Vahide Gördüm Kimdir? Hayatı


13 Haziran 1965 doğumlu Vahide Gördüm o zamanki adıyla Vahide Perçin Yunan göçmeni bir ailenin kızı. Daha çok Levantenlerin oturduğu bir sokakta Rum kültürüyle yoğrularak büyür. Baba kamyon şoförü anne ev hanımı. Kadınların hep beraber yemek pişirdiği mutfakta yaşanan neşeli ailelerden.




Sokak çocuğu...
Tam bir sokak çocuğudur ama okumaya da düşkündür. İkinci el Doğan Kardeş dergileri tatillerinin en büyük eğlencesidir. Bir de sinema... Babası her gelen filme ilk seansında gider ve uygun bulursa hafta sonu da ailesini götürür. 
Aslında oyuncu olmak istiyordur ya öne çıkmayı sevmediğinden yapamam diye düşünür. Lisede grafik okur sonra iktisat fakültesine girer ama hâlâ oyunculuktur aklındaki. Sonunda gözünü karartıp sınava girer ve çok iyi dereceyle girdiği Dokuz Eylül Üniversitesi konservatuvarını okul birincisi olarak bitirir. En büyük desteği Özdemir Nutku'dan görür. İkinci sınıftayken ona başrol veren hocası para sıkıntısı nedeniyle okulu bırakmayı düşündüğünde de okul kitaplarını hediye eder.
Mahallenin en güzel kızıdır talipleri çıkar bu arada. "Ben evlenmeyeceğim annehiç debelenmeyin" dedikten iki ay sonra AST oyuncusu Altan Gördüm'le nikâh masasına oturmuştur bile. Gördüm duruşuyla hayata bakışıyla 'doğru adam'dır onun için. 
Mezun olunca eşiyle beraber Ankara'ya taşınır. Ve meşhur 'davet mektubu'yla AST'a girer. 1994'te kızları Alize dünyaya gelir. Ailenin büyümesi bir süre sonra ekonomik sıkıntıları da getirir beraberinde ve Vahide Gördüm Devlet Tiyatrosu'nun teklifini kabul edip Adana'ya gider. 
Ankara'ya tayin olmayı beklerken 2003 yılında annesinin ölüm haberini alır. İzin alıp cenazesine gidemez. O gece sahneye çıkarken kararını vermiştir: Sezon biter bitmez istifa edip dönecektir Ankara'ya. 
AST'ta "Pazar Keyfi"nde de karı - koca oynadığı kadim dostu Altan Erkekli "Bir İstanbul Masalı" dizisi için onu önermiştir. Gene karı- koca oynayacaklardır. Yapımcı şirket TMC'yi bir süre ikna edemediğini anlatan Altan Erkekli sonunda isyan eder "Bir kez beni dinleseniz ne olur?" diye... 
TMC'den Sevilay Demirci Vahide Gördüm'e ilk anda vurulduklarını söylüyor. Rol için gençtir 1.78 boyuyla çok alımlı bir kadındır bu yüzden tereddüt ederler ama öyle bir parıltı saçar ki vazgeçemezler ondan. 
Bir deneme çekimi yaparlar tencereyi tuttuğu anda Vahide gider çocukluğunun o Fatma teyzeleri anneleri gelir yerine. Kısa sürede "Bir İstanbul Masalı"nın Suzan'ı kadın - erkek bütün izleyicilerin gözbebeği olur. Çok mutlu olur biraz da korkar ya insanları hayal kırıklığına uğratırsam diye... 
Uğratmaz ama. Ne şöhret şaşırtır onu ne para pul. Birinci sezonun sonunda sürekli ayrılıklar yaşayan Gördüm ailesi İstanbul'da birleşir. 
Altan Gördüm de "Hayat Bilgisi"nde oynamaya başlar Panzer Emin olarak. 
Suzan gibi bir melaikeden sonra "Anlat İstanbul" filminde Pamuk Prenses'in cadı annesini oynar Vahide Gördüm. 

'Erkek gibi kızdır'
Hemen arkasından da "Hırsız Polis"teki Fulya rolü gelir. "Her hayat kadınının şuh kahkahalar attığını düşünen zihniyetin dışında" bir karakter yaratmak ister bu kez de ve gene başarır. "Beslenme noktam" dediği tiyatrodan daha fazla uzak kalmak istemiyor artık. Bu yıl büyük olasılıkla Emre Kınay'ın tiyatrosunda "Hamlet"te oynayacak. Ama asıl hayali buradaki dostlarıyla ilk göz ağrısı AST'ın bir İstanbul ayağını oluşturmak.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız