süslü bir dili vardır.
Öyküleyici, betimleyici anlatım vardır.
İç monolog tarzına ağırlık verilmiştir.
Dil sadedir ancak cümleler uzundur.
Öyküleyici ,betimleyici anlatım vardır.

  
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 118

1)Sümbül Kokusu adlı hikaye Çanakkale Savaşından kısa bir süre önce yazılmıştır. Metinde dönemin sosyal ve siyasi koşulları açık bir şekilde ifade edilmektedir.
6.Etkinlik
Hüseyin Arif’in Çanakkale’ye dair telgrafları okuması
Düşman kuvvetlerinin İstanbul’u işgal etmek üzere harekete geçtiğini öğrenmesi
İstanbul ile Batıyı kendi zihninde çeşitli yönlerden karşılaştırması
Çekmecede sakladığı eski bir tabancayı çıkarıp kontrol etmesi
Hava almak için pencereye çıkması ev sahibesinin verdiği sümbülü saklaması
Sümbül kokusunun İstanbul’u hatırlatması
Mehmed Siyavuş’un içeri girmesi
İki arkadaşın Çanakkale’ye gitmeye karar vermesi
Hikayedeki kişiler:
Hüseyin Arif: Budapeşte Darülfünununda Tabiiyat( ekoloji, coğrafya) tahsili görmektedir. Derin bir vatan sevgisine sahiptir.
Mehmed Siyavuş: Hüseyin Arif gibi vatanına düşkündür. Hüseyin Arif’i intihardan vazgeçirip Çanakkale’ye gitmeye ikna ettiğine göre sağduyulu ve cesurdur.
7.Etkinlik
Bu kişilerin benzerlerine, yakın çevremizde de rastlamak mümkündür. Günümüzde de vatan uğruna geleceğinden vazgeçen insanlar vardır.
2)Hikayede Zaman: 20. Yüzyılın başlarında, Çanakkale Savaşları’nın hemen ertesinde yaşandığı düşünülen bir olay anlatılmıştır. Olay örgüsü bir gün içinde yaşanmıştır.
Hikayede Mekan: Romanya’nın Budapeşte şehrinde, köhne bir apartmanda geçen bir olay anlatılır. Mekanın itici, sevimsiz ve sıkıcı oluşu İstanbul’a duyulan özlemi arttırmaktır.
8.Etkinlik
Hikayede kişi- zaman- mekan arasında uyum vardır. Kişiler, o dönemin önemli bir siyasi ve askeri olayına duyarlılık göstererek bulundukları mekandan Çanakkale’ye gitmeye karar vermişlerdir.
3)
a)Hikayede temel çatışma, emperyalizm- vatan sevgisi arasındaki zıtlığa dayandırılır.
b)Hikayenin teması vatan sevgisidir.
4)Hikayede ele alınan vatan sevgisi insana özgü bir gerçekliktir. Bu gerçeklik kurmaca bir olay ve kişiler aracılığıyla ele alınmıştır.
5)Hikayede olaylar hakim bakış açısıyla dile getirilmiştir.

6)Hikayeden alınan cümlelerde görüldüğü gibi yazar, Hüseyin Arif’in iç dünyasından hareketle olayları ve mekanları yorumlamıştır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 115 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 115

3.Etkinlik
Metinde anlatılan olay örgüsünde kişi-zaman-mekan unsurları birbiriyle ilişkilidir. Kişiler toplumun herhangi bir kesiminden seçilmiş insanlardır.
7)Hikayede hayal kırıklığı ve tükeniş duygusu Seniha’nın yaşadıklarıyla somutlaştırılmıştır.
8)Metinde olaylar hakim(ilahi) bakış açısıyla dile getirilmiştir.
4.Etkinlik
Anlatıcı, hikayenin çeşitli yerlerinde Seniha’nın ruh dünyasını tahlil etmiştir.
5.Etkinlik
Görücü adlı hikaye hem olay hem de durum hikayeciliğinin özelliklerini taşır. Kişilerin ruh hallerine ağırlık verilmesi durum, olayın uzun bir zaman dilimine yayılması ve serim-düğüm çözüm bölümlerinin belirgin olması olay hikayeciliğinin etkisini gösterir.

2.Metin Sümbül
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 114 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Sayfa 114

1.Etkinlik
1)Görücü hikayesi 19. Yüzyıl sonlarında Osmanlı toplumunun sosyal yapısı içerisinde “evlilik” ve “kadınların evlilikteki yetkileri, tercihleri” konusunda izlenim kazandırmaktır.
 Görücü hikayesinin  olay örgüsü: a, b, e, g, ç, c, d, f, ğ, h, i, k, ı, l, j, m
2)Seniha: Gelecekle ilgili umutları olan, hayattan güzel şeyler bekleyen bir kız. Evlilikle ilgili hayalleri, annesinin titizliği ve görücülerin rahatsız edici tutumları yüzünden  küskünlüğe, karamsarlığa dönüşür.
Seniha’nın Annesi: Kızını evlendirmek için acele eden fakat kimseyi de kolay kolay beğenmeyen bir kadın.
Seniha’nın Babası: Kızının evliliği konusunda bütün yetkiyi eşine vermiş, kendisini ikinci planda bırakmış bir adam.
Hizmetçi Kız: Görücülerin geldiğini haber verir. Dönemin aile yapısı içinde hizmetçiler önemli bir yere sahiptir.
Görücüler: Genellikle orta yaş  ve üzeri kadınlardır.
2.Etkinlik
3)Hikaye, Seniha’nın on dört yaşından yirmi altı yaşına kadar süren görücüye çıkma sürecini anlatmaktadır. Olay örgüsü 12 yıllık bir zamanı kapsamaktadır. Seniha, kendi döneminin tutucu ve gelenekçi zihniyetinden olumsuz etkilenmiştir.
4)Hikayede mekan Seniha’nın evidir. Olay örgüsü içinde Seniha’nın kendi odası ve misafirlerin ağırlandığı salon olmak üzere başlıca iki mekan görülür.
5)Hikayenin temel çatışmasını hayal ve gerçeklik arasındaki zıtlıklar oluşturur. Seniha’nın geleceğe dair hayalleri her defasında başka bir engele takılır.

6)Hikayenin  teması hayal kırıklığıdır.
Read more

11. Sınıf Türk Edebiyatı Sayfa 110 Soruları ve Cevapları ( Yıldırım Yayınları )

Olay Çevresinde Oluşan Metinler( Anlatmaya Bağlı Metinler)

Sayfa 110

Hazırlık
2)Bir hikayeci ve romancı, eserini ortaya koyarken şunlara dikkat etmelidir:
İlgi çekecek bir tema seçmelidir.
Eserin kurgusunu iyi yapmalıdır.
Eserin yapı ögeleri arasında güçlü bir uyum kurmalıdır.
Olay örgüsünde verilmek istenen iletiyi tam olarak ortaya çıkarmasına özen göstermelidir.
Etkileyici ve akıcı bir dil kullanmalıdır.
3)Türk edebiyatında anlatmaya bağlı metinlerin tarihi seyri:
Masal-destan-mesnevi-halk hikayesi- hikaye-roman

4)Tanzimat döneminde ilk hikaye kitabını Ahmet Mithat Efendi yazmıştır. Letaif-i Rivayat adlı bu hikayelerde kurgu ve teknik zayıftır. Samipaşazade Sezai’nin “Küçük Şeyler” adlı hikayesi teknik bakımından daha güçlü olduğu için ilk modern hikaye örneği olarak kabul edilir.
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 122 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

SAYFA 122   

 Ç-ÇOKTAN SEÇMELİ SORU CEVAPLARI

1-A 2-C 3- D 4-D 5-B 6-B 7-C 8-E 9-A
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 121 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

SAYFA 121

ETKİNLİK CEVAPLARI  
 (B)Ekvatoral İklim
(D)Yazları Yağışlı Tropikal İklim
(Ç) Akdeniz İklimi
(C) Ilıman karasal İklim
(A)Kutup Altı İklimi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME CEVAPLARI   
 A-Aşağıdaki soruları yanıtlayınız (Cevapları)
1-Buharlaşma artar
2-Yazları yağışlı , kışlar kurak
3-Rüzgar denizden karaya doğru eser
4-Yaprağını döken orman
5-Kaliforniya ,Orta Şili,Kap Bölgesi,Güney Avustralya,Ak Deniz,Mersin,Adana,Antalya,Hatay İskenderun Körfezi
6-Sıcaklık farkı az, ılıman,her mevsim yağışlı,bitki örtüsü ormandır
7-Dönencelerde ve büyük karaların iç kısımlarında
8-Okyanusal,ekvatoral
B-BOŞLUK DOLADURMA CEVAPLARI  
   1-Konveksiyonel
2-Savan
3-Kurak-Yağışlı
4-Okyanusal
5-İlkbahar
6-Nem azdır
7-10 dereceyi
C-DOĞRU YANLIŞ CEVAPLARI   

1-D ,2 Y ,3 Y ,4 D ,5 Y ,6 D ,7 D ,8 Y ,9 Y
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 112 - 113 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

SAYFA 112 - 113 ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORU VE CEVAPLARI

A-Aşağıdaki soruları yanıtlayınız  (Cevapları)
1-Soğuması gerekir
2-Sıcaklık artarsa havanın maksimum nemi artar
3-Sıcak ve soğuk hava karşılaştığında sis olayı gerçekleşir
4-Sıcaklık artıkça bağıl nem azalır
5-Farklı hava kütlelerinin (sıcak-soğuk) karşılaşmasıyla cephe yağışları oluşur
6-Yeryüzünün en az yağış alan yerleri Çöl ve kutuplardır.   Nedeni buharlaşmanın az olması.
7-Havanın yamaç boyunca yükselmesi
8-Mutlak nem ile bağıl nem arasında ilişki yoktur.
B-BOŞLUK DOLDURMA  (Cevapları)
1-Sıcaklık artınca nem açığı oluşur
2-Bağıl Nem – Maksimum Nem
3-Yükselim
4-0 (sıfır) derecenin altında olması gerekir
5-Alçak, orta,yüksek
6-Yüksek
C-DOĞRU YANLIŞ (Cevapları)
1-D,2-Y,3-D,4-Y,5-Y ,6-D,7-Y,8-Y,9-Y
Ç-ÇOKTAN SEÇMELİ SORU CEVAPLARI

1-C 2-B 3-C 4-A 5-D 6-D 7-E
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 92 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

SAYFA 92

Ç-ÇOKTAN SEÇMELİ SORU CEVAPLARI
1-B  2-D 3-B 4-A 5-A 6-D 7-E 8-C 9-C
Sayfa 103 Ölçme ve Değerlendirme Cevapları
1-Yükseklik hava basıncını nasıl etkiler ?
C-Yükseklik arttıkça basınç azalır.
2-Atmosferdeki gazların miktarı bugünkünün iki misli olsaydı hava basıncı nasıl değşirdi ?
C-Artardı
3-Termik ve dinamik basınç merkezleri nasıl oluşur?
C-Termik için:  Sıcaklık   Dinamik: Günlük Hareketler:
4-Rüzgarların Kuzey Yarımkürede sağa, Güney Yarım Küre’de sola sapmasının nedeni nedir ?
C-Günlük hareketler
5-Rüzgarın yönünü neler etkiler ?
C-Basınç merkezlerinin konumu,yer şekilleri,günlük hareket
6-Rüzgarın hızını neler etkiler ?
C-Basınç merkezleri arasındaki uzaklık,yer şekilleri,günlük hareket,basınç farkı
7-Muson rüzgarlarının oluşmasının nedenleri nelerdir ?
C-Yıllık hareket ve eksen eğikliği
8-Günlük rüzgarlar hangileridir, neden oluşurlar ?
C-Meltemlerdir , günlük sıcaklık farkından oluşurlar
9-Föhn (fön) rüzgarları nasıl oluşmaktadır?

C-Yamaç boyunca alınan havanın ısınmasıyla
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 91 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

SAYFA 91

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A-
1-Isı,potansiyel enerji,sıcaklık,bu enerjinin açığa çıkması
2-Güneş ışınlarının düşüş açısı kutuplara doğru azaldığı için
3-28 derece 2860/200=14,3+13,4=28 derece
4-Isınma ve soğuma hızlı olur
5-Hava durumu anlık , iklim uzun yılların ortalamasıdır.
6-okyanus akıntıları sebebiyle
7-Karalar fazla olduğu için
B- BOŞLUK DOLDURMA CEVAPLARI
1-Çöller 2-      3-Sıcaklık, basınç ve rüzgarlar,nem ve rüzgarlar
4-iklim   5-Troposfer  6-Sıcak-soğuk  7-Sıcaklık Azalır  8-Günlük Harekettir
C-DOĞRU YANLIŞ CEVAPLARI

1-Y 2-D 3-Y 4-Y 5-D 6-D 7-Y 8-D
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 89 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

Sayfa 89

etkinlik boşluk doldurma cevapları
Boşluklar Kırmızı renkle gösterilmiştir.
Kuzey Yarım Kürede en düşük sıcaklıklar Kuzey Kutbu çevresinde görülür ve sıcaklık ortalaması sıfır derece civarındadır. Güney Yarım Küre'de en düşük sıcaklıklar Güney Kutbu çevresinde görülür ve sıcaklık ortalaması – 20 derce civarındadır.
 

Kuzey Yarım Küre'de en yüksek sıcaklık değerleri Güney Yarım Küre'deki değerlerden daha fazladır. En yüksek sıcaklıklar Kuzey Afrika'nın iç kısmı Arap Yarımadası, İran Platosu ve Orta Asya'da görülür. Buralarda Temmuz ayı sıcaklık ortalaması 35  derece civarındadır. Görüldüğü üzere Temmuz ayında da yeryüzünün en sıcak yerleri Ekvator çevresi değil Yengeç Dönencesi çevresindeki karalardır. Bunun nedeni Yengeç Dönencesi çevresinde nem oranının az olmasıdır.
Read more

9. Sınıf Coğrafya Sayfa 81 Soruları ve Cevapları ( Lider Yayınları )

Sayfa 81

SAYFA 81 ETKİNLİK CEVAPLARI
NOT: Kırmızı  yazılı olan kelimeler boşluk doldurulan kısımlardır
S.1 Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkları kıyı kesimlerde az iç kesimlerde fazladır.
S.2 En düşük sıcaklık farkı 4 derecedir ve bu değer Trabzon iline aittir. En yüksek sıcaklık farkı  16derecedir ve bu değer Diyarbakır iline aittir.
S.3 Merkezlerden İstanbul İzmir Trabzon kıyı kesiminde Anakara Ağrı Diyarbakır iç kesimlerde yer almaktadır.

9.Sınıf coğrafya ders kitabı sayfa 84 etkinlik cevapları

Boşluklar kırmızı renkle gösterilmiştir.

Saint Joguns ve Ballina'nın sıcaklıkları kışın farklıdır , bu iki merkezde sıcaklığın farklı olmasında karasallık etkili değildir; çünkü her iki yer de kıyıda bulunmaktadır.Ayrıca paralel dereceleri yaklaşık aynı olduğundan bu iki merkezin sıcaklık farkına enlemin de etkisi yoktur.Merkezlerin karasallıklarınınsıcaklık farkına etkisi önemsizdir ; çünkü kıyıda yer aldıklarından her iki yerin yüksekliği birbirine yakındır.Bu iki merkez arasındaki sıcaklık farkının temel nedeni okyanus akıntılarıdır.
Read more