Amberin Zaman Kimdir? Hayatı, Fotoğrafları


Bengaldeşli bir baba ve Türk bir anneden New York’da dünyaya geldi. Siyaset bilimi okudu ve 1992 yılında Türkiye’ye geldi. Los Angeles Times ve The Economist’in Türkiye temsilcisi. Evli, çocuksuz…
Dekolte tartışması patladığında Hidayet Şevkat Tuksal, sadece dekolte giyen kadınların değil, tepeden tırnağa kapalı kadınların da tacize uğradığının altını çizerek "Hacca giden kadınlar dahi tacize uğruyor" demişti.

Doğruymuş!

Kadınlara hacda da taciz varmış. 
Habertürk yazarı Amberin Zaman böyle bir cinsel tacizin mağduru olmuş. 

KUTSAL MEKANDA TACİZ 


Hidayet Şevkat Tuksal'ın sözleri üzerine bugün köşesinden anlattı:

"Benim de başıma geldi. Umre için Mekke'ye gitmiştim. Kabe'nin etrafında dönerken birisi bana arkadan yaklaşmak suretiyle net biçimde cinsel tacizde bulunmuştu. Dinimizin en kutsal mekânında... "

GÜNLERCE KENDİME GELEMEDİM

"O anki yaşadığım şoku tarif etmem mümkün değil. Günlerce kendime gelemedim. 
(...) Suudi Arabistan'da kol gezen elleri sopalı sözde "ahlak polisleri", koyun muamelesi yaptıkları kadınların başları tam örtülü mü değil mi gibi uğraşlardan zaman ayırıp biraz da şu taciz meselesine eğilseler hiç fena olmaz. 

12 YAŞINDA TACİZE UĞRADIM 

Amberin Zaman "dekolte ve taciz" üzerine kaleme aldığı yazısında bir cesur itirafta daha bulundu. "Kadının tacize uğradığında utanma duygusu ile bunu sakladığına" kendi hayatından bir örnek verdi: 

"Daha 12 yaşındayken annemle birlikte kemer almaya gitmiştim. Bol geldiğinden, "Arka bölüme ustanın yanına git, o delik açar" dediler. Adam ani bir hareketle göğsüme dokunmuştu. Ağzımı açıp bir şey diyemedim. Öylece dondum kaldım. Korkum ve utancımdan anneme de bir şey söyleyememiştim. Bir şekilde ben suçluymuşum gibi hissetmiştim. 

"Sorunun odağında kadın var. Bu suçun işlenmesinde dekolte ve tahrik edici kıyafetler giyinen kadının da etkisi küçümsenmeyecek kadar büyük" diyen İlahiyat Profesörü Orhan Çeker'e soruyorum: "12 yaşında bir kız çocuğun dekoltesi mi olur?" 

Load disqus comments

1 Yorumlarınız: