Didem Dinç Kimdir? Femen Turkey'den Neden Ayrıldı

Didem Dinç, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, "Yaşadığım görüş ayrılığı nedeniyle Femen Turkey'e verdiği desteği geri çekerek ayrılıyorum. Din sömürüsüne karşı olmak dine saygısızlık edilebileceği anlamına gelmez. Ayrıca @Femen_Turkey hesabından atılan, dinler ile ilgili hakaret boyutundaki tweet ile hiçbir alakam yoktur" dedi.

Resmi Blog sayfası ; http://didemdinc.blogspot.com

Read more

Marmaray Bozuldu Mu? Marmaray Yolda Kaldı

Açılışı dün yapılan Marmaray, bugün elektrik arızası nedeniyle bozuldu. Seferler bir süre aksarken, trenlerde bulunan vatandaşlar tüp geçitten yürüyerek geçti.


İSTANBUL (CİHAN)- Dün Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılan Marmaray, güne biraz sıkıntılı başladı. Marmaray'ın Sirkeci Durağı'nı pas geçmesi nedeniyle bazı yolcular Üsküdar'da inmek zorunda kaldı. Yapılan anonslarda daha kaliteli hizmet için trenlerin bir süre Sirkeci'de durmayacağı belirtildi.

Yetkililer arızanın giderilmeye çalışıldığını belirtti. Bu arada Üsküdar İstasyonu'ndaki yürüyen merdivenlerden birisi aşırı yoğunluk nedeniyle kısa süreli arıza yaptı. Merdivenlere binen onlarca yolcu arıza nedeniyle yolun yarısında kaldı. Merdiven çalışmayınca vatandaşlar yürüyerek çıkmak zorunda kaldı. Merdivenlerin ortasında kalan bir kadın yolcu ise dakikalarca merdivenleri çıkmak için uğraştı.
Read more

Milli Piyango 29 Ekim 2013 Çekiliş Sonuçları Öğren

Milli Piyango 29 Ekim 2013 çekiliş sonuçları.
Tam Rakam (6) (3.000.000,00)
055801
Tam Rakam (6) (300.000,00)
667708
Tam Rakam (6) (30.000,00)
060019 466166
Tam Rakam (6) (3.000,00)
026812 196581 290161 600237 637004
Tam Rakam (6) (1.000,00)
003650 051141 106351 206511 273986 355884 458230 543539
006051 055604 109887 207333 277372 360463 459553 548524
006528 057876 118434 219080 282565 365401 469308 554088
011137 058521 120611 219811 283530 365441 485868 557318
013173 064558 130284 221650 286809 375321 489540 562065
017735 064807 131598 221665 286830 375881 490445 563207
019827 066019 133306 228964 297136 377093 500821 564086
024833 070915 135725 230453 299063 392664 503214 589692
028758 072195 136007 231048 304929 393472 509013 603786
028811 075805 138124 231722 305434 394115 511317 604578
032027 077060 140328 240970 312114 395935 517744 604650
032112 081244 155207 248038 318191 400615 522072 608612
033926 082011 171830 249250 324768 409405 522884 611762
043154 083122 172067 256530 325304 419992 523227 613271
043200 084203 185171 256872 331771 429993 529694 629537
045474 085981 189909 259414 340368 445899 530740 648703
046798 091637 200801 261190 341478 447738 536008 659209
049216 092705 201847 266451 343852 455302 536461 695904
050059 100690 203532 268518 344471 455730
Tam Rakam (6) (300,00)
000722 048653 124228 244621 324082 423319 492793 579534
001133 053111 124951 248964 325713 426002 494989 590834
010172 053271 127057 252050 347350 428088 501431 591422
012489 054012 138526 255725 350657 430021 506975 596490
012570 063805 141107 257884 352087 430500 507340 599649
013355 072516 143622 258515 362817 435225 511254 603689
013440 075421 148964 259525 363672 436435 513640 611605
014523 077740 155516 263735 370482 438196 520301 625005
015064 080683 161519 267518 372295 444686 522769 627451
019634 084413 179410 279626 376102 446633 524040 628393
019670 087352 185211 288025 385180 448382 524496 631128
020570 091105 189455 288767 385556 450503 529396 636625
021153 092358 190047 292790 388340 451184 530529 644520
026154 093709 194808 293617 390507 452237 532219 647226
028777 095061 199611 294811 391506 453334 538562 654243
033722 099940 201686 295288 397027 467632 539846 656343
036725 100856 203040 297604 398605 470031 540194 662215
037334 101590 208858 305803 402116 470314 542404 664783
039686 104759 208973 307013 403261 472817 547110 667716
041474 105541 217067 308117 407534 475365 554336 683412
041560 106065 224932 310592 412275 481411 558581 688318
043362 107414 228152 310612 415124 481710 558937 688642
045016 110786 228719 313651 416734 483864 559914 696310
048004 118523 236991 315531 418353 484453 562503 696375
048556 123019 240494 316983 421648 492661 564029 698201
Son 5 Rakam (200,00)
00472 14159 30417 42756 54843 66080 79585 93221
07175 17902 30580 47433 56869 67106 79671 93422
08601 21072 31633 48211 57491 68939 81844 94886
09911 21425 36814 51242 58693 69776 82270 95735
11586 22958 40495 52363 61063 75479 91909 98005
12435 23740 41756 53117 65236 75723 92424 98641
13651 28025
Son 4 Rakam (150,00)
0113 2489 5010 5183 6224 7290 8161 9655
0529 3166 5026 5335 6325 7355 8189 9901
2191 3848 5137 5717
Son 3 Rakam (60,00)
049 332 471 532 623 723 754 829
115 452 508 545
Son 2 Rakam (40,00)
13 28 55 56 63 64
Amorti (20,00)
2 5
Teselli (3.000,00)
005801 052801 055401 055804 055811 055871 058801 155801
015801 053801 055501 055805 055821 055881 059801 255801
025801 054801 055601 055806 055831 055891 065801 355801
035801 055001 055701 055807 055841 055901 075801 455801
045801 055101 055800 055808 055851 056801 085801 555801
050801 055201 055802 055809 055861 057801 095801 655801
051801 055301 055803
Kaynak: dha.com.tr
Read more

2013 - 2014 8. Sınıf İngilizce 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

İNGİLİZCE DERSİ 8. SINIF I. YAZILI YOKLAMA SORULARI

Name:__________ Surmane:____________ Number:______ Class:______
A)Ask and answer in Present Perfect Tense with given words. (20 points)
1.……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………(eat/mantı)
2.……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………(ride/motorbike)
3.……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………(be/England)
4.……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………(drink/alcohol)
5.……………………………………………………… ……………………………………………………… ………………(see/Tarkan)
B)Fill in the blanks by using Past Continuous Tense. (20 points)
1.Mary ………………………………………( read) a novel last night.
2.Andy and Sally ……………………………………… (play) chess at home.
3.David and John ……………………………………… (talk) on the phone.
4.Sandra …………………………………… () her mother in the kitchen.
5.George …………………………………… (ride) his bicycle in the park.
C)Fill in the blanks with ‘’while’’ or ‘’when’’. (20 points)
1.I was chatting with Brad …………………………… my mother called me.
2.…………………………… he was working at office, the telephone rang.
3.She was washing the dishes …………………………… the doorbell rang.
4.…………………………… the accident happened, he was driving his car.
5.All the lights went off ………………………………… I was studying English.
D)Make sentences with the given words (16 points)
1.have /their/ finished / homework / They.
2.the / sleeping / cat /under /the / table/is
3.has/ at /school/ she/ two / been/ hours
4.we / looking for/ were/ you 
5.the/ was/ teacher/ on/ the/ phone/ talking/
E) Translate the sentences into TURKISH (24 points)
1. I have been to İstanbul ………………………………………… …………
2. The boy was coming to school.…………………………………… ………………………………………… …
3. When the school started I was working in the farm………………………………………… …
4. İt was raining when you phoned ……………………………………………………… ………………
5. While the farmers were working on the farm it started to rain,
Read more

2013 - 2014 8. Sınıf Türkçe 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

2007-2008 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK İ.Ö.O.8.SINIF TÜRKÇE .DÖN.1.YAZILI
ADI SOYADI: ALDIĞI NOT:
SINIF VE NO:
Ben ezelden beridir hür yaşadım,hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış?Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim,bendimi çiğner,aşarım.
Yırtarım dağları,enginlere sığmam taşarım.
Mehmet Akif ERSOY









  1. Yukarıdaki dörtlüğü açıklayınız ?( 10 puan )
  2. Dörtlükteki sıfat ve zamirleri bulup çeşitlerini yazınız. ( 10 puan )
Ön ad (Sıfat) çeşidi adıl( zamir) : çeşidi:
..................................................................... ...........................................................
..................................................................... ...........................................................

Dinle, sana bir nasihat edeyim:
Hatırdan,gönülden geçici olma.
Yiğidin başına bir iş gelince,
Anı yad ellere açıcı olma.





Mecliste arif ol,kelamı dinle.
El iki söylerse sen birin söyle.
Elinden geldikçe sen eylik eyle.
Hatıra dokunup yıkıcı olma.
Karacaoğlan
  1. Yukarıdaki dörtlükleri şekil yönünden inceleyiniz?(ölçü,uyak şeması,uyak çeşidi) ( 10 puan )
  2. a) Halk şiirinden sesteş(eş sesli),eş anlamlı(anlamdaş)yakın anlamlı birer sözcük bulup yazınız( 6 puan )
Sesteş:
Eş anlamlı:
Yakın anlamlı:
b) Dörtlüklerden birer ad ve sıfat tamlaması örneği yazınız. ( 4 puan )
Ad tamlaması:
Sıfat tamlaması:
  1. Aşağıdaki tümcelerde geçen altı çizili kelimelerin hangi anlamlarda kullanıldıklarını belirtiniz?(temel,yan..vb.)
Babam kilidin dilini onarmaya çalışıyor.(....................................)
Delinin dilinden ancak deli anlar..(..............................................)
Bu yol geçen yıl açılmıştı.(..........................................................)
Bir aspirin al,başının ağrısı geçer.(.............................................)
Su,yatağını er geç bulur.(............................................................)
6- Aşağıdaki cümlelerde geçen ad aktarmalarını ve dolaylamaları bulunuz?( 6 puan )
a) Mavi bereliler büyük başarı kazandılar..(....................................................................................)
b) Bu kulübecikte on can yaşıyor..(.................................................................................................)
c) Maçı kapalıda izleyeceğiz sanırım. (...........................................................................................)
7- Aşağıdaki tümcede altı çizili sözcükleri anlam ilişkisi (soyut-somut) yönüyle inceleyiniz.( 4 puan )
Tatlı yiyelim tatlı konuşalım .(...............................................................................................................................
............................................................................................................................................................................)
8- “ İnsan kişiliğini oluşturan etmenlerden biri de ,onun kendi kafasıyla düşünmesidir.Oysa genellikle bunun tersi olmaktadır.Kendi kafasıyla düşünmeyi bir yana bırakalım,çoğu başkalarının kafasının hizmetçisi olmayı erdemlilik sayıyor.İnsanı insanlığından uzaklaştıran bir tutumun erdemlilik sayılması ise önemli bir çelişkidir.”
Yukarıdaki paragraftan çıkarılabilecek ana düşünceyi yazınız.( 5 puan )
.........................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
9.Aşağıdaki tümcenin yazım yanlışlarını bulunuz.( 5 puan )
”Bu solana birtakım koltuk sığarmı?”diye her hangi birine sorsan bir şey söyleye bilir .
.........................................................................................................................................................................................
10.”Her insan kendi adasında yaşar .” Sözünü açıklayan planlı bir yazma çalışması yapınız. ( 30 puan )
(başlık,plan,yazım noktalama,konuyu anlama ifade etme ve özgünlüğe dikkat ederek...)
Türkçe Öğretmeni
BAŞARILAR Sevda SALAYICI



CEVAP ANAHTARI
  1. Şair bu dörtlükte eskiden beri Türk milletinin özgür yaşadığını,bu özgürlüğünü kaybetse bile en kısa zamanda tekrar özgürlüğüne kavuştuğunu daima da özgür kalacağını.Kendisinin ve Türk milletinin özgürlüğünü elinden almak isteyenlere (çılgın olarak nitelendiriyor)şaşıracağını anlatıyor.Böyle davrananlar karşısında bir sel gibi olunacağını bütün engellerin aşılacağını ifade ediyor. (10 puan)

2- Ön ad (Sıfat) çeşidi adıl( zamir) : çeşidi:
hangi soru ben kişi
kükremiş niteleme bana kişi
bendimi iyelik
( 2+2+2+2+2= 10 Puan )
3-
Dinle, sana bir nasihat edeyim: a
Hatırdan,gönülden geçici olma. b
Yiğidin başına bir iş gelince, c
Anı yad ellere açıcı olma. b

11’li hece ölçüsü ( 2 puan )
uyak şeması ( 2 puan )
uyak çeşidi: -ci olma :redif ( 2 puan )
-ç yarım uyak ( 2 puan )
Mecliste arif ol,kelamı dinle. d
El iki söylerse sen birin söyle. d
Elinden geldikçe sen eylik eyle. d
Hatıra dokunup yıkıcı olma. b
Karacaoğlan
-le tam uyak ( 2 puan )

(10 puan )

4 - a ) Sesteş: el
Eş anlamlı: nasihat-öğüt 2+2+2 =6 puan
Yakın anlamlı: söyle-de ( 10 puan )
b) ad tamlaması: yiğidin başı 2+2 = 4 puan
sıfat tamlaması : bir nasihat
5- Babam kilidin dilini onarmaya çalışıyor.(.....yan anlam...............................)
Delinin dilinden ancak deli anlar..(.......mecaz anlam....................................)
Bu yol geçen yıl açılmıştı.(...............temel anlam..........................................)
Bir aspirin al,başının ağrısı geçer.(.........terim anlam...................................)
Su,yatağını er geç bulur.(.......................yan anlam......................................)
( 2+2+2+2+2 = 10 puan )
6-a)Mavi bereliler büyük başarı kazandılar..(.......mavi bereliler:dolaylama...........)
b) Bu kulübecikte on can yaşıyor..(....................can : ad aktarması..........)
c) Maçı kapalıda izleyeceğiz sanırım. (..............kapalı : kapalı spor salonu..ad aktarması.)
( 2+2+2 = 6 Puan )
7-Tatlı yiyelim derken tatlı somut anlamda kullanılmıştır. Tatlı konuşma da ise soyut anlamlı kullanılmıştır.Tatlı konuşmak kırıcı olmayan ,güzel konuşma anlamındadır. ( 2+2 = 4 puan )

8-Ana düşünce : İnsanı kişilikli ve erdemli kılan ,özgür düşünebilmedir. ( 5 puan )
9- ” Bu solana birtakım koltuk sığarmı?”diye her hangi birine sorsan bir şey söyleye bilir.”
1 + 1 + 1 + 1 + 1 = (5puan)
10. Başlık,plan : 5 puan
Konuyu anlama,ifade etme : 10 puan
Özgün anlatım : 10 puan
Yazım- Noktalama : 5 puan
Toplam= ( 30 puan)
1.2.3.4.5. sorular 10’ar puan
6.soru 6 puan,7.soru 4 puan,8.9..sorular 5’er puan
10.soru 30 puan toplam 100



Read more

2013 - 2014 8. Sınıf Matematik 1. Dönem 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

Read more

Jonas Brothers Grubu Dağıldı Mı? Neden

3 kardeş, People dergisine konuyla ilgili şunları söyledi;
Kevin Jonas: “Şimdilik bitti.”
Joe Jonas: “Bu karar, oy birliğiyle alınmış bir karardı.”

Nick Jonas: ” ‘Sonsuza kadar bitti’ demek gerçekten çok zor. Ama şurası kesin ki hayatımızın bir bölümünü kapatıyoruz. Kapana kısılmış gibi hissediyordum. Duygularımı abilerimle paylaşma ihtiyacı duydum.”
Read more

STAR TV Ne Güzel Evim Başvuru Formu Doldur


Ne Güzel Evim
Ekranlara fark getirecek yeni dekorasyon programı Ne Güzel Evim, Melike Emiroğlu’nun sunumu ve mimar Efe Kısakürek’in yorumları ile evleri dekore etmek üzere ekranlara geliyor.

Güzel sunucu Melike Emiroğlu ve mimar Efe Kısakürek evin bir odasını ağırlıklı olarak n11.com’dan seçilen malzemeler ile yeniden yaratacaklar. Evlerinin bir odası yeniden yaratılırken bu sırada ailenin tüm bireyleri evde olup, her aşamada Ne Güzel Evim ekibiyle birlikte karar verecek ve uygulayacaklar.

http://www.startv.com.tr/program/ne-guzel-evim/basvuru sitesinden başvuru formlarınızı doldurabilirsiniz.
Read more

Eminem - The Monster ft. Rihanna [ Türkçe Çeviri ]

Bu Çeviri http://muzikbuldum.com/sarki-sozleri/eminem-the-monster-ft-rihanna-turkce-ceviri Sitesinden alınmıştır. İlk kez muzikbuldum.com sitesinde yayınlanmıştır.

[Chorus - Rihanna]
I'm friends with the monster
Canavar ile arkadaşım
That's under my bed
Bu benim yatagımın altında
Get along with the voices inside of my head
Kafamın içindeki sesler ile birlikte alın bunu
You're trying to save me
Beni kurtarmak için çalışıyoruz
Stop holding your breath
Nefesini tutarak durdurmak
And you think I'm crazy
Ve ben çılgın olduğumu düşünüyorum

Yeah, you think I'm crazy (crazy)
Evet, ben çılgın olduğumu düşünüyorum (çılgın)

[Eminem - Verse 1]
I wanted the fame, but not the cover of Newsweek
Ben ünlü olmak istedim, ama Newsweek te kapak olmak değil
Oh well, guess beggers can't be choosey
Neyse, sanırım dilenciler seçim yapamaz
Wanted to receive attention for my music
Müziğim için dikkat toplamak istedim
Wanted to be left alone, public excuse me
Yalnız kalmak istedim, gizli bu affedersin
Been wanting my cake, I need it too
Ben pasta istiyordum, buna ihtiyacım var
Wanting it both ways
Her iki şekildede istiyorum
Fame may be a balloon cause my ego inflated
Şöhret bir balon ve benim egomu şişirmiş olabilir
When I blew seep it was confusing
Ne zaman sızsam kafam hep karışık
Cause all I wanted to do is be the Bruce Lee of loose leaf
Çünkü yapmak istediğim Bruce Lee gibi olmak
Abused ink, used it as a tool when I blew steam

Mürekkep beni istismar ediyor onu patladığım zamanlarda araç olarak kullanıyorum
Hit the lottery (oh wee)
Piyango vurdu
With what I gave up to get was bittersweet
Ne acı tatlı oldu ama almak için vazgeçmedi
It was like winning a huge meet
Bu çok büyük bir arayla kazanan gibiydi
Ironic 'cause I think I'm getting so big I need a shrink
Bende bir ironi oldu çünkü büyük düşünüyorum ve alıyorum
I'm beginning to lose sleep: one sheep, two sheep
Uykumu kaybetmeye başlıyorum : bir koyun, iki koyun
Going cucko and cuckier as Kool Keith
Gidiyor cucko ve cuckier aynı kool keith gibi
But I'm actually weirder than you think
Düşündüğünüzden daha fazla ama garip hissediyorum
Cause I'm...
Çünkü ben

[Chorus]
I'm friends with the monster
Canavar ile arkadaşım
That's under my bed
Bu benim yatagımın altında
Get along with the voices inside of my head
Kafamın içindeki sesler ile birlikte alın bunu
You're trying to save me
Beni kurtarmak için çalışıyoruz
Stop holding your breath
Nefesini tutarak durdurmak
And you think I'm crazy
Ve ben çılgın olduğumu düşünüyorum
Yeah, you think I'm crazy
Evet, ben çılgın olduğumu düşünüyorum

Well, that's nothing
Eh, bu bir şey değil
Well, that's nothing
Eh, bu bir şey değil

[Eminem - Verse 2]
Now I ain't much of a poet
Şimdi bir şair gibi çok değil
But I know somebody once told me to seize the moment
Ama biliyorum bana anı yakalamayı söylemişlerdi
And don't squander it
Ve boşa harcama yok
Cause you never know when it could all be over
Çünkü asla bilemezsin ama herşey bitebilir
Tomorrow so I keep conjuring
Uydurmaya devam yarına çok var
Sometimes I wonder where these thoughts spawn from
Bu düşünceler nereden doğuyor bazen merak ediyorum
(Yeah, ponder it, do you wonder there's no wonder you're losing your mind the way you're brought up?)
Evet düşünmelisin seni buraya zihnin getirdi olduğun yoldan ayrılıyorsun hiç merak etmiyormusun?
I think you've been wandering off down yonder and stumbled upon Jeff VanVonderen
Ben düşünüyorumda sen sendeleyip düşeceksin yere Jeff VanVonderen gibi
Cause I needed an intervention in this to intervene between me and this monster
Çünkü ben ve bu canavar arasına bir müdahele gerekli nedense
And save me from myself and all this conflict
Ve kendimi bu çatışmadan kurtarmalıyım
Cause the very things that I love is killing me and I can't conquer it
Çünkü çok sevdiğim şeyler beni öldürüyor ve ele geçiremiyorum
My OCD is clonking me in the head
Benim OCD kafamı tekmeler durur
Keep knocking, nobody's home, I'm sleepwalking
Tutun onu, evde kimse yok ve ben uyurgezerlik yapıyorum
I'm just relaying what the voice of my head saying
Sadece kafamdaki bu ses oldukça rahatlatıcı
Don't shoot the messenger, I'm just friends with the...
Ateş etmeyin ben sadece onunla arkadaşım

[Chorus]
I'm friends with the monster
Canavar ile arkadaşım
That's under my bed
Bu benim yatagımın altında
Get along with the voices inside of my head
Kafamın içindeki sesler ile birlikte alın bunu
You're trying to save me
Beni kurtarmak için çalışıyoruz
Stop holding your breath
Nefesini tutarak durdurmak
And you think I'm crazy
Ve ben çılgın olduğumu düşünüyorum
Yeah, you think I'm crazy
Evet, ben çılgın olduğumu düşünüyorum

Well, that's nothing
Eh, bu bir şey değil
Well, that's nothing
Eh, bu bir şey değil

[Eminem - Verse 3]
Call me crazy, but I had this vision
Bana deli diyebilirsiniz ama bir vizyonum var
One day that I'd walk amongst you regular civilians
Bir gün düzenlice siviller arasında yürümek istiyorum
But until then drums get killed I'm coming straight at
Ama o zamana kadar ben ölmeden gelebilirsem
Emcees, blood get spilled and I
Kanı dökülen ben olayım
Take it back to the days that I get on a Dre track
Dre'yi eski günlerine geri götürün
Give every kid who got played gat
Gat oynayan her çocuk verir
Pumped the villian and sh*t that say back
Kötü pompalanır ve lanet olsun tekrar söyle
To the kids who played 'em
Onlara oynadığı çocuklar için
I ain't here to save the f*cking children
Ben kurtarmaya gelmedim lanet çocukları
But if one kid out of a hundred million
Ama biri dışında yüz milyonu değil
Who are going through a struggle feels and relates that's great
Kimi bir mücadele yoluyla gittiğini hisseder bununla ilgilidir
It's payback, Russell Wilson falling way back
Geri ödeme var, Russell Wilson yeniden çöküyor
In the draft, turn nothing into something, still can make that
Taslakta hala yapabilirsiniz
Straw in the gold chump I will spend
Ben altını ot ile buluyor gibi harcayacağım
Rumpelstiltskin in a hay stack
Rumpelstiltskin içindeki ot yığınlığı
Maybe I need a straightjacket, face facts
Belkide gerçeklerle yüzleşmeye ihtiyacım var
I am nuts for real, but I'm okay with that
Gerçek delice, ama ben bu konudada iyiyim
It's nothing, I'm still friends with a...
Hiçbirşey, Ben hala arkadaşım a...

[Bridge]
I'm friends with the monster
Canavar ile arkadaşım
That's under my bed
Bu benim yatagımın altında
Get along with the voices inside of my head
Kafamın içindeki sesler ile birlikte alın bunu
You're trying to save me
Beni kurtarmak için çalışıyoruz
Stop holding your breath
Nefesini tutarak durdurmak
And you think I'm crazy
Ve ben çılgın olduğumu düşünüyorum
Yeah, you think I'm crazy
Evet ben çılgın olduğumu düşünüyorum

I'm friends with the monster
Canavar ile arkadaşım
That's under my bed
Bu benim yatagımın altında
Get along with the voices inside of my head
Kafamın içindeki sesler ile birlikte alın bunu
You're trying to save me
Beni kurtarmak için çalışıyoruz
Stop holding your breath
Nefesini tutarak durdurmak
And you think I'm crazy
Ve ben çılgın olduğumu düşünüyorum
Yeah, you think I'm crazy
Evet ben çılgın olduğumu düşünüyorum
Well, that's nothing
Eh, bu bir şey değil


Read more

İnsan İhtiyaçlarının Özellikleri Nelerdir?

İHTİYAÇLARIN ÖZELLİKLERİ
1-İhtiyaçlar sonsuzdur: Gidermek zorunda olduğumuz çok çeşitli ihtiyaçlarımız vardır. 
2-İhtiyaçlar Görecelidir: Yaş, gelir seviyesi,  toplumsal konum ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak insanların ihtiyaçları farklılaşır ve sürekli olarak artış gösterir.
3-Fizyolojik ihtiyaçların kapasiteleri sınırlıdır: Örneğin; susuzluk ihtiyacımızı bir bardak suyla karşılayabiliriz ancak ikinci bardak suya olan ihtiyacımızın şiddeti daha az olur.
4- İhtiyaçlar ikame edilebilir: İhtiyaçlar birbirlerinin yerine geçebilen mallarla karşılanabilirler. Şeker yerine bal ya da pekmez, ayçiçeği yağı yerine katı yağ birbirleri yerine kullanılabilen mallardır. Bu tür mallara, ikame veya rakip mal denir.
5-İhtiyaçlar değişkendir: İhtiyaçlar kişiye, zamana ve yaşanılan yere göre değişir.1970’li yıllarda televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi lüks olarak görülürken günümüzde zorunlu bir ihtiyaçtır.
6-İhtiyaçlar tekrarlanır: Bazı ihtiyaçlar karşılandıktan bir süre sonra tekrarlanırlar. Yeme, içme gibi.

7-İhtiyaçlar birbirini tamamlar: Çay-şeker, Bilgisayar-yazıcı, Çamaşır makinesi- deterjan, Pantolon-Kemer, gibi ihtiyaçlar birbirini tamamlar, birine sahip olan diğerini edinmek zorundadır. 
Read more

İnsan İhtiyaçlarının Sınıflandırılması Nasıldır?

İNSAN İHTİYAÇLARININ SINIFLANDIRILMASI
İnsanın eksikliğini his ettiği her şey olan ihtiyaçlar, Moslow’un kuramında “ihtiyaçlar hiyerarşisi” olarak bilinir.
Moslow, güdüleri mertebeli bir yapı içinde görür ve insanların üst basamaktaki ihtiyaçları giderilir giderilmez alt basamaktakileri doyurmaya yöneleceğini düşünür. Bu basamaklar şunlardır:
1-Fizyolojik ihtiyaçlar: Yeme, içme, giyinme barınma gibi insanın hayati ihtiyaçlarıdır. İhtiyaçlar sıralamasında bütün insanlar öncelikle fizyolojik ihtiyaçlarını gidermeye çalışır. Bu ihtiyaçlar karşılandıktan sonra sıralı olarak diğer ihtiyaçların giderilmesi düşünülür.  
2-Güvenlik ihtiyaçları: Kendini güven ve emniyet içinde ve tehlikeden uzak hissetmek.
3-Ait olma ve sevgi ihtiyaçları: Başkaları ile ilişki kurmak, kabul edilmek ve bir yere ait olmak.
4-Değer ihtiyaçları: Prestij, başarı, yeterli olmak ve başkalarınca benimsenip tanınmak.
5-Kendini gerçekleştirme ihtiyaçları: Kişinin amacını gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya çıkarması, kişisel tatmin, kişisel başarı, bilimsel buluşlar.

Read more

2013 - 2014 10. Sınıf Edebiyat Sayfa 56 - 63 Soruları ve Cevapları ( Biryay Yayınları )

SAYFA 57:

  • 1) Oğuz Kağan Destanının teması kahramanlık, Köktürk Yazıtlarının teması ise Türk ulusunun benliğini unutmaması ve birlik olması gerektiğidir.
  • Sözlü dönemde de yazılı edebiyata (edebiyat fatihi özgün içerik) ait ilk örneklerde de arı bir dil kullanılmıştır.Köktürk Yazıtlarında ise kısa cümleler ,ÖzTürkçe bir dil olması,aliterasyonlu bir anlatım ve bir söylev niteliği taşıyan dil kullanılmıştır.
  • Sözlü edebiyat döneminde daha çok ölüm, tabiat,aşk ayrılık gibi temalar üzerinde durulmuş;yazılı edebiyata ait ilk örneklerde ise daha çok sosyal, siyasi,idari konular ve dini içerik (uygur metinleri) vardır.
SAYFA 58:
1.ETKİNLİK:
Köktürk  Yazıtları, Moğolistan'ın kuzeyinde, Baykal gölünün gü­neyinde, Orhun ırmağı vadisindeki Koşo Saydam gölü yakınla­rındadır.

b)  Orhun’da yerleşen Türkler tarafından kullanıldığı için de Türük, Türk Alfabesi denir. Türklere mahsustur ve Esik Kurgan yazısına benzer. Hunlar, Göktürkler ve sathi olarak da Asya ve Avrupa’ya yayılan Türk kavimleri, kullanmıştır. Bu alfabede resmin göze hitap ettiği ve ses haline geldiği açıkça görülür. Göktürk alfabesi otuz sekiz harften meydana gelir. Dördü sesli olup, sekiz sesi karşılar, gerisi sessizdir. Ayrıca ok, ko, uk, ku, ük, kü, nç, nd, gibi heceler ayrı harflerle gösterilmiştir.edebiyat fatihi özgün içerik) Sesli harfleri, sessizler okutur. Sağdan sola doğru yazılır. Tonyukuk, Kültigin ve Bilge Kağan hatırasına yazılıp, dikilen Orhun Abideleri bu alfabenin şaheser numunesidir. Bunlar ayrıca Türkçe'nin bilinen ilk yazılı metinleridir. 


2) Köktürk Yazıtları, Türk tarihi, toplum yaşamı, kültürel yapısı yönünden de aydınlatıcı bilgilerle doludur. Yazıtlar Göktürk Kağanlığı'nın resmi ağızdan yazılmış bir tarihi görünümündedir. Tarihte ilk kez Türk adıyla kurulan bu devlet bozkır devletlerinin (edebiyat fatihi özgün içerik) belirgin özelliklerini taşır. Aynı soydan gelen bütün boylarını "il" adıyla oluşturacak yapıda merkezi otoriteye bağlanması, siyasal erkin hemen bütünüyle orduya dayandırılması, dolayısıyla da iktisadi gücün bu orduyla sağlanması.
Döneme özgü özellikler:


  • Kağanın "kut"lu olduğu inancı(Tanrı gibi gökte olmuş Türk Bilge Kağan...)
  • Gök Tanrı inancı( inanç sistemi)
  • Devlet idaresindeki birtakım unsurlar:(şadpıt, tarkat, buyruk beyleri...)
  • Ordunun sevk edilmesi, düzenlenen askeri seferler
  • Dönemin yer adları:(Ötüken,Şantung Ovası,Demir Kapı,İnci Nehri,Tibet)
  • Çinlilerle anlaşmalar yapıldığı (siyasi zihniyet)
  • Çinlilerle ipek,altın , (edebiyat fatihi özgün içerik)  gümüş ticareti yapıldığı (ekonomik zihniyet
  • Çinlilerin Türklere yaptığı hileler, entrikalar...(siyasi ilişkiler)
  • Kısa cümlelerin kullanılması, dilin ÖzTürkçe olması,anlatımda aliterasyonlar görülmesi,bir söylev niteliğinde olması edebi zevki yansıtmaktadır.
3) Köktürk Yazıtlarını (Orhun , Âbideleri), yazılı edebiyatımızın ilk ve muhteşem örneğidir. Modern Türkçemizin tüm  kuralları, günümüzün bir çok sözcüğü, doğal ve olgun bir söyleyişle, sanki bugünün yapıtlarıymış gibi karşımızdadır.
Bu yazıtlar, bu yönleriyle (edebiyat fatihi özgün içerik)  Türk tarihine ışık tutan önemli belgelerdir. Göktürk Yazıtları, bir hakanın, halkına hesap vermesi, halkın devlete, millete karşı görevlerinin hatırlatılması, düşmanın hilelerine  nasıl karşılık verileceğinden söz edilmesi ve Türklerin yüksek ahlak ve seciyesinin anlatılması açısından önemlidir.
Bu anıtlar Türk adının, Türk milletinin isminin geçtiği ilk Türkçe metindir. Türk tarihinin taşlar üzerine yazılmış ilk belgesidir.
Türk töresinin, Türk medeniyetinin, yüksek Türk kültürünün yazılı belgesidir.
Türk hitabet sanatının erişilmez bir şaheseridir. Hükümdârâne eda ve ihtişamlı bir hitap tarzının yazılı örneğidir. Yalın ve keskin üslubun şaşırtıcı örnekleridir. Türk dilinin kaynağı, Türk yazı dilinin başlangıcının bilinmeyen dönemlere kadar gittiğinin delilidir.
Eski Türkçeyi gerek Göktürk, gerekse Uygur Türklerinin bıraktığı eserlerden takip ettiğimiz için de bu yazıtlar, ayrı bir öneme sahiptir...

4) Türk adının geçtiği ilk edebi metin ve şuan bilinen en eski ve ilk Türkçe metin Göktürk yazıtlarıdır. Göktürk yazıtlarında; taşlar üzerine yazılmış ilk Türk tarihi, Türk devlet adamlarının millete hesap vermesi, milletle hesaplaşması, devletin ve milletin karşılıklı vazifeleri, Türk nizamının, Türk töresinin, Türk medeniyetinin, yüksek Türk kültürünün büyük vesikası, Türk askerinin dehasının, Türk askerlik sanatının esasları, Türk feragat ve faziletinin anlatılması yönünde önemli bir yeri vardır Türk Tarihi açısından.
     Göktürk Yazıtları, Türk tarihi, toplum yaşamı, kültürel yapısı yönünden de aydınlatıcı bilgilerle doludur. Yazıtlar Göktürk Kağanlığı'nın resmi ağızdan yazılmış bir tarihi görünümündedir. Tarihte ilk kez Türk adıyla kurulan bu devlet bozkır devletlerinin belirgin özelliklerini taşır. Aynı soydan gelen bütün boylarını "il" adıyla oluşturacak yapıda merkezi otoriteye bağlanması, siyasal erkin hemen bütünüyle orduya dayandırılması, dolayısıyla da iktisadi gücün bu orduyla sağlanması.


SAYFA 59:
A) Açıklayıcı anlatım türü...
b) ONUNCU YIL NUTKU:                                                            KÖKTÜRK YAZITLARI
hitap edilen kesim:  TBMM üyelerinin şahsında Türk Milleti...    Köktürk Yazıtları Türk milleti
TEMEL DÜŞÜNCE: Milletimizin tehlikelere karşı uyanık olması"  Türk ulusunun benliğini unutmaması ve birlik olması gerektiği 
DİL VE ANLATIM: Güçlü bir söylev dili                     Yer yer gerçekçi tarih dili;  yer yer eleştiri cümleleri yer yer güçlü bir söylev dili kullanılmıştır."
 (edebiyat fatihi özgün içerik) 
 c)    Kısa cümleler kullanılmıştır.
d)Kısa cümlelerin kullanılması, dilin ÖzTürkçe olması,anlatımda aliterasyonlar görülmesi,bir söylev niteliğinde olması 
SAYFA 60:
3.ETKİNLİK:
İkisi de doğru...
ANLAMA YORUMLAMA
4.ETKİNLİK:
YAZILI DÖNEM EDEBİ ESERLERİ:
KÖKTÜRK YAZITLARI
UYGUR YAZITLARI 

SAYFA 61:
YAZILI EDEBİYAT DÖNEMİ

- Bu dönemdeki ürünler Göktürkçe ve Uygurca ile verilmiştir.

- Hem sade halk diline dayalı bir anlatım, hem de sanatlı bir söylev diliyle yapılan anlatım kullanılmıştır.

- Hem dini hem de din dışı ürünler verilmiştir.

-Uygur metinlerinde Çince'nin etkisi vardır. Ancak Göktürk metinlerinde saf Türkçe kullanılmıştır.

6.ETKİNLİK:
KÖKTÜRK YAZITLARININ TEMEL DÜŞÜNCESİ
 Bilge Kağan'ın milletine nutuk tarzında öğütleridir.Türk ulusunun benliğini unutmaması ve birlik olması gerektiğidir.

DEĞERLENDİRME:

1) D,D,D

2) E

3)C

4.
www.edebiyatfatihi.blogspot.com   

SAYFA 62:

2.ÜNİTE SONU ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
1)
  •  iSLAMİYET ÖNCESİ DÖNEMDE
  • 10.YY
  • SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT
  • 8.YY
2) A
3) ŞEHNAME > İRAN
RAMAYANA > HİNT
KALEVELA > FİN
NİBELUNGEN > ALMAN
GLIGAMIŞ >SÜMER 

4) B

5) Bu dönemde şiirle müzik iç içedir. X
Hece ölçüsü kullanılmıştır. X
Dil sade Türkçedir X
Şiir söyleyen kişilere ozan,kam,baksı,şaman gibi adlar verilirdi. X
Şiirlerde söz sanatları ve benzetmeler kullanılırdı. X
Eserlerde sanatsal amaç güdülmüştür. 
Aşk doğa ölüm ve dini inançlar konu olarak alınmıştır. X
Şiirlerde daha çok zengin uyak kullanılmıştır. 

6) D
7) C
8) Alp ER Tonga Destanı: Saka Türkleri
Bozkurt Destanı : Göktürkler
Türeyiş : Uygurlar
Şu : Saka Türkleri
Ergenekon : Göktürkler
Oğuz Kağan : Hunlar

9) Türk adının geçtiği ilk edebi metin ve şuan bilinen en eski ve ilk Türkçe metin Göktürk yazıtlarıdır. Göktürk yazıtlarında; taşlar üzerine yazılmış ilk Türk tarihi, Türk devlet adamlarının millete hesap vermesi, milletle hesaplaşması, devletin ve milletin karşılıklı vazifeleri, Türk nizamının, Türk töresinin, Türk medeniyetinin, yüksek Türk kültürünün büyük vesikası, Türk askerinin dehasının, Türk askerlik sanatının esasları, Türk feragat ve faziletinin anlatılması yönünde önemli bir yeri vardır Türk Tarihi açısından.
     Göktürk Yazıtları, Türk tarihi, toplum yaşamı, kültürel yapısı yönünden de aydınlatıcı bilgilerle doludur. Yazıtlar Göktürk Kağanlığı'nın resmi ağızdan yazılmış bir tarihi görünümündedir. Tarihte ilk kez Türk adıyla kurulan bu devlet bozkır devletlerinin belirgin özelliklerini taşır. Aynı soydan gelen bütün boylarını "il" adıyla oluşturacak yapıda merkezi otoriteye bağlanması, siyasal erkin hemen bütünüyle orduya dayandırılması, dolayısıyla da iktisadi gücün bu orduyla sağlanması.


10) E



bu yazı edebiyatfatihi.blogspot.com sitesinden alınmıştır. Bu tarz yazıları bu sitede de bulabilirsiniz.
Read more