9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 78 - 85 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

bu yazının tamamı http://yeniedebiyat.blogspot.com sitesinden alınmıştır.

HAZIRLIK
Kelimelerdeki anlam değişmelerinin sebeplerini araştırınız.
Anlam bilimci G. Stern, kelimelerdeki anlam değişmelerini sebeplerine ve
görevlerine göre şöyle sınıflandırır:

a) Dil dışı değişmeler, Dil dışı değişmelerde isim bir değişikliğe uğramaz, isimlendirilen şey yani "nesne" değişikliğe uğrar; bu adın değil nesnenin değişmesidir

b) Dil içi değişmeler. Defter yaprağını ağaç yaprağına benzeterek ona “yaprak” diyen ilk kişi aslında güzel bir istiare yapmıştı. Sonra bu istiare, kullanıla kullanıla kağıt dediğimiz nesnenin ikinci bir adı oldu. Böylece “yaprak” kelimesinin, doğuşu istiare yoluyla da olmuş olsa, ikinci bir hakiki anlamı ortaya çıktı. Bu dil hadisesi, benzerlik yoluyla anlam değişmesinin bir örneğidir.

Terimlerin nasıl oluştuğunu araştırınız.
Günlük konuşma dilinde bulunan sözcüklere yeni anlamlar yüklenerek terim oluşturulabilir.

Örnek; "Köprü" sözcüğünün günlük dildeki anlamı bellidir. Dişçilikte kullanılan "köprü" sözcüğü ise terimdir.
Farklı anlamlı iki sözcüğün birleşmesi yoluyla da terim oluşturulabilir.

Örnek; Tek-el, atar-damar, dil-bilim, eş-kenar
Yabancı dillerden dilimize giren terim anlamlı sözcükler de vardır.

Örnek; Telekominikasyon, radar, priz, radyo (http://terimanlam.nedir.com/)


Kelimeler, cümlelerde sözlük anlamının dışında hangi anlamlarda kullanılabilir?
Yan anlam, mecaz anlam ve terim anlamda kullanılabilir.

İfade edilenleri doğru anlayabilmek için kelimelerin sözlük anlamlarının mı, cümle
içerisinde kazandıkları anlamlarının mı esas alınması gerekir? Niçin?
İfade edilenleri doğrun anlayabilmek için cümle içinde kullanıldığı anlamı esas almak gerekir. Çünkü bir sözcüğün hem mecaz hem gerçek hem de yan anamı olabilir.

Duyduğumuzu ve okuduğumuzu doğru anlayabilmek için sadece sözlük anlamını bilmek yeterli midir?

Duyduğumuzu ve okuduğumuzu doğru anlayabilmek için sadece sözlük anlamını bilmek yeterli değildir. O sözcüğün başka hangi anlamlarda kullanılabileceğini de bilmek gerekir. Türkçe anlam yönünden zengin bir dildir. Bir sözcük birden çok anlamda kullanılabilir.

Çocukla ağacın arkadaşlığı, iki insanın arkadaşlığına hangi yönlerden benzemektedir?
Birlikte oynamak, dostluk yönünden benzemektedir.

Şair ağacı neye benzetmektedir?
Şair ağacı bir insana benzetmektedir.

Şairin ağaca yüklediği özellikler, oyun oynaması, öpmesi, yürümesi.

hayal gücüyle ilişkilendirilebilir.

1. Et kin lik
“Çocuk ve Ağaç” şiirinde geçen “dudak, yanak, oyuncak, bacak, ayak” kelimelerinin ilk
Anlamlarını  düşününüz. Metinde bu sözcüklerin sözlük anlamlarıyla kullanılıp kullanılmadığını aşağıda boş bırakılan yere yazınız.
Metinde geçen “dudak, yanak, oyuncak, bacak, ayak” sözcükleri gerçek anlamlarında kullanılmışlardır.
Kelimeleri ilk anlamında kullanan bir yazarın amacı nedir? Aşağıya yazınız
-----Kelimeleri ilk anlamında kullanan bir yazarın amacı bir konu veya bir durum, bir olay hakkında bilgi vermek, bir gerçeği açıklamak, aydınlatmak , inandırmak  için olabilir.

-----Gerçek anlamında kullanılan kelimler:  gitmek, dökmek, öpmek, eğilmek, yer...

Soğuk” ismini ve “yan-” fiilini ilk anlamında, cümle içerisinde kullan
           ------Soğuk bir havada dışarıda oyun oynarsan hastalanırsın.

-----Ocağın  yanındaki elbiseler yandı.
-----Bu sözcükler tek başına söylendiğinde bu anlamlar akla gelir.
                       
                Cümleler                                                        ilk / mecaz / terim / yan
Büşra, anlamsız yere burnundan estetik ameliyat oldu.        Burun: ilk anlam
Kayıkla buruna kadar gidip geleceğiz.                               Burun: terim anlamda
Yeni müdür âdeta burnundan kıl aldırmıyor.                       Burun: mecaz anlam
Ayakkabımın burnu yırtıldı.                                               Burun: yan anlam

Kelimenin ilk anlamıyla yan anlamı arasında nasıl bir ilgi vardır? Aşağıya yazınız.
Kelimelerin ilk ve yan anlamı  arasında şekil ve işlev bakımından benzerlik bulunur.
………….
Kelimelerin gerçek anlamıyla mecaz anlamı arasında bir ilgi yoktur. Mecaz anlam sözcüğün  kendi anlamının dışında tamamen başka bir anlama gelecek şekilde kullanılmasıdır.

Etkinlik:
-------Rüya rengi ile tam belirgin olmayan veya hafif bir pembe renk anlatılmış olabilir.
-------Asıl uyuşan şairin davranışları hareketleridir.    
-------Işık ile ölüm ile hayat arasındaki boşluk kastedilmiş olabilir.


------Öğütmek ve muradına ermek sözcükleri mecaz anlamda kullanılmış.

4.Etkinlik
***Tablodaki kelimelerden bazıları soyut anlamlı sözcükler oldukları için resimlerini yapamayız. Çünkü bunların varlıklarının nasıl olduğunu bilmiyoruz. Beş duyumuzla algılayamıyoruz.
Somut ve soyut anlamalı kelimelerin arasındaki farklar.
***Somut anlamlı kelimeler beş duyumuzla algılanabilir.
***Soyut isimler beş duyumuzla algılanamazlar.
***Somut anlamlı kelimeler sembollerle gösterilebilir.
*** Soyut anlamlı kelimeler sembollerle gösterilemez.

5.Etkinlik
“Latif Kokular Ülkesine Yolculuk adlı metinde:
Somut anlamlı kelimeler: kırlar, sepet, hava, su , ayak, ot, koku, ses, ….
Soyut anlamlı kelimeler: anlamak,
Somut anlamlı kelimeler, var olan maddeyi gösterir, soyut anlamlı kelimeler ise varlığı bilinen ancak gösterilemeyen sadece algıya dayana varlıkları temsil eder.

***“Sevgi” kelimesinin resmi yapılabilir mi?
Sevgi kelimesinin resmi yapılamaz çünkü bu sözcüğün ifade ettiği anlamı beş duyumuzla algılamamız mümkün değil.
Varlığın sözle ifadesine yani kavramlaştırmaya soyutlama diyebiliriz. Kavram, dünyadaki nesnelerin ortak niteliklerine dayanan, dile özgü bir genelleme, bir soyutlamadır.
*** Kavram felsefi ve düşünce yazılarının hareket noktasını oluşturur. İmde ve terim ise kavramları oluşturur.

6.Etkinlik
***“Gelecek Bin Yılda da Buradayız” metni bir düşünce yazısıdır. kavram hareket noktasıdır.
*** “Mevsimler” şiiri  imge yazısıdır………
*** kavram nedir metni terim yazısıdır……..


                                     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1. Kelimelerin ilk anlamlarının yanı sıra bazen de mecaz anlamları ile kullanılmalarının sebepleri nelerdir?

2.Terimlerin özelliklerini defterinize yazınız.
Bir bilim sanat meslek dalıyla veya bir konuyla ilgili özel ve belirli bir kavramı karşılayan sözcüklerdir.

3. Yan anlam ne demektir?
Bir sözcüğün ilk anlamından yola çıkarak oluşturulan bütün anlamlarına denir.

4. Kelimelerin metin içerisindeki bağlamının ifadedeki önemini açıklayınız.
Her kelime kullanıldığı yere göre farklı bir anlam ifade edebilir. Bu yüzden kelimeleri kullanıldığı yere göre değerlendirmek gerekir.

5. Kavramlar hangi tür metinlerde kullanılmaktadır?
Terim tanımlanan metinlerde kullanılır.

6. Soyut ve somut kelimelerin ayırıcı özellikleri nelerdir?
***Somut anlamlı kelimeler beş duyumuzla algılanabilir.
***Soyut isimler beş duyumuzla algılanamazlar.
***Somut anlamlı kelimeler sembollerle gösterilebilir.
*** Soyut anlamlı kelimeler sembollerle gösterilemez.

7.   Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.

•Kelimelerin cümle içerisinde ilk anlamıyla alakalı olarak kazandığı anlama_gerçek anlam denir.
•  Kelimelerin ilk anlamı, kelimelerin    sözlük  anlamı demektir.
•  Bir bilim, sanat, spor ve meslek dalında özel anlama sahip kelimelere terim  denir.

•Terimler felsefi  metinlerin hareket noktasıdır.

8.  Aşağıdaki cümlelerin başına, verilen bilgi doğru ise "D", yanlış ise "Y" yazınız.

(  D  ) Kelimenin sözlük anlamı değil, metindeki anlamı önemlidir.

(  D ) Terimler, terimin kullanıldığı alanın uzmanlarının anlaşması ile belirlenir.

( Y  ) Terimler her metinde farklı anlamda kullanılabilir.

(  D ) Yan anlam, ilk anlamla bir şekilde ilişkilidir.

(  Y ) Mecazlar, kelimenin ilk anlamıdır.

9.  Aşağıdakilerden hangisi terimdir?
A) Yalnızlık            B) Araba               C) Masa                  D) Meridyen           E) Eşya
10.  Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir kelime yan anlamıyla kullanılmıştır?
A) Evdeki saat bozuldu.                               B) İnatçı adam uzaklaştı.
C)  Sevimli kedi oynadı.                                 D) Mağaranın ağzını kapatmışlar.
E) Annesiyle yemeğe gitti.

11.   "Ali sobayı yaktı." cümlesinde  "sobayı yakmak" hangi anlamda kullanılmıştır?
A) İlk anlam                               B) Terim anlamı                               C) Çok anlamlılık

D)Eşanlamlılık                         E) Mecaz anlam
Read more

2014 Barok Stili Modası


Barok tarzı, 16. ve17. yüzyıllarda her alanda oldukça sık kullanılan abartılı ve sanatsal bir anlatım biçimidir. Tarihte, müzik, resim, heykel gibi pek çok sanat alanında iz bırakmış olup, asillerin ve kraliyet üyelerinin giyim tarzını yansıtır. 
Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 1

Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 2

Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 3

Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 4

Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 5
Barok Stili İle Asil Görünün |  görsel 6
Read more

Shakira ft. Rihanna - Can't Remember To Forget [ Türkçe Çeviri ]


Kaynak; Muzikbuldum.com 

[Shakira]
I left a note on my bedpost

Kıvrılacakların üzerine bir not bıraktım

Said not to repeat

Tekrarlama dedi

Yesterday's mistakes

Dünkü hatalar

What I tend to do

Ne yapma eğilimindeyim ben

When it comes to you

Ne zaman sana gelsem

I see only the good

Sadece iyi bakıyorum

Selective memory

Seçici hafıza

The way he makes me feel, yeah

O kendimi hissetmemi sağlıyor,evet

Gotta hold on me

Beni tut

I've never met someone so different
Ben böyle farklı biri ile tanışmamıştım

Oh here we go

Oh işte gidiyoruz

He a part of me now

O artık benim bir parçam

He a part of me

O benim bir parçam

So where you go I follow, follow, follow

Bu yüzden sen nereye gidiyorsan takip ediyorum,takip ediyorum,takip ediyorum

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I keep forgetting I should let you go

Gitmene izin vermeyi unutuyorum

But when you look at me

Ama sen ne zaman bana baksan

The only memory is us kissing in the moonlight

Belleğimde sadece ay ışığında öpüşüyoruz

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum
[Rihanna]
I go back again

Tekrar dönüyorum

Fall off the train

Trenden düştüm

Land in his bed

Onun yatağına düştüm

Repeat yesterday's mistakes

Dünkü hataları tekrarlıyorum

What I'm trying to say is not to forget

Bende bunu söylemeye çalışıyorum unutamıyorum

You see only the good, selective memory

Sen sadece iyi görünüyorsun, hafızam seçici

The way he makes me feel like

O  yoldaymışım gibi hissetmemi sağlıyor

The way he makes me feel

Böyle hissetmemi sağlıyor

I never seemed to act so stupid

Asla aptalca davranmıyordum

Oh here we go

Oh işte gidiyoruz

He a part of me now

O artık benim bir parçam

He a part of me

O benim bir parçam

So where he goes I follow

Bu yüzden o nereye giderse bende onu izliyorum

[Chorus]

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum
Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I keep forgetting I should let you go

Gitmene izin vermeyi unutuyorum

But when you look at me

Ama sen ne zaman bana baksan

The only memory is us kissing in the moonlight

Belleğimde sadece ay ışığında öpüşüyoruz

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum




I rob and I kill to keep him with me

Soyuyorum onu ve öldürücem hep benimle birlikte kalsın diye

I do anything for that boy

Bu çocuk için herşeyi yaparım

I'd give my last dime to hold him tonight

Onu yanımda tutmak için son kuruşuma kadar verirdim

I do anything for that boy

Bu çocuk için herşeyi yaparım

I rob and I kill to keep him with me

Soyuyorum onu ve öldürücem hep benimle birlikte kalsın diye

I do anything for that boy

Bu çocuk için herşeyi yaparım

I'd give my last dime to hold him tonight

Onu yanımda tutmak için son kuruşuma kadar verirdim

I do anything for that boy

Bu çocuk için herşeyi yaparım

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I keep forgetting I should let you go

Gitmene izin vermeyi unutuyorum

But when you look at me

Ama sen ne zaman bana baksan

The only memory is us kissing in the moonlight

Belleğimde sadece ay ışığında öpüşüyoruz

Oh, oh, oooh, oh
Oh, oh, oooh, oh

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

I can't remember to forget you

Seni unuttuğumu hatırlamıyorum

But when you look at me

Ama sen ne zaman bana baksan

The only memory is us kissing in the moonlight

Belleğimde sadece ay ışığında öpüşüyoruz



Read more

Pharrell Williams - Happy [ Türkçe Çeviri ]

It might seem crazy what I'm about to say 
Sana söylemek üzere olduğum şeyler çılgınca gelebilir. 
Sunshine she's here, you can take a break 
Gün ışığı burada,bu yüzden ara verebilirsin. 
I'm a hot air balloon that could go to space 
Ben,sıcak bir hava balonuyum; 
With the air, like I don't care baby by the way 
Öyle ki gökyüzüne (kadar) gidebilirim! 
Umursamıyorum bebeğim bu arada 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like a room without a roof 
Ellerini çırp, sen de çatısı olmayan bir oda gibi hissediyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like happiness is the truth 
Ellerini çırp,sen de gerçeğin mutluluk olduğunu hissediyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you know what happiness is to you 
Ellerini çırp,mutluluğun sana ne ifade ettiğini biliyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like that's what you wanna do 
Ellerini çırp,bunun yapmak istediğin şey olduğunu hissediyorsan eğer! 
(2.Mısra) 
Here come bad news talking this and that 
İşte kötü haberler geliyor; 
Yeah, give me all you got, don't hold back 
Şöyle olmuş,böyle olmuş 
Yeah, well I should probably warn you I'll be just fine 
Evet,bana sahip olduğun her şeyi ver,saklama! 
Yeah, no offense to you don't waste your time 
Evet,alınma (ama),zamanını boşa harcama; 
Here's why 
Nedeni işte bu; 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like a room without a roof 
Ellerini çırp, sen de çatısı olmayan bir oda gibi hissediyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like happiness is the truth 
Ellerini çırp,sen de gerçeğin mutluluk olduğunu hissediyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you know what happiness is to you 
Ellerini çırp,mutluluğun sana ne ifade ettiğini biliyorsan eğer! 
Because I'm happy 
Çünkü mutluyum! 
Clap along if you feel like that's what you wanna do 
Ellerini çırp,bunun yapmak istediğin şey olduğunu hissediyorsan eğer! 
(Nakarat x2) 
Happy, come on, bring me down 
Mutluyum,hadi,beni üz! 
Happy, come on, bring me down 
Mutluyum,hadi,beni üz! 
Love is too happy to bring me down 
Aşk beni üzmek için; 
Fazla yüksek! 
Come on, bring me down 
Hadi,beni üz! 
I said bring me down 
Dedim ki: ''Beni üz!'Come on, bring me down 
Hadi,beni üz! 
Love is too happy to bring me down 
Aşk beni üzmek için fazla yüksek! 
Come on, bring me down 
Hadi,beni üz! 
I said 
Dedim ki: 
Bring me down… can't nothing… 
Hiçbir şey beni üzemez; 
Bring me down… your love is too high… 
Aşkın beni üzmek için fazla yüksek; 
Bring me down… can't nothing… 
Hiçbir şey beni üzemez; 
Bring me down, I said (let me tell you now) 
Beni üzemez,dedim ki (söylememe izin ver şimdi)

Read more

5. Sınıf 15 Tatil Genel Kültür Ödevi

TÜRKİYE’MİZ GENEL KÜLTÜR TESTİ
  1. Başkentimizin adı nedir?
  2. Ülkemizde kaç bölge vardır?
  3. Ülkemizin kaç tarafı denizlere çevrilidir?
  4. Ülkemizin bir tane iç denizi vardır? Adı nedir?
  5. Ülkemizde kaç il vardır? 
  6. Ülkemizin en kalabalık ili hangisidir?
  7. Ülkemizin en büyük gülünün adı nedir?
  8. Ülkemizde doğan ve ülkemizde denize dökülen en uzun nehrimizin adı nedir?
  9. Ülkemizde kaç tane iklim türü görülür?
  10. Ülkemizin en yüksek dağının adı nedir?
  11. Ülkemizin 2 adet boğazı vardır.Adları nelerdir?
  12. Atatürk'ün anıtmezarı olan Anıtkabir hangi ilimizdedir?
  13. Atatürk’ün nüfus kaydı hangi ilimizdedir?
Cevap;Gaziantep
  1. Ülkemizde kaç mevsim görülür,adları nelerdir?
  2. Kayak merkezlerimizden Uludağ hangi ilimizdedir?
  3. Peygamberler şehri olarak bilinen ilimiz hangisidir?
Cevap;Şanlıurfa
  1. Dünyanın 2.büyük şehir surlarına sahip ilimiz hangisidir?
Cevap;Diyarbakır
  1. Ülkemizde kurtuluş savaşını başlatan ilk kurşun 19 Aralık ta nerede sıkılmıştır?
Cevap; 19 Aralık ta -Hatay-Dörtyol
  1. Ülkemizin ve Avrupa’nın en büyük barajının adı nedir?
Cevap;Atatürk Barajı.. %100 Türk işçisi emeği.
  1. Ülkemiz Hangi iki kıtanın arasında yer alır?
Not; Cevaplara takılmayın diye bazılarını ekledim.
Arkadaşlar istediğiniz gibi düzenleyin.İsteyen arkadaş şıklar da ekleyebilir.Çocuklar bunu odalarının bir kenarına asarsa kısa zamanda kavrarlar.Umarım işinize yarar.

Kolay Gelsin. Çimen-Hatay
Read more

12 Sınıf Biyoloji 1. Dönem 3. Yazılı Soruları ve Cevapları

SORU.1: Klorofilin sıvı kısmına ne ad verilir?
A)grana B)granum C) plazma D) ara lamel E)stroma
SORU.2: Fotosentezin ışık tepkimelerinde kullanılıp / sentezlen maddeler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) CO2 / O2 B) H2O / ATP,NADPH2,Glikoz C) H2O / ATP,NADPH2 ,O2 D) CO2 / ATP, NADPH2, O2 E) Glikoz / ATP,NADPH2 , PİRUVAT
SORU.3:Fotosentezin ışık reaksiyonlarından devirsiz fosforilasyonda Klorofil-a’dan kopan elektronların ilk tutucusu aşağıdakilerden hangisidir?
A) sitokrom B) kloroplast C) plastokinon D) ferrodoksin E) Stoma
SORU.4:Oksijensiz solunum yapan bira mayasının bulunduğu ortama , besin olarak 4 molekül maltoz bırakılırsa oksijensiz solunum sonucu toplam kaç adet ATP oluşur? (maltoz =glikoz +glikoz)
A) 4 B) 8 C) 12 D)16 E) 20
SORU.5: Fotosentezde sentezlenen 10 molekül glikozun oluşumu için kaç ATP harcanır?
SORU.6: Aşağıdakilerden hangisi yada hangileri fotosentezin hızını etkileyen çevresel etmenlerden değildir?
I) CO2 miktarı II) kloroplast sayısı III) mineral tuzlar IV) yaprak genişliği V) enzim miktarı
A) II-IV-V B) I-III C) I- III-IV D) III-V E) III-IV

SORU.7: 6 molekül glikozun yakıldığı bir oksijenli solunumda krebs çemberinde kaç molekül CO2 çıkışı olur?
A) 12 B) 24 C) 36 D) 48 E) 60

SORU.8: Aşağıdakilerden hangisi fotosentez ile oksijenli solunumun ortak özelliğidir?
A) organik maddelerin parçalanması B) Güneş enerjisinin kimyasal enerjiye dönüştürülmesi
C) CO2’nin açığa çıkması D) kimyasal enerjinin ATP’ye dönüşmesi E) elektronların taşınması

SORU.9: Aşağıdakilerden hangisi nükleik asitlerin yapısında bulunmaz?
A) fosforik asit B) glikoz şeker C) riboz şeker D) deoksiriboz şeker E) azotlu organik bazlar

SORU.10:DNA ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Adeninin karşısına Timin gelir B) Adenin ile Timin arasında 3’lü hidrojen bağı vardır
C) Guaninin karşısına Sitozin gelir D) Guanin ile Sitozin arasında 3’lü hidrojen bağı vardır.
E) Adenin / Timin = Guanin / Sitozin
Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle doldurunuz.
SORU.11:…………………………….: Protein sentezinde görev yapar. Hücredeki toplam RNA’nın %80’ini oluşturur. Proteinlerle birlikte ribozomların yapısını oluşturur.
SORU.12: ………………………………………………………… bazları DNA ve RNA’nın ortak yapılarındandır.
SORU.13:DNA’daki 3’lü baz dizilişlerine ……………………………………………………… denir. Buna göre sentezlenen mRNA’daki üçlü baz dizilişlerine ise …………………………………………… denir.
SORU.14: Protein sentezinde görev alan başlıca moleküller ve organeller ……...............................,……………..
……………..,……………………..,……………………….,……………………………. Enzimler ve ATP’dir.

SORU.15: AaBcCCEe genotipine sahip bir bireyde ………………………………………. Çeşit gamet oluşur.

SORU.16:Bir dihibrit çaprazlamada, iki özellik bakımından homozigot siyah saçlı ve uzun kirpikli bir birey ile sarı saçlı ve kısa kirpikli bir birey çaprazlandığı zaman F1 ve F2 deki bireylerin genotiplerini ve fenotiplerini gösteriniz.
( Siyah saç, sarı saça baskındır. Uzun kirpik , kısa kirpiğe baskındır.)


Not baremi:İlk 1o soru 6 şar puan, 11. 12. 13. 14. ve 15. sorular 5 er puan, 16. soru 15 puandır
Read more

12 Sınıf Çağdaş Türk Ve Dünya Tarihi 1. Dönem 3. Yazılı Soruları ve Cevapları

S.1. 1948-1949 Arap-İsrail savaşlarının sonuçlarını açıklayınız.(dört madde-8 puan)




S.2. NATO’nun ortaya çıkmasının temel sebeplerini açıklayınız.(8p)




S.3. Yugoslavya’nın II.Dünya Savaşı’ndan sonra Kominform’dan çıkarılmasının ve Rusya’dan kopmasının nedenlerini açıklayınız.(8p)




S.4. Marshall Doktrini’nin amacını açıklayınız.(8p)




S.5. Batı Avrupa Birliği hakkında(kuruluş tarihi,üyeler ve temel amacı ) bilgi veriniz.(8p)







S.6.Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre ilkinden başlayarak sıralayınız.(8p)
A) Seato’nun Kurulması B) Ürdün Buhranı
C)Yalta Konferansı D) Balfour Doktrini


S.7. Soru:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…?
Yukarıdaki sorunun doğru cevabı “B” şıkkı ise siz uygun bir soru yazınız.(8p)
A)Balkan Paktı B) Varşova Paktı C) Bağdat Paktı D) Sadabat Paktı E) Kellog Paktı


S.8. “Soğuk Savaş-Birleşmiş Milletler-İki Kutupluluk-Sovyet Rusya” kavramlarını tanımlamadan en az dört cümlelik tarihi bir paragraf oluşturunuz.(16 p)











S.9. Sovyet Rusya’nın 1948 Berlin Krizi’nde;
I.Ulaşımı tamamen kesmesi,
II. Elektrik santralini kapatması,
III.Doğu Berlin Belediyesi’ni kurması,
gelişmeleri aşağıdakilerden hangisine yönelik değildir?(8p)
A ) Halk üzerinde etkisini arttırmak
B)Batı Berlin ile ilişkiyi koparmak
C)Almanya’dan hemen çekilmek
D)Batılıların Almanya’yı birleştirme isteklerine engel olmak
E) Sovyet fikirlerinin benimsenmesini sağlamak

S.10. I. Uluslar arası sorunların tamamen çözülmesi,
II. Fas,Tunus ve Cezayir gibi ülkelerin bağımsız olmaları,
III. Yenik devletlerle yapılan barış antlaşmalarının uygulanması
IV. Milletler cemiyetinin kurulması
Yukarıdaki gelişmelerden hangisi veya hangileri II.Dünya Savaşı’nın sonuçları ile ilgili değildir?(8p)
A)Yalnız I B) I ve II C) II ve III D)II ve IV E) I ve IV

S11. Doğru-Yanlış soruları:(12p)
A) Robert Schuman Avrupa’nın birleşmesi için çaba harcayan Fransız diplomattır.( )
B) Filistin’de İsrail’in kurulmasına kadar hakim olan devlet İtalya’dır.( )
C) Marshall Programı çerçevesinde en fazla yardım alan ülke Çin olmuştur.( )
D) Charles de Gaulle İspanya Cumhurbaşkanlığı yapmış dvlet adamıdır.( )
E)Stalin II.Dünya savaşından sonra Türkiye’nin toprak bütünlüğüne çok önem vermiştir.( )
F)Birleşmiş Milletler’de bütün üyeler aynı dercede eşittir.( )








BAZI CEVAPLAR
6.SORU D)C)A)B
9. SORU C ŞIKKI
10.SORU E ŞIKKI
11 D Y Y Y Y Y


Read more

12 Sınıf Kimya 1. Dönem 3. Yazılı Soruları ve Cevapları


Read more

Jasmine Waltz Kimdir?

Jasmine Waltz Kimdir?

22 Ağustos 1982 yılında Las Vegas'da doğmuştur. Hayatı boyunca 8 farklı şehirde yaşamıştır ama en sonunda Maimi'ye yerleştikten sonra modellik yapmaya başladı.

Daha sonra üniversitede oyunculuk dersi alarak sinema kariyerine başlamış oldu.


1.68 boyunda ve 52 kilodur.

2011 yılında erkek arkadaşıyla birlikte çektikleri yatak odası videoları internette düşmüştür.


Resmi Twitter hesabı; https://twitter.com/jazzywaltz

32 yaşındaki oyuncu Jasmine Waltz, katıldığı yarışma programında alkolü fazla kaçırınca adeta kendinden geçti birbirini tanımayan insanların aynı evin içinde yaşadığı yarışmada, kameralar önünde göğüslerini açtı.

Jasmine Waltz

Jasmine Waltz

Jasmine Waltz
Read more

2014 Yılında Memurların Maaşlar Ne Kadar Oldu ?

Memur maaş katsayıları, yüzde 0,27'lik enflasyon farkı ve brüt 175, net 123,62 liralık ocak ayı zammına göre yeniden belirlendi. Maaş katsayısı, ocak itibarıyla 0,076998'e, taban aylık katsayısı 1,205274'e, yan ödeme katsayısı da 0,024416'ya çıkarıldı.

Söz konusu düzenlemenin ardından en düşük memur maaşı bin 887 liradan 2 bin 25 liraya yükseldi. Aile ve çocuk yardımı almak kaydıyla müsteşar maaşı 7 bin 694 liradan 7 bin 838 liraya, genel müdür maaşı ise 6 bin 736 liradan 6 bin 877 liraya çıktı. Böylece müsteşar ve genel müdür maaşında yüzde 2 civarında artış meydana geldi.

12'nci derecenin 1'inci kademesinden maaş almakta olan bir hizmetlinin bin 904 lira olan maaşı 2 bin 45 liraya, 13'üncü derecenin 3'üncü kademesinden maaş almakta olan bir devlet memurunun 2 bin 36 lira olan aylık maaşı 2 bin 179 liraya, 8'inci derecenin 1'inci kademesindeki maaş alan bir polis memurunun 2 bin 784 lira olan maaşı da 145 lira artışla 2 bin 929 liraya yükseldi.

Buna göre, hizmetli maaşındaki artış yüzde 7,40, 13'üncü derecenin 3'üncü kademesinden maaş alan memurun maaşındaki artış da yüzde 7, 8'inci derecenin 1'inci kademesindeki maaş alan polisin maaşındaki artış ise yüzde 5,2 oldu.

Öğretmenlerin maaşlarında 2014 ve 2015 yıllarını kapsayan toplu sözleşme uyarınca, söz konusu artışlara ilave olarak ocak ayında 75 lira daha artış sağlandı. Buna göre, 9'uncu derecenin 1'inci kademesinden maaş alan bir öğretmenin mevcut 2 bin 137 lira olan maaşı 2 bin 345 liraya yükseldi. Öğretmenler, bu yılın temmuz ayında 75 liralık bir zam daha alacak.

Bu arada Kamu İktisadi Teşebbüsünde (KİT) sözleşmeli personel ücret tavanı da 4 bin 214,74 liraya yükseldi. Devlet memurları ve sözleşmeliler 15 Ocak'ta zamlı maaşlarını alacak. Kamu çalışanlarına 14 günlük de zam farkı verilecek.
Read more