Dünya Pİ Günü (14 Mart) Pİ Günü Nedir?


Ülkemizde Tıp Bayramı olarak kutlanan 14 Mart dünyada ne günü olarak kutlanmaktadır ?
a) Darwin Günü
b) Pi Sayısı Günü
c) Hasta Hakları Günü
d) Şükran Günü

Cevap : B
Ülkemizde tıp bayramı olarak kutlanan 14 mart dünyada ne günü olarak kutlanmaktadır ?
- Darwin günü
- Pi sayısı günü ( doğru cevap )
- Hasta hakları günü
- Şükran günü

Pi sayısı günü
Yaklaşık değeri 3,14 olan, özellikle geometri sorularında çoğumuzun karşısına çıkmış olan, kimimizin de bulmacalarda rastladığı Pi Sayısı'nın bir özel günü olduğunu biliyor muydunuz? Bu özel güne 'Pi Günü' deniyor. Yaklaşık değeri 3,14159 olduğundan dolayı 3. ay olan Mart ayının, 14. gününde saat 1:59'da kutlanan bu özel günün ismi 'Dünya Pi Günü' olarak belirlenmiştir.

Pİ GÜNÜNÜ BİLİYORMUSUNUZ?

Eminiz ki bu günü bilmeyen milyonlarca insan vardır ve google her zaman olduğu gibi yine kullanıcılarına önemli bir günü güzel bir logoyla hatırlattı.

Pİ'NİN TARİHÇESİ

Pi (p) sayısı herkesin bildiği gibi dünyanın belki de en ünlü sayısıdır. Bir çemberin çevresinin çapına oranını veren pi'nin sembolü olan p Yunan alfebesinin 16. harfi olup, o dildeki çevre kelimesinin (periometron) ilk harfidir. Bunun yanısıra Eski Yunanlıların bir çemberin çevresinin çapına oranı için bu simgeyi kullanmamış olduklarınıda biliriz. Daha sonraki medeniyetler de bu simgeyi kullanmamışlardır. p simgesinin şu andaki anlamı ile sürekli kullanılışının tarihi 250 yıl öncesine kadar dayanmaktadır.

Dünya Pİ Günü (14 Mart) Pİ Günü Nedir?



Bugün Dünya Pİ Günü...

Pi Günü, ünlü matematik sabiti pi sayısı anısına özel kabul edilmiştir ve her yıl 14 Mart'ta kutlanmaktadır. Bunun sebebi ise Amerikan tarih formatında bu günün 3/14 olarak geçmesi ve bunun pi sayısının en yaygın kullanımını anımsatmasıdır. (Vikipedi)

Daha bugüne kadar, ''Dünya Pİ Günü'' nedir diye sorsaydınız bana; öyle, Pİ - Pİ yüzünüze bakardım. Çünkü; benim bi, Pİ'den haberim yok ki..

Allah'tan Sayın Ahmet Balcı var.. Onun her Pİ'den haberi var maşallah.. Milliyet Blog anasayfada; ''Dünya Pİ Günü'' diye bir başlık gördüm ve anında tıkladım. Bildiğimden değil, ''neymiş bu?'' dediğimden..

Daha okumaya başlamıştım ki; ''haaa desenize, şu Pİ, o Pİ'' dedim.

''Kızım Sabiş, (kendime diyorum) sen bu önemli günü nasıl atlarsın?'' dedim. Amma çok diyorum.. Yukarıda da '''dedim'' dedim, şimdi burada da ''dedim'' dedim.

Demek ki öğrenmeye çalışmak insana böyle dedirtiyor işte..

''Dünya Pİ Günü'' diye gördüm dedim ya, o an ilk aklıma gelenler neydi biliyor musunuz?

Pİ-jama

Pİ-rinç (haliyle)

Pİ-lav

Pİ-sikoloji (pek tabii ki)

Pİ-sikopat (vs.)

Pİ-si, Pİ-si (sonrası mı?)

Pİ-st :)

Pİ-s

Pİ-yango

Pİ-L

Pİ-şik

Pİ-li

Pİ-şti (tabii çok anlamlı)

Pİ-şen

Pİ-şiren

Haaa bir de;

Pİ-şkin

Az sonra aşağıda Delft Üniversitesi'nde Pi-şen ''Pİ'' pastasını göreceksiniz..

Read more

TÜVTURK Araç Muayene Randevu Sistemi

TÜVTURK Araç Muayene Randevu Sistemi


Araç Muayene Randevu

Araç Muayene Randevu Hizmeti, Türkiye genelideki Tüvturk Araç Muayene istasyonlarına, güncel bilgilerle, profesyonel ekibimizle ve teknik olarak randevu hizmeti vermekteyiz.
Trafiğe çıkan motorlu ve motorsuz araçların teknik yeterliliklerinin, kontrol edilip muayene edilmesine araç muayene denir. Araç muayenesi, araçların durumuna, türüne, cinsine ve kullanım şekline göre belirli zamanlarda ve belirli periyodlarla yapılır. Araç muayenesi, araçların türüne ve kullanım şekline göre, zorunlu olarak yılda 1 kez ya da iki yılda 1 kez yapılmaktadır. Araç muayene işlemi Avrupa koşullarına uygun olarak Tüvturk araç muayene istasyonlarında yapılmaktadır. İstanbulAnkara,İzmirBursaGaziantep gibi nüfusun fazla olduğu kentlerde, araç muayene istasyonlarında yoğunluk yaşanmaması için istasyonların büyük bir kısmı sadece randevulu hizmet vermektedir.
15 gün zaman aralığına bağlı olarak, randevulu hizmet veren istasyonlardan, online internet ve telefon üzerinden isim soyisim, istasyon adı, randevu tarihi, araç plakası gibi önemli bilgilerin kullanıldığı rezervasyon sistemine araç muayene randevu denir.
Araç muayene sisteminde, randevulu hizmet veren istasyonlar, randevusuz hizmet veren istasyonlar ve hem iki koşulu sağlayan istasyonlar vardır. Randevu ile hizmet veren istasyonların amacı; zaman kaybını en aza indirerek araç muayene hizmetini yerine getirmektir. İstasyona gittiğinizde sıra beklemeden aracınızı muayene ettirebilirsiniz. Bizim amacımız da, araç muayene öncesi, sizlere kapsamlı ve detaylı ön bilgiler sunarak, istemiş olduğunuz istasyonlara randevunuzu almaktır.
Araç Muayene Randevu için Tıklayınız
Randevu başvuru formunu hizmet – gizlilik politikalarımızı okuyarak, doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurup gönderdiğinizde yetkili personellerimiz sizi kısa bir süre içerisinde aranacaksınız. Aradığı zaman sizin bilgi sorma ve bilgi alma isteğinize göre 3 ile 10 dakika arasında, sizin istemiş olduğunuz istasyona tarihe ve saate istasyonun uygunluğunu kontrol ederek rezervasyon kaydınızı oluşturacaktır. Yetkili personellerimiz size teknik olarak kısa yoldan detaylı bilgiler verecektir. Yetkili personellerimizden araç muayene ile ilgili tam bir şekilde destek alabilirsiniz. Bilmediğiniz konularda da sizi aydınlatacaktır. Bu konulara kısaca örnek verecek olursak; trafik cezanız, aracınızın vergi(bandrol) borcu, ekipmanlar, yapılması gerekenler, aracınızın kontrol edilen noktaları v.s örnek verilebilir.
Kuruluş amacımız da siz değerli vatandaşlarımızı bilmediği ve yabancı olduğu konularda, bilgi sahibi yapmak, araç muayene hakkında yanlış verilen bilgileri önlemek ve kaliteli bir hizmet sunmaktır.
Firmamıza internet aramalarından basit bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ulaşmanıza ekstra bilgi verecek olursak, Google‘ a araç muayenearaç muayene randevu, araç muayene randevu alma, oto muayene, oto muayene randevu gibi kelimer yazarak firmamızın web sitesine ulaşabilirsiniz. Ya da internet tarayınıcızın üst bölümüne www.aracmuayenerandevu.web.tr yazarak da ulaşabilirsiniz. Web sitemizden de detaylı bilgiler alabilirsiniz.
GÜNCEL BİLGİLER
1 Ocak 2012 tarihinen itibaren uygulanacak olan “Kusurlar Tablosu”nu incelemek için lütfen tıklayınızKendinize ait olmayan ya da şirket/kurum üzerine kayıtlı bir aracı muayeneye getiriyor iseniz gerekli belgeleri (vekalet yazı örnegi için tıklayınız) ibraz etmeniz gerekmektedir. Detaylar için lütfen tıklayınız. Bir şirket aracını şirketin yetkilisi muayene götürecekse, yanında imza sirküleri olmak zorundadır. Eğer aracı şirketin çalışanı muayeneye götürecekse yanında şirket yetkilisi tarafından hazırlanmış imzalı ve kaşeli vekalet yazısı olmak zorundadır.
Egzoz Gazı Emisyon Ölçümünü sadece Osmaniye merkez istasyonu dışında, tüm Araç Muayene İstasyonlarında yaptırabilirsiniz.
Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm hizmeti Gezici Araç Muayene İstasyonlarında 09.11.2011 tarihi itibariyle verilmeye başlanmıştır. Egzoz Gazı Emisyon Ölçümü veren gezici istasyonlar için lütfen tıklayınız
Sadece randevu ile hizmet veren 18 istasyonda muayene tekrarı hizmeti de randevu ile verilmeye başlanmıştır. Bu istasyonlarda muayene tekrarına gelecek vatandaşların tekrardan muayene tekrarı için randevu almaları gerekir. Sadece randevu ile hizmet veren istasyonlar için lütfen tıklayınız.
Gaziantep Merkez istasyonu 23 Temmuz itibariyle sadece randevulu olarak hizmet vermeye başlamıştır.
Konya iline bağlı AkşehirIlgınBeyşehirSeydişehirÇumraKarapınarEreğli araç muayene istasyonları 13 Ağustos Pazartesi tarihinden itibaren randevu sistemi ile hizmet vermeye başlamıştır.
Torbalı araç muayene istasyonu 15 Haziran itibariyle randevulu olarak hizmet verilmektedir.
İstanbul Maslak ve Kızıltoprak Motosiklet Muayene İstasyonları hizmet vermeye başlamıştır.
İstanbul Tuzla Araç Muayene İstasyonu 22 Eylül itibariyle hizmetinizdedir.
1 Kasım – 31 Aralık 2012 tarihleri arasında Hadımköy ve Samandıra araç muayene istasyonları sabah 04.00’e kadar açık olacaktır.
Konya Merkez istasyonu 1 Kasım 2012 tarihi itibari ile sadece randevulu hizmet vermeye başlamıştır.
Kış saati uygulaması ile Tunceli, Bingöl, Siirt, Mardin, Şırnak araç muayene istasyonları, 30 Ekim 2012 tarihi itibari ile 08.00 – 16.30 saatleri arasında hizmet vermeye başlamıştır.
Read more

2013 YILI UMRE İÇİN İSTENEN BELGELER


2013 YILI UMRE İÇİN İSTENEN BELGELER

  • Gidiş tarihinden itibaren en az 1 yıl süresi olan çipli pasaport
  • T.C. kimlik numaralı 1 adet nüfus cüzdan fotokopisi
  • Arka fonu beyaz olan1 adet fotoğraf
  • Eşiyle beraber giden bayanlar için Nüfus Müdürlüğü’nden vukuatlı nüfus kayıt örneğinin aslı
  • 45 yaşın altında olup mahremiyle giden bayanlardan evli ise eşinden, bekar ise babasından noterden muvafakatname Muvafakname örneği; (noterden yapılacak) Eşim, kızım, kız kardeşim, Nalan Koç’un babası, öz dayısı, öz amcası Mustafa Albayrak ile birlikte umre’ye gitmesine muvafakat ederim.
  • Götürecek mahremi tarafından ( babası, erkek kardeşi 18 yaş ve üzeri, dayısı, kayınpederi, amcası, dedesi) götürüp getireceğine dair noterden taahhütname Taahütname Örneği; (noterden yapılacak) Kızım, gelinim, teyzem, halam Betül Cengizoğlu’nu umreye götürüp getireceğimi taahhüt ederim.
  • Ayrıca gidenin ve götürenin Nüfus Müdürlüğü’nden aile ve akrabalık derecesini gösteren vukuatlı nüfus kayıt örneği’nin aslı alınmalı
  • 18 yaşından gün almamış erkek ve kız çocukları: Suudi Arabistan kanunları gereği 18 yaşından gün almamış erkek ve kız çocukları babası ve annesi yanında olmadan umreye gidememektedir.
  • 45 yaş altındaki mahremi olmayan bayanlar: Suudi Arabistan kanunları gereği 45 yaş altındaki mahremi olmayan bayanlar umreye gidememektedir.
Read more

Anadolu Kartalları Film Yorumu


Anadolu Kartalları Film Yorumu

IMDB Puanı:6.2/10
IMDB Link:http://www.imdb.com/title/tt2069715/
Yıl:2011
Tür:Macera, Dram, Romantik
Yönetmen:Ömer Vargı
Senaryo:Hakan Evrensel
Süre:1 saat 57 dk
Puanım:6/10
Oyuncular:
Engin Altan Düzyatan, Cagatay Ulusoy, Ozge Ozpirincci, Hande Subasi, Alpay Kemal Atalan, Alper Saldiran, Ekin Türkmen, Ismail Filiz, Ilhan Sesen
  Konusu, bir grup teğmenin havacılık okulunda başlayan ve atamalarından birkaç yıl sonrasına kadar devam eden hikayelerini konu alıyor. Birkaç kişiden “güzel film” lafını duyup merak ettikten sonra izledim ama bence pek olmamış. Filmin başından sonuna kadar bir aksiyon bekledim ama yok. Uçakları içeren bir film ancak bu kadar sakin olabilirdi. Yine de ülkemiz için bir ilk olsa gerek, F-4 ve F-16 kullanılarak çekilmiş bir film sonuçta. Dram seviyorsanız izlenebilir belki.
Read more

Mayıs Ayı Umre Fiyatları


Ramazan Özsarı Hocaefendi rehberliğinde ve bir çok Allah dostlarının da katılacağı büyük Mayıs umresi için kayıtlarımız başlamış olup kontenjanımız sınırlıdır. Kayıt için lütfen acele ediniz.
0212 635 9 000 - 0532 635 9 000
Bizi Bizimle Gelenlere Sorun
Servisli Program (Yemek: Tabldot)
Otel:
Mekke:AlSharia vb.
Medine:Car-Al Habib vb.
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 895€ 875€ 840Mekke 2.500 - 3.500 mt.
22 Günlük€ 995€ 975€ 940Medine 800 - 1.000 mt.

Yakın Servisli Program (Yemek: Tabldot)
Otel:
Mekke:Efvace Tevbe vb.
Medine:Lülü'ü Mekarem vb.
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 995€ 975€ 940Mekke: 900 - 1.200 mt.
22 Günlük€ 1.100€ 1.075€ 1.040Medine: 800 - 1.000 mt.

3 Yıldızlı B Kalite (Yemek: Tabldot)
Otel:
Mekke: Fecri Bedi vb.
Medine: Crom vb.
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 1.100€ 1.075€ 1.040Mekke: 500 - 850 mt.
22 Günlük€ 1.230€ 1.190€ 1.140Medine: 300 - 500 mt.

3 Yıldızlı A Kalite (Yemek: Tabldot)
 2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 1.295€ 1.275€ 1.250Mekke: 200 - 400 mt.
22 Günlük€ 1.395€ 1.375€ 1.350Medine: 150 - 250 mt.

4 Yıldızlı Program (Açık Büfe)
Otel:
Mekke: Olayan Halil vb.
Medine: Emin Crom vb.
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 1.450€ 1.390€ 1.350Mekke 150 - 300 mt.
22 Günlük€ 1.690€ 1.650€ 1.590Medine 100 - 200 mt.

5 Yıldızlı Program (Açık Büfe)
Otel:
Mekke: Elaf Meşair vb.
Medine: Al Harem vb.
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 1.590€ 1.550€ 1.490Mekke 250 mt.
22 Günlük€ 2.050€ 1.950€ 1.850Medine 100 mt.

5 Yıldızlı Delux Program ( Açık Büfe)
Otel:
Mekke: Zemzem - Hilton
Medine: Hilton - Al Hijra
2 Kişilik Oda Kişi Başı3 Kişilik Oda Kişi Başı4 Kişilik Oda Kişi BaşıOtel Mesafe
15 Günlük€ 2.150€ 2.100-Mesafe yok
22 Günlük€ 2.650€ 2.600-Mesafe yok

Çocuklar
0 - 2 Yaş Arası€ 200
2 - 6 Yaş Arası€ 500
6 - 12 Yaş Arası€ 650
Mayıs Ayı İçerisinde Gerçekleştirecek Olduğumuz Umre Turumuz'da Gerçekleştirecek Olduğumuz Gezi ve Etkinliklerimizden Bazıları

Mekke ve Medine'de Ziyaret Yerlerimiz
Mekke Programı ve Ziyaretlerimiz
-Sevr dağını bizzat dağa çıkarak ziyaret
-Nur dağındaki Hira mağarasına çıkarak ziyaret
-Cennetül Mualla Kabristanını tanıtarak ve bilgi vererek ziyaret
-Peygamber efendimizin hanımlarından Hz Meymune Validemizin kabrini ziyaret
-Cin mescidini ve Mescid-i Şecere ziyareti
-Şeytan taşlama yeri olan Mina'yı ziyaret
-Peygamberimizin Veda Hutbesini okuduğu camii olan Mescid-i Nemira ziyareti
-Arafat dağı ve Arafat Dağının eteğindeki Peygamber efendimizin vakfe ettiği yeri ziyaret
-Müzdelife(Hz Adem ve Hz Havva'nın buluştuğu yer) ziyareti ve Meş'aril Haram Mescid-i ziyareti
-Hz Muhammed (s.a.v) doğduğu evi ziyaret
-Deve sütü ikramı ve Hudeybiye umresi
-Ci'raneden iharama giriş ve umre
-Ten'im Mescidinden umre
-Cuma geceleri Kabe'de Tesbih namazı kılarak, 14 secde ve hatim duaları okunacak.
-Cidde' deki Hz. Havva annemizin kabrini ziyaret
Mekke'den Medine'ye Geçerken Yapılan Ziyaretler
-Cufhe Mikatı (ihrama girilen yer)
-Bedir Şehri, Bedir Şehitleri, Bedir Kuyuları ve Mescid-i Ar'iş ziyareti
-Ravha Vadisini ziyaret
Medine Programı ve Ziyaret Yerlerimiz
-Hz Hamza'nın kabri Uhud mağarası ve Uhud şehitlerinin bulunduğu mevkii
-Uhud savaşında Peygamber Efendimizin dişinin kırıldığı yeri ziyaret
-kıbleteyn mescidi
-Hendek savaşının yapıldığı yerlerde bulunan 7 mescidleri ziyaret
-Hendekteki Fetih Mescidinde çarşamba günleri 14 secde yapıyoruz.
-Uhud şehitliğini sünnet olduğu üzere perşembe günü ziyaret ediyoruz.
-Kuba Mescidini ziyaret cumartesi günü umre sevabı almak için ziyareti tekrarlamak.
-Hz Ebu Bekir, Hz Ömer, Hz Osman, Hz Ali, Gamame Mescidi(Osmanlı mescidleri) ziyaretleri
-Hergün Ravza-i Mutahhara'yı tanıtarak ziyaret.
-Müze ziyareti
-Hurma bahçesini ziyaret ederek sabah kavhalıtısında orada bulunmak.
-Kaliteli, uygun fiyatlı hurma alımı.
-Ziyaretlerin dışında günlük kutsal mekanlar hakkında sohbet.
-40 vakit namazı medinede kılmak
-Medinede her gün Mektubat ve Kudsiyye sohbetleri(2 nolu otoparkın yanında)
-Cuma geceleri Tesbih namazı kılarak, 14 secde ve hatim duaları okunacak.
-Peygamberimiz için salavatlar ve dualar, Kelime-i Tevhidler ve Kur'an-ı Kerim Hatimleri.
-Veda Programı
NOT:Hareket etmeden iki hafta önce seminerlerimiz olacaktır.
Size Hediyelerimiz
-Seyahatte kullanacağanız valiz
-Kitap koyma çantası
-Rehber kitaplar
-10 litre zemzem
-Terlik koyma çantası
-Yolda kullanabileceğiniz yol seccadesi
Read more

2013 Yetenek Sınavlar Tarihleri, Çalışma notları, imgesel sorular, imgesel çizim örnekleri


2013 Yetenek Sınavlar Tarihleri, Çalışma notları, imgesel sorular, imgesel çizim örnekleri

2013 Yılında gerçekleşicek yetenek sınavların sitemizden vakti geldiğinde duyurulacaktır. Ayrıca anatomi kitapları, videolar ve çizim örnekleri, desen örnekleri, imgesel çalışmalar ve yetenek sınavlarında çıkmış sorularda paylaşılıcaktır. İmgesel çizimlerde püf noktalar, imgesel çizim teknikleri, hayvan anatomisi, perspektife giriş, perspektif dersleri ve grafik sınavları için örnek çalışmalar paylaşılıcaktır. Güzel sanatlara hazırlanıyorsanız muhakkak bizi takipde kalın.

2013 yetenek sınavları,2012 yenetek sınavları çıkmış sorular, çıkmış imgesel soruları, imgesel çizim sınavı, yetenek sınavlarına nasıl hazırlanılır, güzel sanatlara giriş sınavları, güzel sanatlar sınav tarihleri
Read more

TAŞERON FİRMALARDA ÇALIŞAN PERSONELİN BİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERE DİKKAT ETMELİ

TAŞERON FİRMALARDA ÇALIŞAN PERSONELİN BİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
PERSONELİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
PERSONELİN UYMASI GEREKEN KURALLAR


Taşeron firmalara bağlı çalışan personelin bilmesi gerek önemli hususlar bulunmaktadır. Çoğu personel haklarını bilmediği için haksızlığa uğramakta ve hem işini kaybediyor hem de kıdem tazminatını alamıyor. Bu yazımızda iki konuya değineceğiz
birincisi, işe başlamadan önce çalışandan alınan tüm haklarımı aldım işimde kendi isteğim üzerine ayrılıyorum gibi tehdit dilekçesi,
ikincisi ise işyerinde mobbing.


İBRANAME: (sözleşme) İster kamu kurumu olsun ister özel sektör, işe girişlerde istifa dilekçesi alınıyor ve bu dilekçeyle personel tehdit ediliyor. Ancak başta şunu belirteyim ki bu istifa dilekçesinin (ibranamenin) hiç geçerliliği yoktur bunun net bir şekilde bilmesi gerekiyor.
Asıl olan, ibraname tarihi kişi işi bıraktıktan veya işten atıldıktan sonra bir aylık süre olması zorunludur, Örnek: çalışan 15.12.2012 tarihin den itibaren iş hakkı fes edilir veya istifa ederse, “bu kişi tüm alacaklarımı aldım veya kendi isteğimle işi bırakıyorum” anlamında ibraname (sözleşme veya dilekçe) imzalaması durumunda bu dilekçenin tarihi 15.01.2013 olması gerekiyor.
Eğer kişi kendi hakları alamadığını, işveren veya idarecinin daha önce kendisinde istifa dilekçesi aldığını işten çıkış tarihi itibariyle şikayette bulunursa, işveren veya idarecinin daha önceden aldığı dilekçe (ibraname) geçersizdir. Çünkü bu dilekçenin geçerli olabilmesi için personelin işte çıkış tarihi üzerinden bir ay geçmesi gerekiyor. Şimdi esas olan yukarda yazdıklarımın yasal dayanağı nedir? İdareci ve çoğu işverenler bu konuda 4857 sayılı iş kanuna bakıyor ve iş kanun da bununla ilgili bir düzenleme olmadığın söylüyorlar. Doğru! İş kanun da bu konu hakkında bir düzenleme yok! Yukarıda yazdıklarımın yasal dayanağı, 04.02.2011 tarihli Resmi Gazatede yayınlanan 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunun 420. maddesinde belirtilmiştir. Söz konusu madde şu şekildedir. “MADDE 420- Hizmet sözleşmelerine sadece işçi aleyhine konulan ceza koşulu geçersizdir. İşçinin işverenden alacağına ilişkin ibra sözleşmesinin yazılı olması, ibra tarihi itibarıyla sözleşmenin sona ermesinden başlayarak en az bir aylık sürenin geçmiş bulunması, ibra konusu alacağın türünün ve miktarının açıkça belirtilmesi, ödemenin hak tutarına nazaran noksansız ve banka aracılığıyla yapılması şarttır. Bu unsurları taşımayan ibra sözleşmeleri veya ibraname kesin olarak hükümsüzdür.” Denmektendir . Çalışma hayatında kişilerin bu kanunu bilmesi gerekmektredir.

MOBBİNG: (İş Yerinde Pisikolojik Baskı) Mobbing rahatsız edici davranışlarla kendini gösteren, zaman geçtikçe acı vermeye başlayan ve olayların sarmal biçimde hız kazandığı; çeşitli aşamalardan oluşan bir süreçtir. Bu süreç içinde mobbinge işaret eden belirtilerin tanınması büyük önem taşır.Süreç içinde rol alan aktörler de belirli gruplar içinde
tanımlanmalıdır. Rol alan aktörler derken, işveren veya idareciden yana gurup, dersek daha anlamlı olur.
İş yerinde mobbing nasıl olur?
Sözlü baskı: İşyerinde basit bahanelerle arkadaşlarının yanında aşağılamak ve azarlamak!
Mesai ile ilgili baskı: Nöbet ve diğer işlerde uygun olmayan zamanları ve değişimli yapılması gereken işleri hep bir kişiye yaptırılması!
Yalnızlaştırma : Nöbetlerde yalnız bırakılma dinlenme zamanlarında iş arkadaşlarıyla buluşmasını engellemek!
Gizli ve Kişisel Baskı: Yüz, göz ve mimiklerle yapılan hareketler.
Peki kişi işyerinde mobbing’e uğrarsa neler yapmalı: birincisi mobbing’e uğradığını kanıtlamak, bunu yapabilmek için söz konusu mobbingle ilgili delileri toplamak, eğer işinde istifa edecekse, istifa etmeden önce bu konu hakkında Çalışma Bölge Müdürlüğüne şikayette bulunmak. gerekirse işi yargıya de taşıyabilir. Elinde yeterince delil varsa ilgili şikayet mercilerine gerekli şikayetlerini yaptıktan sonra çalışan isterse işi bırakabilir. Çalışan işini bu nedenlerle bırakması, kıdem tazminatını yasal olarak hak etmiş olur ve kıdem tazminatını alır. Çalışan uygulanan mobbing yüzünde işi bırakmış ise işveren kişinin kıdem tazminatını vermek zorundadır. İşveren çalışanın kıdem tazminatını vermez ise kişi, yargıya baş vurarak kıdem tazminatını alır.
Read more

KURULUŞ MÜDÜR VE MÜDÜR YARDIMCILARININ 86.MADDEYE GÖRE GÖREVLENDİRME

KURULUŞ MÜDÜR VE MÜDÜR YARDIMCILARININ 86.MADDEYE GÖRE GÖREVLENDİRMESİ


Zaman zaman, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı, İl Müdürlüklerinde vekaleten görevli İl Müdürü ve İl Müdürü Yardımcılarının 657 sayılı Kanunun 86’ıci maddesine göre görevlendirilmeleri halinde nasıl, ücret alacaklarını, bu ücretlerin hesaplanması ile ilgili yazılar yazdık ve bu konu gündemimizde uzun süre kaldı. Ancak İl Müdürleri ve yardımcıları bu konuda mağdur olduklarını devamlı dile getirirken, İl Müdürlüklerine bağlı, ve
asıl işimiz olan, bize emanet edilen kişilerin Korunması ve Bakımıyla ilgi direk sorumlu, Yetiştirme Yurtları, Çocuk evleri ve Yuvaları, Yaşlı Bakım ve Huzurevleri, Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri, Kadın Konuk Evleri gibi önemli Kuruluşlardan vekaleten görevlendirilen, Müdür ve Müdür yardımcılarının sorunlarına hiç kimse değinmedi. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İl Müdürlüklerine bağlı Kuruluşlardan vekaleten görev yapan idarecilerin sıkıntılarını ve mağduriyetlerini bilincinde olduğunu, geçici görevli Kuruluş, Müdür ve Müdür Yardımcılarına, şimdiye kadar yapılan haksızlığı azda olsa gidermek için 81 İlin, İl Müdürlüklerine yazı göndererek, vekaleten görev yapan Kuruluş Müdür ve Müdür Yardımcılarını, 657 sayılı kanun 86’inci maddesine göre görevlendirmek için, bu kişilerin isimlerini Bakanlığa bildirilmesini talep etmektedir. Bu isimlerin bildirilmesi sırasında şimdiye kadar bu işi, yaşadığı zorluklara rağmen doğru ve özveriyle yerine getiren idarecilere öncelik verilmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu idarecilerin gerçekten büyük sorunları ve sıkıntıları olduğunu net bir şekilde biliyoruz. Çoğu idareci bir çok işi birden yapmak zorunda olduğunu, personel yetersizliği nedeniyle Büro, Sosyal Servis, ve diğer idari işlerini birebir kendileri yaptıkları da ayrı bir gerçek. Bu kadar sorunlu bir işle uğraşan ve çoğu zamanını Kuruluşlarda geçiren idarecilerin isimleri hızlı bir şekilde Bakanlığa bildirilmesi gerektiği ve bu kişilerin kadroları olmasa da en azında vekalet ücretleri ödenerek, İl Müdürlüklerini asıl ayakta tutan, Başarlı çalışması durumunda İl Müdürlüklerini onurlandıran bu personele ödenecek vekalet ücretiyle bir ödüllendirme olamayacağı, ama en azında kısmen de olsa vefa borcu yerine getirilmiş olur.
Read more

SHÇEK taşra personelinin il özel idarelerine devrine iptal kararı

SHÇEK taşra personelinin il özel idarelerine devrine iptal kararı


Anayasa Mahkemesi, CHP'nin başvurusu üzerine, 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin geçici 9. maddenin bazı fıkralarının iptal istemini görüştü. Mahkeme, Geçici 9. maddesinin (1), (2), (3), (5), (6), (7), (9) ve (10) numaralı fıkralarının 6223 sayılı Kanun kapsamında olmadığından, bu maddelerin Anayasa’ya aykırı olduğuna ve İPTALİNE karar verdi.
İptaline karar verilen geçici 9. maddenin birinci fıkrasında, SHÇEK taşra teşkilatında yer alan sosyal hizmet kuruluşu personelinin il özel idarelerine nakli hususu düzenlenmişti.
İşte iptaline karar verilen madde
Geçici Madde 9 - (1) Kapatılan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatında yer alan sosyal hizmet kuruluşları ile bu kuruluşların personeli, borç ve alacakları, tüm varlıkları, araç, gereç ve taşınırları Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenecek esaslar çerçevesinde bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç yıl içinde il özel idarelerine devredilir.(*)  


shçek taşra personeli, shçek taşra personeli il özel idareleri devrine iptal kararı, shçek devrine iptal kararı, shçek iptal kararı
Read more

4B SÖZLEŞMELİ PERSONEL, EK ÖDEMESİNDE KESİLEN SGK PRİMLERİNİ GERİ İSTEYEBİLİR.

4B SÖZLEŞMELİ PERSONEL, EK ÖDEMESİNDE KESİLEN SGK PRİMLERİNİ GERİ İSTEYEBİLİR.


15.01.2012 Tarihinde 666 sayılı KHK ile yürürlüğe giren “Ek Ödeme“ Denge Tazminatında kesilen SGK Primlerini iadesini isteyebilir. Önceki yazılarımızdan da belirttiğimiz gibi 15.01.2012 Tarih itibariyle 4/B Sözleşmeli Personele yapılacak Ek Ödemeden SGK Prim Kesintisi yapılmaması gerekmektedir. Ancak bazı Birimler yapılan bu ek ödemeden SGK Primi kesmeye devam etmektedirler konuyla ilgi tartışmayı memurlar
net’in yayınladığı bir yazı ile Adalet Bakanlığın Görüşü, Maliye Bakanlığının Yazsı ve Sosyal Güvenlik Kurumunun yazısı ile net bir şekilde açıklanmıştır. Bu görüşler içinde Adalet Bakanlığı ve Maliye Bakanlığının Yazıları 4B Sözleşmeli Personele ödenen ek ödemeden, SGK Primi kesilmeyeceği yönünde olması bizi bir daha haklı kılmıştır memurlar net sitesinde aldığımız görüş yazılarını ve örnek dilekçe sitemizden yayınlanmıştır


T.C.
ADALET BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Sayı : B.03.0.SGB.0.00.00.08/1005/2908........................................................................................................ 27/09/2012
Konu : Sözleşmeli Personel (4-B) Prim Kesintisi
.................................CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA
.................BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığımıza, muhtelif Başsavcılıklar ile Mahkemelerden gelen görüş isteme yazılarında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B.bendi kapsamında sözleşmeli olarak istihdam olunan personele yapılan ek ödemeden prim kesintisi yapılıp yapılamayacağı hususunun müteaddit defalar sorulması üzerine, bu hususa ilişkin olarak Başkanlığımızca yapılan değerlendirme sonucu oluşan görüşümüz aşağıdaki gibidir.
Bilindiği üzere 02/11/2011 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan 666 Sayılı Kamu Görevlilerinin Mali Haklarının Düzenlenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin 1.maddesinin birinci bendi ile 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye Ek.9.madde olarak eklenen bentte "...Kadro karşılığı sözleşmeli personel ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) sayılı cetvele dahil pozisyonlarda istihdam edilen sözleşmeli personel hariç olmak üzere, çeşitli statülerde istihdam edilen sözleşmeli personele, çalıştıkları birim ve bulundukları pozisyon unvanı itibarıyla aynı veya benzer unvanlı memur kadrosunda çalışan, hizmet yılı ve öğrenim durumu aynı olan emsali personel için belirlenmiş olan ek ödeme oranını aşmamak üzere, statüleri ile mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak bu madde hükümleri çerçevesinde ek ödeme yapılıp yapılmayacağını, yapılacak ek ödeme oranını sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin belirlemeye, Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. Bu ödeme tutarı damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta prim kesintisine tabi tutulmaz.
Bu maddenin uygulamasına ilişkin olarak ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.",şeklinde hükme,
10/01/2012 tarihli ve 28169 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/2665 sayılı Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Bakanlar Kurulu Kararının 1/6 maddesinde ise; "Ek ödemeye hak kazanılmasında ve bu ödemenin yapılmasında sözleşme ücretlerine ilişkin hükümler uygulanır ve bu ek ödeme damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta prim kesintisine tabi tutulmaz. Bu karar uyarınca yapılacak ek ödeme, ilgili mevzuatı uyarınca ödenmekte olan zam, iş sonu tazminatı, tazminat, ödenek, döner sermaye payı, ikramiye, ücret ve her ne ad altında olursa olsun yapılan benzeri ödemelerin hesabında dikkate alınmaz." hükme yer verilmiştir.
657 sayılı Kanunun 4/B.bendi kapsamında sözleşmeli olarak istihdam olunan personele yapılan ek ödemeden prim kesintisi yapılıp yapılamayacağı ile ilgili olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'na ve Maliye Bakanlığı'na görüş sorulmuş olup, anılan kurumların konuya ilişkin görüş yazıları aşağıda belirtilmiştir.
1- Sosyal Güvenlik Kurumunun 11/04/2012 tarihli ve 6659487 sayılı yazısında;
"...5510 sayılı Kanunun 80 inci maddesinin birinci fıkrasında;
a) Prime esas kazançların hesabında;
1) Hak edilen ücretlerin,
2) Prim, ikramiye ve bu nitelikteki her çeşit istihkaktan o ay içinde yapılan ödemelerin ve işverenler tarafından sigortalılar için özel sağlık sigortalarına ve bireysel emeklilik sistemine ödenen tutarların,
3) İdare veya yargı mercilerince verilen karar gereğince yukarıdaki (1) ve (2) numaralı alt bentlerde belirtilen kazançlar niteliğinde olmak üzere sigortalılara o ay içinde yapılan ödemelerin brüt toplamı esas alınacağı,
(b) bendinde, ayni yardımlar ve ölüm, doğum ve evlenme yardımları, görev yollukları, seyyar görev tazminatı, kıdem tazminatı, iş sonu tazminatı veya kıdem tazminatı mahiyetindeki toplu ödeme, keşif ücreti, ihbar ve kasa tazminatları ile Kurumca tutarları yıllar itibarıyla belirlenecek yemek, çocuk ve aile zamları, işverenler tarafından sigortalılar için özel sağlık sigortalarına ve bireysel emeklilik sistemine ödenen ve aylık toplamı asgari ücretin % 30'unu geçmeyen özel sağlık sigortası primi ve bireysel emeklilik katkı payları tutarları, prime esas kazanca tabi tutulmayacağı,
(c) bendinde, (b) bendinde belirtilen istisnalar dışında her ne adla yapılırsa yapılsın tüm ödemeler ile ayni yardım yerine geçmek üzere yapılan nakdi ödemeler prime esas kazanca tabi tutulur. Diğer kanunlardaki prime tabi tutulmaması gerektiğine dair muafiyet ve istisnalar bu Kanunun uygulanmasında dikkate alınmayacağı,
(d) bendinde ise, ücretlerin hak edildikleri aya mal edilmek suretiyle prime tabi tutulacağı, diğer ödemelerin ise öncelikle ödendiği ayın kazancına dahil edileceği ve ücret dışındaki bu ödemelerin yapıldığı ayda üst sınırın aşılması nedeniyle prime tabi tutulamayan kısmı, ödemenin yapıldığı ayı takip eden aydan başlanarak iki ayı geçmemek üzere üst sınırın altında kalan sonraki ayların prime esas kazançlarına ilave edileceği, 105 inci maddesinde de, 21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi, 26/10/1990 tarihli ve 3671 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi ile 10/7/1987 tarihli ve 285 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesinin onbirinci fıkrası hariç olmak üzere, diğer kanunların bu Kanuna aykırı hükümleri uygulanmayacağı hükme bağlanmıştır.
Buna göre, 5510 sayılı Kanunda prim ödenmeyecek istisnalar tek tek sayılmış olduğundan, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (b) bendine göre istihdam edilen sözleşmeli personele yapılmakta olan ek ödemenin, yukarıda bahsi geçen Kanun hükümleri gereğince prime esas kazanca dahil edilmesi gerekmektedir." denilmektedir.
2- Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün 02/03/2012 tarihli ve 2837 sayılı yazısında ise;
"...Buna göre, anılan madde kapsamına giren sözleşmeli personele verilecek ek ödemeye ilişkin oranların tespiti belirli bazı kriterler çerçevesinde Bakanlar Kurulunun yetkisine bırakılmıştır. Ayrıca, aynı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesinde ise, 375 sayılı KHK'ye eklenen bu ek 9 uncu maddenin 15.01.2012 tarihinden itibaren yürürlüğü gireceği hükme bağlanmıştır.
Dolayısıyla, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesinde, söz konusu ek ödemeden kimlerin yararlanabileceği ile verilecek ek ödemenin azami oranı/tutarı ve bu ek ödemeden hangi kesintilerin yapılabileceği münhasıran düzenlenmiş ve yapılacak kesintilere ilişkin olarak hem vergi mevzuatı hem de sosyal güvenlik mevzuatı açısından geçerli olan genel hükümlerden farklı şekilde işlem yapılması açıkça hükme bağlanmıştır. Ayrıca, yapılan bu düzenlemenin, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve özel olarak Genel Sağlık Sigortası Kanunundan sonra yürürlüğe girdiği ve normlar hiyerarşisi yönünden 5510 sayılı Kanunun daha üst bir hukuk normu durumunda olmadığı ve sonradan yapılan kanun düzenlemelerinin önceki kanunlardan farklı veya önceki kanunlara aykırı hüküm içermeyeceği yönünde geçerli bir hukuki dayanak da bulunmadığı dikkate alındığında; 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesinde, 5510 sayılı Kanunun 80 inci maddesine göre farklı işlem yapılmasını gerektirecek şekilde bir düzenleme yapılmasını engelleyecek veya 375 sayılı KHK'nin ek 9 uncu maddesinin yürürlüğünü ve kapsamını hükümsüz hale getirecek bir hukuki zorunluluk bulunmamaktadır. Bu itibarla, 15/01/2012 tarihinden itibaren, 657 sayılı Devlet memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası çerçevesinde istihdam edilen sözleşmeli personele verilecek ek ödemenin, sigorta primine esas kazanca dahil edilmemesinin ve söz konusu ödemeden sigorta primi kesintisi yapılmamasının gerekli olduğu mütalaa edilmektedir." denilmektedir.
Bu kapsamda, yukarıda yer alan mevzuat hükümleri uyarınca;
Öncelikle normlar hiyerarşisinde aynı zamanda aynı olayı düzenleyen eşit hukuki statüdeki iki norm birbiriyle çeliştiği takdirde, genel hüküm ve özel hüküm ilişkisi veya önceki düzenleme ve sonraki düzenleme ilişkisine bakılmak suretiyle söz konusu olaya uygulanacak hukuk normunun tespit edilmesi gerekmektedir.
666 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 1.maddesinin birinci bendi ile 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye Ek 9. madde olarak eklenen bent ile, kadro karşılığı sözleşmeli personel ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) sayılı Cetvele dahil pozisyonlarda istihdam edilen sözleşmeli personel hariç olmak üzere, çeşitli statülerde istihdam edilen sözleşmeli personele verilecek ek ödemenin özel olarak düzenlendiği ve yapılan düzenlemede, bu ek ödemenin damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta prim kesintisine tabi tutulamayacağının açık olarak yazıldığı, 5510 sayılı Kanun'da yer alan prim kesintisine ilişkin düzenlemelerin ise sözleşmeli personel de dahil olmak üzere tüm kamu görevlilerine ilişkin genel nitelikte düzenlemeler mahiyetinde olduğu, ayrıca 666 sayılı KHK'nın 5510 sayılı Kanun'dan tarih itibariyle de daha sonra olduğu hususu da dikkate alındığında, sonradan çıkan özel nitelikte bir düzenleme olan 666 sayılı KHK'nın, önceden çıkan ve genel nitelikte bir kanun olan 5510 sayılı Kanun'a göre ek ödeme hususunda uygulama önceliğinin bulunduğu, bu anlamda 666 sayılı KHK ile bu KHK'nın verdiği yetki çerçevesinde çıkarılan Bakanlar Kurulu kararı uyarınca sözleşmeli personele yapılan ek ödemeden prim kesintisi yapılamayacağı düşünülmektedir.
Kaldı ki; 666 sayılı KHK'da yer alan "Bu maddenin uygulamasına ilişkin olarak ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye Maliye Bakanlığı yetkilidir." düzenlemesi de dikkate alındığında bu hususta Maliye Bakanlığı görüşüne itibar edilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Bundan sonra, 657 sayılı Kanunun 4/B bendi kapsamında sözleşmeli olarak istihdam olunan personele yapılan ek ödemeden prim kesintisi yapılıp yapılamayacağı hususunda Başsavcılıklar ile Mahkeme Başkanlıklarına yapılan yazılı başvurulara ilişkin Başkanlığımıza tekrar görüş sorulmayarak, yukarıda açıklanan görüşümüz doğrultusunda ilgili birimlerce cevap verilmesi gerekmektedir.
Bilgi edinilmesi ve uygulamanın buna göre yapılmasını rica ederim.
Akın ÇAKIN
Hâkim
Bakan a.
Strateji Geliştirme Başkanı
4b sözleşmeli personel, 4b kesilen sgk primleri, 4b sgk primlerinin geri alınması, 4b sgk primleri nasıl geri alınır,
Read more