Selin Barlas Kimdir? Tarihin Arka Odası Programı Selin Barlas - Selin Barlas Hayatı

ayazağa ışık lisesi mezunudur. ortaokul zamanlarında biz daha ingilizceyi sökmeye çalışırken onun konuştuğu ingilizcenin aksanına gülerdik. ama şimdi eminim ki bir çoğumuz öyle aksanımız olsun diye takla atarız. tarih bölümünü bitirdiğini bilmiyordum, bir dönem arkadaşımın söylemesiyle de bir tarih programında yer almaya başladığını öğrendim. sonrasını bilmem ama ortaokul lise döneminde hiç de dünyaları ben yarattım tipinde bir insan değildi, gayet geyik biri olduğunu hatırlıyorum, eğer hafızam beni yanıltmıyorsa...

çok enteresan bir kadın. yer yer akıllı bir soru sordu ya da hakedene sağlam ayar verdi diye seviniyorum, sonra birşey söylüyor; oldu mu sana yandı gülüm keten helva...

son programlarda inanılmaz agresif bir tavır benimsedi. halbuki ayarın güzeli sinirlenmeden sakin sakin verilendir. fakat selin hanım öyle bir sinirlenir gibi yapıyor ki, sinirlerim tepeme çıkıyor. farkında mı bilmiyorum ama o çok sevdiğim murat bardakçı da selin hanım'ı çıldırtmaya devam ediyor köpürdüğünü gördükçe. valla ben de böyle sinirlenme taklidi yapan insan görsem hababam giderim üzerine. adam haklı.

beğenmediğim ve anlamlandıramadığım bir hal var selin hanım üzerinde; o da olur olmaz yerlerde konuyu kendisine getirmesi. attention freak halini aldığını farkedebilse keşke. konu kendisinden uzaklaşmış, bambaşka bir yere gitmiş, bayram değil seyran değilken, selin hanım bir anda kendisiyle ilgili konuya pattadanak geri dönüyor ve canım muhabbetin canına okuyor. bir de olur olmaz kendisiyle ilgili saçma sapan anektodlar anlatması var. ben en son geçen hafta erkek arkadaşının hediyesi olduğunu açıkladığı küpede yazan ah minel aşk'ı bilmemesine şaşırdım. hayır işin komiği, önce ne yazdığını bilmiyor, bilmeden de "çok anlamlı birşey yazıyor" diyor. ne yazdığını bilmeden neye göre anlamlı afedersin? allah'tan sonra biri çıkıp "ah minel aşk" dedi de öğrendi. daha da komik olan goldaş'ın bir setine ait olan bu parçanın özelliğini anlatan minik bir booklet ile geliyor olması. haydi book okumuyorsun, bari anlamlı olduğunu dile getirdiğin hediyenin bookletini oku değil mi?

bugüne kadar sunduğu ve ifade ettiği tarih bilgisini elde ettiğini söylemeye bayıldığı boğaziçi tarih'i ise o meşhuuuur yös ile kazandığını düşünüyorum. bir de istanbul üniversitesi'nde double major yapmış diye geldi kulağıma fakat sunulan profil en fazla yös'ü aklıma getiriyor. kusura bakmasın.
son olarak korkunç bir aksan kullanıyor. allah'tan murat bardakçı da bu güneyli aksanıyla sağlam dalga geçiyor. o blaaooakkk (blog) deyişini duyduğum an içtiğim kahveyi püskürttüm.
"pelin benim caaaaanımmm arkadaşım beyanları" ile aklımıza pelin batu'yu getirmiş ve son kertede pelin batu'yu mumla aratmıştır. hatta mihrişah mayatepek'i bile arar oldum, o derece.

Selin Barlas Canlı Yayında; Murat Bardakcıya Küstü



tarihin arka odası programında murat bardakçı ve erhan afyoncutarihçiliklerine son maruz kalacak kişidir. onların maskülen tarihçiliklerine pelin batu kadar tahammül edip etmeyeceği merak konusudur. bardakçı ve afyon'un "padişahın at üstündeki heybetini, atının kuyruğunun uzunluğunu, semerin işlemelerini vb. anlatan ama o atın nereye gittiğini söylemeyen, bilmeyen, bildirmeyen tarihçilik"lerinin aksine bizlere atın nereye gittiğini söylemesini, bilmesini ve bildirmesini umduğumuz kişidir. ne diyelim, selin barlas gazan mübarek olsun. son olarak "padişahın at üstündeki heybetini, atının kuyruğunun uzunluğunu, semerin işlemelerini vb. anlatan ama o atın nereye gittiğini söylemeyen, bilmeyen, bildirmeyen tarihçilik" anlayışının ironik görsel temsili için, (bkz: http://www.haberturk.com/...07650-efsane-geri-donuyor)

Load disqus comments

0 Yorumlarınız