Kendi elektriğini kendin üretmek nasıl olur?



Enerjide "kendi elektriğini kendin üret" dönemi başladı. Yeni düzenlemeyle isteyen herkes, lisans almadan 500 kilovata kadar elektrik üretebilecek. İhtiyaç fazlası elektrik ise satılabilecek.

Daha ucuza elektrik kullanmak ister misiniz? Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun 10 Mart'ta yürürlüğe giren tebliğiyle bu mümkün.

Artık, gerçek ya da tüzel kişiler, şirket kurmadan yenilenebilir enerji kaynaklarıyla kendi elektriğini üretebilecek.

Yrd. Doç Numan Çetin "Hedefimiz şu, yerinde üretim, yerinde tüketim. Böyle olduğu zaman hem kayıp, kaçaklarımız azalıyor, hem de yerli kaynaklarımızı kullanmış oluyoruz." dedi.

Elektrik üretimi için kurulan rüzgar türbini ya da güneş paneli sistemi en fazla 10 yıl içinde kendini amorti ediyor.

5 kilovatlık bir sistem, bir evin ihtiyacını görebilecek seviyede. Bu sistemin de ortalama maliyeti 15-20 bin lira civarına mal oluyor.

150 dairelik bir sitedeki yatırımın amorti süresi ise 3 yıla kadar düşüyor.

Düzenlemeden yararlanmak için bir yıllık elektrik faturasıyla, elektrik dağıtım şirketine başvurmak yeterli.

Bulunduğunuz yerin koordinatlarına göre rüzgar ve güneş açısından değerlendirme yapılıyor.

Tüketim değerlerinize karşılık gelen elektrik enerjisi değerini üretebilecek rüzgar tribününü belirleniyor.

Uygulama, üretilen fazla elektriğin, dağıtım şirketine satışına imkan veriyor.
Load disqus comments

0 Yorumlarınız