2014 12. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Sınav Soruları ve Cevapları

NAME&NUMBER :                                                                                                                 

CLASS:

A) Complete the following sentences with present perfect simple,present perfect continuous,simple past and 

past continuous

• Emre K      : 

               Emre: No,never. How about you?

               Emre K     : I (see)

• I had hidden the Money in a very secret place.  I don’t understand how Said (find)

(see)

• In 1929 Thomas Mann, a German writer,(win)

novel Buddenbrooks,which,since this award,(become)

contemporary literature.

2012-2013  EDUCATION YEAR 1

ST

ST

TERM 1

 ENGLISH EXAM

1

____ you (ever,see) ____a live tiger?

2

______ one when  I (go)

3

_______ to India on business.

4

_______it. Perhaps he 

5

_______me while I (hide)

6

 ___________it.

7

___________the Nobel Prize for Literature,primarily for his 

8

__________one of the recognized classic Works of 

• The council (promise)

someone   to inspect  it a few months ago,but so far nothing (happen)

 ___________to repair that road for months now. They (even,send)

9

10

_______ 

11

_________.

• Billy Wilder (drink)

13

_____________  Adolf Hitler had become chancellor. Billy (tell)

leave ,but she said she (still,have)

the cafe.’ Billy Wilder later (become)

12

 _______ coffee with his girlfriend in a hillside cafe when a radio reporter (announce) 

14

________his girlfriend that it was time to 

15

________some coffee left,to which he replied, ‘  I mean the country,not 

16

____________an Academy-Award-winning film director. 

• Last year,Mary(have)

now and (just ,complete)

17

_______ an idea for a new product. The designers (work)

19

____________the first prototype.

18

______ on it for months 

• Hurry up! You (work)

20

________on this job for two days.

Each gap has 3 points. Total 60 points.

B) Choose the correct completion

1. Because/Because of   his many hours of practice  every day,he is now quite good at skiing.

2. Due to /Due to the fact that    the huge crowd waiting to see the President,the police  took very strict 

security measures in the square.

3. Because/Because of   he practised regularly every day,he became quite good at skiing.

4. Life is now much more complicated compared with the past:   thus/owing to  people have to learn a good 

many th,ngs to keep pace with it.

5. She rejected the job,not because / for  the pay was low, but because/since the working hours  were very 

long.

6. Owing to/ owing to the fact that a huge crowd was wating to see the President,the Policemen were aii on 

alert.

7. She started to play the piano at a vey early age, so/for  she is an accoplished pianist now.

8. Many  creative thinkers and scientists throughout history were put on trial because/because of their ideas, 

therefore/for  they were courageous enough to express them in public.

Each answer has 4 points. Total 40 points.
Read more

2014 Tarih Sene Başı Zümre Toplantı Tutanağı Örneği


2013– 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ................................................................... LİSESİ TARİH DERSLERİ  ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ I. DÖNEM TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

TOPLANTI TARİHİ:....../09/2013
TOPLANTI SAATİ:
TOPLANTI YERİ: Öğretmenler Odası
TOPLANTIYA KATILANLAR:

GÜNDEM :
1-Açılış ve yoklama
2-Bir önceki zümre toplantısında alınan kararların uygulanması, elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve yeni kararlar alınması.
3-Eğitim ve öğretimle ilgili mevzuat,Türk milli eğitiminin genel amaçları,okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin programında belirtilen amaç ve açıklamaların okunarak,planların bu doğrultuda yapılması.
4-Öğretim programlarında yer alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular üzerinde durularak çalışmaların buna göre programlanması
5-Öğretim programlarında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak, derslerin işleyişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri ile bunların uygulama şeklinin belirlenmesi.
6-Ünite veya konu ağırlıklarına göre zamanlama yapılması, ünitelendirilmiş yıllık planlar ve ders programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin hususların görüşülmesi.
7- Diğer zümre ve bölüm öğretmenleri ile yapılacak işbirliğinin esaslarının belirlenmesi.
8-Bilim ve teknolojideki gelişmelerin derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararların alınması.
9-Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç v.b.öğretim materyallerinin belinlenmesi.
10-Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde sınavların şekil, sayı,süre ile ürün değerlendirme ölçütlerinin ortak bir anlayışın birlik ve beraberliğe yönelik kararların alınması.
11-Ödev konularının belirlenmesi.
12.Başarıyı arttırıcı sebeplerin saptanması
13- Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için yapılacak olan uygulamaların karara bağlanması.
14- Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel ,etkili ve kurallara uygun olarak kullanılmasını sağlamak için alınacak tedbirlerin görüşülüp karara bağlanması.
15- YGS ve LYS sınavlarında başarının arttırlması için yapılacak çalışmalar
16- Dilek ve temenniler- kapanış.

GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Açılış ve yoklama 
2013-2014  Eğitim öğretim yılı I. dönem Tarih dersi zümre öğretmenler kurulu zümre başkanı Tarih öğretmeni ...........................’in başkanlığında Tarih öğretmenleri ............................., ........................, ....................................., ................................’ ın katılımıyla ...........09.2011 saat................ da toplandı.

2-Bir önceki zümre toplantısında alınan kararların uygulanması,elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve yeni kararlar alınması. 
Bir önceki zümre kararları tutanakları ve alınan kararlar incelendi. Söz konusu alınan kararlara uyulduğu ve başarının arttırılması konusunda çaba sarf edildiği Tarih öğretmeni .................................... tarafından belirtildi.
1.Tarih sınıfı verimli bir şekilde kullanılmaya çalışıldı.
2.Sınav başarısını arttırmak için test çözmeye önem verildi
3.Zümre Başkanı .............................................söz alarak; 2010 - 2011 öğretim yılında okutulan bütün Tarih derslerinin müfredat konularının zamanında bitirildiğini belirtmiştir.

3-Eğitim ve öğretimle ilgili mevzuat,Türk milli eğitiminin genel amaçları,okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin programında belirtilen amaç ve açıklamaların okunarak,planların bu doğrultuda yapılması.
1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ................................ tarafından okundu. Genel amaçlar açıklandı. Ders öğretmeni tarafından laiklik, bilimsellik, demokrasi eğitimi, Atatürk ilke ve inkılâbı ve Türk milliyetçiliği, fırsat ve imkân eşitliği, yönelme, ferdin ve toplumun ihtiyaçları, genellik ve eşitlik, planlılık, okul ve aile işbirliği ve her yerde eğitim başlıklı bölümler okundu. Gerekli amaçlar yapıldı. Türk milli eğitimin genel amaçlarının zümre tutanağına aktarılması kararlaştırıldı.
Madde 2 - Türk Milli Eğitiminin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini,
a. (Değişik bent: 16.06.1983 – 2842/1 md.) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;
b. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
c. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

4-Öğretim programlarında yer alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular üzerinde durularak çalışmaların buna göre programlanması
Türk İnkılabının tarihi, anlamını ve önemini bütün nesillere kavratmak gerektiğini vurgulayan Tarih öğretmeni ........................................., Türkiye’nin Atatürk ‘ü ve Atatürkçülüğü anlayan nesiller sayesinde kalkınacağını belirtti.Aynı konuda söz alan Tarih öğretmeni .................................................., 2488 sayılı T.D yer alan konular esas alınarak planlamanın yapıldığını; Atatürk’ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışının derslerde sık sık bahsedileceğini ve öğrencilere geleceklerini kurgulama noktasında Atatürk’ün hayatının kavratılacağını vurguladı.

Zümre Başkanı ............................................. “ Atatürk’ün çeşitli yönlerini, devlet adamlığını, kişiliğini, inkılâpçılığını, Türk milletine olan bağlılığını öğrencilerimize anlatarak, onlardaki sorumluluk duygusunu geliştirmemiz gerekir.”dedi.
Read more

2014 Matematik Sene Başı Zümre Toplantı Tutanağı Örneği

 2013-2014 Matematik Sene Başı Zümre Toplantı Tutanağı

…………………….. LİSESİ 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM BAŞI MATEMATİK VE GEOMETRİ DERSLERİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Toplantı Yeri            : Okul Kütüphanesi
Toplantı Tarihi         : 20.09.2013
Toplantı Saati           : 16:00
Toplantı No               : 1
Toplantıya Katılanlar:

GÜNDEM MADDELERİ:

1-      Açılış ve yoklama
2-      2013-2014 eğitim öğretim yılında zümre başkanlığı yapacak olan öğretmenin belirlenmesi
3-      1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunundan Milli Eğitimin Genel Amaçlarının okunması ve gerekli açıklamaların yapılması
4-      2012-2013 eğitim öğretim yılında alınan zümre kararlarının incelenmesi alınan kararların uygulanma sonuçlarının değerlendirilmesi
5-      Matematik ve geometri müfredat programlarının incelenmesi ,Matematik ve geometri derslerinin genel amaçlarının okunması
6-      Atatürkçülük ile ilgili  konularının Ünitelendirilmiş yıllık ders planlarına yansıtılması çalışmaları
7-       Öğretim programlarında yer alan kazanım ve davranışlar dikkate alınarak  dersler işlenirken uygulanacak yöntem ve tekniklerin  belirlenmesi
8-      Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde birlik ve beraberliğin sağlanması için alınacak kararlar
a-) 2013-2014 Eğitim öğretim yılında yapılacak yazılı sınav sayılarının belirlenmesi
b-) 2013-2014 Eğitim öğretim yılında  öğrencilere verilecek sözlü puan sayılarının belirlenmesi
9-Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve ders planları  yapılarken dikkat edilecek hususların belirlenmesi
10-Diğer zümre öğretmenleri ile yapılacak işbirliği esaslarının belirlenmesi
11- Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap ,araç gereç diğer  öğretim materyalinin  belirlenmesi
12-Öğrencilere verilecek yıllık ödev ile ilgili kararların alınması
a-) Ödev konularının tespiti
b-) Ödev değerlendirme esaslarının belirlenmesi
13- Öğrencilerin Matematik ve Geometri derslerinden başarı düzeylerini arttırmak için alınacak önlemler
14- 2013 YGS ve LYS sınavlarında okulumuzun matematik ve geometrideki başarı durumunun  Değerlendirilmesi Öğrencilerimizin  2014 YGS ve LYS hazırlık çalışmalarının planlanması
15- E-Okul sitemine yazılı tarihleri ve notların girilmesi
16- 1.Dönem yapılacak ortak sınavla ilgili esasların belirlenmesi
17 -Dilekler ve kapanış


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARALAR


1- 2012-2013 Öğretim yılı zümre başkanı ……………….. iyi ve verimli bir öğretim yılı olması dilekleri ile toplantıyı açtı . Yapılan yoklamada toplantıya katılması gereken tüm öğretmenlerin toplantıda hazır olduğu görüldü.Gündemin 2. maddesine geçildi.

2- ………… önerisini kurulun kabul etmesi ile  2013-2014 öğretim yılında zümre başkanı  olarak matematik öğretmeni …………….. seçildi.
Gündemin üçüncü maddesine geçildi.

3-  Zümre başkanı  ……….. tarafından  1739 Sayılı  Milli Eğitim Temel kanunundan  Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçlarını okundu.
…………………. “ Nasıl bir insan yetiştirmemiz gerektiği Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçlarında belirtilmiştir. Bizler öğretmenler olarak eğitim öğretim faaliyetlerimizi   Türk Milli Eğitiminin Genel amaçları doğrultunsa yürütmek zorundayız” dedi. Gündemin 4. maddesine geçildi.

4- …………………… tarafından 2012-2013 öğretim yılında yapılan zümre toplantılarında alınan karaları okundu. Alının kararlar kurul tarafından değerlendirildi. 2012-2013 Öğretim yılında alınan karaların uygulandığı ve uygulama sonucunda olumlu sonuçlar elde edildiği belirtildi.gündemin 5. maddesine geçildi.

5- Zümre başkanı  ……………… “ Ortaöğretim Matematik dersi 9-10-11-12. sınıflar müfredat programı Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye kurulu Başkanlığının 24.08.2011 tarih ve 121 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.Ortaöğretim geometri dersi 9-10. sınıflar müfredat programı Talim Terbiye kurulu Başkanlığının 30.12.2009 tarih ve 334 sayılı kararı ile ; 11. sınıf geometri dersi müfredatı Talim Terbiye kurulu Başkanlığının 30.12.2010 tarih ve 330 sayılı kararı ile kabul edilmiştir” dedi.Ünitelendirilmiş yıllık ders planları yapılırken  yukarıda sözü edilen müfredat programlarının esas alınacağını vurguladı.
……………….. tarafından  müfredat programlarından matematik ve geometri dersinin genel amaçlarını okundu”.
Gündemin 6. maddesine geçildi.

6- ……………….. “Atatürkçülük konularının yıllık planlara alınması 2104 ve 2488 sayılı tebliğler dergisinde belirtilmiştir” dedi.
KARAR: Atatürkçülük konularının ünitelendirilmiş yıllık ders planlarına aşağıdaki şekilde alınarak işlenmesine karar verildi.
29 Ekim haftasında “Atatürk’ün matematik ve geometri konusunda yaptığı çalışmalar”
10 Kasım haftasında “Atatürk’ün kişiliği’’
23 Nisan haftasında “Atatürk ve çocuk”
19 Mayıs haftasında “Atatürk ve gençlik”
Gündemin 7. maddesine geçildi.

7-………………………. “okulumuzdaki öğrencilerin matematik dersi için ilköğretimden getirdikleri bilgi birikimleri ve hazır bulunuşluklarının istenen seviyede olmadığı bazı öğrencilerin temel dört işlem konusunda yetersiz olduğunu biliyoruz.Bunları dikkate alarak derslerde uygulayacağımız yöntem ve tekniklerimizi buna göre belirlemeliyiz” dedi.



KARAR: Yapılan değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki yöntem ve tekniklerin uygulanmasına karar verildi
Read more

2014 İlkokul 4. Sınıf Sene Başı Zümre Toplantı Tutanağı Örneği

2013-2014 eğitim öğretim yılı ilkokul 4. sınıf 1. dönem 1. zümre toplantı tutanağını sayfanın altındaki bağlantıyı kullanarak indirebilirsiniz. 2013-2104 öğretim yılı 4. sınıf sene başı zümre toplantısı gündem maddeleri ve zümrede alınan kararlardan birkaçı örnek olarak aşağıya eklenmiştir.



GÜNDEM MADDELERİ
1-      Açılış ve yoklama.
2-      Zümre başkanının belirlenmesi.
3-      Eğitim – öğretim programının incelenmesi.
4-      Uygulamada karşılaşılan güçlükler ve bunların çözüm yolları.
5-      Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özelliklerinin incelenmesi ve alınacak önlemler.
6-      Yıllık planlarda birlik beraberliğin sağlanması için ünite veya temaların sürelerinin belirlenmesi. 
7-      Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmelerin incelenmesi.
8-      Derslerde kullanılacak araç ve gereçlerin belirlenmesi.
9-      Kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
10- Yapılacak gezi gözlem ve araştırmaların tespit edilmesi.
11- Diğer zümre öğretmenleri ile yapılacak olan işbirliğinin tespit edilmesi.
12- Sınav sayıları ve tarihlerinin belirlenmesi.
13- Ders ve etkinliklere katılım puan sayılarının belirlenmesi ve ders ve etkinliklere katılım öğrenci gözlem formlarının hazırlanması.
14- Proje ve performans görevlerinin derslere göre konularının, sayıların hangi dönemde verileceğinin, yönergeleri ve değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi.
15- 2013/2014 eğitim ve öğretim yılı için değişen ve işlenecek olan haftalık ders saatlerinin ve derslerin görüşülmesi
16- Serbest etkinlikler dersinde işlenecek olan konuların ve planlamaların görüşülmesi
17- Ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması.
18- İş günü takvimi incelenerek tatil ve işgünlerinin belirlenmesi.
19- Bu öğretim yılında yapılacak olan veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi.
20- Öğrencilerin okula devam ve devamsızlık durumlarının görüşülmesi.
21- İyi dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR
1- Cumhuriyet İlköğretim Okulu 4. sınıf öğretmenleri okulumuz müdür yardımcısı ………………….. başkanlığında yukarıda belirtilen yer ve tarihte gündem maddelerini görüşmek ve gerekli kararları almak üzere toplanmışlardır.

2- ……………………… bu eğitim ve öğretim yılı için zümre başkanlığına aday olmuş oy birliğiyle başkanlığı uygun görülmüştür.
Okul müdür yardımcısı ……………….. zümre öğretmenleri tarafından önceden belirlenen gündem maddelerini okumuş ve bu maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

3- ………………, bu eğitim ve öğretim yılında branş öğretmenlerinin derslere girmesi, işlenecek ders sayısının farklılığı ve fazlalığı olması nedeniyle öğrencilerin zorlanacağını, be nedenle zümre ve şube öğretmenleri ile işbirliğine dayalı çalışmalar yapılması gerektiğini söyledi.

…………………, Veli toplantısının ilk haftalarda yapılarak öğrencilerin adaptasyonunda yardımcı olmalarının sağlanması gerektiğini söyledi.
……………….. gerekirse okul rehberlik servisinden de yardım alınması gerekebileceğini söyledi………………………., öğrencilerin kişisel bilgileri hakkında derslere girecek branş öğretmenlerinin bilgilendirilmesi gerektiğini belirtti.
………………., öğrencilerin fen ve teknoloji derslerini ilk defa görecekleri için bu dersi sevmeleri ve başarılı olmaları için uygulamaya yönelik ders işlenmesi gerektiğini söyledi.
Read more

2013 9 Sınıf Tarih Dersi Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları

1)Kadeş Savaşı, kaç tarihinde, kimler arasında, niçin olmuştur? Bu savaşın sonucunun tarihteki en önemli özelliğini yazınız.
2)Miken Medeniyeti nerede kuruldu? Kimler kurdu? Ünlü eserlerini yazınız.
3)Karlukların tarihteki önemini yazınız.
4)Kadiks Savaşı kaç tarihinde kimler arasında olmuştur? Önemi nedir?
5)Uygurlar hangi devletin Türkleşmesini sağladı? Nerede kuruldu? Kimlerle birlikte hangi devlete son verdiler?
6)Yezid zamanında meydana gelen en önemli olay nedir?Nedenini ve en önemli sonucunu yazınız
7)Danişmentlilerin önemi nedir? 1. Kılıçarslan ile niçin savaşmışlardır? Danişmentlilere kimler son vermiştir?
8) Hittin Savaşı kimler arasında oldu? Sonucunu yazınız
9)Sultan Baybars kimdir? Kimlerle nerede savaşmıştır? Nedenini yazınız?
10)Kösedağ Savaşı kimler arasında oldu? Savaşın sebep ve sonuçlarını yazınız?
Cevap Anahtarı
1) a-1296- Hititlilerle Mısırlılar arasında oldu.
b-Her iki tarafın Suriye hakimiyetini istemesi sonucu savaş çıktı.
c- Bu savaş sonrasında tarihte ilk yazılı antlaşma imzalandı.
2) a-Mora’da kuruldu.
b- Yunanistan’daki Akalar kurdu.
c- Kuyu ve Kubbeli Mezarları 
3)       İslamiyeti kabul eden ilk Türk topluluğudur. / Göktürk Devleti’ni yıktı. Gelecekteki KarahanDevleti2nin temelini attı. / Talas Savaşı’nın kazanılmasına sebep oldu. 
4)       Tarık bin Zyad ile Vizigotlar arasında oldu. b. 711 yılında c. İspanya fethedildi.
5)       Moğol. B. Orhun- Selenga- c. Basmil, Karluk ve Uygur d. Göktürk.
6)       Kerbela Olayı. B. Irak Yezid’i tanımaz. Hz. Hüseyin’i tanıması ve Kufe’ye davet etmesi.
c. İslam dünyasında mezhep ayrılıklarının çıkması; Hanefi, Şafii, Hambeli ve Maliki olarak…
7) a. Anadolu’nun fethinde ve İslamlaşması’nda rol oyması.
b. Danişment Gazi’nin Malatya’yı alması.
C. 2. Kılıçarslan.
8) a. Eyyubiler ( Salahaddin Eyyubi) ve Haçlılar arasında.
b. Selahaddin Eyyubi Kudüs’ü ve Suriye’nin büyük bir kısmını aldı.
9) a. Memluk Sultanıdır.
b. Moğollarla- Ayn Calut ve Elbistan’da savaşmıştır.
c. Anadolu Selçuklularını kurtarmak için.
10)     a.Moğollar ( Baycı Noyan) ile Anadolu Selçıklu Devleti (2. Gıyaseddin Keyhüsrev) arasında oldu.
b. Sebep: Moğolları’ın Erzurum’u alıp, halkı öldürmesi.
c. Sonuç: Gıyaseddin her yıl vergi verecek, Moğolar Erzincan, Sivas ve Kayseri’yi aldı.


Read more

2013 9 Sınıf Biyoloji Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları

9.Sınıf Biyoloji Sorumluluk Sınavı Soruları Biyoloji
AŞAĞIDAKI SORULARI DOĞRU VEYA YANLIŞ OLARAK CEVAPLAYINIZ
1.
a)Biyolojinin Amacı, bir canlının belli özelliklerini şifreleyen genetik bilginin başka canlıya nakledilmes. (…)
b)Kloroplastlar kendi enzimlerini yapabilirler. (…)
c)İnsan vücudunun yaşlanması ile su oranı arasında bilgi yoktur. (…)
e)Bazı hücreleri gözle görebilmek mümkündür. (…)
2.
a)A ve B grubu vitaminler karaciğerde depo edilir (…)
b)Yanlış beslenmeye bağlı bir çok rahatsızlık biyoloji bilimine yeterli önem verilmemesinden kaynaklanmaktadır. (…)
c)Hücrede zar yapımını golgi aygıtı gerçekleştirir. (…)
e)Bir hücreli canlılarda bazı besinler kontraktil kofullarda depolanır. (…)
AŞAĞIDAKİ BOŞLUKLARI DOĞRU KELİMELERLE TAMAMLAYINIZ
3.
a)Alg,bakteri,maya ve küflerin büyük miktarlarda üretilmesinden ve bu canlı hücrelerinin kurutlması sonucu oluşan biyolojik kütleye …… ………… ……. denir.
b)Ortamınhidrojen iyonu yoğunluğunun negatif logaritması …………… derecesini verir
c)Küçük Moleküllerin birleşerek su açığa çıkarması olayına …………. denir.
d)Vücutta yapılmayan ve dışarıdan hazır olarak alınması gereken yağ asitlerine ………………………… denir.
e)Plazmolize uğramış bir hücre……………..Bir çözeltiye konursa eski halini alır.
AŞAĞIDAKİ KELİMELERİ AÇIKLAYINIZ
4) a)TÜR b)NÜKLEOZİT c)HOMOLOG ORGAN d)METABOLİZMA e) OOGENEZ
5. Bitki hücresi ile hayvan hücresi arasındaki farklar nelerdir?
6.Canlılar için suyun önemini açıklayınız
7.Enzimlarin çalışma hızını etkileyen faktörler nelerdir?
8.2n=6 çift olan bir hücre peş peşe dört mitoz bir mayoz bölünme geçirirse; bölünme sonunda kaçar kromozomlu hücre oluşur?
Read more

2013 9 Sınıf Kimya Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları

9.Sınıf Kimya Sorumluluk Sınavı Soru ve Cevapları
1) Sudaki çözünürlüğü 10gr/100 cm3 su olan katınn 30 gramı ile doymuş bir çözelti elde etmek için kaç cm3 su gerekir?
2) 19k atomunun elektron dağılımını yapınız ?
3) 1s2 2s2 2p6 3s2 elektron dağılımına sahip elementin periyodik tablodaki yerini yazınız ?
4) 15p+5 iyonunda kaç elektron vardır bulunuz?
5)karışımların bileşenlerine ayılması metotlarını yazınız ?
Lise 1 Kimya Sorumluluk Sınavı Cevapları ;
1) 1Ogr da 100 cm3 se 30gr da x —————————— 30.100 =10.x x=300gr….
2) k19 : 1S2 2S2 2P6 3S2 3P6 4S1 RAKAMLARI TOPLA 19 DUR… 3) 3.PERİYOT 2A GRUBU AMETAL DİR…
4) Atom numarası = proton elementin atom no su 15 formülde atom numarası = proton o halde proton= 15….. iyon yükü = proton – elektron 5=15-elektron burdan elktron = 10 çıkar
5) Ayırma teknikerli:1)mıknatısla ayırma 2) elektrik ile ayırma 3) çözünürlük ile ayırma 4) süzme ile ayırmadır.
Çözümsüz Lise 1 Kimya Sorumluluk Sınavı Soruları
1-) 0,1 grama duyarlı eşit kollu bir terazinin sol kefesine cisim sağ kefesine ise 8gr konulup sürgü 6.bölmeye getirilerek terazi dengeleniyor.Cisim kütlesi nedir?
2-) Kütlesi 200gr olan suyun sıcaklığını 10ºc’dan 40ºc’ye çıkarmak için gereken ısı kaç cal’dır?( C su=1cal/gºc)
3-) Kenarları 15 cm,6cm,21cm olan dikdörtgenler prizmasının hacmini bulunuz?
4-) Bir düzlem aynaya gelen ışın ile normal arasındaki açı 30º ise yansıma açısı kaç derecedir?
5-) ışık şiddeti 400 cd olan bir kaynaktan yayılan ışınlar 2m uzaklıkta bulunan bir yüzeye dik olarak gelmektedir.Buna göre yüzeydeki aydınlanma şiddeti kaç lükstür?
Read more

2013 9 Sınıf Fizik Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları



9. Sınıf Fizik Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavı Soruları


1.      Madde ve enerji arasındaki etkileşimi inceleyen ve doğada gerçekleşen olaylarla ilgili mantıklı açıklamalar üretmeye çalışan uygulamalı bir bilim dalına ............denir.

Bütün bu olayları bu bilim dalının alt alanları inceler.
II. Cisimlerin nasıl hareket ettiklerini ve nasıl etkileştiklerini........................inceler
III.Maddelerin yapısındaki elektron ve protonların sahip oldukları elektrik yüklerini ............inceler.
IV. Işık ile ilgili olayları inceler.
Yukarıdaki tabloda verilen I, II, III ve IV boşlukları
tamamlayınız.

2.    Aşağıda değerleri verilen zaman, kütle, uzunluk ve akım değerlerini çeviriniz.
I
1 saat
?
dakika
II
1000 kg
?
ton
III
1 m
?
cm
IV
103 mA
?
A


3.     
Şekildeki sürtünmesi önemsiz düz bir yoldaki cisme yatay ve sabit olan 40 N luk bir kuvvet 5 metre yol boyunca uygulanıyor.

Buna göre cismin üzerine yapılan iş kaç Jolue’dür.








4.      Kullanıldıkça rezervleri tükenmeyen kaynaklara yenilenebilir enerji kaynakları denir.  Buna göre bu enerji kaynaklarından 3 tanesini yazınız.
5.      Antalya ile İstanbul arasını bağlayan karayolunun uzunluğu 720 km’dir. Bu mesafeyi sabit bir süratle alan otobüs 8 saatte alıyor. Buna göre otobüsün sürati kaç km/saattir.
6.      Maddelerin ortak özellikleri nelerdir?
7.      Sürtünmesiz ortamda hareket eden 2 kg kütleli cisme 10 N luk kuvvet uygulanıyor.
Buna göre hareketlinin ivmesi kaç N/kg’dir

8.      Uçları arasına 9 voltluk gerilim uygulanan bir lambadan 3 amperlik akım geçmektedir.
Buna göre lambanın direnci kaç ohm’dur.
9.     
Dirençleri verilen şekillerdeki devre parçalarının

A)    Seri iken eşdeğer direnci kaç ohm’dur.
B)    Paralel iken eşdeğer direnci kaç ohm’dur.
10.
I. İki dalga çukuru ya da iki dalga tepesi arasındaki uzaklığa denir.
II. İki tepe ya da iki çukurun art arda gelmesi için geçen süreye
III. Bir saniyede üretilen dalga sayısına

Yukarıda dalgalar ile ilgili bilgiler verilmektedir. Buna göre I, II ve III’teki bilgilerin adları nedir?
Read more

2013 9 Sınıf Matematik Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları

2012-2013 Eğitim Öğretim Dönemi ………………….. Lisesi
Ortalama Yükseltme - Sorumluluk Matematik Dersi Lise 1. sınıfları yazılı Soruları


2-) f(2x-3)=5x+8 is f(7)=?



3-) x^y=4x+y x*y=xy-8 ise 5^m=2*3 ise m=?



4-) 3x-1=7 (mod 2) ise x in alabileceği en küçük pozitif tamsayı değeri kaçtır ?




6-) (5abc) dört basamaklı sayısının 10'a bölümünden kalan 3 olduğuna göre 9 ile bölümünde 2 kalan vermesi
için kaç tane a+b değeri vardır ?




7-) |a+b+2| + |2a-4b+8|= 0 ise a:b=?




Read more

Metin Feyzioğlu Kimdir?

Metin Feyzioğlu (d. 7 Temmuz 1969, Kızıltoprak, Kadıköy, İstanbul), Türk ceza hukuku profesörü.
Prof.Dr. Turhan Feyzioğlu ve Leyla (Cıngıllıoğlu) Feyzioğlu'nun kızı Saide (Feyzioğlu) Buçukoğlu (1950-1969) ile Mehmet Buçukoğlu (1945-2000) çiftinin tek çocuğudur. Annesi doğum sırasında vefat edince, dedesi ve anneannesi tarafından evlat edinilmiştir. 1986 yılında TED Ankara Koleji'nden, 1990 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun olmuştur.[1] 1992 yılında Kamu Hukuku yüksek lisansını tamamlamıştır. Kamu Hukuku alanında 1995 yılında doktor ünvanını almıştır. 1996 yılında mezun olduğu fakülteye Ceza Hukuku alanında Yardımcı Doçent olarak atanmıştır. Columbia Üniversitesi'nde Hukuk İngilizcesi sertifikasını almıştır. 2000 yılında Doçent, 2005 yılında Profesör olmuştur. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı olmuş ve bu görevi bir yıl sürdürmüştür. 1991 yılından beri kayıtlı olduğu Ankara Barosu'nun, 10 Ekim 2010 tarihinde başkanlığına seçilmiştir. 18 Temmuz 2012 tarihinde Bilim Yönetim ve Kültür Platformu kontenjanından CHP Parti Meclisi üyesi olmuştur. 26 Mayıs 2013 tarihinde yapılan Türkiye Barolar Birliği 32. olağan genel kurulunda Türkiye Barolar Birliği'nin 8. başkanı seçilmiştir. Evli ve iki kız çocuğu babasıdır.

Kaynak; Wikipedia

 Adli Yıl açılış törenine Türkiye Barolar Birliği Başkanı Metin Feyzioğlu’nun sert eleştiriler içeren konuşmasıdamga vurdu.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve Adalet Bakanı Sadullah Ergin’in de katıldığı açılış töreninde konuşan TBB Başkanı Metin Feyzioğlu, Türkiye gündemine dair çok sayıda konuda sert eleştirilerde bulundu.
Read more

Amanda Rosenberg Kimdir?

Arama motoru Google'ın kurucusu 40 yaşındaki Sergey Brin'in yeni aşkı büyük ilgi uyandırdı
Brin'in uğruna 6 yıllık eşi ve 2 çocuğunun annesi Anne Wojcicki'den ayrıldığı 27 yaşındaki Amanda Rosenberg
Google'da en çok aranan isimlerden biri oldu
Gizli aşkın ortaya çıkmasının ardından Rosenberg'in adı Google'da 38 milyon kez arandı
Google gözlüklerinden sorumlu olan Rosenberg'in Brin'den önce bir başka Google yöneticisi Hugo Barra'yla aşk yaşadığı ortaya çıkmıştı
Brin ile Rosenberg ilk kez, geçtiğimiz hafta New York Moda Haftası'nda görüntülendi...
Her ikisi de Google gözlüklerini takan Brin ve Rosenberg, dünyanın en çok konuştuğu çiftler arasına girdi.



Dünya arama motoru devi Google’nin kurucularından ünlü işadamı Sergey Brin,  Rus işadamı, İngiltere’den ABD’ye yerleşen 28 yaşındaki Google çalışanı Amanda Rosenberg ile ilişki yaşamaya başladı.


Cambridge Düşesi Kate Middleton ile yıllık 31 bin sterlin olan Marlborough College’a giden İngiliz Amanda Rosenberg, Londra ’dan geldiği San Francisco’da Google ’ın patronu Sergey Brin’in sevgilisi oldu. ABD ’ye geldiği ilk günlerde yalnızlık çeken ve öğlen yemeklerini tuvalette tek başına yiyen Rosenberg, bir anda dünyanın gündemine düştü.

Read more

Mustafa Kumlu Kimdir? Neden İstifa Etti

1951 yılında Kayseri’nin Pınarbaşı İlçesi’ne bağlı Büyükkaramanlı Köyü’nde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu ve liseyi Kayseri’de okudu. Askerlik görevinden sonra 1974 yılında DSİ 12. Bölge Müdürlüğü’nde işçi olarak çalışmaya başladı ve 1977 yılında Kayseri TES-İŞ Sendikası’nın Genel Sekreterliği’ne seçildi. Bu görevi 1986 yılına kadar sürdürdü. 1986 yılında Kayseri Şube Başkanlığı’na seçildi. Bu görevi sürdürürken 1990 da Genel Merkez Olağanüstü Genel Kurulu’nda Genel Mali Sekreterliğe getirildi. Kumlu, TES-İŞ’in 7. Olağan Genel Kurulu’nda Genel Başkanlığa seçildi. TÜRK-İŞ’in 1999 yılında yapılan genel kurulunda Genel Mali Sekreterliğe seçilen Kumlu 19. Olağan Genel Kurulda da Genel Sekreterlik görevine, 20. Olağan Genel Kurulda da Genel Başkanlığa seçildi. Kumlu evli ve iki çocuk babasıdır.

Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu, görevinden istifa etti. Kumlu istifasıyla ilgili yazılı açıklama yaparak yönetimdeki huzursuzluğun giderilemeyecek noktaya geldiğini ve bu nedenle istifa kararı aldığını bildirdi.

“2011 yılında yapılan TÜRK-İŞ Genel Kurulu’nun hemen ardından, TÜRK-İŞ Yönetiminde başlatılan huzursuzluk, zaman içinde giderilemeyecek bir noktaya getirilmiş ve TÜRK-İŞ’ e zarar verir hale gelmiştir. TÜRK-İŞ topluluğu içinde şube yöneticiliğinden genel başkanlığa kadar her kademede otuz altı yıl emek vermiş bir sendikacı olarak TÜRK-İŞ’ in yüksek çıkarları benim için önemlidir. Verdiğim bu önem gereği, Yönetim Kurulu içinde yaşanan problemlerin aşılmasındaki en önemli görevin bana ait olduğu inancını taşıyor, bu temenniyle TÜRK-İŞ Genel Başkanlığı’ndan istifa ediyorum. Beni TÜRK-İŞ Yönetim Kurulu’na 1999 yılında Genel Mali Sekreter; 2003 yılında Genel Sekreter; 2007 yılında ve 2011 yıllarında Genel Başkanlığa seçen ve hiç bir kararımızda ve eylemliliğimizde yalnız bırakmayan TÜRK-İŞ topluluğuna teşekkür ediyorum. Verdiğimiz mücadele ve eylemlilikte birlikte olduğumuz emek ve meslek örgütleri ile eylemlerimize destek olan halkımıza teşekkürü bir borç biliyorum.”
Read more

Emir Taha Kimdir?

Emir Taha  Takip Etmek İsterseniz ;   Youtube | Twitter | Facebook | Instagram

2012 yılında Ed Sheeran'nın Lego House şarkısına yaptığı coverla özellikle genç kızların ilgisini çelen Emir Taha, şimdilerde Daft Punk'ın Get Lucky şarkısına cover'ıyla konuşuluyor. 



Read more

Lady Gaga - I Wanna Be With You [ Türkçe Çeviri ]

( 72 Saat İçinde Türkçe'ye Çevrilecektir )

It's off, it's on
The party's just begun
Take off, and run
Let's celebrate the fun of being young
I don't wanna grow up
I don't wanna grow up

But when the lights come on
You lift me up, and I feel strong

I won't be right without you
And I might break without you
I rather be poor and happy than rich and alone
I'll write hit songs about you
No matter how we'll get through
I'll keep on singing for living, but I wanna be in love
And I wanna be with you

I wanna be with you...

Lights off, lights on
The music has begun
More light, you run, and get the bad guy's gun
I love the songs that you play
And I don't care what they say
Cause I was born this way

When I hear you scream, I hear the top of the staging
Close my eyes, I know exactly who I am

I won't be right without you
And I might break without you
I rather be poor and happy than rich and alone
I'll write hit songs about you
No matter how we'll get through
I'll keep on singing for living, but I wanna be in love
And I wanna be with you

I wanna be with you...

I won't be right without you
And I might break without you
I rather be poor and happy than rich and alone
I'll write hit songs about you
No matter how we'll get through
I'll keep on singing for living, but I wanna be in love
And I wanna be with you

Wanna be with you, wanna be with you
Wanna be with you, I wanna be with you

No matter what breaks me, I wanna be with you

Read more

Lady Gaga – Swine [ Türkçe Çeviri ]

[Chorus]
I know, I know, I know, I know you want me
Biliyorum, biliyorum, biliyorum, biliyorum beni istiyorsun

You're just a pig inside a human body
Ama sen insan bedeninin içinde gizli bir domuzsun

Squealer, squealer, squeal out, you're so disgusting!
Oink, Oink, domuz gibi cıyaklama, iğrençsin!

You're just a pig inside...swine.
İçinde sadece domuz var, nefret edilensin!


[Guitar Solo and Beat Break]

[Verse 1]
Purgent, don't think I want hear another (not another word)
Arıtılacaksın, sanmıyorum ki başka birşey duymak isteyeyeyim (bir kelime bile istemem)

You're just a hater, moan, just trying to act real special (but deep down you're just a shrewd)
Sen sadece çok kıskançsın, inle, sadece özelmişsin gibi davranmaya çalış (fakat çok derinlerde yanlız kurnazsın)

Maybe I should have a little more just to stay out of my mind
Belkide benim biraz kendi aklımdan uzaklaşmam lazım

Cause it's when I'm not thinking with you that I act like a swine!
Çünkü bende, senle düşünmezken nefret edilen gibi davranıyorum!


[Chorus](2x)

[Post-Chorus]
Swine! (4x)

[Beat Break]
Swine! (2x)

[Verse 2]
Payback, how much will I ask you, squealer? (let your body jiggle)
Öde borcunu, ne kadar çeksem sana pis domuz? (salla bakiyim vücudunu)

[?] let me make it a little quicker (it's the thrill of ecstasy)
Dur biraz daha hızlı bitireyim senin için (extazi heyecanı bu)

Maybe I should have a little more just to stay out of my mind?
Belkide benim biraz kendi aklımdan uzaklaşmam lazım hah?

Cause it's when I'm not thinking' with you that I act like a swine!
Çünkü bende, senle düşünmezken nefret edilen gibi davranıyorum!

Act like a swine! Act like a swine!
Nefret edilen gibi! Nefret edilen gibi!


[Chorus 2x + Post-Chorus + Beat Break]

[Bridge]
Make your face then
Makyaj yap şimdi, değiştir yüzünü
(Catch the beat)
Make her face then
Makyaj yaptır kıza şimdi, değiştirsin yüzünü
[?]
For the weekend
Haftasonu için
(Catch the beat)

Read more