12. Sınıf Mantık 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

2014 2015 12.SINIF MANTIK DERSİ 1.DÖNEM 1.YAZILI SORULARI
 
1)    Yetersiz uyarılma nedir? Yetersiz uyarılma organizmayı nasıl etkiler? Açıklayınız. (15 puan)
2)    Bilim adamlarının uyması gereken ahlaki kuralları açıklayınız. (15 puan)
3)    Çevre nedir? Çevre çeşitlerini yazınız. (10 puan)
4)    Alışma ve duyarsızlaşma kavramlarını örnek vererek açıklayınız. (15 puan)
5)    Psikolojinin amaçlarını maddeler halinde yazınız. (15 puan)
6)    Duyumun meydana gelebilmesi için gereken şartları yazınız. (15 puan)
7)    Çağdaş psikolojide uzmanlık alanlarından deneysel alanları yazınız.( (15 puan)


Read more

12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1) Her canlı ………………… tadacaktırÂli İmran . 185. ayetinde bırakılan boşluğa aşağıdaki kelimelerden hangisi getirilebilir?
a) ölümü b) rızkını c) hayatı d) ikramı

2) Aşağıdaki namazlardan hangisi rüku ve secdesi olmayan namazdır?
a) Cuma b) Bayram c) Cenaze d) Sabah

3) Her hayırlı işimize başlarken söylediğimiz kelime aşağıdakilerden hangisidir?
a) Sübhanallah b) Maşallah c) İnşallah d) Bismillah
4) Aşağıdakilerden hangisi Peygamberimizin tanımladığı İslam’ın şartlarında yer almaz?
a) Kelime-i Şehadet b) Kitaplara inanmak
c) Oruç Tutmak d) Namaz Kılmak

5) İnsanın işlediği bir günah dolayısıyla Rabbinden özür dilemesini ifade eden kelime aşağıdakilerden hangisidir?
a) Kader b) Ecel c) Tövbe d) Pişmanlık

6) ”Biz gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri ancak hak ile yarattık. O saat (Kıyamet) mutlaka gelecektir…” Ayeti bize neyi anlatmak istiyor.?
a) Hz. Muhammed’in son peygamber olduğunu
b) Tekrar dirilmenin gerçekleşeceğini
c) İnsanın çalışması gerektiğini
d) Her şeyin sonunun olduğunu

7) Aşağıdakilerden hangisi imanın şartlarından değildir ?
a) Kelime-i şehadet b) Peygamberlere inanmak
c) Meleklere inanmak d) Ahiret gününe inanmak

8) Kur’an’a göre dünya hayatının en önemli özelliği nedir?
a) İnsanlar için bir barınma yeri olması
b) İnsan için bir sınav yeri olması
c) İnsan hayatını devam ettireceği yer olması
d) İnsanların çoğalma yeri olması

  1. I- Sadaka yı Cariye
II- Faydalı İlim
III- Hayırlı Evlat
IV- Şan - Şöhret
V - Servet
Bir insan öldükten sonra kendisiyle birlikte 3 şey onu takip eder. Bunlar yukarıda verilenlerden hangileridir?
a) I-II-V b) II-III-IV c) III-IV-V d) I-II-III

10) İnsanın dünya hayatını anlamlı kılan nedir?
a) İnsanın ünlü biri olarak yaşamasıdır
b) Dünyada her istediğine ulaşabilmektir.
c) Ahiretin tarlası olmasıdır.
d) Zenginlik ve bolluk içinde olmaktır.

11) İnsanın ölümden korkmasının iki temel sebebi vardır. Bunlardan birisi sevdiklerini ve sahip olduklarını kaybetme endişesi, diğeri ise ölümle yok olma korkusudur. Bu korku ve endişeyi aşmak için dinimizde insanın ne yapması emredilmiştir?
a) Sonunu düşünerek ailesine çok zaman ayırması
b) Kendisini oyunlarla, eğlencelerle meşgul etmesi
c) Arkadaşlar edinmesi, bol bol gezmesi
d) Ölümü sürekli hatırlayarak, ona hazırlanması
12) Aşağıdakilerden hangisi insanın kendi vücudunda yaşadığı öldükten sonra dirilmesine doğrudan bir örnek olarak verilemez?

a) İnsanın uyuması ölüme, yeniden uyanması dirilişe işarettir.
b) İnsan vücudundaki hücreler iki yılda bir yenilenir.
c) Bitkilerin kök ve gövdeleri ile kış uykusuna yatan hayvanların uyanması gibi.
d) Vücuttan kesilen tırnak, saç vs. gibi şeylerin yerine yenilerinin gelmesi.

13) İslam öğretisine göre aşağıdakilerden hangisi hesap günü insana sorulacak sorulardan birisi değildir?
a) Ömrünü nerede geçirdiğinden,b) Malını helal yoldan kazanıp kazanmadığındanc) Malını nereden kazanıp nereye harcadığından,d) Hangi soydan geldiğinden

14) I- Ahiret hayatı o gün ile başlar.
II- Genel bir yok oluş ve yeniden dirilişle birlikte gelişecek Haşir, Hesap, Mizan, Cennet ve Cehennem gibi olaylar hep o günden sonra meydana gelir.
Yukarıda “ o gün” olarak bahsedilen gün, aşağıdakilerden hangisidir?
a) Ahiret günü b) Kıyamet günüc) Kabir günü d) Mizan günü
15) Allah, kimseye gücünün yeteceğinden başka yük yüklemez.”(Bakara,286) ayetinde vurgulanan nedir?
a) Herkes sorumluluklarını bilmelidir.
b) Herkes ağırlı­ğı­na göre yük taşır.
c) Hepimiz, ağır sorumluluk altın­dayız.
d) Allah’ın, kullarına yüklediği sorumluluk, yerine getirebileceğinden fazla değildir.

16) Sübhaneke duasında sadece Cenaze namazında okunan kelimeler aşağıdakilerden hangisidir?
a) Celle senâük b) Teâlâ ceddük
c) Tebârekesmük d) Allahümme ve bi hamdik

17) Evlilik, Sünnet, Cenaze gibi törenlerde 15. yy.’dan beri gelenekselleşmiş bir âdetimiz olan Mevlid’i kim kaleme almıştır?
a) Yunus Emre b) Mevlana
c) Süleyman Çelebi d) Mehmet Akif

18) Ölüm’ü, düğün gecesi (Şeb’i Arus) olarak gören ünlü düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
a) Hacı Bayram Veli b) Mevlana Celaleddin-i Rûmi.c) Yunus Emre d) Hacı Bektaş-ı Veli

19) “Kim zerre kadar ……işlemişse onu görecektir; kim de zerre kadar …… işlemişse onu görecektir.” (Zil­zal,7,8) ayetindeki boşluklara hangi kelime­ler gel­melidir?
a) Hayır - şer b) Güzellik - çirkinlik
c) Haram - helal d) Gü­nah - Şer
20 Aşağıdakilerden hangisi vefat eden bir müslümanın arkasından yapılmaması gereken bir davranıştır?
a) Allahtan rahmet dilemek
b) Cenazesine katılmak
c) Arkasından hatalarını söylemek

d) Yakınlarına başsağlığı dilemek
Read more

12. Sınıf Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ DERSİ 12. SINIF I. DÖNEM I. YAZILI SORULARIDIR.
Adı, Soyadı:
Sınıfı: No:

A) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara ( D ) yanlış olanlara ( Y ) yazınız. (30 PUAN)

1. (….) Fransız İhtilali’nin getirdiği milliyetçilik isyanları I. Dünya Savaşı’nın sebeplerindendir.
2. (….) XIX. Yüzyılın ikinci yarısında İtalya (1870) ve Almanya’nın (1871) siyasi birliklerini geç sağlamaları, sanayilerini güçlendirerek ham madde ve Pazar arayışına girmeleri mevcut dengeler üzerinde üzerinde bir etki oluşturmamıştır.
3. (….) Rusya’da Bolşevikler Ekim 1917 de iktidarı ele geçirdiler.
4. (….) Osmanlı Devleti, Almanya ve Avusturya-Macaristan İmparatorlukları I. Dünya Savaşı’ndan güçlenerek çıktılar.
5. (….)1929 Dünya Ekonomik Bunalımında ABD Başkanı Wilson’un ekonomik alandaki tecrübesizliğinin etkisi olmuştur.
6. (….) 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı sadece ABD de etkili olmuştur.
7. (….) Monroe Doktrini’nde “Elde ettikleri ve sürdürdükleri özgür ve bağımsız durumları ile Amerika Kıt'aları bundan böyle Avrupa devletlerinden herhangi birinin kolonileştirme isteklerine konu olamaz.” denilmiştir.
8. (….) Birleşmiş Milletlerin temeli sayılabilecek bu organizasyon, I. Dünya Savaşı'nın ardından İsviçre’de "Cemiyet-i Akvam" (Milletler Cemiyeti) adıyla kuruldu.
9. (….) ABD’nin I. Dünya Savaşı sonrasında tekrar yalnızlık politikasına dönmesi, İngiltere ve Fransa’nın Yakın Doğu’da serbestçe hareket etmelerine sebep oldu.
10.(….) 1929 ekonomik krizine karşı Türkiye’de alınan önlemlerden biri yabancı malların kullanımının teşviki olmuştur.



B) Boş bırakılan yerlere aşağıda verilen kelimelerden uygun olanını yazınız. (30 PUAN)

Kellogg
I. Dünya Savaşı
İngiltere
Locarno
Kara Perşembe
Paris
18 Ocak 1919
Zeki Velidi TOGAN
Şogun
II. Dünya Savaşı
Meiji
Fransa
Mc Mahon
Almanya
19 Mayıs 1919
Enver Paşa



1. ………………..………………………….., birçok imparatorluğun yıkılmasına yol açan insanlık tarihinin en önemli olaylarından biridir.
2. I. Dünya Savaşı’nı kesin olarak bitirecek ve bozulan dengeyi yeniden kuracak barış antlaşmalarının imzalanmasını sağlamak amacıyla ………………………………..’te bir konferans toplandı.
3. I. Dünya Savaşı sonunda imzalanan antlaşmaların ağır şartları …......................................... zemin hazırlamıştır.
4. I. Dünya Savaşı sonunda ………………………. Alsace-Lorraine bölgesini Fransa’ya bıraktı.
5. ………………….dönemi Japonya'nın modern tarihinin de başlamasını haber verir.
6. New York Borsası 21 Ekim günü yabancı yatırımcıların kağıtlarını ellerinden çıkarmalarıyla hızlandı ve ………………………………………….…. olarak anılan 24 Ekim 1929 Perşembe günü borsa dibe vurdu.
7. XIX. Yüzyılın ikinci yarısına kadar derebeylik düzenin hâkim olduğu Japonya, dış dünyaya kapalı bir ülkeydi. ……………………….. adı verilen ordu komutanı bu derebeylerin en güçlüsünden seçiliyordu.
8. Uluslar arası barışı korumaya yönelik olarak 1 Aralık 1925’te Londra’da; Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Belçika, Polonya ve Çekolovakya arasında ……………………………. Antlaşması imzalandı.
9. İngiltere ve Fransa Nisan 1920 ‘de toplanan San Remo Konferansı’nda Orta Doğu’yu Kendi aralarında paylaştılar.Buna göre Irak , Filistin ve Ürdün’ü  ………………….……. aldı.
10. Türkistan doğumlu olup basmacı hareketi içinde yer alan ……………………………………………….. ünlü Türk tarihçisidir.




C) Aşağıdaki sorularda doğru olan seçeneği işaretleyiniz. ( 40 PUAN )







1- Aşağıdakilerden hangisi I. Dünya Savaşı sonunda imzalanan antlaşmalarla ilgili eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
  1. Almanya – Versailles Antlaşması
  2. Avusturya - Saint Germain Antlaşması
  3. Osmanlı Devleti - Lozan Antlaşması
  4. Bulgaristan - Neuilly Antlaşması
  5. Macaristan - Triyanon Antlaşması

2- Sovyet Rusya içerisindeki Türklerin bağımsızlık hareketine ne ad verilir?
  1. Bağımsızlık Hareketi
  2. Basmacılık Hareketi
  3. Turancılık Hareketi
  4. Sosyalizm Hareketi
E) Türkçülük Hareketi

3- Türkiye ve Mısır dâhil Doğu Akdeniz çevresindeki ülkelere ne ad verilir?

  1. Orta Doğu Ülkeleri
  2. Yakın Doğu Ülkeleri
  3. Uzak Doğu Ülkeleri
  4. Adriyatik Ülkeleri
  5. Akdeniz Ülkeleri

4- Wilson İlkeleri’nden biri de “Toprak ilhakı yapılmaması” idi. Bu nedenle İtilaf Devletleri kendi istedikleri toprakları ele geçirmekle bu ilke arsında ortak bir yol arayarak hangi sistemi geliştirdiler?

  1. Sömürge Yönetimi
  2. Hoover Yönetimi
  3. Müsadere Yönetimi
  4. Kapitülasyon Yönetimi
E) Manda Yönetimi

5- Aşağıdakilerden hangisi 1929 Dünya Ekonomik Bunalımının sebepleri arasında sayılamaz?

  1. Bankaları kötü yapılanmış olması
  2. ABD’deki şirketlerin malî güçleri
  3. ABD yönetiminin ekonomiye müdahale etmemesi
  4. ABD’deki şirketlerin holdinglerin çatısı alında toplanmaması
E) ABD’nin dünya üzerindeki net kreditör olması

6- Türkiye’nin kendi dışındaki gelişmeler  nihayet 1930’lu yıllara girildiğinde ona bu fırsatı vermiş ve Türkiye, hem de onurlu bir şekilde o zamanın dünyada ki en büyük uluslar arası kuruluş olan Milletler Cemiyeti (Cemiyet-i Akvam)’ne girmiştir.
Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin Milletler Cemiyeti (Cemiyet-i Akvam)’ne giriş tarihidir?

A) 1929 B) 1930 C) 1931 D) 1933 E) 1932


7- Aşağıdakilerden hangisi 1929 Dünya Ekonomik Bunalımının sonuçları arasında sayılamaz?

  1. 1929 yılının fiyatlarıyla 4.2 milyar dolar yok oldu.
  2. Bu süreçte 4000 kadar banka battı.
  3. İnsanlar için iyi kârlar sağlayan yeni iş sahaları ortaya çıktı
  4. Piyasadaki para yok olduğu için insanlar takas ekonomisine geri döndü.
E) İnsanlar maddi varlıklarıyla beraber sağlıklarını ve konumlarını da kaybettiler.

8- Aşağıdakilerden hangisi ile “savunmaya dayanmayan savaş, kanun dışı sayılmış ve devletlerarası ilişkilerde barışçı yollara başvurulması” esas alınmıştır?

  1. Locarno Paktı
  2. Briad-Kellogg Paktı
  3. Balkan Paktı
  4. Sadabat Paktı
E) Paris Barış Konferansı

9- 19. yüzyılın ikinci yarısında Japonya’nın Batı’ya açılması, çağdaş ve modern bir nitelik kazanması,
I. Meiji Restorasyonu,
II. Balfour Deklarasyonu,
III. 1929 Dünya Ekonomik Buhranı
Gelişmelerinden hangilerinin bir sonucu olarak kabul edilebilir?

  1. II ve III
  2. Yalnız II    
  3. I ve II
  4. Yalnız I
  5.  I, II ve III      

10- I.Dünya savaşı ile ilgili verilenlerden hangisi yanlıştır?

  1. Dünya’nın siyasal sınırları yeniden çizildi. Yeni ülkeler kuruldu.
  2. İtalya’da Faşizm, Rusya’da kominizm, Almanya’da Nazizm gibi düşünce akımları ortaya çıktı. Türkiye bölgede barışa katkıda bulunmak istediğini gösterdi.
  3. İlk olarak bir savaşta zehirli gaz, tank ve denizaltılar kullanılmıştır.
  4. Japonya’nın istediği başarıyı sağlayamaması ileride II. Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden oldu.
  5. Cephe gerisinde sivillere olan saldırılar sonucunda sivil toplum örgütleri kuruldu.


Başarılar Dilerim
Read more

12. Sınıf Coğrafya 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

1) Aşağıdaki ögelerde meydana gelebilecek değişikliklerin ekosisteme olan etkisini açıklayınız;

A – İklimin değişmesi ( 5 puan )






B – Erozyonların olması : ( 5 puan )






2) Canlıların birbirleri ve çevresi ile alışveriş halinde bulunmasına ekosistem adı verilir. Bir ekosistemde şunlar bulunur : ( 10 puan )

a) ....................................................................

b) …………..

c) …………………

d) …………


3)  Aşağıda gösterilen şekilde hidrolojik döngüyü (su döngüsü)  çiziniz ve kısaca açıklayınız. ( 15 puan)



4) Aşağıdaki fotosentez sürecini tamamlayınız. ( 15 puan )

5)
Yukarıdaki enerji piramidinin her beslenme seviyesini örnek vererek doldurunuz? ( 15 puan )


6) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız . ( 15 puan )

a) Benzer bitki ve hayvan topluluklarını barındıran bölgelere …………………….. adı verilir.

b) Dünyadaki tüm canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için ……………………..ihtiyaç duyar.

c) Doğadaki karbonun dört ana kaynağı vardır. Bunlar kara, …………………… , atmosfer ve ……. meydana gelmektedir.


7) Dünyada genel olarak uygulanan nüfus politikalarını kısaca açıklayınız. ( 10 puan )









8) Nüfus artış hızının bir ülke üzerindeki olumlu ve olumsuz sonuçlarına örnek veriniz.

Olumsuz sonuçları : ( 5 puan )
a) ….
b)….
c) ….
d)….
e) ….

Olumlu sonuçları : ( 5 puan )
a) .
b)….
c) ….
d)….
e) ….

NOT: Sınav süresi 40 dk ( bir ders saati) dır. Her sorunun yanında puan değeri yazmaktadır.

BAŞARILAR DİLERİM…


CEVAP ANAHTARI

1)
A) İkimin değişmesi: iklimi değişen bir bölgede bazı canlılar göç ederken bazı canlıların varlığı sona erer bazı canlılar ise değişen ortama uyum sağlamaya çalışır.

B) Erozyonların olması: Erozyon toprak kaybına neden olmaktadır. Toprak kayıplarının olması da canlılar için çok büyük bir tehlike arz eder. Ortamdan bitki azalmaya başlar bitkilerin azalması diğer ekosistemdeki canlılarında azalmansa neden olur.


2) a) Cansız maddeler   b) Üreticiler    c) Tüketiciler  d) Çürükçüler


3)

Su döngüsü: yeryüzünde su kaynaklarından özellikle de okyanus ve denizlerden buharlaşan su atmosferde yoğuşarak bulutları meydan getirir. Daha sonra bu bulut kümelerinde artan neme bağlı olarak yağışlar meydana gelir. Buharlaşarak atmosfere karışan su yağışlarla tekrar yeryüzüne düşer böylece su döngüsü denilen sistem oluşur.


4)


5)

6)

a) Benzer bitki ve hayvan topluluklarını barındıran bölgelere BİYOM adı verilir.

b) Dünyadaki tüm canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için ENERJİYE ihtiyaç duyar.

c) Doğadaki karbonun dört ana kaynağı vardır. Bunlar kara, SU, atmosfer ve CANLILARmeydana gelmektedir.


7) Dünyada genel olarak uygulanan üç nüfus politikası vardır:

a) nüfus artış  hızını azaltmaya yönelik nüfus politikası: Çin ve Hindistan

b) nüfus artış hızını yükseltmek için uygulanan nüfus politikası: Avrupa ülkeleri tarafından uygulanmaktadır.

c) nüfusun nitelik ve niceliğini iyileştirmek amacıyla uygulanan nüfus politikası: özellikle gelişmekte olan ülkelerde uygulanan nüfus politikasıdır.


8)
Olumsuz Sonuçları;
a) İşsizlik artar
b) Kalkınma hızı düşer
c) Kişi başına düşen milli gelir azalır
d) Tasarruflar azalır
e) İnsanların temel besin ihtiyaçları karşılanamaz

Olumlu sonuçları
a) Üretim artar
b) Vergi gelirleri artar
c) Potansiyel asker sayısı artar
d) Mal ve hizmetlere talep artar
e) Yeni endüstri kolları doğar
Read more

12. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

12.SINIFLAR 1.DÖNEM
1.MATEMATİK YAZILISI

Read more

12. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

NO:
PUAN:
SORU:
1
10
write the right suffix for each word ,then complete the sentences using the correct form of the words.
-y/-ful/-ion/-ous/-ty
1-health …………
2-digest …………
3-care …………
4- active …………
5-poison …………
1-Water helps us to ……………food easily and it regulates our body temperature.
2-Be ……………when you lift heavy objects as you may hurt your back.
3-While he was trekking,he was stung by a(n) ……….insect.
4-The children are quite ………….although they have slight colds at present.
5-A boy with a(n)………….brain will be more successful than a dull boy.

2
10
Combine the sentences by using the conjunctions in parenthesis
1-Jane studied all night. She couldn’t wake up on time. (since)

2-There was a terrible accident in the street. We walked for two hours. ( due to )

3-There was a crowd in front of the building .He couldn’t enter the building . (because )

4- The traffic was heavy. So, I was late for school(on account of)

5- She didn’t feel well. So, she left the office early.(because of)


3
10
  1. Fill in with Present Continuous or Simple Present
  1. A:What you here in the kitchen?(do)
    B:I
    the soup to see if it enough salt.(taste,have)
  2. A: you the woman who to Peter over there?(know, talk)
    B:No , I
    her , but I that she is his guest from Germany.(not recognize,suppose)
  3. A:Why you your umbrella?(take)It .(not , rain)
    B:I
    it.(always , take)Just in case!
    A:But it
    here in July.(never , rain)
    B:Oh , well.You
    (never, know).Today might be different!
4: A:You (look) very worried. I (hope) nothing bad has happened.
B:Well , I’ve broken Grandma’s favourite mug , and now I (think)
about how to explain it to her.

Read more

12. Sınıf Dil ve Anlatım 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları




  1. Yukarıdaki şemayı uygun şekilde tamamlayınız.(15 p)
  2. Aşağıdaki şekle göre zihniyet, sanatçı, sanat eseri, gelenek ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.( 10p)

  1. “Sen raksına dalarken için titrer derinden
Çiçekli bir bahçede bir beyaz kelebeğin,
Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.” “Sanat” şiirinden alınan parçanın yazıldığı dönemi göz önünde bulundurarak sanat metinlerinin yazıldığı dönemin zihniyetiyle ilişkisini belirtiniz.(10 p)






  1. Bilimsel metinlerin iletileri ile sanatsal metinlerin iletilerin farkını yazınız.( 10p)


Vaktiyle ormanın birinde, canavar mı canavar bir aslan varmış. Çok kan döker, canını yakmadık tek bir hayvan bile bırakmazmış. O yaşadığı sürece,hiçbir hayvan rahat yüzü görmemiş.Bütün hayvanlar ondan nefret eder, ölümünü beklermiş. Bu zalim aslan sonunda yaşlanmış. Gücü kuvveti kalmamış. Ağzındaki dişler de dökülünce herkesin maskarası olmuş. Hiçbir hayvan ona yardım etmiyor ve onunla konuşmuyormuş. Hayvanlar bir gün oturup karar almışlar;”Gelin hep beraber, bize bunca kötülük eden bu zalim aslanı iyice bir dövelim. Yaptıklarının cezasını, az da olsa görmüş olsun böylece.” Sonunda bütün hayvanlar aslana saldırmış. İyice bir dövmüşler onu. Birisi boynuz vuruyor, diğeri çifte atıyor, bir başkası ısırıyormuş. Böylece; yaman bir öç almışlar aslandan.”
  1. Yukarıdaki parçanın türü nedir? Nedenlerini yazınız.( 10p )




  1. Yukarıdaki parçada geçen isimleri bulunuz. Bulduğunuz isimlerden türemiş olanları belirtiniz.(15p)








  1. Yukarıdaki parçada geçen sıfatları ve türlerini yazınız.(10 p)






  1. Aşağıdaki cümlelerdeki anlatım bozukluğunun sebeplerini yazınız.(10 p)
  • Çocuğu top oynarken gördüm
  • Anlatım bozukluğunun sebebi:
  • Bayatlamış olan ekmeklerinizi inek sahiplerine vererek ziyan etmemiş olursunuz.
  • Anlatım bozukluğunun sebebi:
  1. Türk edebiyatında masal alanında çalışma yapan kişileri yazınız. (10 p)



SÜRE: Bir ders saatidir. Başarılar… 
Read more