9. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 171 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 171

İnceleme
Hazırlık bölümünde verilen resimler suyun boşa harcanmaması gerektiğini, su israfının çok kötü  sonuçlar doğuracağını anlatmaktadır.
Kavaklar, Kavaklar, Bizim Kavaklar: Açıklayıcı anlatım vardır. Sohbet türüne özgü bir samimi bir üslup vardır. Yazar duygularını okuyucuyla konuşuyor gibi anlatmaktadır.
Kim Korkar Hain Matematikten: Açıklayıcı anlatım vardır.
Anna Karenina:  Öyküleyici anlatım vardır. Bir olay anlatılmaktadır.
Edebiyat Pazarı:  Açıklayıcı anlatım vardır. Düşünceler karşıtlıklarla örneklenerek anlatılmaktadır.
—Cümlelerin ifade ettiği anlamlar paragrafın ana düşüncesinin oluşmasına  katkı sağlar.
1.Etkinlik


-Ana fikir, paragrafı oluşturan ses, kelime, kelime grubu ve cümlelerin anlattığı şeylerin herhangi biri değildir; ana fikir, paragrafı oluşturan ögelere indirgenemeyen bir bütündür.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız