10.Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları Sayfa 103-104-105


1-Konusu piri reisin yaptığı haritanın değerinin bilinip bilinmediğidir.İleti ise taihi sürecin ele alınmasında yaşanan sıkıntılar


2-Metindeki her paragraf konu ve ileti bütünlüğü içerisnde alınmıştır. Çünkü paragraf bir metnin küçültülmüş halidir.
3-Paragraflar kendi içerisnde bir bütünlük oluşturmuştur.Çünkü cümleler kendi içersinde içerisinde birbirleriyle bağdaşılık ve bağlaşıklık ilişkisi ile bağlanmıştır

4-paragraflar metindeki konunun farklı yönlerini ele alır. Dolayısı ile incelenen bu farklı yönlere göre de anlatım biçimleri değişiklik gösterir

5-Görüşleri saçma bulduğunu ifade etmek amacıyla alaycı bir uslup oluşturmuştur.

6-birinci cümmlede "günümüzde"sözcüğünü cümleden çıkarırsanız anlatım bozukluğu giderilir. ikinci cümlede "kaybolan" sözcüğü yanlış yerde kullanıldığından anlatım bozukluğu oluşmuştur.

7-sözcüklerin yanlış yerde kullanılması açıklığı ortadan kaldırmış,devrik cümlere yer vermesi metne canlılık katmıştır.

8-Bu memtin sahip olduğumuz değerlerin yeterince anlaşılmadığını vurgulamak için yazılmış,gerçeklikle ilişkilidir. Günümüzde de deüerlerimize sahip çıkılmamakta,bir çok tarihi eserimiz yok edilmektedir.
Resmin boyutu 25% (400x588) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (529x777) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız.

C:
1-Emredici anlatım: trafik kuralları,ilaç kullanım kılavuzları, gibi metinlerde kulanılır.
2- Metin türleri: ikiye ayrılır.1 sanat metinleri 2. öğretici metinler. sanat metinleri betimleyici ,öyküleyici,sözleşmeye bağlı anlatım kullanır. öğretici metinlerde ise açıklayıcı anlatım,tartışamcoı anlatım türleri kulalnılır.

3-Betimleyici anlatım kullanılır.anlatılan nesnenin fiziksel ve ruhsal özelliklerini en iyi aktaran anlatım türü budur.
Resmin boyutu 24% (400x629) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (526x826) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız. İmage
Resmin boyutu 26% (400x616) düşürüldü. Resmi orjinal boyutunda (539x830) görmek için buraya tıklayınız. Resmi yeni pencerede açmak için üzerine tıklayınız. İmage
C:
1-Hayatta karşılığı olan durumların ifadesidir.
2-sanatsal metinlerde okuyucuda estetik duygu uyandırmak amacı vardır.Bu nedenle yazar zaman zaman alışılmamış bağdaştırmaya başvurur
3-Her yazarın kendisine göre bir uslubu car. uslubu yazarın zevk ve anlayışı etkiler. yazartn sahip olduğu değerler,görüşleri,eğitimi eserinde mutlaka yansır.
4-gönderici ile alıcı arasındaki iletişim dilin sanatsal işlevde kullanılması ile sağlanmakta

kaynak:sorubak.com
Load disqus comments

0 Yorumlarınız