Derya Şensoy Kimdir?

Derya Şensoy Kimdir?

Ferhan Şensoy ve Derya Baykal'ın 1990 doğumlu kızıdır.





Derya Şensoy, Üsküdar Amerikan Lisesi'nden mezun olmuştur. Lise eğitiminden sonra New York'taParsons The New School for Design'da illustrasyon eğitimi almıştır.


Bu süreçte illustrasyon eğitiminin yanı sıra oyuncak tasarımı ve obje tasarımı üzerine de dersler aldı.


Eğitimi sürecinde ki ve mezuniyet sonrası çalışmalarını kişisel sitesi http://deryasensoy.com/'da sergilemektedir.


Küçüklüğünden beri vazgeçemediği oyuncak takıntısını hep ilgi duyduğu takı tasarımıyla birleştirdi. Arkadaşlarının ve yakın çevresinin de desteğiyle, içindeki hiç büyümeyen çocuğu tasarımcı kimliğiyle birleştiren Derya Şensoy, "Deryasal Takıntılar" adını verdiği koleksiyonuyla eğlenceli ve çocuksu kişiliğini takılarına yansıttı.


Tasarlamış olduğu bu takıları Lidyana.com sitesinde yayınlamaktadır.



Amerika’da da piyasası oldukça geniş... Orada kalıp eğitimini aldığınız işi yapmayı düşünmediniz mi?
Buradan New York’a bakınca davulun sesi uzaktan hoş gelir durumu var. İnsanlara göre dünyanın en eğlenceli, en metropol, büyük şehri ama inanılmaz yalnız bir şehir New York. Dışarıdan bakınca çok renkli, ışıklı fakat gözüktüğü gibi değil. Orada çok yorulduğumu hissettim. Bir de biz ailece birbirimize çok bağlıyız. Ablam Ferhan da New York’ta okudu. Annem bize istediği an ulaşabilmek için resmen teknolojiyi çözdü. Sürekli bir haberleşme halindeydik. Oradayken hasta olduğunda yanında anneni arıyorsun. Gitsen gidemiyorsun, kalsan kalamıyorsun. Çok arada bir durum. O uzaklık beni çok yordu. Orada kalsaydım bir hocam onun yanında asistan olmamı istiyordu ama sevdiklerimden uzak kalamadım. Ailem her zaman önceliğimdir. Dört yıl önce okumaya giderken söylemiştim zaten, ben dört yıl sonra mezun olduğumda İstanbul’a geri dönecektim. Orada kalma gibi bir isteğim olmadı. Annem, ablamın da benim de mesleğimizi ilerletmek adına kalmamızı istedi aslında ama ben yapamadım. 
‘KENDİME ROL MODEL OLARAK ABLAMI ALDIM’ 
Ablanız da oradaymış, aslında çok da yalnız sayılmazsınız New York’ta...
Evet, o da sinema-televizyon okudu. Hatta bir dönem ben de sinematelevizyon okumak istiyorum diye tutturmuştum. Ablam benden 13 ay büyük, bir yaş var aramızda ama hep o ne yaparsa ben de onu yapmak istemişimdir çocukluğumdan beri. Kıskançlık demeyelim ama hepimizin büyürken örnek aldığı birileri vardır. Benim de kendime rol model aldığım kişi Ferhan oldu. Ferhan’la bizim abla-kardeş, anne-çocuk ve en iyi arkadaş olarak üç ilişkimiz var. Biraz annem gibidir Ferhan. Amerika’da da bana yemek yapar, ilgilenirdi.

Load disqus comments

0 Yorumlarınız