Tatiana Neves Barbosa Kimdir?

Justin Bieber'in Brezilya'da yapıtğı kaçamak internete düştü...
Brezilya konseri sonrası geceyi ülkenin skandal mankeni Tatiana Neves Barbosa ile geçiren Bieber, rezil oldu...
2012'de Miss Bikini seçilen Tatiana Neves Barbosa...
Geceyi birlikte geçirdiği Bieber'ın uyurken gizlice video görüntüsünü çekti...
Brezilya manken bunları internette de yayınladı...
Videonun yayınlanmasından sonra ortalık karıştı...
Dünyanın önde gelen bütün gazeteleri ve TV'leri skandalı birinci haber olarak yayınladı...
Gazetecilerin peşine düştüğü Brezilyalı manken...
"Ben bu ilişkiyi anlatsam kimse inanmayacaktı...
Onun için ispatlamak zorunda kaldım" dedi.

Resmi facebook sayfası ; https://www.facebook.com/pages/Tatiana-Neves-Barbosa-Official/328836163924259

İşte o Video; 


Tatiana Neves Barbosa  Fotoğrafları;










Read more

Melis Bilen Kimdir?

10 Aralık 1985 yılında İstanbul’da doğdu. İlköğretim ve liseyi Özel Darüşşafaka Lisesi’nde tamamladı. 2008 yılında ise Sabancı Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun oldu. Kendisini en mutlu eden meslekle hayatını geçirme kararı alan Melis, 2009 yılında mühendisliği bırakıp, profesyonel olarak müziğe atıldı.
Çocuk yaşlardan beri İlkokul korolarında TRT Radyosu dahil pek çok yerde konser veren Bilen, lisede ve üniversitede okul orkestrası ve şan konserleriyle devam etti. Nilgün Serimoğlu’ndan şan dersleri aldı, kendi beste ve sözlerini yazmaya başladı. Müziğin hayatında hobi olarak kalamayacağını anladı.
4 oktav koloratür soprano sese sahip olan Melis Bilen, seslendirdiği operatik şarkıların yanısıra, güçlü göğüs vokaliyle yorumladığı rock, Rnb, blues ve pop balladlar ile uluslararsı müzik otoritelerinin dikkatini çekti. İngilizce ve Türkçe besteler yapan Melis Bilen, aynı zamanda İtalyanca, İspanyolca, Almanca, Fransızca, Rumca, Arapça gibi pek çok dilde şarkılar seslendirerek, özellikle Brezilya, Kolombiya, Amerika, İngiltere, Almanya, Avusturya, Japonya, İspanya ve Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere toplam 56 ülkeden çok kısa zamanda geniş bir hayran kitlesi edindi.
Melis Bilen’in şu an 150’nin üzerinde bestesi bulunmakta ve şarkılarını internet üzerinden yayınlamaktadır. 5. promo albümünü çıkaran Melis Bilen, aynı zamanda toplumsal duyarlılık adına şarkılar da yapmaktadır. Özellikle 11 Mart Japonya deprem-tsunamisi için yazdığı “The Ruined Castle” adlı parça, Japonlar tarafından büyük ilgi gördü. 23 Ekim Van Erciş Depremi için de bir şarkı besteleyen Melis Bilen, “Ağlama Van” isimli parçasıyla gönül yaralarına merhem oldu. Savaşları ve doğa katliamını anlatan “Karanlık” isimli cover parçasını ise ilk kez TRT Haber kanalında anlattı.
Şu anda jingle lar yazıp seslendiren ve özel açılışlar ve şirket organizasyonlarında sahne alan Melis Bilen, bir yandan kendi İngilizce ve Türkçe bestelerini internet üzerinden yayınlamaya devam ediyor.
Melis Bilen Söylediği Bazı Şarkılar, Ücretsiz Download Edebilirsiniz.




s
Read more

Demokrasi ve Özgürlük Adası Nerede? Nasıl Gidilir?

Yassıada'nın ismi, İstanbul İl Genel Meclisi kararıyla "Demokrasi ve Özgürlük Adası" olarak değiştirildi.

 Marmara Denizi'nde İstanbul'a yakın küçük bir ada. Biri sivri, diğeri yassı görünümlü olan iki Hayırsızada'dan yassı olanıdır. Eni 185, boyu 740 metre, yüzölçümü 18.3 hektar olan adanın arazisi düzdür, ancak sahilleri genellikle denize dik olarak iner. Sivriada'ya 0.9, Burgaz Adası'na 2.67 ve Kadıköy'e (Fenerbahçe Adası) 6.27 deniz mili uzaklıktadır.


Read more

Aslı Kolçak Kimdir? Video İzle

SportsTV'nin sunucusu Aslı Kolçak canlı yayın sırasında dili sürekli dolandıgından sosyal medyada adından sıkça söz ettirdi.

SportsTV'de bu tarz olaylar sıkça yaşanmakta, geçen galatasaray kopenhag maçınca Kopenhang'ı KOB diye kısaltmışlardı. Ekranın sağ üst köşesinde KOB 1 - GS 0 yazıyordu. Enteresandır.

Sosyal medyada hiç bir hesabı bulunmayan ASlı Kolçak'ın işte o videosu

Read more

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Öğretici Metinlerin Özellikleri Nelerdir?

Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında öğretici metinlerin özellikleri şunlardır: 
*  Öğretici metinler bakımından bu dönemde büyük ilerlemeler kaydedilmiş; deneme, makale, gezi yazısı, hatıra, fıkra, eleştiri… alanlarında önemli eserler verilmiştir.
*  Bilgi verme, düşündürme, açıklama amaçlanmış; metnin yapısı dil ve anlatımı, kullanılan motifler bu amaçlara göre belirlenmiştir.
*  Kurtuluş Savaşı’dan yeni çıkmış olan ülkenin Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda büyük bir kalkınmaya girişmesi sonucunda millete ve milletin kültürüne yönelinmiş, Anadolu ve Anadolu insanı konu edilmiştir.
*  Öğretici metinlerde günlük konuşma dilindeki Türkçe sözcükler, halk söyleyişlerindeki tamlamalar kullanılır; Arapça ve Farsça sözcüklere fazla yer verilmez.
*  Bu dönem yazarları, öğretici metinlerde terim ve kavramları, gündelik hayata ait sözcük ve sözcük gruplarını kullanarak edebi bakımdan güçlü bir anlatıma ulaşmayı amaçlarlar.
*  Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı öğretici metinlerinde yazı dilinin konuşma diline yaklaştırılması, açık ve sade bir dilin kullanılması daha fazla okura ulaşılmasını sağlamıştır.
*  Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında öğretici metin türlerinde eserler kaleme alan önemli sanatçılar şunlardır:
Read more

5. Sınıf Türkçe 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Adı Soyadı :
Sınıfı / No :

5. SINIF TÜRKÇE DERSİ I. DÖNEM I. SINAVI
BOZ YILAN KALESİ
Bu köyün yolundan geçen arabacılar tabak gibi dümdüz ovada birdenbire bir duvar gibi yükselen uçurumun önüne gelince dizginleri çekerek atları durdururlar ve kamçılarının ucuyla yolculara uçurumun tepesini gösterirler:
-Yılan Kalesi! Ve yolcuların tepedeki kocaman kaleye merakla baktıklarını görünce “deh” diye arabayı sürer ve ilave ederler:
-Bu kalede kocaman bir boz yılan yaşarmış. Vaktiyle burada oturan bir paşanın ruhuymuş… Kalede paşanın gizli hazinesini korur ve kimseyi içeri sokmazmış…
( 1-5. Soruları metne göre cevaplayın.) (5x8=40 puan)

1-Arabacılar atları nerede durdururlarmış?

2-Metinde ova neye benzetiliyor? ……………………………………………………………………….

3-Vaktiyle kalede kim oturuyormuş? …………………………………………………………………….

4-Bozyılanın kalede görevi ne? …………………………………………………………………………..

5-Boz yılan niçin kalede yaşarmış? ………………………………………………………………………
6- Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını ve zıt anlamlılarını yazınız. (10 puan)
Kelime Eş Anlamı Kelime Zıt Anlamlı
Okul ………………. Az …………….
Mana ……………… Savaş …………….
Yanıt ……………… Uzak …………….
Sene ……………… Özgür …………….
Misafir ……………… Yavaş …………….
İmtihan .……………... Yüksek …………….
7- Aşağıda altı çizili sözcükleri mecaz ve gerçek anlam yönünden inceleyip karşısına yazınız.(10 puan)
Ömründe rahat yüzü görmedi. …………….…
Haberi duyunca içim parçalandı. …………….…
Ağacın dalları sallanıyordu. ……………….
Düğün, mahalleyi ayağa kaldırdı. ……………….
Üzüm, çok faydalı bir meyvedir. ……………….
8- Aşağıdaki deyimleri açıklamaları ile eşleştiriniz. ( 10 puan)
Deyimler Açıklamaları
1- Ağız birliği etmek ( ) Bir olayla iki sonuç elde etmek
2-Bir taşla iki kuş vurmak ( ) Bir şey üzerinde çok düşünmek
3-Gözü gibi sakınmak ( ) Bir konuda anlaşarak aynı biçimde konuşmak
4-Kafa yormak ( ) İşini güven altına almak
5-Eşeği sağlam kazığa bağlamak ( ) Bir zarar gelmesin diye özenle korumak
9- Aşağıdaki atasözlerinden birini seçerek bir kompozisyon yazınız. (30 p.)
  • Demirden korkan trene binmez.
  • Çıkmadık canda ümit vardır.
  • Sürüden ayrılanı kurt kapar.
Konuya uygun başlık: 5 puan
Yazının okunabilirliği: 5 puan
Noktalama ve yazım kurallarına uygunluk: 5 puan
Konuyu ifade edebilme: 15 puan BAŞARILAR DİLERİM

Sınav Süresi: 40 dk. 
Read more

6. Sınıf Fen ve Teknoloji 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1
Hücrenin canlılık olaylarının gerçekleştiği yerdir.,
Hücreyi dış etkilerden korur.
Hücrede büyüme ve gelişme olaylarını yönetir.

Yukarıda bazı hücre yapılarının görevleri verilmiştir.
Bu yapıların hücrede içten dışa doğru sıralanışları aşağıdakilerden hangisidir?
A) C)
B) D)


2) Alttaki tabloda bir insanın yaşlara göre boy uzunluğu ve kütlesi yer almaktadır.
Tabloya göre, aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?

  1. Yaş
    Boy
    (cm)
    Kütle
    ( kg)
    2
    80
    13
    10
    132
    38
    22
    181
    72
    38
    182
    73
    45
    182
    80
    insanların boyu sürekli uzar.
  2. insanların boyu arttıkça kilosu artmaz
  3. insanların boyu yaşlarıyla paralel artar
  4. insanlar farklı dönemlerde farklı gelişir


3)
1



3
4


2





İnsanın üremesi sürecindeki aşamalar yukarıda gösterilmiştir.
Verilen kavram ağında 1, 2, 3 ve 4 yerine aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
1 2 3 4 .
A) yumurta zigot sperm bebek
B) yumurta sperm bebek zigot
C) zigot sperm yumurta zigot
D) yumurta sperm zigot bebek


4) Yanda bir kelebeğin hayat döngüsü verilmiştir
Buna göre I, II ve III yerine aşağıdakilerden
hangisi gelmelidir?
I II III
A) yumurta larva pupa
B) larva pupa yumurta
C) yumurta pupa larva
D) pupa yumurta larva

5) Bir hücrenin temel kısımlarından biri hücreden çıkacak olursa hücre canlılığını yitirir.Aşağıdaki organellerden hangisi çıkarıldığında hücre canlı kalabilir?
    1. Koful
    2. Hücre zarı
    3. Sitoplazma
    4. Çekirdek


6) ’Kloroplast taşıyan hücreler besin üretimi yaparlar’’
Yukarıdaki ifadeye göre aşağıdakilerden hangisi besin üretimi yapmaz?
  1. Pırasa B) İnsan C) Marul D) Kavak

7) I Solunum II. Üreme III.Boşaltım

Canlılarda görülen yukarıdaki faaliyetlerden hangileri canlının yaşamı için zorunlu değildir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II
Ad
Soyad:
No:




8) Aşağıda verilenlerden hangisi ergenlik döneminde gerçekleşen fiziksel bir değişim değildir?
  1. Erkeklerde sesin kalınlaşması
  2. Kızlarda göğüslerin belirginleşmesi
  3. Sinirlilik ve alınganlık
  4. Boy uzaması

9) Çiçekli bir bitkide üreme sırasında gerçekleşen olaylar şunlardır.
I tozlaşma III polen oluşumu
II döllenme IV tohum oluşumu
Bu olayların gerçekleşme sırası hangi seçenekte doğru verilmiştir.
A) III-IV-I-II C) II-I-III-IV
B) I-III-II-V D) III-I-II-IV

10) Teknolojik gelişmeler bitki ve meyve tohumlarının kullanımında değişiklikler meydana getirmiştir. İnsanların beslenme şekli bulunduğu yörenin kültürüne ve sahip olduğu gelişmişlik düzeyine bağlı olarak değişir. Bitkilerin tohum, meyve gibi kısımları işlenerek farklı ürünler haline getirilir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi insanların çok eskiden beri kullandığı bitkisel ürünlerden biri değildir?
  1. Zeytinyağı C) Mısır cipsi
  2. Un D) Reçel

11) Aşağıdakilerden hangisi hücrenin canlı olduğunu göstermez?
  1. Hareket edebilmesi
  2. Yapısında atom bulunması
  3. Enerji harcaması
  4. Büyüyüp gelişmesi

12) Canlılarda üremenin asıl amacı aşağıdakilerden hangisidir?
  1. Yaşamını devam ettirmek
  2. Neslini devam ettirmek.
  3. Hücre sayısını çoğaltmak.
  1. Gelişmek canlılar oluşturmak

Not: ( Çoktan seçmeli sorular 3 er puan;12X3=36 Puan)
A) (4 Puan)
- Hücreyi bir okul olarak düşünürsek , hücre zarını da okulun duvarları olarak görebiliriz.
  • okul müdürünün ve idare odasını çekirdek,
  • kalorifer dairesini mitokontri,
  • depoyu koful olarak düşünebiliriz.

Buna göre aşağıdaki organellerin görevlerini karşılarına yazınız.
Hücre zarı: Seçici geçirgendir. Hücreyi korur şekil verir.

Çekirdek: Kalıtsal maddeyi taşır. Hücreyi yönetir.

Mitokontri: Hücrenin enerji ihtiyacını karşılar.

Koful: Besin ve atık maddeleri depolar.

B)Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz. (5 Puan)
  • Şekli ve görev açısından benzer organlar bir araya gelerek sistemleri onlarda bir araya gelerek organizmayı oluşturur.
  • Ergenlik döneminde bazı ruhsal(dugusal) ve fiziksel değişimler gösterir
  • Binanın yapı taşları tuğlalar olduğu gibi hücre nin de canlının yapı taşıdır.
  • Memelilerde yavru(embriyo-bebek) anne karnında gelişir.
    C) Aşağıdakileri doğru ise ‘’D’’, yanlış ise’Y’’ yazınız. (9 Puan)
    • Fazla enerji gerektiren hücrelerin yapısında bulunan mitokontri sayısı fazladır. (……) D
    • İletişim için anlamak yeterlidir.(…..) Y
    • Tohum çimlenirken ışığa ihtiyaç vardır.(…….) Y
    • Yaşlılık döneminde kasların kuvveti azalır. .(…...) D
    • Hayal gücünün gelişimi yetişkinlik döneminde olur.(…...). Y
    • Büyümeyle beraber yaş boy ve kütle artışı olur. .(…...) D
    • Hamile bir bayanın röntgen çektirmesinde bir sakınca yoktur.( Y)
    • Mikroskobun icadı, hücre hakkında daha fazla bilgi edinmemizi sağlanmıştır. ..(…….) D
    • Rüzgar tozlaşmayı sağlayan bir etkendir (…….) D
Read more

4. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

 Name : 
 Surname : 
 No : 
 Class :

Soru1) Boş bırakılan yerleri tamamlayınız…

Ali : Heloo !_MY____ name is Ali.What ___is___ __your___ name ?
Pelin : Hello ! __MY___ name is Pelin. ___how____ ___are___ you ?
Ali : __Fine_____ , thanks.. __and_____ you ?
Pelin : ___fine____ ,thanks..__nice____ to meet ___you___ Ali..!!
Ali : __nice_____ to meet __you_____ Pelin..!! Goodbyee!!!
Pelin : ____goodbye_______!!!

SORU2) Soruların karşılarına uygun cevapları yazınız…

a : What is his name ? (TARIK) →→→ his name is Tarık
b : What is her name ? (AYSU) →→→ _Her hanem is aysu .

c : What is its name ? (BONCUK) →→→ its name is boncuk .

d : What is your name ? (…………) →→→ My name is ayşe .

SORU3) Örneğe bakarak boşlukları doldurunuz..

Örnek: I (ben) → My (benim) You→ ….… He → …is. . . She→ ….is.…. It → …is….

Soru4) Örneğe bakarak boşlukları doldurunuz…

Örnek: I a m Gökhan.
a) He …is…. Mustafa.. b) She ……is…… Hatice .
c) It …is….....Karabaş. d) You …are……...Ayşe .



Read more

8. Sınıf Vatandaşlık 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR. Her soru 4 puan dır.
1- Aşağıdakilerden hangisi insanın temel özelliği değildir?
A- İki ayak üzerinde yürüme B- İyiyi kötüden ayırma
C- Anlatım yeteneğini geliştirme D- Ahlaklı olma
2- Aşağıdakilerden hangisi insanlığın en doğru tanımıdır?
A- Sevgiye olumlu tepki verme B- Yoksullara sadaka verme
C- İnsanlığın ortak değerlerini paylaşma D- Toplu halde yaşama
3- İnsan, canlılar içinde özel bir yere sahiptir. Ona bu özel yeri sağlayan diğer canlılarla ortak özelliklerinin yanında kendine has özelliklerinin olmasıdır .Bu özellikler aynı zamanda insanın değerli olmasını sağlar.
Buna göre aşağıda verilenlerden hangisi insanın değerli kılan bir özellik olamaz?
A- Bütün insanlar aynı davranışı gösterir. B- İnsanlar farklı duygulara sahiptir.
C- Duygusal davranışlar sonradan kazanılır. D- Bazı insanlarda duygu yoktur.
4- İnsan yaşamına ve onuruna saygı duyan bir kişi , kendisinin ve başkalarının eğitim hakkına saygılıdır, bencillikten değil dostluk ve dayanışmadan yanadır. Dil, din, cinsiyet ve köken açısından her türlü ayrımcılığa karşı, güçsüzlerden yana tavır takınır.
Yukarıdaki bilgilere dayanarak; 

I- Sorumluluk duygusu gelişmiştir. II- Etkin bir vatandaştır. III- Davranışları yaşama geçirmemiştir.
Bu kişi hakkında hangi yargılara ulaşabiliriz?
A- Yalnız I B- I - II C- I- II ve III D- II- ve III
5- Her şey sende başlar, sende biter….
Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme,
Tükettirme içindeki yaşama sevgisini…
Hep hatırla! “Ya çare sizsiniz ya da çaresizsiniz” FRİDRİCH NİETZSCHE
Şiirde anlatılmak istenilen insanın hangi değeridir?
A- Çalışkanlık B- Yardımseverlik C- Hoşgörü D- Sevgi
6- ÖN YARGI: Herhangi bir bireye ya da gruba karşı yeterli neden olmaksızın sevgi ve düşmanlık gibi duygular uyandıran ve koşullanmış bir duygusal tutumu yansıtan inanç, kanı, genellemedir.
Aşağıdakilerden hangisi ön yargılı bir davranış değildir?
A- Dışlanma B- Aşağılama C- Adalet D- Ayrımcılık
7- Bir insanın ismini hatırlayıp ona ismiyle hitap ettiğinizde o kişiye en büyük iltifatı yapmışsınız demektir.
Buna göre bir kişiye ismiyle hitap etmek aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirilir?
A- İnsanın gelişimini B- İnsanın etkinliğini
C- İnsanın özgüveni D- İnsanın değeri
8- Fakiri hor görme uzat elini
Ayırt etme dini, dili ,ırkını
Bilen vardır bilmediğin farkını
Pişmanlık duymadan önce insan ol
Bu dörtlükte öne çıkarılan nedir?
A- İnsanın yetenekleri B- İnsanın değeri C- İnsanın sorunları D- İnsanın ayrıcalıkları

9-İnsanlar gördüm insanlar çeşit çeşit
Ne birbirine benzer ne birbirine eşit
Bu dizelerde vurgulanan nedir?
A- Her şey özeldir. B- Her şey insan niçindir
C-Farklılıklar bize zarar verir D- İnsanlardan her şey beklenir.
10- İnsan olmak, özgürlük, eşitlik, kardeşlik, adalet, hoşgörü, dostluk gibi değerleri içselleştirmek ve onlar için çaba göstermekle mümkündür.
Birey aşağıdakilerden hangisini yaptığında cümlede geçen içselleştirmenin gereğini yerine getirmiş olur?
A- Kendine güvendiğini söylediğinde B- Sık sık arkadaş değiştirdiğinde
C- Beklentilerine öncelik verdiğinde D- İnsan haklarına karşı duyarlı olduğunda


11- İnsanlar, fiziksel ve duygusal özellikleri bakımından birbirinden farklıdır.
Aşağıdakilerden hangisi bunun en önemli sonucudur?
A- Çağımızdaki küreselleşme B- İş bölümü ve dayanışma
C- İnsanlar arası eşitsizlik D- Dünyayı değiştirmesi
12 - Özgürlük,eşitlik,kardeşlik,adalet,saygı,sevgi,höşgörü,dostluk,dayanışma gibi değerlerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A- Tüm insanlar bu değerlere sahip olmalıdır.
B- Bu değerler bazı insanlar tarafından içselleştirilmelidir.
C- İnsanlar bu değerleri günlük yaşamın bir parçası haline getirmelidir.
D-Bu değerler toplumu ve insanlığı geliştirir.
13- Atatürk’ün yukarıda sözü, aşağıdakilerden hangisinin kanıtı olarak değerlendirilebilir?
A- İnsan haklarına ve insani değerlere duyduğu saygının
B-İnsanlar mutluluğun yollarını gösterme isteğinin
C-İnsanlara e insanlığa duyduğu güvenin
D-İş birliği ve dayanışmaya verdiği önemin
14- Ali matematik konusunda çok başarılıdır. Sibel güzel şiirler yazar. Umut çok iyi basketbol oynar. Seda şarkı söylediğinde insanla onu hayranlıkla dinler. Ali çabuk sinirlenir .Aykut ise her zaman sevecen ve yardımseverdir.
Bu paragraftan hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A- Farklılıkların toplum için zenginlik olduğu düşünülmelidir.
B-İnsanlar arasındaki farklılıklara saygı duyulmalıdır.
C-Her birey yalnızca kendi yeteneklerine önem vermelidir.
D-İnsanların yeteneklerine geliştirebilme olanağı verilmelidir.
15-
SORULAR
EVET HAYIR
1-Farklılıklara saygı duyulması gereğine inanıyor musunuz?

2-Sizce başkalarına mı benzemeliyiz?

3.Sahip olduğumuz özellikleriniz sizi diğer insanlardan üstün kılar mı?

4- Başkalarıyla ilişkilerimizde kendimiz mi olmalıyız?

Semra bir ankette bu sorularla karşılaşmıştır.
Semra hangi sorulara “EVET” derse her bireyin kendine has özellikleri olduğunu benimsemiş olur?
A- 1 - 2 B- 2 - 3 C- 1 – 4 D- 3 – 4
B- Aşağıdaki cümleleri, verilen sözcüklerin uygun olanlarıyla tamamlayınız. Her soru 2 puan
İnsan hakları değerler aile demokratik Ön yargı İnsan onuru dayanışma

1 İnsan haklarının özündeki temel değer……………………………………………….kavramıyla ifade edilir.
2
İnsanlar değerleri öğrenmeye……………………………………..içinde başlar.

3
Değerler……………………………………bir yönetimin temel ilkelerini oluşturur.

4 İnsani değerlere sahip olmak, onları içselleştirmek ve onlar için çaba göstermek……………………………………….açısından temel koşuldur.
5 Ahlak ilkelerinin temelinde insan davranışlarına yön veren ……………………………….bulunur.
6 Başka bireylere, toplumsal kümelere karşı sevgi ya da düşmanlık duygusu uyanmasına yol açan koşullanmış bir duygusal tutumu yansıtan inanç, kanı ve genellemeler……………………………………………denir.
C- Doğrulara “D”, yanlışlara “ Y” koyunuz. Her soru 2 Puan

1
İnsan alet yapan bir canlıdır.


2
Güçsüzlere yardım etme insan olmanın gereğidir.


3 Her insanın kendine özgü farklılıkları başkalarına üstünlük sağlamasını gerektirir.

4
Ön yargılı davranmak hatalarımızı azaltır.


D- Aşağıda verilen sözlerde insanın hangi evrensel özelliğine değinildiğini numaralarla belirtiniz. (10Puan)
1
Düşünüyorum, o hâlde varım. Descartes (Dekart)


Toplumsallaşma

2
Konuşma, insanın aklını kullanma sanatıdır. (Platon)


Çalışma

3
İnsan ancak çalıştığını kazanır. (Mevlana)


Konuşma

4
Kültür, insanın ürünüdür. İnsan kültür sayesinde yaşadığı çevreye uyum sağlar.


Öğrenme

5
İnsan, kendi yanlışlarından çok şey öğrenebilir. Sıgmund Freud (Sigmund Freud)


Düşünme


E. Klasik soru: 5 puan
1- Hepimiz aynı özellikleri taşısaydınız neler olabilirdi?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2- İnsan olarak neden değerlisiniz? Başkaları da sizin kadar değerli midir? Nedenini açıklayınız? 5 Puan








YANIT ANAHTARI
A- ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
A
C
A
B
D
C
D
B
A
D
B
B
A
C
C

B- BOŞLUK DOLDURMA
1- İnsan onuru 2- aile 3- demokratik 4- insan hakları 5- değerler 6- ön yargı
C- DOĞRU – YANLIŞ
1-D
2-D
3- Y
4- Y

D- EŞLEŞTİRME
1
2
3
4
5
Düşünme
Konuşma
Çalışma
Toplumsallaşma
Öğrenme


Read more

12. Sınıf Mantık 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1-)Aşağıdaki terimlerin anlamlarını yazınız.
Mantık doğrusu:
Kavram:
İçlem:
Önerme:
2-)Akıl yürütme nedir?Kaç çeşit akıl yürütme vardır..
3-)Kavramlar arası ilişkiler nelerdir?Ayrıklık ilişkisini açıklayınız.
4-)Önermelerin özelliklerini yazınız?
5-)Beş tümele göre tanım çeşitlerini yazınız?Özle ilgili eksik tanımı açıklayınız.
Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara (D) ,yanlış olanlara (Y) koyunuz.
6-) Soru ve emir cümleleri önerme değildir. (…..)
7-) İlinti, yalnız bir türe ait olan özelliklerdir. (.…)
Aşağıdaki boşlukları uygun kelimelerle doldurunuz.
8. Doğru düşünmenin kurallarını inceleyen disipline ……………………… denir.
9-) Özne, yüklem ve bağlaçtan oluşan tek yargılı önermelere ……………………… önerme denir.
Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplandırınız
10-) Aşağıdaki terimlerden hangisinin içlemi en geniştir?
A-)Varlık B-)Canlı C-)Omurgalı D-)Cansız E-)Tavşan
11-) Her kavramın ‘Neliği’ vardır.Fakat her kavramın gerçekliği yoktur.
Buna göre neliği olup gerçekliği olmayan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A)Bülbül B)At C)Elma D)Serçe kuşu E)Kaf dağı

NOT: 1.soru 20 puan; 2,5,.sorular 10 puan; 3,4.sorular 15 puan; diğer sorular 5’er puandır. BAŞARILAR
Read more

Ziynet Sali - Gelemiyorum Yanına [ Şarkı Sözü ]



Gelemiyorum Yanına

Her şeyi kenara bırak bu günlerde
Aklın bir tek bu sevginde
Kalbini elime bırak cesaretle,
Merak etme kalır bende,
İnsanlar neden korkar bizim gibi sevilmekten
Benimse ödüm patlar sensizliği düşünmekten

Gelemiyorum yanına,
Mutlu olurum unutma Cennet’te yerin yanıma düşerse
Gelemiyorum yanına, kısa sürecek unutma
Korkuyorum dönene kadar biterse

Bir durup düşününce hata kimde
Gidiş sende kalış bende
Her şeyi filme alıp izleyince

Bulur muyuz final nerde 

Söz: Sinan Akçıl
Read more