Merve Erdoğan Kimdir?

Merve Erdoğan (d. 22 Haziran 1991, Niğde), Türk oyuncu.
3 yaşında oyunculuk yapmaya başlamıştır. Bücür Cadı dizisinde başrol oyuncusu olarak ilk kez ekran karşısına çıkmıştır. Bücür Cadı dizisinden sonra tiyatro eğitimine ağırlık vermiş, Müjdat Gezen Sanat Merkezi, Üsküdar Müsiki Cemiyeti, Sadri Alışık Tiyatrosu'nda eğitim almıştır. 7 yıllık bir aradan sonra yeniden Arka Sıradakiler dizisiyle ekranlarda görülmeye başlamıştır.


‘Sevdaluk’ dizisindeki rolünüzden bahseder misiniz?
‘Sevdaluk’ta Gonca adında neşeli, bıcır bıcır bir kızı canlandırıyorum. Aslında hukuk fakültesini kazanmış fakat ailevi nedenlerden dolayı gidememiş ve bu kırıklığı içinden hiç atamamış bir kız. Askerde çok âşık olduğu bir sözlüsü var, dört gözle onu bekliyor.
Dizi ilk bölümüyle büyük beğeni topladı. Sırrı nedir bu başarının?
Ben en büyük başarısının samimiyet olduğuna inanıyorum. Hem kamera arkası hem kamera önü özenle kurulmuş bir ekip. Üzerine çok çalışılmış bir proje, işinde çok profesyonel insanlarla bütünleşince sonuç tadına doyulmaz oldu.

Dizi için sürekli Rize’desiniz. Arkadaşlarınızdan ve ailenizden ayrı kalmak zor olmuyor mu?
Yıllardır tiyatroda turne yaptığım için mesafelere alışık olsam da ilk kez bu kadar ayrıldık. Ama hem ailemle hem arkadaşlarımla her an irtibat halindeyim ve ara ara yanlarına gidiyorum. Ayrıca Rize’de o kadar güzel bir çevrem oldu ki değil zorlanmak aksine her şey çok keyifli.

Yaşınız çok genç. Meslekte idealleriniz nelerdir?
Evet, 22 yaşındayım. İşimi gerçekten çok seviyorum ve sevdiğim mesleği yapabildiğim için şükrediyorum. Kendimde hep yeni bir şeyler keşfedeceğim ve içinde bulunmaktan keyif alacağım projelerle dolu geçecek bir meslek hayatı planlıyorum.

Çok büyük bir oyuncu kadrosu var dizide. Bu diziden teklif gelince neler hissettiniz? 
Gerçekten böyle bir kadroyla aynı projede olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Senaryoyu ve Gonca’nın karakter analizini okuyunca anında vuruldum.Üstüne bu kadar usta ismi bir arada duyunca, “Bu işte olmalıyım” dedim, çok istedim ve şimdi buradayım.

Setten arta kalan zamanlarda vaktinizi nasıl geçiriyorsunuz?
Ben bol bol geziyorum. Etrafı keşfediyorum, hava şartları uygunsa toplu olarak yaylalara çıktığımız da oluyor. Bir de son favorim örgü. Elimde şişler, yünler atkı ve bereler örüyorum boş vakitlerimde.

Şive konusunu nasıl hallettiniz?
Benim canlandırdığım karakter diğer birkaç karakterle birlikte şive kullanmıyor ama Rize’ye geldiğimizde şive kullanan arkadaşlarımızın çalışmalarına biz de katıldık. Dizide kullanmasak da şive konusunda epeyce ilerledik.


Galeriyi daha rahat gezmek için klavyenizdeki  tuşlarını kullanabilirsiniz.
Oyunculuk eğitimi aldınız mı?

Müjdat Gezen Sanat Merkezi ve Sadri Alışık Kültür Merkezi'nde başladım oyunculuk eğitimime daha sonra Özel Moda Mimar Sinan Güzel Sanatlar Lisesi Tiyatro Bölümü'nü bitirdim, şimdi de Kadir Has Üniversitesi Tiyatro Bölümü 3.sınıf öğrencisiyim.

Oyunculukla tanışma serüveniniz nasıl oldu?
Oyunculukla dört yaşımda annemin beni ajansa yazdırmasıyla tanıştım. Hemen dizilerde oynamaya başladım tiyatro eğitimi almaya başladığım anda da hem dizi hem sahne bir arada yürümeye başladı. Ailemle ve Mandalina Ajans'ın kurucuları olan menajerlerim Temmuz Karikutal ve Canda Karikutal'la sırt sırta vermiş durumdayız. Ailem her konuda yanımdadır,Temmuz ve Canda'yla iş ilişkisinden önce yıllara dayanan bir arkadaşlık ilişkimiz var zaten. her projeyi birlikte değerlendirir öyle adım atarız.
Sevdaluk'un ilerleyen bölümlerinde izleyiciyi neler bekliyor?

Bir değil onlarca var. Beni zorlayacak üzerinde çok çalıştıracak çok araştırma yaptıracak karakterler canlandırmak isterim. Şizofren ya da aşırı takıntı sahibi biri bunlardan sadece ikisi mesela.

Kaynak; Haberturk



Load disqus comments

0 Yorumlarınız